Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Přední pístnice - únik LDS apod. / C5 III
|< < 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 > >|
23.06.2015 13:48 - Re: Přední pístnice 2833887
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Každá pístnice hydrauliky dřív nebo pozděj prosakuje. Já se domnívám, že v těch pístnicích je prostě kapalina všude a při uplném vypuštění tlaku dochází k tomu, že v některé části pístnice zůstane kapalina která nemůže odtéci přívodní trubkou úplně, neb v systému vratek je lehký přetlak -uzavřené víčko. Při odpouštění tlaku je v hydrobloku propojena tlaková trubka ventilem s hadicema vratek. To je právě ten moment, při úplném vypuštění tlaku z pístnice kdy zůstane přetlak ve vratkách a nějaký vnitřní element v pístnici se nemůže stáhnout jak má a vytlačit kapalinu a tím pádem převládne tlak na nějaké vnitřní choulostivé těsnění z opačné strany těsnění a to se zničí a pístnice si udělá loužičku. Při běžném provozním tlaku v pístnici - auto na kolech - je přetlak na "správné" straně těsnění a nic nehrozí. Proto když se zvedne auto na max a pak teprve jde na hever, tak by se nic stát nemělo, proto že v pístnici je tlak na správné straně neustále a nedochází k odtlakování.

Přílohy:
vicko_lds_x7.jpg ( 581468b ) -

23.06.2015 15:06 - Re: Přední pístnice 2833906
Lajči
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Každá pístnice hydrauliky dřív nebo pozděj prosakuje. Já se domnívám, že v těch pístnicích je prostě kapalina všude a při uplném vypuštění tlaku dochází k tomu, že v některé části pístnice zůstane kapalina která nemůže odtéci přívodní trubkou úplně, neb v systému vratek je lehký přetlak -uzavřené víčko. Při odpouštění tlaku je v hydrobloku propojena tlaková trubka ventilem s hadicema vratek. To je právě ten moment, při úplném vypuštění

tlaku z pístnice kdy zůstane přetlak ve vratkách a nějaký vnitřní element v pístnici se nemůže stáhnout jak má a vytlačit kapalinu a tím pádem převládne tlak na nějaké vnitřní choulostivé těsnění z opačné strany těsnění a to se zničí a pístnice si udělá loužičku. Při běžném provozním tlaku v pístnici - auto na kolech - je přetlak na "správné" straně těsnění a nic nehrozí. Proto když se zvedne auto na max a pak teprve jde na hever, tak by se nic stát nemělo, proto že v pístnici je tlak na správné straně neustále a nedochází k odtlakování.

Tak fajn Pišeš že by sa nič nemalo sta ak je auto hore na max Ale keď ho pustiš dole z heveru ( nie každý ma dvojstĺpovy ja mam napr jašterice, )ak sa mi to nepodari pekne plynulo tak to auto doslova narazi na zem na tvrdo Nemoze dojs prave vtedy k poškodeniu? Vieš ake je tvrde to auto vo vrchnej polohe.

23.06.2015 15:08 - Re: Přední pístnice 2833908
Lajči
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A druha vec Ten navod hovori presne opačne Auto celkom dole a až potom na hever Predpokladam ze asi aj najprv dole a az tak ho zdviha na polohu normal

23.06.2015 15:50 - Re: Přední pístnice 2833945
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Lajči napsal(a):
A druha vec Ten navod hovori presne opačne Auto celkom dole a až potom na hever


Ten návod nič nehovorí o tom dát auto dolu a pak hever. Pouze důrazně říká, před zvednutím auta heverem když se vyvěsí kola zvednutím auta, tak napřed otevřít nádobku LDS.

Je to z dokumentu o odtlakování, tak proto ti to tak může vyznít ... ale neznamená to to co píšeš.

23.06.2015 16:53 - Re: Přední pístnice 2833961
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ten pracovní postup hovoří o tom že před jakoukoli manipulací s vozem a použití dílenského zvedáku (,,zvednutí celého vozu ") povolit zátku od nádobky na hydrauliku.(a o poloze není zmíňka takže vždy)

23.06.2015 17:14 - Re: Přední pístnice 2833974
Lajči
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Ten návod nič nehovorí o tom dát auto dolu a pak hever. Pouze důrazně říká, před zvednutím auta heverem když se vyvěsí kola zvednutím auta, tak napřed otevřít nádobku LDS.

Je to z dokumentu o odtlakování, tak proto ti to tak může vyznít ... ale neznamená to to co píšeš.


Přílohy:
image.jpg ( 177766b ) -

23.06.2015 18:25 - Re: Přední pístnice 2833988
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Ten pracovní postup hovoří o tom že před jakoukoli manipulací s vozem a použití dílenského zvedáku (,,zvednutí celého vozu ") povolit zátku od nádobky na hydrauliku.(a o poloze není zmíňka takže vždy)


O poloze není zmínka, proto že 2 informace o jednom úkonu už by servisák a školitel v autorizáku nezvládli ...

Podle chování systému hydrauliky, při maximální výše auta při zvednutí na hever snímače výšky nic nepoznají - nenastane žádná změna výšky plus ani mínus, tak že nedojde k snížení tlaku a snaze dorovnat nápravy. Tudíž nedojde k odtlakování pístnic a není potřeba nádobku otvírat. "Přetlak" v pístnici bude stále tentýž jako kdyby to auto stálo na kolech !

Pro servis je jednodušší dát prostě befel - auto na zvedáku = otevřít nádobku ...

Ale když pojede majitel do pneuservisu, nikdo mu nádobku otvírat nebude ... a ... zkur*í mu pístnice ...
Proto je v návodu k autu, že když pneuservis - výměna kola - tak = zvednout auto na max výšku a pak teprve na hever.
Tímto si pístnice ochrání.

23.06.2015 21:10 - Re: Přední pístnice 2834028
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 528
99 Poslat soukromou zprávu
Ne ne. To se týká až C5 lll (x7). My to máme v poho

23.06.2015 22:05 - Re: Přední pístnice 2834035
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zas až tak v pohodě to nemáme. Ne že by jsme si zničili pístnice, ale hrozí jiný nebezpečí. Pokud zvedᚠtřeba jen jedno kolo a nemᚠauto v nejvyšší poloze, může se ti stát, že se dorovná a spadne ti z heveru. Stačí třeba otevřít některý dveře a můžeš být přimáčknutý. Pokud ale mᚠauto v nejvyšší poloze, nemůže se samovolně spustit. Ani nepéruje a ani nemusíš tolik zvedat heverem, protože pístnice už se dál nevysouvá.
Takže u všech C5 je lepší mít auto před zvedáním v nejvyšší poloze, a už se zvedá jedno kolo, nebo celý auto. A u X7 je navíc jistější po dosažení nejvyšší polohy ještě otevřít nádržku LDS a po spuštění z heveru ji zase zavíčkovat.

23.06.2015 22:15 - Re: Přední pístnice 2834037
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
v servise autorizovanom fakt auto nezdvihaju v hornej polohe. osobne celkom nerozumiem pri povoleni vicka tam predsa nie je pretlak a vicko ma dierku ? ako teda vicko chrani piestnice, ved toto je len taky rezervoar na LDS a pod tlakom je to za cerpadlom? keby mal niekto nejaku schemicku? sa mi nechce verit aby ta plastova nadoba bola nejak extra tlakovana? sak by ju roztrhlo

23.06.2015 22:32 - Re: Přední pístnice 2834042
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
v nadrzke ma byt tlak
uz to tu piseme aj s navodmi asi 5ty krat

X7 praskaju nadobky pretoze tam vznikal prilis velky tlak
nove nadobky a teda hlavne vicka uz prepustia vyssi tlak ked vznikne v systeme, odporucam kazdemu kto ma auto tusim do 2011 vymenit vicko na LDS za nove

ak je nadoba nenatlakovana (otvoris a neodfukne) tak je niekde nieco zle, pripadne istych par mesiacov bol pokyn nadobku spojit so vzduchom, ale uz je to poriesene tym vickom po novom

uz som tu mal par aut ktore mali nie klasicky tvar nadobky ale boli ako balon nafukane

23.06.2015 22:40 - Re: Přední pístnice 2834047
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
ok, pohladam to teda
ja sa v tom nevrtam, len minule som si pozeral kolko kvapaliny je v dolnej polohe, a ziadny pretlak tam nie je, lebo vicko ma dierku, a jakto ze tam neni tlakova poistka jak na papinaku? a radsej praskne nadoba?
uz mlcim

23.06.2015 22:46 - Re: Přední pístnice 2834048
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nove vicka uz su tak robene, ze je tam poistka a ufukne co je viac
kazdopadne dierka tam nema byt, kedtak si kup nove vicko

23.06.2015 22:47 - Re: Přední pístnice 2834049
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ve víčku je sice dírka, ale je to takový malý zpětný ventilek. Udrží malý tlak pod víčkem, ale dovolí přisávání zduchu při poklesu hladiny.
Někdy, při manipulaci s okruhem, při nějakých opravách na hydraulice, po odtlakování, výměně LDS apod. se stane, že auto nechce reagovat na povel ke zvedání. Pak stačí skrz tu dírku lehce natlakovat tu nádržku a už to funguje. Někdy stačí tlak jen pusou, někdy to chce trochu víc, třeba pupičkou na kolo. Takže lehký přetlak tam je.

23.06.2015 22:52 - Re: Přední pístnice 2834053
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
nove vicka uz su tak robene, ze je tam poistka a ufukne co je viac
kazdopadne dierka tam nema byt, kedtak si kup nove vicko

ja mam vicko 2013 maj, tak je to asi ako pise mikra, neni to dierka skrz, ale asi jednocestny ventil , a hej po cesky je to přetlak [overpressure] ? protlak je z rajcat aspon podla gooooogla [alebo rajsky]

Pretlak a podtlak

Ide o relatívne vyjadrenie tlaku, obvykle ako tlak v nejakom uzavretom priestore voči tlaku v okolitom priestore (často atmosferickom). Pretlak znamená vyšší než referenčný, podtlak nižší než referenčný tlak..

24.06.2015 06:12 - Re: Přední pístnice 2834055
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
ok, pohladam to teda
ja sa v tom nevrtam, len minule som si pozeral kolko kvapaliny je v dolnej polohe, a ziadny pretlak tam nie je, lebo vicko ma dierku, a jakto ze tam neni tlakova poistka jak na papinaku? a radsej praskne nadoba?
uz mlcim


Pokud tam není přetlak tak je chyba. Někdy je tam větší že nejde rukou povolit víčko a nádobka jak balon.Nepřehodil si si víčka s nádobky na brzdovou kapalinu? - ta má dirku zkrz a nedrží přetlak-podtlak.

24.06.2015 08:07 - Re: Přední pístnice 2834061
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ivanivan napsal(a):
Ne ne. To se týká až C5 lll (x7). My to máme v poho


Zvedat to mᚠtaky na max ... strana 102 návodu k obsluze

Maximální výška: Výměna kola

pro X7 taky ... a nic o povolení víčka LDS tam není, proto že při MAX poloze na zvedáku to není potřeba jak už jsem psal vejš ...

Přílohy:
X7_Navody_k_obsluze_Citroen_C5-179.jpg ( 1652823b ) -
C5_I_II_manual_106.jpg ( 927584b ) -

24.06.2015 08:33 - Re: Přední pístnice 2834069
Lajči
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Vidim ze sa tu rozputala horliva debata tak prispejem ešte aj ja Po vymene prednych piestnic: v nadobke je tlak keď pustim auto dole, z nadobky jemne fučí luft cez malú dierku. Model 2009 (x7) má deravu zatku na nadobku LDS Pri ozvaraní si to ešte aj odfukne cize je tam nejaký ten tlak

24.06.2015 08:46 - Re: Přední pístnice 2834071
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 528
99 Poslat soukromou zprávu
to PataMat:
"Aniž bych lezl do motorového prostoru"
Já odpověděl na tohle .

24.06.2015 10:28 - Re: Přední pístnice 2834084
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Lajči napsal(a):
Vidim ze sa tu rozputala horliva debata tak prispejem ešte aj ja Po vymene prednych piestnic: v nadobke je tlak keď pustim auto dole, z nadobky jemne fučí luft cez malú dierku. Model 2009 (x7) má deravu zatku na nadobku LDS Pri ozvaraní si to ešte aj odfukne cize je tam nejaký ten tlak

toto je original vicko 2013 po facelifte, co som si tiez vsimol je ze vzadu nadobky je akysi odpad? neviem ci je to iba technologicky otvor, alebo je to tam zoslabene aby to prasklo [ta poistka? ] alebo je to na cosi ine
jedni pisete ze to vzduch prisava, ini ze to zas vyfukuje, tak to asi iba kompenzuje pohyb kvapaliny v rezervoari

Přílohy:
detail .jpg ( 114240b ) -
vicka sa nedaju zamenit.jpg ( 130107b ) -
vicko.jpg ( 98366b ) -

|< < 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator