Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Jak funguje hydractive 3 / 3+
|< < 1 ... 5 6 7 8 9 10 > >|
31.05.2018 13:12 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160414
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
Fakt nevim jak souvisi tebou popisovane zvedani stojiciho (!) auta na heveru s tim o cem jsme se tady bavili a to je potlacovani naklonu u Hydractive a funkce ventilu v BHI. To co tady popisujes je uplne jina vec.Vis jak se rika v tom prislovi : jeden o koze a druhy o voze...

PS: o stavu FAPu, ktery jsi mimochodem cistil ty sam abys pak vzapeti prohlasil ze je vlastne ucpany se nema smysl vic zminovat

no celou dobu je řeč o tom jak a proč se auto chová tak že při zabrždění je stále v rovině a ža ,,nepanáčkuje" = nejde předek dolů (jde ale něco ho se snaží vrátit zpět) a zadní část nevyletí nahoru ale také zůstává v rovině to vzhledem k setrvačnosti by udělalo bez nějakého zásahu - ten příklad s heverem by ti měl napovědět = tím se dá navodit chování auta při brzdění a po . tak znovu Tlak v okruhu hydrauliky snižuje ventil v BHI protože to jinak nejde a nemá se jinak kudy snížit.

A který FAP jsem čistil a u kterého jsem vzápětí prohlásil že je ucpaný ? (sice záleží na mnoha okolností kdy se FAP znovu zanese , ale myslím že mou práci kolem čištění FAP filtru tady může potvrdit desítky členů) to se vztahovala zmíňka kolem výdrže (třeba nového) ale to mᚠjedno.

31.05.2018 13:14 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160416
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
no celou dobu je řeč o tom jak a proč se auto chová tak že při zabrždění je stále v rovině a ža ,,nepanáčkuje" = nejde předek dolů (jde ale něco ho se snaží vrátit zpět) a zadní část nevyletí nahoru ale také zůstává v rovině to vzhledem k setrvačnosti by udělalo bez nějakého zásahu - ten příklad s heverem by ti měl napovědět = tím se dá navodit chování auta při brzdění a po . tak znovu Tlak v okruhu hydrauliky snižuje ventil v BHI protože to jinak nejde a nemá se jinak kudy snížit.


to je ale jen tvoje (velice špatná) hypotéza a ve skutečnosti se nic takového neděje

31.05.2018 13:22 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160420
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
to je ale jen tvoje (velice špatná) hypotéza a ve skutečnosti se nic takového neděje


Tak to nasimuluj - dej si ucho t BHI a a ti někdo přizvedne zadní část auta = to sepnutí upouštěcího ventylu uslyšíš = to samé se děje při odlehčení vlivem setrvačnosti při zabrždění (to zapnutí ,,sportu" jen aby jsi netvrdil že při sportu se tak neděje)

Tu mou špatnou hypotézu si ověří každý sám je to jednoduché - tu tvou dobrou hypotézu si nikdo nemůže ověřit protože jsi vlasně nezdůvodnil co udržuje auto v rovině (ventil v regulátoru ? - jak by zamezil zvednutí zadní části ? naklápění zleva doprava ano ale to jen tak že zamezí ,,přelévání mezi L.a P. pístnicí ) ale ten ventyl nezavře celej okruh a i tak průhyb membrány by stejně auto poslal o +- dvacet cm nahoru.

31.05.2018 13:29 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160422
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tak to nasimuluj - dej si ucho t BHI a a ti někdo přizvedne zadní část auta = to sepnutí upouštěcího ventylu uslyšíš = to samé se děje při odlehčení vlivem setrvačnosti při zabrždění (to zapnutí ,,sportu" jen aby jsi netvrdil že při sportu se tak neděje)


porovnávᚠúplně neporovnatelné. To stejné ti udělá třeba Xantie nebo XM, když jim zvedneš zadek a je to tím, že změníš polohu korektoru do takové hodnoty, že začně upouštět hydraulickou kapalinu. Tohle se ale při běžné jízdě tím stejným autem prostě neděje, ani když budeš brzdit .... Nedělají to starší Citroeny a nedělá to ani C5, tak to už konečně pochop a přestaň trvat na těch svých bludech

31.05.2018 13:30 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160423
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To, že u stojícího auta když se stojí na brzdě a kola se netočí nejde zvedat je jasné, ale je to tak i u jedoucího auta když se přibržďuje ? Není náhodou v mapách pro pérování podmínka "jízdy" či stání ? Nemám tu žádnou C5 na vyzkoušení, ale zkuste někdo jet s autem do 40Km/h a lehce přibržďovat a současně u toho dát povel zvedat do zvýšené, jestli se to zvedne nebo ne. A podejte tu hlášení, ju
Pokud by se to za jízdy bylo schopné takto přizvednout i přes lehce zmáčknutou brzdu, pak by fungovalo dorovnávání při dostatečně dlouhém brždění, když se předek navalí a ponoří a korektor zjistí malou či velkou výšku. Ona je tam prodleva na dorovnávání, ale pokud by se ten čas překročil dlouhým bržděním a třeba i z kopce ...

31.05.2018 13:35 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160425
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
To, že u stojícího auta když se stojí na brzdě a kola se netočí nejde zvedat je jasné, ale je to tak i u jedoucího auta když se přibržďuje ? Není náhodou v mapách pro pérování podmínka "jízdy" či stání ? Nemám tu žádnou C5 na vyzkoušení, ale zkuste někdo jet s autem do 40Km/h a lehce přibržďovat a současně u toho dát povel zvedat do zvýšené, jestli se to zvedne nebo ne. A podejte tu hlášení, ju
Pokud by se to za jízdy bylo schopné takto přizvednout i přes lehce zmáčknutou brzdu, pak by fungovalo dorovnávání při dostatečně dlouhém brždění, když se předek navalí a ponoří a korektor zjistí malou či velkou výšku. Ona je tam prodleva na dorovnávání, ale pokud by se ten čas překročil dlouhým bržděním a třeba i z kopce ...


H1 A H2 tohle umělo. U H3 je evidentní dle schématu, že při sepnuté hydroaktivní (středové) kouli není změna výšky možná, protože se nejenom přeruší komunikace mezi pravou a levou stranou, ale zároveň se uplně uzavře přívod hydraulické kapaliny, což je z obrázku jasně patrné:

.link.

u H2 je jasně vidět, že i přes vypnutou středovou kouli může systém stále dopouštět nebo vypouštět hydraulickou kapalinu do pístnic, zatímco "T ventil" s kuličkou zajistí omezené přelévání kapaliny mezi levou a pravou stranou při zatáčení. Při dopouštění dojde k uzamčení kuličky na středu, aby se kapalina napouštěla do obou pístnic rovnoměrně.

.link.

31.05.2018 13:39 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160426
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
To, že u stojícího auta když se stojí na brzdě a kola se netočí nejde zvedat je jasné, ale je to tak i u jedoucího auta když se přibržďuje ? Není náhodou v mapách pro pérování podmínka "jízdy" či stání ? Nemám tu žádnou C5 na vyzkoušení, ale zkuste někdo jet s autem do 40Km/h a lehce přibržďovat a současně u toho dát povel zvedat do zvýšené, jestli se to zvedne nebo ne. A podejte tu hlášení, ju
Pokud by se to za jízdy bylo schopné takto přizvednout i přes lehce zmáčknutou brzdu, pak by fungovalo dorovnávání při dostatečně dlouhém brždění, když se předek navalí a ponoří a korektor zjistí malou či velkou výšku. Ona je tam prodleva na dorovnávání, ale pokud by se ten čas překročil dlouhým bržděním a třeba i z kopce ...


Milane je rozdíl mezi zvedáním a snižováním a i mezí bržděním - je to naprogramované tak aby nesepnul ventil a BHI na zvedání (jednak nedostane inpulz od korektoru) o blokaci ventylem mezi pravou a levou stranou nemluvím jen o tom že při brždění se sníží podstatně váha zadní části a pokud by neměla jít prdel nahoru musí se snížit tlak v okruhu (tlak prohnuté membrány na píst pístnice která zákonitě musí vysunout pístnici a zvednout zadek) a mᚠpravdu ale to už by bylo moc to takto vysvětlovat - je tam toho povíc zrovna tak jako v jednotce motoru atd..
aaut tu mám celkem sedm - z toho tři X7 ale komu to mám předvádět - sám sobě ?

31.05.2018 13:44 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160428
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Milane je rozdíl mezi zvedáním a snižováním a i mezí bržděním - je to naprogramované tak aby nesepnul ventil a BHI na zvedání (jednak nedostane inpulz od korektoru) o blokaci ventylem mezi pravou a levou stranou nemluvím jen o tom že při brždění se sníží podstatně váha zadní části a pokud by neměla jít prdel nahoru musí se snížit tlak v okruhu (tlak prohnuté membrány na píst pístnice která zákonitě musí vysunout pístnici a zvednout zadek) a mᚠpravdu ale to už by bylo moc to takto vysvětlovat - je tam toho povíc zrovna tak jako v jednotce motoru atd..


ty se v tom jenom zamotáváš, víc a víc, začínᚠdo toho motat kdo ví co než abys přiznal, že ses spletl. Proto píšu žes nepřekvapil. Ani se nebudu ptát, proč nejde při brždení z dlouhého kopce zadek nahoru třeba Xantii nebo BX

31.05.2018 13:51 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160429
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
ty se v tom jenom zamotáváš, víc a víc, začínᚠdo toho motat kdo ví co než abys přiznal, že ses spletl. Proto píšu žes nepřekvapil. Ani se nebudu ptát, proč nejde při brždení z dlouhého kopce zadek nahoru třeba Xantii nebo BX


No protože je v poloze kdy mechanický korektor automaticky upouští tlak . nebo že by to bylo tou prostřední koulí - regulátorem který u H3 není ? - ten je prosím jen u H3+ ale to mᚠzase jedno H3 = bez prostředního regulátoru H3+ s regulátorem tuhosti (prostřední kloulí) mechanický korektor byl nahrazen elektrovyntyly v BHI a o přenos informací se starají elektronické korektory které předávají info přímo do elektroniky BHI

31.05.2018 13:59 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160431
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
H1 A H2 tohle umělo. U H3 je evidentní dle schématu, že při sepnuté hydroaktivní (středové) kouli není změna výšky možná, protože se nejenom přeruší komunikace mezi pravou a levou stranou, ale zároveň se uplně uzavře přívod hydraulické kapaliny, což je z obrázku jasně patrné:

.link.

u H2 je jasně vidět, že i přes vypnutou středovou kouli může systém stále dopouštět nebo vypouštět hydraulickou kapalinu do pístnic, zatímco "T ventil" s kuličkou zajistí omezené přelévání kapaliny mezi levou a pravou stranou při zatáčení. Při dopouštění dojde k uzamčení kuličky na středu, aby se kapalina napouštěla do obou pístnic rovnoměrně.

.link.

U H3 žádný středový ventil není, tak že to nebude přerušovat nic, ani uzavírat přívod ... To je pouze u H3+
Tak že ještě jednou, zkusí to někdo za jízdy do 40km/h přizvednout s nohou na brzdě? u H3.

31.05.2018 14:04 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160434
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
U H3 žádný středový ventil není, tak že to nebude přerušovat nic, ani uzavírat přívod ... To je pouze u H3+
Tak že ještě jednou, zkusí to někdo za jízdy do 40km/h přizvednout s nohou na brzdě? u H3.

Ano samozrejme je tim myslena verze H3+ kdyz je u toho obrazek se stredovou kouli a ventilem . ( nehlede k tomu ze zadna verze posledni C5 se nedelala s H3)
U starsi C5 v jednodussi verzi H3 bez stredove koule je o dost tuzsi nastaveni odpruzeni, takze je to kompenzovano tuzsim naladenim podvozku.

