| | |
23.06.2015 13:48 -
Re: Přední pístnice
|
2833887
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Kadá pístnice hydrauliky dřív nebo pozděj prosakuje. Já se domnívám, e v těch pístnicích je prostě kapalina vude a při uplném vyputění tlaku dochází k tomu, e v některé části pístnice zůstane kapalina která nemůe odtéci přívodní trubkou úplně, neb v systému vratek je lehký přetlak -uzavřené víčko. Při odpoutění tlaku je v hydrobloku propojena tlaková trubka ventilem s hadicema vratek. To je právě ten moment, při úplném vyputění tlaku z pístnice kdy zůstane přetlak ve vratkách a nějaký vnitřní element v pístnici se nemůe stáhnout jak má a vytlačit kapalinu a tím pádem převládne tlak na nějaké vnitřní choulostivé těsnění z opačné strany těsnění a to se zničí a pístnice si udělá louičku. Při běném provozním tlaku v pístnici - auto na kolech - je přetlak na "správné" straně těsnění a nic nehrozí. Proto kdy se zvedne auto na max a pak teprve jde na hever, tak by se nic stát nemělo, proto e v pístnici je tlak na správné straně neustále a nedochází k odtlakování.
Kadá pístnice hydrauliky dřív nebo pozděj prosakuje. Já se domnívám, e v těch pístnicích je prostě kapalina vude a při uplném vyputění tlaku dochází k tomu, e v některé části pístnice zůstane kapalina která nemůe odtéci přívodní trubkou úplně, neb v systému vratek je lehký přetlak -uzavřené víčko. Při odpoutění tlaku je v hydrobloku propojena tlaková trubka ventilem s hadicema vratek. To je právě ten moment, při úplném vyputění tlaku z pístnice kdy zůstane přetlak ve vratkách a nějaký vnitřní element v pístnici se nemůe stáhnout jak má a vytlačit kapalinu a tím pádem převládne tlak na nějaké vnitřní choulostivé těsnění z opačné strany těsnění a to se zničí a pístnice si udělá louičku. Při běném provozním tlaku v pístnici - auto na kolech - je přetlak na "správné" straně těsnění a nic nehrozí. Proto kdy se zvedne auto na max a pak teprve jde na hever, tak by se nic stát nemělo, proto e v pístnici je tlak na správné straně neustále a nedochází k odtlakování.
Přílohy: vicko_lds_x7.jpg ( 581468b ) - |
|
23.06.2015 15:08 -
Re: Přední pístnice
|
2833908
|
|
Lajči
|
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
A druha vec Ten navod hovori presne opačne Auto celkom dole a a potom na hever Predpokladam ze asi aj najprv dole a az tak ho zdviha na polohu normal
A druha vec Ten navod hovori presne opačne Auto celkom dole a a potom na hever Predpokladam ze asi aj najprv dole a az tak ho zdviha na polohu normal
|
|
23.06.2015 16:53 -
Re: Přední pístnice
|
2833961
|
|
jruze
|
|
|
Ten pracovní postup hovoří o tom e před jakoukoli manipulací s vozem a pouití dílenského zvedáku (,,zvednutí celého vozu ") povolit zátku od nádobky na hydrauliku.(a o poloze není zmíňka take vdy)
Ten pracovní postup hovoří o tom e před jakoukoli manipulací s vozem a pouití dílenského zvedáku (,,zvednutí celého vozu ") povolit zátku od nádobky na hydrauliku.(a o poloze není zmíňka take vdy);-)
|
|
23.06.2015 17:14 -
Re: Přední pístnice
|
2833974
|
|
Lajči
|
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
PATaMAT napsal(a): Ten návod nič nehovorí o tom dát auto dolu a pak hever. Pouze důrazně říká, před zvednutím auta heverem kdy se vyvěsí kola zvednutím auta, tak napřed otevřít nádobku LDS.
Je to z dokumentu o odtlakování, tak proto ti to tak můe vyznít ... ale neznamená to to co píe.
Přílohy: image.jpg ( 177766b ) - |
|
23.06.2015 18:25 -
Re: Přední pístnice
|
2833988
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
jruze napsal(a): Ten pracovní postup hovoří o tom e před jakoukoli manipulací s vozem a pouití dílenského zvedáku (,,zvednutí celého vozu ") povolit zátku od nádobky na hydrauliku.(a o poloze není zmíňka take vdy)
O poloze není zmínka, proto e 2 informace o jednom úkonu u by servisák a kolitel v autorizáku nezvládli ...
