| | |
03.11.2015 09:45 -
Re: Polohy Hydractive
|
2881958
|
|
NMC
|
|
|
Omlouvám se, moná do toho nemám co mluvit, ale fyzikální zákony platí napříč teorií i praxí. Ne narazí podvozek v horní poloze na dorazy, má pravdu vilous. Poté co je opřený o dorazy u má pravdu jruze. Jinak to z pohledu fyziky fakt být nemůe.
Omlouvám se, moná do toho nemám co mluvit, ale fyzikální zákony platí napříč teorií i praxí. Ne narazí podvozek v horní poloze na dorazy, má pravdu vilous. Poté co je opřený o dorazy u má pravdu jruze. Jinak to z pohledu fyziky fakt být nemůe.
|
|
03.11.2015 13:42 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882059
|
|
jumep
|
|
|
vela aut tu tocim do garaze a v klude v max polohe, ked zajdem sikmo tak sa ten piest stlaci dnu, ked su samozrejme zle gule tak moc nie, lebo je fakt ze membrana je zatlacena, ale pri dobrych guliach to normalne piest vtlaci par cm dnu
vela aut tu tocim do garaze a v klude v max polohe, ked zajdem sikmo tak sa ten piest stlaci dnu, ked su samozrejme zle gule tak moc nie, lebo je fakt ze membrana je zatlacena, ale pri dobrych guliach to normalne piest vtlaci par cm dnu
|
|
03.11.2015 16:41 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882083
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Aby to vůbec nepruilo, to by musela být membrána úplně připlácnutá na vrek koule. Ale to není nikdy. Trochu místa tam bude vdycky, pokud není koule prázdná. No a tak to bude trochu pruit, podle mnoství plynu v kouli, ale asi a s pořádně velkým zatíením třeba jen jedný koule nějakým hrbolem pod kolem, obrubníkem apod. To se snad ani nedá nazvat pruením, ale spí jenom malým pohybem pístu v pístnici. Ten tlak musí být obrovský, kdy to dokáu dát do horní polohy i plně naloený a obsazený několika zdravýma lidma a jetě pořád to má sílu na opření o dorazy. Takových Jarouů, nebo Zdendů, těch by to muselo zvednout asi 63.
Aby to vůbec nepruilo, to by musela být membrána úplně připlácnutá na vrek koule. Ale to není nikdy. Trochu místa tam bude vdycky, pokud není koule prázdná. No a tak to bude trochu pruit, podle mnoství plynu v kouli, ale asi a s pořádně velkým zatíením třeba jen jedný koule nějakým hrbolem pod kolem, obrubníkem apod. To se snad ani nedá nazvat pruením, ale spí jenom malým pohybem pístu v pístnici. Ten tlak musí být obrovský, kdy to dokáu dát do horní polohy i plně naloený a obsazený několika zdravýma lidma a jetě pořád to má sílu na opření o dorazy. Takových Jarouů, nebo Zdendů, těch by to muselo zvednout asi 63. :-))))
|
|
03.11.2015 18:07 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882120
|
|
jumep
|
|
|
zas a znova, rebrinak to je zato ze piest sa nemoze hybat lebo je maximalne vysunuty, nie zato ze sa nedokaze pohnut
do jednej strany, tj. dodola sa nepohne ale nabeh na hrb spravi to ze piest sa zatlaci dnu a hned zasa vyskoci na doraz, cize je to rebrinak, ale neznamena to ze to nepruzi a je to kamenne
zas a znova, rebrinak to je zato ze piest sa nemoze hybat lebo je maximalne vysunuty, nie zato ze sa nedokaze pohnut
do jednej strany, tj. dodola sa nepohne ale nabeh na hrb spravi to ze piest sa zatlaci dnu a hned zasa vyskoci na doraz, cize je to rebrinak, ale neznamena to ze to nepruzi a je to kamenne
|
|
03.11.2015 18:17 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882133
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
no bolo by super keby ste sa dohodli ci horna poloha skodi ci nie. zvykol som si dost casto takto parkovat na sidlisku z roznych dovodov a doteraz tu bol nazor ze je to jedno
no bolo by super keby ste sa dohodli ci horna poloha skodi ci nie. zvykol som si dost casto takto parkovat na sidlisku z roznych dovodov a doteraz tu bol nazor ze je to jedno
|
|
03.11.2015 18:20 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882135
|
|
jumep
|
|
|
ten nazor stale plati, nic sa nedeje a este to pri C5 1 a 2 pomaha zadnej naprave
ten nazor stale plati, nic sa nedeje a este to pri C5 1 a 2 pomaha zadnej naprave
|
|
03.11.2015 20:52 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882192
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
vilous napsal(a): Opakuje se to tu přes více vláken.
Pánové, základy fyziky. Tlak v systému je pořád stejný a je auto nahoře nebo dole nebo kdekoli uprostřed. Tlak je dán jen a pouze váhou auta a průměrem pístnic a to se pohybem nemění.
Při pohybu nahoru a dolů se jen přesouvá kapalina z nádre do pístnic a zpět, nic jiného se nemění!!!
Kde by se při pohybu nahoru vzal nějaký dalí tlak a proti čemu by působil? Vdy působí jen proti váze auta!
NMC napsal(a): Omlouvám se, moná do toho nemám co mluvit, ale fyzikální zákony platí napříč teorií i praxí. Ne narazí podvozek v horní poloze na dorazy, má pravdu vilous.
.... nemá .... praxe ukazuje jinak
Ono je to hezké ta teorie, ale praxe je jiná. Toto se řelilo před lety na Xantiaklubu a tak jsme to změřili tenkrát pouze u BX, ale je to stejné u XA i C5 ... tady jsou výsledky ....
.link.
s větí výkou auta roste i tlak v pístnici - kouli ...
Měřák byl napojen přímo na "otevřenou" kouli a snímal aktuální tlak v kouli - systému pruení přední pístnice...
Tak a teď mi to soudruzi teoretici vysvětlete
.Není problém udělat stejné měření na C5 ... stačí kdy ke mě někdo dojede. a pak se tu třeba poperte
.... nemá .... praxe ukazuje jinak
Ono je to hezké ta teorie, ale praxe je jiná. Toto se řelilo před lety na Xantiaklubu a tak jsme to změřili tenkrát pouze u BX, ale je to stejné u XA i C5 ... tady jsou výsledky ....
http://www.xantiaclub.cz/poradna/viewtopic.php?t=1029&postdays=0&postorder=asc&start=15
s větí výkou auta roste i tlak v pístnici - kouli ... ;-) :-d
Měřák byl napojen přímo na "otevřenou" kouli a snímal aktuální tlak v kouli - systému pruení přední pístnice...
Tak a teď mi to soudruzi teoretici vysvětlete :-)
.Není problém udělat stejné měření na C5 ... stačí kdy ke mě někdo dojede. a pak se tu třeba poperte :-D
|
|
03.11.2015 21:03 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882195
|
|
jruze
|
|
|
PATaMAT napsal(a): .... nemá .... praxe ukazuje jinak
Ono je to hezké ta teorie, ale praxe je jiná. Toto se řelilo před lety na Xantiaklubu a tak jsme to změřili tenkrát pouze u BX, ale je to stejné u XA i C5 ... tady jsou výsledky ....
.link.
s větí výkou auta roste i tlak v pístnici - kouli ...
Měřák byl napojen přímo na "otevřenou" kouli a snímal aktuální tlak v kouli - systému pruení přední pístnice...
Tak a teď mi to soudruzi teoretici vysvětlete
.
Ani tobě ani ty jim to nevysvětlí
Ani tobě ani ty jim to nevysvětlí :-p
|
|
03.11.2015 21:35 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882203
|
|
jumep
|
|
|
jednoducha vec, postav auto v hornej polohe ked je vsetko ako ma byt jednym kolesom na nejaky hrb (podstatne je ked je vsetko vporiadku, tj. nastavenie vysky - netlaci cerpadlo jak blbe ked je uz auto v hornej polohe a gule su OK) ak je po tvojom - tak minimalne jedno koleso bude vo vzduchu (samozrejme sa to nesmie prehnat s vyskou)
aj ked budes nabiehat tak to pohne tou piestnicou
je jasne ze ten tlak tam stupne, ale nemal by na tolko ze sa s piestom neda pohnut
jednoducha vec, postav auto v hornej polohe ked je vsetko ako ma byt jednym kolesom na nejaky hrb (podstatne je ked je vsetko vporiadku, tj. nastavenie vysky - netlaci cerpadlo jak blbe ked je uz auto v hornej polohe a gule su OK) ak je po tvojom - tak minimalne jedno koleso bude vo vzduchu (samozrejme sa to nesmie prehnat s vyskou)
aj ked budes nabiehat tak to pohne tou piestnicou
je jasne ze ten tlak tam stupne, ale nemal by na tolko ze sa s piestom neda pohnut
|
|
03.11.2015 21:43 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882207
|
|
jumep
|
|
|
ano, ale ak budu gule natvrdo, tak ta torzka sa ani nepohne a auto bude bez akehokolvek pruzenia lebo budu gule proste natlacene, ak vsak to bude drobna nerovnost tak sa ten piest dokaze zatlacit a to je dokaz ze to "pruzi"
TomasT: po dojeti na dorazi by sa nemal zvysovat lebo si vo vrchnej polohe
ano, ale ak budu gule natvrdo, tak ta torzka sa ani nepohne a auto bude bez akehokolvek pruzenia lebo budu gule proste natlacene, ak vsak to bude drobna nerovnost tak sa ten piest dokaze zatlacit a to je dokaz ze to "pruzi"
TomasT: po dojeti na dorazi by sa nemal zvysovat lebo si vo vrchnej polohe
|
|
03.11.2015 21:51 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882208
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): TomasT: po dojeti na dorazi by sa nemal zvysovat lebo si vo vrchnej polohe
Dokud jede čerpadlo, tak se buď mění objem pístnice (vysouváním pístu) nebo po najetí na dorazy objem LDS v kouli (stlačováním plynu za membránou).
Vysouváním pístu se tlak nemění, stlačováním membrány ano.
Ale má pravdu, e čerpadlo se asi zastaví.
Dokud jede čerpadlo, tak se buď mění objem pístnice (vysouváním pístu) nebo po najetí na dorazy objem LDS v kouli (stlačováním plynu za membránou).
Vysouváním pístu se tlak nemění, stlačováním membrány ano.
Ale má pravdu, e čerpadlo se asi zastaví.
|
|
03.11.2015 21:58 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882224
|
|
jumep
|
|
|
meni sa aj vysuvanim piestu, lebo sa musi zvysit tlak aby sa viac vysunul - rovnako zatazene auto ma zakonite vyssi tlak na guli pri rovnakej vyske
kazdopadne akonahle to dosiahne vrchnu polohu, cerpadlo ma prestat tlacit, lebo je dosiahnuta max vyska - ked je vybehany vyskac, alebo nieco nie v 100% poriadku tak to tlaci dalej a vypne az potom , moze to spravit milimeter na tlaceni do dorazu co mu staci na vypnutie cerpadla
podla toho co PaM daval link na xantiaclub, presne je vidiet jedna vec - zmena vysky na stredovu je +9 bar, max vyska je potom +100bar, co je presne to ze to tlacilo zbytocne do skratu
osobne, XY aut, je dvihnute vo vrchnej polohe a nabieham s nim do garaze ktora je do kopca, akonahle nabehnem z lavym kolesom na kopec, malo by sa prave dvihnut do vzduchu a ja stojim, lebo diferak ma dalej nepusti, ale to sa nestane, auto sa prepruzi a obe kolesa su spojene so zemou, ak tam dam prazdne gule tak v tej vrchnej polohe sa nikam nedostanem, zatlacenie piestu nebude mozne, lebo kvapalina je nestlacitelna a automaticky to dvihne koleso od zeme a ostane z toho koliska
meni sa aj vysuvanim piestu, lebo sa musi zvysit tlak aby sa viac vysunul - rovnako zatazene auto ma zakonite vyssi tlak na guli pri rovnakej vyske
kazdopadne akonahle to dosiahne vrchnu polohu, cerpadlo ma prestat tlacit, lebo je dosiahnuta max vyska - ked je vybehany vyskac, alebo nieco nie v 100% poriadku tak to tlaci dalej a vypne az potom , moze to spravit milimeter na tlaceni do dorazu co mu staci na vypnutie cerpadla
podla toho co PaM daval link na xantiaclub, presne je vidiet jedna vec - zmena vysky na stredovu je +9 bar, max vyska je potom +100bar, co je presne to ze to tlacilo zbytocne do skratu
osobne, XY aut, je dvihnute vo vrchnej polohe a nabieham s nim do garaze ktora je do kopca, akonahle nabehnem z lavym kolesom na kopec, malo by sa prave dvihnut do vzduchu a ja stojim, lebo diferak ma dalej nepusti, ale to sa nestane, auto sa prepruzi a obe kolesa su spojene so zemou, ak tam dam prazdne gule tak v tej vrchnej polohe sa nikam nedostanem, zatlacenie piestu nebude mozne, lebo kvapalina je nestlacitelna a automaticky to dvihne koleso od zeme a ostane z toho koliska
|
|
03.11.2015 22:11 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882228
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
To berete nějak moc věděcky..
Pohled obyčejnýho uivatele:
Jednou za čas, v rámci "provozního rozhýbání" dám auto do vech poloh. Např kdy jsem se nudil na přejezdu, tak jsem to zvednul na max. Projel vlak a já mohl vyjet.. Tak jsem vyjel v maximální výce přes koleje a auto pruilo.. Sice je to tvrdý jako to prase, ale mírně to pruí a to né jen pneumatikama..
To berete nějak moc věděcky.. :-)
Pohled obyčejnýho uivatele:
Jednou za čas, v rámci "provozního rozhýbání" dám auto do vech poloh. Např kdy jsem se nudil na přejezdu, tak jsem to zvednul na max. Projel vlak a já mohl vyjet.. Tak jsem vyjel v maximální výce přes koleje a auto pruilo.. Sice je to tvrdý jako to prase, ale mírně to pruí a to né jen pneumatikama.. :-)
|
|
03.11.2015 22:37 -
Re: Polohy Hydractive
|
2882243
|
|
jruze
|
|
|
V jedné pohádce byla dobrá hláka ,,nedá si říct a nedá" copak to bylo za pohádku? kdo to uhodne má u mne pivo (na srazu) a jako bonus mu na srazu postavím auto kříem na dvě kola - sice budu riskovat e doseru pístnice(ty se dovedou zkroutit do esíčka - zadní,přední nevím - Pat určitě potvrdí - dělá hydru leta a něco o ní ví) nebo zkroutím karosérii,nebo mi můe prdnout okno a jestli mám koule dobré? si můe vyzkouet na srazu kadý - jak jízdou, tak stlačením- propérováním. ( to tvé propérování je e o kousek pustí dorazy a to můe udělat tak 3.-4. cm jak se nakroutí stabík a značknou gumové dorazy (a v manuálech se uvádí e můe v této poloze popojet a né přes větí nerovnosti!!! ale jinak e je to pouze servisní poloha a e hrozí pokození (jízdou) hydraulického systému!!!) To právě způsobuje potom to e se ,,kouou" pístnice protoe jsou zprohýbané ( pro porovnání já 20t lisem prohnu i 16.traverzu,nebo 2cm kulatinu na výku jako prd a nejde na doraz - stačí 10t tak co to asi udělá (nebo můe udělat)s pístnicema to tvé zajídění do dílny přes nějaké větí nerovnosti (ty pístnice jsou vyjeté nadoraz a dovede tam být a 150 atmosfér - protitlak membrány je 52 nebo 57 a vzadu 44)
V jedné pohádce byla dobrá hláka ,,nedá si říct a nedá" copak to bylo za pohádku? kdo to uhodne má u mne pivo (na srazu) :-)))) a jako bonus mu na srazu postavím auto kříem na dvě kola - sice budu riskovat e doseru pístnice(ty se dovedou zkroutit do esíčka - zadní,přední nevím - Pat určitě potvrdí - dělá hydru leta a něco o ní ví) nebo zkroutím karosérii,nebo mi můe prdnout okno a jestli mám koule dobré? si můe vyzkouet na srazu kadý - jak jízdou, tak stlačením- propérováním.;-) ( to tvé propérování je e o kousek pustí dorazy a to můe udělat tak 3.-4. cm jak se nakroutí stabík a značknou gumové dorazy :-o (a v manuálech se uvádí e můe v této poloze popojet a né přes větí nerovnosti!!! ale jinak e je to pouze servisní poloha a e hrozí pokození (jízdou) hydraulického systému!!!) To právě způsobuje potom to e se ,,kouou" pístnice protoe jsou zprohýbané;-) ( pro porovnání já 20t lisem prohnu i 16.traverzu,nebo 2cm kulatinu na výku jako prd a nejde na doraz - stačí 10t:-p tak co to asi udělá (nebo můe udělat)s pístnicema to tvé zajídění do dílny přes nějaké větí nerovnosti:-o (ty pístnice jsou vyjeté nadoraz a dovede tam být a 150 atmosfér - protitlak membrány je 52 nebo 57 a vzadu 44)
|
|
| |
|
|