| | |
29.05.2018 22:57 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160145
|
|
rrromek
|
Město: Ostrava, Auto: Peugeot 307 SW | Počet příspěvků: 76 |
|
|
No, je fakt, e kdy mi ten zadek nebrzdí, tak mi kope brzd. pedál. Nevím no. Ale je to jen občas, s tím, e to hned poznám, povolím pedál a pak u je to o.k. Horí by asi bylo, kdyby mě to zrovna potkalo při nějaké krizové situaci....
No, je fakt, e kdy mi ten zadek nebrzdí, tak mi kope brzd. pedál. Nevím no. Ale je to jen občas, s tím, e to hned poznám, povolím pedál a pak u je to o.k. Horí by asi bylo, kdyby mě to zrovna potkalo při nějaké krizové situaci....
|
|
29.05.2018 23:09 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160153
|
|
jumep
|
|
|
si mozes skusit ked ti to spravi, pritlac to, ono zabere abs a uvolni to
znova, ale toto patri inam
si mozes skusit ked ti to spravi, pritlac to, ono zabere abs a uvolni to
znova, ale toto patri inam
|
|
29.05.2018 23:19 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160154
|
|
rrromek
|
Město: Ostrava, Auto: Peugeot 307 SW | Počet příspěvků: 76 |
|
|
Jako e dret brzd. pedál ? Nepoutět ho? Díky Peo
Já vím, e to tu nepatří.... Jako x dalích příspěvků ....
Jako e dret brzd. pedál ? Nepoutět ho? Díky Peo
Já vím, e to tu nepatří.... Jako x dalích příspěvků ....
|
|
30.05.2018 15:05 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160249
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
jruze napsal(a): Ty mne neurazí (neomlouvej se) - proč ty mé nesmysly nevyvrátí? - nevysvětlí? Vdy je to jednoduché = v koulích je tlak (dusík) - protitlak kapaliny prohne membránu - odlehčení zadní části (při brzdění) ke kterému dojde - způsobí zvednutí z.části - jakým způsobem dojde k vrácení do správné polohy která je monitorovaná korektorem ? Podle mne je jediná monost sníení protitlaku na membránu pérovací jednotky. (ztrvzování podvozku je něco jiného ) Otázka je jednoduchá = čím a jak se sníí tlak aby nedolo ke zvednutí zadní části vozu při brzdění = odlehčení zatíení zadní nápravy ?
a co ti mám vysvětlovat, kdy jsem ti to napsal u po několikáté ??? K ádnému vypoutění tlaku při brdění prostě nedochází, tečka ! Kdybys aspoň trochu pouíval tu věc co má na krku, tak bys na to přiel sám.
Vezmi si jako příklad u původní hydractive/hydropnemumatiku. Výkový korektor je nastavený tak, e má určité zpodění, ne začně napoutět nebo vypoutět hydraulickou kapalinu do pístnic. Je to proto, aby nedocházelo k neustálému napoutění a vypoutění kapaliny ze systému a tím pádem ke změnám tlaku v odpruení. Tento jev je neádoucí, protoe kdyby korektory reagovaly okamitě na jakoukoliv nerovnost na silnici, tak by docházelo k neádoucím pohybům karoserie. Přejel bys vlnu nějakých nerovností a auto by se pořád dopoutělo a vypoutělo nebo dorovnávalo, to stejné při brdění nebo akceleraci.
U Hydractive 3/3 + je to úplně stejné a pouití elektronických výkových korektorů na tomto faktu nic nemění. Je tam nastaveno určité zpodění ze stejných důvodů jako u Hydractive 1/2. Kdyby toti při brdění vypoutělo BHI kapalinu ze zadního okruhu, tak by po zastavení zadek padnul a na zem a nějakou dobu by trvalo ne by se zase vyrovnal zpátky. To bys vnímal jako velice nepříjemnou ránu od zadních dorazů a takové chování auta není vůbec ádoucí.
Jak napsal trefně u Mikra, ty reakce jsou tak pomalé, e na nějaké aktivním zásah řídící jednotky formou vypoutění tlaku můe rovnou zapomenout.
celé tohle vlákno začalo dotazem Konquiho na to jak to funguje u X7
.link.
Řekl bych, e jsem pomerně podrobně a obsaně popsal, jakým způsobem jsou u H3/H3+ potlačovány náklony vozidla při jízdě a v podstatě se to nelií od chování H2/H1. A co se týká ventilů v BHI, tak u nich jsou také poměrně jasně stanoveny okolnosti, při kterých dochází ke změnám světlé výky. To je toti jediný účel, který ty ventily mají. ádné potlačování náklonu karoserie ty ventily neprovádějí a ani nemohou. Jejich jediný účel je změna světlé výky při :
1. změnách zatíení vozidla
2. při jízdě po kvalitní silnici/dálnici rychlostí vyí jak 110Km/hod
3. při jízdě po silnici s horí kvalitou do 70km/hod.
4. pokud řidič sám ručně změní světlou výku vozidla.
na to konto jsi přiel ty se svými "moudry" a začal psát něco o zmatečnosti a nepřesnosti. A kdy jsem ti napsal, e odpověď u jsem ti několikrát napsal, tak jsi se pořád znova a znova doadoval vysvětlování., přesto e odpoveď u má dávno napsanou. Stejně tak ti Milan napsal e píe nesmysly .link.
"Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt neví a netuí jak to funguje, ale je mi to úplně fuk"
Take trochu sebereflexe by ti rozhodně nezakodilo.
Jen na závěr dodám: píe e se praktik a pak se tady veřejně ptá na umístnění neexistujícího ventilu pro potlačování náklonu ..... Co dodat ?
.link.
Myslím, e tohle mluví samo za sebe. Ono toti není problém přiznat, e něco neví. To je úplně normální a nikdo by ti za to tady hlavu neutrhnul, ale tvoje zatvrzelé trvání na své ( by ničím nepodloené ) pravdě za kadou cenu je důkazem toho e nemá vůbec ádnou míru sebereflexe a tvoje zarputilá snaha zachovat si tvář "odborníka" působí spí trapně.
a co ti mám vysvětlovat, kdy jsem ti to napsal u po několikáté ??? K ádnému vypoutění tlaku při brdění prostě nedochází, tečka ! Kdybys aspoň trochu pouíval tu věc co má na krku, tak bys na to přiel sám.
Vezmi si jako příklad u původní hydractive/hydropnemumatiku. Výkový korektor je nastavený tak, e má určité zpodění, ne začně napoutět nebo vypoutět hydraulickou kapalinu do pístnic. Je to proto, aby nedocházelo k neustálému napoutění a vypoutění kapaliny ze systému a tím pádem ke změnám tlaku v odpruení. Tento jev je neádoucí, protoe kdyby korektory reagovaly okamitě na jakoukoliv nerovnost na silnici, tak by docházelo k neádoucím pohybům karoserie. Přejel bys vlnu nějakých nerovností a auto by se pořád dopoutělo a vypoutělo nebo dorovnávalo, to stejné při brdění nebo akceleraci.
U Hydractive 3/3 + je to úplně stejné a pouití elektronických výkových korektorů na tomto faktu nic nemění. Je tam nastaveno určité zpodění ze stejných důvodů jako u Hydractive 1/2. Kdyby toti při brdění vypoutělo BHI kapalinu ze zadního okruhu, tak by po zastavení zadek padnul a na zem a nějakou dobu by trvalo ne by se zase vyrovnal zpátky. To bys vnímal jako velice nepříjemnou ránu od zadních dorazů a takové chování auta není vůbec ádoucí. ;-)
Jak napsal trefně u Mikra, ty reakce jsou tak pomalé, e na nějaké aktivním zásah řídící jednotky formou vypoutění tlaku můe rovnou zapomenout.
celé tohle vlákno začalo dotazem Konquiho na to jak to funguje u X7
http://www.c5club.cz/diskuze/single/3159314-re-koupe-citroenu-c5/
Řekl bych, e jsem pomerně podrobně a obsaně popsal, jakým způsobem jsou u H3/H3+ potlačovány náklony vozidla při jízdě a v podstatě se to nelií od chování H2/H1. A co se týká ventilů v BHI, tak u nich jsou také poměrně jasně stanoveny okolnosti, při kterých dochází ke změnám světlé výky. To je toti jediný účel, který ty ventily mají. ádné potlačování náklonu karoserie ty ventily neprovádějí a ani nemohou. Jejich jediný účel je změna světlé výky při :
1. změnách zatíení vozidla
2. při jízdě po kvalitní silnici/dálnici rychlostí vyí jak 110Km/hod
3. při jízdě po silnici s horí kvalitou do 70km/hod.
4. pokud řidič sám ručně změní světlou výku vozidla.
na to konto jsi přiel ty se svými "moudry" a začal psát něco o zmatečnosti a nepřesnosti. A kdy jsem ti napsal, e odpověď u jsem ti několikrát napsal, tak jsi se pořád znova a znova doadoval vysvětlování., přesto e odpoveď u má dávno napsanou. Stejně tak ti Milan napsal e píe nesmysly http://www.c5club.cz/diskuze/single/3159524-re-koupe-citroenu-c5/
"Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt neví a netuí jak to funguje, ale je mi to úplně fuk"
Take trochu sebereflexe by ti rozhodně nezakodilo.
Jen na závěr dodám: píe e se praktik a pak se tady veřejně ptá na umístnění neexistujícího ventilu pro potlačování náklonu ..... Co dodat ?
http://www.c5club.cz/diskuze/single/3159445-re-koupe-citroenu-c5/
Myslím, e tohle mluví samo za sebe. Ono toti není problém přiznat, e něco neví. To je úplně normální a nikdo by ti za to tady hlavu neutrhnul, ale tvoje zatvrzelé trvání na své ( by ničím nepodloené ) pravdě za kadou cenu je důkazem toho e nemá vůbec ádnou míru sebereflexe a tvoje zarputilá snaha zachovat si tvář "odborníka" působí spí trapně. ;-)
|
|
30.05.2018 16:16 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160252
|
|
ink
|
Město: Řím, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 163 |
|
|
del42sa, prepac, ja som zvonka, rad to tu citam, tak mi to neda... jednoducho ja vidim jruze zartovne odpovedat otazkou na zahadny ventil po konquiho
konqui napsal(a): A kdo ma teda aktivni podvozek a jake jsou jeho specifikace?
Protoze kdyz vemu H3+, tak za me:
- regulace tuhosti
- udrzovani stejne svetle vysky vepredu i vzadu
- eliminace naklonu v zatackach
...
Preboha co je na tom take??? este aj zamrkal - a my sa tu s tym ***** uz tri dni
del42sa, prepac, ja som zvonka, rad to tu citam, tak mi to neda... jednoducho ja vidim jruze zartovne odpovedat otazkou na zahadny ventil po konquiho
Preboha co je na tom take??? este aj zamrkal - a my sa tu s tym ***** uz tri dni ;)
|
|
30.05.2018 17:03 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160276
|
|
jumep
|
|
|
ja len dodam ze elektronika pri stlacenej brzde ani nedovoluje zmenu vysky (rovnako principialne je nemozna ked je zapnuty ventil v regulatore) a je to jedna z pricin preco je rucna na predku
zadna naprava ako je kyvna potrebuje umozneny pohyb kolesa, inak by sa v podstate odtlakovala keby chcela klesat alebo tlacila do skratu pri dvihani (cize napr. rucna keby bola vzadu a nechas rucnu + rychlost tak sa naprava nakrizi a bud nedvihne alebo neklesne)
co som vypozoroval u H3+ je ze pri stupeni na plyn zaviera ventil na regulatore cim odstavuje stredovu gulu a tym mierne znizuje startovaci naklon dozadu
ja len dodam ze elektronika pri stlacenej brzde ani nedovoluje zmenu vysky (rovnako principialne je nemozna ked je zapnuty ventil v regulatore) a je to jedna z pricin preco je rucna na predku
zadna naprava ako je kyvna potrebuje umozneny pohyb kolesa, inak by sa v podstate odtlakovala keby chcela klesat alebo tlacila do skratu pri dvihani (cize napr. rucna keby bola vzadu a nechas rucnu + rychlost tak sa naprava nakrizi a bud nedvihne alebo neklesne)
co som vypozoroval u H3+ je ze pri stupeni na plyn zaviera ventil na regulatore cim odstavuje stredovu gulu a tym mierne znizuje startovaci naklon dozadu
|
|
30.05.2018 17:16 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160281
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
jumep napsal(a): ja len dodam ze elektronika pri stlacenej brzde ani nedovoluje zmenu vysky (rovnako principialne je nemozna ked je zapnuty ventil v regulatore) a je to jedna z pricin preco je rucna na predku
zadna naprava ako je kyvna potrebuje umozneny pohyb kolesa, inak by sa v podstate odtlakovala keby chcela klesat alebo tlacila do skratu pri dvihani (cize napr. rucna keby bola vzadu a nechas rucnu + rychlost tak sa naprava nakrizi a bud nedvihne alebo neklesne)
co som vypozoroval u H3+ je ze pri stupeni na plyn zaviera ventil na regulatore cim odstavuje stredovu gulu a tym mierne znizuje startovaci naklon dozadu
co je přesně to co jsem u jardovi psal tady : .link.
ale je to marný, je to marný, je to marný .....
co je přesně to co jsem u jardovi psal tady : http://www.c5club.cz/diskuze/single/3159446-re-koupe-citroenu-c5/
ale je to marný, je to marný, je to marný .....
|
|
30.05.2018 17:50 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160293
|
|
konqui
|
Město: Kousek od opavy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 213 |
|
|
jumep napsal(a): ja len dodam ze elektronika pri stlacenej brzde ani nedovoluje zmenu vysky (rovnako principialne je nemozna ked je zapnuty ventil v regulatore) a je to jedna z pricin preco je rucna na predku
zadna naprava ako je kyvna potrebuje umozneny pohyb kolesa, inak by sa v podstate odtlakovala keby chcela klesat alebo tlacila do skratu pri dvihani (cize napr. rucna keby bola vzadu a nechas rucnu + rychlost tak sa naprava nakrizi a bud nedvihne alebo neklesne)
co som vypozoroval u H3+ je ze pri stupeni na plyn zaviera ventil na regulatore cim odstavuje stredovu gulu a tym mierne znizuje startovaci naklon dozadu
A proc ma tedy X7 rucku na zadek?
A proc ma tedy X7 rucku na zadek?
|
|
30.05.2018 18:57 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160295
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): ja len dodam ze elektronika pri stlacenej brzde ani nedovoluje zmenu vysky (rovnako principialne je nemozna ked je zapnuty ventil v regulatore) a je to jedna z pricin preco je rucna na predku
zadna naprava ako je kyvna potrebuje umozneny pohyb kolesa, inak by sa v podstate odtlakovala keby chcela klesat alebo tlacila do skratu pri dvihani (cize napr. rucna keby bola vzadu a nechas rucnu + rychlost tak sa naprava nakrizi a bud nedvihne alebo neklesne)
co som vypozoroval u H3+ je ze pri stupeni na plyn zaviera ventil na regulatore cim odstavuje stredovu gulu a tym mierne znizuje startovaci naklon dozadu
Ví co zkus - dej si pytel cementu (nebo jinou zátě do kufru) - nech nastartováno - stuj na brzdě a a ti někdo tu zátě z kufru vyhodí , nebo ty by jsi mohl zvádnout si vytáhnout kontrolku od upoutěcího zadního ventilu(v BHI) a sleduj kdy se rozsvítí (nebo by to asi mohlo jít v měřených hodnotách ?) - a ano zavře ventil zvedání a nepovolí zvednutí při seláplé brzdě (a uvidí ,,aby to nebylo marné") - a je to zase logické = BHI nemůe přece otevřít oba ventyly = to by byl programátor úplnej idiot kdyby toto takto vymyslel a naprogramoval . Zkus se nad tím zamyslet - těitě auta je +- v místě předních bodů na zvedání (tudí kolem tohoto místa se auto ,,kolíbá" hlavně při brzdění - take se váha přesouvá na přední část a tlak v koulích udruje auto v rovině při určitém tlaku na z. nápravu , ale ta se ale vlivem setrvačnosti přesune zezadu na předek(je to stejné jako kdy vyhodí zátě z kufru ) a pokud nesníí tlak zvedne se zadní čás (je vcelku jedno jestli H3 nebo H3+ = u +ska jen zavře ventyl průchod mezi levou a pravou stranou) aby se zadní část auta nezvedla musel by si zavřít tlak z koule do pístnice a to nedovede a ani auto. No a u mi s tím dejte pokoj a nebo si udělejte nějaké testy , kontrolky atd... a nebo my zkus vysvětlit kam se poděje ten tlak který tlačí a udruje to auto v té vejce při zatíení,, příklad" 600Kg a při odlehčení je zatíení ,,příklad" třeba 300Kg vlivem setrvačnosti ? a k tomuto jevu asi dochází nebo ne ? Odpoj táhlo od korektoru (to ovládá vyrovnávání vejky vyzkouej - zapoj a vyzkouej = korektor je napojenoj napřímo do BHI ) jsi přesvědčený e to bude stejné ohledně vejky z. nápravy?
Ví co zkus - dej si pytel cementu (nebo jinou zátě do kufru) - nech nastartováno - stuj na brzdě a a ti někdo tu zátě z kufru vyhodí , nebo ty by jsi mohl zvádnout si vytáhnout kontrolku od upoutěcího zadního ventilu(v BHI) a sleduj kdy se rozsvítí (nebo by to asi mohlo jít v měřených hodnotách ?) - a ano zavře ventil zvedání a nepovolí zvednutí při seláplé brzdě ;-) (a uvidí ,,aby to nebylo marné") - a je to zase logické = BHI nemůe přece otevřít oba ventyly = to by byl programátor úplnej idiot kdyby toto takto vymyslel a naprogramoval . Zkus se nad tím zamyslet - těitě auta je +- v místě předních bodů na zvedání (tudí kolem tohoto místa se auto ,,kolíbá" hlavně při brzdění - take se váha přesouvá na přední část a tlak v koulích udruje auto v rovině při určitém tlaku na z. nápravu , ale ta se ale vlivem setrvačnosti přesune zezadu na předek(je to stejné jako kdy vyhodí zátě z kufru ) a pokud nesníí tlak zvedne se zadní čás (je vcelku jedno jestli H3 nebo H3+ = u +ska jen zavře ventyl průchod mezi levou a pravou stranou) aby se zadní část auta nezvedla musel by si zavřít tlak z koule do pístnice a to nedovede a ani auto. No a u mi s tím dejte pokoj a nebo si udělejte nějaké testy , kontrolky atd... a nebo my zkus vysvětlit kam se poděje ten tlak který tlačí a udruje to auto v té vejce při zatíení,, příklad" 600Kg a při odlehčení je zatíení ,,příklad" třeba 300Kg vlivem setrvačnosti ? a k tomuto jevu asi dochází nebo ne ?:-o Odpoj táhlo od korektoru (to ovládá vyrovnávání vejky vyzkouej - zapoj a vyzkouej = korektor je napojenoj napřímo do BHI ) jsi přesvědčený e to bude stejné ohledně vejky z. nápravy?
|
|
30.05.2018 20:49 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160316
|
|
jruze
|
|
|
To není a tak kvůli tomu ale přili na to e to vepředu není to pravé ořechoví. Ono to na z. nápravu mělo hodně aut se stejnou nápravou : golf ,kodovky igul a vechny mají podobně uloené zadní ramena sice né na loiscích ale na sylentech.
To není a tak kvůli tomu ale přili na to e to vepředu není to pravé ořechoví. Ono to na z. nápravu mělo hodně aut se stejnou nápravou : golf ,kodovky igul a vechny mají podobně uloené zadní ramena sice né na loiscích ale na sylentech.
|
|
30.05.2018 21:13 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160320
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jene ty ostatní auta s takovou zadní nápravou tam neměly pístnice s hydraulikou. Vzpomínám si, e na ZX při zataený ručce čumákem z kopce byl zadek ní a s čumákem do kopce zase vý. Stačilo ručku povolit a zadek se srovnal. Takhle se taháním za ručku za jízdy dalo auto parádně rozhoupat. A dovedete si představit, jak by asi čerpadlo na Hydractivu dřelo, aby takový pokles vytlačilo na povel korektoru zpět do roviny při festovním zabrdění? Ono by se to asi pohnulo, ale gumy by se dřely po silnici. Díky tý kyvný zadní nápravě se při zvedání auta přední a zadní náprava k sobě přibliujou.
Jene ty ostatní auta s takovou zadní nápravou tam neměly pístnice s hydraulikou. Vzpomínám si, e na ZX při zataený ručce čumákem z kopce byl zadek ní a s čumákem do kopce zase vý. Stačilo ručku povolit a zadek se srovnal. Takhle se taháním za ručku za jízdy dalo auto parádně rozhoupat. A dovedete si představit, jak by asi čerpadlo na Hydractivu dřelo, aby takový pokles vytlačilo na povel korektoru zpět do roviny při festovním zabrdění? Ono by se to asi pohnulo, ale gumy by se dřely po silnici. Díky tý kyvný zadní nápravě se při zvedání auta přední a zadní náprava k sobě přibliujou.
|
|
30.05.2018 23:40 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160327
|
|
Bobr53
|
|
|
Přidám do diskuze své zkuenosti s hydraulickým podvozkem XM:
Jsou to sice zkuenosti před více lety - měl jsem XM 3.0 celkem tři a na jednom z nich jsem si opravoval vadný výkonový stupeň počítače pérování a při té příleitosti jsem si do auta "dobastlil" signalizaci o tom, kdy za jízdy počítač přepíná jízdní reim na tuí reim sport - přidal jsem červenou diodu na středový panel. Signál jsem vzal z pinu velkého konektoru počítače pérování.
Take výsledek - dioda se za jízdy ronula vdycky při :
- prudkém selápnutí plynu
- razantním brdění
- prudkém pohybu volantem do strany
Take při těchto manévrech, v jejich důsledku by působením setrvačných sil dolo k naklápění vozu (dozadu, dopředu, do strany) počítač bleskurychle přepnul na reim SPORT a náklon karoserie byl účinně eliminovaný.
Dioda pochopitelně svítila i při stisknutí tlačítka SPORT - v tom případě trvale.
Přidám do diskuze své zkuenosti s hydraulickým podvozkem XM:
Jsou to sice zkuenosti před více lety - měl jsem XM 3.0 celkem tři a na jednom z nich jsem si opravoval vadný výkonový stupeň počítače pérování a při té příleitosti jsem si do auta "dobastlil" signalizaci o tom, kdy za jízdy počítač přepíná jízdní reim na tuí reim sport - přidal jsem červenou diodu na středový panel. Signál jsem vzal z pinu velkého konektoru počítače pérování.
Take výsledek - dioda se za jízdy ronula vdycky při :
- prudkém selápnutí plynu
- razantním brdění
- prudkém pohybu volantem do strany
Take při těchto manévrech, v jejich důsledku by působením setrvačných sil dolo k naklápění vozu (dozadu, dopředu, do strany) počítač bleskurychle přepnul na reim SPORT a náklon karoserie byl účinně eliminovaný.
Dioda pochopitelně svítila i při stisknutí tlačítka SPORT - v tom případě trvale.
|
|
31.05.2018 07:52 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3160341
|
|
jruze
|
|
|
Bobr53 napsal(a): Přidám do diskuze své zkuenosti s hydraulickým podvozkem XM:
Jsou to sice zkuenosti před více lety - měl jsem XM 3.0 celkem tři a na jednom z nich jsem si opravoval vadný výkonový stupeň počítače pérování a při té příleitosti jsem si do auta "dobastlil" signalizaci o tom, kdy za jízdy počítač přepíná jízdní reim na tuí reim sport - přidal jsem červenou diodu na středový panel. Signál jsem vzal z pinu velkého konektoru počítače pérování.
Take výsledek - dioda se za jízdy ronula vdycky při :
- prudkém selápnutí plynu
- razantním brdění
- prudkém pohybu volantem do strany
Take při těchto manévrech, v jejich důsledku by působením setrvačných sil dolo k naklápění vozu (dozadu, dopředu, do strany) počítač bleskurychle přepnul na reim SPORT a náklon karoserie byl účinně eliminovaný.
Dioda pochopitelně svítila i při stisknutí tlačítka SPORT - v tom případě trvale.
Ano , ale tam se bohuel nedalo nijak vysledovat upoutění-připoutění tlaku do jednotlivích náprav - tam se toto dělo automaticky díky systému přepoutěcích kanálků v korektorech (toto bylo dané pohybem nápravy směrem nahoru-dolu) - toto bylo nahrazeno u BHI elektronikou = el.ventyl sniování a zvyování pro kadou nápravu (udělali-zmodernizovali jen to co dělal mechanický korektor sám pohybem stabíku = v podstatě je to ,,jen" oupě s planetovím ventilem (Pat mne můe opravit - nejsem si jistý jestli jedním nebo z kadé strany korektoru logicky na kadé straně korektoru jedna planeta) - někde ho tu mám ale nevím kde .
To co popisuje bylo z důvodu bočního náklonu a sníení potřebného mnoství kapaliny pro vyrovnání náprav a samo ztuhnutí pérování .
Pro del : já vím jak to funguje jak u systému před BHI a i u BHI to vpodstatě nahradilo planetový ventyl v korektoru elektryckým v BHI . Zase se můe zamyslet u toho mechanického který je u obou systémů (se ztvrzováním i bez) a kam jde tlak kdyř se ,,oupě" přesune do polohy upoutění tlaku (a zároveň mechanickou cestou uvolní planetovej ventil) - příjde mi e o tom toho moc neví ty a s Jumepem to bude podobné - ten by ale mohl jetě pamatovat systém starého mechanického přepoutěcího korektoru.
Ano , ale tam se bohuel nedalo nijak vysledovat upoutění-připoutění tlaku do jednotlivích náprav - tam se toto dělo automaticky díky systému přepoutěcích kanálků v korektorech (toto bylo dané pohybem nápravy směrem nahoru-dolu) - toto bylo nahrazeno u BHI elektronikou = el.ventyl sniování a zvyování pro kadou nápravu;-) (udělali-zmodernizovali jen to co dělal mechanický korektor sám pohybem stabíku = v podstatě je to ,,jen" oupě s planetovím ventilem (Pat mne můe opravit - nejsem si jistý jestli jedním nebo z kadé strany korektoru logicky na kadé straně korektoru jedna planeta) - někde ho tu mám ale nevím kde .
To co popisuje bylo z důvodu bočního náklonu a sníení potřebného mnoství kapaliny pro vyrovnání náprav a samo ztuhnutí pérování .
Pro del : já vím jak to funguje jak u systému před BHI a i u BHI to vpodstatě nahradilo planetový ventyl v korektoru elektryckým v BHI . Zase se můe zamyslet u toho mechanického který je u obou systémů (se ztvrzováním i bez) a kam jde tlak kdyř se ,,oupě" přesune do polohy upoutění tlaku (a zároveň mechanickou cestou uvolní planetovej ventil) - příjde mi e o tom toho moc neví ty a s Jumepem to bude podobné - ten by ale mohl jetě pamatovat systém starého mechanického přepoutěcího korektoru.
|
|
| |
|
|