| | |
25.04.2021 10:09 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308151
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
volbou tlaku se ale neurčuje tvrdost pérování
volbou tlaku se ale neurčuje tvrdost pérování ;-)
|
|
25.04.2021 21:51 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308217
|
|
vos.pe
|
|
|
velikost,tvar a počet koulí a hlavně tlumiče...tlak plynu v kouli měl u DS toleranci 10atm.
velikost,tvar a počet koulí a hlavně tlumiče...tlak plynu v kouli měl u DS toleranci 10atm.
|
|
25.04.2021 23:00 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308218
|
|
Stanjard
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) | Počet příspěvků: 87 |
|
|
vos.pe napsal(a): velikost,tvar a počet koulí a hlavně tlumiče...tlak plynu v kouli měl u DS toleranci 10atm.
Pístnice je přeci jen hydraulický válec co se v něm jen přelévá kapalina ne? A přelévání kapaliny závisí na tlaku plynu. I u normálního tlumiče záleí přeci na tlaku plynu, který v něm je. A u C5 je tlakový zásobník koule.
Pístnice je přeci jen hydraulický válec co se v něm jen přelévá kapalina ne? A přelévání kapaliny závisí na tlaku plynu. I u normálního tlumiče záleí přeci na tlaku plynu, který v něm je. A u C5 je tlakový zásobník koule.
|
|
26.04.2021 07:54 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308224
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
Stanjard napsal(a): I u normálního tlumiče záleí přeci na tlaku plynu, který v něm je. A u C5 je tlakový zásobník koule.
ne, u normálního tlumiče (plynokapalinového) je plyn přítomen pouze proto, e zabraňuje nadměrnému pěnění oleje při tom jak píst pracuje a olej protéká tlumičem. Pěnění toti vytváří vzduchové bubliny a ty sniují učinnost tlumení ...
koule samotná u Citroenu slouí předevím jako náhrada ocelové pruiny. Díky tomu, e je v ní namontovaný tlumič ( který by mohl být místo toho umístněn v pístnici samotné, třeba jako to má Citroen C6 V6) zároveň koule funguje jako pruina i jako tlumič v jednom.
ne, u normálního tlumiče (plynokapalinového) je plyn přítomen pouze proto, e zabraňuje nadměrnému pěnění oleje při tom jak píst pracuje a olej protéká tlumičem. Pěnění toti vytváří vzduchové bubliny a ty sniují učinnost tlumení ...
koule samotná u Citroenu slouí předevím jako náhrada ocelové pruiny. Díky tomu, e je v ní namontovaný tlumič ( který by mohl být místo toho umístněn v pístnici samotné, třeba jako to má Citroen C6 V6) zároveň koule funguje jako pruina i jako tlumič v jednom.
|
|
26.04.2021 15:56 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308256
|
|
jumep
|
|
|
zasa len teoreticky, ked do nej narves 100bar tak uz to bude kontraproduktivne by som povedal
zasa len teoreticky, ked do nej narves 100bar tak uz to bude kontraproduktivne by som povedal
|
|
26.04.2021 18:33 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308271
|
|
del42sa
|
Město: Praha, Auto: | Počet příspěvků: 441 |
|
|
PATaMAT napsal(a): No, třeba proto, abys poznal, e volbou tlaku se mimo jiné také určuje tvrdost odpruení. Origo koule naplněná na vyí tlak znamená měkčí odpruení.
Milane......, já jsem do téhle debaty záměrně nechtěl zabíhat aby to třeba někdo méně technicky zdatný nepochopil patně..... no dobrá, pokud to bere a takhle do extrémů, ano i tlakem v kouli se dá (do určité míry) ovlivnit tvrdost odpruení....
Původně jsem se vůbec nechtěl v téhle tématice tahle dopodrobna pitvat, ale kdy se od těch extrémů zkusíme aspoň na chvíli oprostit, tak u hydropneumatického odpruení je tlak v kouli resp její nastavení od výrobce pevně určený a to jednak poměrem hmotnosti vozidla a nápravy na kterou se ta koule montuje. Jiný tlak je ve předních koulích kde je motor a tudí mnohem větí celkové zatíení na přední nápravu a jiný tlak je v zadních koulích, protoe zadní část vozidla je lehčí. Nastavení je pro kadé auto/typ motoru jiné právě proto, aby po natlakování systému a uvedení automobilu do provozní/pracovní polohy měla membrána optimální polohu vzhledem k hmotnosti vozidla, a tím bylo zajitěno potřebné propruení/zdvih kola. Tuhost odpruení se nastavuje/ladí pomocí tlumičů (ostatně co si vzpomínám ty tzv. "komfort koule" neměly jiný tlak ne origo koule od výrobce, ale měly hlavně jiné tlumiče).
U hydractive je to trochu sloitějí, protoe tam se opravdu mění i objem/tlak v okamiku odpojení středové koule od systému a to v rozssahu cca +-20barů, take ano kdy budeme slovíčkařit, tak tlakem v kouli se dát také (do určité míry) měnit charakteristika odpruení. Vdy je to ale spojeno se změnou tlumení a nejde jedno od druhého oddělit. Velká pětistovková koule s malým piditlumičem bude fungovat stejně patně jako mení čtyřstovková koule natlakovaná např. na 30 barů ale s průměrem tlumiče 1,5mm.......Oba ty uvedené příklady jsou extrémy, ale pro pochopení to stačí.
Obecně se sice dá konstatovat, e větí tlak v kouli znamená větí pracovní objem, ale jak píe Jumep platí to jen do určíté míry a toté samo platí i naopak. Kdy ten tlak sníí příli, tak nedosáhne automaticky tuí charakteristiku odpruení, ale jen patně fungující systém a poskakujicí auto.... a to nikdo nechceme
Shrnul bych to celé asi takhle, pokud chce někdo elaborovat s tlakem v koulích, tak musí vedět co dělá, jinak hrozí e nadělá víc kody jak uitku.
Ostatně sám jsi mi upravoval odpruení na C5 II podle mé vlastní modifikace (pokud si na to jetě vůbec pamatuje), take netřeba vysvětlovat jak ten systém funguje
Milane......, já jsem do téhle debaty záměrně nechtěl zabíhat aby to třeba někdo méně technicky zdatný nepochopil patně..... no dobrá, pokud to bere a takhle do extrémů, ano i tlakem v kouli se dá (do určité míry) ovlivnit tvrdost odpruení....
Původně jsem se vůbec nechtěl v téhle tématice tahle dopodrobna pitvat, ale kdy se od těch extrémů zkusíme aspoň na chvíli oprostit, tak u hydropneumatického odpruení je tlak v kouli resp její nastavení od výrobce pevně určený a to jednak poměrem hmotnosti vozidla a nápravy na kterou se ta koule montuje. Jiný tlak je ve předních koulích kde je motor a tudí mnohem větí celkové zatíení na přední nápravu a jiný tlak je v zadních koulích, protoe zadní část vozidla je lehčí. Nastavení je pro kadé auto/typ motoru jiné právě proto, aby po natlakování systému a uvedení automobilu do provozní/pracovní polohy měla membrána optimální polohu vzhledem k hmotnosti vozidla, a tím bylo zajitěno potřebné propruení/zdvih kola. Tuhost odpruení se nastavuje/ladí pomocí tlumičů (ostatně co si vzpomínám ty tzv. "komfort koule" neměly jiný tlak ne origo koule od výrobce, ale měly hlavně jiné tlumiče).
U hydractive je to trochu sloitějí, protoe tam se opravdu mění i objem/tlak v okamiku odpojení středové koule od systému a to v rozssahu cca +-20barů, take ano kdy budeme slovíčkařit, tak tlakem v kouli se dát také (do určité míry) měnit charakteristika odpruení. Vdy je to ale spojeno se změnou tlumení a nejde jedno od druhého oddělit. Velká pětistovková koule s malým piditlumičem bude fungovat stejně patně jako mení čtyřstovková koule natlakovaná např. na 30 barů ale s průměrem tlumiče 1,5mm.......Oba ty uvedené příklady jsou extrémy, ale pro pochopení to stačí.
Obecně se sice dá konstatovat, e větí tlak v kouli znamená větí pracovní objem, ale jak píe Jumep platí to jen do určíté míry a toté samo platí i naopak. Kdy ten tlak sníí příli, tak nedosáhne automaticky tuí charakteristiku odpruení, ale jen patně fungující systém a poskakujicí auto.... a to nikdo nechceme ;-)
Shrnul bych to celé asi takhle, pokud chce někdo elaborovat s tlakem v koulích, tak musí vedět co dělá, jinak hrozí e nadělá víc kody jak uitku.
Ostatně sám jsi mi upravoval odpruení na C5 II podle mé vlastní modifikace (pokud si na to jetě vůbec pamatuje), take netřeba vysvětlovat jak ten systém funguje
|
|
27.04.2021 17:28 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308392
|
|
Aja
|
|
|
Zdravím, mám dotaz na zadní koule. Objednával jsem je po telefonu podle VIN kódu a poslali mi FEBI 38289. Kdy hledám třeba u pana Tobolíka, je tam Febi 38291. Nemohu se dočíst nějaké tlaky. Ale vypadá, e i podle VINka mi poslali právě na ročník 2004 a já mám ročník 2003. Jsou tam nějaké rozdíly nebo to nevadí. Spoléhal jsem na to, kdy to objednávám podle VIN tak to dorazí ok. Ptám se z důvodu, zda to reklamovat. Děkuji, jetě zhaním přední, ale ani pan Tobolik je nemá.
Zdravím, mám dotaz na zadní koule. Objednával jsem je po telefonu podle VIN kódu a poslali mi FEBI 38289. Kdy hledám třeba u pana Tobolíka, je tam Febi 38291. Nemohu se dočíst nějaké tlaky. Ale vypadá, e i podle VINka mi poslali právě na ročník 2004 a já mám ročník 2003. Jsou tam nějaké rozdíly nebo to nevadí. Spoléhal jsem na to, kdy to objednávám podle VIN tak to dorazí ok. Ptám se z důvodu, zda to reklamovat. Děkuji, jetě zhaním přední, ale ani pan Tobolik je nemá.
|
|
27.04.2021 20:14 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308417
|
|
Aja
|
|
|
Super, děkuji
Super, děkuji :palec
|
|
28.04.2021 20:20 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3308481
|
|
Basado
|
Město: Novo, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Dobrý deň,
take konečne sa mi podarilo pretudova celé toto vlákno, aby som sa to tu nezahlcoval otázkami ktoré boli u x-krát zodpovedané a v podstate mám podobný s búchaním pri kolese ako Igok v tomto príspevku ( .link. ), ale neviem, či môe by rieenie podobné. Zhruba od decembra som si vimol väčie búchanie pri prejazde nerovnosami, pri drobných to beriem ako primerané, ale pri troku väčích (2-3 cm) u sú tie nárazy poriadne silné a to aj pri vežmi nízkej rýchlosti (retardéry musím prechádza dobre e nie krokom). Dôslednejím sledovaním som nadobudol pocit, e je to skôr pri vjazde do diery, ako pri vjazde na hrbož, tzn. e pri vjazde na retardér je to ako tak ok, ale buchnutie vznikne pri schádzaní z retardéra (niečo ako popisuje Igok, e to buchne, keď sa koleso opä dotkne vozovky).
Auto vlastním od novembra minulého roka, podža faktúr boli predné ramená, čapy aj stabilizátor menené mesiac pred kúpou (diely naozaj vyzerali ako nové). Najskôr som si myslel, e problém bude tie v guliach, ale podža toho čo som sa tu dočítal bude problém asi niekde inde. Auto sa mi nezdá nejaké tvrdé, ide skôr čisto len o to búchanie (pri prejdení rovnakej trasy na rôznych autách mám pocit, e je C5 najmäkia, ale zároveň najhlučnejia). Auto dokáem rozhojda aj vpredu aj vzadu, keď sa ho snaím rozhojda na jednej strane, rozhojdajú sa obe strany rovnako. Zdvíhanie do hornej alebo spodnej polohy reaguje takmer okamite. Po aktivovaní portového módu je taktie cíti rozdiel v tvrdosti pruenia. Chvížku som jazdil na portovom móde, lebo napriek tomu e autom viacej hojdalo, tak to menej búchalo, ale u teraz mám pocit, e v búchaní nie je iaden rozdiel. Auto má momentálne najazdené 240 000 km, neviem, či boli menené od výroby gule alebo kvapalina (dovoz z Litvy a chýbajúca servisná knika), ale podža čísla na guliach tipujem e nie (96 854 540 80 B 054 10 08h17 neviem či som to vyčítal dobre, ale podža toho, čo tu postoval jumep, je rok výroby pravdepodobne 2010). Neviem, či na to môu ma vplyv snímače výky, kĺby boli troku zhrdzavené ako v Igokovom prípade. Takisto mám pocit, e uloenie piestnice pri žavom prednom kolese je troku načaté.
Ďalia vec čo ma napadá je, e pri prezúvaní na zimné gumy som zabudol dotyčným mechanikom poveda, e to má hydraulické pruenie a e ho musia da pred dvíhaním do servisnej polohy, take ho skúali dvihnú bez toho a potom mi povedali, e z nádre vytieklo 1-2 deci LDS. Rovnako keď sa pozriem do nádrky, tak v sitku nie je vidno olej pri iadnej polohe (niekde som videl obrázok, e by hladina mala by v strede, teraz neviem, čo je na tom pravdy). Cez sitko je nejaká kvapalina vidie, ale je ako urči kožko jej tam je.
Samozrejme servis s tým plánujem navtívi, rád by som ale predtým vedie, čo by to mohlo spôsobova, aby som nevyvalil peniaze na výmenu dielov a výsledok bol nulový ( mám aj nie moc dobré skúsenosti so servisákmi ). Taktie som sa chcel spýta, či je to normálne alebo som si to len donedávna nevímal, ale myslím si, e takéto búchanie asi normálne nie je. Čo sa týka mäkkosti perovania, rád by som o tom s niekým hodil reč poprípade dal vyskúa niekomu fundovanému, bohuiaž nepoznám nikoho čo má C5 ( priznávam, e som iel do toho troku naslepo), tak ak ste niekto z okolia iliny poprípade aj z ďalia a mali by ste čas, vežmi rád sa za Vami dostavím, poprípade dám vyskúa, ak by ste mali cestu okolo
Ďakujem za akúkožvek odpoveď a obdivujem Vás, ak ste to dočítali a sem
Dobrý deň,
take konečne sa mi podarilo pretudova celé toto vlákno, aby som sa to tu nezahlcoval otázkami ktoré boli u x-krát zodpovedané a v podstate mám podobný s búchaním pri kolese ako Igok v tomto príspevku ( https://www.c5club.cz/diskuze/single/3081082-re-hydraulicke-koule-perovani-c5/ ), ale neviem, či môe by rieenie podobné. Zhruba od decembra som si vimol väčie búchanie pri prejazde nerovnosami, pri drobných to beriem ako primerané, ale pri troku väčích (2-3 cm) u sú tie nárazy poriadne silné a to aj pri vežmi nízkej rýchlosti (retardéry musím prechádza dobre e nie krokom). Dôslednejím sledovaním som nadobudol pocit, e je to skôr pri vjazde do diery, ako pri vjazde na hrbož, tzn. e pri vjazde na retardér je to ako tak ok, ale buchnutie vznikne pri schádzaní z retardéra (niečo ako popisuje Igok, e to buchne, keď sa koleso opä dotkne vozovky).
Auto vlastním od novembra minulého roka, podža faktúr boli predné ramená, čapy aj stabilizátor menené mesiac pred kúpou (diely naozaj vyzerali ako nové). Najskôr som si myslel, e problém bude tie v guliach, ale podža toho čo som sa tu dočítal bude problém asi niekde inde. Auto sa mi nezdá nejaké tvrdé, ide skôr čisto len o to búchanie (pri prejdení rovnakej trasy na rôznych autách mám pocit, e je C5 najmäkia, ale zároveň najhlučnejia). Auto dokáem rozhojda aj vpredu aj vzadu, keď sa ho snaím rozhojda na jednej strane, rozhojdajú sa obe strany rovnako. Zdvíhanie do hornej alebo spodnej polohy reaguje takmer okamite. Po aktivovaní portového módu je taktie cíti rozdiel v tvrdosti pruenia. Chvížku som jazdil na portovom móde, lebo napriek tomu e autom viacej hojdalo, tak to menej búchalo, ale u teraz mám pocit, e v búchaní nie je iaden rozdiel. Auto má momentálne najazdené 240 000 km, neviem, či boli menené od výroby gule alebo kvapalina (dovoz z Litvy a chýbajúca servisná knika), ale podža čísla na guliach tipujem e nie (96 854 540 80 B 054 10 08h17 neviem či som to vyčítal dobre, ale podža toho, čo tu postoval jumep, je rok výroby pravdepodobne 2010). Neviem, či na to môu ma vplyv snímače výky, kĺby boli troku zhrdzavené ako v Igokovom prípade. Takisto mám pocit, e uloenie piestnice pri žavom prednom kolese je troku načaté.
Ďalia vec čo ma napadá je, e pri prezúvaní na zimné gumy som zabudol dotyčným mechanikom poveda, e to má hydraulické pruenie a e ho musia da pred dvíhaním do servisnej polohy, take ho skúali dvihnú bez toho a potom mi povedali, e z nádre vytieklo 1-2 deci LDS. Rovnako keď sa pozriem do nádrky, tak v sitku nie je vidno olej pri iadnej polohe (niekde som videl obrázok, e by hladina mala by v strede, teraz neviem, čo je na tom pravdy). Cez sitko je nejaká kvapalina vidie, ale je ako urči kožko jej tam je.
Samozrejme servis s tým plánujem navtívi, rád by som ale predtým vedie, čo by to mohlo spôsobova, aby som nevyvalil peniaze na výmenu dielov a výsledok bol nulový ( mám aj nie moc dobré skúsenosti so servisákmi ). Taktie som sa chcel spýta, či je to normálne alebo som si to len donedávna nevímal, ale myslím si, e takéto búchanie asi normálne nie je. Čo sa týka mäkkosti perovania, rád by som o tom s niekým hodil reč poprípade dal vyskúa niekomu fundovanému, bohuiaž nepoznám nikoho čo má C5 ( priznávam, e som iel do toho troku naslepo), tak ak ste niekto z okolia iliny poprípade aj z ďalia a mali by ste čas, vežmi rád sa za Vami dostavím, poprípade dám vyskúa, ak by ste mali cestu okolo :-)
Ďakujem za akúkožvek odpoveď a obdivujem Vás, ak ste to dočítali a sem :-d
Přílohy: IMG_20210427_183107.jpg ( 4248776b ) - ulozenie LP IMG_20210427_183201.jpg ( 4132669b ) - ulozenie PP |
|
02.06.2021 23:06 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3312030
|
|
Basado
|
Město: Novo, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Dobrý deň,
po pridaní predolého príspevku som teda začal riei problém od najjednoduchích rieení a zdá sa e som urobil dobre. Kúpil som liter LDS kvapaliny a dolial ho celý do nádrky. Po doliatí vak stále nebolo vidie iadnu kvapalinu v nádrke, ale keďe u bol obchod zatvorený tak som sa iel aspoň previez. Nechal som auto párkrát vytlači do najvyej a následne najniej polohy a potom som sa vydal na jazdu. Na moje prekvapenie bolo auto rovnako mäkké, ale pri prechode po nerovnostiach u boli nárazy pekne tlmené, iadne kovové nárazy nebolo poču. Po jazde vak bolo vidie vyteka kvapalinu z nádrky cez dierku vo vrchnáku. Odvtedy kvapalina vytekala ete párkrát, väčinou keď som počas jazdy preiel po väčích nerovnostiach, keď sa auto viacej rozhojdalo. V poslednej dobe u ju vak vidno nie je, beriem to tak (neviem, či správne) e kvapaliny bolo moc a nadbytočnú kvapalinu si systém sám vytlačil cez ,,prepad". Očividne bolo búchanie naozaj spôsobené malým mnostvom kvapaliny, čo sa mi vak zdalo naozaj nepravdepodobné vzhžadom na to, e pruenie fungovalo dobre. Teraz mi je fakt žúto, e som ho ten čas nechal trpie pre pár deci kvapaliny .
Dobrý deň,
po pridaní predolého príspevku som teda začal riei problém od najjednoduchích rieení a zdá sa e som urobil dobre. Kúpil som liter LDS kvapaliny a dolial ho celý do nádrky. Po doliatí vak stále nebolo vidie iadnu kvapalinu v nádrke, ale keďe u bol obchod zatvorený tak som sa iel aspoň previez. Nechal som auto párkrát vytlači do najvyej a následne najniej polohy a potom som sa vydal na jazdu. Na moje prekvapenie bolo auto rovnako mäkké, ale pri prechode po nerovnostiach u boli nárazy pekne tlmené, iadne kovové nárazy nebolo poču. Po jazde vak bolo vidie vyteka kvapalinu z nádrky cez dierku vo vrchnáku. Odvtedy kvapalina vytekala ete párkrát, väčinou keď som počas jazdy preiel po väčích nerovnostiach, keď sa auto viacej rozhojdalo. V poslednej dobe u ju vak vidno nie je, beriem to tak (neviem, či správne) e kvapaliny bolo moc a nadbytočnú kvapalinu si systém sám vytlačil cez ,,prepad". Očividne bolo búchanie naozaj spôsobené malým mnostvom kvapaliny, čo sa mi vak zdalo naozaj nepravdepodobné vzhžadom na to, e pruenie fungovalo dobre. Teraz mi je fakt žúto, e som ho ten čas nechal trpie pre pár deci kvapaliny :-( .
|
|
08.06.2021 13:40 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3312653
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
Basado napsal(a): Dobrý deň,
po pridaní predolého príspevku som teda začal riei problém od najjednoduchích rieení a zdá sa e som urobil dobre. Kúpil som liter LDS kvapaliny a dolial ho celý do nádrky. Po doliatí vak stále nebolo vidie iadnu kvapalinu v nádrke, ale keďe u bol obchod zatvorený tak som sa iel aspoň previez. Nechal som auto párkrát vytlači do najvyej a následne najniej polohy a potom som sa vydal na jazdu. Na moje prekvapenie bolo auto rovnako mäkké, ale pri prechode po nerovnostiach u boli nárazy pekne tlmené, iadne kovové nárazy nebolo poču. Po jazde vak bolo vidie vyteka kvapalinu z nádrky cez dierku vo vrchnáku. Odvtedy kvapalina vytekala ete párkrát, väčinou keď som počas jazdy preiel po väčích nerovnostiach, keď sa auto viacej rozhojdalo. V poslednej dobe u ju vak vidno nie je, beriem to tak (neviem, či správne) e kvapaliny bolo moc a nadbytočnú kvapalinu si systém sám vytlačil cez ,,prepad". Očividne bolo búchanie naozaj spôsobené malým mnostvom kvapaliny, čo sa mi vak zdalo naozaj nepravdepodobné vzhžadom na to, e pruenie fungovalo dobre. Teraz mi je fakt žúto, e som ho ten čas nechal trpie pre pár deci kvapaliny .
Je vidět, e jsi četl velmi málo ...
Pokud si tam dolil 1 litr kapaliny a během jízdy se ti vytlačuje přes víčko, tak tam bude mít cca tak o 1 litr kapaliny navíc ... Nehledě na to, e sis zadělal na pořádný problém s BHI... zatečený elektromotor ... následná postupná destrukce pokud se nevyčistí.
Je vidět, e jsi četl velmi málo ...
Pokud si tam dolil 1 litr kapaliny a během jízdy se ti vytlačuje přes víčko, tak tam bude mít cca tak o 1 litr kapaliny navíc ... Nehledě na to, e sis zadělal na pořádný problém s BHI... zatečený elektromotor ... následná postupná destrukce pokud se nevyčistí.;-)
|
|
| |
|
|