| | |
02.04.2015 06:09 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804124
|
|
jruze
|
|
|
Koník napsal(a): Trochu to sklouzlo jiným směrem, omlouvám se. Spíe jsem reagoval na to, e jsem tě pochopil tak, e rozdíl mezi H3 a H3+ je jen v koulích. Vím e je rozdíl v koulích a jejich počtu ale k těm koulím co jsi popisoval ty, jsou jetě právě popisované snímače včetně toho snímače na volantu, na če jsi napsal, e snímač na volantu se stvrzováním podvozku nemá nic společného. Nicméně podle psaného o Hydractive plus to společného má, jeliko na základě těchto snímačů mezi nimi je i snímač na volantu, to právě přitvrzuje podvozek podle situace. resp. zavírá, přivírá či otvírá prostřední koule na nápravě. Akorát jsem se moná patně vyjádřil a zapomněl jsem dodat zbytek snímačů, které pouze samotný hydractiv 3 podle toho článku nemá.
Elektronika BHI snímá počet kmitů a údaje z korektoru a podle toho upravuje podle svích moností tvrdost pérování a vejku podvozku - H3+ má víc moností. .link.
Elektronika BHI snímá počet kmitů a údaje z korektoru a podle toho upravuje podle svích moností tvrdost pérování a vejku podvozku - H3+ má víc moností.;-) http://www.c5club.cz/galerie/technika/technika/95/5#.VRzAB-E2WvY
|
|
02.04.2015 10:34 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804183
|
|
jumep
|
|
|
Opravim ta, pre BHI je uplne jedno ako je volant natoceny, snima len rychlost otacania volantom, ked je auto bez ESP (C5 1), tak je tam len take fotobunkove kolecko, nie plnohodnotny snimac a je to napojene priamo do BHI, snimanie kmitov ma kazde H3 (vyskace) a H3+ ma k tomu ten volant
vyhodnocuje sa:
- kmitanie klies
- brzdenie a spravanie pedalov
- rychlost otacania volantom
H3 samozrejme ma z toho ubrany ten volant lebo nema moc co s tymto udajom robit
Opravim ta, pre BHI je uplne jedno ako je volant natoceny, snima len rychlost otacania volantom, ked je auto bez ESP (C5 1), tak je tam len take fotobunkove kolecko, nie plnohodnotny snimac a je to napojene priamo do BHI, snimanie kmitov ma kazde H3 (vyskace) a H3+ ma k tomu ten volant
vyhodnocuje sa:
- kmitanie klies
- brzdenie a spravanie pedalov
- rychlost otacania volantom
H3 samozrejme ma z toho ubrany ten volant lebo nema moc co s tymto udajom robit
|
|
02.04.2015 10:53 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804193
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
jumep napsal(a): je uplne jedno ako je volant natoceny, snima len rychlost otacania volantom
Měl jsem za to, e to snímá i jak moc otočí v danou chvíli s volantem, protoe to má podstatný vliv na náklon podvozku.
Jetě pro upřesnění mého laického rozumu. U prostředních koulí jsou zřejmě ventily, které korigují rozdíl a rozdělení tlaků pro levé či pravé kolo a zároveň brání přelívání těchto tlaků na nápravě při náklonech vozu. Take zjednodueně ... při zatíení na jedné straně neuteče tlak na opačnou stranu nápravy. A tomu právě přispívá i ten snímač na volantu. Nebo se pletu ? Jinak si toti nedokái vysvětlit, e kdy zapnu sport, nemám v zatáčkách takový náklon a jízda je příjemnějí
edit: Pod pojmem "snímač úhlové rychlosti volantu" si představuji, e snímač změří dráhu na ozubeném hřídeli volantu a počítač vypočítá jak moc a jak rychle byl volant otočen.
Měl jsem za to, e to snímá i jak moc otočí v danou chvíli s volantem, protoe to má podstatný vliv na náklon podvozku.
Jetě pro upřesnění mého laického rozumu. U prostředních koulí jsou zřejmě ventily, které korigují rozdíl a rozdělení tlaků pro levé či pravé kolo a zároveň brání přelívání těchto tlaků na nápravě při náklonech vozu. Take zjednodueně ... při zatíení na jedné straně neuteče tlak na opačnou stranu nápravy. A tomu právě přispívá i ten snímač na volantu. Nebo se pletu ? Jinak si toti nedokái vysvětlit, e kdy zapnu sport, nemám v zatáčkách takový náklon a jízda je příjemnějí
edit: Pod pojmem "snímač úhlové rychlosti volantu" si představuji, e snímač změří dráhu na ozubeném hřídeli volantu a počítač vypočítá jak moc a jak rychle byl volant otočen.
|
|
02.04.2015 12:10 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804198
|
|
Buchta
|
Město: Praha 3, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 445 |
|
|
na PROTInáklony bys musel mít XA activii
na PROTInáklony bys musel mít XA activii ;-)
|
|
02.04.2015 12:18 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804199
|
|
jumep
|
|
|
nie, len zavrene otvorene, v podstate takto
toto je teoria z citroenu
Pérování přizpůsobuje své stavy ("tvrdé" nebo "měkké") jízdnímu stylu řidiče.
Kdy počítač pérování zjistí sportovní styl jízdy, pérování přejde do "tvrdého" stavu.
K přechodu pérování do "tvrdého" stavu dochází v závislosti na následujících parametrech :
Rychlost vozidla
Okamitá rychlost otáčení volantu
Úhel natočení volantu
Podélná akcelerace vozidla
Boční akcelerace vozidla
Rychlost zdvihu pérování
Pohyb krticí klapky akcelerátoru
Jestlie řidič stisknout tlačítko pro sportovní reim, hodnoty parametrů pro detekci sportovní jízdy jsou sníeny.
Stisknutí tlačítka pro sportovní reim způsobí přechod pérování do "tvrdého" stavu pouze tehdy, kdy jsou dosaeny parametry pro přechod do "tvrdého" stavu.
prax:
uhol natocenia volantu udava vzdy nezmysel a ako hovorim, ak tam neni ESP tak je to len snimac rychlosti otacania (je mozne ze to tam chceli zakomponovat a nedotiahlo sa to) - ak ho niekde najdem tak ho nafotim
rovnako s tym gyroskopom som si neni moc isty
v prilohe to mas cele aj s nakresom regulatoru
nie, len zavrene otvorene, v podstate takto
toto je teoria z citroenu
Pérování přizpůsobuje své stavy ("tvrdé" nebo "měkké") jízdnímu stylu řidiče.
Kdy počítač pérování zjistí sportovní styl jízdy, pérování přejde do "tvrdého" stavu.
K přechodu pérování do "tvrdého" stavu dochází v závislosti na následujících parametrech :
Rychlost vozidla
Okamitá rychlost otáčení volantu
Úhel natočení volantu
Podélná akcelerace vozidla
Boční akcelerace vozidla
Rychlost zdvihu pérování
Pohyb krticí klapky akcelerátoru
Jestlie řidič stisknout tlačítko pro sportovní reim, hodnoty parametrů pro detekci sportovní jízdy jsou sníeny.
Stisknutí tlačítka pro sportovní reim způsobí přechod pérování do "tvrdého" stavu pouze tehdy, kdy jsou dosaeny parametry pro přechod do "tvrdého" stavu.
prax:
uhol natocenia volantu udava vzdy nezmysel a ako hovorim, ak tam neni ESP tak je to len snimac rychlosti otacania (je mozne ze to tam chceli zakomponovat a nedotiahlo sa to) - ak ho niekde najdem tak ho nafotim
rovnako s tym gyroskopom som si neni moc isty
v prilohe to mas cele aj s nakresom regulatoru
Přílohy: D4EA1JP0 - Princip funkce _ Hydraulické pruenie.pdf ( 154543b ) - |
|
02.04.2015 13:00 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804244
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
Myslel jsem, e reim sport automaticky podvozek přitvrdí i při klidné jízdě. Take jestli jsem to správně pochopil, tak tlačítko sport samo o sobě nepřitvrdí podvozek okamitě, ale jen sníí hodnoty pro výpočet a způsobí to, e se podle potřeby dříve přitvrdí podvozek.
1) "H3" ... nezpůsobuje tvrdnutí podvozku vlivem jízdních vlastností
2) "H3+" a "vypnutý reim sport" ... přitvrzuje podvozek vlivem jízdních vlastností. Akorát přitvrzuje později v krajnějích mezích.
3) "H3+" a "zapnutý reim sport" ... pokud jízda bude klidná a plynulá, bude to stále pohodlná houpačka i při zapnutém sportu, jako by vůbec zapnutý nebyl. Nicméně v momentě, pokud najednou vjedu do zatáčkového terénu, přitvrdí se podvozek daleko dříve, ne při vypnutém reimu
Myslel jsem, e reim sport automaticky podvozek přitvrdí i při klidné jízdě. Take jestli jsem to správně pochopil, tak tlačítko sport samo o sobě nepřitvrdí podvozek okamitě, ale jen sníí hodnoty pro výpočet a způsobí to, e se podle potřeby dříve přitvrdí podvozek.
1) "H3" ... nezpůsobuje tvrdnutí podvozku vlivem jízdních vlastností
2) "H3+" a "vypnutý reim sport" ... přitvrzuje podvozek vlivem jízdních vlastností. Akorát přitvrzuje později v krajnějích mezích.
3) "H3+" a "zapnutý reim sport" ... pokud jízda bude klidná a plynulá, bude to stále pohodlná houpačka i při zapnutém sportu, jako by vůbec zapnutý nebyl. Nicméně v momentě, pokud najednou vjedu do zatáčkového terénu, přitvrdí se podvozek daleko dříve, ne při vypnutém reimu
|
|
02.04.2015 13:18 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804256
|
|
jumep
|
|
|
Koník napsal(a): Myslel jsem, e reim sport automaticky podvozek přitvrdí i při klidné jízdě. Take jestli jsem to správně pochopil, tak tlačítko sport samo o sobě nepřitvrdí podvozek okamitě, ale jen sníí hodnoty pro výpočet a způsobí to, e se podle potřeby dříve přitvrdí podvozek.
1) "H3" ... nezpůsobuje tvrdnutí podvozku vlivem jízdních vlastností
2) "H3+" a "vypnutý reim sport" ... přitvrzuje podvozek vlivem jízdních vlastností. Akorát přitvrzuje později v krajnějích mezích.
3) "H3+" a "zapnutý reim sport" ... pokud jízda bude klidná a plynulá, bude to stále pohodlná houpačka i při zapnutém sportu, jako by vůbec zapnutý nebyl. Nicméně v momentě, pokud najednou vjedu do zatáčkového terénu, přitvrdí se podvozek daleko dříve, ne při vypnutém reimu
uplne presne takto
tlacitko sport v uplne ziadnom pripade nezavre ventili - nemohla by sa dorovnavat vyska, rovnako ako ked sa zasekne regulator a cerpadlo tlaci do skratu (par krat som take riesil)
uplne presne takto
tlacitko sport v uplne ziadnom pripade nezavre ventili - nemohla by sa dorovnavat vyska, rovnako ako ked sa zasekne regulator a cerpadlo tlaci do skratu (par krat som take riesil)
|
|
02.04.2015 13:30 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804259
|
|
alx
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) alx, 02.04.15 20:48 Důvod: jiz neni nutne | | |
|
02.04.2015 13:52 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804261
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
jruze napsal(a): Tlačítko sport zavře ventily - vyřadí prostřední koule (obejde automatiku) v jakékoli rychlosti
NE
jumep napsal(a): tlacitko sport v ziadnom pripade nezavre ventili
ANO
------------------
A snímač na volantu samozřejně kecá do H3+ , je to jedna z několika veličin co počítač vyhodnocuje a podle toho odpojuje hydractivní kouli.
Tlačítko SPORT pouze mění reim - četnost a citlivost systému přitvrzování.
Někde na netu běhají grafy jak to přesně funguje , del42sa by to věděl ...
nějaké hodnoty jsou tady : .link.
.
ANO
------------------
A snímač na volantu samozřejně kecá do H3+ , je to jedna z několika veličin co počítač vyhodnocuje a podle toho odpojuje hydractivní kouli.
Tlačítko SPORT pouze mění reim - četnost a citlivost systému přitvrzování.
Někde na netu běhají grafy jak to přesně funguje , del42sa by to věděl ...
nějaké hodnoty jsou tady : http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c5/c5tech1.html
.
|
|
02.04.2015 13:59 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804262
|
|
jumep
|
|
|
myslel som to tak ze v ziadnom pripade natrvalo nezavre, sport to len ako uz bolo povedane zmeni rezim a posune hranicu pritvrdzovania na skorsiu reakciu
pri tom uhle volantu napr
ak sa rychlost uhlu meni o 100 stupnov / sekunda tak pri normalnom rezime to necha na makko, pri sport uz to pritvrdi (len som si vymyslel hodnotu)
predstava ze sport zavre ventil je zle
myslel som to tak ze v ziadnom pripade natrvalo nezavre, sport to len ako uz bolo povedane zmeni rezim a posune hranicu pritvrdzovania na skorsiu reakciu
pri tom uhle volantu napr
ak sa rychlost uhlu meni o 100 stupnov / sekunda tak pri normalnom rezime to necha na makko, pri sport uz to pritvrdi (len som si vymyslel hodnotu)
predstava ze sport zavre ventil je zle
|
|
02.04.2015 19:12 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804443
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
chlapi díky za info Pro mne to jsou velice důleité iformace jak to funguje, abych mohl tento systém ke spokojenosti vyuivat. Abych pravdu řekl podle toho bych měl sport raději pořád zaplý a vypínal ho jen podle potřeby. Nevíte náhodou, jestli jde v diagnostice nastavit reim sport jako výchozí hodnota ON po nastartování ?
A jetě jednu otázku bych měl. Sice to s tvrdostí nemá nic společného ale při sport reimu by se to iklo sníit těitě ... sniuje tlačítko sport i hodnotu rychlosti pro změnu světlé výky, nebo na tuto hodnotu tlačítko sport nemá vliv ? Link je sice dobrý, díky za něj ale anglina není má silná stránka a ačkoli nám překladače tuto stránku dokáí přeloit, někdy je ten překlad zkomolen, nebo spíe k smíchu. Proto se omlouvám za pro někoho zbytečný dotaz.
chlapi díky za info :-) Pro mne to jsou velice důleité iformace jak to funguje, abych mohl tento systém ke spokojenosti vyuivat. Abych pravdu řekl podle toho bych měl sport raději pořád zaplý a vypínal ho jen podle potřeby. Nevíte náhodou, jestli jde v diagnostice nastavit reim sport jako výchozí hodnota ON po nastartování ?
A jetě jednu otázku bych měl. Sice to s tvrdostí nemá nic společného ale při sport reimu by se to iklo sníit těitě :-) ... sniuje tlačítko sport i hodnotu rychlosti pro změnu světlé výky, nebo na tuto hodnotu tlačítko sport nemá vliv ? Link je sice dobrý, díky za něj ale anglina není má silná stránka a ačkoli nám překladače tuto stránku dokáí přeloit, někdy je ten překlad zkomolen, nebo spíe k smíchu. Proto se omlouvám za pro někoho zbytečný dotaz.
|
|
02.04.2015 19:46 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804460
|
|
NMC
|
|
|
Fakt nechci rýpat. Ale já mám pocit, e C5 není o velkém přemýlení nad stylem jízdy, ale o tom, nechat se vézt a auto se postará o to, aby to svezení bylo co nejsnesitelnějí a co nejbezpečnějí. A nastavovat tvrdí reim jako výchozí? Proč si pak pořizovat C5?
Fakt nechci rýpat. Ale já mám pocit, e C5 není o velkém přemýlení nad stylem jízdy, ale o tom, nechat se vézt a auto se postará o to, aby to svezení bylo co nejsnesitelnějí a co nejbezpečnějí. A nastavovat tvrdí reim jako výchozí? Proč si pak pořizovat C5?
|
|
02.04.2015 20:09 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804472
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
NMC napsal(a): A nastavovat tvrdí reim jako výchozí? Proč si pak pořizovat C5?
Protoe jak jsem se dnes dozvěděl, tak i při zaplém sport reimu, při klidném a plynulém stylu jízdy je to stále pohodové houpavé auto, jako by byl sport vyplý. A v zatáčkách mám raději pevnějí auto, ne houpavé Proto jsem při koupi preferoval spíe H3+. To by jsi potom mohl namítat, e H3+ je zbytečné a proč tam sport vůbec dávají
Protoe jak jsem se dnes dozvěděl, tak i při zaplém sport reimu, při klidném a plynulém stylu jízdy je to stále pohodové houpavé auto, jako by byl sport vyplý. A v zatáčkách mám raději pevnějí auto, ne houpavé :-) Proto jsem při koupi preferoval spíe H3+. To by jsi potom mohl namítat, e H3+ je zbytečné a proč tam sport vůbec dávají ;-)
|
|
02.04.2015 20:39 -
Re: Jak funguje hydractive 3 / 3+
|
2804508
|
|
jumep
|
|
|
nie a ani to znizovanie sa neda normalne preprogramovat (mozes si stiahnut flashku a napisat program pre cele spravanie podla seba - tzv. hydrochiptunning, ale normalnou jednoduchou cestou to nejde)
kazdopadne nevidim dovod na jazdenie na sport, reakcia v krizovej situacii jej samozrejma aj bez sportu a ostatne je presne o tom uzit si jazdu
viem len ze tym co byva zle z hupaveho auta staci castokrat zapat ten sport a je to ok (potvrdene od isteho cloveka co to kupil teraz)
nie a ani to znizovanie sa neda normalne preprogramovat (mozes si stiahnut flashku a napisat program pre cele spravanie podla seba - tzv. hydrochiptunning, ale normalnou jednoduchou cestou to nejde)
kazdopadne nevidim dovod na jazdenie na sport, reakcia v krizovej situacii jej samozrejma aj bez sportu a ostatne je presne o tom uzit si jazdu
viem len ze tym co byva zle z hupaveho auta staci castokrat zapat ten sport a je to ok (potvrdene od isteho cloveka co to kupil teraz)
|
|
| |
|
|