| | |
25.05.2018 09:56 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159442
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
konqui napsal(a): Co presne?
- regulace tuhosti - funguje spolehlivě na 100 % - stačí se podívat na live hodnoty v diagboxu
- udrzovani stejne svetle vysky vepredu i vzadu - nelze zpochybnit, vizuálně ověřeno
- eliminace naklonu v zatackach - při reimu sport je se to blíí Xantii Activě (sic vzdáleně, ale pozorovatelné)
- eliminace naklonu pri brzdeni/akceleraci - viz výe
- automaticke nastavovani vysky a tuhosti pri dalnicni rychlosti (nad 110) - funguje spolehlivě na 100 % - stačí se podívat na live hodnoty v diagboxu
- moznost volby svetle vysky - asi nelze rozporovat.
Tak jetě jednou - co je na papire a v praxi nefunguje a hlavne co jsi nezodpovedel - co je aktivni podovzek?
zkusím se do vaí debaty maličko zapojit. Podvozek který pouívá/val Citroen ve vozech jako XM a Xantia je sice řízen "počítačem" nicméně jedná se pořád o tzv. "semiaktivní odpruení". To znamená, e na základě vstupních hodnot z různých čidel (rychlost vozidla, úhel natočení volantu, zdvih/propruení kola, zpomalení/akcelerace, atd) dochází k určitému stupni korekce tuhosti odpruení, které se tak projeví lepím chováním vozidla v různých situacích. Systém ovem nedokáe neádoucímu chování vozu zabránit/předcházet, ale pouze ho do jisté míry potlačit. Nejedná se tedy o aktivní odpruení, by často tak bývá mnohými novináři a veřejností nesprávně nazýváno.
Odpruení tedy dělíme na:
*Pasivní = pruiny/vzduch/ listová pera/ torzní tyče bez jakékoliv dalí regualce
*Semiaktivní/Adaptivní = Citroen Hydractive/Opel Flexride/ VW DCC/vesměs vechna auta s přepínatelnými tlumiči
*Aktivní = Lotus/Bose/Acocar
Toyota KDSS a Mercedes Benz ABC jsou pokročilejí verze semiaktivního/adaptivního odpruení, které zcela eliminují pouití klasických zkrutných stabilizátorů a tím pádem je dosaeno větí míry comfortu. ( respektive Toyota stabilizátory má, ale umí je v určitých situacích zcela odpojit od odpruení) Systém jaký pouívá Mercedes Benz je ale sloitějí ne odpruení s elektronicky řízenými tlumiči a obsahuje několik tlakových jednotek (koulí), hydraulické čerpadlo a akutátory. Něco jsem o tom napsal na fóru Citroeny.cz (díky přiblblému nastavení serveru rajče.cz ale u spousta obrázků chybí) .link.
Citroen (Re)Activa:
Ona i taková Xantia Activa je vlastně "semiaktivní/re-aktivní" systém. Proč ? Protoe k potlačení náklonu vozidla dochází vlastně a v okamiku, kdy se vozidlo začně naklánět. Jde sice jen o velmi malý náklon (cca 2 stupně ), ale je tomu tak. Teprve, kdy uhel natočení předních ramen přesáhne tuto hodnotu, otevře se korektor hydraulické kapaliny a teprve poté dochází k regulaci/potlačení náklonu. Je to jako splachovací ventil v nádrce WC fungující obráceným způsobem. (kdy voda dosáhne stanovené hladiny, plovák uzavře protitlakem přívod vody do nádrky. Spláchnete a voda se zase začne napoutět )
Systém pouitý v Xantii Activa je nicméně mnohem účinnějí v potlačování náklonu, ne jakákoliv verze systému hydractive 1/2/3/AMVAR
Opravdu aktivní systém předpokládá reakci odpruení dříve, ne k dané situaci vubec mělo dojít, to znamená e v okamiku překonávání nerovnosti u odpruení reaguje s předstihem a reakci vozidla na nerovnost tak vlastně vůbec nedochází. Takové odpruení vyvinul a experimentoval s ním například Lotus v F1 nebo Esprit
.link.
.link.
.link.
.link.
nebo Toyota u modelu Soarer UZZ32,
.link.
.link.
dalí velmi známé video které tady také kolovalo a tím je odpruení od BOSE
.link.
a nyní od podstatě jeho přímým pokračovatele Clearmotion
.link.
Dalím známým systémem je Tenneco "ACOCAR"
.link.
.link.
v podstatě s tou mylenkou experimentovalo hodně výrobců nicméně vdy narazili na velmi vysoké výrobní a pořizovací náklady a komplikovanou konstrukci podvozků, které pak v reálu činily auta v očích zákazníků poruchová....
Tyto systémy vyadují mimo hodně výkonného výpočetní hardwaru, také aktivní akutátory u kadého kola ve spojení s účinými systémy skenování vozovky (např kamera + radar) , dále doplněné citlivými senzory a ideálně spojené s údaji z navigačních map, aby odpruení dokázalo opravdu reagovat "s předstihem" Dalím nezanedbatelným nedostatkem těchto systémů bývá vysoká hmotnost a vysoká spotřeba energie.
V dnení eko době, kdy se počítá kadý kilogram kvůli několika uetřeným litrům paliva a méně vypoutěným emisím jde o kontraproduktivní řeení.
Cílem mého příspěvku rozhodně nebylo shodit kvality hydropneumatického odpruení, jako spíe vnést trochu světla do dané problematiky. To tak
zkusím se do vaí debaty maličko zapojit. Podvozek který pouívá/val Citroen ve vozech jako XM a Xantia je sice řízen "počítačem" nicméně jedná se pořád o tzv. "semiaktivní odpruení". To znamená, e na základě vstupních hodnot z různých čidel (rychlost vozidla, úhel natočení volantu, zdvih/propruení kola, zpomalení/akcelerace, atd) dochází k určitému stupni korekce tuhosti odpruení, které se tak projeví lepím chováním vozidla v různých situacích. Systém ovem nedokáe neádoucímu chování vozu zabránit/předcházet, ale pouze ho do jisté míry potlačit. Nejedná se tedy o aktivní odpruení, by často tak bývá mnohými novináři a veřejností nesprávně nazýváno.
Odpruení tedy dělíme na:
*Pasivní = pruiny/vzduch/ listová pera/ torzní tyče bez jakékoliv dalí regualce
*Semiaktivní/Adaptivní = Citroen Hydractive/Opel Flexride/ VW DCC/vesměs vechna auta s přepínatelnými tlumiči
*Aktivní = Lotus/Bose/Acocar
Toyota KDSS a Mercedes Benz ABC jsou pokročilejí verze semiaktivního/adaptivního odpruení, které zcela eliminují pouití klasických zkrutných stabilizátorů a tím pádem je dosaeno větí míry comfortu. ( respektive Toyota stabilizátory má, ale umí je v určitých situacích zcela odpojit od odpruení) Systém jaký pouívá Mercedes Benz je ale sloitějí ne odpruení s elektronicky řízenými tlumiči a obsahuje několik tlakových jednotek (koulí), hydraulické čerpadlo a akutátory. Něco jsem o tom napsal na fóru Citroeny.cz (díky přiblblému nastavení serveru rajče.cz ale u spousta obrázků chybí) http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?p=842#p842
Citroen (Re)Activa:
Ona i taková Xantia Activa je vlastně "semiaktivní/re-aktivní" systém. Proč ? Protoe k potlačení náklonu vozidla dochází vlastně a v okamiku, kdy se vozidlo začně naklánět. Jde sice jen o velmi malý náklon (cca 2 stupně ), ale je tomu tak. Teprve, kdy uhel natočení předních ramen přesáhne tuto hodnotu, otevře se korektor hydraulické kapaliny a teprve poté dochází k regulaci/potlačení náklonu. Je to jako splachovací ventil v nádrce WC fungující obráceným způsobem. (kdy voda dosáhne stanovené hladiny, plovák uzavře protitlakem přívod vody do nádrky. Spláchnete a voda se zase začne napoutět )
Systém pouitý v Xantii Activa je nicméně mnohem účinnějí v potlačování náklonu, ne jakákoliv verze systému hydractive 1/2/3/AMVAR
Opravdu aktivní systém předpokládá reakci odpruení dříve, ne k dané situaci vubec mělo dojít, to znamená e v okamiku překonávání nerovnosti u odpruení reaguje s předstihem a reakci vozidla na nerovnost tak vlastně vůbec nedochází. Takové odpruení vyvinul a experimentoval s ním například Lotus v F1 nebo Esprit
https://www.youtube.com/watch?v=xjHNS8Jvz78
https://www.motorsportmagazine.com/archive/article/december-2001/69/active-suspension
https://lotusmarques.com/images/lm/Lotus-Esprit-active-suspension/esprit-active-suspension3r.jpg
https://lotusmarques.com/images/lm/Lotus-Esprit-active-suspension/esprit-active-suspension4r.jpg
nebo Toyota u modelu Soarer UZZ32,
https://www.youtube.com/watch?v=S2QV_PaUWhs
http://planetsoarer.com/UZZ32/fig4.jpg
dalí velmi známé video které tady také kolovalo a tím je odpruení od BOSE
https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
a nyní od podstatě jeho přímým pokračovatele Clearmotion
https://www.youtube.com/watch?v=mdlpRAB0Guc
Dalím známým systémem je Tenneco "ACOCAR"
http://www.tenneco.com/assets/1/7/acocar_brochure.pdf
https://p7485.phpnet.org/wp-content/uploads/2015/07/acocar.png
v podstatě s tou mylenkou experimentovalo hodně výrobců nicméně vdy narazili na velmi vysoké výrobní a pořizovací náklady a komplikovanou konstrukci podvozků, které pak v reálu činily auta v očích zákazníků poruchová....
Tyto systémy vyadují mimo hodně výkonného výpočetní hardwaru, také aktivní akutátory u kadého kola ve spojení s účinými systémy skenování vozovky (např kamera + radar) , dále doplněné citlivými senzory a ideálně spojené s údaji z navigačních map, aby odpruení dokázalo opravdu reagovat "s předstihem" ;-) Dalím nezanedbatelným nedostatkem těchto systémů bývá vysoká hmotnost a vysoká spotřeba energie.
V dnení eko době, kdy se počítá kadý kilogram kvůli několika uetřeným litrům paliva a méně vypoutěným emisím jde o kontraproduktivní řeení.
Cílem mého příspěvku rozhodně nebylo shodit kvality hydropneumatického odpruení, jako spíe vnést trochu světla do dané problematiky. To tak :-p
|
|
25.05.2018 10:32 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159445
|
|
jruze
|
|
|
Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ? Pokud se tedy o toto nestará stabilizátor O podélného je mi to jasné tam se o to stará přední a zadní korektor za pomoci el.ventilů v BHI(ty samé co ovládají vejku) - jsou pouze čtyři dva pro předek (nahoru-dolů) a to samé pro zadek + na kadou nápravu ,,odpojovač" prostředních pérovacích jednotek(ztvrzování podvozku - tlačítko sport) - to e je to sloitějí jako e se v 90Km sníí podvozek je jen soft který ovládá ty samé ventily pro sníení a zvednutí za pomoci údajů dvou korektorů. nemluvím o amvaru který má tři korektory a dalí počítač (ten systém neznám jak přesně funguje) Pokud by to mělo fungovat musel by být na kadé (pro kadou) pístnici samostatný ventil.
Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ? Pokud se tedy o toto nestará stabilizátor;-) O podélného je mi to jasné tam se o to stará přední a zadní korektor za pomoci el.ventilů v BHI(ty samé co ovládají vejku) - jsou pouze čtyři dva pro předek (nahoru-dolů) a to samé pro zadek + na kadou nápravu ,,odpojovač" prostředních pérovacích jednotek(ztvrzování podvozku - tlačítko sport) - to e je to sloitějí jako e se v 90Km sníí podvozek je jen soft který ovládá ty samé ventily pro sníení a zvednutí za pomoci údajů dvou korektorů. nemluvím o amvaru který má tři korektory a dalí počítač (ten systém neznám jak přesně funguje) Pokud by to mělo fungovat musel by být na kadé (pro kadou) pístnici samostatný ventil.
|
|
25.05.2018 10:40 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159446
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
jruze napsal(a): Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ? Pokud se tedy o toto nestará stabilizátor O podélného je mi to jasné tam se o to stará přední a zadní korektor za pomoci el.ventilů v BHI(ty samé co ovládají vejku) - jsou pouze čtyři dva pro předek (nahoru-dolů) a to samé pro zadek + na kadou nápravu ,,odpojovač" prostředních pérovacích jednotek(ztvrzování podvozku - tlačítko sport) - to e je to sloitějí jako e se v 90Km sníí podvozek je jen soft který ovládá ty samé ventily pro sníení a zvednutí za pomoci údajů dvou korektorů. nemluvím o amvaru který má tři korektory a dalí počítač (ten systém neznám jak přesně funguje) Pokud by to mělo fungovat musel by být na kadé (pro kadou) pístnici samostatný ventil.
nic takového v C5 není. Náklon je regulován/potlačen pouze odpojením středové koule od systému Hydractive 3+ Dojde tak k přitvrzení odpruení stejně jako u H1 a H2 a u H3+ navíc k přeruení vzájemné komunikace mezi protilehlými nápravami, které má H1 a H2. Zbytek řeí zkrutný stabilizátor v kombinaci s tuí charakteristikou odpruení. Co se týká předo zadní regulace při prudkém brdění nebo akceleraci, tam je to řeeno podobným způsobem, krátkým odpojením středové koule od systému. Stejným způsobem je regulováno i příliné houpání při přejezdu po sobě jdoucích nerovností/vln.
Xantia Activa naproti tomu uměla měnit jak tuhost odpruení, tak tuhost zkrutného stabilizátoru + jetě k tomu dvěma přídavnými hydraulickými pístnicemi fyzicky potlačovat/vyrovnávat náklon vozidla v zatáčkách.
nic takového v C5 není. Náklon je regulován/potlačen pouze odpojením středové koule od systému Hydractive 3+ ;-) Dojde tak k přitvrzení odpruení stejně jako u H1 a H2 a u H3+ navíc k přeruení vzájemné komunikace mezi protilehlými nápravami, které má H1 a H2. Zbytek řeí zkrutný stabilizátor v kombinaci s tuí charakteristikou odpruení. Co se týká předo zadní regulace při prudkém brdění nebo akceleraci, tam je to řeeno podobným způsobem, krátkým odpojením středové koule od systému. Stejným způsobem je regulováno i příliné houpání při přejezdu po sobě jdoucích nerovností/vln.
Xantia Activa naproti tomu uměla měnit jak tuhost odpruení, tak tuhost zkrutného stabilizátoru + jetě k tomu dvěma přídavnými hydraulickými pístnicemi fyzicky potlačovat/vyrovnávat náklon vozidla v zatáčkách.
|
|
25.05.2018 17:05 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159499
|
|
jruze
|
|
|
Trochu zmatečné a nepřesné ale v principu ano - jen v podélné ose to regulují ventily v BHI na základě informací z korektoru.Ale to je spí pro Pat Mata.
Trochu zmatečné a nepřesné ale v principu ano - jen v podélné ose to regulují ventily v BHI na základě informací z korektoru.Ale to je spí pro Pat Mata.;-)
|
|
25.05.2018 20:30 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159524
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
jruze napsal(a): Nemohl by sem někdo hodit umístění elektro ventilu (nebo ventilu) příčného vyrovnávání náklonu na C5 ?
nemluvím o amvaru který má tři korektory a dalí počítač
Nic takového ádná C5 nemá.
Amvar má 4 korektory, takté 6ti válcové C5 III mají 4 korektory, u kadého kola.
u C5 III biturbo s automatem sem viděl 3 korektory, jeden přední a dva zadní...
to tak.
K příčnému vyrovnávání u C5 nedochází, pouze dochází u H3+ k příčné stabilizaci tím, e ventil u středové koule přeruí tok kapaliny mezi pravou a levou stranou.
Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt neví a netuí jak to funguje, ale je mi to úplně fuk
.
Nic takového ádná C5 nemá.
Amvar má 4 korektory, takté 6ti válcové C5 III mají 4 korektory, u kadého kola.
u C5 III biturbo s automatem sem viděl 3 korektory, jeden přední a dva zadní...
to tak.;-)
K příčnému vyrovnávání u C5 nedochází, pouze dochází u H3+ k příčné stabilizaci tím, e ventil u středové koule přeruí tok kapaliny mezi pravou a levou stranou.
Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt neví a netuí jak to funguje, ale je mi to úplně fuk :-P
.
|
|
25.05.2018 21:59 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159547
|
|
jruze
|
|
|
PATaMAT napsal(a): Nic takového ádná C5 nemá.
Amvar má 4 korektory, takté 6ti válcové C5 III mají 4 korektory, u kadého kola.
u C5 III biturbo s automatem sem viděl 3 korektory, jeden přední a dva zadní...
to tak.
K příčnému vyrovnávání u C5 nedochází, pouze dochází u H3+ k příčné stabilizaci tím, e ventil u středové koule přeruí tok kapaliny mezi pravou a levou stranou.
Nevím jestli je to od tebe provokace, nebo ty základní věci fakt neví a netuí jak to funguje, ale je mi to úplně fuk
.
;-):palec
|
|
25.05.2018 22:39 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159558
|
|
jumep
|
|
|
2 vzadu maju 150kw 2.2, nie biturbo a potom mozno este tie novsie
da sa to v service celkom pekne vidiet
2 vzadu maju 150kw 2.2, nie biturbo a potom mozno este tie novsie
da sa to v service celkom pekne vidiet
|
|
26.05.2018 07:43 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159579
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
jumep napsal(a): 2 vzadu maju 150kw 2.2, nie biturbo a potom mozno este tie novsie
da sa to v service celkom pekne vidiet Vím jen e to byla 2,2, do motoru sem nekoukal a motory neznám, tak sem myslel, e je to biturbo. Zase sem chytřejí ... Má to tu jeden známej a byl se vyvalenej ze 3 vejkáčů, neb v seřízení vejek se o tom nikde nepíe, pouze 2 nebo 4 korektory.
Vím jen e to byla 2,2, do motoru sem nekoukal a motory neznám, tak sem myslel, e je to biturbo. Zase sem chytřejí ... Má to tu jeden známej a byl se vyvalenej ze 3 vejkáčů, neb v seřízení vejek se o tom nikde nepíe, pouze 2 nebo 4 korektory.
|
|
26.05.2018 07:56 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159580
|
|
jruze
|
|
|
del42sa napsal(a): kdy nečemu nerozumí, tak o tom raděj nepi. Není to poprvé a tímto akorát ze sebe dělá veřejně jetě větího pitomce ....
Neodpověděl jsi mi Otázka zněla jinak ,,k čemu slouí ventily v BHI a jak C5 vyrovnává podélné náklony?"(to znamená pří ekceleraci-deceleraci,případně jakékoli změně vejky ) namísto toho aby jsi odpověděl jsi asi místo toho,,poučení" poruil pravidla ale to v tomto případě určitě nevadí (to také není poprvé)
Neodpověděl jsi mi ;-) Otázka zněla jinak ,,k čemu slouí ventily v BHI a jak C5 vyrovnává podélné náklony?"(to znamená pří ekceleraci-deceleraci,případně jakékoli změně vejky ) namísto toho aby jsi odpověděl jsi asi místo toho,,poučení" poruil pravidla ale to v tomto případě určitě nevadí (to také není poprvé)
|
|
26.05.2018 09:12 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159585
|
|
jruze
|
|
|
del42sa napsal(a): u ti někdo řekl, e samochvála smrdí ?
No snaí se mne vyprovokovat (ALX bude mít radost - jednak jsme u douho v jiném vlákně ) ale a) jestli jsi nepostřehl si na nic nehraji,nechválím se a ádal jsem tě o poučení neznalého
b)nejsem teoretik ale praktik - jak to funguje vím a to i z dob kdy ve bylo jetě mechanické (CX a dál) od té doby se změnilo jen to e to zeletrizovali a přidali jen elektroniku (u CX měla dva systémy starí čistě mechaniku,novějí na zvedání krokovej motorek a ztvrzování stejné , o vyrovnávání se staral přepoutcí korektor , ktery byl nahrazen elektronikou a BHI ve kterém jsou čtyři ventily - dva na zvedání (jeden pro předek - jeden pro zadek) a dva na sniování se stejnými funkcemi a ty jsou stejné jak pro H3+ a i pro H3 - těch aut co nemají tlačítko sport (H3+) je na fóru hodně a členové asi ví e ani jejich auta se nechovají jako ,,kachny" a nestaví se při brdění ,,na čumák"(myslím e jsi udělal ze sebe to co jsi chtěl udělat ze mne) ale to má jedno (nemusí se omlouvat a ani to přiznávat on si kadý udělá ,,obrázek" sám)
No snaí se mne vyprovokovat (ALX bude mít radost - jednak jsme u douho v jiném vlákně ) ale a) jestli jsi nepostřehl si na nic nehraji,nechválím se a ádal jsem tě o poučení neznalého
b)nejsem teoretik ale praktik - jak to funguje vím a to i z dob kdy ve bylo jetě mechanické (CX a dál) od té doby se změnilo jen to e to zeletrizovali a přidali jen elektroniku (u CX měla dva systémy starí čistě mechaniku,novějí na zvedání krokovej motorek a ztvrzování stejné , o vyrovnávání se staral přepoutcí korektor , ktery byl nahrazen elektronikou a BHI ve kterém jsou čtyři ventily - dva na zvedání (jeden pro předek - jeden pro zadek) a dva na sniování se stejnými funkcemi a ty jsou stejné jak pro H3+ a i pro H3 - těch aut co nemají tlačítko sport (H3+) je na fóru hodně a členové asi ví e ani jejich auta se nechovají jako ,,kachny" a nestaví se při brdění ,,na čumák"(myslím e jsi udělal ze sebe to co jsi chtěl udělat ze mne) ale to má jedno;-) (nemusí se omlouvat a ani to přiznávat on si kadý udělá ,,obrázek" sám)
|
|
26.05.2018 10:00 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159587
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Pro del42sa:
Kdysi jsem se Jardou "jruze" také neshodnul, ale nae rozpory zůstaly ve věcné rovině. Tak tě prosím o toté. Uráením jsi jasně poruil místní pravidla a pro začátek bys mohl začít tím, co u tu zvládlo stovky lidí - vyplnit si profil. Zatím to vypadá, e má elektrický skútr.
Jarda je, jak sám píe, spíe praktik, ale s praxí u C5 téměř nekonečnou.
K věci - nedomnívám se, e by hydropodvozek nějak eliminoval podélné náklony. Kdy zastavím u křiovatky, tak jde auto na čumák výrazněji ne jiná auta. Vypadá to frajersky, ale docela mi to zhoupnutí vadí.
Pro del42sa:
Kdysi jsem se Jardou "jruze" také neshodnul, ale nae rozpory zůstaly ve věcné rovině. Tak tě prosím o toté. Uráením jsi jasně poruil místní pravidla a pro začátek bys mohl začít tím, co u tu zvládlo stovky lidí - vyplnit si profil. Zatím to vypadá, e má elektrický skútr.
Jarda je, jak sám píe, spíe praktik, ale s praxí u C5 téměř nekonečnou.
K věci - nedomnívám se, e by hydropodvozek nějak eliminoval podélné náklony. Kdy zastavím u křiovatky, tak jde auto na čumák výrazněji ne jiná auta. Vypadá to frajersky, ale docela mi to zhoupnutí vadí.
|
|
26.05.2018 10:22 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159590
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
vilous napsal(a): Pro del42sa:
Kdysi jsem se Jardou "jruze" také neshodnul, ale nae rozpory zůstaly ve věcné rovině. Tak tě prosím o toté. Uráením jsi jasně poruil místní pravidla a pro začátek bys mohl začít tím, co u tu zvládlo stovky lidí - vyplnit si profil. Zatím to vypadá, e má elektrický skútr.
Jarda je, jak sám píe, spíe praktik, ale s praxí u C5 téměř nekonečnou.
K věci - nedomnívám se, e by hydropodvozek nějak eliminoval podélné náklony. Kdy zastavím u křiovatky, tak jde auto na čumák výrazněji ne jiná auta. Vypadá to frajersky, ale docela mi to zhoupnutí vadí.
Prestan laskave mentorovat po tom co mam a nemam v profilu je ti akorat kulove.
Add jruze: pak je zarazejici ze clovek s tak dlouhou praxi doted neni schopen pochopit, jak funguje system odpruzeni u aut, ktere sam opravuje....
Prestan laskave mentorovat ;-) po tom co mam a nemam v profilu je ti akorat kulove.
Add jruze: pak je zarazejici ze clovek s tak dlouhou praxi doted neni schopen pochopit, jak funguje system odpruzeni u aut, ktere sam opravuje....
|
|
26.05.2018 10:25 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
3159591
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Pro jruze:
Čo bolo, to bolo. Těrazky som spokojeným uivatelem X7 a kdy někdo tvoje rady neakceptuje, tak je prostě můe ignorovat bez útoku.
Pro jruze:
Čo bolo, to bolo. Těrazky som spokojeným uivatelem X7 a kdy někdo tvoje rady neakceptuje, tak je prostě můe ignorovat bez útoku. :palec
|
|
| |
|
|