| | |
16.12.2014 00:23 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2764983
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Musí na diag. To je taková záhada, e mi to hlava nebere.
Moná je ta hadice zdeformovaná a sama se při malým tlaku vrací do zplotělýho tvaru a teprve pořádný tlak turba ji nafoukne. Ale to u je jen takový hádání a hledání nemonýho. V kadým případě sundat tu hadici u Ypsilonky je sranda, tak to zkus. Nebo vlastně na vypnutým motoru by taky bylo vidět, jestli je placatá. Ani ji nemusí sundávat.
Ale rozhodně bych neváhal a na tu diagnostiku bych jel. Peter příčinu odhalí.
Musí na diag. To je taková záhada, e mi to hlava nebere.
Moná je ta hadice zdeformovaná a sama se při malým tlaku vrací do zplotělýho tvaru a teprve pořádný tlak turba ji nafoukne. Ale to u je jen takový hádání a hledání nemonýho. V kadým případě sundat tu hadici u Ypsilonky je sranda, tak to zkus. Nebo vlastně na vypnutým motoru by taky bylo vidět, jestli je placatá. Ani ji nemusí sundávat.
Ale rozhodně bych neváhal a na tu diagnostiku bych jel. Peter příčinu odhalí.
|
|
16.12.2014 10:19 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765011
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Neverim na zazraky ale rano som nastartoval, na sekundu pipla znama hlaska o nutnosti opravy a nasledne zhasla. Auto sa tvari akoby sa vcera nic nestalo Som z toho jelen Vidim to na maly vylet do Piestan diagnostika je nevyhnutna.
Este mi napadlo ze ked to zblblo, tak som prave upgradoval mapy. Ale to si vobec neviem predstavit ze by to mohlo mat vplyv na chod motora.
Neverim na zazraky ale rano som nastartoval, na sekundu pipla znama hlaska o nutnosti opravy a nasledne zhasla. Auto sa tvari akoby sa vcera nic nestalo :nevim Som z toho jelen :-)) Vidim to na maly vylet do Piestan :-p diagnostika je nevyhnutna.
Este mi napadlo ze ked to zblblo, tak som prave upgradoval mapy. Ale to si vobec neviem predstavit ze by to mohlo mat vplyv na chod motora.
|
|
16.12.2014 10:50 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765012
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Leda e by auto chvíli nevědělo, kde je. Jedna půlka byla momentálně v Africe a druhá na Antarktidě a tak se nemohlo rozhodnout, jestli má sát teplý, nebo studený vzduch.
Říkám to pořád. Přemýlet má řidič a ne auto. Jinými slovy: "Jak to má kola, nebo kozy, budou s tím problémy".
Leda e by auto chvíli nevědělo, kde je. Jedna půlka byla momentálně v Africe a druhá na Antarktidě a tak se nemohlo rozhodnout, jestli má sát teplý, nebo studený vzduch. :-))))
Říkám to pořád. Přemýlet má řidič a ne auto. Jinými slovy: "Jak to má kola, nebo kozy, budou s tím problémy".
|
|
16.12.2014 12:56 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765032
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Prave som sa vratil od auta.
Odpojil som podtlakovu hadicku z davkovaca vzduchu (Ypsilonky) a napichol som na nu podtlakovu pumpu aby som odskusal funkcnost klapky na hadici od intercoolera. Ta druha klapka nieje riadena preto som ju len odskusal rukou.
Obe klapky sa hybali bez problemov. Potom som nastartoval a zacal som podlakovou pumpou pomaly zatvarat klapku. V urcitej polohe sa zacala ta hadica krcit tak ako na videu .link. a ked som potiahol na doraz tak motor skapal. Potom som to zopakoval este raz stym ze som tu neriadenu klapku drzal rukou plne otvorenu a stalo sa presne to iste. Nakoniec som tu hadicu co ide priamo od turba odmontoval a skusil nastarovat aby som zistil ci cez nu prechadza vzduch. Motor nastaroval ale do hadice neprichadzal ziaden vzduch od turba, zda sa ze je to ucpane niekde dolu kde sa rozdeluje vzduch od turba vid poz.c. 2 na obrazku .link.
Prave som sa vratil od auta.
Odpojil som podtlakovu hadicku z davkovaca vzduchu (Ypsilonky) a napichol som na nu podtlakovu pumpu aby som odskusal funkcnost klapky na hadici od intercoolera. Ta druha klapka nieje riadena preto som ju len odskusal rukou.
Obe klapky sa hybali bez problemov. Potom som nastartoval a zacal som podlakovou pumpou pomaly zatvarat klapku. V urcitej polohe sa zacala ta hadica krcit tak ako na videu https://www.youtube.com/watch?v=ilHYbW07XBg a ked som potiahol na doraz tak motor skapal. Potom som to zopakoval este raz stym ze som tu neriadenu klapku drzal rukou plne otvorenu a stalo sa presne to iste. Nakoniec som tu hadicu co ide priamo od turba odmontoval a skusil nastarovat aby som zistil ci cez nu prechadza vzduch. Motor nastaroval ale do hadice neprichadzal ziaden vzduch od turba, zda sa ze je to ucpane niekde dolu kde sa rozdeluje vzduch od turba vid poz.c. 2 na obrazku http://www.c5club.cz/download.php?fileid=2764907&z=yes
|
|
16.12.2014 14:22 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765080
|
|
jumep
|
|
|
to je to co som hovoril, daj tie hadice dole a pozri to tam
to je to co som hovoril, daj tie hadice dole a pozri to tam
|
|
16.12.2014 21:41 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765262
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Bol som pozriet dolu tie hadice a trubku, myslim ze moj problem som nevyriesil ale zato neuverite co som tam zistil. Ten bajpas co obchadza intercoler je od vyroby nefunkcny. Ta odbocka z plastovej rury pod motorom je neprechodna a hadica ktora z nej vedie do Ypsilonky je tam len na paradu.
System je vlastne zostaveny takto:
1.turbo tlaci vzduch do plastovej trubky pod motorom
2.z priamo vychadzajuceho otvoru tej tubky je napojeny intercooler
3.z intercooleru ide hadica do pravej strany Ypsilonky kde je riadena klapka, ktora zrejme sluzi len na skrtenie prietoku vzduchu
4.lava strana Ypsilonky je zablendovana hadicou, ktora je napojena do slepej diery na bocnom vyvode plastovej trubky pod motorom.
Predpokladam ze problem bude v riadeni tej pravej klapky na Ypsilonke. Pravdepodobne ju vcera z nejakych dovodou priskrtilo viac ako treba a neuvolnilo do normalnej polohy. Odhadujem ze bud bude problem v snimaci polohy klapky alebo v regulatore tlaku, ktory tu klapku zatvara, klapka sa nezasekava, tak predpokladam ze je OK. Momentalne je motor bez chybovej hlasky, som len zvedavy dokedy.
Bol som pozriet dolu tie hadice a trubku, myslim ze moj problem som nevyriesil ale zato neuverite co som tam zistil. Ten bajpas co obchadza intercoler je od vyroby nefunkcny. Ta odbocka z plastovej rury pod motorom je neprechodna a hadica ktora z nej vedie do Ypsilonky je tam len na paradu.
System je vlastne zostaveny takto:
1.turbo tlaci vzduch do plastovej trubky pod motorom
2.z priamo vychadzajuceho otvoru tej tubky je napojeny intercooler
3.z intercooleru ide hadica do pravej strany Ypsilonky kde je riadena klapka, ktora zrejme sluzi len na skrtenie prietoku vzduchu
4.lava strana Ypsilonky je zablendovana hadicou, ktora je napojena do slepej diery na bocnom vyvode plastovej trubky pod motorom.
Predpokladam ze problem bude v riadeni tej pravej klapky na Ypsilonke. Pravdepodobne ju vcera z nejakych dovodou priskrtilo viac ako treba a neuvolnilo do normalnej polohy. Odhadujem ze bud bude problem v snimaci polohy klapky alebo v regulatore tlaku, ktory tu klapku zatvara, klapka sa nezasekava, tak predpokladam ze je OK. Momentalne je motor bez chybovej hlasky, som len zvedavy dokedy.
|
|
16.12.2014 21:46 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765267
|
|
jumep
|
|
|
ta klapka tam je ako skrtiaca a ma vplyv na regeneraciu a funkciu egr, ked je drzalo hentak zatvorenu moze byt vselico, vhodne bude teda ta diagnostika aby sa vedelo o co tomu slo (mozno sa fakt chcel ist regenerovat)
ps. a auto bolo stavane na teplu krajinu asi, kvoli tomu ze nema ten bypass funkcny
ta klapka tam je ako skrtiaca a ma vplyv na regeneraciu a funkciu egr, ked je drzalo hentak zatvorenu moze byt vselico, vhodne bude teda ta diagnostika aby sa vedelo o co tomu slo (mozno sa fakt chcel ist regenerovat)
ps. a auto bolo stavane na teplu krajinu asi, kvoli tomu ze nema ten bypass funkcny
|
|
16.12.2014 22:08 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765278
|
|
jruze
|
|
|
e bychom se vraceli na začátek? chyba ypsilonky a pokus regenerace?
Jinak novějí RHR má také jen jednu klapku(nemá ypsilonku) je to zřejmě inovace ale pouité staré provedení.Nehrál si někdo se softem?
e bychom se vraceli na začátek? chyba ypsilonky a pokus regenerace? ;-)
Jinak novějí RHR má také jen jednu klapku(nemá ypsilonku) je to zřejmě inovace ale pouité staré provedení.Nehrál si někdo se softem?
|
|
16.12.2014 22:11 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765279
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pak ale asi někdo nahrál jiný soft. Přece nemůou dělat auto do teplých krajů se softem na Sibiř. Takhle by do teď nikdy neproběhla regenerace, protoe by to pokadý zavřelo klapku od intercoleru a nemohlo to tlačit zaslepenou hadicí. Musel s tím někdo nedávno něco dělat a pojebat to. Třeba při tý první opravě membrány ovládání klapky.
Pak ale asi někdo nahrál jiný soft. Přece nemůou dělat auto do teplých krajů se softem na Sibiř. Takhle by do teď nikdy neproběhla regenerace, protoe by to pokadý zavřelo klapku od intercoleru a nemohlo to tlačit zaslepenou hadicí. Musel s tím někdo nedávno něco dělat a pojebat to. Třeba při tý první opravě membrány ovládání klapky.
|
|
16.12.2014 22:12 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765280
|
|
jumep
|
|
|
preto hovorim diagnostiku a pozret sa o co tomu islo
Ylonka v tomto pripade nahra rolu a je to len doprovodny jav (ked zavrelo klapku tak hadicu stahovalo lebo tam vznikal podtlak)
otazka je preco, mozno jednoducha blobost je cidlo tlaku turba ...
preto hovorim diagnostiku a pozret sa o co tomu islo
Ylonka v tomto pripade nahra rolu a je to len doprovodny jav (ked zavrelo klapku tak hadicu stahovalo lebo tam vznikal podtlak)
otazka je preco, mozno jednoducha blobost je cidlo tlaku turba ...
|
|
16.12.2014 22:43 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765298
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
jruze napsal(a): A proč myslí e jsem mluvil o ypsilonce,regeneraci a doplnil jsem o soft? Překočil jsi mne. Občas se najde koumák e zkouí co to udělá (příklad- vyrobeno pro normál a zkusí dát chladné a myslí si e to bude lepí topit i to jsem tu měl - levná diag- víc problémů) - tím nechci říct e je to tento případ nevím neviděl jsem to.
Len chcem objasnit povod a historiu auta aby sa predislo zbytocnym spekulaciam.
Auto som kupil ako 2 a pol rocne s najazdom 168 tis od znameho, ktory vedie malu firmu na slovensku. Auto pouzival jeho obchodny zastuca. Auto bolo vyrobene pre slovensky trh, bolo tu kupene a prvy krat prihlasene. Servisovane bolo v Citoren servise v Trnave. Auto som kupil s tym ze ma nejaku zavadu na motore co sme s Jumepom pri obhliadke identifikovali ako chyba na Ypsilonke. Kedze chyba nebola pernamentna, tak som sa to pokusil opravit sam (telefonicky som konzultoval s Jumepom) a nasiel som tu dierku na membrane podtlakoveho ovladaca pravej klapky. Kedze lava klapka nebola zapojena, zamenil som len tie dva podtlakove ovladace a chyba bola odstranena co bolo potvrdene diagnostikou u Jumepa. Takze ked to zhrniem tak auto bolo na diagnostike len v Citroen servise koli zaruke a potom len u Jumepa. Nepredpokladam ze Citroen servisaci robia zasahy do auta pocas zaruky a Peto mi auto len diagnostikoval. Takze ak je tam zavada, tak len preto ze nieco nejak zblblo alebo sa pokazilo.
Len chcem objasnit povod a historiu auta aby sa predislo zbytocnym spekulaciam.
Auto som kupil ako 2 a pol rocne s najazdom 168 tis od znameho, ktory vedie malu firmu na slovensku. Auto pouzival jeho obchodny zastuca. Auto bolo vyrobene pre slovensky trh, bolo tu kupene a prvy krat prihlasene. Servisovane bolo v Citoren servise v Trnave. Auto som kupil s tym ze ma nejaku zavadu na motore co sme s Jumepom pri obhliadke identifikovali ako chyba na Ypsilonke. Kedze chyba nebola pernamentna, tak som sa to pokusil opravit sam (telefonicky som konzultoval s Jumepom) a nasiel som tu dierku na membrane podtlakoveho ovladaca pravej klapky. Kedze lava klapka nebola zapojena, zamenil som len tie dva podtlakove ovladace a chyba bola odstranena co bolo potvrdene diagnostikou u Jumepa. Takze ked to zhrniem tak auto bolo na diagnostike len v Citroen servise koli zaruke a potom len u Jumepa. Nepredpokladam ze Citroen servisaci robia zasahy do auta pocas zaruky a Peto mi auto len diagnostikoval. Takze ak je tam zavada, tak len preto ze nieco nejak zblblo alebo sa pokazilo.
|
|
16.12.2014 23:25 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765314
|
|
jruze
|
|
|
igok napsal(a): Len chcem objasnit povod a historiu auta aby sa predislo zbytocnym spekulaciam.
Auto som kupil ako 2 a pol rocne s najazdom 168 tis od znameho, ktory vedie malu firmu na slovensku. Auto pouzival jeho obchodny zastuca. Auto bolo vyrobene pre slovensky trh, bolo tu kupene a prvy krat prihlasene. Servisovane bolo v Citoren servise v Trnave. Auto som kupil s tym ze ma nejaku zavadu na motore co sme s Jumepom pri obhliadke identifikovaly ako chyba na Ypsilonke. Kedze chyba nebola pernamentna, tak som sa to pokusil opravit sam (telefonicky som konzultoval s Jumepom) a nasiel som tu dierku na membrane podtlakoveho ovladaca pravej klapky. Kedze lava klapka nebola zapojena, zamenil som len tie dva podtlakove ovladace a chyba bola odstranena co bolo potvrdene diagnostikou u Jumepa. Takze ked to zhrniem tak auto bolo na diagnostike len v Citroen servise koli zaruke a potom len u Jumepa. Nepredpokladam ze Citroen servisaci robia zasahy do auta pocas zaruky a Peto mi auto len diagnostikoval. Takze ak je tam zavada, tak len preto ze nieco nejak zblblo alebo sa pokazilo.
Já jsem nechtěl aby si to někdo vztáhnul na sebe - jen si myslím e problém je ypsilonka , její ovládání a pokus regenerace(proto jsem se ptal na překlad - podle mne souvisel s regenerací) - nicméně bych mohl vyuřít kontaktu ,,kolící středisko" přes mého elektrikáře(moná) - pokud ta ypsilonka chodila do teď tak je buď problém přímo v ní a nebo související s ní a jejím ovládáním(snímáním polohy)
Já jsem nechtěl aby si to někdo vztáhnul na sebe - jen si myslím e problém je ypsilonka , její ovládání a pokus regenerace(proto jsem se ptal na překlad - podle mne souvisel s regenerací) - nicméně bych mohl vyuřít kontaktu ,,kolící středisko" přes mého elektrikáře(moná) - pokud ta ypsilonka chodila do teď tak je buď problém přímo v ní a nebo související s ní a jejím ovládáním(snímáním polohy)
|
|
16.12.2014 23:29 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765315
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jardo. Na co by tam byla ypsilonka, kdy je hadice dole zaslepená. Ta je tam jen pro ozdobu a její ovládání taky.
Jardo. Na co by tam byla ypsilonka, kdy je hadice dole zaslepená. Ta je tam jen pro ozdobu a její ovládání taky.
|
|
16.12.2014 23:38 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2765316
|
|
jruze
|
|
|
Mikra napsal(a): Jardo. Na co by tam byla ypsilonka, kdy je hadice dole zaslepená. Ta je tam jen pro ozdobu a její ovládání taky.
Nevím kdy s těmito motory vylezli,ale mohla by to být jedna z prvních a třeba o rok mladí u je jinak - můu vytáhnout nějaké rozumy se kolícího(jak jsem psal moná) vyřeit by to určitě nebyl,ale musel bych mít auto tady)- můe být chyba v softu,ovládání, nebo přímo v ypsilonce - můe být k dispozici opravenej soft takhle nedovedu - já bych se zaměřil na ypsilonku a její ovládání,na údaje o FAP filtru(tak jak jsem psal nazačátku)
Pokud tu budeme mít auto jsem přesvědčen e to nebude problém.
S řeením problému jsem nějak vypustil(připojení diag na dálku a opravy-úpravy softu)-zvládli by jsme to ale....
Nevím kdy s těmito motory vylezli,ale mohla by to být jedna z prvních a třeba o rok mladí u je jinak:nevim - můu vytáhnout nějaké rozumy se kolícího(jak jsem psal moná) vyřeit by to určitě nebyl,ale musel bych mít auto tady)- můe být chyba v softu,ovládání, nebo přímo v ypsilonce - můe být k dispozici opravenej soft takhle nedovedu - já bych se zaměřil na ypsilonku a její ovládání,na údaje o FAP filtru(tak jak jsem psal nazačátku) :nevim
Pokud tu budeme mít auto jsem přesvědčen e to nebude problém.
S řeením problému jsem nějak vypustil(připojení diag na dálku a opravy-úpravy softu)-zvládli by jsme to ale....
|
|
21.12.2014 23:43 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2766875
|
|
jruze
|
|
|
Tak mám takovej pocit e ty vae 120Kw nebudou takovej zázrak a moc pohodové motory (teď jsem to byl řeit- tedy jen diag)- dalí motor který hlásí chybu klapky - ale tento projistotu nemá ypsilonku(dole ano a zaslepenou),ale hadici u má jen jednu a klapku také jen jednu . No asi budu muset tudovat co a proč se tam sere e to toto hlásí a jetě to neumí tu chybu napsat-uloit do chyb ale jen do deníku a rozsvítit kontrolku(tedy dovede,ale nesouhlasí s Km - v deníku ano)
Nějak začínám mít pocit e je na obzoru dalí ,,1.6" - aby ve 160000Km ???? to u je třetí s tímto problémem a kolik jich tu je ????
Take začni kontrolou EGR ventilu a trubkou od něj , podívej se na hodnoty snímání polohy klapky(předpokládám e tam bude hlavní problém = výměna klapky) a kontrolu elektroventilu - řekl bych e také moný problém. Bohuel má první verzy kde je veho jak na...no a k ničemu - novějí má polovinu veho ovladacího.
Tak mám takovej pocit e ty vae 120Kw nebudou takovej zázrak a moc pohodové motory:nevim (teď jsem to byl řeit- tedy jen diag)- dalí motor který hlásí chybu klapky - ale tento projistotu nemá ypsilonku(dole ano a zaslepenou),ale hadici u má jen jednu a klapku také jen jednu:nevim . No asi budu muset tudovat co a proč se tam sere e to toto hlásí:-o a jetě to neumí tu chybu napsat-uloit do chyb ale jen do deníku a rozsvítit kontrolku(tedy dovede,ale nesouhlasí s Km - v deníku ano)
Nějak začínám mít pocit e je na obzoru dalí ,,1.6" - aby ve 160000Km ???? to u je třetí s tímto problémem a kolik jich tu je ????
Take začni kontrolou EGR ventilu a trubkou od něj , podívej se na hodnoty snímání polohy klapky(předpokládám e tam bude hlavní problém = výměna klapky) a kontrolu elektroventilu - řekl bych e také moný problém. Bohuel má první verzy kde je veho jak na...no a k ničemu - novějí má polovinu veho ovladacího.
|
|
24.02.2015 17:26 -
Re: Engine fault: Repair needed
|
2791181
|
|
bluemotion
|
Město: Ronov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|
|
Nemyslim si zeby nas motor byla dalsi 1,6 ale muj boj s davkovacem vzduchu stale pokracuje, dnes jsem si s velkou slavou vyzvedl auto z Citroenu kde mi klapku menili i senzor polohy cca 7500 kč, ujel jsem asi 7 km a znova kontrolka motoru, oni s tim najezdili 17 km a nerozsvitila se jim...ale to ja pred tim taky najel mozna 4 tisice a nerozsvitila se mi, proste v urcitou chvili kdyz dupnu na plyn, auto podradi a blik mam ji tam...mam teda ten motor bez ypsilonky...Mate uz nekdo reseni? Ja teda auto vratil do servisu a at se snazi dal a vrati mi tu moji klapku ktera evidentne spatna nebyla kdyz to dela to same...
Nemyslim si zeby nas motor byla dalsi 1,6 :-)) ale muj boj s davkovacem vzduchu stale pokracuje, dnes jsem si s velkou slavou vyzvedl auto z Citroenu kde mi klapku menili i senzor polohy cca 7500 kč, ujel jsem asi 7 km a znova kontrolka motoru, oni s tim najezdili 17 km a nerozsvitila se jim...ale to ja pred tim taky najel mozna 4 tisice a nerozsvitila se mi, proste v urcitou chvili kdyz dupnu na plyn, auto podradi a blik mam ji tam...mam teda ten motor bez ypsilonky...Mate uz nekdo reseni? Ja teda auto vratil do servisu a at se snazi dal a vrati mi tu moji klapku ktera evidentne spatna nebyla kdyz to dela to same...
|
|
| |
|
|