 | |  |
19.03.2014 21:59 -
Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678115
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|

|
citujem
shalafi
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 III 2.0 HDi 163k FAP (120kW) Počet příspěvků: 49
Nehovorim, ze vpredu brzdi rucna. Podla manualu sa to vola "Dynamicke nudzove brzdenie" a stabilitu pri tom vraj zabezpecuje ESP - a ESP ti moze pribrzdit ktorekolvek koleso(?). Realne som s elektronickou ruckou nebol na snehu schopny driftovat ani trochu a to som sa poriadne snazil Ak v zakrute na snehu ides na hrane a vtedy potiahnes klasicku rucnu brzdu, tak ta predbehne zadok .. pri tomto je to ako keby si dupol na brzdu a vdaka ESP jednoducho zastavis a nic efektne/zabavne sa nestane. Porovnaval som to aj s normalnym brzdenim nohou (tiez na snehu) a co sa tyka brzdnej drahy bolo to prakticky rovnake. Ak by to "Dynamicke nudzove brzdenie" pouzivalo iba "rucnu brzdu", tak by zastavenie tymto sposobom muselo trvat ovela dlhsie ako pri normalnom brzdeni.
Chcem potvrdit to co pise shalafi.
Ja som skusil v malej rychlosti na prachu zabrzdit auto elektrickou rucnou brzdou. Nesnazil som sa o nijake manevre, skratka som v priamom smere asi v 30 zatiahol rucnu a bol som velmi prekvapeny ako ryhlo auto zastavilo, navyse som mal pocit ze citim a pocujem brzdit predne kolesa. Ked som vystupil z auta stopy v prachu mi potvrdili ze to nebol len pocit.
citujem
shalafi
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 III 2.0 HDi 163k FAP (120kW) Počet příspěvků: 49
Nehovorim, ze vpredu brzdi rucna. Podla manualu sa to vola "Dynamicke nudzove brzdenie" a stabilitu pri tom vraj zabezpecuje ESP - a ESP ti moze pribrzdit ktorekolvek koleso(?). Realne som s elektronickou ruckou nebol na snehu schopny driftovat ani trochu a to som sa poriadne snazil Ak v zakrute na snehu ides na hrane a vtedy potiahnes klasicku rucnu brzdu, tak ta predbehne zadok .. pri tomto je to ako keby si dupol na brzdu a vdaka ESP jednoducho zastavis a nic efektne/zabavne sa nestane. Porovnaval som to aj s normalnym brzdenim nohou (tiez na snehu) a co sa tyka brzdnej drahy bolo to prakticky rovnake. Ak by to "Dynamicke nudzove brzdenie" pouzivalo iba "rucnu brzdu", tak by zastavenie tymto sposobom muselo trvat ovela dlhsie ako pri normalnom brzdeni.
Chcem potvrdit to co pise shalafi.
Ja som skusil v malej rychlosti na prachu zabrzdit auto elektrickou rucnou brzdou. Nesnazil som sa o nijake manevre, skratka som v priamom smere asi v 30 zatiahol rucnu a bol som velmi prekvapeny ako ryhlo auto zastavilo, navyse som mal pocit ze citim a pocujem brzdit predne kolesa. Ked som vystupil z auta stopy v prachu mi potvrdili ze to nebol len pocit.:-o
|
|
19.03.2014 22:25 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678116
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Dík, že to tu někdo načnul. To je zajímavý poznatek. Ale je to logické. Není složité dát do programu, aby při použití ručky v nenulové rychlosti byly souběžně použité i normální brzdy. Pokud řidiče třeba chytne křeč do nohou nebo je řidič kaput a za ručku tahá spolujezdec, tak je to fakt dobrá finta.
Pokud za jízdy tahá za ručku zdravý řidič kvůli poruše hlavních brzd (kaput hydraulika), tak to samozřejmě nepomůže.
Dík, že to tu někdo načnul. To je zajímavý poznatek. Ale je to logické. Není složité dát do programu, aby při použití ručky v nenulové rychlosti byly souběžně použité i normální brzdy. Pokud řidiče třeba chytne křeč do nohou nebo je řidič kaput a za ručku tahá spolujezdec, tak je to fakt dobrá finta.
Pokud za jízdy tahá za ručku zdravý řidič kvůli poruše hlavních brzd (kaput hydraulika), tak to samozřejmě nepomůže.
|
|
20.03.2014 00:18 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678147
|
|
jruze
|
|

|
No pokud to tak je není nic složitého to ověřit na diag - stačí se podívat v měřených hodnotách - pokud brzdí všechna kola musí být v okruhu tlak a musel by servomotorek uvést v činnost motor na ABS a to diag vidí také(jinak je to neproveditelné) mám tu dvě x7 tak jestli budu mít čas a vzpomenu si tak tu otestuji
No pokud to tak je není nic složitého to ověřit na diag - stačí se podívat v měřených hodnotách - pokud brzdí všechna kola musí být v okruhu tlak a musel by servomotorek uvést v činnost motor na ABS a to diag vidí také(jinak je to neproveditelné) mám tu dvě x7 tak jestli budu mít čas a vzpomenu si tak tu otestuji
|
|
20.03.2014 08:45 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678183
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|

|
Minimálně XM mělo ruční (zatahovatelnou nohou - pedál) na přední kola. Bylo to z důvodu zadní kyvné nápravy a změn výšky auta. U C5 III by toto tedy ztrácelo smysl, ale jste si jistí, že ručka jde na zadní kola?
Minimálně XM mělo ruční (zatahovatelnou nohou - pedál) na přední kola. Bylo to z důvodu zadní kyvné nápravy a změn výšky auta. U C5 III by toto tedy ztrácelo smysl, ale jste si jistí, že ručka jde na zadní kola?
|
|
20.03.2014 09:34 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678187
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Co jsem já četl zdůvodnění, tak mechanicky ovládaná ruční brzda byla na přední kola u aut s hydro pérováním z toho důvodu, že byla větší pravděpodobnost selhání normálí nožní brzdy. Brzdný okruh totiž používal společnou nádrž hydraulické kapaliny s pérováním a když kapalina utekla kvůli kiksu pružení, tak se nezabrzdilo a ručka na přední je 4x účinnější než na zadek, tak to měla spasit.
Postupně se vývojem okruhy oddělily (všechny C5 od prvních) a brzdy mají samostatnou nádrž jako u ostatních aut, ale ručka kvůli dědičnosti dílů zůstala vepředu, i když pravděpodobnost poruchy hlavních brzd klesla na úroveň ostatních aut. No a když se u X7 měnilo na podvozku skoro vše, tak šoupli i tu ručku dozadu.
S kyvnou nápravou vzadu to nemělo nic společného, jsou miliony aut s kyvnou zadní nápravou a ručkou vzadu.
Co jsem já četl zdůvodnění, tak mechanicky ovládaná ruční brzda byla na přední kola u aut s hydro pérováním z toho důvodu, že byla větší pravděpodobnost selhání normálí nožní brzdy. Brzdný okruh totiž používal společnou nádrž hydraulické kapaliny s pérováním a když kapalina utekla kvůli kiksu pružení, tak se nezabrzdilo a ručka na přední je 4x účinnější než na zadek, tak to měla spasit.
Postupně se vývojem okruhy oddělily (všechny C5 od prvních) a brzdy mají samostatnou nádrž jako u ostatních aut, ale ručka kvůli dědičnosti dílů zůstala vepředu, i když pravděpodobnost poruchy hlavních brzd klesla na úroveň ostatních aut. No a když se u X7 měnilo na podvozku skoro vše, tak šoupli i tu ručku dozadu.
S kyvnou nápravou vzadu to nemělo nic společného, jsou miliony aut s kyvnou zadní nápravou a ručkou vzadu.
|
|
20.03.2014 09:53 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678188
|
|
Mamlas
|
|

|
Rucka na predek je z duvodu hydrauliky a zadni vlecne napravy. Aby se vzadu ramena mohla hybat tak nesmi byt zabrzdene, protoze se pro zmenu vysky musi kola trochu odvalovat. Bylo to treba videt na xantii kdyz se stalo na brzde a zaroven se dorovnavala vyska, tak po pusteni brzdy zadek treba spadnul dolu nebo vyskocil nahoru. V hydraulice je pak dost velky tlak jak se snazi menit vysku a zabrzdene kola to neumoznuji.
C5 III ma zadni napravu nezavisle zavesenou takze tam ta rucka nevadi.
Zdejsi odbornici to urcite upresni a uz se to tu i nekde resilo.
Rucka na predek je z duvodu hydrauliky a zadni vlecne napravy. Aby se vzadu ramena mohla hybat tak nesmi byt zabrzdene, protoze se pro zmenu vysky musi kola trochu odvalovat. Bylo to treba videt na xantii kdyz se stalo na brzde a zaroven se dorovnavala vyska, tak po pusteni brzdy zadek treba spadnul dolu nebo vyskocil nahoru. V hydraulice je pak dost velky tlak jak se snazi menit vysku a zabrzdene kola to neumoznuji.
C5 III ma zadni napravu nezavisle zavesenou takze tam ta rucka nevadi.
Zdejsi odbornici to urcite upresni a uz se to tu i nekde resilo.
|
|
20.03.2014 10:28 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678198
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Je to presne tak a i z toho duvodu pokud si pamatuji dobre C5tka nezvedala/neklesala pokud jsi stal na brzde.
Je to presne tak a i z toho duvodu pokud si pamatuji dobre C5tka nezvedala/neklesala pokud jsi stal na brzde.
|
|
20.03.2014 10:38 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678199
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Souhlas s Mamlasem - větší špecialisti nás možná doplní, ale pro toto vlákno to není důležité.
Důležité je, že u X7 je fakt ručka na zadek.
Mně spíš pije krev, že po vypnutí motoru se to zalágruje automaticky - to ještě OK. Ale po nastartování a rozjezdu to chce první vteřinu trochu více plynu, aby se to odbloklo. Já vím, dá se to vypnout. Ale pak na přístrojovce furt svítí magické oko a při každém otevření dveří řidiče při vypnutém motoru křičí poplach z repráku.
Souhlas s Mamlasem - větší špecialisti nás možná doplní, ale pro toto vlákno to není důležité.
Důležité je, že u X7 je fakt ručka na zadek.
Mně spíš pije krev, že po vypnutí motoru se to zalágruje automaticky - to ještě OK. Ale po nastartování a rozjezdu to chce první vteřinu trochu více plynu, aby se to odbloklo. Já vím, dá se to vypnout. Ale pak na přístrojovce furt svítí magické oko a při každém otevření dveří řidiče při vypnutém motoru křičí poplach z repráku.
|
|
20.03.2014 17:32 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678229
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|

|
tak som to dnes este raz vyskusal
Pocas jazdy asi v 30 som potiahol tiahlo rucnej brzdy, cumak isiel trochu dolu a bolo citit ze brzdny ucinok ide z prednych kolies. Dokonca sa mi zda ze elektromotor tahajuci lana parkovacej brzdy ani nezapol, cele sa to chovalo ako keby som trosku prudsie slapol na normalnu brzdu. Po uvolneni tiahla auto okamzite prestalo brzdit.
Co sa tyka uvolnenia parkovacej brzdy cez plynovy pedal, tak mne staci len kratko tuknut do plynoveho pedala, tak ze si to motor takmer nevsimne .
A k zmene vysky auta, tak neviem ako vam ostatnym majitelom X7 ale mne moje auto meni vysku pri nastartovanom motore vo vsetkych polohach automatu aj pri zatiahnutej parkovacej brzde ale v momente ako slapnem na normalnu brzdu, tak sa proces zmeny vysky zastavi az dovtedy kym opat nedam nohu dolu z brzdoveho pedala.
tak som to dnes este raz vyskusal:-)
Pocas jazdy asi v 30 som potiahol tiahlo rucnej brzdy, cumak isiel trochu dolu a bolo citit ze brzdny ucinok ide z prednych kolies. Dokonca sa mi zda ze elektromotor tahajuci lana parkovacej brzdy ani nezapol, cele sa to chovalo ako keby som trosku prudsie slapol na normalnu brzdu.:-o Po uvolneni tiahla auto okamzite prestalo brzdit.
Co sa tyka uvolnenia parkovacej brzdy cez plynovy pedal, tak mne staci len kratko tuknut do plynoveho pedala, tak ze si to motor takmer nevsimne:palec.
A k zmene vysky auta, tak neviem ako vam ostatnym majitelom X7 ale mne moje auto meni vysku pri nastartovanom motore vo vsetkych polohach automatu aj pri zatiahnutej parkovacej brzde ale v momente ako slapnem na normalnu brzdu, tak sa proces zmeny vysky zastavi az dovtedy kym opat nedam nohu dolu z brzdoveho pedala.
|
|
20.03.2014 20:11 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678263
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
vedel by niekto povedat jak to deaktivovat, strana 28 manualu
ja sa do toho menu neviem dostat, ani pri vypnutom motore, je to polozka Comfort, do Lightning a signaling sa dostanem stlacenim ovladaca B [rolovacie kolecka]
.link.
vedel by niekto povedat jak to deaktivovat, strana 28 manualu
ja sa do toho menu neviem dostat, ani pri vypnutom motore, je to polozka Comfort, do Lightning a signaling sa dostanem stlacenim ovladaca B [rolovacie kolecka]
http://www.citroen-vidlicka.sk/_public/files/page/131/C5.pdf
|
|
20.03.2014 21:37 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678282
|
|
jumep
|
|

|
nevidim dovod preco by to malo brzdit tak, ta rucna ma byt nudzovka ked sa nieco stane s normalnou a je pradvdepodobnost ze vtedy to brzdit nebude predkom ale len tou elektrikou
nevidim dovod preco by to malo brzdit tak, ta rucna ma byt nudzovka ked sa nieco stane s normalnou a je pradvdepodobnost ze vtedy to brzdit nebude predkom ale len tou elektrikou
|
|
20.03.2014 21:55 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678285
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
mienim to za jazdy pouzit iba ako spolujazdec, raz som dynamicky nudzovo brzdil na C4 ked soferovala manzelka...... . Pri parkovani a malej rychlosti to brzdi zadne, stve ma ze to nemozem [neviem] deaktivivat cez PP
mienim to za jazdy pouzit iba ako spolujazdec, raz som dynamicky nudzovo brzdil na C4 ked soferovala manzelka......:-)). Pri parkovani a malej rychlosti to brzdi zadne, stve ma ze to nemozem [neviem] deaktivivat cez PP
|
|
20.03.2014 22:04 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678286
|
|
jumep
|
|

|
pozor zasa, reakcia toho je dost opozdena si myslim
pozor zasa, reakcia toho je dost opozdena si myslim
|
|
21.03.2014 06:31 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678356
|
|
operatorXM
|
Město: Hrotovice, Auto: Citroen C6 2.7 HDi | Počet příspěvků: 138 |
|

|
Citace z návodu:
"Dynamické nouzové brzdění
Pokud dojde k poruše brzdového systému nebo při výjimečných situacích (například: nevolnost řidiče, při řízení s doprovodem, atp.), můžete vůz zastavit dlouhým tahem za páku ovládání A. Systém pro dynamické řízení stability vozidla (ESP) zajišťuje jízdní stabilitu vozidla při dynamickém nouzovém brzdění.
V případě závady na dynamickém nouzovém brzdění se na displeji sdruženého přístroje zobrazí některé
z níže uvedených hlášení:
„Závada na parkovací brzdě“.
„Závada na ovladači parkovací brzdy“."
•
Citace z návodu:
"Dynamické nouzové brzdění
Pokud dojde k poruše brzdového systému nebo při výjimečných situacích (například: nevolnost řidiče, při řízení s doprovodem, atp.), můžete vůz zastavit dlouhým tahem za páku ovládání A. Systém pro dynamické řízení stability vozidla (ESP) zajišťuje jízdní stabilitu vozidla při dynamickém nouzovém brzdění.
V případě závady na dynamickém nouzovém brzdění se na displeji sdruženého přístroje zobrazí některé
z níže uvedených hlášení:
„Závada na parkovací brzdě“.
„Závada na ovladači parkovací brzdy“."
•
|
|
21.03.2014 15:20 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678548
|
|
shalafi
|
|

|
dalsia vec, preco mam pocit, ze "Dynamicke nudzove brzdenie" pouziva klasicke brzdy - rucka sa zatahuje a uvolnuje dost pomaly, ABS/ESP nema sancu nieco takeho kontrolovat a zabezpecit stabilitu auta. Proste rucka sa neda dostatocne rychlo ovladat, navyse brzdi naraz na oboch zadnych kolesach. Podla toho, co som cital na nete to maju takto urobene aj niektore ine auta s elektronickou rucnou brzdou (nudzove brzdenie = brzdenie nadoraz klasickymi brzdami za asistencie ABS/ESP).
dalsia vec, preco mam pocit, ze "Dynamicke nudzove brzdenie" pouziva klasicke brzdy - rucka sa zatahuje a uvolnuje dost pomaly, ABS/ESP nema sancu nieco takeho kontrolovat a zabezpecit stabilitu auta. Proste rucka sa neda dostatocne rychlo ovladat, navyse brzdi naraz na oboch zadnych kolesach. Podla toho, co som cital na nete to maju takto urobene aj niektore ine auta s elektronickou rucnou brzdou (nudzove brzdenie = brzdenie nadoraz klasickymi brzdami za asistencie ABS/ESP).
|
|
21.03.2014 15:44 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678553
|
|
jumep
|
|

|
uz to tak vypada ze to tak bude
osobne som to vzdy len vyskusal ze to proste brzdi a nevenoval tomu pozornost ...
myslel som ze proste bude pritahovat lana, ale zjavne omyl - mozno iba ako cista nudzovka pri poruche normalnej brzdy (co je dost v dnesnej dobe nepravdepodobne, zeby nastala taka porucha zeby bolo treba mechanicku brzdu)
uz to tak vypada ze to tak bude
osobne som to vzdy len vyskusal ze to proste brzdi a nevenoval tomu pozornost ...
myslel som ze proste bude pritahovat lana, ale zjavne omyl - mozno iba ako cista nudzovka pri poruche normalnej brzdy (co je dost v dnesnej dobe nepravdepodobne, zeby nastala taka porucha zeby bolo treba mechanicku brzdu)
|
|
22.03.2014 19:24 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2678889
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
je mozne ze to je to nejako prepojene s tym AFU v X7 [podpora nudzoveho brzdenia, teda podla rychlosti dupnutia brzdovy system vyvinie max tlak] .Ale nerad by som to skusal len tak z nudy.
Vieto to niekto deaktivovat cez menu PP ako pise manual?
je mozne ze to je to nejako prepojene s tym AFU v X7 [podpora nudzoveho brzdenia, teda podla rychlosti dupnutia brzdovy system vyvinie max tlak] .Ale nerad by som to skusal len tak z nudy.
Vieto to niekto deaktivovat cez menu PP ako pise manual?
|
|
04.07.2014 09:26 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2712459
|
|
xalda
|
Město: Třebíč, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Ahoj prosím jen o radu. Jak mám odbrzdit auto při vypnutém motoru s el. ruční brzdou. Budu měnit zadní kootouče a destičky ale se zabržděným autem to nepujde. díky za radu
Ahoj prosím jen o radu. Jak mám odbrzdit auto při vypnutém motoru s el. ruční brzdou. Budu měnit zadní kootouče a destičky ale se zabržděným autem to nepujde.:-) díky za radu
|
|
04.07.2014 09:36 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2712460
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|

|
Jednoducho zapneš zapaľovanie, zatlačíš brzdu a tlačítkom odbrzdíš
Jednoducho zapneš zapaľovanie, zatlačíš brzdu a tlačítkom odbrzdíš ;-)
|
|
04.07.2014 09:54 -
Re: Elektrická parkovací brzda / C5 III
|
2712465
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tuším ještě musíš stát na nožní brzdě. To je naprogramovaný sichr, aby při uvolnění ručky tlačítkem auto nezačalo jet ze svahu. Třeba kdyby do ručky hráblo dítě... Když nebudeš na nožní brzdě, tak tě na to upozorní displej v tachometru.
Tuším ještě musíš stát na nožní brzdě. To je naprogramovaný sichr, aby při uvolnění ručky tlačítkem auto nezačalo jet ze svahu. Třeba kdyby do ručky hráblo dítě... Když nebudeš na nožní brzdě, tak tě na to upozorní displej v tachometru.
|
|
| |
|
|