 | |  |
02.04.2015 20:46 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804516
|
|
jruze
|
|

|
Pokud tedy nezavře ventil a nevyřadí prostřední kouly - tak proč tedy při zmáčknutí tlačítka sport cvakne elektroventil na prostředním regulátoru(kouly) a proč v testu diag píšou ,,zapněte sport a ověřte že pérování změnilo tuhost"?(toto si můžete ověřit zkoušečkou,nebo můžete do ventilu pustit 12v) což jinak udělá automatika při rychlosti tuším 90km/h (potom už vůbec nerozumím prac.postupům a diagnostice).Snížení světlé výšky vypočítá počítač BHI podle pohybu korektoru,popř.rychlosti vozu(špatná vozovka - auto přizvedne, dobrá vozovka nepřizvedne nebo určitá rychlost - auto sníží a přitvrdí)- asi si skočím na školící pro ověření znalostí
Pokud tedy nezavře ventil a nevyřadí prostřední kouly - tak proč tedy při zmáčknutí tlačítka sport cvakne elektroventil na prostředním regulátoru(kouly) a proč v testu diag píšou ,,zapněte sport a ověřte že pérování změnilo tuhost"?(toto si můžete ověřit zkoušečkou,nebo můžete do ventilu pustit 12v) což jinak udělá automatika při rychlosti tuším 90km/h (potom už vůbec nerozumím prac.postupům a diagnostice).Snížení světlé výšky vypočítá počítač BHI podle pohybu korektoru,popř.rychlosti vozu(špatná vozovka - auto přizvedne, dobrá vozovka nepřizvedne nebo určitá rychlost - auto sníží a přitvrdí)- asi si skočím na školící pro ověření znalostí:-o:nevim
|
|
02.04.2015 21:17 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804558
|
|
jruze
|
|

|
PATaMAT napsal(a): Myslím, že to ztvrdne pouze při diagnostice v testu aby si mohl vyzkoušet správnou funkci.
Když se podíváš na ten link co sem dal - .link. , tak je tam jasně v tabulkách fekvence a reakce pro sport a normal ( comfort)  což polopaticky znamená, že to kouli připojuje a odpojuje a že není stále odpojená jak tvrdíš.
Já tvrdím jen to že to řídí a upravuje počítač,ale pokud zmáčkneš tlačítko sport - přivede na elektroventil napájení(pokud to připojíš na kontolku uvidíš , pokud přivedeš napájení na ventil také cvakne) - jak se to zachová při jízdě jsem nezkoušel.Jinak to samo není jen o sepnutí a rozepnutí - je na to napojené spousta dalšího co to asi bude ovlivňovat.
O diag nemluvím - test je něco jiného než vlastní funkce.
Já tvrdím jen to že to řídí a upravuje počítač,ale pokud zmáčkneš tlačítko sport - přivede na elektroventil napájení(pokud to připojíš na kontolku uvidíš , pokud přivedeš napájení na ventil také cvakne) - jak se to zachová při jízdě jsem nezkoušel.Jinak to samo není jen o sepnutí a rozepnutí - je na to napojené spousta dalšího co to asi bude ovlivňovat.
O diag nemluvím - test je něco jiného než vlastní funkce.
|
|
02.04.2015 21:20 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804562
|
|
jumep
|
|

|
ak by si tam priviedol + tak sa auto nemoze dvihnut ani klesnut, bude sa spravat ako pridrety regulator
ak by si tam priviedol + tak sa auto nemoze dvihnut ani klesnut, bude sa spravat ako pridrety regulator
|
|
02.04.2015 21:42 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804602
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1303 |
|

|
jruze napsal(a): Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti, třeba i když auto stojí
jruze napsal(a): Já tvrdím jen to že to řídí a upravuje počítač,ale pokud zmáčkneš tlačítko sport - přivede na elektroventil napájení(pokud to připojíš na kontolku uvidíš , pokud přivedeš napájení na ventil také cvakne) - jak se to zachová při jízdě jsem nezkoušel.Jinak to samo není jen o sepnutí a rozepnutí - je na to napojené spousta dalšího co to asi bude ovlivňovat.
O diag nemluvím - test je něco jiného než vlastní funkce.
Nastartuj auto, pohoupej si s ním, pak zmáčkni "sport" a zase si pohoupej s autem .... je to pořád stejné 
tzn, samotné zmáčknutí tlačítka kouli neodpojí.
Nastartuj auto, pohoupej si s ním, pak zmáčkni "sport" a zase si pohoupej s autem .... je to pořád stejné ;-)
tzn, samotné zmáčknutí tlačítka kouli neodpojí.
|
|
05.04.2015 21:09 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806245
|
|
jruze
|
|

|
del42sa napsal(a): Přesně tak. Pokud je uzavřený hydroventil, hydraulická kapalina nemůže proudit ani do pístnic ani zpět. Je celkem zarážející, že někdo kdo opravuje citroeny tohle neví ....
Tlačítkem sport v žádném případě nedojde k trvalému odpojení středové koule. Takhle to fungovalo jen na Hydractive I u XM 
Takže to znamená že pokud pojedu nad 90Km/h , nebo se zapnutým sportem třeba 500-1000Km (kdy podle vás je zavřený ventil protože tak to je a logicky je únik na pístnici(proto jsou tam přepady) ta budu mít zadek na zemi,nebo to má ještě šestý smysl a usoudí že musí otevřít ventil a vyřadit ztvrzování třeba v rychlosti 200Km/h - to ale nemusí být zrovna bezpečné nebo? Jinak školící nemá s vámi totožný názor(myslím školící technik Citroenu,který školí zaměsnance zn.servisů) (proto jsou asi značky na tom nějak) Prosil bych o proškolení,popř. nákres regulátoru a ventilu.j5 na dlouhých trasách několik hodin (několik set-tisíců Km) ? bez doplnění (eventuáně poruše BHI jseš dole po xxKm a není to mnoho) - automatika ztvrzování funguje nad 90Km/h v tom mi doufám dáte za pravdu a logicky ztvrzování odstaví prostřední kouli elektroventilem (s tím souhlasíte nebo ?)a regulátor funguje? Proč je na něm přepad? pro vzdělané - prosím o vysvětlení a poučení abych nemusel opět za školícím a mohl nadále opravovat a zabývat se i hydraulikou.
Takže to znamená že pokud pojedu nad 90Km/h , nebo se zapnutým sportem třeba 500-1000Km (kdy podle vás je zavřený ventil protože tak to je a logicky je únik na pístnici(proto jsou tam přepady) ta budu mít zadek na zemi,nebo to má ještě šestý smysl a usoudí že musí otevřít ventil a vyřadit ztvrzování třeba v rychlosti 200Km/h - to ale nemusí být zrovna bezpečné nebo? Jinak školící nemá s vámi totožný názor(myslím školící technik Citroenu,který školí zaměsnance zn.servisů):nevim (proto jsou asi značky na tom nějak):palec Prosil bych o proškolení,popř. nákres regulátoru a ventilu.j5 na dlouhých trasách několik hodin (několik set-tisíců Km) ? bez doplnění (eventuáně poruše BHI jseš dole po xxKm a není to mnoho) - automatika ztvrzování funguje nad 90Km/h v tom mi doufám dáte za pravdu a logicky ztvrzování odstaví prostřední kouli elektroventilem (s tím souhlasíte nebo ?)a regulátor funguje? Proč je na něm přepad? pro vzdělané - prosím o vysvětlení a poučení abych nemusel opět za školícím a mohl nadále opravovat a zabývat se i hydraulikou.
|
|
05.04.2015 21:15 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806246
|
|
jumep
|
|

|
cely popis aj nakresom mas v tom pdf co som sem dal
ventil je otvoreny a priviera ho len na kratku chvilu potrebnu na pritvrdenie
sport len upravi nastavenie tohoto privierania na ine casy a skor
cely popis aj nakresom mas v tom pdf co som sem dal
ventil je otvoreny a priviera ho len na kratku chvilu potrebnu na pritvrdenie
sport len upravi nastavenie tohoto privierania na ine casy a skor
|
|
05.04.2015 23:29 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806312
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
jruze napsal(a): Vyřídím školícímu že je blb  Jsem rád že tomu někteří rozumí lépe než konstruktéři,výrobci a školící z PSA.Zřejmě jsem se v tobě spletl a tvé úvodní otázky byly jen kamufláž aby jsi si ověřil naše znalosti  - to bych do tebe opravdu neřekl.Jinak jestli by si chtěl mohl bych ti poslat program jednotky BHI (pokud se v něm vyznáš a budeš ho mět na čem přečíst) , ale můžem porovnat naše znalosti čehokoli co se týká C5  (můžem si dát úkol = každý dostane za úkol odstranit závadu(čehokoli na C5) závadu připravíme já tobě - ty mně a porovnáme kdo a za jak dlouho bude vyřešena  Jinak se omlouvám a prosím o smazání všeho mimo téma děkuji.
Jestli ti tvůj školitel tvrdí takové blbosti tak je nejvyšší čas ho vyměnit za někoho jiného, kdo dané problematice opravdu rozumí
Jestli ti tvůj školitel tvrdí takové blbosti tak je nejvyšší čas ho vyměnit za někoho jiného, kdo dané problematice opravdu rozumí :-d
|
|
06.04.2015 11:34 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806408
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
A nejde tam ani na tvrdo 12 voltov. Je to ovládané podobne ako napr. regulátor vysokého tlaku paliva. Tlačítko nič konkrétne nespúšťa. Len informuje počítač a ten len zmení charakteristiku na skoršie pritvrdenie podvozku.
A nejde tam ani na tvrdo 12 voltov. Je to ovládané podobne ako napr. regulátor vysokého tlaku paliva. Tlačítko nič konkrétne nespúšťa. Len informuje počítač a ten len zmení charakteristiku na skoršie pritvrdenie podvozku.
|
|
06.04.2015 12:56 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806435
|
|
jumep
|
|

|
jruze: v jednoduchosti, prived tvrdych +12 na regulator a daj zdvihnut alebo sputstit auto, ostane rovnako az kym to neodpojis
ked ho das dvihat tak bhi bude tlacit do skratu - ako ked je ten regulator zly a zasekne sa v nom ihla (riesil som osobne 2 taketo a uz si nepamatam kto taketo nieco riesil priamo z francuzmi, lebo mu horelo cerpadlo a auto sa nedvihalo)
jruze: v jednoduchosti, prived tvrdych +12 na regulator a daj zdvihnut alebo sputstit auto, ostane rovnako az kym to neodpojis
ked ho das dvihat tak bhi bude tlacit do skratu - ako ked je ten regulator zly a zasekne sa v nom ihla (riesil som osobne 2 taketo a uz si nepamatam kto taketo nieco riesil priamo z francuzmi, lebo mu horelo cerpadlo a auto sa nedvihalo)
|
|
06.04.2015 13:02 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806439
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|

|
Podle toho co jumep s PATem psali o těch frekvencích a jejich změnách si myslím že to funguje následovně .... elektromagnetický ventil sám o sobě bez změny napětí umí pouze zavírat a otvírat, v tom se dá seště s jurzem souhlasit, nicméně jurze zapomíná na zmíněnou frekvenci zapnutí a vypnutí za sekundu a tak dle mého selského rozumu než stačí ventil úplně zavřít, počítač přeruší přívod napětí do ventilu a ventil se znova otevírá. V závislosti na času sepnutí (samozřejmě v milisekundách) a počtu sepnutí za sekundu, tedy frekvenci, se ventil vlastně nestačí ani trvale zavřít. Změnami těchto frekvencí v závislosti na již zmíněných snímačů, se ventily chovají vlastně jako by se jen přivírali a změnami frekvencí vlastně dochází k regulaci průtoku LDS.
snad jsem se do toho nezamotal, jak to chápu já tak mne prosím nekamenujte
Podle toho co jumep s PATem psali o těch frekvencích a jejich změnách si myslím že to funguje následovně .... elektromagnetický ventil sám o sobě bez změny napětí umí pouze zavírat a otvírat, v tom se dá seště s jurzem souhlasit, nicméně jurze zapomíná na zmíněnou frekvenci zapnutí a vypnutí za sekundu a tak dle mého selského rozumu než stačí ventil úplně zavřít, počítač přeruší přívod napětí do ventilu a ventil se znova otevírá. V závislosti na času sepnutí (samozřejmě v milisekundách) a počtu sepnutí za sekundu, tedy frekvenci, se ventil vlastně nestačí ani trvale zavřít. Změnami těchto frekvencí v závislosti na již zmíněných snímačů, se ventily chovají vlastně jako by se jen přivírali a změnami frekvencí vlastně dochází k regulaci průtoku LDS.
snad jsem se do toho nezamotal, jak to chápu já :-) tak mne prosím nekamenujte :-)
|
|
06.04.2015 13:51 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2806453
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
Hydractive nic jako přivírání ventilů nezná. Ventil je buď otevřený nebo zavřený. Nic mezi tím neexistuje. Regulace pružení spočívá ve změně objemu plynu a zapojení dalších tlumičů s větším průměrem do hydraulického okruhu
Nicméně zvolením tlačítka sport nedojde k trvalému odpojení středové koule, pouze se tím aktivuje sportovní křivka odpružení. (to znamená, že čidla hydractivu reagují citlivěji a k odepínání středové koule douchází častějí než v režimu komfort )
U Citroenu XM znamenala volba sport obejití počítače natvrdo a vůz pak pružil pouze na čtyřech koulích.
To se už s hydractive II změnilo a volba sport nevyřadila počítač pružení z činnosti. U H3+ je to principiálně úplně stejné. H2 ale umělo i při odpojeném středovém ventilu dopouštět nebo vypouštět hydraulickou kapalinu a tím korigovat světlou výšku. Tohle H3+ neumí.
Hydractive nic jako přivírání ventilů nezná. Ventil je buď otevřený nebo zavřený. Nic mezi tím neexistuje. Regulace pružení spočívá ve změně objemu plynu a zapojení dalších tlumičů s větším průměrem do hydraulického okruhu
Nicméně zvolením tlačítka sport nedojde k trvalému odpojení středové koule, pouze se tím aktivuje sportovní křivka odpružení. (to znamená, že čidla hydractivu reagují citlivěji a k odepínání středové koule douchází častějí než v režimu komfort )
U Citroenu XM znamenala volba sport obejití počítače natvrdo a vůz pak pružil pouze na čtyřech koulích.
To se už s hydractive II změnilo a volba sport nevyřadila počítač pružení z činnosti. U H3+ je to principiálně úplně stejné. H2 ale umělo i při odpojeném středovém ventilu dopouštět nebo vypouštět hydraulickou kapalinu a tím korigovat světlou výšku. Tohle H3+ neumí.
|
|
| |
|
|