31.05.2018 14:06 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160435
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
U H3 žádný středový ventil není, tak že to nebude přerušovat nic, ani uzavírat přívod ... To je pouze u H3+
Tak že ještě jednou, zkusí to někdo za jízdy do 40km/h přizvednout s nohou na brzdě? u H3.


Milane musím na x7 zkontrolovat klimu a můžu zkusit ale myslím že nahoru to asi nepůjde zkusím i dolů i když si myslím že ruční ovládání by mohlo být blokované.

31.05.2018 14:43 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160440
LukoLVG
Město: , Auto: Počet příspěvků: 227
99 Poslat soukromou zprávu
Ja snáď na to nezabudnem a skusim to pozriet do 40km/h brzdit a zdvihnut auto...

31.05.2018 14:47 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160442
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
U H3 žádný středový ventil není, tak že to nebude přerušovat nic, ani uzavírat přívod ... To je pouze u H3+
Tak že ještě jednou, zkusí to někdo za jízdy do 40km/h přizvednout s nohou na brzdě? u H3.


jruze napsal(a):
Milane musím na x7 zkontrolovat klimu a můžu zkusit ale myslím že nahoru to asi nepůjde zkusím i dolů i když si myslím že ruční ovládání by mohlo být blokované.

Hmm, X7 s H3 ... to hulíš dobrej matroš

31.05.2018 15:48 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160445
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Hmm, X7 s H3 ... to hulíš dobrej matroš


Ne Milane - psal jsem xo tu mám jen za auta - psal jsem že tu mám 3x X7 (ta má samo H3+) a potom RHRka z toho dvě s H3 né že tu mám X7 s H3 to jen DEL má H3 se středovím regulátorem

31.05.2018 17:49 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160474
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Napsal si to tak, že to budeš zkoušet na X7 ... z tvého textu to tak jde pochopit
A ventil na příčné naklánění tam nehledej

31.05.2018 19:00 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160478
DanielRada
Město: Bělotín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
H3 při jízdě do 40 km/h a sešlápnuté brzdě se zvedne. Nevím, jaká je nejmenší rychlost. Zvedlo se mi to kolem 10-15 km/h.

31.05.2018 20:07 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160490
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Napsal si to tak, že to budeš zkoušet na X7 ... z tvého textu to tak jde pochopit
A ventil na příčné naklánění tam nehledej


No asi špatně napsané psal jse co tu mám za auta a asi jsem nenapsal ,,mám tu i C5 bez pluska ale tak jsem to myslel a u +ska jsem měl namysli el.ventyl na regulátoru - aby se to nechovalo jako když si stoupneš na prkno na vodě protože by se podle zatížení jednotlivích kol (stran) tlak přesunul do toho méně zatíženého(nebo z jedné nápravy do té méně zatížené (pravá-levá strana středová koule + stabík u pluska u bez pluska jen stabík) a mezi předkem a zadkem ventyly v BHI.

Milane neber to tak že tě poučuji nebo tobě vysvětluji.vím že toto ty víš.

31.05.2018 22:07 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160510
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
DanielRada napsal(a):
H3 při jízdě do 40 km/h a sešlápnuté brzdě se zvedne. Nevím, jaká je nejmenší rychlost. Zvedlo se mi to kolem 10-15 km/h.

Hurá, posun kupředu... Tak že H3 se může chovat jako stará mechanická hydra a to tak, že při brždění když se jí zanoří předek na dostatečně dlouhou dobu, tak se přizvedne a následně po zastavení se zase spustí z5...( např u křižovakty) to stejné bude dělat při delší akceleraci když se zaboří zadek, tak si přidá vejšky, následně po uklidnění výšky zase ubere ... Píšu doměnku o chování H3 na základě pozorování uživatele ... tak to tak berte, ju

31.05.2018 22:22 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3160512
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
... Píšu doměnku o chování H3 na základě pozorování uživatele ... tak to tak berte, ju

Jo, ale jen na takových 70%, protože taky třeba může mít vadný brzdový spínač.

|< < 1 ... 5 6 7 8 9 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator