Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Účinnost posilovače řízení / C5 III
1 2 3 > >|
18.11.2011 16:23 - Účinnost posilovače řízení / C5 III 2425866
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
Jen, jestlipak někdo neexperimentoval s účinností posilovače řízení na modelu X7. nějak si stále nemohu zvyknout na poněkud "hysterický" nástup posilovače. Pochopitelně v režimu " zajíždím na dvorek" je to O.K.,ale pokud se 60kou proplejtám serpentýnama mi vadí, že uplně chybí jakýkoliv feedback do řízení a veškeré informace o tom, jaký odpor kladou kola a co se děje je dokonale odfiltrováno. Nepopírám, že to může být pro leckoho příjemné a pozitivní, ale mě chvílemi připadá, že jsem, jak kočka s ustřihanejma fousama a čím víc bude sněhu a ledu, tim hůř... ideální by pro mě byla možnost změnit exponentu účinnosti ze stávajícího (patrně lineárního a to kdoví jestli) průběhu. Při cestovní rychlosti výrazně ubrat, či úplně offnout... Neřešil to někdo?

18.11.2011 20:54 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2425902
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Ten posilovač mě u citrona taky překvapil je to jak řídit lod na moři, vůbec nevím jestli zatáčím, nebo jedu rovně. Myslím,že to nejde nějak vylepšit. Jedine tam dát elektrickej degresivní posilovač z jinýho auta. Ta špatná odezva je vyčítaná snad ve všech testech na c5.

18.11.2011 20:55 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2425903
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
okrem V6 (ci uz HDi alebo benzinu) nema ziadna ina C5 variabilny posilovac riadenia, cize jeho chovanie je dane a nemenne

19.11.2011 09:33 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2425974
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
WTF!!!... A totok mě tedy fakt sejří... dobrá - jaxem koukal na sestavu psilovače - je tam samostatný el. motor a pochopitelně pumpa. Motor je spínaný by BSI vždy, když je třeba zásahu posilovače - tedy informace o natočení volantu. dále je v CANu k dispozici info o rychlosti, kterou budu stejně potřebovat samostatně pro chystanou předělávku audia. Uvažuji takto (a nesmějte se mi... ) : zhruba od rychlosti 30Km/hod není posilovač potřeba prakticky vůbec. Od této rychlosti dolu je závislost na účiku patrně logaritmická, ale stačil by i lineární průběh. Počítám, že motror posilovače je SS a tudíž se bude dát řídit jeho výkon (otáčky) pomocí PWM, což je de-facto jedna 555 (nebo naprogramovaný PIC) a výkonový MOSFET. Dle úrovně signálu o rychlosti by potm PIC řídil střídu PWM výstupu pro napájení motoru. Bylo by třeba patrně počítat ještě s nelinearitou účinnosti serva na otáčkách, ale to už by byla otázka odladění programu pro PIC. Suma Sumárum - součástky cca za 200Kč, zbytek práce a programování (který spíš tuším, než umím)
Ptám se tedy - je to blbej nápad, nebo dobrej, nebo jakej... a dále - zadali-li a případně jakou formo monitoruje chod posilovače BSI ) očekávám problémy tohoto druhu, páč předpokládám, že změna charakteru odběru motoru či jeho úplné zsatavení při vyšší rychlosti nezůstane bez odezvy.
Díky za postřehy.
A věru vězte, že mě to podělaný řízení sere do tý míry, že je i reálný, že by se to mohlo podařit takto pořešit...

19.11.2011 12:49 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2425981
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
WTF!!!... A totok mě tedy fakt sejří... dobrá - jaxem koukal na sestavu psilovače - je tam samostatný el. motor a pochopitelně pumpa. Motor je spínaný by BSI vždy, když je třeba zásahu posilovače - tedy informace o natočení volantu. dále je v CANu k dispozici info o rychlosti, kterou budu stejně potřebovat samostatně pro chystanou předělávku audia. Uvažuji takto (a nesmějte se mi... ) : zhruba od rychlosti 30Km/hod není posilovač potřeba prakticky vůbec. Od této rychlosti dolu je závislost na účiku patrně logaritmická, ale stačil by i lineární průběh. Počítám, že motror posilovače je SS a tudíž se bude dát řídit jeho výkon (otáčky) pomocí PWM, což je de-facto jedna 555 (nebo naprogramovaný PIC) a výkonový MOSFET. Dle úrovně signálu o rychlosti by potm PIC řídil střídu PWM výstupu pro napájení motoru. Bylo by třeba patrně počítat ještě s nelinearitou účinnosti serva na otáčkách, ale to už by byla otázka odladění programu pro PIC. Suma Sumárum - součástky cca za 200Kč, zbytek práce a programování (který spíš tuším, než umím)
Ptám se tedy - je to blbej nápad, nebo dobrej, nebo jakej... a dále - zadali-li a případně jakou formo monitoruje chod posilovače BSI ) očekávám problémy tohoto druhu, páč předpokládám, že změna charakteru odběru motoru či jeho úplné zsatavení při vyšší rychlosti nezůstane bez odezvy.
Díky za postřehy.
A věru vězte, že mě to podělaný řízení sere do tý míry, že je i reálný, že by se to mohlo podařit takto pořešit...


Pokud je to řízený elektronicky a solo el.motorem - nemá to v diag čistě náhodou nastavení citlivosti? - nevím neznám .(jen když jsou schopni dělat citlivost stěračů,světel tak proč né tohoto?)

19.11.2011 13:11 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2425986
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
WTF!!!... A totok mě tedy fakt sejří... dobrá - jaxem koukal na sestavu psilovače - je tam samostatný el. motor a pochopitelně pumpa. Motor je spínaný by BSI vždy, když je třeba zásahu posilovače - tedy informace o natočení volantu. dále je v CANu k dispozici info o rychlosti, kterou budu stejně potřebovat samostatně pro chystanou předělávku audia. Uvažuji takto (a nesmějte se mi... ) : zhruba od rychlosti 30Km/hod není posilovač potřeba prakticky vůbec. Od této rychlosti dolu je závislost na účiku patrně logaritmická, ale stačil by i lineární průběh. Počítám, že motror posilovače je SS a tudíž se bude dát řídit jeho výkon (otáčky) pomocí PWM, což je de-facto jedna 555 (nebo naprogramovaný PIC) a výkonový MOSFET. Dle úrovně signálu o rychlosti by potm PIC řídil střídu PWM výstupu pro napájení motoru. Bylo by třeba patrně počítat ještě s nelinearitou účinnosti serva na otáčkách, ale to už by byla otázka odladění programu pro PIC. Suma Sumárum - součástky cca za 200Kč, zbytek práce a programování (který spíš tuším, než umím)
Ptám se tedy - je to blbej nápad, nebo dobrej, nebo jakej... a dále - zadali-li a případně jakou formo monitoruje chod posilovače BSI ) očekávám problémy tohoto druhu, páč předpokládám, že změna charakteru odběru motoru či jeho úplné zsatavení při vyšší rychlosti nezůstane bez odezvy.
Díky za postřehy.
A věru vězte, že mě to podělaný řízení sere do tý míry, že je i reálný, že by se to mohlo podařit takto pořešit...


motor posilovaca ide stale, skus ho odpojit a previezt sa ...
ked je tam variabilny posilovac, ten ma ventil riadeni, ktory ovlada silu ucinnosti, skor si myslim zeby bolo lahsie ist tou cestou

19.11.2011 17:56 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426036
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Asi to nebude tak jednoduchy. Kdyz ti prestane jit posilovac v zatacce tak je to uz o drzku. Spis bych sel cestou prestavby na variabilni posilovac. buhvi co vsechno si tam bsi hlida.

19.11.2011 18:04 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426038
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
horsie je, ze variabilne servo ma mechanicke cerpadlo pohanane od motora

mam tu jedno auto s el. riadenim, skusim pozret co sa tam da nastavit v nom

19.11.2011 22:26 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426050
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
okrem V6 (ci uz HDi alebo benzinu) nema ziadna ina C5 variabilny posilovac riadenia, cize jeho chovanie je dane a nemenne

šílenej krok zpět.. variabilní posilovač je k nezaplacení

20.11.2011 09:03 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426114
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
to Darja: A o čem tu Mlho již půl hodiny hovoříme.... K nezaplacení... to je otázka... někdo by si ho i rád zaplatil, ale nějak se mu nechce k tomu ještě zaplácet ještě V6, který je sice fajn, ale ne každý pro něj má pochopení (myšleno spotřeba a tak) Až dodělám muziku (momentálně se koupu ve srágorách typu !jak předělat 1DIN na 2DIN) tak se jucknu co by šlo s tim posilovačem.

20.11.2011 19:41 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426232
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Asi to záleží na výbave, pretože ja mám variabilný posilovač riadenia a už okolo 60km/h cíti ako s rýchlosou postupne tuhne. Na druhú stranu volant sa pri nižších rýchlostiach skoro vôbec nevracia do stredovej polohy, pripomína to viac kormidlovanie parníka ako riadenie auta
A čo sa týka nejakých info od kolies, môžeš sníva, Xantia bola oproti tomu ukecané auto

20.11.2011 19:48 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426237
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
sqt: ked si to prelistujem, tak toto je vsetko co tam pisu:
NEVARIABILNÉ POMOCNÉ OVLÁDANIE A ELEKTRO-HYDRAULICKÉ RIADENIE POSILŇOVAČA RIADENIA

a specificky potom:
VSTREKOVANIE ES9A A VARIABILNÉ POMOCNÉ OVLÁDANIE (benzinova V6)
DT17TED4 TURBO DIESEL A VARIABILNÉ POMOCNÉ OVLÁDANIE (2.7HDi)
TURBODIESEL DT20C A VARIABILNÉ POMOCNÉ OVLÁDANIE (3.0HDi)

cize nezalezi od vybavi, ale motora, iny pripad v dokumentacii nie je .. este pohladam nieco viac k principu toho el. hydro cerpadla

20.11.2011 19:58 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426240
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tak nakonec som to nasiel, sice to nehovoria ako variabilny posilovac ale to spravanie je tomu usposobene

toto je konkretne z C5 X7, C5 2 bude na tom podobne

sleduje si to otacnie volantom, rychlost auta ako vidiet s tabulky, nastavenie velkosti kolies je dolezite, teplotu LDS (pri pruzinaku teplotu oleja z posilovaca), ak je akakolvek z tychto hodnot zla, prejavy sa to na chode ....

ocakavat ale to ze ocitim kazdy kamienok na ceste sa neda, C5 je limo, nie sportiak a tak sa k tomu konstrukteri stavali, chces sa pohodlne presunut z bodu a do bodu B, nie odzavodit to na hrane smyku

Přílohy:
Elektrohydraulický posilovac rízení.pdf ( 301209b ) -

21.11.2011 07:36 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426453
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Vazeni - game is over. Junep ma pravdu a me se to podarilo vcera v praxi overit taky. Posilovac skutecne variabilni ucinek ma. Na Lexii lze diagnostikovat hodnoty otacek, proudu, uhlovou rychlost volantu a teplotu. Zkosel jsem to pochopitelme jen na stojicim aute, ale intak bylo jasne, ze se otacky el. motoru (mezi 2000 a 4000rpm) a proud motoru (mezi 8 a45A) meni v zavislosti na rychlosti otaceni volantu. Z cehoz pline, ze
- neni mozno zasahovat do rizeni motoru PWM regulaci
-i kdyby bylo, vymyslet spolehlive spinani 45A (spis vice) je trochu problem.

Cili- resitelne to je, ale jedine cestou upravy degresivni krivky ucinnosti, coz nikdo neumi... hell...

21.11.2011 09:54 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426465
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep: mne je jasné že C5 neni závoďák, ale spoločné hydraulické brzdy a riadenie u Xantie boli fajn, to auto sa snažilo komunikova
BTW1: inak vežmi pekný dokument ako sa dá niečo jednoduché spravi sakra zložité
BTW2: som sgt, ten underlink pri mene sa moc nekamarádi s "g"

21.11.2011 20:09 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426553
maros.h
Město: Nové Zámky, Auto: Počet příspěvků: 39
99 Poslat soukromou zprávu
Aj na oficiálnej stránke Citroenu píšú "K štandardnej výbave vozidla patrí napríklad posilňovač riadenia s variabilným účinkom"...

21.11.2011 20:21 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426560
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
no na fobii sa dá nastavi účinok posilovača. Sa mi mari ze aj na c3. Isto to nieje niekde v menu lexii? Niekedy ozaj škoda ze už som off odtiaž...

21.11.2011 20:33 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426563
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
he hééé... někdo tráví pool hodiny vautě s lexií, aby na to přišel a někdo si to v teple při kávě najde na netu...

@zhradlo. Lexii jse věru prolez skrz naskrz a u posilovače lze pouzemonitorvat hodnoty, ale účinek bohužel ne. Dle mě je jednou pro vždy zapikán ve firmware jednotky ovládající motor a běžnými servisními metodami měnit nelze.

21.11.2011 21:06 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426570
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Tak ak ozaj nie tak už len dáky čipmen čo upraví hodnoty

21.11.2011 21:43 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426584
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mozno skusit upgradnut fw. aj ked v X7 si myslim ze to je nejako odladene

dalsia vec, toto nemusi byt nastavitelne priamo v posilovaci, ale napr. BHI alebo podobne, obcas su tam statne sialenosti

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator