| | |
20.11.2013 10:46 -
Výměna koulí / C5 III
|
2639663
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Nejspí budu první, kdo řeil výměnu koulí na C5III. Technote praví, e kolem 200K najetých km by se měli zkontrolovat a vyměnit koule. páč sem se k uvedenému nájezdu přiblíil, tak sem se rozhodl následovat doporučení Citroenu a koule rovnou vyměnit. Říkal sem si, e asi v tak stranym stavu nebudou, páč jezdim 90% po dálnici... e-ééé... bylo to docela peklo. Dvě chcaly, jak děravej ok a zbytek byl s tlakem dost na pytel.
z výměny mám dva postřehy:
k odtlakování neni potřeba diagnostika (stačí kombinace dveře, blinkr brzda a system se poslun odtlakuje stejně, jako diagnostikou, co je supr pro případ nějakýho nečekanýho průseru a umoňuje to výměnu koulí i nadeným odválivcům s heverem v garái, co není můj případ...
jízdní vlastnosti... nooo tady by to bylo na dlouho, ale kdo si myslí, e má hydrauliku od cca 150k km jetě v pohodě, tak by tenhle postoj měl moná zrevidovat. Taky sem si myslel, e je to v poho (porovnání s uberklumpry of áde/fauwé). Po nasednutí a jízdě po výměně je to vskutku kulervoucí rozdíl... filtrace nerovností je výrazně efektivnějí, auto se celkově tak nějak zklidní a sport mode je trochu víc sport...
Celkově - rozhodně výměnu doporučuju, pokud si chcete vozejk jetě nechat a pokud auto kupujete s podobným nájezdem, tak by to měla bejt jedna z prvních investic, páč pochybuju, e by to před prodejem původní majitel udělal.
Podotýkám, e jsem výměnu nerealizoval v regulérním Citroen servisu (byly pouze zakoupeny origo koule), ale v servisu, který se na PSA vozejky specializuje a osobně nevidím důvod, proč s tímhle do Citroenu chodit.
Nejspí budu první, kdo řeil výměnu koulí na C5III. Technote praví, e kolem 200K najetých km by se měli zkontrolovat a vyměnit koule. páč sem se k uvedenému nájezdu přiblíil, tak sem se rozhodl následovat doporučení Citroenu a koule rovnou vyměnit. Říkal sem si, e asi v tak stranym stavu nebudou, páč jezdim 90% po dálnici... e-ééé... bylo to docela peklo. Dvě chcaly, jak děravej ok a zbytek byl s tlakem dost na pytel.
z výměny mám dva postřehy:
k odtlakování neni potřeba diagnostika (stačí kombinace dveře, blinkr brzda a system se poslun odtlakuje stejně, jako diagnostikou, co je supr pro případ nějakýho nečekanýho průseru a umoňuje to výměnu koulí i nadeným odválivcům s heverem v garái, co není můj případ... :-)
jízdní vlastnosti... nooo tady by to bylo na dlouho, ale kdo si myslí, e má hydrauliku od cca 150k km jetě v pohodě, tak by tenhle postoj měl moná zrevidovat. Taky sem si myslel, e je to v poho (porovnání s uberklumpry of áde/fauwé). Po nasednutí a jízdě po výměně je to vskutku kulervoucí rozdíl... filtrace nerovností je výrazně efektivnějí, auto se celkově tak nějak zklidní a sport mode je trochu víc sport...
Celkově - rozhodně výměnu doporučuju, pokud si chcete vozejk jetě nechat a pokud auto kupujete s podobným nájezdem, tak by to měla bejt jedna z prvních investic, páč pochybuju, e by to před prodejem původní majitel udělal.
Podotýkám, e jsem výměnu nerealizoval v regulérním Citroen servisu (byly pouze zakoupeny origo koule), ale v servisu, který se na PSA vozejky specializuje a osobně nevidím důvod, proč s tímhle do Citroenu chodit.
|
|
20.11.2013 11:13 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639665
|
|
shalafi
|
|
|
pekne info a vysledna suma?
pekne info :palec a vysledna suma?
|
|
20.11.2013 12:51 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639678
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
cca 20K... v mém případě to znamená 7x koule, piplačka kolem a pro sichr výměna LDS...
cca 20K... v mém případě to znamená 7x koule, piplačka kolem a pro sichr výměna LDS...
|
|
20.11.2013 14:40 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639691
|
|
moriss
|
Město: PRAHA, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v Break | Počet příspěvků: 62 |
|
|
Zdravim....pekne popsane....jen bych uvital nejake hodnoty,jakoze cisla toho tlaku...nu a kde to teklo by take neskodilo naznacit.
Zdravim....pekne popsane....jen bych uvital nejake hodnoty,jakoze cisla toho tlaku...nu a kde to teklo by take neskodilo naznacit.
|
|
20.11.2013 14:53 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639693
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Přidávám se k morissovi. Kdy to teklo, tak jsi tedy ji nějakou dobu pravidelně doléval LDS?
Já jen e mám stejnou káru, tak abych věděl, co se bude dít za nějakou dobu.
Přidávám se k morissovi. Kdy to teklo, tak jsi tedy ji nějakou dobu pravidelně doléval LDS?
Já jen e mám stejnou káru, tak abych věděl, co se bude dít za nějakou dobu.
|
|
20.11.2013 15:54 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639705
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Pokud je pokozena membrána v kouli, tak se LDS ani pravidelně dolévat nemusí. Prostě se nepatrná část LDS prosákne za membránu posléze je při měření vytlačena zbylým dusíkem ven. Tlaky byly v rozmezí 30 - 60 bar, pokud si dobře pamatuju. U měření sem nebyl - bylo mi to sděleno v cenně zájezdu...
Pokud je pokozena membrána v kouli, tak se LDS ani pravidelně dolévat nemusí. Prostě se nepatrná část LDS prosákne za membránu posléze je při měření vytlačena zbylým dusíkem ven. Tlaky byly v rozmezí 30 - 60 bar, pokud si dobře pamatuju. U měření sem nebyl - bylo mi to sděleno v cenně zájezdu... :-)
|
|
20.11.2013 17:53 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639741
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Roozena napsal(a): cca 20K... v mém případě to znamená 7x koule, piplačka kolem a pro sichr výměna LDS...
Ty koule jsou opravdu origo CITROEN, mají vyraené značení ?
Docela by mě zajímala cena koule, za kolik si to koupil, proto e to musela být maxisleva, jinak to není moné. Ofiko cena je okolo 3200,- kus Dají se po slevě koupit za cca 2700 - 2800. Ale i tak mi to nevychází + LDS + práce okolo
Ty koule jsou opravdu origo CITROEN, mají vyraené značení ?
Docela by mě zajímala cena koule, za kolik si to koupil, proto e to musela být maxisleva, jinak to není moné. Ofiko cena je okolo 3200,- kus ;-) Dají se po slevě koupit za cca 2700 - 2800. Ale i tak mi to nevychází + LDS + práce okolo :nevim
|
|
21.11.2013 10:01 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639864
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
jruze napsal(a): Přední jsem měnil a sehnal jsem za 2000,-(jinak se dají +- 2500,-) a jestli s nepletu tak jsou tam 50bar.
To jsi asi sehnal, ale jsou original citroen? Já nevěřím, ze by vůz celý sloený z dílu Kelly nebo Elit drel pohromadě, nebo e by dokonce jezdil. A tak mám i pochybnosti o montái jednotlivých neoriginálních dílů, i kdy uznávám, e s ohledem na cenovou politiku Citroenu se občas sníím k takovém kroku i já. Poto by mě (zřejmě nás) zajímala "dostupná" cena originálních koulí. Taky bych chtěl aby mé auto bylo stále jako nové (nebo i lepí).
To jsi asi sehnal, ale jsou original citroen? Já nevěřím, ze by vůz celý sloený z dílu Kelly nebo Elit drel pohromadě, nebo e by dokonce jezdil. A tak mám i pochybnosti o montái jednotlivých neoriginálních dílů, i kdy uznávám, e s ohledem na cenovou politiku Citroenu se občas sníím k takovém kroku i já. Poto by mě (zřejmě nás) zajímala "dostupná" cena originálních koulí. Taky bych chtěl aby mé auto bylo stále jako nové (nebo i lepí). :-)
|
|
21.11.2013 10:41 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639872
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Mne zajímá i jiná stránka:
Je Roozena opravdu první majitel X7 zde z klubu, který mění koule? Pokud ne, tak prosím dalí, aby se sem ozvali.
Prostě mne napadá, e X7 u je tu dost a od 2009 mnozí z nás včetně stočeného tachometru tam musí mít výrazně více najeto ne Roozena. Nebo Roozena netuí, kolik tam fakt měl.
Mne zajímá i jiná stránka:
Je Roozena opravdu první majitel X7 zde z klubu, který mění koule? Pokud ne, tak prosím dalí, aby se sem ozvali.
Prostě mne napadá, e X7 u je tu dost a od 2009 mnozí z nás včetně stočeného tachometru tam musí mít výrazně více najeto ne Roozena. Nebo Roozena netuí, kolik tam fakt měl.
|
|
21.11.2013 10:50 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639873
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Ony ty koule samozřejmě vydrí i 300 tis km. Podstatné je na jakých silnicích. Čím víc membrána koule pracuje - prohýbá se sem a tam, tím dřív koule odejde. Kdy dojede auto z Francie a má reálných doloených 300 a koule původní s tlaky jak nové a na tacho 69 tak na tom není nic divného. Kdy jezdí auto tu odnova po D1 tak za 150 sou koule kaput. Oni frantíci kdy garantovali 200 tis km na koulích bez údrby, vůbec netuili co tu máme za tankodrom.
Ony ty koule samozřejmě vydrí i 300 tis km. Podstatné je na jakých silnicích. Čím víc membrána koule pracuje - prohýbá se sem a tam, tím dřív koule odejde. Kdy dojede auto z Francie a má reálných doloených 300 a koule původní s tlaky jak nové a na tacho 69 :-d tak na tom není nic divného. Kdy jezdí auto tu odnova po D1 tak za 150 sou koule kaput. Oni frantíci kdy garantovali 200 tis km na koulích bez údrby, vůbec netuili co tu máme za tankodrom. :-))))
|
|
21.11.2013 11:46 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639874
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
To Vilous - Roozena tuí velice dobře, kolik má najeto... Otázka jest, zda vichni majitelé X7 tuí, e se něco takovýhleho má dělat a pokud to tuí, tak jestli to povaují za vhodné a nutnou investici do toho pustí...Bude to tak nějak, jak říká Pat und Mat - kvalita silnice jednoznačně nejvýznamějím způsobem ovlivňuje ivotnost kulí a minimálně bych doporučil u kol 150 tk alespoň kontrolu. Jinak sem koukal - koule dělá i MONROE (co sem netuil) a cenově jsou podobný těm od citroenu, ale nevím o nich nic, tak má třá někdo zkuenosti a mohl by se podělit o info jako o případné alternativě...
To Vilous - Roozena tuí velice dobře, kolik má najeto... Otázka jest, zda vichni majitelé X7 tuí, e se něco takovýhleho má dělat a pokud to tuí, tak jestli to povaují za vhodné a nutnou investici do toho pustí...Bude to tak nějak, jak říká Pat und Mat - kvalita silnice jednoznačně nejvýznamějím způsobem ovlivňuje ivotnost kulí a minimálně bych doporučil u kol 150 tk alespoň kontrolu. Jinak sem koukal - koule dělá i MONROE (co sem netuil) a cenově jsou podobný těm od citroenu, ale nevím o nich nic, tak má třá někdo zkuenosti a mohl by se podělit o info jako o případné alternativě...
|
|
21.11.2013 12:43 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639885
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No já nemám první C5, take omezená ivotnost koulí je mi známa. Proto se tady o to vlákno tak zajímám a moc díky za popis.
Paradoxně auta z D,I,F,B,NL mohou mít koule v lepím stavu ne tolik v inzerátech vyhledávané "první majitel, koupeno v ČR". Samozřejmě se zde nebavím o stáčení, to je jiná kapitola.
Jistě se to snaím nedělat zbytečně brzo, i kdy mne toto vlákno trochu uklidnilo ohledně očekávaných nákladů. Četl jsem tu někde, e koule 6 litrů...náhrada neexistuje...
No a co obnáí kontrola koulí, kdy pominu to, e jsou suché? Pokud obnáí její demontá, tak je to u 7 koulí asi dost pracné.
No já nemám první C5, take omezená ivotnost koulí je mi známa. Proto se tady o to vlákno tak zajímám a moc díky za popis.
Paradoxně auta z D,I,F,B,NL mohou mít koule v lepím stavu ne tolik v inzerátech vyhledávané "první majitel, koupeno v ČR". Samozřejmě se zde nebavím o stáčení, to je jiná kapitola.
Jistě se to snaím nedělat zbytečně brzo, i kdy mne toto vlákno trochu uklidnilo ohledně očekávaných nákladů. Četl jsem tu někde, e koule 6 litrů...náhrada neexistuje...
No a co obnáí kontrola koulí, kdy pominu to, e jsou suché? Pokud obnáí její demontá, tak je to u 7 koulí asi dost pracné.
|
|
21.11.2013 13:43 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639912
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Kontrola koule obnáí demontá (kadá koule má vlastní ventilek, který se uvolněním koule ze sedla uzavře a dusíq neuteče). Koule se nasadí na stejnný protikus, jaký je v autě a začne se do ní pumpovat LHM/LDS. Tlak, který je v okruhu hydrauliky ve chvíli, kdy se membrána v kouli začne prohýbat je jaký? - tedy rovno čemu?....
Kontrola koule obnáí demontá (kadá koule má vlastní ventilek, který se uvolněním koule ze sedla uzavře a dusíq neuteče). Koule se nasadí na stejnný protikus, jaký je v autě a začne se do ní pumpovat LHM/LDS. Tlak, který je v okruhu hydrauliky ve chvíli, kdy se membrána v kouli začne prohýbat je jaký? - tedy rovno čemu?.... :-)
|
|
21.11.2013 13:59 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2639916
|
|
jumep
|
|
|
debata o guliach tu uz je a je x krat preberana, gule su zhodne !
debata o guliach tu uz je a je x krat preberana, gule su zhodne !
|
|
19.03.2016 19:21 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2930071
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Tak jsem také měnil koule na C5 x7, podvozek u se mi nepozdával tak komfortní jako dříve, koupil jsem dle VIN vech 7 kulí přímo v Citroenu a hrrrr na to. Koule jsem měnil sám, a protoe by někoho mohlo napadnout, stejně jako mě, e je to systém árovka - tj vyroubovat a aroubovat, rozhodl jsem se podělit o pár postřehů.
1. Bez sloupového heveru.......si myslím, e je výměna neproveditelná.
2. Hasák na větinu koulí nenasadíte, stejně jako řetězový klíč (na olejový filtr), co je dáno umístěním koulí (uvedené nářadí jsem kdysi pouil při výměně koulí na XM).
3. Povolení sekáčem a kladivem....mno....koule jsou chyceny na silentbocích (ev na tlumiči který je na silentbloku) tedy pruí a údery jsou málo účinné, také jsem se trochu o ty silentbloky bál...
4. Během výměny vyteklo cca 0,3l LDS, resp po výměně jsem dolil 0,3l LDS
5. Některé koule na voze byly utěsněny o kroukem, některé hranatým těsněním - nové koule koupené v citroenu měly vechny hranaté těsnění (vůz jsem kupoval od prvního majitele těsně po skončení záruky, těsně po poslední záruční prohlídce)
Pokus 1.:
Demontá jsem začal odtlakováním hydrookruhu pérování, podovzek jsem nastavil na nejnií polohu a vůz jsem pustil a dolu, následně jsem jej zvedl na sloupovém heveru, tím jsem systém povaoval za odtlakovaný.
Samotnou demontá jsem začal u zadních koulí, ty co jsou pro komfort a ne ty na tlumičích. Přili mi nejlépe přístupné. Sundal jsem plastový kryt (tři roubky) a zkusil vekeré nářadí v dílně. Asi po 30min zoufalých pokusů jsem to vzdal, zadekloval a s pocitem neúspěchu vyrazil k domovu.
Dalí den jsem zajel do Kondora (hutní materiály) a koupil pásovinu 30mm irokou 2mm síly 500mm délky, k tomu trubku v průměru 116mm (koula mají cca 120mm), nějaké rouby a matky, jackel 30x30x3. Pásovinu jsem dle zakoupené trubky stočil do kruhu, konce ohnul o 90stupnů, ohnuté konce provrtal tak, aby vzniklá objímka mohla být roubem staena na průměr koule. Jeckl jsem provrtal cca 20mm od konce tak abych do nej vloil sroub, který jsem připavařil. Na rou jsem nasadil ji uvedeno objímku a vznil tak vlastně klíč, vypadající jako klíč na olejový filtr, z pásoviny o síle 2mm a s pákou dlouhu 50cm. Ani to mi nebylo dost a tak jsem stočenou pásovinu provrtal, na otvor z vně navařil matici M10 do ní se naroubuje roub do pičky. Tento roub se po namontování klíče na kouli, do koule zakousne a zamezí protočení klíče na kouli. Tento nápad jsem čerpal někde na youtube.
Pokus 2.:
Opět zadní koule, ty na komfort - Odtlakování, demontá krytu koulí, nasazení vyrobeného klíče, lehké trhnutí, odroubování rukou, výměna těsnění, naroubování nové koule dotaení ji jen rukou, otření hadrem, pohodička
.práce na pár minut.
Následovaly přední koule, ty co jsou pod kapotou nahoře na podběhu. Postup stejný jako u předelých, jen na dráku pravé přední koule (ta před spolujezdcem) je odvzduňovák, protoe koule po uvolnění la velmi těko roubovat, zkusmo jsem odvzdunovák povolil a.....tlak upustil a na strop garáe. Pak u sla koule rukou. U levé přední koule odvdunovák není a tlak u tam ádný nebyl, zřejmě je tedy jeden odvzdunovák na obě přední koule.
Následovaly zadní koule, ty co jsou namotnovány přímo na zadních pístnicích, zde je přístup pro jejich umístění značně komplikovaný. Z mnou vyrobeného klíče jsem sundal jackel a pouil jsem jen objímku. Rána kladivem a
.protoe nebylo moné udeřit přesně v poadovaném směru, docílil jsem jen sraení klíče z koule. Opět jsem namontoval klíč tj. objímku, místo ran kladivem jsem pouil pajcr, zapáčil a
hotovo, sranda. Druhá strana to samé. Tedy jsem měl hotových 6 koulí ze sedmi. Zabralo to celkem cca hodku času.
Přední kuole na komfort, ta poslední tj. sedmá,
.20minut hledání kde vlastně je
.nali jsme, ale e by jsme na ni dosáhli
.mno, to zase ne. Take kryt pod motorem dolu, v motoru vyndat řídící jednotku motoru, relátka a ten box ve kterém to je ve namontováno. Povolit úchyt převodovky, převodovku spustit ní a posunout vpřed (ve směru vozu), povolit spodní silentblok převodovky a převodovku posunout jetě víc v před. Pak z jedné strany kouli zapřít pajcrem (koule je opět na silentbloku a pruí), z druhé strany do ní bacit sekáčem (opravdu dlouhým, museli jsme ho navařit na trubku) a bim bum bác, chvíli to trvalo a koule se pootočila, pak ji jen vyroubovat, vyndat ji, dát nové těsnění, naroubovat novou, zlomit si ruku při dotahování. Upevnit silelbloky převodovoky..prostě ve zpět. Ta poslední koule zabrala cca dvě a půl hodiny času dvěma lidem.
Po nastartování vůz ihned reagoval na volič polohy výky, ádné odvzdunování nic, prostě to rovnou fungovalo. Ani nevím proč, v průběhu výměny koulí mě napadlo děsně moc sprostých slov a nějaké vtipy o Francouzích
.
Ale..mám hotovo, nějaké dotazy?
Tak jsem také měnil koule na C5 x7, podvozek u se mi nepozdával tak komfortní jako dříve, koupil jsem dle VIN vech 7 kulí přímo v Citroenu a hrrrr na to. Koule jsem měnil sám, a protoe by někoho mohlo napadnout, stejně jako mě, e je to systém árovka - tj vyroubovat a aroubovat, rozhodl jsem se podělit o pár postřehů.
1. Bez sloupového heveru.......si myslím, e je výměna neproveditelná.
2. Hasák na větinu koulí nenasadíte, stejně jako řetězový klíč (na olejový filtr), co je dáno umístěním koulí (uvedené nářadí jsem kdysi pouil při výměně koulí na XM).
3. Povolení sekáčem a kladivem....mno....koule jsou chyceny na silentbocích (ev na tlumiči který je na silentbloku) tedy pruí a údery jsou málo účinné, také jsem se trochu o ty silentbloky bál...
4. Během výměny vyteklo cca 0,3l LDS, resp po výměně jsem dolil 0,3l LDS
5. Některé koule na voze byly utěsněny o kroukem, některé hranatým těsněním - nové koule koupené v citroenu měly vechny hranaté těsnění (vůz jsem kupoval od prvního majitele těsně po skončení záruky, těsně po poslední záruční prohlídce)
Pokus 1.:
Demontá jsem začal odtlakováním hydrookruhu pérování, podovzek jsem nastavil na nejnií polohu a vůz jsem pustil a dolu, následně jsem jej zvedl na sloupovém heveru, tím jsem systém povaoval za odtlakovaný.
Samotnou demontá jsem začal u zadních koulí, ty co jsou pro komfort a ne ty na tlumičích. Přili mi nejlépe přístupné. Sundal jsem plastový kryt (tři roubky) a zkusil vekeré nářadí v dílně. Asi po 30min zoufalých pokusů jsem to vzdal, zadekloval a s pocitem neúspěchu vyrazil k domovu.
Dalí den jsem zajel do Kondora (hutní materiály) a koupil pásovinu 30mm irokou 2mm síly 500mm délky, k tomu trubku v průměru 116mm (koula mají cca 120mm), nějaké rouby a matky, jackel 30x30x3. Pásovinu jsem dle zakoupené trubky stočil do kruhu, konce ohnul o 90stupnů, ohnuté konce provrtal tak, aby vzniklá objímka mohla být roubem staena na průměr koule. Jeckl jsem provrtal cca 20mm od konce tak abych do nej vloil sroub, který jsem připavařil. Na rou jsem nasadil ji uvedeno objímku a vznil tak vlastně klíč, vypadající jako klíč na olejový filtr, z pásoviny o síle 2mm a s pákou dlouhu 50cm. Ani to mi nebylo dost a tak jsem stočenou pásovinu provrtal, na otvor z vně navařil matici M10 do ní se naroubuje roub do pičky. Tento roub se po namontování klíče na kouli, do koule zakousne a zamezí protočení klíče na kouli. Tento nápad jsem čerpal někde na youtube.
Pokus 2.:
Opět zadní koule, ty na komfort - Odtlakování, demontá krytu koulí, nasazení vyrobeného klíče, lehké trhnutí, odroubování rukou, výměna těsnění, naroubování nové koule dotaení ji jen rukou, otření hadrem, pohodička
.práce na pár minut.
Následovaly přední koule, ty co jsou pod kapotou nahoře na podběhu. Postup stejný jako u předelých, jen na dráku pravé přední koule (ta před spolujezdcem) je odvzduňovák, protoe koule po uvolnění la velmi těko roubovat, zkusmo jsem odvzdunovák povolil a.....tlak upustil a na strop garáe. Pak u sla koule rukou. U levé přední koule odvdunovák není a tlak u tam ádný nebyl, zřejmě je tedy jeden odvzdunovák na obě přední koule.
Následovaly zadní koule, ty co jsou namotnovány přímo na zadních pístnicích, zde je přístup pro jejich umístění značně komplikovaný. Z mnou vyrobeného klíče jsem sundal jackel a pouil jsem jen objímku. Rána kladivem a
.protoe nebylo moné udeřit přesně v poadovaném směru, docílil jsem jen sraení klíče z koule. Opět jsem namontoval klíč tj. objímku, místo ran kladivem jsem pouil pajcr, zapáčil a
hotovo, sranda. Druhá strana to samé. Tedy jsem měl hotových 6 koulí ze sedmi. Zabralo to celkem cca hodku času.
Přední kuole na komfort, ta poslední tj. sedmá,
.20minut hledání kde vlastně je
.nali jsme, ale e by jsme na ni dosáhli
.mno, to zase ne. Take kryt pod motorem dolu, v motoru vyndat řídící jednotku motoru, relátka a ten box ve kterém to je ve namontováno. Povolit úchyt převodovky, převodovku spustit ní a posunout vpřed (ve směru vozu), povolit spodní silentblok převodovky a převodovku posunout jetě víc v před. Pak z jedné strany kouli zapřít pajcrem (koule je opět na silentbloku a pruí), z druhé strany do ní bacit sekáčem (opravdu dlouhým, museli jsme ho navařit na trubku) a bim bum bác, chvíli to trvalo a koule se pootočila, pak ji jen vyroubovat, vyndat ji, dát nové těsnění, naroubovat novou, zlomit si ruku při dotahování. Upevnit silelbloky převodovoky..prostě ve zpět. Ta poslední koule zabrala cca dvě a půl hodiny času dvěma lidem.
Po nastartování vůz ihned reagoval na volič polohy výky, ádné odvzdunování nic, prostě to rovnou fungovalo. Ani nevím proč, v průběhu výměny koulí mě napadlo děsně moc sprostých slov a nějaké vtipy o Francouzích
.
Ale..mám hotovo, nějaké dotazy?
|
|
19.03.2016 19:41 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2930075
|
|
jruze
|
|
|
Vechny jsem měnil (krom té přední prostřední) a vechna jdou v pohodě sekáčem, zadní prostřední si sundavám tu alu kostku s oběma koulema a demontuji ve svěráku. Tu přední jsem zatím neměl tu čest měnit. a jinak
Vechny jsem měnil (krom té přední prostřední) a vechna jdou v pohodě sekáčem, zadní prostřední si sundavám tu alu kostku s oběma koulema a demontuji ve svěráku. Tu přední jsem zatím neměl tu čest měnit. a jinak :palec
|
|
19.03.2016 19:46 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2930077
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
1. Kolik jsi měl reálně najeto?¨
2. Pomohlo to? Čili zásadně jiný pocit z jízdy?
3. V jaké stavu byly staré koule?
1. Kolik jsi měl reálně najeto?¨
2. Pomohlo to? Čili zásadně jiný pocit z jízdy?
3. V jaké stavu byly staré koule?
|
|
19.03.2016 22:36 -
Re: Výměna koulí / C5 III
|
2930157
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Růeno, ty ***** , proč to furt kopíruje Příspěvek na ktrý reaguje a je před tebou, tak se nekopíruje a kor kdy je na A4
Ta přední prostřední je lahůdka .... taky sem to u měnil a dělal sem to celé zespoda ... vymysleli to opravdu dobře
Růeno, ty ***** , proč to furt kopíruje :-)) Příspěvek na ktrý reaguje a je před tebou, tak se nekopíruje a kor kdy je na A4 ;-)
Ta přední prostřední je lahůdka .... taky sem to u měnil a dělal sem to celé zespoda ... vymysleli to opravdu dobře :palec:-((((
|
|
| |
|
|