Podle chování systému hydrauliky, při maximální výe auta při zvednutí na hever snímače výky nic nepoznají - nenastane ádná změna výky plus ani mínus, tak e nedojde k sníení tlaku a snaze dorovnat nápravy. Tudí nedojde k odtlakování pístnic a není potřeba nádobku otvírat. "Přetlak" v pístnici bude stále tentý jako kdyby to auto stálo na kolech !
Pro servis je jednoduí dát prostě befel - auto na zvedáku = otevřít nádobku ...
Ale kdy pojede majitel do pneuservisu, nikdo mu nádobku otvírat nebude ... a ... zkur*í mu pístnice ...
Proto je v návodu k autu, e kdy pneuservis - výměna kola - tak = zvednout auto na max výku a pak teprve na hever.
Tímto si pístnice ochrání.
O poloze není zmínka, proto e 2 informace o jednom úkonu u by servisák a kolitel v autorizáku nezvládli ...
Podle chování systému hydrauliky, při maximální výe auta při zvednutí na hever snímače výky nic nepoznají - nenastane ádná změna výky plus ani mínus, tak e nedojde k sníení tlaku a snaze dorovnat nápravy. Tudí nedojde k odtlakování pístnic a není potřeba nádobku otvírat. "Přetlak" v pístnici bude stále tentý jako kdyby to auto stálo na kolech !
Pro servis je jednoduí dát prostě befel - auto na zvedáku = otevřít nádobku ...
Ale kdy pojede majitel do pneuservisu, nikdo mu nádobku otvírat nebude ... a ... zkur*í mu pístnice ...
Proto je v návodu k autu, e kdy pneuservis - výměna kola - tak = zvednout auto na max výku a pak teprve na hever. ;-)
Tímto si pístnice ochrání.
|
|
23.06.2015 21:10 -
Re: Přední pístnice
|
2834028
|
|
ivanivan
|
|
|
Ne ne. To se týká a C5 lll (x7). My to máme v poho
Ne ne. To se týká a C5 lll (x7). My to máme v poho :-p
|
|
23.06.2015 22:05 -
Re: Přední pístnice
|
2834035
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Zas a tak v pohodě to nemáme. Ne e by jsme si zničili pístnice, ale hrozí jiný nebezpečí. Pokud zvedá třeba jen jedno kolo a nemá auto v nejvyí poloze, můe se ti stát, e se dorovná a spadne ti z heveru. Stačí třeba otevřít některý dveře a můe být přimáčknutý. Pokud ale má auto v nejvyí poloze, nemůe se samovolně spustit. Ani nepéruje a ani nemusí tolik zvedat heverem, protoe pístnice u se dál nevysouvá.
Take u vech C5 je lepí mít auto před zvedáním v nejvyí poloze, a u se zvedá jedno kolo, nebo celý auto. A u X7 je navíc jistějí po dosaení nejvyí polohy jetě otevřít nádrku LDS a po sputění z heveru ji zase zavíčkovat.
Zas a tak v pohodě to nemáme. Ne e by jsme si zničili pístnice, ale hrozí jiný nebezpečí. Pokud zvedá třeba jen jedno kolo a nemá auto v nejvyí poloze, můe se ti stát, e se dorovná a spadne ti z heveru. Stačí třeba otevřít některý dveře a můe být přimáčknutý. Pokud ale má auto v nejvyí poloze, nemůe se samovolně spustit. Ani nepéruje a ani nemusí tolik zvedat heverem, protoe pístnice u se dál nevysouvá.
Take u vech C5 je lepí mít auto před zvedáním v nejvyí poloze, a u se zvedá jedno kolo, nebo celý auto. A u X7 je navíc jistějí po dosaení nejvyí polohy jetě otevřít nádrku LDS a po sputění z heveru ji zase zavíčkovat.
|
|
23.06.2015 22:15 -
Re: Přední pístnice
|
2834037
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
v servise autorizovanom fakt auto nezdvihaju v hornej polohe. osobne celkom nerozumiem pri povoleni vicka tam predsa nie je pretlak a vicko ma dierku ? ako teda vicko chrani piestnice, ved toto je len taky rezervoar na LDS a pod tlakom je to za cerpadlom? keby mal niekto nejaku schemicku? sa mi nechce verit aby ta plastova nadoba bola nejak extra tlakovana? sak by ju roztrhlo
v servise autorizovanom fakt auto nezdvihaju v hornej polohe. osobne celkom nerozumiem pri povoleni vicka tam predsa nie je pretlak a vicko ma dierku ? ako teda vicko chrani piestnice, ved toto je len taky rezervoar na LDS a pod tlakom je to za cerpadlom? keby mal niekto nejaku schemicku? sa mi nechce verit aby ta plastova nadoba bola nejak extra tlakovana? sak by ju roztrhlo
|
|
23.06.2015 22:32 -
Re: Přední pístnice
|
2834042
|
|
jumep
|
|
|
v nadrzke ma byt tlak
uz to tu piseme aj s navodmi asi 5ty krat
X7 praskaju nadobky pretoze tam vznikal prilis velky tlak
nove nadobky a teda hlavne vicka uz prepustia vyssi tlak ked vznikne v systeme, odporucam kazdemu kto ma auto tusim do 2011 vymenit vicko na LDS za nove
ak je nadoba nenatlakovana (otvoris a neodfukne) tak je niekde nieco zle, pripadne istych par mesiacov bol pokyn nadobku spojit so vzduchom, ale uz je to poriesene tym vickom po novom
uz som tu mal par aut ktore mali nie klasicky tvar nadobky ale boli ako balon nafukane
v nadrzke ma byt tlak
uz to tu piseme aj s navodmi asi 5ty krat
X7 praskaju nadobky pretoze tam vznikal prilis velky tlak
nove nadobky a teda hlavne vicka uz prepustia vyssi tlak ked vznikne v systeme, odporucam kazdemu kto ma auto tusim do 2011 vymenit vicko na LDS za nove
ak je nadoba nenatlakovana (otvoris a neodfukne) tak je niekde nieco zle, pripadne istych par mesiacov bol pokyn nadobku spojit so vzduchom, ale uz je to poriesene tym vickom po novom
uz som tu mal par aut ktore mali nie klasicky tvar nadobky ale boli ako balon nafukane
|
|
23.06.2015 22:40 -
Re: Přední pístnice
|
2834047
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
ok, pohladam to teda
ja sa v tom nevrtam, len minule som si pozeral kolko kvapaliny je v dolnej polohe, a ziadny pretlak tam nie je, lebo vicko ma dierku, a jakto ze tam neni tlakova poistka jak na papinaku? a radsej praskne nadoba?
uz mlcim
ok, pohladam to teda
ja sa v tom nevrtam, len minule som si pozeral kolko kvapaliny je v dolnej polohe, a ziadny pretlak tam nie je, lebo vicko ma dierku, a jakto ze tam neni tlakova poistka jak na papinaku? a radsej praskne nadoba?
uz mlcim :nevim
|
|
23.06.2015 22:46 -
Re: Přední pístnice
|
2834048
|
|
jumep
|
|
|
nove vicka uz su tak robene, ze je tam poistka a ufukne co je viac
kazdopadne dierka tam nema byt, kedtak si kup nove vicko
nove vicka uz su tak robene, ze je tam poistka a ufukne co je viac
kazdopadne dierka tam nema byt, kedtak si kup nove vicko
|
|
23.06.2015 22:47 -
Re: Přední pístnice
|
2834049
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ve víčku je sice dírka, ale je to takový malý zpětný ventilek. Udrí malý tlak pod víčkem, ale dovolí přisávání zduchu při poklesu hladiny.
Někdy, při manipulaci s okruhem, při nějakých opravách na hydraulice, po odtlakování, výměně LDS apod. se stane, e auto nechce reagovat na povel ke zvedání. Pak stačí skrz tu dírku lehce natlakovat tu nádrku a u to funguje. Někdy stačí tlak jen pusou, někdy to chce trochu víc, třeba pupičkou na kolo. Take lehký přetlak tam je.
Ve víčku je sice dírka, ale je to takový malý zpětný ventilek. Udrí malý tlak pod víčkem, ale dovolí přisávání zduchu při poklesu hladiny.
Někdy, při manipulaci s okruhem, při nějakých opravách na hydraulice, po odtlakování, výměně LDS apod. se stane, e auto nechce reagovat na povel ke zvedání. Pak stačí skrz tu dírku lehce natlakovat tu nádrku a u to funguje. Někdy stačí tlak jen pusou, někdy to chce trochu víc, třeba pupičkou na kolo. Take lehký přetlak tam je.
|
|
23.06.2015 22:52 -
Re: Přední pístnice
|
2834053
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
jumep napsal(a): nove vicka uz su tak robene, ze je tam poistka a ufukne co je viac
kazdopadne dierka tam nema byt, kedtak si kup nove vicko
ja mam vicko 2013 maj, tak je to asi ako pise mikra, neni to dierka skrz, ale asi jednocestny ventil , a hej po cesky je to přetlak [overpressure] ? protlak je z rajcat aspon podla gooooogla [alebo rajsky]
Pretlak a podtlak
Ide o relatívne vyjadrenie tlaku, obvykle ako tlak v nejakom uzavretom priestore voči tlaku v okolitom priestore (často atmosferickom). Pretlak znamená vyí ne referenčný, podtlak nií ne referenčný tlak..
ja mam vicko 2013 maj, tak je to asi ako pise mikra, neni to dierka skrz, ale asi jednocestny ventil , a hej po cesky je to přetlak [overpressure] ? protlak je z rajcat :) aspon podla gooooogla [alebo rajsky]
Pretlak a podtlak
Ide o relatívne vyjadrenie tlaku, obvykle ako tlak v nejakom uzavretom priestore voči tlaku v okolitom priestore (často atmosferickom). Pretlak znamená vyí ne referenčný, podtlak nií ne referenčný tlak..
|
|
24.06.2015 08:33 -
Re: Přední pístnice
|
2834069
|
|
Lajči
|
Město: Michalovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 58 |
|
|
Vidim ze sa tu rozputala horliva debata tak prispejem ete aj ja Po vymene prednych piestnic: v nadobke je tlak keď pustim auto dole, z nadobky jemne fučí luft cez malú dierku. Model 2009 (x7) má deravu zatku na nadobku LDS Pri ozvaraní si to ete aj odfukne cize je tam nejaký ten tlak
Vidim ze sa tu rozputala horliva debata tak prispejem ete aj ja Po vymene prednych piestnic: v nadobke je tlak keď pustim auto dole, z nadobky jemne fučí luft cez malú dierku. Model 2009 (x7) má deravu zatku na nadobku LDS Pri ozvaraní si to ete aj odfukne cize je tam nejaký ten tlak
|
|
24.06.2015 08:46 -
Re: Přední pístnice
|
2834071
|
|
ivanivan
|
|
|
to PataMat:
"Ani bych lezl do motorového prostoru"
Já odpověděl na tohle .
to PataMat:
"Ani bych lezl do motorového prostoru"
Já odpověděl na tohle ;-) .
|
|
24.06.2015 10:28 -
Re: Přední pístnice
|
2834084
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Lajči napsal(a): Vidim ze sa tu rozputala horliva debata tak prispejem ete aj ja Po vymene prednych piestnic: v nadobke je tlak keď pustim auto dole, z nadobky jemne fučí luft cez malú dierku. Model 2009 (x7) má deravu zatku na nadobku LDS Pri ozvaraní si to ete aj odfukne cize je tam nejaký ten tlak
toto je original vicko 2013 po facelifte, co som si tiez vsimol je ze vzadu nadobky je akysi odpad? neviem ci je to iba technologicky otvor, alebo je to tam zoslabene aby to prasklo [ta poistka? ] alebo je to na cosi ine
jedni pisete ze to vzduch prisava, ini ze to zas vyfukuje, tak to asi iba kompenzuje pohyb kvapaliny v rezervoari
toto je original vicko 2013 po facelifte, co som si tiez vsimol je ze vzadu nadobky je akysi odpad? neviem ci je to iba technologicky otvor, alebo je to tam zoslabene aby to prasklo [ta poistka? ] alebo je to na cosi ine
jedni pisete ze to vzduch prisava, ini ze to zas vyfukuje, tak to asi iba kompenzuje pohyb kvapaliny v rezervoari
Přílohy: detail .jpg ( 114240b ) - vicka sa nedaju zamenit.jpg ( 130107b ) - vicko.jpg ( 98366b ) - |
|
| |
|
|