| | |
28.03.2012 16:34 -
Kondezátor do motorku čerpadla
|
2462915
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
Tak jsem rozebral hydrauliku kvůli vyhazování pojistky motorku a příčina je asi jasná (viz foto). Uhlíky vypadají dobře. Vyperu v tech.benzinu (nebo?) ale problém je uhořelý kondenzátor (označeno červeně) (předpokládám, e je kvůli ruení) poradíte mi jako dát náhradu? lutě je označena cívka, ze které upadlo něco co je na druhé - je to problém? Díky za rady
Tak jsem rozebral hydrauliku kvůli vyhazování pojistky motorku a příčina je asi jasná (viz foto). Uhlíky vypadají dobře. Vyperu v tech.benzinu (nebo?) ale problém je uhořelý kondenzátor (označeno červeně) (předpokládám, e je kvůli ruení) poradíte mi jako dát náhradu? lutě je označena cívka, ze které upadlo něco co je na druhé - je to problém? Díky za rady
Přílohy: MOtorek.jpg ( 1940594b ) - |
|
28.03.2012 17:41 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2462951
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Nejsem si jist, zda chybející kond bude příčinou vypadávání pojistek, ale páč je zapojen paralelně k napájení a dle toho, v jakém je stavu, bych spí věřil tomu, e docházelo ke zkratům v jeho torzu, díky čemu narůstá extrémě proud a hoří pojistky.
Jako odruovací kond bych pouil jakýkoliv suchý svitkáč kolem 100-400nF
a s pumpou nelaboruj nasucho...
Nejsem si jist, zda chybející kond bude příčinou vypadávání pojistek, ale páč je zapojen paralelně k napájení a dle toho, v jakém je stavu, bych spí věřil tomu, e docházelo ke zkratům v jeho torzu, díky čemu narůstá extrémě proud a hoří pojistky.
Jako odruovací kond bych pouil jakýkoliv suchý svitkáč kolem 100-400nF
a s pumpou nelaboruj nasucho... :-)
|
|
28.03.2012 18:15 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2462961
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
Myslel jsem tím, e je příčina jasná, ten nepořádek vzniklý zalitím čerpadla olejem a prachem, zkrat kondíku mě nenapadl - díky za radu s kondíkem,
Laborování na sucho - myslí otáčení pod proudem? jen jsem rukou zkouel, zdali se dá otočit - není-li přidřená asi před rokem se zakouřilo, kdy bylo málo LDS, ale nyní vidím, e to moná byl kondík a vesele jsem jezdil dál a do minulého týdne, kdy v servisu přetekla LDS a vypadla pojistka poprvé.
Myslel jsem tím, e je příčina jasná, ten nepořádek vzniklý zalitím čerpadla olejem a prachem, zkrat kondíku mě nenapadl - díky za radu s kondíkem,
Laborování na sucho - myslí otáčení pod proudem? jen jsem rukou zkouel, zdali se dá otočit - není-li přidřená asi před rokem se zakouřilo, kdy bylo málo LDS, ale nyní vidím, e to moná byl kondík a vesele jsem jezdil dál a do minulého týdne, kdy v servisu přetekla LDS a vypadla pojistka poprvé.
|
|
28.03.2012 19:29 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463012
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
Díky za fotky, jen nerozumím příspěvku, co mi nepomůe?
Díky za fotky, jen nerozumím příspěvku, co mi nepomůe?
|
|
28.03.2012 21:25 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463108
|
|
jumep
|
|
|
poistka odchadza z jednoducheho dovodu,
olej nalepi na seba opotrebovany uhlik z uhlikov a ten vytvara potom vodive pole a cisty skrat motoru ...
ale tu je vidiet ako ta cievka je opalena a vyhorety kondik, to chce cele poriadne preverit aj s cerpadlom
poistka odchadza z jednoducheho dovodu,
olej nalepi na seba opotrebovany uhlik z uhlikov a ten vytvara potom vodive pole a cisty skrat motoru ...
ale tu je vidiet ako ta cievka je opalena a vyhorety kondik, to chce cele poriadne preverit aj s cerpadlom
|
|
28.03.2012 22:12 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463131
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Jak píe jumep, mně se stalo to stejný (nalitá LDS do čerpadla - vyhazování pojistky), motor má opravdu plnej vodivé pastičky z uhlíku a LDS, která pak dělá skrat na tom komutátoru. U mně pomohlo celý vyčistit, na komutátoru vykrabat tady to blatíčko ze separátorů a jezdí se vesele dál... pokud samozřejmě v důsledku těch skrátu má i fouklej kondík , tak vyměnit, ale rozhodně v první řadě pořádně vyčistit
Jak píe jumep, mně se stalo to stejný (nalitá LDS do čerpadla - vyhazování pojistky), motor má opravdu plnej vodivé pastičky z uhlíku a LDS, která pak dělá skrat na tom komutátoru. U mně pomohlo celý vyčistit, na komutátoru vykrabat tady to blatíčko ze separátorů a jezdí se vesele dál... pokud samozřejmě v důsledku těch skrátu má i fouklej kondík , tak vyměnit, ale rozhodně v první řadě pořádně vyčistit :palec
|
|
28.03.2012 22:30 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463140
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
V tuto chvíli moc nevím jak proměřit, vytáhl jsem to funkční, pouze byla nasazena vyí pojistka. To zkusím vyčistit a s někým v okolí se poradit na proměření, díky vem
V tuto chvíli moc nevím jak proměřit, vytáhl jsem to funkční, pouze byla nasazena vyí pojistka. To zkusím vyčistit a s někým v okolí se poradit na proměření, díky vem
|
|
28.03.2012 22:44 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463146
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
pokud si dobře vzpomínám na elektroniku ze střední, tak by měl proud protýkat mezi vma těma "destičkama" komutátoru, take třeba ohmmetrem na jedné dret jeden káblik a druhým projít vechny kolem dokola a nikde by neměl být odpor nekonečnej, pak to znamená spálený vinutí... pokud jsem napsal uplnou blbost, tak mně někdo opravte nebo smate
pokud si dobře vzpomínám na elektroniku ze střední, tak by měl proud protýkat mezi vma těma "destičkama" komutátoru, take třeba ohmmetrem na jedné dret jeden káblik a druhým projít vechny kolem dokola a nikde by neměl být odpor nekonečnej, pak to znamená spálený vinutí... pokud jsem napsal uplnou blbost, tak mně někdo opravte nebo smate :-p
|
|
28.03.2012 23:47 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463167
|
|
jruze
|
|
|
Zbyňa napsal(a): pokud si dobře vzpomínám na elektroniku ze střední, tak by měl proud protýkat mezi vma těma "destičkama" komutátoru, take třeba ohmmetrem na jedné dret jeden káblik a druhým projít vechny kolem dokola a nikde by neměl být odpor nekonečnej, pak to znamená spálený vinutí... pokud jsem napsal uplnou blbost, tak mně někdo opravte nebo smate
Také nejsem přesně znalej(mám na to lidi),ale hlavní je e nesmí jít mezi osou,plechama a komutátorem ,podle uhlíků by se měli měřit dva kontakty komutátoru proti sobě.(dávám to buď mladýmu a nebo elektrikáři,který stočí kolektor,vyčistí dráky a proměří,popř.vymění uhlíky)-tyhle motory nevím dělá mi startery.Mám tu jeden tenhle motůrek a na něm je to vidět e je vypálenej-část vynutí je černý jak bota a smrdí.
Také nejsem přesně znalej(mám na to lidi),ale hlavní je e nesmí jít mezi osou,plechama a komutátorem ,podle uhlíků by se měli měřit dva kontakty komutátoru proti sobě.(dávám to buď mladýmu a nebo elektrikáři,který stočí kolektor,vyčistí dráky a proměří,popř.vymění uhlíky)-tyhle motory nevím dělá mi startery.Mám tu jeden tenhle motůrek a na něm je to vidět e je vypálenej-část vynutí je černý jak bota a smrdí.
|
|
29.03.2012 10:24 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463222
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
Díky kolegové za rady, zkusím to proměřit, nebo někoho najít na repasi ve Zlíně. Případně dobrou zprávou je, e motorek normálně pracoval za jízdy, pojistka shořela pouze při delí době zvedání nebo klesání v servisu. Po vyčitění navíc ve vypadá dobře a zřejmě opravdu zkrat vytvářel kondezátor
Díky kolegové za rady, zkusím to proměřit, nebo někoho najít na repasi ve Zlíně. Případně dobrou zprávou je, e motorek normálně pracoval za jízdy, pojistka shořela pouze při delí době zvedání nebo klesání v servisu. Po vyčitění navíc ve vypadá dobře a zřejmě opravdu zkrat vytvářel kondezátor
|
|
29.03.2012 13:42 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463273
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Určitě, ale udělej, co ti tu raděj kluci - pročisti i ten komutátor. Nakonec - můe si to proměřit sám. U z principu musí mít měřitelný odpor vdy protilehlé plochy na komutátoru. Právě mezi nimi jsou vinuty cívky, které vytvářejí mag. pole a otáčí s rotorem. Sousední plochy komutátoru s měřenou plochou by měli vykazovat nekonečný odpor max. někde kolem 100Kohm (nějaký bordel tam bude vdy). obrouené uhlíky a měď z komutátoru za určitých podmínek dovede vytvořit poměrně sluně vodivou huspeninu, která se navíc zahřívá a zatemuje mezi poly komutátoru a dizfunkční motor je na světě, ale řeit se to dá, jak je tu výe popsáno. Přeju hodně těstí při repasi.
Určitě, ale udělej, co ti tu raděj kluci - pročisti i ten komutátor. Nakonec - můe si to proměřit sám. U z principu musí mít měřitelný odpor vdy protilehlé plochy na komutátoru. Právě mezi nimi jsou vinuty cívky, které vytvářejí mag. pole a otáčí s rotorem. Sousední plochy komutátoru s měřenou plochou by měli vykazovat nekonečný odpor max. někde kolem 100Kohm (nějaký bordel tam bude vdy). obrouené uhlíky a měď z komutátoru za určitých podmínek dovede vytvořit poměrně sluně vodivou huspeninu, která se navíc zahřívá a zatemuje mezi poly komutátoru a dizfunkční motor je na světě, ale řeit se to dá, jak je tu výe popsáno. Přeju hodně těstí při repasi. :palec
|
|
29.03.2012 17:13 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463317
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
Jetě se zeptám:
jak se dá oddělat motor od čerpadla, povolil jsem tři velké rouby ale vytáhnou ho nejde a násilím si netroufám, v nejhorím je vyčitěno pomocí brzdočističe po sundání magnetů.
- kondík jsem sehnal pouze foliový na 50 V - to snad jej tam mohu dát.
Jinak vinutí je po vyprání pěkné, nic spáleně nevypadá akorát začlo pret, to se oprava odkládá
Jetě se zeptám:
jak se dá oddělat motor od čerpadla, povolil jsem tři velké rouby ale vytáhnou ho nejde a násilím si netroufám, v nejhorím je vyčitěno pomocí brzdočističe po sundání magnetů.
- kondík jsem sehnal pouze foliový na 50 V - to snad jej tam mohu dát.
Jinak vinutí je po vyprání pěkné, nic spáleně nevypadá :-) akorát začlo pret, to se oprava odkládá
|
|
29.03.2012 17:14 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463318
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
duff74 napsal(a): Zkus Bosch servis ve Frytáku... dík za připomenutí, jsem na ně zapoměl - kdysi mi opravovali motor na míchačku - jen včíl jsem jaksi bez rychlé dopravy...
dík za připomenutí, jsem na ně zapoměl - kdysi mi opravovali motor na míchačku - jen včíl jsem jaksi bez rychlé dopravy...
|
|
29.03.2012 20:25 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2463387
|
|
jumep
|
|
|
lavym zavitom je to zosrobovane s cerpadlom - hriadel, ked to budes otacat opacne, uvolni sa to
lavym zavitom je to zosrobovane s cerpadlom - hriadel, ked to budes otacat opacne, uvolni sa to
Přílohy: P1120158.JPG ( 2048588b ) - P1120156.JPG ( 2060685b ) - P1120159.JPG ( 1957461b ) - |
|
02.04.2012 17:11 -
Re: sestaveno a smůla
|
2464557
|
|
pateson
|
Město: Bánov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 40 |
|
|
Tak je to patné, po smontování se auto nezvedne,
Pojistka drí, ale motorek se zřejmě vůbec nerozběhl ani po půl hodině nastartovaného vozidla. Znovu se mi to rozebírat asi nechce.
Po diskuzi s doporučeným servisem s tím mám nějak opatrně dojet
Tak je to patné, po smontování se auto nezvedne,
Pojistka drí, ale motorek se zřejmě vůbec nerozběhl ani po půl hodině nastartovaného vozidla. Znovu se mi to rozebírat asi nechce. :nevim
Po diskuzi s doporučeným servisem s tím mám nějak opatrně dojet
|
|
02.04.2012 22:40 -
Re: Kondezátor do motorku čerpadla
|
2464760
|
|
jumep
|
|
|
na prvych fotkach som videl nejaku divnu cievku a druha bola tiez cierna ... takze tazko povedat co vsetko spravil, kondik je to posledne potrebne na funkcnost, ten je tam len a len na odrusenie
na prvych fotkach som videl nejaku divnu cievku a druha bola tiez cierna ... takze tazko povedat co vsetko spravil, kondik je to posledne potrebne na funkcnost, ten je tam len a len na odrusenie
|
|
| |
|
|