| | |
05.02.2009 15:22 -
Risk of particle filter blocking
|
387042
|
|
Platon
|
Město: Jáchymov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 3 |
|
|
zdravim, mam c5 model 2 a počítač mi hlásí zmíněnou závadu, Bratr mi poradil, e by to mohl být ucpaný filter v klimoce, koupil jsem tedy nový, vyměnil, vypojil baterku, ale hlásí mi to chybu dál, neví někdo co by to mohlo být, vím jen e FAP to není, mam motor 1.6 HDI bez FAPu.
zdravim, mam c5 model 2 a počítač mi hlásí zmíněnou závadu, Bratr mi poradil, e by to mohl být ucpaný filter v klimoce, koupil jsem tedy nový, vyměnil, vypojil baterku, ale hlásí mi to chybu dál, neví někdo co by to mohlo být, vím jen e FAP to není, mam motor 1.6 HDI bez FAPu.:nevim
|
|
05.02.2009 16:08 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387046
|
|
Darja
|
|
|
Ja jsem zkusila strycka google a tam mi vypadla odpoved, ze to mel tez jeden pan na C5 1.6 HDi ale s FAPem. (ve zkratce, vycistil, dolil Eolys a drandi dal). Particle filter je filtr pevnych castic
Ja jsem zkusila strycka google a tam mi vypadla odpoved, ze to mel tez jeden pan na C5 1.6 HDi ale s FAPem. (ve zkratce, vycistil, dolil Eolys a drandi dal). Particle filter je filtr pevnych castic:nevim
|
|
05.02.2009 17:15 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387049
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1279 |
|
|
jj, to se jedna o filtr pevnych castic - FAP
prohledej forum na slovo FAP a najdes diskuze kde se to resilo
jj, to se jedna o filtr pevnych castic - FAP
prohledej forum na slovo FAP a najdes diskuze kde se to resilo ;)
|
|
05.02.2009 18:53 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387052
|
|
jumep
|
|
|
mozno blbost, ale myslim ze 1.6 bez fapu neboli a fap sa nenachadza pod autom
mozno blbost, ale myslim ze 1.6 bez fapu neboli a fap sa nenachadza pod autom
|
|
05.02.2009 18:57 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387053
|
|
jumep
|
|
|
jo a hlaska v preklade znamena: "Riziko upchatia filtra pevnych castic", co znamena doliat eolys, vycistit fap a zresetovat pocitadla alebo si to na 2x nechat spravit v autorizovanom servise - prvy krat vymenia fap a povedia ze po natankovani a prejdeni niekolko km to zmizne a druhy krat si zoberu 2000 za odbornu pracu z diagnostiku, ako to tu uz bolo spominane
jo a hlaska v preklade znamena: "Riziko upchatia filtra pevnych castic", co znamena doliat eolys, vycistit fap a zresetovat pocitadla alebo si to na 2x nechat spravit v autorizovanom servise - prvy krat vymenia fap a povedia ze po natankovani a prejdeni niekolko km to zmizne a druhy krat si zoberu 2000 za odbornu pracu z diagnostiku, ako to tu uz bolo spominane
|
|
06.02.2009 14:52 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387061
|
|
Platon
|
Město: Jáchymov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 3 |
|
|
zjistil jsem, e v motoru FAP opravdu mam, asi vyhodim ten manuál co mam z netu, ale byl jsem na mimo Citroen a tam mi řekli, e s tim musim k Citrákum, e nemaj kompletní spojení s řídící jednotkou, FAP to opravdu dělá, ale víc mi neřekli. U Citráků mi řekli, e to nejdřív napíchnou na comp a pak se uvidí, ale pravděpodobně jde jen o aditivum a moná jen zanesenej filtr, e prej se do nějak nestihlo vypálit, díky za rady.
zjistil jsem, e v motoru FAP opravdu mam, asi vyhodim ten manuál co mam z netu, ale byl jsem na mimo Citroen a tam mi řekli, e s tim musim k Citrákum, e nemaj kompletní spojení s řídící jednotkou, FAP to opravdu dělá, ale víc mi neřekli. U Citráků mi řekli, e to nejdřív napíchnou na comp a pak se uvidí, ale pravděpodobně jde jen o aditivum a moná jen zanesenej filtr, e prej se do nějak nestihlo vypálit, díky za rady.
|
|
06.02.2009 17:54 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387071
|
|
Tomi2002
|
|
|
kožko má najazdených km? V manuáli sa píe, e Eolys sa dolieva kadých 60.000 km, FAP sa mení pri 100.000 - motor 1,6 HDi, 80 kW. Nemusí to vak by pravda na 100%. Ja mám na svojej citrónke 101.000 km a zatiaž nepýta ani Eolys ani nový FAP a vagrovi sa FAP ozval a pri 122.000 km (ten istý motor)
kožko má najazdených km? V manuáli sa píe, e Eolys sa dolieva kadých 60.000 km, FAP sa mení pri 100.000 - motor 1,6 HDi, 80 kW. Nemusí to vak by pravda na 100%. Ja mám na svojej citrónke 101.000 km a zatiaž nepýta ani Eolys ani nový FAP a vagrovi sa FAP ozval a pri 122.000 km (ten istý motor)
|
|
06.02.2009 20:20 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387074
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
1.6HDi ma FAP druhe resp treti generace ktere maji doporuceny interval vymeny,resp kontroly,160 000
1.6HDi ma FAP druhe resp treti generace ktere maji doporuceny interval vymeny,resp kontroly,160 000
|
|
07.02.2009 22:02 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
387086
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
C5 II ma 3L
C5 II ma 3L
|
|
20.07.2011 09:17 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402310
|
|
webjelen
|
|
|
Zdravím, objevil se problém a chtěl bych vědět vá názor. Při jízdě mi počítač vyhodil hláku Risk of particle filter blocking. Hláka sama po několika minutách zmizela. Jel jsem tudí na diagnostiku do Citroena, jestli nemám ucpaný FAP. Pán mi řekl, stav filtru nezjistí, ale e mu to hlásí vadné čidlo diferenčního tlaku. Oprava by vyla na 2652Kč. Od té doby mám najeto cca 400Km a hláka se objevila znovu a znovu zhasla. Jaký je vá názor? e by se vem zanáeli filtry a mě "jen" odelo čidlo? Opravdu se nedá zjistit stav naplnění FAP? (e prý to u nějakých typů nejde). Mám jezdit dál a počkat a něco vyhnije? Ovlivňuje funkce senzoru regeneraci FAP? Najeto 167000, při 160000 servis Citroen(předchozí majitel-není záznam, co dělali). Díky
Zdravím, objevil se problém a chtěl bych vědět vá názor. Při jízdě mi počítač vyhodil hláku Risk of particle filter blocking. Hláka sama po několika minutách zmizela. Jel jsem tudí na diagnostiku do Citroena, jestli nemám ucpaný FAP. Pán mi řekl, stav filtru nezjistí, ale e mu to hlásí vadné čidlo diferenčního tlaku. Oprava by vyla na 2652Kč. Od té doby mám najeto cca 400Km a hláka se objevila znovu a znovu zhasla. Jaký je vá názor? e by se vem zanáeli filtry a mě "jen" odelo čidlo? Opravdu se nedá zjistit stav naplnění FAP? (e prý to u nějakých typů nejde). Mám jezdit dál a počkat a něco vyhnije? Ovlivňuje funkce senzoru regeneraci FAP? Najeto 167000, při 160000 servis Citroen(předchozí majitel-není záznam, co dělali). Díky:nevim
|
|
20.07.2011 09:40 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402314
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Pokud by bylo tlakové čidlo opravdu vadné (nebo kabel k němu), tak aktuální stav celkového zaplnění opravdu nezjistí ani diagnostika, ani samo auto (pokud dostává z čidla nesmyslnou, nebo ádnou hodnotu, můe to vyhodnotit jako vadu).
Take je moné, e regeneraca běí v nějakém náhradním reimu a těmi hlákami auto upozorňuje, e skutečný stav zaplnění filtru je pro něj neznámý.
Pokud by čidlo bylo OK, tak se samozřejmě stav zaplnění filtru cerinem i sazemi zjistit dá (cerin se počítá v gramech podle aditivací take čidlo nemá vliv, saze+cerin dohromady měří podle toho tlakového čidla v % zaplnění filtru). Své řekne i průměr najetých km mezi regeneracemi (to ti na diagnostice říct mohl) která se díky přibývajícímu cerinu časem sniuje.
Zároveň pán mohl otestovat, jaké čidlo dává online hodnoty při běícím motoru v různých otáčkách, a ne jen se odkazovat na nějakou hláku.
Pokud bys měl cestu kolem Prahy...
Pokud by bylo tlakové čidlo opravdu vadné (nebo kabel k němu), tak aktuální stav celkového zaplnění opravdu nezjistí ani diagnostika, ani samo auto (pokud dostává z čidla nesmyslnou, nebo ádnou hodnotu, můe to vyhodnotit jako vadu).
Take je moné, e regeneraca běí v nějakém náhradním reimu a těmi hlákami auto upozorňuje, e skutečný stav zaplnění filtru je pro něj neznámý.
Pokud by čidlo bylo OK, tak se samozřejmě stav zaplnění filtru cerinem i sazemi zjistit dá (cerin se počítá v gramech podle aditivací take čidlo nemá vliv, saze+cerin dohromady měří podle toho tlakového čidla v % zaplnění filtru). Své řekne i průměr najetých km mezi regeneracemi (to ti na diagnostice říct mohl) která se díky přibývajícímu cerinu časem sniuje.
Zároveň pán mohl otestovat, jaké čidlo dává online hodnoty při běícím motoru v různých otáčkách, a ne jen se odkazovat na nějakou hláku.
Pokud bys měl cestu kolem Prahy...
|
|
20.07.2011 11:22 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402331
|
|
webjelen
|
|
|
Díky za ochotu pomoct. U delí dobu hledám někoho, kdo by mi poradil a pomohl. Servis Citroen Klatovy zatím u mě moc bodů nezískal. Z reakce usuzuji, e pan diagnostik je buď abař, nebo musím pouít obálkovou metodu. Kadopádně u bych k němu nerad chodil. Okolo Prahy nejezdím, ale pokud nenajdu někoho ze svého okolí, byl bych moc rád kdybychom se mohly případně domluvit
Díky za ochotu pomoct. U delí dobu hledám někoho, kdo by mi poradil a pomohl. Servis Citroen Klatovy zatím u mě moc bodů nezískal. Z reakce usuzuji, e pan diagnostik je buď abař, nebo musím pouít obálkovou metodu. Kadopádně u bych k němu nerad chodil. Okolo Prahy nejezdím, ale pokud nenajdu někoho ze svého okolí, byl bych moc rád kdybychom se mohly případně domluvit
|
|
20.07.2011 15:40 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402381
|
|
jumep
|
|
|
1. PÙVOD
V paměti počítače motoru je přítomen P-kód: "závada: signál snímače diferenciálního tlaku, spojeno s P-kódem 0422".
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Tuto závadu nelze v poprodejním servisu diagnostickým přístrojem vymazat.
Tento P-kód 0422 upozorňuje, e příli mnoho regenerací nebylo úspěných a e hrozí ucpání filtru pevných částic (FAP).
Tato závada se vymae automaticky, jakmile vozidlo provede čtyři kompletní regenerace.
Název závady hláené diagnostickým přístrojem bude změněn na disku CD-ROM č. 33, který bude vydán začátkem září 2005.
Jestlie je v paměti zaznamenána pouze tato závada, neměnit ádný díl (zvlátě ne snímač diferenciálního tlaku).
---
niet viac co dodat, pojazdi obcas aj mimo mesto
1. PÙVOD
V paměti počítače motoru je přítomen P-kód: "závada: signál snímače diferenciálního tlaku, spojeno s P-kódem 0422".
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Tuto závadu nelze v poprodejním servisu diagnostickým přístrojem vymazat.
Tento P-kód 0422 upozorňuje, e příli mnoho regenerací nebylo úspěných a e hrozí ucpání filtru pevných částic (FAP).
Tato závada se vymae automaticky, jakmile vozidlo provede čtyři kompletní regenerace.
Název závady hláené diagnostickým přístrojem bude změněn na disku CD-ROM č. 33, který bude vydán začátkem září 2005.
Jestlie je v paměti zaznamenána pouze tato závada, neměnit ádný díl (zvlátě ne snímač diferenciálního tlaku).
---
niet viac co dodat, pojazdi obcas aj mimo mesto
|
|
20.07.2011 16:10 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402384
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
Jak píe jumep : projet na delí trece.
Tato hláka se mi objevila loni v Chorvatsku po 300 km popojídění (20-30 km/h) v koloně, pak jsem vjel na dálnici a FAP pořádně protáhl a bylo po problému.
Jak píe jumep : projet na delí trece. ;-)
Tato hláka se mi objevila loni v Chorvatsku po 300 km popojídění (20-30 km/h) v koloně, pak jsem vjel na dálnici a FAP pořádně protáhl a bylo po problému. :palec
|
|
20.07.2011 16:28 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402387
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Skelná Hu moc velká není (i kdy podle zdejí mapy leí v Guinejském zálivu ), myslím, e webjelen jezdí mimo "město" často
Pokud je to ten P-kód, co píe jumep (podle reakce toho technika asi ano), je tu pořád jetě monost, e po 160000km, co uvádí, u má FAP opravdu plný cerinu a je potřeba jej vyčistit (dle Citroenu vyměnit za jimi vyčitěný za 7000,-).
Skelná Hu moc velká není (i kdy podle zdejí mapy leí v Guinejském zálivu :-d ), myslím, e webjelen jezdí mimo "město" často :-d
Pokud je to ten P-kód, co píe jumep (podle reakce toho technika asi ano), je tu pořád jetě monost, e po 160000km, co uvádí, u má FAP opravdu plný cerinu a je potřeba jej vyčistit (dle Citroenu vyměnit za jimi vyčitěný za 7000,-).
|
|
20.07.2011 21:43 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402428
|
|
webjelen
|
|
|
A já blázínek si myslel, e auto bude jezdit kam chci já. A nakonec budu jezdit podle toho, jaká hláka mi zrovna pípne. Bohuel nemám dálnici za domem, tak vezmu Velkýho někde po okreskach ďábelským tempem. Jetě dotaz a postřeh. Lze FAP regenerovat připojením na diagnostiku a sputěním regenerace příkazem řídící jednotce? Jak píe Jumep - Tuto závadu nelze v poprodejním servisu diagnostickým přístrojem vymazat - mistr v servisu zmačk na vymazat a hláka byla pryč. Jinak posílám přátelské pozdravy z Guinejského zálivu
A já blázínek si myslel, e auto bude jezdit kam chci já. A nakonec budu jezdit podle toho, jaká hláka mi zrovna pípne. Bohuel nemám dálnici za domem, tak vezmu Velkýho někde po okreskach ďábelským tempem. Jetě dotaz a postřeh. Lze FAP regenerovat připojením na diagnostiku a sputěním regenerace příkazem řídící jednotce? Jak píe Jumep - Tuto závadu nelze v poprodejním servisu diagnostickým přístrojem vymazat - mistr v servisu zmačk na vymazat a hláka byla pryč. Jinak posílám přátelské pozdravy z Guinejského zálivu;-)
|
|
20.07.2011 21:59 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2402437
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ano je tam monost vynutit regeneraci - ale musí být dostatečně zahřátý FAP (diagnostika u toho vynucení regenerace popisuje potřebný postup).
Ale pokud k diagnostice nemá snadný přístup, zkusil bych nedříve to vyčitění FAPu (tedy pokud nemá s jistotou ověřeno e byl čitěný/měněný) - max hodina na demontá i zpětnou montá + pořádné prostříkání WAPkou s horkou vodou (u 1.6 FAPu se hodí nástavec s pořádně zahnutým koncem) - a z toho vymeje vechen ten oranový písek, tak si myslím, e se ti to uklidní.
A zároveň si vizuálně zkontroluj, kolik ti zbývá aditiva v nádrce (vzadu dole u nádre na naftu) - třeba u jsi na suchu (pozná třeba i podle černého výfuku).
Ano je tam monost vynutit regeneraci - ale musí být dostatečně zahřátý FAP (diagnostika u toho vynucení regenerace popisuje potřebný postup).
Ale pokud k diagnostice nemá snadný přístup, zkusil bych nedříve to vyčitění FAPu (tedy pokud nemá s jistotou ověřeno e byl čitěný/měněný) - max hodina na demontá i zpětnou montá + pořádné prostříkání WAPkou s horkou vodou (u 1.6 FAPu se hodí nástavec s pořádně zahnutým koncem) - a z toho vymeje vechen ten oranový písek, tak si myslím, e se ti to uklidní.
A zároveň si vizuálně zkontroluj, kolik ti zbývá aditiva v nádrce (vzadu dole u nádre na naftu) - třeba u jsi na suchu (pozná třeba i podle černého výfuku).
|
|
31.07.2013 15:36 -
Re: Risk of particle filter blocking
|
2603928
|
|
jezek
|
Město: Choteč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Dobrý den,
můe mi někdo, prosím, napsat pro C5 II 2.0HDi 100kW rok výroby 12/2007:
- po kolika km se doplňuje Eloys
- v jakém rozmezí ujetých km proběhne regenerace - po ujetí asi 15 000km od koupě, kdy bylo na tachometru 75 000(předpokládám, e +30-50000 skutečně), vyskočila několikrát hláka Risk of particle...., na diagnostice se tváří ve v pořádku, ale u poslední regenerace je údaj 1 700km?! Po vymazání chyby jsem ujel cca 300km po dálnici bez hláky, teď se zase objevila po ujetí 20km, zhasla a dalích 100km byl klid.
- neznamená tato hláka pouze upozornění, e proběhne regenerace a tudí by nebyl vhodné vypínat motor nebo zastavovat?
Dobrý den,
můe mi někdo, prosím, napsat pro C5 II 2.0HDi 100kW rok výroby 12/2007:
- po kolika km se doplňuje Eloys
- v jakém rozmezí ujetých km proběhne regenerace - po ujetí asi 15 000km od koupě, kdy bylo na tachometru 75 000(předpokládám, e +30-50000 skutečně), vyskočila několikrát hláka Risk of particle...., na diagnostice se tváří ve v pořádku, ale u poslední regenerace je údaj 1 700km?! Po vymazání chyby jsem ujel cca 300km po dálnici bez hláky, teď se zase objevila po ujetí 20km, zhasla a dalích 100km byl klid.
- neznamená tato hláka pouze upozornění, e proběhne regenerace a tudí by nebyl vhodné vypínat motor nebo zastavovat?
|
|
| |
|
|