Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Informační zprávy palubního počítače / Risk of particle filter blocking
1 2 3 4 > >|
05.02.2009 15:22 - Risk of particle filter blocking 387042
Platon
Město: Jáchymov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
zdravim, mam c5 model 2 a počítač mi hlásí zmíněnou závadu, Bratr mi poradil, že by to mohl být ucpaný filter v klimošce, koupil jsem tedy nový, vyměnil, vypojil baterku, ale hlásí mi to chybu dál, neví někdo co by to mohlo být, vím jen že FAP to není, mam motor 1.6 HDI bez FAPu.

05.02.2009 16:08 - Re: Risk of particle filter blocking 387046
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Ja jsem zkusila strycka google a tam mi vypadla odpoved, ze to mel tez jeden pan na C5 1.6 HDi ale s FAPem. (ve zkratce, vycistil, dolil Eolys a drandi dal). Particle filter je filtr pevnych castic

05.02.2009 17:15 - Re: Risk of particle filter blocking 387049
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1279

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
jj, to se jedna o filtr pevnych castic - FAP
prohledej forum na slovo FAP a najdes diskuze kde se to resilo

05.02.2009 18:53 - Re: Risk of particle filter blocking 387052
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mozno blbost, ale myslim ze 1.6 bez fapu neboli a fap sa nenachadza pod autom

05.02.2009 18:57 - Re: Risk of particle filter blocking 387053
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo a hlaska v preklade znamena: "Riziko upchatia filtra pevnych castic", co znamena doliat eolys, vycistit fap a zresetovat pocitadla alebo si to na 2x nechat spravit v autorizovanom servise - prvy krat vymenia fap a povedia ze po natankovani a prejdeni niekolko km to zmizne a druhy krat si zoberu 2000 za odbornu pracu z diagnostiku, ako to tu uz bolo spominane

06.02.2009 14:52 - Re: Risk of particle filter blocking 387061
Platon
Město: Jáchymov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
zjistil jsem, že v motoru FAP opravdu mam, asi vyhodim ten manuál co mam z netu, ale byl jsem na mimo Citroen a tam mi řekli, že s tim musim k Citrákum, že nemaj kompletní spojení s řídící jednotkou, FAP to opravdu dělá, ale víc mi neřekli. U Citráků mi řekli, že to nejdřív napíchnou na comp a pak se uvidí, ale pravděpodobně jde jen o aditivum a možná jen zanesenej filtr, že prej se do nějak nestihlo vypálit, díky za rady.

06.02.2009 17:54 - Re: Risk of particle filter blocking 387071
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
kožko mᚠnajazdených km? V manuáli sa píše, že Eolys sa dolieva každých 60.000 km, FAP sa mení pri 100.000 - motor 1,6 HDi, 80 kW. Nemusí to však by pravda na 100%. Ja mám na svojej citrónke 101.000 km a zatiaž nepýta ani Eolys ani nový FAP a švagrovi sa FAP ozval až pri 122.000 km (ten istý motor)

06.02.2009 20:20 - Re: Risk of particle filter blocking 387074
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
1.6HDi ma FAP druhe resp treti generace ktere maji doporuceny interval vymeny,resp kontroly,160 000

07.02.2009 20:47 - Re: Risk of particle filter blocking 387085
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
1.6HDi ma FAP druhe resp treti generace ktere maji doporuceny interval vymeny,resp kontroly,160 000


Nehádam sa, ale v manuáli to píšu takto. Už keď sme pri tom, nádržka na C5 II na Eolys má 3 l alebo 4,5 l

07.02.2009 22:02 - Re: Risk of particle filter blocking 387086
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
C5 II ma 3L

20.07.2011 09:17 - Re: Risk of particle filter blocking 2402310
webjelen
Město: Chudenín, Auto: Počet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím, objevil se problém a chtěl bych vědět vᚠnázor. Při jízdě mi počítač vyhodil hlášku Risk of particle filter blocking. Hláška sama po několika minutách zmizela. Jel jsem tudíž na diagnostiku do Citroena, jestli nemám ucpaný FAP. Pán mi řekl, stav filtru nezjistí, ale že mu to hlásí vadné čidlo diferenčního tlaku. Oprava by vyšla na 2652Kč. Od té doby mám najeto cca 400Km a hláška se objevila znovu a znovu zhasla. Jaký je vᚠnázor? Že by se všem zanášeli filtry a mě "jen" odešlo čidlo? Opravdu se nedá zjistit stav naplnění FAP? (že prý to u nějakých typů nejde). Mám jezdit dál a počkat až něco vyhnije? Ovlivňuje funkce senzoru regeneraci FAP? Najeto 167000, při 160000 servis Citroen(předchozí majitel-není záznam, co dělali). Díky

20.07.2011 09:40 - Re: Risk of particle filter blocking 2402314
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Pokud by bylo tlakové čidlo opravdu vadné (nebo kabel k němu), tak aktuální stav celkového zaplnění opravdu nezjistí ani diagnostika, ani samo auto (pokud dostává z čidla nesmyslnou, nebo žádnou hodnotu, může to vyhodnotit jako vadu).
Takže je možné, že regeneraca běží v nějakém náhradním režimu a těmi hláškami auto upozorňuje, že skutečný stav zaplnění filtru je pro něj neznámý.

Pokud by čidlo bylo OK, tak se samozřejmě stav zaplnění filtru cerinem i sazemi zjistit dá (cerin se počítá v gramech podle aditivací takže čidlo nemá vliv, saze+cerin dohromady měří podle toho tlakového čidla v % zaplnění filtru). Své řekne i průměr najetých km mezi regeneracemi (to ti na diagnostice říct mohl) která se díky přibývajícímu cerinu časem snižuje.
Zároveň pán mohl otestovat, jaké čidlo dává online hodnoty při běžícím motoru v různých otáčkách, a ne jen se odkazovat na nějakou hlášku.
Pokud bys měl cestu kolem Prahy...

20.07.2011 11:22 - Re: Risk of particle filter blocking 2402331
webjelen
Město: Chudenín, Auto: Počet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za ochotu pomoct. Už delší dobu hledám někoho, kdo by mi poradil a pomohl. Servis Citroen Klatovy zatím u mě moc bodů nezískal. Z reakce usuzuji, že pan diagnostik je buď žabař, nebo musím použít obálkovou metodu. Každopádně už bych k němu nerad chodil. Okolo Prahy nejezdím, ale pokud nenajdu někoho ze svého okolí, byl bych moc rád kdybychom se mohly případně domluvit

20.07.2011 15:40 - Re: Risk of particle filter blocking 2402381
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1. PÙVOD
V paměti počítače motoru je přítomen P-kód: "závada: signál snímače diferenciálního tlaku, spojeno s P-kódem 0422".
2. OPRAVA V ZÁRUÈNÍ DOBÌ
Tuto závadu nelze v poprodejním servisu diagnostickým přístrojem vymazat.
Tento P-kód 0422 upozorňuje, že příliš mnoho regenerací nebylo úspěšných a že hrozí ucpání filtru pevných částic (FAP).
Tato závada se vymaže automaticky, jakmile vozidlo provede čtyři kompletní regenerace.
Název závady hlášené diagnostickým přístrojem bude změněn na disku CD-ROM č. 33, který bude vydán začátkem září 2005.
Jestliže je v paměti zaznamenána pouze tato závada, neměnit žádný díl (zvláště ne snímač diferenciálního tlaku).

---

niet viac co dodat, pojazdi obcas aj mimo mesto

20.07.2011 16:10 - Re: Risk of particle filter blocking 2402384
Petr72
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 850

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jak píše jumep : projet na delší štrece.
Tato hláška se mi objevila loni v Chorvatsku po 300 km popojíždění (20-30 km/h) v koloně, pak jsem vjel na dálnici a FAP pořádně protáhl a bylo po problému.

20.07.2011 16:28 - Re: Risk of particle filter blocking 2402387
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Skelná Hu moc velká není (i když podle zdejší mapy leží v Guinejském zálivu ), myslím, že webjelen jezdí mimo "město" často
Pokud je to ten P-kód, co píše jumep (podle reakce toho technika asi ano), je tu pořád ještě možnost, že po 160000km, co uvádíš, už mᚠFAP opravdu plný cerinu a je potřeba jej vyčistit (dle Citroenu vyměnit za jimi vyčištěný za 7000,-).

20.07.2011 21:43 - Re: Risk of particle filter blocking 2402428
webjelen
Město: Chudenín, Auto: Počet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
A já blázínek si myslel, že auto bude jezdit kam chci já. A nakonec budu jezdit podle toho, jaká hláška mi zrovna pípne. Bohužel nemám dálnici za domem, tak vezmu Velkýho někde po okreskach ďábelským tempem. Ještě dotaz a postřeh. Lze FAP regenerovat připojením na diagnostiku a spuštěním regenerace příkazem řídící jednotce? Jak píše Jumep - Tuto závadu nelze v poprodejním servisu diagnostickým přístrojem vymazat - mistr v servisu zmačk na vymazat a hláška byla pryč. Jinak posílám přátelské pozdravy z Guinejského zálivu

20.07.2011 21:59 - Re: Risk of particle filter blocking 2402437
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Ano je tam možnost vynutit regeneraci - ale musí být dostatečně zahřátý FAP (diagnostika u toho vynucení regenerace popisuje potřebný postup).
Ale pokud k diagnostice nemᚠsnadný přístup, zkusil bych nedříve to vyčištění FAPu (tedy pokud nemᚠs jistotou ověřeno že byl čištěný/měněný) - max hodina na demontហi zpětnou montហ+ pořádné prostříkání WAPkou s horkou vodou (u 1.6 FAPu se hodí nástavec s pořádně zahnutým koncem) - až z toho vymeješ všechen ten oranžový písek, tak si myslím, že se ti to uklidní.
A zároveň si vizuálně zkontroluj, kolik ti zbývá aditiva v nádržce (vzadu dole u nádrže na naftu) - třeba už jsi na suchu (poznᚠtřeba i podle černého výfuku).

20.07.2011 22:14 - Re: Risk of particle filter blocking 2402439
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Ano je tam možnost vynutit regeneraci - ale musí být dostatečně zahřátý FAP (diagnostika u toho vynucení regenerace popisuje potřebný postup).
Ale pokud k diagnostice nemᚠsnadný přístup, zkusil bych nedříve to vyčištění FAPu (tedy pokud nemᚠs jistotou ověřeno že byl čištěný/měněný) - max hodina na demontហi zpětnou montហ+ pořádné prostříkání WAPkou s horkou vodou (u 1.6 FAPu se hodí nástavec s pořádně zahnutým koncem) - až z toho vymeješ všechen ten oranžový písek, tak si myslím, že se ti to uklidní.
A zároveň si vizuálně zkontroluj, kolik ti zbývá aditiva v nádržce (vzadu dole u nádrže na naftu) - třeba už jsi na suchu (poznᚠtřeba i podle černého výfuku).


To si dělá diag sama jak to odklikneš - ono si ho to napřed ohřeje a potom spustí regeneraci a zase částečně ochladí.Proto začíná na 3000ot pokračuje 4000ot a končí 3000ot.

31.07.2013 15:36 - Re: Risk of particle filter blocking 2603928
jezek
Město: Choteč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Dobrý den,
může mi někdo, prosím, napsat pro C5 II 2.0HDi 100kW rok výroby 12/2007:
- po kolika km se doplňuje Eloys
- v jakém rozmezí ujetých km proběhne regenerace - po ujetí asi 15 000km od koupě, kdy bylo na tachometru 75 000(předpokládám, že +30-50000 skutečně), vyskočila několikrát hláška Risk of particle...., na diagnostice se tváří vše v pořádku, ale u poslední regenerace je údaj 1 700km?! Po vymazání chyby jsem ujel cca 300km po dálnici bez hlášky, teď se zase objevila po ujetí 20km, zhasla a dalších 100km byl klid.
- neznamená tato hláška pouze upozornění, že proběhne regenerace a tudíž by nebyl vhodné vypínat motor nebo zastavovat?

1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator