Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Jak funguje hydractive 3 / 3+
|< < 1 2 3 4 5 ... 10 > >|
02.04.2015 06:09 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804124
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
Trochu to sklouzlo jiným směrem, omlouvám se. Spíše jsem reagoval na to, že jsem tě pochopil tak, že rozdíl mezi H3 a H3+ je jen v koulích. Vím že je rozdíl v koulích a jejich počtu ale k těm koulím co jsi popisoval ty, jsou ještě právě popisované snímače včetně toho snímače na volantu, na čež jsi napsal, že snímač na volantu se stvrzováním podvozku nemá nic společného. Nicméně podle psaného o Hydractive plus to společného má, jelikož na základě těchto snímačů mezi nimiž je i snímač na volantu, to právě přitvrzuje podvozek podle situace. resp. zavírá, přivírá či otvírá prostřední koule na nápravě. Akorát jsem se možná špatně vyjádřil a zapomněl jsem dodat zbytek snímačů, které pouze samotný hydractiv 3 podle toho článku nemá.


Elektronika BHI snímá počet kmitů a údaje z korektoru a podle toho upravuje podle svích možností tvrdost pérování a vejšku podvozku - H3+ má víc možností. .link.

02.04.2015 09:48 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804166
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
- snímač otáček volantu má každé auto s ESP - to ze stvrzováním podvozku nemá nic společného


Aha, takže Snímač na volantu nemá nic společného s H3+ než mi začneš tvrdit něco takového, tak si schémata nastuduj sám a neposílej je mi. ... Tak se kouknem do schémat


jruze napsal(a):
Elektronika BHI snímá počet kmitů a údaje z korektoru a podle toho upravuje podle svích možností tvrdost pérování a vejšku podvozku - H3+ má víc možností. .link.


Jedním z rozdílů mezi chématy je právě zmíněný snímač na volantu, který snímá rychlost a míru otočení volantu a je napojen na počítač podvozku. Tento snímač má do počítače podvozku napojen pouze H3+. O rozdílu v koulích jsem se nezmiňoval, protože jsi je zmínil už předtím ty.

02.04.2015 10:34 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804183
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Opravim ta, pre BHI je uplne jedno ako je volant natoceny, snima len rychlost otacania volantom, ked je auto bez ESP (C5 1), tak je tam len take fotobunkove kolecko, nie plnohodnotny snimac a je to napojene priamo do BHI, snimanie kmitov ma kazde H3 (vyskace) a H3+ ma k tomu ten volant
vyhodnocuje sa:
- kmitanie klies
- brzdenie a spravanie pedalov
- rychlost otacania volantom

H3 samozrejme ma z toho ubrany ten volant lebo nema moc co s tymto udajom robit

02.04.2015 10:53 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804193
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
je uplne jedno ako je volant natoceny, snima len rychlost otacania volantom

Měl jsem za to, že to snímá i jak moc otočíš v danou chvíli s volantem, protože to má podstatný vliv na náklon podvozku.

Ještě pro upřesnění mého laického rozumu. U prostředních koulí jsou zřejmě ventily, které korigují rozdíl a rozdělení tlaků pro levé či pravé kolo a zároveň brání přelívání těchto tlaků na nápravě při náklonech vozu. Takže zjednodušeně ... při zatížení na jedné straně neuteče tlak na opačnou stranu nápravy. A tomu právě přispívá i ten snímač na volantu. Nebo se pletu ? Jinak si totiž nedokáži vysvětlit, že když zapnu sport, nemám v zatáčkách takový náklon a jízda je příjemnější

edit: Pod pojmem "snímač úhlové rychlosti volantu" si představuji, že snímač změří dráhu na ozubeném hřídeli volantu a počítač vypočítá jak moc a jak rychle byl volant otočen.

02.04.2015 11:40 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804196
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
Měl jsem za to, že U prostředních koulí jsou zřejmě ventily, které korigují rozdíl a rozdělení tlaků pro levé či pravé kolo a zároveň brání přelívání těchto tlaků na nápravě při náklonech vozu.


Koule se odpojí a pouze se to uzavírá a brání přelévání kapaliny pravá - levá. Žádné tlaky to nekoriguje.

02.04.2015 11:45 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804197
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Koule se odpojí a pouze se to uzavírá a brání přelévání kapaliny pravá - levá. Žádné tlaky to nekoriguje.

Takže jen zavřeno/otevřeno ? Žádné pootevřeno třeba jen na 1/3 ?

02.04.2015 12:10 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804198
Buchta
Město: Praha 3, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 445

99 Poslat soukromou zprávu
na PROTInáklony bys musel mít XA activii

02.04.2015 12:18 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804199
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nie, len zavrene otvorene, v podstate takto

toto je teoria z citroenu
Pérování přizpůsobuje své stavy ("tvrdé" nebo "měkké") jízdnímu stylu řidiče.
Když počítač pérování zjistí sportovní styl jízdy, pérování přejde do "tvrdého" stavu.
K přechodu pérování do "tvrdého" stavu dochází v závislosti na následujících parametrech :

Rychlost vozidla
Okamžitá rychlost otáčení volantu
Úhel natočení volantu
Podélná akcelerace vozidla
Boční akcelerace vozidla
Rychlost zdvihu pérování
Pohyb škrticí klapky akcelerátoru

Jestliže řidič stisknout tlačítko pro sportovní režim, hodnoty parametrů pro detekci sportovní jízdy jsou sníženy.
Stisknutí tlačítka pro sportovní režim způsobí přechod pérování do "tvrdého" stavu pouze tehdy, když jsou dosaženy parametry pro přechod do "tvrdého" stavu.

prax:
uhol natocenia volantu udava vzdy nezmysel a ako hovorim, ak tam neni ESP tak je to len snimac rychlosti otacania (je mozne ze to tam chceli zakomponovat a nedotiahlo sa to) - ak ho niekde najdem tak ho nafotim
rovnako s tym gyroskopom som si neni moc isty

v prilohe to mas cele aj s nakresom regulatoru

Přílohy:
D4EA1JP0 - Princip funkce _ Hydraulické pruženie.pdf ( 154543b ) -

02.04.2015 12:47 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804229
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
Jedním z rozdílů mezi chématy je právě zmíněný snímač na volantu, který snímá rychlost a míru otočení volantu a je napojen na počítač podvozku. Tento snímač má do počítače podvozku napojen pouze H3+. O rozdílu v koulích jsem se nezmiňoval, protože jsi je zmínil už předtím ty.


Ten snímač natočení volantu u H3+ (zmiňovaný tvůj rozdíl) je tam proto že pokud mᚠna autě xenony tak musíš mít H3+ a signál pro natočení xenonů do stran(ze snímače volantu) a jejich naklápění nahoru-dolů(z korektorů) jde přes BHI + ztvrzování podvozku.A pokud chceš poradit-vysvětlit tak buď si to nastuduj (a správně) nebo si to nech vysvětlit a nedělej si z toho své závěry.

02.04.2015 13:00 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804244
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Myslel jsem, že režim sport automaticky podvozek přitvrdí i při klidné jízdě. Takže jestli jsem to správně pochopil, tak tlačítko sport samo o sobě nepřitvrdí podvozek okamžitě, ale jen sníží hodnoty pro výpočet a způsobí to, že se podle potřeby dříve přitvrdí podvozek.

1) "H3" ... nezpůsobuje tvrdnutí podvozku vlivem jízdních vlastností

2) "H3+" a "vypnutý režim sport" ... přitvrzuje podvozek vlivem jízdních vlastností. Akorát přitvrzuje později v krajnějších mezích.

3) "H3+" a "zapnutý režim sport" ... pokud jízda bude klidná a plynulá, bude to stále pohodlná houpačka i při zapnutém sportu, jako by vůbec zapnutý nebyl. Nicméně v momentě, pokud najednou vjedu do zatáčkového terénu, přitvrdí se podvozek daleko dříve, než při vypnutém režimu

02.04.2015 13:07 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804250
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
Myslel jsem, že režim sport automaticky podvozek přitvrdí i při klidné jízdě. Takže jestli jsem to správně pochopil, tak tlačítko sport samo o sobě nepřitvrdí podvozek okamžitě, ale jen sníží hodnoty pro výpočet a způsobí to, že se podle potřeby dříve přitvrdí podvozek.

1) "H3" ... nezpůsobuje tvrdnutí podvozku vlivem jízdních vlastností

2) "H3+" a "vypnutý režim sport" ... přitvrzuje podvozek vlivem jízdních vlastností. Akorát přitvrzuje později v krajnějších mezích.

3) "H3+" a "zapnutý režim sport" ... pokud jízda bude klidná a plynulá, bude to stále pohodlná houpačka i při zapnutém sportu, jako by vůbec zapnutý nebyl. Nicméně v momentě, pokud najednou vjedu do zatáčkového terénu, přitvrdí se podvozek daleko dříve, než při vypnutém režimu


Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti(proto tam je) třeba i když auto stojí (mᚠto i v testu diag.) - upřímně nevím smysl tohoto vlákna.

02.04.2015 13:18 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804256
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Koník napsal(a):
Myslel jsem, že režim sport automaticky podvozek přitvrdí i při klidné jízdě. Takže jestli jsem to správně pochopil, tak tlačítko sport samo o sobě nepřitvrdí podvozek okamžitě, ale jen sníží hodnoty pro výpočet a způsobí to, že se podle potřeby dříve přitvrdí podvozek.

1) "H3" ... nezpůsobuje tvrdnutí podvozku vlivem jízdních vlastností

2) "H3+" a "vypnutý režim sport" ... přitvrzuje podvozek vlivem jízdních vlastností. Akorát přitvrzuje později v krajnějších mezích.

3) "H3+" a "zapnutý režim sport" ... pokud jízda bude klidná a plynulá, bude to stále pohodlná houpačka i při zapnutém sportu, jako by vůbec zapnutý nebyl. Nicméně v momentě, pokud najednou vjedu do zatáčkového terénu, přitvrdí se podvozek daleko dříve, než při vypnutém režimu


uplne presne takto

tlacitko sport v uplne ziadnom pripade nezavre ventili - nemohla by sa dorovnavat vyska, rovnako ako ked sa zasekne regulator a cerpadlo tlaci do skratu (par krat som take riesil)

02.04.2015 13:30 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804259
alx
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) alx, 02.04.15 20:48
Důvod: jiz neni nutne

02.04.2015 13:44 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804260
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
uplne presne takto

tlacitko sport v uplne ziadnom pripade nezavre ventili - nemohla by sa dorovnavat vyska, rovnako ako ked sa zasekne regulator a cerpadlo tlaci do skratu (par krat som take riesil)


Takže ještě k tomuto citovanému:

jruze napsal(a):
snímač otáček volantu má každé auto s ESP - to ze stvrzováním podvozku nemá nic společného


Otázka na jumepa ... stále platí to co napsal jruze že snímač na volantu nemá nic společného se stvrzováním podvozku ? Nebavím se ani o natáčecích xenonech ani o ESP. Děkuji nerad bych někoho v budoucnu uváděl v omyl
edit:a proč se tedy tento snímač zmiňuje v popisu hydrauliky.

02.04.2015 13:52 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804261
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti

NE


jumep napsal(a):
tlacitko sport v ziadnom pripade nezavre ventili

ANO

------------------
A snímač na volantu samozřejně kecá do H3+ , je to jedna z několika veličin co počítač vyhodnocuje a podle toho odpojuje hydractivní kouli.


Tlačítko SPORT pouze mění režim - četnost a citlivost systému přitvrzování.

Někde na netu běhají grafy jak to přesně funguje , del42sa by to věděl ...
nějaké hodnoty jsou tady : .link.

.

02.04.2015 13:59 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804262
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
myslel som to tak ze v ziadnom pripade natrvalo nezavre, sport to len ako uz bolo povedane zmeni rezim a posune hranicu pritvrdzovania na skorsiu reakciu

pri tom uhle volantu napr
ak sa rychlost uhlu meni o 100 stupnov / sekunda tak pri normalnom rezime to necha na makko, pri sport uz to pritvrdi (len som si vymyslel hodnotu)

predstava ze sport zavre ventil je zle

02.04.2015 19:12 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804443
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
chlapi díky za info Pro mne to jsou velice důležité iformace jak to funguje, abych mohl tento systém ke spokojenosti využivat. Abych pravdu řekl podle toho bych měl sport raději pořád zaplý a vypínal ho jen podle potřeby. Nevíte náhodou, jestli jde v diagnostice nastavit režim sport jako výchozí hodnota ON po nastartování ?
A ještě jednu otázku bych měl. Sice to s tvrdostí nemá nic společného ale při sport režimu by se to šiklo snížit těžiště ... snižuje tlačítko sport i hodnotu rychlosti pro změnu světlé výšky, nebo na tuto hodnotu tlačítko sport nemá vliv ? Link je sice dobrý, díky za něj ale anglina není má silná stránka a ačkoli nám překladače tuto stránku dokáží přeložit, někdy je ten překlad zkomolen, nebo spíše k smíchu. Proto se omlouvám za pro někoho zbytečný dotaz.

02.04.2015 19:46 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804460
NMC
Město: Veverská Bítýška, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v BreakPočet příspěvků: 197

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Fakt nechci rýpat. Ale já mám pocit, že C5 není o velkém přemýšlení nad stylem jízdy, ale o tom, nechat se vézt a auto se postará o to, aby to svezení bylo co nejsnesitelnější a co nejbezpečnější. A nastavovat tvrdší režim jako výchozí? Proč si pak pořizovat C5?

02.04.2015 20:09 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804472
Koník
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 146

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
NMC napsal(a):
A nastavovat tvrdší režim jako výchozí? Proč si pak pořizovat C5?

Protože jak jsem se dnes dozvěděl, tak i při zaplém sport režimu, při klidném a plynulém stylu jízdy je to stále pohodové houpavé auto, jako by byl sport vyplý. A v zatáčkách mám raději pevnější auto, než houpavé Proto jsem při koupi preferoval spíše H3+. To by jsi potom mohl namítat, že H3+ je zbytečné a proč tam sport vůbec dávají

02.04.2015 20:39 - Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+ 2804508
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nie a ani to znizovanie sa neda normalne preprogramovat (mozes si stiahnut flashku a napisat program pre cele spravanie podla seba - tzv. hydrochiptunning, ale normalnou jednoduchou cestou to nejde)

kazdopadne nevidim dovod na jazdenie na sport, reakcia v krizovej situacii jej samozrejma aj bez sportu a ostatne je presne o tom uzit si jazdu

viem len ze tym co byva zle z hupaveho auta staci castokrat zapat ten sport a je to ok (potvrdene od isteho cloveka co to kupil teraz)

|< < 1 2 3 4 5 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator