| | |
27.06.2013 07:48 -
Re: zadní pístnice
|
2593341
|
|
gull
|
|
|
Tak jsem se včera vrhl na výměnu těsnění pístnice, bylo to celkem zdlouhavé a s problémy , ale snad se to povedlo, zatím nic neteče. Teď k těm problémům, abych se mohl mlátit do hlavy, e mě to nenapadlo :
- celou operaci zahajujete v jaké poloze podvozku?... zvolil jsem spodní
- odtlakování se provádí jak? ... povolil jsem přívod LDS, ale po vytaení pístu stejně LDS vyprsklo pod tlakem
- nějaký nástroj na vytaení ukotvení (kloubku) z nápravy existuje? sice jsem to nějak vyřeil, ale určitě to nebylo ideální.
Tak jsem se včera vrhl na výměnu těsnění pístnice, bylo to celkem zdlouhavé a s problémy , ale snad se to povedlo, zatím nic neteče. Teď k těm problémům, abych se mohl mlátit do hlavy, e mě to nenapadlo :-)):
- celou operaci zahajujete v jaké poloze podvozku?... zvolil jsem spodní
- odtlakování se provádí jak? ... povolil jsem přívod LDS, ale po vytaení pístu stejně LDS vyprsklo pod tlakem
- nějaký nástroj na vytaení ukotvení (kloubku) z nápravy existuje? sice jsem to nějak vyřeil, ale určitě to nebylo ideální.
|
|
27.06.2013 10:28 -
Re: zadní pístnice
|
2593372
|
|
jumep
|
|
|
ja to riesim ako pri naprave
- auto vo vrchnej polohe, povolim si co treba, vyheverujem a dam na stojany
- potom ho spustim do spodnej polohy a heverom dvihnem kolesa tak ze sa zatlacia piesty, ked to povolim tak bude navolno chodit naprava, otvorit nadrzku na LDS aby sa stratil aj tlak v prepadoch
- potom sa zhodi gula aby nebol podtlak pri vyberani piestu, vytece nejaky par kvapiek lds
- potom sa vybere zavlacka (ked ide je to radost) a mal by ten kuzel vypadnut sam, co sa nestava lebo je to zahtdzavene, takze vydolovat zavlacku, vymlatit ten kuzel, ocistit dieru, vymenit manzetu a zlozit
ja to riesim ako pri naprave
- auto vo vrchnej polohe, povolim si co treba, vyheverujem a dam na stojany
- potom ho spustim do spodnej polohy a heverom dvihnem kolesa tak ze sa zatlacia piesty, ked to povolim tak bude navolno chodit naprava, otvorit nadrzku na LDS aby sa stratil aj tlak v prepadoch
- potom sa zhodi gula aby nebol podtlak pri vyberani piestu, vytece nejaky par kvapiek lds
- potom sa vybere zavlacka (ked ide je to radost) a mal by ten kuzel vypadnut sam, co sa nestava lebo je to zahtdzavene, takze vydolovat zavlacku, vymlatit ten kuzel, ocistit dieru, vymenit manzetu a zlozit
|
|
27.06.2013 14:52 -
Re: zadní pístnice
|
2593430
|
|
gull
|
|
|
Tak kouli jsem nesundával, asi proto mi to krapet střelilo.Závlačka la dobře, ale na ten kuel bylo pouito velké násilí. Teď jsem tam dal trochu vazelíny, i kdy doufám, e já u tam nepolezu.
Tak kouli jsem nesundával, asi proto mi to krapet střelilo.Závlačka la dobře, ale na ten kuel bylo pouito velké násilí. Teď jsem tam dal trochu vazelíny, i kdy doufám, e já u tam nepolezu.
|
|
23.08.2013 23:26 -
Re: zadní pístnice
|
2612433
|
|
NaPlech
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
DanV napsal(a): Pístnice včetně tyčky a prachovky 3302Kč s dph.
Nevíte někdo, kde se dají pístnice na zadní nápravu koupit? Uvedená cena je snesitelná, jen nevím kam pro ně.
Díky Luká
Nevíte někdo, kde se dají pístnice na zadní nápravu koupit? Uvedená cena je snesitelná, jen nevím kam pro ně.
Díky Luká
|
|
29.08.2013 22:44 -
Re: zadní pístnice
|
2614218
|
|
NaPlech
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
No je to tak, e jsem spustil auto dolů, aby nebyl tlak v pístnicích, pak jsem auto zvednul na zvedáku a hledal kde co na podvozku má vůle. Vechno bylo pevné, nikde ani stopa po vůlích. Při jízdě po větích nerovnostech (např. přejezd příčného zpomalovacího retardéru, nebo kostková cesta s poklopy kanalizace) se od zadku ozývají kovové rány. Tak jsem si říkal, e přece musí být někde vidět, kde do sebe kov na kov naráí a hledal jsem taková místa. Zkouel jsem vím hýbat páčit apod. a vechno se jevilo být v pořádku. Jen kdy jsem vzal za kolo a zalomcoval s ním nahoru dolů, tak se ozývaly kovové rány. Zjistil jsem e to jde z místa schovaného pod gumovou manetou, tam kde se tyčka pístnice opírá o rameno - tam kde jsou ty sponky. Proto jsem usoudil, e zde je jediná vůle a nejspí je tyčka od pístnice v uloení "vymačkaná" a tak u má vůli. No a při větím zhoupnutí to v místě toho kloubku narazí. Proto jsem usoudil, e asi budou pístnice na pokraji ivotnosti tak e bych je vyměnil.
No a pak jsem dostal tip na servis tady v OL, kde prý jednají sluně, nejsou předraení a hydraulickým citroenům rozumí. Zajel jsem tam, a borec hned jak při zvedání auta uslyel kovovou ránu, tak u věděl "odkud vítr vane" a e problém není v pístnicích, ale v loiscích ramene. Vysvětlil mi jak se to pozná a co přesně ten zvuk způsobuje.
Tak jsem se tam hned objednal na výměnu a zkuenost s opravou sem napíu třeba za týden.
No a jetě k té vůli v kloubu pístnice. Je to v pořádku, e je tam při odtlakovaném podvozku nějaká vůle? Je to tak, e kdy tyčku pístnice přes manetu chytnu, lze s ní pohybovat asi tak o 5mm. Takovou má vůli. Je to normální a tlakem v okruhu se vůle vymezí, nebo tam vůle nepatří a měl bych to řeit?
No je to tak, e jsem spustil auto dolů, aby nebyl tlak v pístnicích, pak jsem auto zvednul na zvedáku a hledal kde co na podvozku má vůle. Vechno bylo pevné, nikde ani stopa po vůlích. Při jízdě po větích nerovnostech (např. přejezd příčného zpomalovacího retardéru, nebo kostková cesta s poklopy kanalizace) se od zadku ozývají kovové rány. Tak jsem si říkal, e přece musí být někde vidět, kde do sebe kov na kov naráí a hledal jsem taková místa. Zkouel jsem vím hýbat páčit apod. a vechno se jevilo být v pořádku. Jen kdy jsem vzal za kolo a zalomcoval s ním nahoru dolů, tak se ozývaly kovové rány. Zjistil jsem e to jde z místa schovaného pod gumovou manetou, tam kde se tyčka pístnice opírá o rameno - tam kde jsou ty sponky. Proto jsem usoudil, e zde je jediná vůle a nejspí je tyčka od pístnice v uloení "vymačkaná" a tak u má vůli. No a při větím zhoupnutí to v místě toho kloubku narazí. Proto jsem usoudil, e asi budou pístnice na pokraji ivotnosti tak e bych je vyměnil.
No a pak jsem dostal tip na servis tady v OL, kde prý jednají sluně, nejsou předraení a hydraulickým citroenům rozumí. Zajel jsem tam, a borec hned jak při zvedání auta uslyel kovovou ránu, tak u věděl "odkud vítr vane" a e problém není v pístnicích, ale v loiscích ramene. Vysvětlil mi jak se to pozná a co přesně ten zvuk způsobuje.
Tak jsem se tam hned objednal na výměnu a zkuenost s opravou sem napíu třeba za týden.
No a jetě k té vůli v kloubu pístnice. Je to v pořádku, e je tam při odtlakovaném podvozku nějaká vůle? Je to tak, e kdy tyčku pístnice přes manetu chytnu, lze s ní pohybovat asi tak o 5mm. Takovou má vůli. Je to normální a tlakem v okruhu se vůle vymezí, nebo tam vůle nepatří a měl bych to řeit?
|
|
29.08.2013 22:55 -
Re: zadní pístnice
|
2614220
|
|
jumep
|
|
|
ano, je to uplne v pohode, ta tycka je v pieste len tak dana a pri odtlakovani tam lieta, po natlaceni sa to ulozi a vola tam neni
ano, je to uplne v pohode, ta tycka je v pieste len tak dana a pri odtlakovani tam lieta, po natlaceni sa to ulozi a vola tam neni
|
|
10.09.2013 19:12 -
Re: zadní pístnice
|
2616868
|
|
NaPlech
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Tak loiska v ramenech vyměněna. Se servisem naprostá spokojenost xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Sluné jednání, přijatelná cena práce, a kdy jsem donesl svoje náhradní díly, tak mi je bez problémů namontovali. To znamená, e výměna loisek vyla na 2x 170,- za dorazy, 2x 555,- za sady loisek a 8x300,- za 8 hodin práce. Suma sumárum za obě strany 4660,- včetně DPH.
Tak loiska v ramenech vyměněna. Se servisem naprostá spokojenost xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Sluné jednání, přijatelná cena práce, a kdy jsem donesl svoje náhradní díly, tak mi je bez problémů namontovali. To znamená, e výměna loisek vyla na 2x 170,- za dorazy, 2x 555,- za sady loisek a 8x300,- za 8 hodin práce. Suma sumárum za obě strany 4660,- včetně DPH.
|
|
13.10.2013 19:04 -
Re: zadní pístnice
|
2626739
|
|
petko
|
Město: Kosice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Tak este raz v spravnej kategorii Potrebujem iba nove manzety a tesnenie, alebo nova piestnica?? Netecie to velmi... sem tam nejaka kvapka. Vdaka za odpoved.
Tak este raz v spravnej kategorii :) Potrebujem iba nove manzety a tesnenie, alebo nova piestnica?? Netecie to velmi... sem tam nejaka kvapka. Vdaka za odpoved.
Přílohy: DSCF0005.JPG ( 330266b ) - Presakovanie LDS v zadu |
|
13.10.2013 19:06 -
Re: zadní pístnice
|
2626743
|
|
jumep
|
|
|
iba nove manzety, robota na pol hodinu (ak ide ihla von)
guma zostrala, zplastovatela a tece to tadial, uplne normalne, ma to cez 10 rokov ...
ps. myslim si ze budes mat aj loziska uz nacate ..
iba nove manzety, robota na pol hodinu (ak ide ihla von)
guma zostrala, zplastovatela a tece to tadial, uplne normalne, ma to cez 10 rokov ...
ps. myslim si ze budes mat aj loziska uz nacate ..
|
|
13.10.2013 19:18 -
Re: zadní pístnice
|
2626755
|
|
petko
|
Město: Kosice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Vdaka za odpoved. Jazdim iba dialnice a medzimesto... A zatial nepocujem ziadne vrzganie ani nic podobne tak dufam ze loziska este vydrzia.... Ale uz na ne cakam
Vdaka za odpoved. Jazdim iba dialnice a medzimesto... A zatial nepocujem ziadne vrzganie ani nic podobne tak dufam ze loziska este vydrzia.... Ale uz na ne cakam:)
|
|
13.10.2013 20:07 -
Re: zadní pístnice
|
2626799
|
|
jumep
|
|
|
ked si to tak pekne nafotil, skor ako to pojdes menit striekaj na tu ihlu WDcko pravidelne
ked si to tak pekne nafotil, skor ako to pojdes menit striekaj na tu ihlu WDcko pravidelne
|
|
07.11.2013 13:58 -
Re: zadní pístnice
|
2634699
|
|
kokoumes
|
Město: Brandýsek , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Ahojte vichni,
tak u mě to dolo tak daleko, e dokonce tyčka pístnice za kloubem uplně praskla (prasklá maneta a celé to zarezlo ) Ale proč sem píu, nemáte někdo číslo dílu těch těsnících gumiček dovnitř pístnice? A četl jsem tu správně e jsou tam ty gumičky 3 za sebou?
Předem díky za odpověď.
Ahojte vichni,
tak u mě to dolo tak daleko, e dokonce tyčka pístnice za kloubem uplně praskla (prasklá maneta a celé to zarezlo :-( ) Ale proč sem píu, nemáte někdo číslo dílu těch těsnících gumiček dovnitř pístnice? A četl jsem tu správně e jsou tam ty gumičky 3 za sebou?
Předem díky za odpověď.
|
|
07.11.2013 18:29 -
Re: zadní pístnice
|
2634844
|
|
Mamlas
|
|
|
Nekde to tu uz bylo. Mas to v priloze - jsou to ty 7,8,9.
Nekde to tu uz bylo. Mas to v priloze - jsou to ty 7,8,9.
Přílohy: zadni.jpg ( 143454b ) - |
|
16.11.2013 17:41 -
Re: zadní pístnice
|
2638811
|
|
petko
|
Město: Kosice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Bol som v dvoch servisoch v ktorych som z beznymi vecami nemal problem... teraz ked zbadali nejake piestnice a hydraulicku kvapalinu tak vsetci ruky prec.... jeden ma poslal do ROZNAVY....... ze tam je dobry servis... a v druhom sa pokusili ale nedali dole tu kovovu ihlu... daval som aj WD-cko na nu... ale tvrdili ze vymena manzety nepomoze, ze manzeta ma byt sucha a nema v nej byt kvapalina... vraj jednoznacne vymena celej piestnice... takze o tom asi vedja prd makovy. Ja som len chcel nech vymenia manzetu, lebo viem ze to pomoze, vdaka tejto diskusii a jumepovy... Nepodarilo sa... Otazka znie... Ako odtial sam vytrieskam tu ihlu??? Aby som ju neposkodil... a dokazal ju dat naspat a ci dokazem vymenit manzetu bez toho aby som dvihol cele auto??? Ak otvorim nadrzku LDS a spustim auto do najnizsej polohy a dvihnem jednu stranu heverom bude to OK alebo ma zaleje kvapalina? vdaka za radu.....
Bol som v dvoch servisoch v ktorych som z beznymi vecami nemal problem... teraz ked zbadali nejake piestnice a hydraulicku kvapalinu tak vsetci ruky prec.... jeden ma poslal do ROZNAVY....... ze tam je dobry servis... a v druhom sa pokusili ale nedali dole tu kovovu ihlu... daval som aj WD-cko na nu... ale tvrdili ze vymena manzety nepomoze, ze manzeta ma byt sucha a nema v nej byt kvapalina... vraj jednoznacne vymena celej piestnice... takze o tom asi vedja prd makovy. Ja som len chcel nech vymenia manzetu, lebo viem ze to pomoze, vdaka tejto diskusii a jumepovy... Nepodarilo sa... Otazka znie... Ako odtial sam vytrieskam tu ihlu??? Aby som ju neposkodil... a dokazal ju dat naspat a ci dokazem vymenit manzetu bez toho aby som dvihol cele auto??? Ak otvorim nadrzku LDS a spustim auto do najnizsej polohy a dvihnem jednu stranu heverom bude to OK alebo ma zaleje kvapalina? vdaka za radu.....
|
|
16.11.2013 19:58 -
Re: zadní pístnice
|
2638850
|
|
jumep
|
|
|
co pomoze je dlhodobo kazdy den, okefovat a ocistit kolko ide a nastriekat, skus si zohnat nieco lepsie ako wd
a potom vyrazit, mam na to rozne udelatka, ale co fakt by malo pomoct je rozpustit tu hrdzu
na ihlu sa vykasli - stoji par drobnych nova, podstatne je ju dostat von (ked ju zohnes o to horsie to ide)
inak v 80% pripadoch ked nou nejde pohnut sa da vyrazit
tycku, kladivo a presne kolmo na nu - ked sa pohne dozadu tak si v podstate vyhral
co pomoze je dlhodobo kazdy den, okefovat a ocistit kolko ide a nastriekat, skus si zohnat nieco lepsie ako wd
a potom vyrazit, mam na to rozne udelatka, ale co fakt by malo pomoct je rozpustit tu hrdzu
na ihlu sa vykasli - stoji par drobnych nova, podstatne je ju dostat von (ked ju zohnes o to horsie to ide)
inak v 80% pripadoch ked nou nejde pohnut sa da vyrazit
tycku, kladivo a presne kolmo na nu - ked sa pohne dozadu tak si v podstate vyhral
|
|
| |
|
|