Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Jak funguje hydractive 3 / 3+
|< < 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 ... 10 > >|
25.05.2018 09:56 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159442
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
konqui napsal(a):
Co presne?

- regulace tuhosti - funguje spolehlivě na 100 % - stačí se podívat na live hodnoty v diagboxu
- udrzovani stejne svetle vysky vepredu i vzadu - nelze zpochybnit, vizuálně ověřeno
- eliminace naklonu v zatackach - při režimu sport je se to blíží Xantii Activě (sic vzdáleně, ale pozorovatelné)
- eliminace naklonu pri brzdeni/akceleraci - viz výše
- automaticke nastavovani vysky a tuhosti pri dalnicni rychlosti (nad 110) - funguje spolehlivě na 100 % - stačí se podívat na live hodnoty v diagboxu
- moznost volby svetle vysky - asi nelze rozporovat.

Tak ještě jednou - co je na papire a v praxi nefunguje a hlavne co jsi nezodpovedel - co je aktivni podovzek?


zkusím se do vaší debaty maličko zapojit. Podvozek který používá/val Citroen ve vozech jako XM a Xantia je sice řízen "počítačem" nicméně jedná se pořád o tzv. "semiaktivní odpružení". To znamená, že na základě vstupních hodnot z různých čidel (rychlost vozidla, úhel natočení volantu, zdvih/propružení kola, zpomalení/akcelerace, atd) dochází k určitému stupni korekce tuhosti odpružení, které se tak projeví lepším chováním vozidla v různých situacích. Systém ovšem nedokáže nežádoucímu chování vozu zabránit/předcházet, ale pouze ho do jisté míry potlačit. Nejedná se tedy o aktivní odpružení, by často tak bývá mnohými novináři a veřejností nesprávně nazýváno.

Odpružení tedy dělíme na:

*Pasivní = pružiny/vzduch/ listová pera/ torzní tyče bez jakékoliv další regualce

*Semiaktivní/Adaptivní = Citroen Hydractive/Opel Flexride/ VW DCC/vesměs všechna auta s přepínatelnými tlumiči

*Aktivní = Lotus/Bose/Acocar

Toyota KDSS a Mercedes Benz ABC jsou pokročilejší verze semiaktivního/adaptivního odpružení, které zcela eliminují použití klasických zkrutných stabilizátorů a tím pádem je dosaženo větší míry comfortu. ( respektive Toyota stabilizátory má, ale umí je v určitých situacích zcela odpojit od odpružení) Systém jaký používá Mercedes Benz je ale složitější než odpružení s elektronicky řízenými tlumiči a obsahuje několik tlakových jednotek (koulí), hydraulické čerpadlo a akutátory. Něco jsem o tom napsal na fóru Citroeny.cz (díky přiblblému nastavení serveru rajče.cz ale už spousta obrázků chybí) .link.


Citroen (Re)Activa:

Ona i taková Xantia Activa je vlastně "semiaktivní/re-aktivní" systém. Proč ? Protože k potlačení náklonu vozidla dochází vlastně až v okamžiku, kdy se vozidlo začně naklánět. Jde sice jen o velmi malý náklon (cca 2 stupně ), ale je tomu tak. Teprve, když uhel natočení předních ramen přesáhne tuto hodnotu, otevře se korektor hydraulické kapaliny a teprve poté dochází k regulaci/potlačení náklonu. Je to jako splachovací ventil v nádržce WC fungující obráceným způsobem. (když voda dosáhne stanovené hladiny, plovák uzavře protitlakem přívod vody do nádržky. Spláchnete a voda se zase začne napouštět )
Systém použitý v Xantii Activa je nicméně mnohem účinnější v potlačování náklonu, než jakákoliv verze systému hydractive 1/2/3/AMVAR

Opravdu aktivní systém předpokládá reakci odpružení dříve, než k dané situaci vubec mělo dojít, to znamená že v okamžiku překonávání nerovnosti už odpružení reaguje s předstihem a reakci vozidla na nerovnost tak vlastně vůbec nedochází. Takové odpružení vyvinul a experimentoval s ním například Lotus v F1 nebo Esprit
.link.
.link.
.link.
.link.

nebo Toyota u modelu Soarer UZZ32,
.link.
.link.

další velmi známé video které tady také kolovalo a tím je odpružení od BOSE
.link.

a nyní od podstatě jeho přímým pokračovatele Clearmotion
.link.

Dalším známým systémem je Tenneco "ACOCAR"
.link.
.link.

v podstatě s tou myšlenkou experimentovalo hodně výrobců nicméně vždy narazili na velmi vysoké výrobní a pořizovací náklady a komplikovanou konstrukci podvozků, které pak v reálu činily auta v očích zákazníků poruchová....

Tyto systémy vyžadují mimo hodně výkonného výpočetní hardwaru, také aktivní akutátory u každého kola ve spojení s účinými systémy skenování vozovky (např kamera + radar) , dále doplněné citlivými senzory a ideálně spojené s údaji z navigačních map, aby odpružení dokázalo opravdu reagovat "s předstihem" Dalším nezanedbatelným nedostatkem těchto systémů bývá vysoká hmotnost a vysoká spotřeba energie.
V dnešní eko době, kdy se počítá každý kilogram kvůli několika ušetřeným litrům paliva a méně vypouštěným emisím jde o kontraproduktivní řešení.

Cílem mého příspěvku rozhodně nebylo shodit kvality hydropneumatického odpružení, jako spíše vnést trochu světla do dané problematiky. Tož tak

25.05.2018 10:32 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159445
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ? Pokud se tedy o toto nestará stabilizátor O podélného je mi to jasné tam se o to stará přední a zadní korektor za pomoci el.ventilů v BHI(ty samé co ovládají vejšku) - jsou pouze čtyři dva pro předek (nahoru-dolů) a to samé pro zadek + na každou nápravu ,,odpojovač" prostředních pérovacích jednotek(ztvrzování podvozku - tlačítko sport) - to že je to složitější jako že se v 90Km sníží podvozek je jen soft který ovládá ty samé ventily pro snížení a zvednutí za pomoci údajů dvou korektorů. nemluvím o amvaru který má tři korektory a další počítač (ten systém neznám jak přesně funguje) Pokud by to mělo fungovat musel by být na každé (pro každou) pístnici samostatný ventil.

25.05.2018 10:40 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159446
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ? Pokud se tedy o toto nestará stabilizátor O podélného je mi to jasné tam se o to stará přední a zadní korektor za pomoci el.ventilů v BHI(ty samé co ovládají vejšku) - jsou pouze čtyři dva pro předek (nahoru-dolů) a to samé pro zadek + na každou nápravu ,,odpojovač" prostředních pérovacích jednotek(ztvrzování podvozku - tlačítko sport) - to že je to složitější jako že se v 90Km sníží podvozek je jen soft který ovládá ty samé ventily pro snížení a zvednutí za pomoci údajů dvou korektorů. nemluvím o amvaru který má tři korektory a další počítač (ten systém neznám jak přesně funguje) Pokud by to mělo fungovat musel by být na každé (pro každou) pístnici samostatný ventil.


nic takového v C5 není. Náklon je regulován/potlačen pouze odpojením středové koule od systému Hydractive 3+ Dojde tak k přitvrzení odpružení stejně jako u H1 a H2 a u H3+ navíc k přerušení vzájemné komunikace mezi protilehlými nápravami, které má H1 a H2. Zbytek řeší zkrutný stabilizátor v kombinaci s tužší charakteristikou odpružení. Co se týká předo zadní regulace při prudkém brždění nebo akceleraci, tam je to řešeno podobným způsobem, krátkým odpojením středové koule od systému. Stejným způsobem je regulováno i přílišné houpání při přejezdu po sobě jdoucích nerovností/vln.

Xantia Activa naproti tomu uměla měnit jak tuhost odpružení, tak tuhost zkrutného stabilizátoru + ještě k tomu dvěma přídavnými hydraulickými pístnicemi fyzicky potlačovat/vyrovnávat náklon vozidla v zatáčkách.

25.05.2018 17:05 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159499
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Trochu zmatečné a nepřesné ale v principu ano - jen v podélné ose to regulují ventily v BHI na základě informací z korektoru.Ale to je spíš pro Pat Mata.

25.05.2018 17:26 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159501
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Trochu zmatečné a nepřesné ale v principu ano - jen v podélné ose to regulují ventily v BHI na základě informací z korektoru.Ale to je spíš pro Pat Mata.


je ironií že zrovna ty píšeš něco o nepřesnosti a zmatečnosti

PS: ventily v BHI slouží k úplně jinému účelu než si myslíš ty...

25.05.2018 20:30 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159524
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ?

nemluvím o amvaru který má tři korektory a další počítač

Nic takového žádná C5 nemá.
Amvar má 4 korektory, taktéž 6ti válcové C5 III mají 4 korektory, u každého kola.
u C5 III biturbo s automatem sem viděl 3 korektory, jeden přední a dva zadní...

tož tak.

K příčnému vyrovnávání u C5 nedochází, pouze dochází u H3+ k příčné stabilizaci tím, že ventil u středové koule přeruší tok kapaliny mezi pravou a levou stranou.

Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt nevíš a netušíš jak to funguje, ale je mi to úplně fuk

.

25.05.2018 21:59 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159547
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Nic takového žádná C5 nemá.
Amvar má 4 korektory, taktéž 6ti válcové C5 III mají 4 korektory, u každého kola.
u C5 III biturbo s automatem sem viděl 3 korektory, jeden přední a dva zadní...

tož tak.

K příčnému vyrovnávání u C5 nedochází, pouze dochází u H3+ k příčné stabilizaci tím, že ventil u středové koule přeruší tok kapaliny mezi pravou a levou stranou.

Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt nevíš a netušíš jak to funguje, ale je mi to úplně fuk

.




25.05.2018 22:22 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159554
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
je ironií že zrovna ty píšeš něco o nepřesnosti a zmatečnosti

PS: ventily v BHI slouží k úplně jinému účelu než si myslíš ty...


A k čemu ? Asi jen ke zvedání - nebo že by k vyrovnávání vejšky vpředu a vzadu? to by ale potom vyrovnávaly podélné náklony ( zrovna tak když něčím zatížíš nebo odlehčíš přední nebo zadní část tak automaticky odpustí tlak na té která je vejš a do té níž přidá )
Ono takto to fungovalo i u CX,BX,XM s mechanickým korektorem tam navíc při brždění odpustil tlak korektor ze zadní nápravy.Ale to není předmětem debaty.

A Pat Mat :
A Milan mne může opravit (není to rejpání a ani provokace - jen jsem tě chtěl popíchnout k odpovědi) a biturbo v automatu (X7) tu zrovna mám - možna některé má dva vzadu ale jezdí mi jich sem dost a jen s jedním vzadu - myslím že dva vzadu má jen třílitr a možná 2.7 (nebo možná je to o výbavě) amvar opravdu neznám a vyhýbám se mu.

25.05.2018 22:39 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159558
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
2 vzadu maju 150kw 2.2, nie biturbo a potom mozno este tie novsie
da sa to v service celkom pekne vidiet

26.05.2018 07:34 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159578
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
A k čemu ? Asi jen ke zvedání - nebo že by k vyrovnávání vejšky vpředu a vzadu? to by ale potom vyrovnávaly podélné náklony ( zrovna tak když něčím zatížíš nebo odlehčíš přední nebo zadní část tak automaticky odpustí tlak na té která je vejš a do té níž přidá )
Ono takto to fungovalo i u CX,BX,XM s mechanickým korektorem tam navíc při brždění odpustil tlak korektor ze zadní nápravy.Ale to není předmětem debaty.

A Pat Mat :
A Milan mne může opravit (není to rejpání a ani provokace - jen jsem tě chtěl popíchnout k odpovědi) a biturbo v automatu (X7) tu zrovna mám - možna některé má dva vzadu ale jezdí mi jich sem dost a jen s jedním vzadu - myslím že dva vzadu má jen třílitr a možná 2.7 (nebo možná je to o výbavě) amvar opravdu neznám a vyhýbám se mu.


když nečemu nerozumíš, tak o tom raděj nepiš. Není to poprvé a tímto akorát ze sebe dělᚠveřejně ještě většího pitomce ....

26.05.2018 07:43 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159579
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
2 vzadu maju 150kw 2.2, nie biturbo a potom mozno este tie novsie
da sa to v service celkom pekne vidiet
Vím jen že to byla 2,2, do motoru sem nekoukal a motory neznám, tak sem myslel, že je to biturbo. Zase sem chytřejší ... Má to tu jeden známej a byl se vyvalenej ze 3 vejškáčů, neb v seřízení vejšek se o tom nikde nepíše, pouze 2 nebo 4 korektory.

26.05.2018 07:56 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159580
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
když nečemu nerozumíš, tak o tom raděj nepiš. Není to poprvé a tímto akorát ze sebe dělᚠveřejně ještě většího pitomce ....


Neodpověděl jsi mi Otázka zněla jinak ,,k čemu slouží ventily v BHI a jak C5 vyrovnává podélné náklony?"(to znamená pří ekceleraci-deceleraci,případně jakékoli změně vejšky ) namísto toho aby jsi odpověděl jsi asi místo toho,,poučení" porušil pravidla ale to v tomto případě určitě nevadí (to také není poprvé)

26.05.2018 08:05 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159581
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Neodpověděl jsi mi


a proč bych měl ? Když si chceš hrát na "odborníka na Citroeny" tak si potřebné znalosti dostuduj sám

PS: odpověděl jsem ti už včera v 10:40h. To že ani nejsi schopen to pochopit není můj problém.

26.05.2018 08:34 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159582
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
a proč bych měl ? Když si chceš hrát na "odborníka na Citroeny" tak si potřebné znalosti dostuduj sám


Třeba proto ze jsi mi nazval pitomcem tak vysvětli proč -to jak a co si muže ověřit úplně každý = nebo ze by vyrovnávání světle vejsky (ventily v BHI) fungovaly jen na to když něčím zatizis třeba z. nápravu a v jiných případech by se o toto staralo něco jiného ? Prosím o vysvětlení kdo je tedy pitomec ? Ono na te hydraulice totiž nic jiného ohledně vyrovnávání vejsky není a jak se chová auto při zatížení a odlehčení jednotlivých náprav si ověří lehko každý . S bočním náklonem má Pat pravdu ale i tak hlavní význam tam hraje stabilizátor jinak by se auto co nemá prostřední koule (H3+) chovalo jako stará ,, kachna”

A na nic si nehrají na žádného odborníka - jen ty auta opravuji a asi dobře ( i když jim vlastně nerozumím)

26.05.2018 08:43 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159583
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
A na nic si nehrají na žádného odborníka - jen ty auta opravuji a asi dobře ( i když jim vlastně nerozumím)


už ti někdo řekl, že samochvála smrdí ?

26.05.2018 09:12 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159585
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
už ti někdo řekl, že samochvála smrdí ?


No snažíš se mne vyprovokovat (ALX bude mít radost - jednak jsme už douho v jiném vlákně ) ale a) jestli jsi nepostřehl si na nic nehraji,nechválím se a žádal jsem tě o poučení neznalého
b)nejsem teoretik ale praktik - jak to funguje vím a to i z dob kdy vše bylo ještě mechanické (CX a dál) od té doby se změnilo jen to že to zeletrizovali a přidali jen elektroniku (už CX měla dva systémy starší čistě mechaniku,novější na zvedání krokovej motorek a ztvrzování stejné , o vyrovnávání se staral přepouštšcí korektor , ktery byl nahrazen elektronikou a BHI ve kterém jsou čtyři ventily - dva na zvedání (jeden pro předek - jeden pro zadek) a dva na snižování se stejnými funkcemi a ty jsou stejné jak pro H3+ a i pro H3 - těch aut co nemají tlačítko sport (H3+) je na fóru hodně a členové asi ví že ani jejich auta se nechovají jako ,,kachny" a nestaví se při brždění ,,na čumák"(myslím že jsi udělal ze sebe to co jsi chtěl udělat ze mne) ale to mᚠjedno (nemusíš se omlouvat a ani to přiznávat on si každý udělá ,,obrázek" sám)

26.05.2018 10:00 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159587
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Pro del42sa:
Kdysi jsem se Jardou "jruze" také neshodnul, ale naše rozpory zůstaly ve věcné rovině. Tak tě prosím o totéž. Urážením jsi jasně porušil místní pravidla a pro začátek bys mohl začít tím, co už tu zvládlo stovky lidí - vyplnit si profil. Zatím to vypadá, že mᚠelektrický skútr.

Jarda je, jak sám píše, spíše praktik, ale s praxí u C5 téměř nekonečnou.
K věci - nedomnívám se, že by hydropodvozek nějak eliminoval podélné náklony. Když zastavím u křižovatky, tak jde auto na čumák výrazněji než jiná auta. Vypadá to frajersky, ale docela mi to zhoupnutí vadí.

26.05.2018 10:19 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159589
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Pro del42sa:
Kdysi jsem se Jardou "jruze" také neshodnul, ale naše rozpory zůstaly ve věcné rovině. Tak tě prosím o totéž. Urážením jsi jasně porušil místní pravidla a pro začátek bys mohl začít tím, co už tu zvládlo stovky lidí - vyplnit si profil. Zatím to vypadá, že mᚠelektrický skútr.

Jarda je, jak sám píše, spíše praktik, ale s praxí u C5 téměř nekonečnou.
K věci - nedomnívám se, že by hydropodvozek nějak eliminoval podélné náklony. Když zastavím u křižovatky, tak jde auto na čumák výrazněji než jiná auta. Vypadá to frajersky, ale docela mi to zhoupnutí vadí.


To je jen věc (ten pokles) elektroniky a další funkce která sleduje počet kmitů (nerovnost vozovky) a přizvedne o kousek podvozek - to není věc vyrovnávání náklonu - tedy je ale jen částečně v tom smyslu že při deceleraci BHI přidá tlak aby předek o tolik neklesl = zastavíš - auto je vysoko (přestane na něj působit setrvačnost) - elektronika upustí tlak ale to přizvednutí na špatném povrchu je + další funkce elektroniky - když pojedeš - dojedeš ke křižovatce po špatném povrchu a zastavᚠtéměř setrvačností kdy nezpůsobí decelerace pokles a následné přizvednutí tak elektonika po chvilce zareaguje že pominuly důvody přizvednutí podvozku pro špatný povrch vozovky a sníží ho .

pro vilous : děkuji - i přesto že se nemusíme tak lidí kteří dovedou říct svůj názor v můj prospěch veřejně tu moc není

26.05.2018 10:22 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159590
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Pro del42sa:
Kdysi jsem se Jardou "jruze" také neshodnul, ale naše rozpory zůstaly ve věcné rovině. Tak tě prosím o totéž. Urážením jsi jasně porušil místní pravidla a pro začátek bys mohl začít tím, co už tu zvládlo stovky lidí - vyplnit si profil. Zatím to vypadá, že mᚠelektrický skútr.

Jarda je, jak sám píše, spíše praktik, ale s praxí u C5 téměř nekonečnou.
K věci - nedomnívám se, že by hydropodvozek nějak eliminoval podélné náklony. Když zastavím u křižovatky, tak jde auto na čumák výrazněji než jiná auta. Vypadá to frajersky, ale docela mi to zhoupnutí vadí.

Prestan laskave mentorovat po tom co mam a nemam v profilu je ti akorat kulove.

Add jruze: pak je zarazejici ze clovek s tak dlouhou praxi doted neni schopen pochopit, jak funguje system odpruzeni u aut, ktere sam opravuje....

26.05.2018 10:25 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 3159591
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Pro jruze:
Čo bolo, to bolo. Těrazky som spokojeným uživatelem X7 a když někdo tvoje rady neakceptuje, tak je prostě může ignorovat bez útoku.

|< < 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator