Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6
1 2 3 > >|
19.10.2009 09:51 - Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 1107677
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Zdar, po vymene vadnej cievky sa nam na aute stala divna vec, pri akceleraci s volnobehu je hrozna dira, tzn po stlaceni pedalu sa nedeje nic a po chvili auto vyrazi, dalej volnobeh v zabere ( automat ) - niekedy klesnu otacky az pod 500 rpm, servis nepipa.
Skontroloval som vsetky, kable podtlaky, tesnenia, nikde ziaden viditelny problem. Zaujimave je ze po prepnuti na plyn sa problem s "dierou v plyne" strati ale nizky volnobeh zostava.
Vo vyssich otackach ide motor uplne bez problemov.
Momentalne podozrievam sviecky(ale je to divne, LPG byva naopak viac haklive na sviecky ako benzin ) , uvidime po vymene. Uvitam navrhy a podnety co by to mohlo este byt

dik.

19.10.2009 10:28 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 1107680
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no nepises jestli je to stejne na BA i PB..zkus co to dela je na BA

19.10.2009 10:56 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 1107682
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
benzin: dira v akceleraci, volnobeh v zaberu ( automat bez plynu ) otazky klesnou hrozne dole
lpg: akcelerace uplne bez problemov, volnobeh v zaberu ( automat bez plynu ) otazky hrozne dole

jinak volnobeh bez zaberu ( automat v P ) je nadherne rovnomerny jak na plyn tak na benzin

19.10.2009 11:35 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 1107684
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
volnobeh muze byt lambda nebo klapka..jinak svicky zkus...na diag tlak v sani,spalovani,predstih,bohaty/chudy

19.10.2009 15:48 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 1107689
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
takze svicky nepomohli - ale jeden poznatok - na odpojenie cidla tlaku v sacom potrubi auto vobec nereaguje, takze typujem ze problem je tymto smerom

19.10.2009 21:53 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 1107701
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
tak na diagnostike bolo v zavadach chyba zapalovani na valcoch 5 a 6, chyba cievky 5 a 6, chyba komunikace s ecu a chyba cteni dat s podtlakoveho senzoru, po vymazani zavad sa chod motora spravil, jazdi uplne bez problemov , najazdenych testovacich cca 80km.

Co tomu do frasa bolo ...

26.10.2013 12:21 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630168
Stirius
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 229

99 Poslat soukromou zprávu
Kopíruju z jiného tématu.

Olej v sání? Bílý kouř je voda, modrý kouř při vytočení je olej.

Pokud ti to prská do sání moc oleje, závadu bych viděla v odvětrávání ventildeklů (napravo z každého z vendildeklů jde hadice, spojuje se a jde zespodu k váze vzduchu).
Mezi těma hadicema je odlučovač oleje, to může být problém číslo 1.
Nebo ti podfoukávaj kroužky, je ten motor už trochu vydejchanej, a prostě to fičí do sání a odlučovač je ok, problém číslo 2.


A k tomu cukání a kopání? Částečně za to může i váha vzduchu (vyčistit, pokud bude vypadat jako olejnička), pokud je v čoudu a nedává údaje, jak má dávat, bude motor rozhoupanej jak bárka v bermůdským trojúhelníku,a le to je cítit hlavně na volnoběh, jak studený tak zahřátý, bude kolísat.

Ale protože na plyn ti to jede a na benzín ne, začala bych pátrat v benzínové soustavě. Třeba přidřený vstřik?

Diagnostika říká co? Nemᚠtam třeba nějaké chyby spalování, nebo chyby lambd? To podle mě nebude dělat AP, ta jen reaguje na hodnoty motoru, které se dostanou za kritické body.

Pokud bod 1, co s tím udělat? Ten odlučovač jsem viděl, jak jsem to měl otevřené a dle mě tam šlo oleje docela dost. Ve váze u klapky jsem měl prakticky malou kaluž olejovou. A ta tam zůstává asi pokaždé, jak dojedu.

Pokud bod 2, jde o ty kroužky nahoře, jak oddělám dekl a je tam to těsnění? Co jsem taky měnil? Co s tím?

Já si osobně myslím, že je to právě v té váze vzduchu. Počítám, že musí být vždycky trošku přiotevřená? Když jsem ji měl jak sračku, tak to jelo. A asi se zasírala tím olejem z bodu 1. Jakmile jsem to očistil u Jumepa, tak to jelo krásně čistě, ale jen chvíli. A pak naskakují ty chyby převodovky atd.

Což se mi pak stalo opět, po výměně těsnění, pěkně jsem váhu očistil, kaluž oleje utřel. Ale dlouho to asi nevydrželo.

Diag tehdy před půl rokem, ani později chyby neukazovala. Mám tam špatný kata, ale to neřeším. Lambdy by měly být ok. Respektive jak jsme to ještě testovali u Jumepa, tak jedna se na diag rozjela později, ale rozjela.

Vidím to na ten bod 1, možná 2. Můžeš prosím napsat přesněji, co s tím?

Btw. plyn mi najede později, až mám teplý motor, takže je možné, že plyn jede v pohodě, protože už je motor zahřátý a ty problémy nedělá, že...

Díky moc!

tak za prvný, už si fakt založ téma s názvem "vydejchaná V6 nejede". Sem to nepatří tak úplně, ju? Kluci se tu už kaboní

Odlučovač se dá jen koupit, já ho nikdy nerozebírala, nevím, co tam je za problém. Měl by tam asi být nějaký zpětný ventil, ten se někdy zasekne a pak to fičí do sání víc, než by mělo (ale to je praxe u jiných aut, já tohle ještě na žádné V6 nerozebírala).

Za druhý, myslím pístní kroužky, nevím, jaky jiný kroužky myslíš ty, jestli ty myslíš gufera ventilů, to by ti motor olej žral.

Furt si neřekl, kolik oleje ti mizí, to je docela důležitý info.

A za druhý, neřeš NÁSLEDKY, ale řeš PŘÍČINY! Když vidím, že je váha zasraná od oleje, tak jí jen nevyčistím, ale zapojím závity a řeším, proč se tomu tak stalo. Olej v sání prostě být nemá, tak se mají dostat pouze výpary z klikovky či ventildeklů kvůli zeleným kytkomrdům. Oleje by tam mělo jíd doopravdy minimálně.... já jsem včera ještě koukala na mojí olítanou V6 a já tam mam sice lehoučkej mastnej film, ale já to nikdy nečistila, ani sání, ani hadice, tak to tam už asi za těch 12 let se nastřádalo.
Zkus klapku znovu vyčistit odmašovačem, nech jí vyschnout a vyzkoušej to. Možná to ještě přežije a pak se vrhni na pátrání po oleji a založ si to další téma

26.10.2013 12:41 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630176
Stirius
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 229

99 Poslat soukromou zprávu
Ok, to znova rozeberu, očistím a uvidím. Ale myslím si, že se mi tam právě vrací moc oleje nebo tam nějak zůstává stát. A problém je v tom, že mi minimálně dle senzorů mi olej nemizí.

No, a chápu, že je potřeba vyřešit příčinu, ale tu si jen tak z mé makovice bez znalosti aut nevytáhnu, proto píšu sem .

Přidal jsem fotku, co jsem udělal, když jsem to čistil minule. Podívejte se i na spodní část, kde jde vidět i malá kalužka oleje. Nějaký nápad po této fotce?

Přílohy:
Klapka.jpg ( 1953681b ) -

26.10.2013 16:30 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630201
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Dle senzorů nemizí. Prosimtě, taková ta tyčinka, uprostřed přední části motoru, ta je přesnější, než čidla. Mě čidlo ukazuje hrdině ooo_ _ a mám 5mm od minimální rysky. Olej si raději kontroluju sama, nevěřím tomu čidlu.

Nápady jsem ti psala, zkus vyčistit ten odlučovač a klapku. Když to nepomůže, začneš pátrat v bodě 2, co jsem ti psala.

29.10.2013 08:57 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630719
Stirius
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 229

99 Poslat soukromou zprávu
Mno, včera jsem to vytáhl, celé pročistil. Ani to nebylo moc špinavé. Ale co mohl být větší problém, tak vpravo vedle klapky nebyl zapojený jen kabel do toho sání, tak ten jsem tam samozřejmě dal. Tou dírou se dle mě mohl dostávat do motoru vzduch a děla neplechu.

ALE dnes ráno, i když to jelo vcelku dobře a bez kopání (uvidíme ještě, až bude ráno větší zima), tak stejně asi po 2-3 km mi to hodilo Automatic gearbox error. Takže jsem zase na začátku a to ještě uvidím, jak se to bude chovat kolem nuly. Ovšem opět se prostě vracím k chybě gearboxu a blokování řazení, grrrr

Btw. oleje v motoru mám tak 3mm nad mininimum.

29.10.2013 09:06 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630723
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Tak toho oleje tam moc nemáš. Jsi si jistý, že ti nemizí? Kolik mᚠnajeto do výměny? Kolik oleje si dával?

A nevím, co myslíš kabelem, který je zapojený do sání a že tím kabelem, se mohl dostat vzduch do motoru. Většinou kabelem/dráty, vzduch neproudí. Spíš elektrika
Jinak jakákoli díra před váhou vzduchu neplechu dělat nebude, když je díra za váhou, tak to je pak problém.

Jinak mě napadá ještě jedna věc, netečou ti trochu ventilová víka? jak vypadá prostor okolo cívek, ten žlábek, ve kterém sedí?
Hádá se to na volnoběh nebo ne?

29.10.2013 09:36 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630726
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
len jeden poznatok, pri benzinovom aute je totalne dolezite mat vporiadku aj obycajnu olejovu mierku

mam tu jedno auto po poziari, ked som ho teraz nastartoval a chodil okolo neho, napr za chodu motora som vytiahol mierku oleja, cim sa zmenil podtlak v klukovej skrini, tak klapka to hodne vykorigovala

tym chcem povedat ze nielen priamo tesnenia a podtlaky na sani ale aj ostatne maju vplyv na chod, samozrejme ze ked je to teple to pojde lepsie a mozno si toho ani nevsimnes ze to nejde vporiadku

moc skontrolovane to ale asi nebudes mat ked si teraz nasiel nezapojene nieco ...

29.10.2013 09:50 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630728
Kaštan
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 241

99 Poslat soukromou zprávu
Já teď řeším problém, motor za studena jedena 5 válců a za tepla normálně na 6. Stačí jed na 5 válců cca2 minuty, znovu nastartovat, a jede na 6. Vyměnil jsem cívky, svíčky, těsnění sání. Ventilová víka mi obě propouští trochu oleje. Ty prostory, kde jsou cívky, tak je tam malé množství oleje. Vadí to něčemu?

29.10.2013 11:29 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630750
Stirius
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 229

99 Poslat soukromou zprávu
Šlo o tu hadici vzduchovou, co vede z toho bloku vlevo a pak se spojuje před klapku. Jak to tam člověk jen nasadí a je to.

Asi to hodím na kontrolu do servisu, kde je problém. Nemám teď čas se v tom moc vrtat a stejně jsem lamka. A sundat celé to víko je pěkná drbačka, dostat se vzadu k těm šroubům je fakt radost. Btw. cívky i svíčky mám taky nové. Olej mám celý vyměněný před 8mi tisíci km, což je tak půl roku u mě, takže evidentně asi trochu teče. Měrka mi přijde normální, respektive nepozoruji na té tyčince nic zvláštního .

PS: Pokud jde o ty ventilové víka, tak jestli tam je to těsnění jak trojitá osmička, tak těsnění jsem měnil nedávno a co si pamatuju, tak jak jsou tam ty drážky a odtok oleje, tak bylo to mastné, ale nic zásadního...

Na volnoběh to vypadá ok, pokud nebyla zima nebo první ranní nastartování, to potom kopalo, jak jsem říkal.

29.10.2013 13:21 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630769
Stirius
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 229

99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem jel na oběd. Startování v pohodě. Rozjíždím se, pocukává. Jak zaberu a dám akceleraci, tak opět cuká a kope. Jdu z oběda, nastaruju v pohodě, plynulé ok. Rozjíždím se, cuká míň. Před prací (vzdálenost 1 km od restarace) pro jistotu šlápnu na plyn, že to vyzkouším. Lup ho tam! Automatic gearbox error. A to jsem ho měl i ráno cestou do práce.

Fakt už nevím, co s tím. Jestli to má spojitost s tím vzduchem, motorem, olejm nebo ne nebo kde to do pr... je špatně.

29.10.2013 15:52 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630814
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Kaštan napsal(a):
Já teď řeším problém, motor za studena jedena 5 válců a za tepla normálně na 6. Stačí jed na 5 válců cca2 minuty, znovu nastartovat, a jede na 6. Vyměnil jsem cívky, svíčky, těsnění sání. Ventilová víka mi obě propouští trochu oleje. Ty prostory, kde jsou cívky, tak je tam malé množství oleje. Vadí to něčemu?

Jo, ten olej dokáže vyzkratovat cívku. Bohužel ventilová víka se musí koupit celá nová, nedá se koupit jen těsnění a je to sranda asi za 10tku. Takže já je mám přetěsněná (cca 30tis km) a už zase chčijou, přetěsňovali mi to v autorizáku a doporučili výměnu.

29.10.2013 15:54 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630819
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Kaštan napsal(a):
Já teď řeším problém, motor za studena jedena 5 válců a za tepla normálně na 6. Stačí jed na 5 válců cca2 minuty, znovu nastartovat, a jede na 6. Vyměnil jsem cívky, svíčky, těsnění sání. Ventilová víka mi obě propouští trochu oleje. Ty prostory, kde jsou cívky, tak je tam malé množství oleje. Vadí to něčemu?

Zkus to nastartovat ve tmě s otevřenou kapotou, většinou hned uvidíš jestli ti to někde neprobíjí do kostry.

29.10.2013 15:57 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630824
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Stirius napsal(a):
Šlo o tu hadici vzduchovou, co vede z toho bloku vlevo a pak se spojuje před klapku. Jak to tam člověk jen nasadí a je to.

Asi to hodím na kontrolu do servisu, kde je problém. Nemám teď čas se v tom moc vrtat a stejně jsem lamka. A sundat celé to víko je pěkná drbačka, dostat se vzadu k těm šroubům je fakt radost. Btw. cívky i svíčky mám taky nové. Olej mám celý vyměněný před 8mi tisíci km, což je tak půl roku u mě, takže evidentně asi trochu teče. Měrka mi přijde normální, respektive nepozoruji na té tyčince nic zvláštního .

PS: Pokud jde o ty ventilové víka, tak jestli tam je to těsnění jak trojitá osmička, tak těsnění jsem měnil nedávno a co si pamatuju, tak jak jsou tam ty drážky a odtok oleje, tak bylo to mastné, ale nic zásadního...

Na volnoběh to vypadá ok, pokud nebyla zima nebo první ranní nastartování, to potom kopalo, jak jsem říkal.


Jestli se měnil olej před 8tisíci a už ho mᚠnad minimem, tak počítej, že minimálně 0,5 litru už ti někam zmizela... myslím, že mezi horní a spodní ryskou na měrce to dělá asi 1 litr oleje. Za 8tisíc je to sakra markantní úbytek.

Trojitá osmička není těsnění ventilového víka, ale sání.... jestli myslíš ty modrý kroužky, co jich je 6.

Jinak ještě bych zkusila tu klapku vyměnit, nebo si ji od někoho půjč, zkus pojezdit s jinou. Protože takhel bych fakt potřebovala vidět, co se děje na diagnostice.
Vyhodí ti to při chybě AP taky chybu brzd?

29.10.2013 16:29 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630832
Stirius
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 229

99 Poslat soukromou zprávu
Chybu to hodí jen low fuel a potom rovnou gearbox. Brzdy ani nic jiného nehází.

Našel jsem klapku tady .link. a je to za kopcem a za pár kaček, tak snad to ještě má a zkusím to vyměnit.

Ale v každém případě to nic neřeší o tekoucím oleji, že. To budu muset nechat zkontrolovat tak i tak.

Ovšem ani tady nemám jistotu, že je to v klapce že. Možná by stálo za to zkusit ty kroužky, jestli to nepodfoukává, jak píšeš. Ale nějak nemůžu najít někde obrázek pro blbce a mě, kde a co to přesně je. Jestli si to můžu koupit a zbastlit sám, výměnu, nebo ne...

29.10.2013 18:31 - Re: Ztrata vykonu / C5 I 3.0 V6 2630855
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
no, nejdřív zkus vyčistit ten dolučovač, nějakým čističem na brzdy , prostě ho zkus vyčistit. Tím nic nezkazíš.

P.S. pístní kroužky ber jako poslední, ouplně poslední možnost, to si doma neuděláš, to byl jen hrubý odhad...

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator