Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Jak funguje hydractive 3 / 3+
|< < 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 > >|
06.04.2015 14:05 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806454
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
ja ako laik ale v tom dokumente od jumepa cital ze sa gula odpoji ked je pod napatim.

zacina sa to kdyz je elektromagneticky ventil napajen, Keby sa tento elm ventil napajal s danymi frekvenciami, aka by bola pointa tu gulu pripajat v rytme 0.7hz-0.88hz [normal - sport 2.2hdi]. Ono zas 1hz je 1 cvak za sekundu.
v tom obezniku sa pise ze gula je v tuhom rezime odpojena? ci ? chapem aj hore prispevok ale v tom obezniku sa to takto nevysvetluje
asi som sa v tom tiez zamotal

06.04.2015 14:12 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806455
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
OK, beru zpět trochu jsem to přehnal s četností zavření za sekundu a udělal z toho asi trochu scifi za čež se omlouvám.

06.04.2015 14:15 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806456
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
ja ako laik ale v tom dokumente od jumepa cital ze sa gula odpoji ked je pod napatim.

zacina sa to kdyz je elektromagneticky ventil napajen, Keby sa tento elm ventil napajal s danymi frekvenciami, aka by bola pointa tu gulu pripajat v rytme 0.7hz-0.88hz [normal - sport 2.2hdi]. Ono zas 1hz je 1 cvak za sekundu.
v tom obezniku sa pise ze gula je v tuhom rezime odpojena? ci ? chapem aj hore prispevok ale v tom obezniku sa to takto nevysvetluje
asi som sa v tom tiez zamotal


H1 a H2 přivedení napětí do cívky = režim komfort (koule připojená do okruhu)

u H3+ je to naopak , přivedení napětí do cívky = režim sport (koule je odpojená od okruhu)

06.04.2015 14:50 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806463
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A ne že si to zase někdo bude vykládat, jakože stiknutím tlačítka SPORT jsem hned přivedl napětí na cívku. Neplést si tlačítko SPORT s režimem sport.
Tlačítko SPORT pouze říká počítači, že může reagovat na jízdní režim odpojováním střední koule podle nastavení pro režim sport.

06.04.2015 15:44 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806502
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 150
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Velice opatrně se zapojuji do vzrušené diskuze a vyslovuji jen domněnku formou otázky: není možné, že frekvence uváděné v tabulce (kterou tam tvůrce dokumentu vpálil bez komentáře) vůbec neznamenají frekvenci spínání ventilů, nýbrž frekvenci kmitů pístnice nebo nápravy? Ještě jednou se omlouvám, jestli jsem mimo mísu.

06.04.2015 16:39 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806521
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
Honzaho napsal(a):
Velice opatrně se zapojuji do vzrušené diskuze a vyslovuji jen domněnku formou otázky: není možné, že frekvence uváděné v tabulce (kterou tam tvůrce dokumentu vpálil bez komentáře) vůbec neznamenají frekvenci spínání ventilů, nýbrž frekvenci kmitů pístnice nebo nápravy? Ještě jednou se omlouvám, jestli jsem mimo mísu.

Jiste že to neni frekvence spínání , je to frekvence samotneho odpruzeni.

06.04.2015 19:00 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806624
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
A ne že si to zase někdo bude vykládat, jakože stiknutím tlačítka SPORT jsem hned přivedl napětí na cívku. Neplést si tlačítko SPORT s režimem sport.
Tlačítko SPORT pouze říká počítači, že může reagovat na jízdní režim odpojováním střední koule podle nastavení pro režim sport.

chvilu som rozmyslal ako to myslis, ale ano toto je ono :
K přechodu pérování do "tvrdého" stavu dochází v závislosti na následujících parametrech :
Rychlost vozidla
Okamžitá rychlost otáčení volantu
Úhel natočení volantu
Podélná akcelerace vozidla
Boční akcelerace vozidla
Rychlost zdvihu pérování
Pohyb škrticí klapky akcelerátoru

"""""Jestliže řidič stisknout tlačítko pro sportovní režim, hodnoty parametrů pro detekci sportovní jízdy jsou sníženy.
Stisknutí tlačítka pro sportovní režim způsobí přechod pérování do "tvrdého" stavu pouze tehdy, když jsou dosaženy parametry pro přechod do "tvrdého" stavu"""

cize tu gulu odpoji pocitac v rezime "sport" na inych parametroch ako v normal. proste parametre hore uvedenych monitorovacich velicin si prestavi inde [znizi].
A zasa naopat, ked som sa v 120 vyhybal psikovi, auto sa do tvrdeho perovani dostalo aj samo podla rychlosti vozidla a okamzitej rychlosti otacania volantu

cize napatie na ventile sa objavi az pri dosiahnuti podmienok pre tuhe perovania, ktore moze byt aj v normale aj stlacenom Sporte, iba v sporte je to "skorej" .

06.04.2015 19:18 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806634
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
... cize napatie na ventile sa objavi az pri dosiahnuti podmienok pre tuhe perovania, ktore moze byt aj v normale aj stlacenom Sporte, iba v sporte je to "skorej" .

Jo, přesně.

06.04.2015 19:32 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806652
virus.spam
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 117

99 Poslat soukromou zprávu
Honzaho napsal(a):
Velice opatrně se zapojuji do vzrušené diskuze a vyslovuji jen domněnku formou otázky: není možné, že frekvence uváděné v tabulce (kterou tam tvůrce dokumentu vpálil bez komentáře) vůbec neznamenají frekvenci spínání ventilů, nýbrž frekvenci kmitů pístnice nebo nápravy? Ještě jednou se omlouvám, jestli jsem mimo mísu.

I já coby naprostý laik se opatrně zapojím a to takto..při zapnutí stačítka sport rozdíl v tuhosti pružení při normální jízdě vůbec nepozoruji,ale připadá mi,že se zlepšila reakce (nestabilita) auta vůči podélným vyjetým kolejím (s tím se potýkám delší dobu) a auto nereaguje tak nepředvídaně jako při sportu vypnutém.Je to takové jakoby bočně pevnější (se mi zdá). Co se ale projevuje naprosto jasně je chování převodovky,kdy to vytáčí motor při přeřazení o cca 800-1000 otáček nahoru. Takže např. při původním přeřazení nahoru (bez sportu) okolo 2000 otáček,to při sportu řadí kolem 3000 otáček a podřazuje to také při vyšších otáčkách.Je to normální ?

06.04.2015 19:52 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806658
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tu si nesmies mylis sport podvozkovy (ktory nemas) a sport prevodovkovy

06.04.2015 19:53 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806661
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
virus.spam napsal(a):
I já coby naprostý laik se opatrně zapojím a to takto..při zapnutí stačítka sport rozdíl v tuhosti pružení při normální jízdě vůbec nepozoruji,ale připadá mi,že se zlepšila reakce (nestabilita) auta vůči podélným vyjetým kolejím (s tím se potýkám delší dobu) a auto nereaguje tak nepředvídaně jako při sportu vypnutém.Je to takové jakoby bočně pevnější (se mi zdá). Co se ale projevuje naprosto jasně je chování převodovky,kdy to vytáčí motor při přeřazení o cca 800-1000 otáček nahoru. Takže např. při původním přeřazení nahoru (bez sportu) okolo 2000 otáček,to při sportu řadí kolem 3000 otáček a podřazuje to také při vyšších otáčkách.Je to normální ?


Na sportovní režim převodovky je tlačítko u voliče, na sportovní režim podvozku je mezi ovladači na snižování a zvyšování světlé výšky. Nemám pocit, že by to mělo souvislost. Navíc ty nejspíš nemᚠH3+, ale jen H3, ta tuhost nereguluje (H3 poznᚠpodle toho, že na ovladači světlé výšky mᚠnápis Citroën a jen dvě tlačítka).

Vyplň si správně profil, určitě nemᚠpružinový podvozek...

06.04.2015 19:55 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806663
virus.spam
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 117

99 Poslat soukromou zprávu
Díky za reakci,takže u mojeho auta "sport" podvozkový nemám ? a to tlačítko sport na středové konzoli nemá s podvozkem nic společného ?

06.04.2015 19:56 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806664
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nie, to co navolis a svieti aj na tacho je len rezim prevodovky, ktora radi vo vyssich otacka a drzi to celkovo nahnane na agresivnejsiu jazdu

06.04.2015 19:58 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806666
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Tvoje udání polohy "na středové konzoli" je dost nepřesné. Popsal jsem ti kde se dá najít které. Přikládám link na fotku.

.link.

06.04.2015 20:07 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806672
virus.spam
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 117

99 Poslat soukromou zprávu
Díky..to je to co tam mám, takže do profilu jen H3 a ta boční stabilita je jen můj blbý odhad. No jsem dohodnutý s jruze..m,že až bude lepší počasí tak se mi na to podívá..ch jo už jsem si myslel,že to moje tlačítko je "sport" o kterém se tu diskutuje a zase jsem se vrátil k tomu,že vada bude hlavně v tom mezikusu mezi volantem a sedačkou

06.04.2015 20:36 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806680
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mám takovej problém: potřeboval bych poradit - auto péruje normálně, při prudkém rozjezdu mi zadek klesne až pomalu do dorazu a je celkově dost měkké - pokud zmáčknu tlačítko sport tak při rozjezdu se zadek téměř nesníží a auto je poměrně dost tvrdé (je cítit každý kamínek,každá sebemenší nerovnost) nedovedu posoudit jestli se toto děje od nulové rychlosti (krom klesání zadní části auta)poněvač je to biturbo a to má zrychlení z 0 na 60. během 2.-3. vteřin. Mám ještě jedno v automatu - tam to není tak markantní při rozjezdu , ale tvrdé je ještě víc na sport. Je vše v pořádku,nebo bych to mněl nechat opravit?

07.04.2015 09:33 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806821
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Mám takovej problém: potřeboval bych poradit - auto péruje normálně, při prudkém rozjezdu mi zadek klesne až pomalu do dorazu a je celkově dost měkké - pokud zmáčknu tlačítko sport tak při rozjezdu se zadek téměř nesníží a auto je poměrně dost tvrdé (je cítit každý kamínek,každá sebemenší nerovnost) nedovedu posoudit jestli se toto děje od nulové rychlosti (krom klesání zadní části auta)poněvač je to biturbo a to má zrychlení z 0 na 60. během 2.-3. vteřin. Mám ještě jedno v automatu - tam to není tak markantní při rozjezdu , ale tvrdé je ještě víc na sport. Je vše v pořádku,nebo bych to mněl nechat opravit?


Jardo, pokud zapneš režim sport a prudce sešlápneš plynový pedál, tak je jasné, že se ti režim aktivuje.
Bere to přece info z mnoha senzorů a podle toho to vypíná nebo připojuje prostřední koule. Sport jen nastaví jiné hodnoty.

07.04.2015 17:18 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806939
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Takže to znamená že pokud pojedu nad 90Km/h , nebo se zapnutým sportem třeba 500-1000Km (kdy podle vás je zavřený ventil protože tak to je a logicky je únik na pístnici(proto jsou tam přepady) ta budu mít zadek na zemi,nebo to má ještě šestý smysl a usoudí že musí otevřít ventil a vyřadit ztvrzování třeba v rychlosti 200Km/h - to ale nemusí být zrovna bezpečné nebo? Jinak školící nemá s vámi totožný názor(myslím školící technik Citroenu,který školí zaměsnance zn.servisů) (proto jsou asi značky na tom nějak) Prosil bych o proškolení,popř. nákres regulátoru a ventilu.j5 na dlouhých trasách několik hodin (několik set-tisíců Km) ? bez doplnění (eventuáně poruše BHI jseš dole po xxKm a není to mnoho) - automatika ztvrzování funguje nad 90Km/h v tom mi doufám dáte za pravdu a logicky ztvrzování odstaví prostřední kouli elektroventilem (s tím souhlasíte nebo ?)a regulátor funguje? Proč je na něm přepad? pro vzdělané - prosím o vysvětlení a poučení abych nemusel opět za školícím a mohl nadále opravovat a zabývat se i hydraulikou.


Sedni se školícím PŠM do auta, připoj diag a jeď .... pokud je nastaveno "automatika" - měkké, tak jak přidᚠhoooodně plyn, tak se přepne na chvilku na tvrdo, zabrzdíš, taky se přepne na tvrdo - všechno vidíš jak přepíná ....
POKUD Dᚠ"sport" tak pokud stojíš, je měkké, při rozjezdu už při malém pohybu plynu hned tvrdí, dotek brzdového pedálu tvrdí, zatáčka tvrdí .... ale pokud se rozjedeš a pak mᚠustálenou rychlost a nepohybuješ plynem nebo volantem tak přepne do měkka aj když je tam "sport" ...
Automatika "stvrzování" funguje za jízdy stále od momentu kdy se auto rozjede.... ne až od 90km/h

07.04.2015 17:28 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806941
virus.spam
Město: Česká Lípa, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 117

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Mám takovej problém: potřeboval bych poradit - auto péruje normálně, při prudkém rozjezdu mi zadek klesne až pomalu do dorazu a je celkově dost měkké - pokud zmáčknu tlačítko sport tak při rozjezdu se zadek téměř nesníží a auto je poměrně dost tvrdé (je cítit každý kamínek,každá sebemenší nerovnost) nedovedu posoudit jestli se toto děje od nulové rychlosti (krom klesání zadní části auta)poněvač je to biturbo a to má zrychlení z 0 na 60. během 2.-3. vteřin. Mám ještě jedno v automatu - tam to není tak markantní při rozjezdu , ale tvrdé je ještě víc na sport. Je vše v pořádku,nebo bych to mněl nechat opravit?

Na to jen jedna rada-do Radonic to mᚠod cedule pár metrů,zastav se tam mladší pan Růžička se Ti na to
koukne

07.04.2015 22:46 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806999
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Sedni se školícím PŠM do auta, připoj diag a jeď .... pokud je nastaveno "automatika" - měkké, tak jak přidᚠhoooodně plyn, tak se přepne na chvilku na tvrdo, zabrzdíš, taky se přepne na tvrdo - všechno vidíš jak přepíná ....
POKUD Dᚠ"sport" tak pokud stojíš, je měkké, při rozjezdu už při malém pohybu plynu hned tvrdí, dotek brzdového pedálu tvrdí, zatáčka tvrdí .... ale pokud se rozjedeš a pak mᚠustálenou rychlost a nepohybuješ plynem nebo volantem tak přepne do měkka aj když je tam "sport" ...
Automatika "stvrzování" funguje za jízdy stále od momentu kdy se auto rozjede.... ne až od 90km/h


V diag v měřených hodnotách mám po zapnutí sport stále po vypnutí sport se změní na měkké /asi je to rozbyté
A jsem zvyklej jezdit a sledovat diag - dost často takto diag používám při testu hodnot motoru a všeho ostatního.A co jsem uvedl ohledně rychlosti jsem myslel snížení podvozku(při tom se projeví ztuhnutí pérování také)

|< < 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator