| | |
06.04.2015 14:05 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806454
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
ja ako laik ale v tom dokumente od jumepa cital ze sa gula odpoji ked je pod napatim.
zacina sa to kdyz je elektromagneticky ventil napajen, Keby sa tento elm ventil napajal s danymi frekvenciami, aka by bola pointa tu gulu pripajat v rytme 0.7hz-0.88hz [normal - sport 2.2hdi]. Ono zas 1hz je 1 cvak za sekundu.
v tom obezniku sa pise ze gula je v tuhom rezime odpojena? ci ? chapem aj hore prispevok ale v tom obezniku sa to takto nevysvetluje
asi som sa v tom tiez zamotal
ja ako laik ale v tom dokumente od jumepa cital ze sa gula odpoji ked je pod napatim.
zacina sa to kdyz je elektromagneticky ventil napajen, Keby sa tento elm ventil napajal s danymi frekvenciami, aka by bola pointa tu gulu pripajat v rytme 0.7hz-0.88hz [normal - sport 2.2hdi]. Ono zas 1hz je 1 cvak za sekundu.
v tom obezniku sa pise ze gula je v tuhom rezime odpojena? ci ? chapem aj hore prispevok ale v tom obezniku sa to takto nevysvetluje
asi som sa v tom tiez zamotal :(
|
|
06.04.2015 14:12 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806455
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
OK, beru zpět trochu jsem to přehnal s četností zavření za sekundu a udělal z toho asi trochu scifi za če se omlouvám.
OK, beru zpět :-) trochu jsem to přehnal s četností zavření za sekundu a udělal z toho asi trochu scifi :-p za če se omlouvám.
|
|
06.04.2015 14:15 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806456
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
robo napsal(a): ja ako laik ale v tom dokumente od jumepa cital ze sa gula odpoji ked je pod napatim.
zacina sa to kdyz je elektromagneticky ventil napajen, Keby sa tento elm ventil napajal s danymi frekvenciami, aka by bola pointa tu gulu pripajat v rytme 0.7hz-0.88hz [normal - sport 2.2hdi]. Ono zas 1hz je 1 cvak za sekundu.
v tom obezniku sa pise ze gula je v tuhom rezime odpojena? ci ? chapem aj hore prispevok ale v tom obezniku sa to takto nevysvetluje
asi som sa v tom tiez zamotal
H1 a H2 přivedení napětí do cívky = reim komfort (koule připojená do okruhu)
u H3+ je to naopak , přivedení napětí do cívky = reim sport (koule je odpojená od okruhu)
H1 a H2 přivedení napětí do cívky = reim komfort (koule připojená do okruhu)
u H3+ je to naopak , přivedení napětí do cívky = reim sport (koule je odpojená od okruhu)
|
|
06.04.2015 14:50 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806463
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
A ne e si to zase někdo bude vykládat, jakoe stiknutím tlačítka SPORT jsem hned přivedl napětí na cívku. Neplést si tlačítko SPORT s reimem sport.
Tlačítko SPORT pouze říká počítači, e můe reagovat na jízdní reim odpojováním střední koule podle nastavení pro reim sport.
A ne e si to zase někdo bude vykládat, jakoe stiknutím tlačítka SPORT jsem hned přivedl napětí na cívku. Neplést si tlačítko SPORT s reimem sport.
Tlačítko SPORT pouze říká počítači, e můe reagovat na jízdní reim odpojováním střední koule podle nastavení pro reim sport.
|
|
06.04.2015 15:44 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806502
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Velice opatrně se zapojuji do vzruené diskuze a vyslovuji jen domněnku formou otázky: není moné, e frekvence uváděné v tabulce (kterou tam tvůrce dokumentu vpálil bez komentáře) vůbec neznamenají frekvenci spínání ventilů, nýbr frekvenci kmitů pístnice nebo nápravy? Jetě jednou se omlouvám, jestli jsem mimo mísu.
Velice opatrně se zapojuji do vzruené diskuze a vyslovuji jen domněnku formou otázky: není moné, e frekvence uváděné v tabulce (kterou tam tvůrce dokumentu vpálil bez komentáře) vůbec neznamenají frekvenci spínání ventilů, nýbr frekvenci kmitů pístnice nebo nápravy? Jetě jednou se omlouvám, jestli jsem mimo mísu.
|
|
06.04.2015 19:00 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806624
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Mikra napsal(a): A ne e si to zase někdo bude vykládat, jakoe stiknutím tlačítka SPORT jsem hned přivedl napětí na cívku. Neplést si tlačítko SPORT s reimem sport.
Tlačítko SPORT pouze říká počítači, e můe reagovat na jízdní reim odpojováním střední koule podle nastavení pro reim sport.
chvilu som rozmyslal ako to myslis, ale ano toto je ono :
K přechodu pérování do "tvrdého" stavu dochází v závislosti na následujících parametrech :
Rychlost vozidla
Okamitá rychlost otáčení volantu
Úhel natočení volantu
Podélná akcelerace vozidla
Boční akcelerace vozidla
Rychlost zdvihu pérování
Pohyb krticí klapky akcelerátoru
"""""Jestlie řidič stisknout tlačítko pro sportovní reim, hodnoty parametrů pro detekci sportovní jízdy jsou sníeny.
Stisknutí tlačítka pro sportovní reim způsobí přechod pérování do "tvrdého" stavu pouze tehdy, kdy jsou dosaeny parametry pro přechod do "tvrdého" stavu"""
cize tu gulu odpoji pocitac v rezime "sport" na inych parametroch ako v normal. proste parametre hore uvedenych monitorovacich velicin si prestavi inde [znizi].
A zasa naopat, ked som sa v 120 vyhybal psikovi, auto sa do tvrdeho perovani dostalo aj samo podla rychlosti vozidla a okamzitej rychlosti otacania volantu
cize napatie na ventile sa objavi az pri dosiahnuti podmienok pre tuhe perovania, ktore moze byt aj v normale aj stlacenom Sporte, iba v sporte je to "skorej" .
chvilu som rozmyslal ako to myslis, ale ano toto je ono :
K přechodu pérování do "tvrdého" stavu dochází v závislosti na následujících parametrech :
Rychlost vozidla
Okamitá rychlost otáčení volantu
Úhel natočení volantu
Podélná akcelerace vozidla
Boční akcelerace vozidla
Rychlost zdvihu pérování
Pohyb krticí klapky akcelerátoru
"""""Jestlie řidič stisknout tlačítko pro sportovní reim, hodnoty parametrů pro detekci sportovní jízdy jsou sníeny.
Stisknutí tlačítka pro sportovní reim způsobí přechod pérování do "tvrdého" stavu pouze tehdy, kdy jsou dosaeny parametry pro přechod do "tvrdého" stavu"""
cize tu gulu odpoji pocitac v rezime "sport" na inych parametroch ako v normal. proste parametre hore uvedenych monitorovacich velicin si prestavi inde [znizi].
A zasa naopat, ked som sa v 120 vyhybal psikovi, auto sa do tvrdeho perovani dostalo aj samo podla rychlosti vozidla a okamzitej rychlosti otacania volantu
cize napatie na ventile sa objavi az pri dosiahnuti podmienok pre tuhe perovania, ktore moze byt aj v normale aj stlacenom Sporte, iba v sporte je to "skorej" .
|
|
06.04.2015 19:32 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806652
|
|
virus.spam
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 117 |
|
|
Honzaho napsal(a): Velice opatrně se zapojuji do vzruené diskuze a vyslovuji jen domněnku formou otázky: není moné, e frekvence uváděné v tabulce (kterou tam tvůrce dokumentu vpálil bez komentáře) vůbec neznamenají frekvenci spínání ventilů, nýbr frekvenci kmitů pístnice nebo nápravy? Jetě jednou se omlouvám, jestli jsem mimo mísu.
I já coby naprostý laik se opatrně zapojím a to takto..při zapnutí stačítka sport rozdíl v tuhosti pruení při normální jízdě vůbec nepozoruji,ale připadá mi,e se zlepila reakce (nestabilita) auta vůči podélným vyjetým kolejím (s tím se potýkám delí dobu) a auto nereaguje tak nepředvídaně jako při sportu vypnutém.Je to takové jakoby bočně pevnějí (se mi zdá). Co se ale projevuje naprosto jasně je chování převodovky,kdy to vytáčí motor při přeřazení o cca 800-1000 otáček nahoru. Take např. při původním přeřazení nahoru (bez sportu) okolo 2000 otáček,to při sportu řadí kolem 3000 otáček a podřazuje to také při vyích otáčkách.Je to normální ?
I já coby naprostý laik se opatrně zapojím a to takto..při zapnutí stačítka sport rozdíl v tuhosti pruení při normální jízdě vůbec nepozoruji,ale připadá mi,e se zlepila reakce (nestabilita) auta vůči podélným vyjetým kolejím (s tím se potýkám delí dobu) a auto nereaguje tak nepředvídaně jako při sportu vypnutém.Je to takové jakoby bočně pevnějí (se mi zdá). Co se ale projevuje naprosto jasně je chování převodovky,kdy to vytáčí motor při přeřazení o cca 800-1000 otáček nahoru. Take např. při původním přeřazení nahoru (bez sportu) okolo 2000 otáček,to při sportu řadí kolem 3000 otáček a podřazuje to také při vyích otáčkách.Je to normální ?
|
|
06.04.2015 19:52 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806658
|
|
jumep
|
|
|
tu si nesmies mylis sport podvozkovy (ktory nemas) a sport prevodovkovy
tu si nesmies mylis sport podvozkovy (ktory nemas) a sport prevodovkovy
|
|
06.04.2015 19:53 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806661
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
virus.spam napsal(a): I já coby naprostý laik se opatrně zapojím a to takto..při zapnutí stačítka sport rozdíl v tuhosti pruení při normální jízdě vůbec nepozoruji,ale připadá mi,e se zlepila reakce (nestabilita) auta vůči podélným vyjetým kolejím (s tím se potýkám delí dobu) a auto nereaguje tak nepředvídaně jako při sportu vypnutém.Je to takové jakoby bočně pevnějí (se mi zdá). Co se ale projevuje naprosto jasně je chování převodovky,kdy to vytáčí motor při přeřazení o cca 800-1000 otáček nahoru. Take např. při původním přeřazení nahoru (bez sportu) okolo 2000 otáček,to při sportu řadí kolem 3000 otáček a podřazuje to také při vyích otáčkách.Je to normální ?
Na sportovní reim převodovky je tlačítko u voliče, na sportovní reim podvozku je mezi ovladači na sniování a zvyování světlé výky. Nemám pocit, e by to mělo souvislost. Navíc ty nejspí nemá H3+, ale jen H3, ta tuhost nereguluje (H3 pozná podle toho, e na ovladači světlé výky má nápis Citroën a jen dvě tlačítka).
Vyplň si správně profil, určitě nemá pruinový podvozek...
Na sportovní reim převodovky je tlačítko u voliče, na sportovní reim podvozku je mezi ovladači na sniování a zvyování světlé výky. Nemám pocit, e by to mělo souvislost. Navíc ty nejspí nemá H3+, ale jen H3, ta tuhost nereguluje (H3 pozná podle toho, e na ovladači světlé výky má nápis Citroën a jen dvě tlačítka).
Vyplň si správně profil, určitě nemá pruinový podvozek...;-)
|
|
06.04.2015 19:55 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806663
|
|
virus.spam
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 117 |
|
|
Díky za reakci,take u mojeho auta "sport" podvozkový nemám ? a to tlačítko sport na středové konzoli nemá s podvozkem nic společného ?
Díky za reakci,take u mojeho auta "sport" podvozkový nemám ? a to tlačítko sport na středové konzoli nemá s podvozkem nic společného ?
|
|
06.04.2015 19:56 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806664
|
|
jumep
|
|
|
nie, to co navolis a svieti aj na tacho je len rezim prevodovky, ktora radi vo vyssich otacka a drzi to celkovo nahnane na agresivnejsiu jazdu
nie, to co navolis a svieti aj na tacho je len rezim prevodovky, ktora radi vo vyssich otacka a drzi to celkovo nahnane na agresivnejsiu jazdu
|
|
06.04.2015 19:58 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806666
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
Tvoje udání polohy "na středové konzoli" je dost nepřesné. Popsal jsem ti kde se dá najít které. Přikládám link na fotku.
.link.
Tvoje udání polohy "na středové konzoli" je dost nepřesné. Popsal jsem ti kde se dá najít které. Přikládám link na fotku.
http://www.autorevue.cz/Obrazky/2006/06cerven/c5/DSC_7585.jpg
|
|
06.04.2015 20:07 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806672
|
|
virus.spam
|
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 117 |
|
|
Díky..to je to co tam mám, take do profilu jen H3 a ta boční stabilita je jen můj blbý odhad. No jsem dohodnutý s jruze..m,e a bude lepí počasí tak se mi na to podívá..ch jo u jsem si myslel,e to moje tlačítko je "sport" o kterém se tu diskutuje a zase jsem se vrátil k tomu,e vada bude hlavně v tom mezikusu mezi volantem a sedačkou
Díky..to je to co tam mám, take do profilu jen H3 a ta boční stabilita je jen můj blbý odhad. No jsem dohodnutý s jruze..m,e a bude lepí počasí tak se mi na to podívá..ch jo u jsem si myslel,e to moje tlačítko je "sport" o kterém se tu diskutuje a zase jsem se vrátil k tomu,e vada bude hlavně v tom mezikusu mezi volantem a sedačkou :-)
|
|
06.04.2015 20:36 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806680
|
|
jruze
|
|
|
Mám takovej problém: potřeboval bych poradit - auto péruje normálně, při prudkém rozjezdu mi zadek klesne a pomalu do dorazu a je celkově dost měkké - pokud zmáčknu tlačítko sport tak při rozjezdu se zadek téměř nesníí a auto je poměrně dost tvrdé (je cítit kadý kamínek,kadá sebemení nerovnost) nedovedu posoudit jestli se toto děje od nulové rychlosti (krom klesání zadní části auta)poněvač je to biturbo a to má zrychlení z 0 na 60. během 2.-3. vteřin. Mám jetě jedno v automatu - tam to není tak markantní při rozjezdu , ale tvrdé je jetě víc na sport. Je ve v pořádku,nebo bych to mněl nechat opravit?
Mám takovej problém: potřeboval bych poradit - auto péruje normálně, při prudkém rozjezdu mi zadek klesne a pomalu do dorazu a je celkově dost měkké - pokud zmáčknu tlačítko sport tak při rozjezdu se zadek téměř nesníí a auto je poměrně dost tvrdé (je cítit kadý kamínek,kadá sebemení nerovnost) nedovedu posoudit jestli se toto děje od nulové rychlosti (krom klesání zadní části auta)poněvač je to biturbo a to má zrychlení z 0 na 60. během 2.-3. vteřin. Mám jetě jedno v automatu - tam to není tak markantní při rozjezdu , ale tvrdé je jetě víc na sport. Je ve v pořádku,nebo bych to mněl nechat opravit?:nevim
|
|
07.04.2015 09:33 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806821
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
jruze napsal(a): Mám takovej problém: potřeboval bych poradit - auto péruje normálně, při prudkém rozjezdu mi zadek klesne a pomalu do dorazu a je celkově dost měkké - pokud zmáčknu tlačítko sport tak při rozjezdu se zadek téměř nesníí a auto je poměrně dost tvrdé (je cítit kadý kamínek,kadá sebemení nerovnost) nedovedu posoudit jestli se toto děje od nulové rychlosti (krom klesání zadní části auta)poněvač je to biturbo a to má zrychlení z 0 na 60. během 2.-3. vteřin. Mám jetě jedno v automatu - tam to není tak markantní při rozjezdu , ale tvrdé je jetě víc na sport. Je ve v pořádku,nebo bych to mněl nechat opravit?
Jardo, pokud zapne reim sport a prudce selápne plynový pedál, tak je jasné, e se ti reim aktivuje.
Bere to přece info z mnoha senzorů a podle toho to vypíná nebo připojuje prostřední koule. Sport jen nastaví jiné hodnoty.
Jardo, pokud zapne reim sport a prudce selápne plynový pedál, tak je jasné, e se ti reim aktivuje. :-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p:-p
Bere to přece info z mnoha senzorů a podle toho to vypíná nebo připojuje prostřední koule. Sport jen nastaví jiné hodnoty. :-)))):-)))):-)))):-)))):-)))):-))))
|
|
07.04.2015 17:18 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806939
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
jruze napsal(a): Take to znamená e pokud pojedu nad 90Km/h , nebo se zapnutým sportem třeba 500-1000Km (kdy podle vás je zavřený ventil protoe tak to je a logicky je únik na pístnici(proto jsou tam přepady) ta budu mít zadek na zemi,nebo to má jetě estý smysl a usoudí e musí otevřít ventil a vyřadit ztvrzování třeba v rychlosti 200Km/h - to ale nemusí být zrovna bezpečné nebo? Jinak kolící nemá s vámi totoný názor(myslím kolící technik Citroenu,který kolí zaměsnance zn.servisů) (proto jsou asi značky na tom nějak) Prosil bych o prokolení,popř. nákres regulátoru a ventilu.j5 na dlouhých trasách několik hodin (několik set-tisíců Km) ? bez doplnění (eventuáně porue BHI jse dole po xxKm a není to mnoho) - automatika ztvrzování funguje nad 90Km/h v tom mi doufám dáte za pravdu a logicky ztvrzování odstaví prostřední kouli elektroventilem (s tím souhlasíte nebo ?)a regulátor funguje? Proč je na něm přepad? pro vzdělané - prosím o vysvětlení a poučení abych nemusel opět za kolícím a mohl nadále opravovat a zabývat se i hydraulikou.
Sedni se kolícím PM do auta, připoj diag a jeď .... pokud je nastaveno "automatika" - měkké, tak jak přidá hoooodně plyn, tak se přepne na chvilku na tvrdo, zabrzdí, taky se přepne na tvrdo - vechno vidí jak přepíná ....
POKUD Dá "sport" tak pokud stojí, je měkké, při rozjezdu u při malém pohybu plynu hned tvrdí, dotek brzdového pedálu tvrdí, zatáčka tvrdí .... ale pokud se rozjede a pak má ustálenou rychlost a nepohybuje plynem nebo volantem tak přepne do měkka aj kdy je tam "sport" ...
Automatika "stvrzování" funguje za jízdy stále od momentu kdy se auto rozjede.... ne a od 90km/h
Sedni se kolícím PM do auta, připoj diag a jeď .... pokud je nastaveno "automatika" - měkké, tak jak přidá hoooodně plyn, tak se přepne na chvilku na tvrdo, zabrzdí, taky se přepne na tvrdo - vechno vidí jak přepíná ....
POKUD Dá "sport" tak pokud stojí, je měkké, při rozjezdu u při malém pohybu plynu hned tvrdí, dotek brzdového pedálu tvrdí, zatáčka tvrdí .... ale pokud se rozjede a pak má ustálenou rychlost a nepohybuje plynem nebo volantem tak přepne do měkka aj kdy je tam "sport" ... ;-)
Automatika "stvrzování" funguje za jízdy stále od momentu kdy se auto rozjede.... ne a od 90km/h ;-)
|
|
| |
|
|