| | |
15.08.2009 12:38 -
katalyzátor
|
1104524
|
|
Tom
|
|
|
Ahoj vem. Mám C5 benzín a začala se mě ukazovat závada čitění výfukových plynů. Byl jsem v servisu a vyměnili katalyzátor, nový, ale z jiného typu. Za originál by chtěli moc. Za týden se závada opět objevila. Prý se nic neděje a můu s tím jezdit dál. Tak nevím. Také jsem se dozvěděl, e do tohoto typu se má dávat víceoktanový benzín. Asi ano. Motor táhne lépe a je méňe hlučný.
Ahoj vem. Mám C5 benzín a začala se mě ukazovat závada čitění výfukových plynů. Byl jsem v servisu a vyměnili katalyzátor, nový, ale z jiného typu. Za originál by chtěli moc. Za týden se závada opět objevila. Prý se nic neděje a můu s tím jezdit dál. Tak nevím. Také jsem se dozvěděl, e do tohoto typu se má dávat víceoktanový benzín. Asi ano. Motor táhne lépe a je méňe hlučný.
|
|
15.08.2009 14:37 -
Re: katalyzátor
|
1104530
|
|
Myák
|
Město: Tinov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 174 |
|
|
Tak proč ten katalyzátor vůbec měnily, kdy se nic neděje, asi zase klasická vyčůranost jak nic nespravit a pěkně vydělat.
Tak proč ten katalyzátor vůbec měnily, kdy se nic neděje:-o, asi zase klasická vyčůranost jak nic nespravit a pěkně vydělat.:nevim
|
|
16.08.2009 09:42 -
Re: katalyzátor
|
1104543
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
bych rekl ze s katalyzatorem to nemelo spolecneho vubec nic
bych rekl ze s katalyzatorem to nemelo spolecneho vubec nic :)
|
|
16.08.2009 10:30 -
Re: katalyzátor
|
1104547
|
|
running
|
|
|
Mě se to zjevuje sporadicky také,můe to způsobovat lamdba,ale to se zjistí a na diagnostice......jak je to s palivem u 2.0 16 v 100kw 2001? četl jsem tu někde, e je předepsaný víceoktan. číslo......98....????
Mě se to zjevuje sporadicky také,můe to způsobovat lamdba,ale to se zjistí a na diagnostice......jak je to s palivem u 2.0 16 v 100kw 2001? četl jsem tu někde, e je předepsaný víceoktan. číslo......98....????
|
|
16.08.2009 10:42 -
Re: katalyzátor
|
1104548
|
|
Darja
|
|
|
no, já jsem četla, e je doporučené jezdit na 98... myslím, e to je v příručce.
no, já jsem četla, e je doporučené jezdit na 98... myslím, e to je v příručce.
|
|
16.08.2009 10:51 -
Re: katalyzátor
|
1104549
|
|
running
|
|
|
Hm,dopřeji mu tedy přítě Ale ten plyn mi leí v hlavě, chci jet do Strakonic, u jsem to s nimi i probral,je u nich záruka, e s tím nebudu víc stát jak jezdit.....Ty jezdí na plyn Darjo.....co motor, v poho?
Hm,dopřeji mu tedy přítě:D Ale ten plyn mi leí v hlavě, chci jet do Strakonic, u jsem to s nimi i probral,je u nich záruka, e s tím nebudu víc stát jak jezdit.....Ty jezdí na plyn Darjo.....co motor, v poho?
|
|
16.08.2009 11:05 -
Re: katalyzátor
|
1104550
|
|
Darja
|
|
|
running napsal(a): Hm,dopřeji mu tedy přítě Ale ten plyn mi leí v hlavě, chci jet do Strakonic, u jsem to s nimi i probral,je u nich záruka, e s tím nebudu víc stát jak jezdit.....Ty jezdí na plyn Darjo.....co motor, v poho?
Jasňačka... Co by se mu mělo stát? studenej startuje na benzín, a se ohřeje, tak se sám přepne na plyn.
Jediný problém, co jsem měla, byl kostrukční u ventilu z nádre. Ale to v servisu opravili v rámci záruky. Já si na ten HL Propan nemůu stěovat. Měla jsem jen 2x problém, ta trubička a V6 potřebuje větí splynovač, ten mi také vyměnili zdarma.
Jezdím ivě, take já v městě pod 13 nejdu... vlastně je mi spotřeba úplně u zadku, s cenou LPG 12Kč
Jasňačka... Co by se mu mělo stát? studenej startuje na benzín, a se ohřeje, tak se sám přepne na plyn.
Jediný problém, co jsem měla, byl kostrukční u ventilu z nádre. Ale to v servisu opravili v rámci záruky. Já si na ten HL Propan nemůu stěovat. Měla jsem jen 2x problém, ta trubička a V6 potřebuje větí splynovač, ten mi také vyměnili zdarma.
Jezdím ivě, take já v městě pod 13 nejdu... vlastně je mi spotřeba úplně u zadku, s cenou LPG 12Kč :-))))
|
|
16.08.2009 11:25 -
Re: katalyzátor
|
1104551
|
|
running
|
|
|
co ve má propojený s plynem, myslím tím na počítači v palubce?
co ve má propojený s plynem, myslím tím na počítači v palubce?
|
|
16.08.2009 20:40 -
Re: katalyzátor
|
1104558
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
Darja napsal(a): Plyn má svojí vlastní řídící jednotku, nic z auta nepotřebuje. Sice nefunguje měření spotřeby, ale podle počítání je cca o 1l větí ne na benzín, take kdy mi auto ukazuje 12 litrů na plyn je to okolo 13ti.
jednotka plynu potrebuje signal obou Lambda sond,signal ze snimace kliky,teplotu motoru,snimac polohy pedalu a podtlak v sani minimalne
jednotka plynu potrebuje signal obou Lambda sond,signal ze snimace kliky,teplotu motoru,snimac polohy pedalu a podtlak v sani minimalne
|
|
16.08.2009 21:29 -
Re: katalyzátor
|
1104565
|
|
running
|
|
|
to je můj problém.Chci LPG a mám u tedy vybranej servis a systém,jene s obavou,e nebudu víc stát jak jezdit.
to je můj problém.Chci LPG a mám u tedy vybranej servis a systém,jene s obavou,e nebudu víc stát jak jezdit.
|
|
17.08.2009 11:57 -
Re: katalyzátor
|
1104577
|
|
tief
|
|
|
running: ak mas dobry servis tak s tym problem nebude, ak to spackaju .. no ... to je problem vzdy a vsade ...
autodiag: ale darja to napisala presne, co sa ti na tom nezda ? kdyz tak icq
running: ak mas dobry servis tak s tym problem nebude, ak to spackaju .. no ... to je problem vzdy a vsade ...
autodiag: ale darja to napisala presne, co sa ti na tom nezda ? kdyz tak icq :)
|
|
17.08.2009 15:36 -
Re: katalyzátor
|
1104593
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
@Tief
ja vim ze napsala : Plyn má svojí vlastní řídící jednotku, nic z auta nepotřebuje.
moje odpoved : jednotka plynu potrebuje signal obou Lambda sond,signal ze snimace kliky,teplotu motoru,snimac polohy pedalu a podtlak v sani minimalne jednotka plynu potrebuje signal obou Lambda sond,signal ze snimace kliky,teplotu motoru,snimac polohy pedalu a podtlak v sani minimalne
pokud se ji neco nejevi ,je to jeji nazor ja jak to funguje vim,navic kdyz plyn montujem..dal se vyjadrovat nebudu
@Tief
ja vim ze napsala : Plyn má svojí vlastní řídící jednotku, nic z auta nepotřebuje.
moje odpoved : jednotka plynu potrebuje signal obou Lambda sond,signal ze snimace kliky,teplotu motoru,snimac polohy pedalu a podtlak v sani minimalne jednotka plynu potrebuje signal obou Lambda sond,signal ze snimace kliky,teplotu motoru,snimac polohy pedalu a podtlak v sani minimalne
pokud se ji neco nejevi ,je to jeji nazor ja jak to funguje vim,navic kdyz plyn montujem..dal se vyjadrovat nebudu :-p
|
|
17.08.2009 15:49 -
Re: katalyzátor
|
1104595
|
|
tief
|
|
|
no ... ono je to trocha diskutabilne, to co potrebuje jedna jednotka plynu nemusi potrebovat ina, ako iste vies existuje hromada typov, prevedni a podobne ...
darja pak napsala: "Bere si údaje otáček motoru, tlak ze sacího potrubí a snímá impulzy vstřiků a teplotu motora. to vsjo. Pochopila jsem to jako, e si nic nebere z palubního počítače, tam si nemá co brát." co je presne pre typ plynu co mame namontovany v aute
no ... ono je to trocha diskutabilne, to co potrebuje jedna jednotka plynu nemusi potrebovat ina, ako iste vies existuje hromada typov, prevedni a podobne ...
darja pak napsala: "Bere si údaje otáček motoru, tlak ze sacího potrubí a snímá impulzy vstřiků a teplotu motora. to vsjo. Pochopila jsem to jako, e si nic nebere z palubního počítače, tam si nemá co brát." co je presne pre typ plynu co mame namontovany v aute :-)
|
|
17.08.2009 16:06 -
Re: katalyzátor
|
1104597
|
|
Darja
|
|
|
neřete to, ná plyn funguje omylem!
neřete to, ná plyn funguje omylem!
|
|
17.08.2009 17:31 -
Re: katalyzátor
|
1104603
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no jasne zenska priznat ze neco rekla/napsala spatne je problem
@Tief
nebavime se o palubnim pc bych rekl,bavime se o motoru
takze znovu:
-bez lambda sondy se to neobejde (podle ceho by jsi zjistil bohatou/chudou smes?)
-bez polohy pedalu se to neobejde (jak by jsi bez toho davkoval lpg?)
-bez snimace na klice se to neobejde (jak by jsi zjistil kde se nachazi pist/klika?)
-bez teploty motoru se to take neobejde (jak zjistis teplotu motoru a nasledne davkovani LPG?)
tohle jsou zakladni prvky pro beh motoru na LPG (a je jedno jestli sequencni nebo podtlakovy) i benzin pokud darja pise ze je nemate tak mate zazracne LPG
pokud namitnes ze to nema s jednotkou nic spolecneho tak ma ,bez ni by uvedne veci tak nejak nefungovali to ti snad vykladat nemusim
no jasne zenska priznat ze neco rekla/napsala spatne je problem
@Tief
nebavime se o palubnim pc bych rekl,bavime se o motoru
takze znovu:
-bez lambda sondy se to neobejde (podle ceho by jsi zjistil bohatou/chudou smes?)
-bez polohy pedalu se to neobejde (jak by jsi bez toho davkoval lpg?)
-bez snimace na klice se to neobejde (jak by jsi zjistil kde se nachazi pist/klika?)
-bez teploty motoru se to take neobejde (jak zjistis teplotu motoru a nasledne davkovani LPG?)
tohle jsou zakladni prvky pro beh motoru na LPG (a je jedno jestli sequencni nebo podtlakovy) i benzin pokud darja pise ze je nemate tak mate zazracne LPG
pokud namitnes ze to nema s jednotkou nic spolecneho tak ma ,bez ni by uvedne veci tak nejak nefungovali to ti snad vykladat nemusim;-)
|
|
17.08.2009 18:34 -
Re: katalyzátor
|
1104606
|
|
tief
|
|
|
@autodiag
takze jeste jednou:
existuje system ktory sa napoji na vstrekovac tzn povodna benzinova jednotka riesi casovanie, davku/bohatost zmesi,akceleraci, pocitac LPG akurat koriguje davku zmesi pre plynovy vstrekovac ( iny pomer ze ano ) a to na zaklade povodneho impulzu urceneho pre benzinovy vstrekovac, teploty motora, otaciek a tlaku, tzn v tomto pripade nie je nutne napojit sa na lambdu a snimac polohy kliky, staci len impulz s benzinoveho vstrekovaca, teplota motora, podtlak a otacky.
Ecu plynu obsahuje korekcnu krivku (mapu ) podla ktorej sa koriguje davka plynu.
A voala .. ono to funguje
Mame zazracny plyn - Magic 3 ( nebo 3+ ? )
@autodiag
takze jeste jednou:
existuje system ktory sa napoji na vstrekovac tzn povodna benzinova jednotka riesi casovanie, davku/bohatost zmesi,akceleraci, pocitac LPG akurat koriguje davku zmesi pre plynovy vstrekovac ( iny pomer ze ano ) a to na zaklade povodneho impulzu urceneho pre benzinovy vstrekovac, teploty motora, otaciek a tlaku, tzn v tomto pripade nie je nutne napojit sa na lambdu a snimac polohy kliky, staci len impulz s benzinoveho vstrekovaca, teplota motora, podtlak a otacky.
Ecu plynu obsahuje korekcnu krivku (mapu ) podla ktorej sa koriguje davka plynu.
A voala .. ono to funguje
Mame zazracny plyn - Magic 3 ( nebo 3+ ? )
|
|
17.08.2009 21:27 -
Re: katalyzátor
|
1104614
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak se dohodnete ja reagoval na to co napsala Darja a to je naprosta pi**vina
Darja napsal(a): Plyn má svojí vlastní řídící jednotku, nic z auta nepotřebuje. Sice nefunguje měření spotřeby, ale podle počítání je cca o 1l větí ne na benzín, take kdy mi auto ukazuje 12 litrů na plyn je to okolo 13ti.
jinak casovani motoru ti asi moc nerika kdyz chces brat casovani ze vstrikovace vid
ECU pro LPG sice krivku obsahuje,a ne jednu ale minimalne 4 zavysle na teplote a provozu motoru ale vsechny jsou ZAVYSLE NA LAMBDA SONDE
moc o tom nevite ani jeden ,sorry
zazracny plyn urcite nemas ale mas ho zapojenej presne jak jsem psal tj cidla/akcni cleny nezbytna ,trocha citace i instalacniho manualu,
vsimni si prosim zejmena vodice hnede,fialove,sede,zelene barvy..u lambdy je sice uvedeno pouzijte dle potreby ale neznam zadneho plynare ktery by nezapojoval duvody jsou myslim jasne:
MAGIC 3
Schéma zapojení pro 3-4 válce
ZAPOJENÍ VODIČŮ ČERNÉHO KONEKTORU
1) HNĚDÝ vodič (opatřený krátkou černou buírkou) Slouí k načítání otáček
motoru. Lze jej připojit k vodiči RPM nebo přímo k záporné straně indukční cívky.
Bude nezbytné nastavit software centrální jednotky dle způsobu tohoto připojení.
2) BÍLÝ a ZELENÝ vodič slouí k načítání mnoství paliva (LPG nebo CNG)
obsaeného v nádri. Způsob zapojení tohoto vodiče (viz schéma) jako i
naprogramování centrální jednotky se můe být pokadé jiný, záleí na typu pouitého
čidla.
3) MODRÝ a ČERNÝ vodič slouí k ovládání elektromagnetického plynového
ventilu (LPG ventilu)
4) ORANOVÝ a ČERNÝ vodič slouí k načítání teploty reduktoru. Připojte jej
k teplotnímu čidlu NTC, které se nalézá na reduktoru.
5) FIALOVÝ a EDÝ vodič vodiče pro připojení k lambda sondě. Připojte, je-li to
nutné.
6) Zapojení oranovočerného a černého vodiče slouí k odečítání teploty plynu.
Připojte k čidlu teploty plynu, (umístěného na litě vstřikovače plynu nebo filtru).
7) ČERVENOČERNÝ a ČERNÝ vodič zajiují napájení a kostru centrální jednotky.
Připojte je přímo k baterii. Do obvodu ČERVENOČERNÉHO vodiče zařaďte
přiloenou pojistku.
ZAPOJENÍ VODIČŮ EDÉHO KONEKTORU
8) MODRÝ a ČERNÝ vodič slouí k ovládání multiventilu (v případě LPG systému)
a různých jiných plynových jednotek (např. procesoru časování předstihu apod.)
MODRÝ vodič napájení ČERNÝ kostra kabeláe.
VAROVÁNÍ: Dejte pozor na zachování polarity!
9) Plochý konektor se čtyřmi vývody připojte jej k Tlakovému / kalibračnímu čidlu
dodanému v rámci soupravy.
10) Zapojení vodičů označených délkou (4 různé délky) Jedná se o vodiče pro
ovládání vstřikovačů PLYNU. Z hlediska správné funkce systému je důleité, aby
vodič konkrétní dané délky pro LPG byl připojen k válci odpovídajícímu vstřikovači
BENZINU, na něj je napojen konektor emulátoru vstřikovačů odpovídající schodné
délce (jako LPG).
11)Kabelá emulátoru (konektor s 10 vývody ) připojte jednotlivé benzínové
vstřikovače na odpovídající konektory (pozor na zachování pořadí dle délky viz bod
10). (je moné dodávat s BOSCH nebo JAPAN konektory a s levou či pravou
polaritou)
tak se dohodnete ja reagoval na to co napsala Darja a to je naprosta pi**vina
jinak casovani motoru ti asi moc nerika kdyz chces brat casovani ze vstrikovace vid
ECU pro LPG sice krivku obsahuje,a ne jednu ale minimalne 4 zavysle na teplote a provozu motoru ale vsechny jsou ZAVYSLE NA LAMBDA SONDE
moc o tom nevite ani jeden ,sorry
zazracny plyn urcite nemas ale mas ho zapojenej presne jak jsem psal tj cidla/akcni cleny nezbytna ,trocha citace i instalacniho manualu,
vsimni si prosim zejmena vodice hnede,fialove,sede,zelene barvy..u lambdy je sice uvedeno pouzijte dle potreby ale neznam zadneho plynare ktery by nezapojoval duvody jsou myslim jasne:
MAGIC 3
Schéma zapojení pro 3-4 válce
ZAPOJENÍ VODIČŮ ČERNÉHO KONEKTORU
1) HNĚDÝ vodič (opatřený krátkou černou buírkou) Slouí k načítání otáček
motoru. Lze jej připojit k vodiči RPM nebo přímo k záporné straně indukční cívky.
Bude nezbytné nastavit software centrální jednotky dle způsobu tohoto připojení.
2) BÍLÝ a ZELENÝ vodič slouí k načítání mnoství paliva (LPG nebo CNG)
obsaeného v nádri. Způsob zapojení tohoto vodiče (viz schéma) jako i
naprogramování centrální jednotky se můe být pokadé jiný, záleí na typu pouitého
čidla.
3) MODRÝ a ČERNÝ vodič slouí k ovládání elektromagnetického plynového
ventilu (LPG ventilu)
4) ORANOVÝ a ČERNÝ vodič slouí k načítání teploty reduktoru. Připojte jej
k teplotnímu čidlu NTC, které se nalézá na reduktoru.
5) FIALOVÝ a EDÝ vodič vodiče pro připojení k lambda sondě. Připojte, je-li to
nutné.
6) Zapojení oranovočerného a černého vodiče slouí k odečítání teploty plynu.
Připojte k čidlu teploty plynu, (umístěného na litě vstřikovače plynu nebo filtru).
7) ČERVENOČERNÝ a ČERNÝ vodič zajiují napájení a kostru centrální jednotky.
Připojte je přímo k baterii. Do obvodu ČERVENOČERNÉHO vodiče zařaďte
přiloenou pojistku.
ZAPOJENÍ VODIČŮ EDÉHO KONEKTORU
8) MODRÝ a ČERNÝ vodič slouí k ovládání multiventilu (v případě LPG systému)
a různých jiných plynových jednotek (např. procesoru časování předstihu apod.)
MODRÝ vodič napájení ČERNÝ kostra kabeláe.
VAROVÁNÍ: Dejte pozor na zachování polarity!
9) Plochý konektor se čtyřmi vývody připojte jej k Tlakovému / kalibračnímu čidlu
dodanému v rámci soupravy.
10) Zapojení vodičů označených délkou (4 různé délky) Jedná se o vodiče pro
ovládání vstřikovačů PLYNU. Z hlediska správné funkce systému je důleité, aby
vodič konkrétní dané délky pro LPG byl připojen k válci odpovídajícímu vstřikovači
BENZINU, na něj je napojen konektor emulátoru vstřikovačů odpovídající schodné
délce (jako LPG).
11)Kabelá emulátoru (konektor s 10 vývody ) připojte jednotlivé benzínové
vstřikovače na odpovídající konektory (pozor na zachování pořadí dle délky viz bod
10). (je moné dodávat s BOSCH nebo JAPAN konektory a s levou či pravou
polaritou)
|
|
| |
|
|