| | |
27.12.2017 19:31 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3120943
|
|
Zdenal
|
Město: Ostrava, Vsetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.8i 16V 127k (92kW) | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Díky moc za rady. Ma teda i C5 III stejné střeva v servu jako na Xantii, nebo XM, C5 I ? A jestli u to vybrakuju, a u je to komplet nové. Sice jsem to nikdy nedělal, ale nejblbějí asi je to nechat někde na palkách a s vyvěenou nápravou, protoe kolem toho není lautr místo, musí se to vyhodit celé ven.
SErvo leju normalně Total Fluide DA, jak předepisuje PSA, jen v létě to má větí roztanost, tak je nad Max troku. V tom repasu byla chyba, e to někdo sbrousil a dal stejně velké gufero, proto to vydrelo jen necelé dva roky. protoe tyčku jsem namazal a kontroloval hned od začátku, protoe u jsem byl poučený e ta původní zrezla.
Díky moc za rady. Ma teda i C5 III stejné střeva v servu jako na Xantii, nebo XM, C5 I ? A jestli u to vybrakuju, a u je to komplet nové. Sice jsem to nikdy nedělal, ale nejblbějí asi je to nechat někde na palkách a s vyvěenou nápravou, protoe kolem toho není lautr místo, musí se to vyhodit celé ven.
SErvo leju normalně Total Fluide DA, jak předepisuje PSA, jen v létě to má větí roztanost, tak je nad Max troku. V tom repasu byla chyba, e to někdo sbrousil a dal stejně velké gufero, proto to vydrelo jen necelé dva roky. protoe tyčku jsem namazal a kontroloval hned od začátku, protoe u jsem byl poučený e ta původní zrezla.
|
|
27.12.2017 21:52 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121034
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Pánové mám asi problém. Dnes jsem kontroloval kapaliny v motoru neb zítra odjídíme na hory a zjistil jsem ,e mám prázdnou nádrku na servo. Nikde jsem nenael,nějaký iúnik. Je moné,e se olej časem nějak ztratí? Nebo budu mít stejný problém jak se píe o příspěvek výe. Pod autem nikde ádný flíček. Děkuji za rady. Servo jde normálně. Bojím se odjet aby cestou nenastal nějaký větí problém.
Pánové mám asi problém. Dnes jsem kontroloval kapaliny v motoru neb zítra odjídíme na hory a zjistil jsem ,e mám prázdnou nádrku na servo. Nikde jsem nenael,nějaký iúnik. Je moné,e se olej časem nějak ztratí? Nebo budu mít stejný problém jak se píe o příspěvek výe. Pod autem nikde ádný flíček. Děkuji za rady. Servo jde normálně. Bojím se odjet aby cestou nenastal nějaký větí problém.
|
|
27.12.2017 22:26 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121043
|
|
jumep
|
|
|
budes mat unik ako vsetci pruzinari tu, na serve hore a tece ti to uz hodnu chvilu najskor
budes mat unik ako vsetci pruzinari tu, na serve hore a tece ti to uz hodnu chvilu najskor
|
|
27.12.2017 22:51 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121070
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Na servu nahoře? Dá se to zkontrolovat bez zvedáku a jak náročná je oprava? Dal by se Petře dát nějaký obrázek.
Na servu nahoře? Dá se to zkontrolovat bez zvedáku a jak náročná je oprava? Dal by se Petře dát nějaký obrázek.
|
|
28.12.2017 08:56 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121129
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
musi se vymenit hreben rizeni...
musi se vymenit hreben rizeni...
|
|
28.12.2017 10:18 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121143
|
|
jumep
|
|
|
da aj bez zvedaku, z jamy
mozno by to bolo od kolesa dostupne, ale najjednoduchsie je dostat sa pod auto a pozret to
da aj bez zvedaku, z jamy :)
mozno by to bolo od kolesa dostupne, ale najjednoduchsie je dostat sa pod auto a pozret to
|
|
28.12.2017 11:17 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121155
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Nahoře na servu - ten je ten problém s guferem?
Nahoře na servu - ten je ten problém s guferem?
|
|
28.12.2017 12:50 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121166
|
|
jumep
|
|
|
jo, ale najprv si to pozri
co sa ale tyka jazdenia, kludne s tym mozes jazdit, akurat treba doliat kvapalinu do serva a mat na pamati ze to treba riesit
jo, ale najprv si to pozri
co sa ale tyka jazdenia, kludne s tym mozes jazdit, akurat treba doliat kvapalinu do serva a mat na pamati ze to treba riesit
|
|
28.12.2017 14:40 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121196
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Přítí týden budu měnit olej a filtry, tak se podívám kde to teče. Zatím díky.
Přítí týden budu měnit olej a filtry, tak se podívám kde to teče. Zatím díky.
|
|
28.12.2017 15:21 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3121210
|
|
Zdenal
|
Město: Ostrava, Vsetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.8i 16V 127k (92kW) | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Ano, gufero shora, těsnící od řídící tyče, od volantu. Bude mít pravděpodobně potečené za LP kolem podběh a krycí plast podvozku. Zespodu toho moc neuvidí. Vytoč kola doprava naplno. A za tou hadicí k servu, tam to uvidí nejlíp, jak má potečené od řídící tyče. obr. někde u mě před 3 dny. Tak pak se té pochlub fotkou. Ale zatím kontroluj a dolívej.
Ano, gufero shora, těsnící od řídící tyče, od volantu. Bude mít pravděpodobně potečené za LP kolem podběh a krycí plast podvozku. Zespodu toho moc neuvidí. Vytoč kola doprava naplno. A za tou hadicí k servu, tam to uvidí nejlíp, jak má potečené od řídící tyče. obr. někde u mě před 3 dny. Tak pak se té pochlub fotkou. Ale zatím kontroluj a dolívej.
|
|
23.02.2018 15:03 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3133968
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
Proč to řízení teče častěji a téměř výhradně na pruinovém podvozku???
Proto e tam jinak proudí vzduch pod autem od kol, pod motorem, okolo převodovky .... Vzduch nese vodu, sůl, kamínky, písek ... Ta hřídel do serva nemá ádnou ochranu ani nátěr, je vdy hodně zkorodovaná a ta koroze postupně "steče" a do prachovky a gufera a dílo je dokonáno. Co sem řízení dělal, tak Gufero je stále krásně měkké, ale vybrouené rzí od hřídele, prachovku to celou obejde i po vnějím obvodu... na řízení je nálitek se roubem jako kdyby tam asi původně měl být nějaký kryt, ale nic tam není ( uetřili ..)
Pruiny jsou spojené s jinými motory, mají i jiné kryty pod motorem - mení a kratí, nemají boční krytí ( viz obrázky)... Dále je prostor za převodovkou jinak zaplněný - hydra tam má plno věcí, má tam ventil s koulí, trubky a hadice. Pruiny tam mají prázdno, prohání se tam vítr
Jsem o tom přesvědčený, e to tak je. Co mě k tomu závěru vede?
Dělám trubky na Citronech docela dlouho a např na Xantiích pověstné trubkohadice do serva byly v případě bufíku v předním rohu nárazníku podstatně v lepím stavu ne auta bez bufiku. Ono je to tam jinak - více zaplněné okolo té trubky, vzduch se tam nemůe tak moc prohánět... Nebo na zadní nápravě v místech prostupu trubek otvorem přes nápravnici je to skoro vdy chycené, asi tím otvorem intenzivně proudí vzduch s bordýlkem, celá trubka je OK a pouze tam je seraná ... Tak e proudění vzduchu pod autem je docela zásadní činitel pro korozi.
První Obr. "dekl" je projekce - oba tvary přes sebe cca tak nějak pro názornost, ty druhé kadý samostatně ...
Proč to řízení teče častěji a téměř výhradně na pruinovém podvozku???
Proto e tam jinak proudí vzduch pod autem od kol, pod motorem, okolo převodovky .... Vzduch nese vodu, sůl, kamínky, písek ... Ta hřídel do serva nemá ádnou ochranu ani nátěr, je vdy hodně zkorodovaná a ta koroze postupně "steče" a do prachovky a gufera a dílo je dokonáno. Co sem řízení dělal, tak Gufero je stále krásně měkké, ale vybrouené rzí od hřídele, prachovku to celou obejde i po vnějím obvodu... na řízení je nálitek se roubem jako kdyby tam asi původně měl být nějaký kryt, ale nic tam není ( uetřili ..)
Pruiny jsou spojené s jinými motory, mají i jiné kryty pod motorem - mení a kratí, nemají boční krytí ( viz obrázky)... Dále je prostor za převodovkou jinak zaplněný - hydra tam má plno věcí, má tam ventil s koulí, trubky a hadice. Pruiny tam mají prázdno, prohání se tam vítr :-)
Jsem o tom přesvědčený, e to tak je. Co mě k tomu závěru vede?
Dělám trubky na Citronech docela dlouho a např na Xantiích pověstné trubkohadice do serva byly v případě bufíku v předním rohu nárazníku podstatně v lepím stavu ne auta bez bufiku. Ono je to tam jinak - více zaplněné okolo té trubky, vzduch se tam nemůe tak moc prohánět... Nebo na zadní nápravě v místech prostupu trubek otvorem přes nápravnici je to skoro vdy chycené, asi tím otvorem intenzivně proudí vzduch s bordýlkem, celá trubka je OK a pouze tam je seraná ... Tak e proudění vzduchu pod autem je docela zásadní činitel pro korozi.
První Obr. "dekl" je projekce - oba tvary přes sebe cca tak nějak pro názornost, ty druhé kadý samostatně ...
Přílohy: c5_dekl.jpg ( 316235b ) - c5_dekl01.jpg ( 309261b ) - c5_dekl02.jpg ( 136655b ) - c5_rizeni_nalitek.jpeg ( 9820b ) - |
|
23.02.2018 15:10 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3133978
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
Kadému co to bude dělat, nebo tomu chce zavčas předejít, tak namazat tu hřídel třeba vazelínou A4 a pokud je to řízení venku z auta, tak uříznout ten nálitek ( viz vej, obr - ipka ..), obrousit tvar do průměru a tvaru jak je to okolo a na hřídel a servo nasadit kus manety přes ten hliník a k trubkám. Já pouil asi 5 cm manety za 55,- kč přesně této .link. , krásně to tam sedí a kryje, pod manetou namazal vazelínou ...
Kadému co to bude dělat, nebo tomu chce zavčas předejít, tak namazat tu hřídel třeba vazelínou A4 a pokud je to řízení venku z auta, tak uříznout ten nálitek ( viz vej, obr - ipka ..), obrousit tvar do průměru a tvaru jak je to okolo a na hřídel a servo nasadit kus manety přes ten hliník a k trubkám. Já pouil asi 5 cm manety za 55,- kč přesně této https://mlparts.cz/mech-rizeni-topran-104427 , krásně to tam sedí a kryje, pod manetou namazal vazelínou ...
|
|
14.03.2018 22:26 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3139553
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
Dělal jsem teď zas jedno servo z pruiňáka ebřiňáka co mi dodali vyndané... Provedl jsem pár úprav, myslím e u to nikdy nepoteče a nezrezne v guferu. Přebrouení hřídele, úprava odlitku - povrchu, nové gufero, nová - jiná prachovka, dalí krytí manetkou a to celé překryté harmonikou. Pár fotek bez komentáře ... .link. kdy to bude chtít někdo přetěsnit, jsem k dispozici.
Dělal jsem teď zas jedno servo z pruiňáka ebřiňáka co mi dodali vyndané... Provedl jsem pár úprav, myslím e u to nikdy nepoteče a nezrezne v guferu. Přebrouení hřídele, úprava odlitku - povrchu, nové gufero, nová - jiná prachovka, dalí krytí manetkou a to celé překryté harmonikou. Pár fotek bez komentáře ... http://citroxa.rajce.idnes.cz/servo_c5_x7/ kdy to bude chtít někdo přetěsnit, jsem k dispozici. ;-)
|
|
15.03.2018 08:58 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3139609
|
|
jruze
|
|
|
Jak řeí kdy teče stranama ? (kolem hřebenu) - já ho sice nepotřebuji ale mám jedno v rezervě kdyby náhodou (ale na hydru - mělo by být shodné dráty-hydra) i kdy uvádí několik typů , ale myslím e bude spí jen tozdíl alu-plech nápravnice.
Jak řeí kdy teče stranama ? (kolem hřebenu) - já ho sice nepotřebuji ale mám jedno v rezervě kdyby náhodou (ale na hydru - mělo by být shodné dráty-hydra) i kdy uvádí několik typů , ale myslím e bude spí jen tozdíl alu-plech nápravnice.
|
|
15.03.2018 15:40 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3139683
|
|
Zdenal
|
Město: Ostrava, Vsetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.8i 16V 127k (92kW) | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Musím pochválit PATaMATa za pěknou dokumentaci a řeení. Díky. Ale té musím upozornit na ten výběek, který se má odbrousit pro lepí dosednutí té vrchní krycí manety (harmoniky).
U benzínových motorů 1,8i a 2,0i, atmosferických, tento výběek, který má být originál opatřen jetě roubem, viz foto, drí tepelný tít od motoru. Take u těchto motorizací by to asi vhodné nebylo, tít něměl by na čem dret. U (některých) naftových motrů tento tít není ani dodávaný.
A jinak je zajímavé, e u některých servořízení - originálních, ten výběek je se roubem a u jiných ne. Já měl původní se roubem, repas byl bez roubu, a nový originál má opět roub.
Musím pochválit PATaMATa za pěknou dokumentaci a řeení. Díky. Ale té musím upozornit na ten výběek, který se má odbrousit pro lepí dosednutí té vrchní krycí manety (harmoniky).
U benzínových motorů 1,8i a 2,0i, atmosferických, tento výběek, který má být originál opatřen jetě roubem, viz foto, drí tepelný tít od motoru. Take u těchto motorizací by to asi vhodné nebylo, tít něměl by na čem dret. U (některých) naftových motrů tento tít není ani dodávaný.
A jinak je zajímavé, e u některých servořízení - originálních, ten výběek je se roubem a u jiných ne. Já měl původní se roubem, repas byl bez roubu, a nový originál má opět roub.
Přílohy: WP_20180315_14_03_31_Pro[1].jpg ( 1755016b ) - tepelny stit (pro benzinove motory 1.8 a 2.0) WP_20180127_11_23_26_Pro[1].jpg ( 1272783b ) - sroub s tepelnym stitem WP_20180124_07_13_23_Pro[1].jpg ( 1511227b ) - servo s vystupkem a sroubem WP_20180127_09_11_59_Pro[1].jpg ( 1456653b ) - servo s vystupkem bez sroubu |
|
16.03.2018 22:26 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3140067
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
Můu mít dotaz ohledně těch hadic? Vude se píe e se má zajít někam kde dělají hydraulické hadice a tam to přelisovat. A u se jedná o hadici k servu, nebo k pérování. Samozřejmě mám na mysli tlakové, vratku teď neřeím.
Nojo alebjak přelisovat. To jako e jen více stáhnout originál objímku, kdy to teče u ní, nebo nějak s citem odstranit starou objímku, nahradit novou a nechat původní hadici. A nebo se prostě zbavit celé staré hadice s objímkou a nahradit obojí nové?
Pokud je to lisování bez roubení, přímo na původní silnou trubku tak předpokládám e se musí dávat velký majzla na orientaci obou konců vůči sobě. V tom je výhoda roubení, lze pootočit.
Jene pak zase dojde na otázku jakou hadici, rozměry, jaké roubení atd. Které člověk který se tomu nevěnuje prostě moc nezná no.
Můu mít dotaz ohledně těch hadic? Vude se píe e se má zajít někam kde dělají hydraulické hadice a tam to přelisovat. A u se jedná o hadici k servu, nebo k pérování. Samozřejmě mám na mysli tlakové, vratku teď neřeím.
Nojo alebjak přelisovat. To jako e jen více stáhnout originál objímku, kdy to teče u ní, nebo nějak s citem odstranit starou objímku, nahradit novou a nechat původní hadici. A nebo se prostě zbavit celé staré hadice s objímkou a nahradit obojí nové?
Pokud je to lisování bez roubení, přímo na původní silnou trubku tak předpokládám e se musí dávat velký majzla na orientaci obou konců vůči sobě. V tom je výhoda roubení, lze pootočit.
Jene pak zase dojde na otázku jakou hadici, rozměry, jaké roubení atd. Které člověk který se tomu nevěnuje prostě moc nezná no.
|
|
16.03.2018 22:39 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3140068
|
|
jumep
|
|
|
hadicu serva by som si 2x rozmyslel, je v nej este "tlmic", ktory ked tam nedas, tak to bude strpat
inak ked to das niekomu spravit, tak ten by mal vedet ako na to a zlozit to ako to aj rozobral, ale mam s tym zle skusenosti
hadicu serva by som si 2x rozmyslel, je v nej este "tlmic", ktory ked tam nedas, tak to bude strpat
inak ked to das niekomu spravit, tak ten by mal vedet ako na to a zlozit to ako to aj rozobral, ale mam s tym zle skusenosti
|
|
17.03.2018 08:42 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
3140087
|
|
cjeky
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 133 |
|
|
Tak já se ptal veobecně na trubkohadice na c5. Spíe teda i na hadice u pérování.
Kdy se ale bavíme o tom "tlumiči" vtrubce k servu. Vítě někdo v jaké čássti je? U xantie to bylo hned v přechodu mezi trubkou a hadicí, ale u c5 nevím Xantie měla jen jednu hadici na celé "trase", kdeto c5 jich (teda alespoň u mě) má od čerpadla po posilovač 3.
Tak já se ptal veobecně na trubkohadice na c5. Spíe teda i na hadice u pérování.
Kdy se ale bavíme o tom "tlumiči" vtrubce k servu. Vítě někdo v jaké čássti je? U xantie to bylo hned v přechodu mezi trubkou a hadicí, ale u c5 nevím :nevim Xantie měla jen jednu hadici na celé "trase", kdeto c5 jich (teda alespoň u mě) má od čerpadla po posilovač 3.
|
|
| |
|
|