Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Hydraulické koule pérování C5
|< < 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 > >|
24.04.2021 21:50 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308136
Stanjard
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW)Počet příspěvků: 87
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
c5 koule plním od roku 2007 nebo 2008 ??? tak nějak. Je potřeba vymyslet jak to jde a ne jak to nejde. Tak sem si vymyslel jak to udělat. Dělám to asi jinak než všichni ostatní a funguje to Přijeď a ukážu ti to.


Ty tedy dokážeš volbou toho tlaku udělat tvrdost toho auta na přání?
Potřeboval bych z toho udělat létající koberec Samozřejmě, abych se v zatáčce nezabil.

25.04.2021 10:09 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308151
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
volbou tlaku se ale neurčuje tvrdost pérování

25.04.2021 14:26 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308166
Stanjard
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW)Počet příspěvků: 87
99 Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
volbou tlaku se ale neurčuje tvrdost pérování


A co určuje tvrdost pérování?

25.04.2021 21:51 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308217
vos.pe
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 146
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
velikost,tvar a počet koulí a hlavně tlumiče...tlak plynu v kouli měl u DS toleranci 10atm.

25.04.2021 23:00 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308218
Stanjard
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW)Počet příspěvků: 87
99 Poslat soukromou zprávu
vos.pe napsal(a):
velikost,tvar a počet koulí a hlavně tlumiče...tlak plynu v kouli měl u DS toleranci 10atm.


Pístnice je přeci jen hydraulický válec co se v něm jen přelévá kapalina ne? A přelévání kapaliny závisí na tlaku plynu. I u normálního tlumiče záleží přeci na tlaku plynu, který v něm je. A u C5 je tlakový zásobník koule.

26.04.2021 07:54 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308224
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
Stanjard napsal(a):
I u normálního tlumiče záleží přeci na tlaku plynu, který v něm je. A u C5 je tlakový zásobník koule.


ne, u normálního tlumiče (plynokapalinového) je plyn přítomen pouze proto, že zabraňuje nadměrnému pěnění oleje při tom jak píst pracuje a olej protéká tlumičem. Pěnění totiž vytváří vzduchové bubliny a ty snižují učinnost tlumení ...

koule samotná u Citroenu slouží především jako náhrada ocelové pružiny. Díky tomu, že je v ní namontovaný tlumič ( který by mohl být místo toho umístněn v pístnici samotné, třeba jako to má Citroen C6 V6) zároveň koule funguje jako pružina i jako tlumič v jednom.

26.04.2021 14:02 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308246
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
volbou tlaku se ale neurčuje tvrdost pérování

To není v případě citroenu šastná odpověď. Velikost tlaku v kouli přímo souvisí s množstvím stlačeného plynu a to do určité míry udává charakter - měkkost pérování. Dej si do předních koulí 30 barů a nebo 60 a projeď auto. Tlumič zustane stejný a pérování je uplně jiné Tak že můžu napsat, velikost tlaku v kouli určuje tvrdost pérování

26.04.2021 14:28 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308247
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Dej si do předních koulí 30 barů a nebo 60 a projeď auto.

a proč bych takovou blbost dělal ? Dotaz byl nejspíš jestli origo koule naplněná na vyšší tlak znamená tvrdší odpružení ?

26.04.2021 14:58 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308250
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
a proč bych takovou blbost dělal ? Dotaz byl nejspíš jestli origo koule naplněná na vyšší tlak znamená tvrdší odpružení ?
No, třeba proto, abys poznal, že volbou tlaku se mimo jiné také určuje tvrdost odpružení. Origo koule naplněná na vyšší tlak znamená měkčí odpružení.

26.04.2021 15:56 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308256
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zasa len teoreticky, ked do nej narves 100bar tak uz to bude kontraproduktivne by som povedal

26.04.2021 18:33 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308271
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
No, třeba proto, abys poznal, že volbou tlaku se mimo jiné také určuje tvrdost odpružení. Origo koule naplněná na vyšší tlak znamená měkčí odpružení.

Milane......, já jsem do téhle debaty záměrně nechtěl zabíhat aby to třeba někdo méně technicky zdatný nepochopil špatně..... no dobrá, pokud to bereš až takhle do extrémů, ano i tlakem v kouli se dá (do určité míry) ovlivnit tvrdost odpružení....

Původně jsem se vůbec nechtěl v téhle tématice tahle dopodrobna pitvat, ale když se od těch extrémů zkusíme aspoň na chvíli oprostit, tak u hydropneumatického odpružení je tlak v kouli resp její nastavení od výrobce pevně určený a to jednak poměrem hmotnosti vozidla a nápravy na kterou se ta koule montuje. Jiný tlak je ve předních koulích kde je motor a tudíž mnohem větší celkové zatížení na přední nápravu a jiný tlak je v zadních koulích, protože zadní část vozidla je lehčí. Nastavení je pro každé auto/typ motoru jiné právě proto, aby po natlakování systému a uvedení automobilu do provozní/pracovní polohy měla membrána optimální polohu vzhledem k hmotnosti vozidla, a tím bylo zajištěno potřebné propružení/zdvih kola. Tuhost odpružení se nastavuje/ladí pomocí tlumičů (ostatně co si vzpomínám ty tzv. "komfort koule" neměly jiný tlak než origo koule od výrobce, ale měly hlavně jiné tlumiče).
U hydractive je to trochu složitější, protože tam se opravdu mění i objem/tlak v okamžiku odpojení středové koule od systému a to v rozssahu cca +-20barů, takže ano když budeme slovíčkařit, tak tlakem v kouli se dát také (do určité míry) měnit charakteristika odpružení. Vždy je to ale spojeno se změnou tlumení a nejde jedno od druhého oddělit. Velká pětistovková koule s malým piditlumičem bude fungovat stejně špatně jako menší čtyřstovková koule natlakovaná např. na 30 barů ale s průměrem tlumiče 1,5mm.......Oba ty uvedené příklady jsou extrémy, ale pro pochopení to stačí.

Obecně se sice dá konstatovat, že větší tlak v kouli znamená větší pracovní objem, ale jak píše Jumep platí to jen do určíté míry a totéž samo platí i naopak. Když ten tlak snížíš příliš, tak nedosáhneš automaticky tužšší charakteristiku odpružení, ale jen špatně fungující systém a poskakujicí auto.... a to nikdo nechceme

Shrnul bych to celé asi takhle, pokud chce někdo elaborovat s tlakem v koulích, tak musí vedět co dělá, jinak hrozí že nadělá víc škody jak užitku.

Ostatně sám jsi mi upravoval odpružení na C5 II podle mé vlastní modifikace (pokud si na to ještě vůbec pamatuješ), takže netřeba vysvětlovat jak ten systém funguje

26.04.2021 20:08 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308301
Stanjard
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW)Počet příspěvků: 87
99 Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
Ostatně sám jsi mi upravoval odpružení na C5 II podle mé vlastní modifikace (pokud si na to ještě vůbec pamatuješ), takže netřeba vysvětlovat jak ten systém funguje


No a o tohle mi přesně jde. Zda se to skutečné dá nastavit tlakem v koulích a zda se i nějak dají nastavit pístnice, aby to prostě tlumilo lépe, ale současně nijak neuskakovalo či moc nehoupalo.
Pokud to takto lze, tak budu dlouze přemýšlet o cestě do Brna

26.04.2021 22:49 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308316
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
zasa len teoreticky, ked do nej narves 100bar tak uz to bude kontraproduktivne by som povedal

Nic není jen teoreticky. Prostě mám nějaký limit kde se mohu pohybovat a a v tom rozmezí úpravou tlaku změním tvrdost pružení. V těch limitech. Naprosto prakticky, žádná teorie.


del42sa napsal(a):
ano i tlakem v kouli se dá (do určité míry) ovlivnit tvrdost odpružení....

Nic víc k tomu není potřeba psát ...

To je vše, co jsem já chtěl k této otázce říci.
Tvůj román je uplně kuhovnu ;-P

27.04.2021 07:51 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308334
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
To je vše, co jsem já chtěl k této otázce říci.

no zjevně jsi chtěl říct víc Můj román je možná kuhovnu, ale řekl bych, že výrobce sám ví nejlépe jak má mít ta která koule nastavený tlak přímo z výroby a jaká je dovolená tolerance a všem uživatelům bych doporučil se toho držet. Že si to někteří mění a montují tam buď nesprávné koule nebo odvrtávají tlumiče, atd. je už jiná věc.

27.04.2021 17:28 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308392
Aja
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 31
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, mám dotaz na zadní koule. Objednával jsem je po telefonu podle VIN kódu a poslali mi FEBI 38289. Když hledám třeba u pana Tobolíka, je tam Febi 38291. Nemohu se dočíst nějaké tlaky. Ale vypadá, že i podle VINka mi poslali právě na ročník 2004 a já mám ročník 2003. Jsou tam nějaké rozdíly nebo to nevadí. Spoléhal jsem na to, když to objednávám podle VIN tak to dorazí ok. Ptám se z důvodu, zda to reklamovat. Děkuji, ještě zhaním přední, ale ani pan Tobolik je nemá.

27.04.2021 18:58 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308406
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Aja napsal(a):
Zdravím, mám dotaz na zadní koule. Objednával jsem je po telefonu podle VIN kódu a poslali mi FEBI 38289.

Pokud mᚠjak v profilu uvedeno " Citroën C5 I 2.0HDi X Break" tak je to správně FEBI 38289.

27.04.2021 20:14 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308417
Aja
Město: Frýdek-Místek, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 31
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Super, děkuji

28.04.2021 20:20 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3308481
Basado
Město: Novo, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Dobrý deň,
takže konečne sa mi podarilo preštudova celé toto vlákno, aby som sa to tu nezahlcoval otázkami ktoré boli už x-krát zodpovedané a v podstate mám podobný s búchaním pri kolese ako Igok v tomto príspevku ( .link. ), ale neviem, či môže by riešenie podobné. Zhruba od decembra som si všimol väčšie búchanie pri prejazde nerovnosami, pri drobných to beriem ako primerané, ale pri trošku väčších (2-3 cm) už sú tie nárazy poriadne silné a to aj pri vežmi nízkej rýchlosti (retardéry musím prechádza dobre že nie krokom). Dôslednejším sledovaním som nadobudol pocit, že je to skôr pri vjazde do diery, ako pri vjazde na hrbož, tzn. že pri vjazde na retardér je to ako tak ok, ale buchnutie vznikne pri schádzaní z retardéra (niečo ako popisuje Igok, že to buchne, keď sa koleso opä dotkne vozovky).
Auto vlastním od novembra minulého roka, podža faktúr boli predné ramená, čapy aj stabilizátor menené mesiac pred kúpou (diely naozaj vyzerali ako nové). Najskôr som si myslel, že problém bude tiež v guliach, ale podža toho čo som sa tu dočítal bude problém asi niekde inde. Auto sa mi nezdá nejaké tvrdé, ide skôr čisto len o to búchanie (pri prejdení rovnakej trasy na rôznych autách mám pocit, že je C5 najmäkšia, ale zároveň najhlučnejšia). Auto dokážem rozhojda aj vpredu aj vzadu, keď sa ho snažím rozhojda na jednej strane, rozhojdajú sa obe strany rovnako. Zdvíhanie do hornej alebo spodnej polohy reaguje takmer okamžite. Po aktivovaní športového módu je taktiež cíti rozdiel v tvrdosti pruženia. Chvížku som jazdil na športovom móde, lebo napriek tomu že autom viacej hojdalo, tak to menej búchalo, ale už teraz mám pocit, že v búchaní nie je žiaden rozdiel. Auto má momentálne najazdené 240 000 km, neviem, či boli menené od výroby gule alebo kvapalina (dovoz z Litvy a chýbajúca servisná knižka), ale podža čísla na guliach tipujem že nie (96 854 540 80 B 054 10 08h17 – neviem či som to vyčítal dobre, ale podža toho, čo tu postoval jumep, je rok výroby pravdepodobne 2010). Neviem, či na to môžu ma vplyv snímače výšky, kĺby boli trošku zhrdzavené ako v Igokovom prípade. Takisto mám pocit, že uloženie piestnice pri žavom prednom kolese je trošku načaté.

Ďalšia vec čo ma napadá je, že pri prezúvaní na zimné gumy som zabudol dotyčným mechanikom poveda, že to má hydraulické pruženie a že ho musia da pred dvíhaním do servisnej polohy, takže ho skúšali dvihnú bez toho a potom mi povedali, že z nádrže vytieklo 1-2 deci LDS. Rovnako keď sa pozriem do nádržky, tak v sitku nie je vidno olej pri žiadnej polohe (niekde som videl obrázok, že by hladina mala by v strede, teraz neviem, čo je na tom pravdy). Cez sitko je nejaká kvapalina vidie, ale je ažko urči kožko jej tam je.

Samozrejme servis s tým plánujem navštívi, rád by som ale predtým vedie, čo by to mohlo spôsobova, aby som nevyvalil peniaze na výmenu dielov a výsledok bol nulový ( mám aj nie moc dobré skúsenosti so servisákmi ). Taktiež som sa chcel spýta, či je to normálne alebo som si to len donedávna nevšímal, ale myslím si, že takéto búchanie asi normálne nie je. Čo sa týka mäkkosti perovania, rád by som o tom s niekým hodil reč poprípade dal vyskúša niekomu fundovanému, bohužiaž nepoznám nikoho čo má C5 ( priznávam, že som šiel do toho trošku naslepo), tak ak ste niekto z okolia Žiliny poprípade aj z ďalšia a mali by ste čas, vežmi rád sa za Vami dostavím, poprípade dám vyskúša, ak by ste mali cestu okolo
Ďakujem za akúkožvek odpoveď a obdivujem Vás, ak ste to dočítali až sem

Přílohy:
IMG_20210427_183107.jpg ( 4248776b ) - ulozenie LP
IMG_20210427_183201.jpg ( 4132669b ) - ulozenie PP

02.06.2021 23:06 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3312030
Basado
Město: Novo, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Dobrý deň,
po pridaní predošlého príspevku som teda začal rieši problém od najjednoduchších riešení a zdá sa že som urobil dobre. Kúpil som liter LDS kvapaliny a dolial ho celý do nádržky. Po doliatí však stále nebolo vidie žiadnu kvapalinu v nádržke, ale keďže už bol obchod zatvorený tak som sa šiel aspoň previez. Nechal som auto párkrát vytlači do najvyššej a následne najnižšej polohy a potom som sa vydal na jazdu. Na moje prekvapenie bolo auto rovnako mäkké, ale pri prechode po nerovnostiach už boli nárazy pekne tlmené, žiadne kovové nárazy nebolo poču. Po jazde však bolo vidie vyteka kvapalinu z nádržky cez dierku vo vrchnáku. Odvtedy kvapalina vytekala ešte párkrát, väčšinou keď som počas jazdy prešiel po väčších nerovnostiach, keď sa auto viacej rozhojdalo. V poslednej dobe už ju však vidno nie je, beriem to tak (neviem, či správne) že kvapaliny bolo moc a nadbytočnú kvapalinu si systém sám vytlačil cez ,,prepad". Očividne bolo búchanie naozaj spôsobené malým množstvom kvapaliny, čo sa mi však zdalo naozaj nepravdepodobné vzhžadom na to, že pruženie fungovalo dobre. Teraz mi je fakt žúto, že som ho ten čas nechal trpie pre pár deci kvapaliny .

08.06.2021 13:40 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3312653
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Basado napsal(a):
Dobrý deň,
po pridaní predošlého príspevku som teda začal rieši problém od najjednoduchších riešení a zdá sa že som urobil dobre. Kúpil som liter LDS kvapaliny a dolial ho celý do nádržky. Po doliatí však stále nebolo vidie žiadnu kvapalinu v nádržke, ale keďže už bol obchod zatvorený tak som sa šiel aspoň previez. Nechal som auto párkrát vytlači do najvyššej a následne najnižšej polohy a potom som sa vydal na jazdu. Na moje prekvapenie bolo auto rovnako mäkké, ale pri prechode po nerovnostiach už boli nárazy pekne tlmené, žiadne kovové nárazy nebolo poču. Po jazde však bolo vidie vyteka kvapalinu z nádržky cez dierku vo vrchnáku. Odvtedy kvapalina vytekala ešte párkrát, väčšinou keď som počas jazdy prešiel po väčších nerovnostiach, keď sa auto viacej rozhojdalo. V poslednej dobe už ju však vidno nie je, beriem to tak (neviem, či správne) že kvapaliny bolo moc a nadbytočnú kvapalinu si systém sám vytlačil cez ,,prepad". Očividne bolo búchanie naozaj spôsobené malým množstvom kvapaliny, čo sa mi však zdalo naozaj nepravdepodobné vzhžadom na to, že pruženie fungovalo dobre. Teraz mi je fakt žúto, že som ho ten čas nechal trpie pre pár deci kvapaliny .

Je vidět, že jsi četl velmi málo ...
Pokud si tam dolil 1 litr kapaliny a během jízdy se ti vytlačuje přes víčko, tak tam budeš mít cca tak o 1 litr kapaliny navíc ... Nehledě na to, že sis zadělal na pořádný problém s BHI... zatečený elektromotor ... následná postupná destrukce pokud se nevyčistí.

|< < 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator