Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Tvrdy podvozek
|< < 1 2 3 4 > >|
02.03.2018 11:40 - Re: Tvrdy podvozek 3136408
Majerr
Město: Roznov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 62
99 Poslat soukromou zprávu
servisy v okoli jsou vsechny na objednani a nektere i na tydny dopredu

02.03.2018 12:15 - Re: Tvrdy podvozek 3136411
xsedmička
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Já opravu taky neměl na počkání asi za týden všude je plno to je normální s tím se musíš smířit pokud nemᚠkamaráda přímo v servisu.

21.01.2020 20:55 - Re: Tvrdy podvozek 3255225
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
..to by mě zajímalo jak pan Majerr dopadl.
Mě potkalo teď něco podobného.

Po 3 měsících jsem si vyzvedl auto ze servisu kvůli motoru a podvozek tvrdý a skáče jak blázen.
Po příjezdu domů jsem odtlakoval, dolil 2 decky LDSky a znovu odzvdušnil. Hladina LDS na dně košíčku.
Zkušební jízda a beze změny.
Dnes pro jistotu v origo servisu citroen na nastavení referenčních výšek a beze změny.
Mechanik tedy tvrdil, že to asi lepší je a že mu to nepřijde mimo to skákání tak strašné, ale mně po
5 letech na Xantii a dalších 9 let na C5 II to strašné tedy přijde.
S hydrou jsem si v začátcích zažil své, ale tohle mě zaskočilo.
Nevím jaký může mít vliv 3 měsíce stání auta. Podle mě žádné.

No mám 170tis. na koulích, tak snad ony.
Co myslíte?

22.01.2020 15:57 - Re: Tvrdy podvozek 3255292
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A teď jestli měnit všechny??... když zadek je ok.
V autě jich je 6.

Nebo jen předek a ty 2 na regulátoru tuhosti?
Nebo jen ty 2 na regulátoru?

Nevíte kolik stojí origo?
Díky za rady / názory.

Těď koukám na čísla koulí a objevil jsem ještě další kouli na předku . Na přední regulátoru tuhosti viz foto.
Tak teď už jsem zmaten, zdali nebude stačit vyměnit jen tu na předku tužící. I když o ni nemám ani tušení, že tam vůbec je. Jdu se tam podívat.

Přílohy:
Nový rastrový obrázek.bmp ( 2044854b ) -

22.01.2020 16:41 - Re: Tvrdy podvozek 3255295
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
jestli ještě umím počítat, tak na autě je jich celkem 7 4 vzadu a tři v předu

Copak ti nikdo neumí ty koule v servisu sundat a změřit ? Napíchnout auto na diag a zkontrolovat perování . Místo věštění závady...

22.01.2020 17:27 - Re: Tvrdy podvozek 3255299
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ano je, ta 7dmá je u podběhu.
Kontrolu, odvzdušnění mám za sebou (diagbox mám) i v origo servisu , pokud si četl výše.
Na C5 II si koule měním sám a jestli si četl pořádně, tak na Hydractivech jezdím už víc jak 15let a toto
mě zaskočilo, proto se ptám, takže pokud nechceš přispět něčím věcným, tak prosím nereaguj.

Pokud víš, kde se koule v jižních čechách dají změřit, rád si nechám doporučit.

Tester tlaků v koulích nemá kde kdo...

22.01.2020 19:54 - Re: Tvrdy podvozek 3255313
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
sanchez napsal(a):
Ano je, ta 7dmá je u podběhu.
Kontrolu, odvzdušnění mám za sebou (diagbox mám) i v origo servisu , pokud si četl výše.
Na C5 II si koule měním sám a jestli si četl pořádně, tak na Hydractivech jezdím už víc jak 15let a toto
mě zaskočilo, proto se ptám, takže pokud nechceš přispět něčím věcným, tak prosím nereaguj.

Pokud výš, kde se koule v jižních čechách dají změřit, rád si nechám doporučit.

Tester tlaků v koulích nemá kde kdo...


Na jihu asi nikde. Kolik to má najeto ? co je v tom za motor?na jakém rozměru ráfků to mᚠ? Prostřední (na regulátoru) je hlavolam - než jí jen testovat tak asi vyměnit pokud to má najeto ke 200stům tak ji asi rovnou vyměň a ty na pístnicích možná také.Pokud se ti zdá že je to tvrdé(nebo je) tak vyměň = ušetříš si sylenty nápravy.A ještě detail= nemᚠto moc vysoko - nejdřív bych porovnal s jinou X7 jestli je +- steně vysoko,nebo nech seřídit vejšku = to má dost velkej vliv. (tím bych začal)

22.01.2020 21:34 - Re: Tvrdy podvozek 3255331
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Na jihu asi nikde. Kolik to má najeto ? co je v tom za motor?na jakém rozměru ráfků to mᚠ? Prostřední (na regulátoru) je hlavolam - než jí jen testovat tak asi vyměnit pokud to má najeto ke 200stům tak ji asi rovnou vyměň a ty na pístnicích možná také.Pokud se ti zdá že je to tvrdé(nebo je) tak vyměň = ušetříš si sylenty nápravy.A ještě detail= nemᚠto moc vysoko - nejdřív bych porovnal s jinou X7 jestli je +- steně vysoko,nebo nech seřídit vejšku = to má dost velkej vliv. (tím bych začal)


V6 benzín. Jsou tam 245/40/r19 (těch 19palcových také moc není) , ale dobrý tip to porovnat.
Jak jsem psal, byl jsem včera na nastavení referenčních výšek v citroenu. (viz jejich nastavení)
Výsledek byl stejný, jako když jsem to nastavoval doma.
Pořád je mi divné, že to bylo po té výměně motoru.
Subjektivně mám také pocit, že je auto v provozní výšce výše než by mělo.(Na druhou stranu, po zatlačení na kapotu houpe obstojně). Chová se opravdu jako když by jste chtěli ve vyšší poloze prudce vyrazit a nebo brzdit.
Poskakuje a je tvrdá.
Jak si na to upozornil, tak bych se k tomu přikláněl.
Kdyby ano, jak se toho zkusit zbavit ještě před výměnou všech tří koulí na předku?

Přílohy:
1.jpg ( 2941716b ) -
2.jpg ( 2837508b ) -
3.jpg ( 2561972b ) -

22.01.2020 21:37 - Re: Tvrdy podvozek 3255336
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
sanchez napsal(a):
Ano je, ta 7dmá je u podběhu.
Kontrolu, odvzdušnění mám za sebou (diagbox mám) i v origo servisu , pokud si četl výše.
Na C5 II si koule měním sám a jestli si četl pořádně, tak na Hydractivech jezdím už víc jak 15let a toto
mě zaskočilo, proto se ptám, takže pokud nechceš přispět něčím věcným, tak prosím nereaguj.

Pokud víš, kde se koule v jižních čechách dají změřit, rád si nechám doporučit.

Tester tlaků v koulích nemá kde kdo...


hele píšeš že jsi byl v servisu, tak pokud jsi byl u Citroenu, tak v každém umí ty koule změřit. O tlacích jsi nic nepsal, namísto toho tady jen hádᚠkteré koule vyměnit sorry jako

22.01.2020 21:49 - Re: Tvrdy podvozek 3255348
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
hele píšeš že jsi byl v servisu, tak pokud jsi byl u Citroenu, tak v každém umí ty koule změřit. O tlacích jsi nic nepsal, namísto toho tady jen hádᚠkteré koule vyměnit sorry jako


Omyl - nemájí to v každém zn.servisu Na těch 19. to bude vždy o dost tvrdší - já dal 18. zimáky na místo letních 19. a je to o dost měkší

22.01.2020 22:05 - Re: Tvrdy podvozek 3255360
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Na těch 19. to bude vždy o dost tvrdší - já dal 18. zimáky na místo letních 19. a je to o dost měkší


Tady naprosto souhlasím. Zahoď ty 19" nesmysly a dej tam gumy, pořádně vysokou gumy.
Mně připadaly tvrdé i 18" (měl jsem tedy staré slupky, tak nevím, zda to nehodit na to, ale zadek prostě uskakoval), zlaté 17" mnohem měkčí a chová se to celkově lépe, co se komfortu týče.

22.01.2020 22:14 - Re: Tvrdy podvozek 3255365
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
hele píšeš že jsi byl v servisu, tak pokud jsi byl u Citroenu, tak v každém umí ty koule změřit. O tlacích jsi nic nepsal, namísto toho tady jen hádᚠkteré koule vyměnit sorry jako


Můžeš tomu říkat jak chceš, ale snažím se přijít na závadu. Vždy jsem byl při čtení příspěvků zde obohacen o zkušenosti, dokonce přišel s vyřešením závady, které specializované servisy vyřešit nedokázaly. Zde na klubu jsou mnohdy znalejší pánové než v original servisech.
A to jsem původně nechtěl ani reagovat.

22.01.2020 22:23 - Re: Tvrdy podvozek 3255373
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Tady naprosto souhlasím. Zahoď ty 19" nesmysly a dej tam gumy, pořádně vysokou gumy.
Mně připadaly tvrdé i 18" (měl jsem tedy staré slupky, tak nevím, zda to nehodit na to, ale zadek prostě uskakoval), zlaté 17" mnohem měkčí a chová se to celkově lépe, co se komfortu týče.


Rozhodně souhlasím, že vysoká guma je komfortnější. Na C5 II mám 215/55/16 a je to sakra znát.
Nicméně to jak je teď uskákaný předek by ani gumy co mají 80 na výšku (jestli se to vyrábí nezachránily).
Jednoduše po 3 měsících jsem vyzvedl auto ze servisu kvůli vyměně motoru a je uskákané a tvrdé před tím nebylo.
Něco jako kdyby jste jezdily něco mezi provozní a vyšší polohou. Vždy si to každý kdo má hydractiv musí umět představit jak se s tím jezdí, když je to jakoby na půl nahoře.
Ale proč tak náhle? Kdyby se hlo výškáči, tak by to řekla diagnostika a stejně jsou znova ty výškáče znova nastavené..

22.01.2020 22:23 - Re: Tvrdy podvozek 3255374
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Tady naprosto souhlasím. Zahoď ty 19" nesmysly a dej tam gumy, pořádně vysokou gumy.
Mně připadaly tvrdé i 18" (měl jsem tedy staré slupky, tak nevím, zda to nehodit na to, ale zadek prostě uskakoval), zlaté 17" mnohem měkčí a chová se to celkově lépe, co se komfortu týče.


Rozhodně souhlasím, že vysoká guma je komfortnější. Na C5 II mám 215/55/16 a je to sakra znát.
Nicméně to jak je teď uskákaný předek by ani gumy co mají 80 na výšku (jestli se to vyrábí nezachránily).
Jednoduše po 3 měsících jsem vyzvedl auto ze servisu kvůli vyměně motoru a je uskákané a tvrdé a před tím nebylo.
Něco jako kdyby jste jezdily něco mezi provozní a vyšší polohou. Vždy si to každý kdo má hydractiv musí umět představit jak se s tím jezdí, když je to jakoby na půl nahoře.
Ale proč tak náhle? Kdyby se hlo výškáči, tak by to řekla diagnostika a stejně jsou ty výškáče znova nastavené..

23.01.2020 10:06 - Re: Tvrdy podvozek 3255520
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
ano vyloženě rady nad zlato, zahoď 19, dej tam 18 nebo ještě nejlíp 17 = problém skákajícího auta vyřešen

23.01.2020 10:56 - Re: Tvrdy podvozek 3255528
Miklásek
Město: Dolná Súča, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 BlueHDi 180k (133kW) TourerPočet příspěvků: 134

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Proste vymeň gule a hotovo 🤷‍♂️ kilometre už na to mᚠa vek vozidla zrejme tak isto

23.01.2020 18:05 - Re: Tvrdy podvozek 3255640
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Je hezké, že si nastavoval výšku, ale otázka je jak je to ve skutečnosti vysoko. Prostě opticky je to jak? když to stojí v provozní výšce se zaplým klíčkem, jak sou poloosy z převodovky do kol? rovně nebo zešikma ... ze zkušenosti, že to hraje ty výšky hodnoty v diagnostice nic neznamená, skutečnost může být jiná. Množství LDS si měřil při vynuceně odtlakovaném systému?

24.01.2020 09:59 - Re: Tvrdy podvozek 3255745
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Je hezké, že si nastavoval výšku, ale otázka je jak je to ve skutečnosti vysoko. Prostě opticky je to jak? když to stojí v provozní výšce se zaplým klíčkem, jak sou poloosy z převodovky do kol? rovně nebo zešikma ... ze zkušenosti, že to hraje ty výšky hodnoty v diagnostice nic neznamená, skutečnost může být jiná. Množství LDS si měřil při vynuceně odtlakovaném systému?


Množství LDS jsem měřil vynuceně ( jestli myslíš pomocí diag. 3min odtlakování, auto úplně dolu, s odpojovaním baterie? ANO takto.) Po dolití jsem odtlakovával znovu a už jsem dolívat nemusel).
Posílám foto té poloosy - je to z té foto blbě vidět, ale naprosto rovně určitě není, viz ta prachovka.

Je tu někdo ptosím ochotný s 19tkama mi změřit provozní výšku od země k blatníku?

Přílohy:
2.jpg ( 3764332b ) -
3.jpg ( 4421600b ) -
1.jpg ( 4132280b ) -
4.jpg ( 4215730b ) -

24.01.2020 10:44 - Re: Tvrdy podvozek 3255792
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pokud je to se zapnutým klíčkem, auto povyjeté do provozu, tak ten předek je jednoznačně moc vysoko. Pokud je to v parkovací poloze (předek sjetej), tak je to ještě horší I pouhým okem na blatníku vidíš, že předek je vejš jak zadek. Na X7 ale nejdříve odcházejí přední "kolové" koule. To že to bylo po servisu znát je možné, neb došlo k odtlakování a když byly koule špatné, tak část stlačeného uniklého dusíku zustává v kouli mimo membránu ale nahoře neuteče pryč a pomáhá pružit. Když ale auto odtlakuješ, tak "volný stlačený dusík mimo membránu uteče společně s kapalinou pryč a auto skokově ztvrdne.

24.01.2020 11:28 - Re: Tvrdy podvozek 3255808
sanchez
Město: Hůry, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 113

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Pokud je to se zapnutým klíčkem, auto povyjeté do provozu, tak ten předek je jednoznačně moc vysoko. Pokud je to v parkovací poloze (předek sjetej), tak je to ještě horší I pouhým okem na blatníku vidíš, že předek je vejš jak zadek. Na X7 ale nejdříve odcházejí přední "kolové" koule. To že to bylo po servisu znát je možné, neb došlo k odtlakování a když byly koule špatné, tak část stlačeného uniklého dusíku zustává v kouli mimo membránu ale nahoře neuteče pryč a pomáhá pružit. Když ale auto odtlakuješ, tak "volný stlačený dusík mimo membránu uteče společně s kapalinou pryč a auto skokově ztvrdne.


Děkuji za reakci. Ano, auto bylo foceno nastartované a v provozní poloze.
Vše by tomu napovídalo, koule mají 180tis. a 10let., takže přední vyměním určitě.
Stejně ale bude nutné nastavit znovu výšky, nemýlím li se. Tím, že vyměním koule, auto v provozní neklesne, že?
Momentálně se nastavovaly hodnoty
na předku: 150mm k styčnému bodu na nápravě///kola nafoukána stejně, ale na předku byl poloměr kola 325mm
na zadku: 219mm k styčnému bodu na nápravě/// na zadku poloměr kola 330mm
což byly realně naměřené hodnoty.
Takže bych měl potom zadat jiné než co jsem pod autem naměřil???
Nebo to zkusit ještě před výměnou koulí? Co by jsi navrhoval?

PS:
Včera jsem ještě koukal jestli nevyskočily nové chyby na podvozku.
CCS čisté je čisté, ale v susspension_ecotech jsou 2 chyby:

1)Průměrný zdvih na předni nápravě C195 / trvalá / po smazání nevyskakuje ihned / třeba až po ujetých 20km
2)neplatná data vysílaná počitačem jednotky / přechodná
Ty chyby přikládám k tomu jak je tvrdá.

|< < 1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator