Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Jak funguje hydractive 3 / 3+
|< < 1 2 3 4 5 6 ... 10 > >|
02.04.2015 20:46 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804516
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pokud tedy nezavře ventil a nevyřadí prostřední kouly - tak proč tedy při zmáčknutí tlačítka sport cvakne elektroventil na prostředním regulátoru(kouly) a proč v testu diag píšou ,,zapněte sport a ověřte že pérování změnilo tuhost"?(toto si můžete ověřit zkoušečkou,nebo můžete do ventilu pustit 12v) což jinak udělá automatika při rychlosti tuším 90km/h (potom už vůbec nerozumím prac.postupům a diagnostice).Snížení světlé výšky vypočítá počítač BHI podle pohybu korektoru,popř.rychlosti vozu(špatná vozovka - auto přizvedne, dobrá vozovka nepřizvedne nebo určitá rychlost - auto sníží a přitvrdí)- asi si skočím na školící pro ověření znalostí

02.04.2015 21:01 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804549
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
proč tedy při zmáčknutí tlačítka sport cvakne elektroventil na prostředním regulátoru(kouly) a proč v testu diag píšou ,,zapněte sport a ověřte že pérování změnilo tuhost"?


Myslím, že to ztvrdne pouze při diagnostice v testu aby si mohl vyzkoušet správnou funkci.

Když se podívᚠna ten link co sem dal - .link. , tak je tam jasně v tabulkách fekvence a reakce pro sport a normal ( comfort) což polopaticky znamená, že to kouli připojuje a odpojuje a že není stále odpojená jak tvrdíš.

02.04.2015 21:17 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804558
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Myslím, že to ztvrdne pouze při diagnostice v testu aby si mohl vyzkoušet správnou funkci.

Když se podívᚠna ten link co sem dal - .link. , tak je tam jasně v tabulkách fekvence a reakce pro sport a normal ( comfort) což polopaticky znamená, že to kouli připojuje a odpojuje a že není stále odpojená jak tvrdíš.


Já tvrdím jen to že to řídí a upravuje počítač,ale pokud zmáčkneš tlačítko sport - přivede na elektroventil napájení(pokud to připojíš na kontolku uvidíš , pokud přivedeš napájení na ventil také cvakne) - jak se to zachová při jízdě jsem nezkoušel.Jinak to samo není jen o sepnutí a rozepnutí - je na to napojené spousta dalšího co to asi bude ovlivňovat.
O diag nemluvím - test je něco jiného než vlastní funkce.

02.04.2015 21:20 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804562
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak by si tam priviedol + tak sa auto nemoze dvihnut ani klesnut, bude sa spravat ako pridrety regulator

02.04.2015 21:42 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804602
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti, třeba i když auto stojí



jruze napsal(a):
Já tvrdím jen to že to řídí a upravuje počítač,ale pokud zmáčkneš tlačítko sport - přivede na elektroventil napájení(pokud to připojíš na kontolku uvidíš , pokud přivedeš napájení na ventil také cvakne) - jak se to zachová při jízdě jsem nezkoušel.Jinak to samo není jen o sepnutí a rozepnutí - je na to napojené spousta dalšího co to asi bude ovlivňovat.
O diag nemluvím - test je něco jiného než vlastní funkce.


Nastartuj auto, pohoupej si s ním, pak zmáčkni "sport" a zase si pohoupej s autem .... je to pořád stejné
tzn, samotné zmáčknutí tlačítka kouli neodpojí.

05.04.2015 09:31 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806039
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ak by si tam priviedol + tak sa auto nemoze dvihnut ani klesnut, bude sa spravat ako pridrety regulator


Přesně tak. Pokud je uzavřený hydroventil, hydraulická kapalina nemůže proudit ani do pístnic ani zpět. Je celkem zarážející, že někdo kdo opravuje citroeny tohle neví ....

Tlačítkem sport v žádném případě nedojde k trvalému odpojení středové koule. Takhle to fungovalo jen na Hydractive I u XM

05.04.2015 21:09 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806245
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
Přesně tak. Pokud je uzavřený hydroventil, hydraulická kapalina nemůže proudit ani do pístnic ani zpět. Je celkem zarážející, že někdo kdo opravuje citroeny tohle neví ....

Tlačítkem sport v žádném případě nedojde k trvalému odpojení středové koule. Takhle to fungovalo jen na Hydractive I u XM


Takže to znamená že pokud pojedu nad 90Km/h , nebo se zapnutým sportem třeba 500-1000Km (kdy podle vás je zavřený ventil protože tak to je a logicky je únik na pístnici(proto jsou tam přepady) ta budu mít zadek na zemi,nebo to má ještě šestý smysl a usoudí že musí otevřít ventil a vyřadit ztvrzování třeba v rychlosti 200Km/h - to ale nemusí být zrovna bezpečné nebo? Jinak školící nemá s vámi totožný názor(myslím školící technik Citroenu,který školí zaměsnance zn.servisů) (proto jsou asi značky na tom nějak) Prosil bych o proškolení,popř. nákres regulátoru a ventilu.j5 na dlouhých trasách několik hodin (několik set-tisíců Km) ? bez doplnění (eventuáně poruše BHI jseš dole po xxKm a není to mnoho) - automatika ztvrzování funguje nad 90Km/h v tom mi doufám dáte za pravdu a logicky ztvrzování odstaví prostřední kouli elektroventilem (s tím souhlasíte nebo ?)a regulátor funguje? Proč je na něm přepad? pro vzdělané - prosím o vysvětlení a poučení abych nemusel opět za školícím a mohl nadále opravovat a zabývat se i hydraulikou.

05.04.2015 21:15 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806246
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
cely popis aj nakresom mas v tom pdf co som sem dal

ventil je otvoreny a priviera ho len na kratku chvilu potrebnu na pritvrdenie
sport len upravi nastavenie tohoto privierania na ine casy a skor

05.04.2015 21:25 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806258
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
cely popis aj nakresom mas v tom pdf co som sem dal


Jinak až bude sraz někde poblíž,nebo jsem schopný (asi) zajistit návštěvu ve školícím s proškolením nezávislích opravářů pro club v oficiálním školícím středisku PSA

05.04.2015 22:02 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806266
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Takže to znamená že pokud pojedu nad 90Km/h , nebo se zapnutým sportem třeba 500-1000Km (kdy podle vás je zavřený ventil

jediný kdo říká že při sportu se ventily natvrdo zavřou jsi ty ... cituji:

jruze napsal(a):
Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti(proto tam je) třeba i když auto stojí (mᚠto i v testu diag.)

Dle popisu ... Sport, resp. tuhost se mění v závislosti na signálech zmiňovaných snímačů ... snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, vyhodnocující stav vozovky a styl řidičovy jízdy. O rychlosti, krom nastavování světlé výšky není nikde ani zmíňka navíc nedávno jsi tvrdil dle citace nahoře že tlačítko sport vyřadí koule a přitvrdí v jakékoli rychlosti a teď už zase píšeš

jruze napsal(a):
- automatika ztvrzování funguje nad 90Km/h v tom mi doufám dáte za pravdu


.... Nějak se v tom pane ztrácíte ...

05.04.2015 22:58 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806291
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
.... Nějak se v tom pane ztrácíte ... Sport, resp. tuhost se mění v závislosti na signálech zmiňovaných snímačů ... snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, vyhodnocující stav vozovky a styl řidičovy jízdy. O rychlosti, krom nastavování světlé výšky není nikde ani zmíňka


Vyřídím školícímu že je blb Jsem rád že tomu někteří rozumí lépe než konstruktéři,výrobci a školící z PSA.Zřejmě jsem se v tobě spletl a tvé úvodní otázky byly jen kamuflហaby jsi si ověřil naše znalosti - to bych do tebe opravdu neřekl.Jinak jestli by si chtěl mohl bych ti poslat program jednotky BHI (pokud se v něm vyznᚠa budeš ho mět na čem přečíst) , ale můžem porovnat naše znalosti čehokoli co se týká C5 (můžem si dát úkol = každý dostane za úkol odstranit závadu(čehokoli na C5) závadu připravíme já tobě - ty mně a porovnáme kdo a za jak dlouho bude vyřešena Jinak se omlouvám a prosím o smazání všeho mimo téma děkuji.

05.04.2015 23:09 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806301
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Vyřídím školícímu že je blb Jsem rád že tomu někteří rozumí lépe než konstruktéři,výrobci a školící z PSA.Zřejmě jsem se v tobě spletl a tvé úvodní otázky byly jen kamuflហaby jsi si ověřil naše znalosti - to bych do tebe opravdu neřekl.Jinak jestli by si chtěl mohl bych ti poslat program jednotky BHI (pokud se v něm vyznᚠa budeš ho mět na čem přečíst) , ale můžem porovnat naše znalosti čehokoli co se týká C5 (můžem si dát úkol = každý dostane za úkol odstranit závadu(čehokoli na C5) závadu připravíme já tobě - ty mně a porovnáme kdo a za jak dlouho bude vyřešena Jinak se omlouvám a prosím o smazání všeho mimo téma děkuji.

Sorry ale ty si od začátku protiřečíš s psanou charakteristikou funkce H3+ .... nedělám ze sebe chytrého ale mám pocit že sám nevíš jak to přesně funguje, stejně jako já

05.04.2015 23:29 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806312
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Vyřídím školícímu že je blb Jsem rád že tomu někteří rozumí lépe než konstruktéři,výrobci a školící z PSA.Zřejmě jsem se v tobě spletl a tvé úvodní otázky byly jen kamuflហaby jsi si ověřil naše znalosti - to bych do tebe opravdu neřekl.Jinak jestli by si chtěl mohl bych ti poslat program jednotky BHI (pokud se v něm vyznᚠa budeš ho mět na čem přečíst) , ale můžem porovnat naše znalosti čehokoli co se týká C5 (můžem si dát úkol = každý dostane za úkol odstranit závadu(čehokoli na C5) závadu připravíme já tobě - ty mně a porovnáme kdo a za jak dlouho bude vyřešena Jinak se omlouvám a prosím o smazání všeho mimo téma děkuji.


Jestli ti tvůj školitel tvrdí takové blbosti tak je nejvyšší čas ho vyměnit za někoho jiného, kdo dané problematice opravdu rozumí

05.04.2015 23:32 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806313
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
Sorry ale ty si od začátku protiřečíš s psanou charakteristikou funkce H3+ .... nedělám ze sebe chytrého ale mám pocit že sám nevíš jak to přesně funguje, stejně jako já


No pokračoval bych SZ nebo email - obojí v profilu.(nebo se zastav u mne osobně - dáme kávu a pokecáme)- mám na dílně jednoho z nejlepších elektrikářů(elektroniků) z CZ , jsem ochoten obětovat regulátor a rozříznout ho na polovinu,napojit kontrolky na elektroventily a předvést v praxi na některém autě atd...
Tjačítko sport není automatika - je to jako se světlama rozsítíš mechanicky - obejdeš světelný senzor

06.04.2015 09:42 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806371
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tjačítko sport není automatika - je to jako se světlama rozsítíš mechanicky - obejdeš světelný senzor


No vidíš a přesně takhle to vůbec nefunguje. přeju hodně štěstí a nervů při rozřezávání regulátoru

06.04.2015 10:02 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806377
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti(proto tam je) třeba i když auto stojí



jruze napsal(a):
Tjačítko sport není automatika - je to jako se světlama rozsítíš mechanicky - obejdeš světelný senzor


ještě jednou to sem dám ... nech si to přeložit ... .link.

Mám dojem, že čím víc do toho šouráš, tím víc to ...

06.04.2015 11:34 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806408
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
A nejde tam ani na tvrdo 12 voltov. Je to ovládané podobne ako napr. regulátor vysokého tlaku paliva. Tlačítko nič konkrétne nespúša. Len informuje počítač a ten len zmení charakteristiku na skoršie pritvrdenie podvozku.

06.04.2015 12:56 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806435
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jruze: v jednoduchosti, prived tvrdych +12 na regulator a daj zdvihnut alebo sputstit auto, ostane rovnako az kym to neodpojis

ked ho das dvihat tak bhi bude tlacit do skratu - ako ked je ten regulator zly a zasekne sa v nom ihla (riesil som osobne 2 taketo a uz si nepamatam kto taketo nieco riesil priamo z francuzmi, lebo mu horelo cerpadlo a auto sa nedvihalo)

06.04.2015 13:02 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806439
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Podle toho co jumep s PATem psali o těch frekvencích a jejich změnách si myslím že to funguje následovně .... elektromagnetický ventil sám o sobě bez změny napětí umí pouze zavírat a otvírat, v tom se dá seště s jurzem souhlasit, nicméně jurze zapomíná na zmíněnou frekvenci zapnutí a vypnutí za sekundu a tak dle mého selského rozumu než stačí ventil úplně zavřít, počítač přeruší přívod napětí do ventilu a ventil se znova otevírá. V závislosti na času sepnutí (samozřejmě v milisekundách) a počtu sepnutí za sekundu, tedy frekvenci, se ventil vlastně nestačí ani trvale zavřít. Změnami těchto frekvencí v závislosti na již zmíněných snímačů, se ventily chovají vlastně jako by se jen přivírali a změnami frekvencí vlastně dochází k regulaci průtoku LDS.

snad jsem se do toho nezamotal, jak to chápu já tak mne prosím nekamenujte

06.04.2015 13:51 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2806453
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
Hydractive nic jako přivírání ventilů nezná. Ventil je buď otevřený nebo zavřený. Nic mezi tím neexistuje. Regulace pružení spočívá ve změně objemu plynu a zapojení dalších tlumičů s větším průměrem do hydraulického okruhu

Nicméně zvolením tlačítka sport nedojde k trvalému odpojení středové koule, pouze se tím aktivuje sportovní křivka odpružení. (to znamená, že čidla hydractivu reagují citlivěji a k odepínání středové koule douchází častějí než v režimu komfort )

U Citroenu XM znamenala volba sport obejití počítače natvrdo a vůz pak pružil pouze na čtyřech koulích.
To se už s hydractive II změnilo a volba sport nevyřadila počítač pružení z činnosti. U H3+ je to principiálně úplně stejné. H2 ale umělo i při odpojeném středovém ventilu dopouštět nebo vypouštět hydraulickou kapalinu a tím korigovat světlou výšku. Tohle H3+ neumí.

|< < 1 2 3 4 5 6 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator