| | |
05.08.2012 16:38 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2497146
|
|
Mamlas
|
|
|
Tak jsem se dneska chvili nudil, tak jsem skocil pod auto a podival jsem se na ten sroub. Pristup k nemu celkem vtipnej. Nedovedu si predstavit jak tam dostanu imbus takove velikosti. Od napravnice tam vadi prostredni koule a z podbehu tam taky neni moc dobry pristup (viz prilozene foto).
Tak jsem se dneska chvili nudil, tak jsem skocil pod auto a podival jsem se na ten sroub. Pristup k nemu celkem vtipnej. Nedovedu si predstavit jak tam dostanu imbus takove velikosti. Od napravnice tam vadi prostredni koule a z podbehu tam taky neni moc dobry pristup (viz prilozene foto).
Přílohy: Spodek_napravnice.jpg ( 568713b ) - Napravnice_rizeni.jpg ( 275114b ) - P_Podbeh.jpg ( 254733b ) - |
|
05.08.2012 20:17 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2497257
|
|
jumep
|
|
|
ono sa to hlavne nema na aute nastavovat ale vo vyrobe / na stolici ....
ten kto nema h3+ to tam ma docela v pohode pristupne
ked chces vyskusat ci v tom mas volu da sa tak ze das dole manzetu - pootocis volant a skusis ci ma hreben volu, ak ano - osobne by som odporucal vacsi zasah ako len dotahovanie niecoho co nevies kolko ma byt
ono sa to hlavne nema na aute nastavovat ale vo vyrobe / na stolici ....
ten kto nema h3+ to tam ma docela v pohode pristupne
ked chces vyskusat ci v tom mas volu da sa tak ze das dole manzetu - pootocis volant a skusis ci ma hreben volu, ak ano - osobne by som odporucal vacsi zasah ako len dotahovanie niecoho co nevies kolko ma byt
|
|
19.08.2012 17:07 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2500114
|
|
JOSKO
|
Město: Sered, Auto: Citroën C5 II 1.8i 16v X | Počet příspěvků: 58 |
|
|
ahojte,dnes som zhodil lave predne kolo ze kuknem tu volu na hrebeni.ta umela matica ma v sebe sesthran na imbus a pasuje tam trubkovy kluc c.17 ked je aj zvonka sesthranny.ta matica bola uplne volna a dotiahol som ju o celu otacku pokial som necitil odpor a vola zmizla,skusal som po,dialnici,po dedinach,riadenie ide normalne ako ma a to vibrovanie pri brzdeni motorom je prec.od vyroby to mohlo byt nastavene ako pise jruze ale vtedy to bolo nove a po 11 rokoch je to zasa ine.treba to dotahovat s citom a vyskusat ako sa riadenie sprava aby nebolo dotiahnute moc a aby sa volant vracal tak ako ma.
ahojte,dnes som zhodil lave predne kolo ze kuknem tu volu na hrebeni.ta umela matica ma v sebe sesthran na imbus a pasuje tam trubkovy kluc c.17 ked je aj zvonka sesthranny.ta matica bola uplne volna a dotiahol som ju o celu otacku pokial som necitil odpor a vola zmizla,skusal som po,dialnici,po dedinach,riadenie ide normalne ako ma a to vibrovanie pri brzdeni motorom je prec.od vyroby to mohlo byt nastavene ako pise jruze ale vtedy to bolo nove a po 11 rokoch je to zasa ine.treba to dotahovat s citom a vyskusat ako sa riadenie sprava aby nebolo dotiahnute moc a aby sa volant vracal tak ako ma.
|
|
19.08.2012 17:56 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2500115
|
|
Mamlas
|
|
|
Nepovoli se zase, kdyz byla volna?
O vikendu to taky zkusim, jestli neni volna. Akorat ja tam skoro nemam pristup kvuli stredove kouli. Zkusim se tam dostat z podbehu.
Nepovoli se zase, kdyz byla volna?
O vikendu to taky zkusim, jestli neni volna. Akorat ja tam skoro nemam pristup kvuli stredove kouli. Zkusim se tam dostat z podbehu.
|
|
19.08.2012 18:36 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2500119
|
|
JOSKO
|
Město: Sered, Auto: Citroën C5 II 1.8i 16v X | Počet příspěvků: 58 |
|
|
aj mne tam zavadzia stredova gula ale dostal som sa tam ked som dal dole koleso okolo capu riadenia,da sa tam strcit rukaa vidlicovym klucom pomaly otacat ten trubkovy co tam zasunes.
aj mne tam zavadzia stredova gula ale dostal som sa tam ked som dal dole koleso okolo capu riadenia,da sa tam strcit rukaa vidlicovym klucom pomaly otacat ten trubkovy co tam zasunes.
|
|
19.08.2012 20:02 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2500135
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
I ja jsem zkusil dotahnout hreben, protoze mam nejaky problem v predni naprave, viz. diskuze volna predni naprava. Uz jsem mel v planu vyhodit rizeni ven a nechach ho zrepasovat, protoze opakovane ani na pozadani na stk mi jinou vuli nez drobnou v prevodce nenasli. Pro jistotu jsem teda zkusil dotahnout tu matku a byl jsem prekvapenej, jak strasne lehce to slo. Prislo mi, ze to hrozne povoleny, ze az tak volny to byt nemuze. Velmi zlehka jsem to dotahl a rizeni se citelne zpevnilo a je to ted minimalne o 50% lepsi. Takze necham planovane vymenit trubkohadici o serva, dam novou lds a nejaky cas asi nebudu dal resit.
Verim, ze se to nema jen tak od oka nejak utahovat, ale bylo to tak navolno, ze byt to sroub, pohnu s nim i rukou a to normalni nebude.
V zadnem pripade k tomu nikoho nenavadim, jen popisuju vysledek opravdu citelneho dotazeni na mem hrebenu.
PS. Mozna by jen bylo zajimave zjistit jak to ma byt utazeni, pripadne jak to ma utazeny nekdo, kdo ma rizeni v cajku
I ja jsem zkusil dotahnout hreben, protoze mam nejaky problem v predni naprave, viz. diskuze volna predni naprava. Uz jsem mel v planu vyhodit rizeni ven a nechach ho zrepasovat, protoze opakovane ani na pozadani na stk mi jinou vuli nez drobnou v prevodce nenasli. Pro jistotu jsem teda zkusil dotahnout tu matku a byl jsem prekvapenej, jak strasne lehce to slo. Prislo mi, ze to hrozne povoleny, ze az tak volny to byt nemuze. Velmi zlehka jsem to dotahl a rizeni se citelne zpevnilo a je to ted minimalne o 50% lepsi. Takze necham planovane vymenit trubkohadici o serva, dam novou lds a nejaky cas asi nebudu dal resit.
Verim, ze se to nema jen tak od oka nejak utahovat, ale bylo to tak navolno, ze byt to sroub, pohnu s nim i rukou a to normalni nebude.
V zadnem pripade k tomu nikoho nenavadim, jen popisuju vysledek opravdu citelneho dotazeni na mem hrebenu.
PS. Mozna by jen bylo zajimave zjistit jak to ma byt utazeni, pripadne jak to ma utazeny nekdo, kdo ma rizeni v cajku :-)
|
|
19.08.2012 20:18 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2500137
|
|
jumep
|
|
|
je na to presny predpisany moment na momentak a tento bol ak si dobre pamatam hodne hodne maly (21nm) - takze to relativne moze byt "volne" / ist lahko, ono to bude tym ze je to uz vybehane a tym pritiahnutim len doitahnete volu, ale nespravite zodrate puzdra
je na to presny predpisany moment na momentak a tento bol ak si dobre pamatam hodne hodne maly (21nm) - takze to relativne moze byt "volne" / ist lahko, ono to bude tym ze je to uz vybehane a tym pritiahnutim len doitahnete volu, ale nespravite zodrate puzdra
|
|
17.04.2013 17:33 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568256
|
|
TomasH
|
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 23 |
|
|
autodiag napsal(a): znama to bolest C5 prvni generace,spojeni volantove tyce s rizenim,jak pise Matus ,1000 hran
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak lze vyřeit tuto vůli (spojení volantové tyče s řízením), začíná se to zhorovat a je to od volantu, čepy a kosti ok.
Předem děkuji, Tomá
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak lze vyřeit tuto vůli (spojení volantové tyče s řízením), začíná se to zhorovat a je to od volantu, čepy a kosti ok.
Předem děkuji, Tomá
|
|
17.04.2013 20:10 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568326
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
2 krat malinký bod zváračkou
2 krat malinký bod zváračkou
|
|
17.04.2013 20:56 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568372
|
|
jruze
|
|
|
zhrado napsal(a): 2 krat malinký bod zváračkou
No tu bych zrovna takto neřeil - vyřadí monost nastavení volantu a mimo to je to bezpečnostní prvek při nárazu , ale svářečku (CO) k tomu také pouívám,ale jinak - tak aby se nezměnila funkce volantové tyče a mám za to e je to v tomto vlákně(né v tomto,ale ve vlákně tuím ,,vůle ve volantové tyči" nebo podobně)
No tu bych zrovna takto neřeil - vyřadí monost nastavení volantu a mimo to je to bezpečnostní prvek při nárazu;-) , ale svářečku (CO) k tomu také pouívám,ale jinak - tak aby se nezměnila funkce volantové tyče a mám za to e je to v tomto vlákně(né v tomto,ale ve vlákně tuím ,,vůle ve volantové tyči" nebo podobně);-)
|
|
17.04.2013 21:05 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568375
|
|
TomasH
|
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Děkuji vem za informaci, omlouvám se, ale vlákno - vůle volantové tyče - jsem nenael, i kdy si vzpomínám, e jsem to někde četl . Bylo by moné nějak popsat, kde ty sváry udělat, případně někdo kdoby to byl ochoten provést? Předem díky za odpověď.
Děkuji vem za informaci, omlouvám se, ale vlákno - vůle volantové tyče - jsem nenael, i kdy si vzpomínám, e jsem to někde četl :-). Bylo by moné nějak popsat, kde ty sváry udělat, případně někdo kdoby to byl ochoten provést? Předem díky za odpověď.
|
|
17.04.2013 21:36 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568383
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
myslel som na spodku. Tam sa to nieje kvôli nastaveniu ale kvôli nárazu. A preto som napísal malinké aby sa to pri náraze odtrhlo.
myslel som na spodku. Tam sa to nieje kvôli nastaveniu ale kvôli nárazu. A preto som napísal malinké aby sa to pri náraze odtrhlo.
|
|
18.04.2013 19:44 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568980
|
|
TomasH
|
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Dobrý večer,
dneska jsme to podrobili zkoumání - je vůle v těch dvou trubkách, které se zasouvají do sebe a je v nich tisíci-hran. Vyhrabali jsme jinou volantovou tyč, která tuto vůli nemá, otázka teda je jestli ji zkusit ovařit a nebo rovnou vyměnit. moná by také nějak la vymezit vůle v tom tisíci-hranu, ale je to jenom úvaha.
JRUZE - ovařit tu trubku s tím větím průměrem?
Díky vem za informace a pomoc, kdy jsem přijel ke klukům do servisu, tak první reakce byla - a tohle chce fakt řeit??? Sedni si do mé 406ky
Tak to zkusíme asi ovařit a bude klid
Tomá
Dobrý večer,
dneska jsme to podrobili zkoumání - je vůle v těch dvou trubkách, které se zasouvají do sebe a je v nich tisíci-hran. Vyhrabali jsme jinou volantovou tyč, která tuto vůli nemá, otázka teda je jestli ji zkusit ovařit a nebo rovnou vyměnit. moná by také nějak la vymezit vůle v tom tisíci-hranu, ale je to jenom úvaha.
JRUZE - ovařit tu trubku s tím větím průměrem?
Díky vem za informace a pomoc, kdy jsem přijel ke klukům do servisu, tak první reakce byla - a tohle chce fakt řeit??? Sedni si do mé 406ky :-))))
Tak to zkusíme asi ovařit a bude klid :-)
Tomá
|
|
18.04.2013 20:16 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2568989
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jo, ovařit tu větí trubku v místě, kde je nasazená na tý slabí. Svár ten materiál trochu árem a vychladnutím stáhne, asi jako kdy se ti srazej podvlíkačky v pračce.
Ne abys ty trubky svařil k sobě. Jen na tý větí na povrchu udělat housenku.
Jo, ovařit tu větí trubku v místě, kde je nasazená na tý slabí. Svár ten materiál trochu árem a vychladnutím stáhne, asi jako kdy se ti srazej podvlíkačky v pračce. :-d
Ne abys ty trubky svařil k sobě. Jen na tý větí na povrchu udělat housenku.
|
|
22.05.2013 20:16 -
Re: Vůle v řízení / C5 I/II
|
2581777
|
|
jenik123
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Zdravím vechny,
po přečtení tohoto vlákna a vlákna mlácení volantu jsem el do auta hledat( díky Jruze za rady), kde vzniká jemná vůle, co jde cítit
při zhaslém motoru(bez posilovače) při jemném pohybu ze strany na stranu. Tuto záleitost jsem začal řeit kvůli občasnému zadrnění volantu v ruce při přejezdu větí nerovnosti spíe při meních rychlostech.
Doel jsem k tomu, e vůle je v "těch dvou trubkách" tedy ve spojení volantové tyče s řízením- viz. foto.
Mám C5 II 2005, tak je moné e na ní je jetě chyba vznikající spíe na C5I.
Chtěl bych se zde zapta, jak moc toto CO čkem ovařit a kde přesně? Udělat housenku dokola?
Předem děkuji za rady. Nejlépe by bylo dokreslit to do fotky.
Díky. Honza
Zdravím vechny,
po přečtení tohoto vlákna a vlákna mlácení volantu jsem el do auta hledat( díky Jruze za rady), kde vzniká jemná vůle, co jde cítit
při zhaslém motoru(bez posilovače) při jemném pohybu ze strany na stranu. Tuto záleitost jsem začal řeit kvůli občasnému zadrnění volantu v ruce při přejezdu větí nerovnosti spíe při meních rychlostech.
Doel jsem k tomu, e vůle je v "těch dvou trubkách" tedy ve spojení volantové tyče s řízením- viz. foto.
Mám C5 II 2005, tak je moné e na ní je jetě chyba vznikající spíe na C5I.
Chtěl bych se zde zapta, jak moc toto CO čkem ovařit a kde přesně? Udělat housenku dokola?
Předem děkuji za rady. Nejlépe by bylo dokreslit to do fotky.
Díky. Honza
Přílohy: VŮLE VOLANT.TYC-RIZENI.jpg ( 1074506b ) - |
|
| |
|
|