Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Polohy Hydractive
|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 17 > >|
03.11.2015 09:45 - Re: Polohy Hydractive 2881958
NMC
Město: Veverská Bítýška, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v BreakPočet příspěvků: 197

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Omlouvám se, možná do toho nemám co mluvit, ale fyzikální zákony platí napříč teorií i praxí. Než narazí podvozek v horní poloze na dorazy, má pravdu vilous. Poté co je opřený o dorazy už má pravdu jruze. Jinak to z pohledu fyziky fakt být nemůže.

03.11.2015 12:37 - Re: Polohy Hydractive 2882023
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Já bych netvrdil že je jedno v jaké poloze - tedy jedná se o horní polohu !!! V té je v systému extrémní tlak který prohne membrány (proto auto v této poloze nepéruje) a tím se zvyšuje možnost jejich poškození,úniku LDS a namáhá to extrémně celej systém,zvýšená by až tak neměla vadit,snížená namáhá více čerpadlo u znovu uvedení do provozu.Řekl bych že pokud si chcete prodloužit životnost systému tak dělejte vše jako by tam hydra nebyla.


omyl, peruje (ak su dobre gule), neperuje len z dovodu ze je uplne vysunuty piest a nema sa teda kde hybat, pri dostatocnej zatazi ho normalne zatlaci

03.11.2015 13:31 - Re: Polohy Hydractive 2882047
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
omyl, peruje (ak su dobre gule), neperuje len z dovodu ze je uplne vysunuty piest a nema sa teda kde hybat, pri dostatocnej zatazi ho normalne zatlaci


No podle mne je píst vysunutý (jak píšeš) a na srazu mi ukážeš jak péruje v horní poloze (při pérování píst-který je vysunutý zatlačuješ - tudíš píst má kam jít no vezmu sebou i nové aby to bylo 100%

03.11.2015 13:42 - Re: Polohy Hydractive 2882059
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
vela aut tu tocim do garaze a v klude v max polohe, ked zajdem sikmo tak sa ten piest stlaci dnu, ked su samozrejme zle gule tak moc nie, lebo je fakt ze membrana je zatlacena, ale pri dobrych guliach to normalne piest vtlaci par cm dnu

03.11.2015 15:04 - Re: Polohy Hydractive 2882076
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
vela aut tu tocim do garaze a v klude v max polohe, ked zajdem sikmo tak sa ten piest stlaci dnu, ked su samozrejme zle gule tak moc nie, lebo je fakt ze membrana je zatlacena, ale pri dobrych guliach to normalne piest vtlaci par cm dnu


No vidíš a já si myslel že když se rozjedu s autem v horní poloze tak je to jak žebřiňák - no asi mám koule v horní poloze v háji protože jinak je to až moc měkké. tak to dám na sraz nové třeba to bude OK.

03.11.2015 16:41 - Re: Polohy Hydractive 2882083
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Aby to vůbec nepružilo, to by musela být membrána úplně připlácnutá na vršek koule. Ale to není nikdy. Trochu místa tam bude vždycky, pokud není koule prázdná. No a tak to bude trochu pružit, podle množství plynu v kouli, ale asi až s pořádně velkým zatížením třeba jen jedný koule nějakým hrbolem pod kolem, obrubníkem apod. To se snad ani nedá nazvat pružením, ale spíš jenom malým pohybem pístu v pístnici. Ten tlak musí být obrovský, když to dokážu dát do horní polohy i plně naložený a obsazený několika zdravýma lidma a ještě pořád to má sílu na opření o dorazy. Takových Jaroušů, nebo Zdendů, těch by to muselo zvednout asi 63.

03.11.2015 18:07 - Re: Polohy Hydractive 2882120
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zas a znova, rebrinak to je zato ze piest sa nemoze hybat lebo je maximalne vysunuty, nie zato ze sa nedokaze pohnut

do jednej strany, tj. dodola sa nepohne ale nabeh na hrb spravi to ze piest sa zatlaci dnu a hned zasa vyskoci na doraz, cize je to rebrinak, ale neznamena to ze to nepruzi a je to kamenne

03.11.2015 18:17 - Re: Polohy Hydractive 2882133
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
no bolo by super keby ste sa dohodli ci horna poloha skodi ci nie. zvykol som si dost casto takto parkovat na sidlisku z roznych dovodov a doteraz tu bol nazor ze je to jedno

03.11.2015 18:20 - Re: Polohy Hydractive 2882135
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ten nazor stale plati, nic sa nedeje a este to pri C5 1 a 2 pomaha zadnej naprave

03.11.2015 20:52 - Re: Polohy Hydractive 2882192
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Opakuje se to tu přes více vláken.
Pánové, základy fyziky. Tlak v systému je pořád stejný a je auto nahoře nebo dole nebo kdekoli uprostřed. Tlak je dán jen a pouze váhou auta a průměrem pístnic a to se pohybem nemění.
Při pohybu nahoru a dolů se jen přesouvá kapalina z nádrže do pístnic a zpět, nic jiného se nemění!!!
Kde by se při pohybu nahoru vzal nějaký další tlak a proti čemu by působil? Vždy působí jen proti váze auta!



NMC napsal(a):
Omlouvám se, možná do toho nemám co mluvit, ale fyzikální zákony platí napříč teorií i praxí. Než narazí podvozek v horní poloze na dorazy, má pravdu vilous.


.... nemá .... praxe ukazuje jinak

Ono je to hezké ta teorie, ale praxe je jiná. Toto se řešlilo před lety na Xantiaklubu a tak jsme to změřili tenkrát pouze u BX, ale je to stejné u XA i C5 ... tady jsou výsledky ....
.link.

s větší výškou auta roste i tlak v pístnici - kouli ...

Měřák byl napojen přímo na "otevřenou" kouli a snímal aktuální tlak v kouli - systému pružení přední pístnice...

Tak a teď mi to soudruzi teoretici vysvětlete

.Není problém udělat stejné měření na C5 ... stačí když ke mě někdo dojede. a pak se tu třeba poperte

03.11.2015 21:03 - Re: Polohy Hydractive 2882195
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
.... nemá .... praxe ukazuje jinak

Ono je to hezké ta teorie, ale praxe je jiná. Toto se řešlilo před lety na Xantiaklubu a tak jsme to změřili tenkrát pouze u BX, ale je to stejné u XA i C5 ... tady jsou výsledky ....
.link.

s větší výškou auta roste i tlak v pístnici - kouli ...

Měřák byl napojen přímo na "otevřenou" kouli a snímal aktuální tlak v kouli - systému pružení přední pístnice...

Tak a teď mi to soudruzi teoretici vysvětlete

.


Ani tobě ani ty jim to nevysvětlíš

03.11.2015 21:35 - Re: Polohy Hydractive 2882203
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jednoducha vec, postav auto v hornej polohe ked je vsetko ako ma byt jednym kolesom na nejaky hrb (podstatne je ked je vsetko vporiadku, tj. nastavenie vysky - netlaci cerpadlo jak blbe ked je uz auto v hornej polohe a gule su OK) ak je po tvojom - tak minimalne jedno koleso bude vo vzduchu (samozrejme sa to nesmie prehnat s vyskou)
aj ked budes nabiehat tak to pohne tou piestnicou

je jasne ze ten tlak tam stupne, ale nemal by na tolko ze sa s piestom neda pohnut

03.11.2015 21:40 - Re: Polohy Hydractive 2882204
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
jednoducha vec, postav auto v hornej polohe ked je vsetko ako ma byt jednym kolesom na nejaky hrb (podstatne je ked je vsetko vporiadku, tj. nastavenie vysky - netlaci cerpadlo jak blbe ked je uz auto v hornej polohe a gule su OK) ak je po tvojom - tak minimalne jedno koleso bude vo vzduchu (samozrejme sa to nesmie prehnat s vyskou)
aj ked budes nabiehat tak to pohne tou piestnicou



Nevím k čemu je to dobré .... kola nejsou nezávisle zavěšené, jsou spojena torzní tyčí a to dost pevnou, tak že když je jedno kolo na hrbu tak se na tom zvedání podílí částečně i to druhé přes torzku ...

03.11.2015 21:41 - Re: Polohy Hydractive 2882206
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
.... nemá .... praxe ukazuje jinak
...s větší výškou auta roste i tlak v pístnici - kouli ...
...Tak a teď mi to soudruzi teoretici vysvětlete

Vepředu bych tomu věřil, při zvedání tam působí odpor silentbloků dolních ramen.
Vzadu, kde jsou ložiska, by při různých výškách auta měl být tlak stejný a začít se zvyšovat až po dojetí na dorazy.

03.11.2015 21:43 - Re: Polohy Hydractive 2882207
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ano, ale ak budu gule natvrdo, tak ta torzka sa ani nepohne a auto bude bez akehokolvek pruzenia lebo budu gule proste natlacene, ak vsak to bude drobna nerovnost tak sa ten piest dokaze zatlacit a to je dokaz ze to "pruzi"

TomasT: po dojeti na dorazi by sa nemal zvysovat lebo si vo vrchnej polohe

03.11.2015 21:51 - Re: Polohy Hydractive 2882208
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
TomasT: po dojeti na dorazi by sa nemal zvysovat lebo si vo vrchnej polohe

Dokud jede čerpadlo, tak se buď mění objem pístnice (vysouváním pístu) nebo po najetí na dorazy objem LDS v kouli (stlačováním plynu za membránou).
Vysouváním pístu se tlak nemění, stlačováním membrány ano.
Ale mᚠpravdu, že čerpadlo se asi zastaví.

03.11.2015 21:58 - Re: Polohy Hydractive 2882224
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
meni sa aj vysuvanim piestu, lebo sa musi zvysit tlak aby sa viac vysunul - rovnako zatazene auto ma zakonite vyssi tlak na guli pri rovnakej vyske

kazdopadne akonahle to dosiahne vrchnu polohu, cerpadlo ma prestat tlacit, lebo je dosiahnuta max vyska - ked je vybehany vyskac, alebo nieco nie v 100% poriadku tak to tlaci dalej a vypne az potom , moze to spravit milimeter na tlaceni do dorazu co mu staci na vypnutie cerpadla

podla toho co PaM daval link na xantiaclub, presne je vidiet jedna vec - zmena vysky na stredovu je +9 bar, max vyska je potom +100bar, co je presne to ze to tlacilo zbytocne do skratu

osobne, XY aut, je dvihnute vo vrchnej polohe a nabieham s nim do garaze ktora je do kopca, akonahle nabehnem z lavym kolesom na kopec, malo by sa prave dvihnut do vzduchu a ja stojim, lebo diferak ma dalej nepusti, ale to sa nestane, auto sa prepruzi a obe kolesa su spojene so zemou, ak tam dam prazdne gule tak v tej vrchnej polohe sa nikam nedostanem, zatlacenie piestu nebude mozne, lebo kvapalina je nestlacitelna a automaticky to dvihne koleso od zeme a ostane z toho koliska

03.11.2015 22:11 - Re: Polohy Hydractive 2882228
DeFuckTo
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive BreakPočet příspěvků: 780

99 Poslat soukromou zprávu
To berete nějak moc věděcky..
Pohled obyčejnýho uživatele:

Jednou za čas, v rámci "provozního rozhýbání" dám auto do všech poloh. Např když jsem se nudil na přejezdu, tak jsem to zvednul na max. Projel vlak a já mohl vyjet.. Tak jsem vyjel v maximální výšce přes koleje a auto pružilo.. Sice je to tvrdý jako to prase, ale mírně to pruží a to né jen pneumatikama..

03.11.2015 22:37 - Re: Polohy Hydractive 2882243
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
V jedné pohádce byla dobrá hláška ,,nedá si říct a nedá" copak to bylo za pohádku? kdo to uhodne má u mne pivo (na srazu) a jako bonus mu na srazu postavím auto křížem na dvě kola - sice budu riskovat že doseru pístnice(ty se dovedou zkroutit do esíčka - zadní,přední nevím - Pat určitě potvrdí - dělá hydru leta a něco o ní ví) nebo zkroutím karosérii,nebo mi může prdnout okno a jestli mám koule dobré? si může vyzkoušet na srazu každý - jak jízdou, tak stlačením- propérováním. ( to tvé propérování je že o kousek pustí dorazy a to může udělat tak 3.-4. cm jak se nakroutí stabík a značknou gumové dorazy (a v manuálech se uvádí že můžeš v této poloze popojet a né přes větší nerovnosti!!! ale jinak že je to pouze servisní poloha a že hrozí poškození (jízdou) hydraulického systému!!!) To právě způsobuje potom to že se ,,koušou" pístnice protože jsou zprohýbané ( pro porovnání já 20t lisem prohnu i 16.traverzu,nebo 2cm kulatinu na výšku jako prd a nejde na doraz - stačí 10t tak co to asi udělá (nebo může udělat)s pístnicema to tvé zajíždění do dílny přes nějaké větší nerovnosti (ty pístnice jsou vyjeté nadoraz a dovede tam být až 150 atmosfér - protitlak membrány je 52 nebo 57 a vzadu 44)

03.11.2015 23:39 - Re: Polohy Hydractive 2882291
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
meni sa aj vysuvanim piestu, lebo sa musi zvysit tlak aby sa viac vysunul...

To jako vážně?
Proč by se ten tlak měl zvyšovat? Copak tam při vysouvání něco proti pístu tlačí stále větší silou? Vždy váha auta se nemění.
Jak jsem psal, jediné co může mít vliv, jsou siletbloky spodního ramene, které se kroutí.

|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 17 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator