 | |  |
12.06.2017 16:39 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073905
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Dnes jsem provedl vymenu rozperek bowdenu a drzaku. Obe rozperky byly spodni casti vyskocene a lanka prohnute. Jak to mohlo samo vyskocit? Auto mam cca rok a pul a je to tak od koupe. Rucka fungovala naprosto normalne. Nicmene myslim, ze vymena prisla v pravy cas. Vymenu jsem provedl v souladu s DP citroen. Krasna prace za pul hodky bylo hotovo. Jeste jsem si sundal zadni korektor vcetne drzaku, vse radne vycistil a natrel a kloubky namazal. Kloub na objimce se vubec nehybal. Jeste musim koupit zadni dorazy, zadne tam nejsou.
Dnes jsem provedl vymenu rozperek bowdenu a drzaku. Obe rozperky byly spodni casti vyskocene a lanka prohnute. Jak to mohlo samo vyskocit? Auto mam cca rok a pul a je to tak od koupe. Rucka fungovala naprosto normalne. Nicmene myslim, ze vymena prisla v pravy cas. Vymenu jsem provedl v souladu s DP citroen. Krasna prace za pul hodky bylo hotovo. Jeste jsem si sundal zadni korektor vcetne drzaku, vse radne vycistil a natrel a kloubky namazal. Kloub na objimce se vubec nehybal. Jeste musim koupit zadni dorazy, zadne tam nejsou.
Přílohy: rozperky.jpg ( 1003332b ) - |
|
12.06.2017 20:22 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073956
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 811 |
|
|
Hmmm, dnes som menil loziska, naboje. Moje rozperky su este OK, len bojim a asi tiez vymenim. Kusok tenkeho plastu, ktory casom krehne, spraska. Praca na 30 minut? No neviem, osobne to vidim tak na dve hodinky…
Zadne dorazy, tym myslis tie dva penove stuple na kasni? Dnes mi jeden odpadol. Normalne je to asi z PUR peny, sa to droli… Snad za ne nebudu pytat vela…
Hmmm, dnes som menil loziska, naboje. Moje rozperky su este OK, len bojim a asi tiez vymenim. Kusok tenkeho plastu, ktory casom krehne, spraska. Praca na 30 minut? No neviem, osobne to vidim tak na dve hodinky…
Zadne dorazy, tym myslis tie dva penove stuple na kasni? Dnes mi jeden odpadol. Normalne je to asi z PUR peny, sa to droli… Snad za ne nebudu pytat vela…
|
|
12.06.2017 21:16 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073978
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Mozna to ani netrvalo pul hodiny. Nejvice casu zabral start diagboxu s uvedenim do servisni polohy a kalibrace. Proste prace s diagnostikou. Lanka se vysunuly dle diagnostiky o 10mm ven, odpojeni baterky a vlastni vymena nebyla ani 5 minut. Pak kalibrace a hotovo. Ten plast rozperek je velice pevnya houzevnaty a urcite se jen tak nerozdroli ani nepraskne. Ale stoji par korun. A riskovat kvuli tomu zniceni brzdy za cca 25000 za to nestoji. Jinak delal jsem to poprve a musim uznat, ze vymyslene je to dobre. Ted je to jak ma byt. Dorazy jsou myslim do 150 za kus.
Mozna to ani netrvalo pul hodiny. Nejvice casu zabral start diagboxu s uvedenim do servisni polohy a kalibrace. Proste prace s diagnostikou. Lanka se vysunuly dle diagnostiky o 10mm ven, odpojeni baterky a vlastni vymena nebyla ani 5 minut. Pak kalibrace a hotovo. Ten plast rozperek je velice pevnya houzevnaty a urcite se jen tak nerozdroli ani nepraskne. Ale stoji par korun. A riskovat kvuli tomu zniceni brzdy za cca 25000 za to nestoji. Jinak delal jsem to poprve a musim uznat, ze vymyslene je to dobre. Ted je to jak ma byt. Dorazy jsou myslim do 150 za kus.
|
|
12.06.2017 21:45 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073984
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 811 |
|
|
Sakra prace… keby to vedel minuly tyzden, tak dnes mam uz nove, vymenene. K vymene je potrebna diagnostika? Nestaci len odbrzdenie?
Dorazy som myslel medzi kasnou a zadnou napravou.
Sakra prace… keby to vedel minuly tyzden, tak dnes mam uz nove, vymenene. K vymene je potrebna diagnostika? Nestaci len odbrzdenie?
Dorazy som myslel medzi kasnou a zadnou napravou.
|
|
12.06.2017 22:00 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3073988
|
|
kajman
|
Město: Písečná, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Myslel jsem dorazy kolem 150 v Huline. Rozperky jak pises okolo 56 a ty voditka taky tak nejak.
Jestli je na vymenu potrebna ci nepotrebna diagnostika nehodlam resit. Postupoval jsem dle dilenske prirucky cirtoen a tam se pise, ze ano.. Nevim, proc bych mel experimentovat a riskovat zniceni nejakymi pokusy. Takhle mam aspon jistou, ze jsem to udelal jak se patri.
Myslel jsem dorazy kolem 150 v Huline. Rozperky jak pises okolo 56 a ty voditka taky tak nejak.
Jestli je na vymenu potrebna ci nepotrebna diagnostika nehodlam resit. Postupoval jsem dle dilenske prirucky cirtoen a tam se pise, ze ano.. Nevim, proc bych mel experimentovat a riskovat zniceni nejakymi pokusy. Takhle mam aspon jistou, ze jsem to udelal jak se patri.
|
|
12.06.2017 23:13 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3074045
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 811 |
|
|
Len neviem aka rec je o dielenskej prirucke. Kde je?
Len neviem aka rec je o dielenskej prirucke. Kde je? :-d
|
|
27.06.2019 22:19 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227741
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Ahoj, jelikož čekám až mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a už nešlo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrždění nefungovalo.. Takže následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...
A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl už tak opotřebovaný, že podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zatažením brzdy lanko dostalo do polohy, že uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Takže se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabržděné..
Teď už to jen pořádně zatěsnit a doufám, že bude vše OK...
Ahoj, jelikož čekám až mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a už nešlo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrždění nefungovalo.. Takže následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...
A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl už tak opotřebovaný, že podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zatažením brzdy lanko dostalo do polohy, že uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Takže se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabržděné..
Teď už to jen pořádně zatěsnit a doufám, že bude vše OK...
Přílohy: P_20190627_215541_vHDR_On.jpg ( 177797b ) - P_20190627_215534_vHDR_On.jpg ( 322933b ) - |
|
27.06.2019 22:50 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227758
|
|
jruze
|
|

|
macman napsal(a): Ahoj, jelikož čekám až mi přijde nové turbo, tak jsem se pustil do opravy ručky.. Podle původního majitele se jednoho dne auto zabrzdilo a už nešlo odbrzdit.. Dokonce ani nouzové odbrždění nefungovalo.. Takže následoval odtah do značkového servisu, kde dostal nabídku na novou brzdu za 28000,- nebo odpojení.. Nechal odpojit...
A co se tedy stalo.. Ten plastový díl uchycení bowdenu byl už tak opotřebovaný, že podélně praskl a bowden jím projel.. Díky tomu se zatažením brzdy lanko dostalo do polohy, že uvnitř jednotky brzdy vypadla čtvercová matka do které je zasazený jeden z lanovodů ze svého domečku a zasekla se.. Takže se mechanizmus nemohl hýbat a druhé kolo zůstalo taky zabržděné..
Teď už to jen pořádně zatěsnit a doufám, že bude vše OK...
Je divné co se tam stalo,protože když projede ten plastovej doraz bovdenu tak se v tom mechanizmu děje pravej opak co popisuješ = ten mechanizmus se zašroubuje dosebe a tím jak dojede nadoraz tak se rozloupne převodovka (logicky lana se zatahují dovnitř mechanizmu - to znamená že ten závit na praé straně obrázku je zašroubovanej celej do té drážkové levé části která je poháněná tou převodovkou) - to co je na obrázku je naplno odbržděná ručka - v tom čtverečku je zaháklé lano a ten se při zabržďování posouvá dovnitř (doleva) a ten protikus ve kterém je druhé lano zase opačně (s tím točí ta převodovka a zašroubovává do sebe tu část s tou hranatou podložkou a tím se ,,zkracují lana,tím hejbou s páčkou na brzdiči)
Ale nebudu ti vyvracet tvou teorii = toto se děje uvnitř mechanizmu při zatahování ručky.Mimo to součástí mechanizmu je snímač otáček(který je nastaven tak aby se po určitých otáčkách motor a převodovka zastavila) a také je součástí snímač síly zatažení - to zase aby věděla při jakém tahu má zastavit v první poloze a také v druhé poloze (to je ta když přidržíš ovladač v poloze zabrzdit a držíš ho) potom je tam třetí funkce - pokyn k zabrždění celého vozu(brzdí všechny kola (ale to už není jen v ručce a nevím jak toto přesně funguje= to je asi jen pokyn ovladače pro ABS)
Je divné co se tam stalo,protože když projede ten plastovej doraz bovdenu tak se v tom mechanizmu děje pravej opak co popisuješ = ten mechanizmus se zašroubuje dosebe a tím jak dojede nadoraz tak se rozloupne převodovka ;-) (logicky lana se zatahují dovnitř mechanizmu - to znamená že ten závit na praé straně obrázku je zašroubovanej celej do té drážkové levé části která je poháněná tou převodovkou) - to co je na obrázku je naplno odbržděná ručka - v tom čtverečku je zaháklé lano a ten se při zabržďování posouvá dovnitř (doleva) a ten protikus ve kterém je druhé lano zase opačně (s tím točí ta převodovka a zašroubovává do sebe tu část s tou hranatou podložkou a tím se ,,zkracují lana,tím hejbou s páčkou na brzdiči)
Ale nebudu ti vyvracet tvou teorii ;-) = toto se děje uvnitř mechanizmu při zatahování ručky.Mimo to součástí mechanizmu je snímač otáček(který je nastaven tak aby se po určitých otáčkách motor a převodovka zastavila) a také je součástí snímač síly zatažení - to zase aby věděla při jakém tahu má zastavit v první poloze a také v druhé poloze (to je ta když přidržíš ovladač v poloze zabrzdit a držíš ho) potom je tam třetí funkce - pokyn k zabrždění celého vozu(brzdí všechny kola (ale to už není jen v ručce a nevím jak toto přesně funguje= to je asi jen pokyn ovladače pro ABS)
Přílohy: download.php.jpg ( 485215b ) - |
|
27.06.2019 23:39 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227784
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Chápu, jak to myslíš.. Protože stav byl pravděpodobně odbržděno, ale lana byly jakoby zatáhnuté.. Jedině, že by po vyháknutí v servise tu brzdu někdo použil, a tím by se dostala do tohoto stavu.. Ale pak zase nechápu, že pokud byl evidentně prasklý ten plast, proč ho servis prostě jen nevyměnil.. Kvůli dílu za 60Kč odepsat celou ručku.. Navíc pokud chápu princip, tak samotná destrukce toho dílu by způsobila nezabrždění, ale jemu se auto neodbrzdilo... Zítra zkusím ty dorazy sehnat a uvidí se, zda je zbytek OK...
Chápu, jak to myslíš.. Protože stav byl pravděpodobně odbržděno, ale lana byly jakoby zatáhnuté.. Jedině, že by po vyháknutí v servise tu brzdu někdo použil, a tím by se dostala do tohoto stavu.. Ale pak zase nechápu, že pokud byl evidentně prasklý ten plast, proč ho servis prostě jen nevyměnil.. Kvůli dílu za 60Kč odepsat celou ručku.. Navíc pokud chápu princip, tak samotná destrukce toho dílu by způsobila nezabrždění, ale jemu se auto neodbrzdilo... Zítra zkusím ty dorazy sehnat a uvidí se, zda je zbytek OK...
|
|
28.06.2019 08:12 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3227810
|
|
jruze
|
|

|
macman napsal(a): Chápu, jak to myslíš.. Protože stav byl pravděpodobně odbržděno, ale lana byly jakoby zatáhnuté.. Jedině, že by po vyháknutí v servise tu brzdu někdo použil, a tím by se dostala do tohoto stavu.. Ale pak zase nechápu, že pokud byl evidentně prasklý ten plast, proč ho servis prostě jen nevyměnil.. Kvůli dílu za 60Kč odepsat celou ručku.. Navíc pokud chápu princip, tak samotná destrukce toho dílu by způsobila nezabrždění, ale jemu se auto neodbrzdilo... Zítra zkusím ty dorazy sehnat a uvidí se, zda je zbytek OK...
Snímač síly zabrždění (není dostatečná síla zatažení= mechanizmus se snaží dosáhnout hodnoty aby to brzdilo) - když projede bovden = není dostatečná síla a mechanizmus zatahuje až dojede na doraz a až tak rozlomí většinou tu převodovku - tam se to zasekne a zůstane zabržděné , nouzové odbrždění by to ale mělo odbrzdit (je ale otázka kdo a co s tím dělal dál) - stav z obrázku je ale podle mne po odbrzdění diagnostikou.Jestli bude ručka chodit je spíš o zázraku a obrovské klice.(jednu tu mám u které se stalo že prolezl doraz - ručka chodí jak má ale hlásí závadu síly zatažení a ktomu samozřejmě na budíkách závadu a kontrolky - obávám se že to bude i tvůj případ. (jinak nejde to nijak zrušit-opravit ani dálkovím kódováním ve zn.servisu= jak mně tak zn.servisu to napíše že vše proběhlo OK ale chyba je stále
Snímač síly zabrždění (není dostatečná síla zatažení= mechanizmus se snaží dosáhnout hodnoty aby to brzdilo) - když projede bovden = není dostatečná síla a mechanizmus zatahuje až dojede na doraz a až tak rozlomí většinou tu převodovku - tam se to zasekne a zůstane zabržděné , nouzové odbrždění by to ale mělo odbrzdit (je ale otázka kdo a co s tím dělal dál) - stav z obrázku je ale podle mne po odbrzdění diagnostikou.Jestli bude ručka chodit je spíš o zázraku a obrovské klice.(jednu tu mám u které se stalo že prolezl doraz - ručka chodí jak má ale hlásí závadu síly zatažení a ktomu samozřejmě na budíkách závadu a kontrolky - obávám se že to bude i tvůj případ.;-) (jinak nejde to nijak zrušit-opravit ani dálkovím kódováním ve zn.servisu= jak mně tak zn.servisu to napíše že vše proběhlo OK ale chyba je stále:-((((
|
|
05.07.2019 16:31 -
Re: Ruční brzda - oprava uchycení bowdenu / C5 III
|
3228906
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Tak ručka je namontována.. Neměl jsem to ještě napíchlý na diagnostice, ale asi mám kliku.. Funguje jak má a žádnou chybu nehlásí (na displeji).. Možná byla klika, že se to předchozímu majiteli hryzlo a že to šlo hned do servisu na deaktivaci.. takže neběhala naprázdno dlouho..
Tak ručka je namontována.. Neměl jsem to ještě napíchlý na diagnostice, ale asi mám kliku.. Funguje jak má a žádnou chybu nehlásí (na displeji).. Možná byla klika, že se to předchozímu majiteli hryzlo a že to šlo hned do servisu na deaktivaci.. takže neběhala naprázdno dlouho..
|
|
| |
|
|