| | |
07.03.2018 15:57 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3137888
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
PATaMAT napsal(a): To není pravda, viskozitu to má v podstatě stejnou při vech teplotách, někde mám tabulky ze specifikací. Nějaké rozdíly tam jsou, ale není to nijak dramatické... Ta LDS je asi velmi nepatrně tekutějí a hlavně odolnějí proti stárnutí.
EDIT: tabulka ...
ty hodnoty jsou Milane krasne,to je vse pekne ,ale u benzinu se na pumpe taky nedoctes ze kdyz do nej namocis gumove tesneni dele nez je zdravo ze z nej mas lano
kapaliny porovnat nemuzu,skusenost s tim nemam,ale dle zkusenosti a rozumu mi vychazi ze tak uplne stejne nejsou...treba se pletu,treba ale ne...
jedna vec je ale jista xantie neni C5 a nemyslim si a dej mi argument ktery bude padny,ze psa udelalo novy typ kouli jen proto aby se mohli prodavat draz nebo meli jiny tvar kdyz uz ty nove zelene jsou tak super hiper...
ty hodnoty jsou Milane krasne,to je vse pekne ,ale u benzinu se na pumpe taky nedoctes ze kdyz do nej namocis gumove tesneni dele nez je zdravo ze z nej mas lano :-d
kapaliny porovnat nemuzu,skusenost s tim nemam,ale dle zkusenosti a rozumu mi vychazi ze tak uplne stejne nejsou...treba se pletu,treba ale ne...
jedna vec je ale jista xantie neni C5 a nemyslim si a dej mi argument ktery bude padny,ze psa udelalo novy typ kouli jen proto aby se mohli prodavat draz nebo meli jiny tvar kdyz uz ty nove zelene jsou tak super hiper...
|
|
08.03.2018 08:30 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138035
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
autodiag napsal(a): ty hodnoty jsou Milane krasne,to je vse pekne ,ale u benzinu se na pumpe taky nedoctes ze kdyz do nej namocis gumove tesneni dele nez je zdravo ze z nej mas lano
kapaliny porovnat nemuzu,skusenost s tim nemam,ale dle zkusenosti a rozumu mi vychazi ze tak uplne stejne nejsou...treba se pletu,treba ale ne...
jedna vec je ale jista xantie neni C5 a nemyslim si a dej mi argument ktery bude padny,ze psa udelalo novy typ kouli jen proto aby se mohli prodavat draz nebo meli jiny tvar kdyz uz ty nove zelene jsou tak super hiper... .link.
.link.
...
http://citroxa.rajce.idnes.cz/zplostele_koule-C5-Xa
http://citroxa.rajce.idnes.cz/zplostele_koule-C5-Xa#koule_c6_Xa_stejne.jpg
...
|
|
08.03.2018 14:00 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138052
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no super a ??
nejak nevidim u C5 zelene klacicke koule
no super a ??
nejak nevidim u C5 zelene klacicke koule
|
|
08.03.2018 14:32 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138061
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Pokrok nezastaví ... Ukazuji jen e novějí edé zplotělé koule se montovaly na u poslední ročník Xantií. Dokonce uplně stejná koule je pro Xantii a c6. edé koule jsou dokonalejí, mají například větí průměr membrány a tím kratí zdvih, tak e při práce se tolik nehýbe a tolik netrpí. Na c5 I a II nejde starí koule na předek namontovat kvůli malému prostoru. Třeba i to je důvod proč jsou zplotělé? Provedením nové koule odpadl problém s doplňováním dusíku a mohli tak garantovat 200tis km bez servisního zásahu, to platí i o LDS...
Asi bych to přirovnal k pneumatikám na ráfku 15" a 16" . Oboje plní svoji funkci ale kadá jinak při zachování stejného obvodu - vnějího průměru. 15" bude mít větí profilové číslo, 16" mení, na celkovou velikost kola a obecné pouití to nebude mít vliv ale na komfort a vlastnosti na vozovce ano.
např: 205/60/15" a 225/50/16" ... rozdíl ve velikosti je zanedbatelný 0,7% při 130km/h to bude odchylka 1 km/h ale jízdní vlastnosti budou uplně jiné,
podobné je to i s těmi koulemi ... Běně si lidi dávají uplně jiná kola na auto a nikdo se nad tím nepozastavuje a tady se dělá s koulemi takovej cirkus
Pokrok nezastaví ... Ukazuji jen e novějí edé zplotělé koule se montovaly na u poslední ročník Xantií. Dokonce uplně stejná koule je pro Xantii a c6. edé koule jsou dokonalejí, mají například větí průměr membrány a tím kratí zdvih, tak e při práce se tolik nehýbe a tolik netrpí. Na c5 I a II nejde starí koule na předek namontovat kvůli malému prostoru. Třeba i to je důvod proč jsou zplotělé? Provedením nové koule odpadl problém s doplňováním dusíku a mohli tak garantovat 200tis km bez servisního zásahu, to platí i o LDS...
Asi bych to přirovnal k pneumatikám na ráfku 15" a 16" . Oboje plní svoji funkci ale kadá jinak při zachování stejného obvodu - vnějího průměru. 15" bude mít větí profilové číslo, 16" mení, na celkovou velikost kola a obecné pouití to nebude mít vliv ale na komfort a vlastnosti na vozovce ano.
např: 205/60/15" a 225/50/16" ... rozdíl ve velikosti je zanedbatelný 0,7% při 130km/h to bude odchylka 1 km/h ale jízdní vlastnosti budou uplně jiné,
podobné je to i s těmi koulemi ... Běně si lidi dávají uplně jiná kola na auto a nikdo se nad tím nepozastavuje a tady se dělá s koulemi takovej cirkus :-P
|
|
08.03.2018 15:04 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138062
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
add koule : no to co pises s tim se ja s tebou plne souhlasim a je to,co jsem ale presne psal o nekolik radku vejs...
proto mi porad unika ten smysl do C5 rvat tu zelenou kdyz jsi prave napsal ze ta seda/splostela je ve vsech ohledech lepsi a v podstate posledni stupen vyvoje ,kdyz pominu ze to proste do C5 nepatri..pises o pokroku a na druhou stranu podporujes tu starou technogii
add: kola/pneu ,s tim uplne nesouhlasim ale to uz jinde jsme , wheel sizing,nebo jak to nazvat, mimo jine i uzce souvisi s normami EURO,ale samozdrejme cim vyssi pneu tim lepsi pohodli na ukor horsi stability...takze vliv i na kombort i na jizdni projev
na druhou stranu jsou mezi nami i taci, kteri C5 nemaji ,ale presto s koulema problem maji
ano bezne si lide davaji na auta jine kola at z duvodu pohodli nebo lepsi trakce,ovsem obavam se to ac je v nekterych pripadech na hrane neni to na ukor bezpecnosti... nemyslim si ze by C5 vseobecne mela nevyladeny podvozek...takze stale nevim co tato zamena prinasi dobreho (a tu o cena preskocime )
add koule : no to co pises s tim se ja s tebou plne souhlasim a je to,co jsem ale presne psal o nekolik radku vejs...
proto mi porad unika ten smysl do C5 rvat tu zelenou kdyz jsi prave napsal ze ta seda/splostela je ve vsech ohledech lepsi a v podstate posledni stupen vyvoje ,kdyz pominu ze to proste do C5 nepatri..pises o pokroku a na druhou stranu podporujes tu starou technogii :nevim
add: kola/pneu ,s tim uplne nesouhlasim ale to uz jinde jsme , wheel sizing,nebo jak to nazvat, mimo jine i uzce souvisi s normami EURO,ale samozdrejme cim vyssi pneu tim lepsi pohodli na ukor horsi stability...takze vliv i na kombort i na jizdni projev ;)
na druhou stranu jsou mezi nami i taci, kteri C5 nemaji ,ale presto s koulema problem maji :D
ano bezne si lide davaji na auta jine kola at z duvodu pohodli nebo lepsi trakce,ovsem obavam se to ac je v nekterych pripadech na hrane neni to na ukor bezpecnosti... nemyslim si ze by C5 vseobecne mela nevyladeny podvozek...takze stale nevim co tato zamena prinasi dobreho (a tu o cena preskocime ;) )
|
|
11.03.2018 00:10 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138764
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Este znacku Lizarte mozno doporucit, tak mi bolo povedane v FR servise a este ze montuju casto aj Suplex a RCA France.
Este znacku Lizarte mozno doporucit, tak mi bolo povedane v FR servise a este ze montuju casto aj Suplex a RCA France.
|
|
11.03.2018 08:40 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138788
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Tak staré zelené od RCA byly jedny z nejhorích sr@ček. Jak od nich vypadají nové edé nevím. Ono těch skutečných výrobců moc není, je to jen jinak značené...
Tak staré zelené od RCA byly jedny z nejhorích sr@ček. Jak od nich vypadají nové edé nevím. Ono těch skutečných výrobců moc není, je to jen jinak značené...
|
|
11.03.2018 12:56 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138813
|
|
Tarasus
|
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 82 |
|
|
Zdravím pánové,
Me by osobně zajímalo spíe jak si stojí koule druhovýroby oproti originálu z Citroenu. ( Kvalita "pruení", ivotnost)
Budu kupovat koule a rád bych věděl jaká druhovyroba je nejkvalitnějí.
Dekuji
Zdravím pánové,
Me by osobně zajímalo spíe jak si stojí koule druhovýroby oproti originálu z Citroenu. ( Kvalita "pruení", ivotnost)
Budu kupovat koule a rád bych věděl jaká druhovyroba je nejkvalitnějí.
Dekuji
|
|
11.03.2018 13:55 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138815
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
del42sa napsal(a): nápodobně
tyhle upravy koulí si nechali dělat zákaznici na Citroenech léta letoucí u v dobách XM/ Xantií/BX , lidi si převrtávali tlumič na vyí průtok, dofukovali koule na vyí tlak nebo kupovali tzv. "komfort" koule a najednou je to prasárna
dost zajímavej pohled Kdy něčemu nerozumí tak to nekomentuj
to ze si to nekdo delal na xm/xantich znamena co ? ze tenkrat byl svet jinej ? neco co je to za omluvny argument ?
co si delali lidi me az tak nezajima ,ale kdyz to udelaji v servise,to uz je trochu jina
byla to prasarna predtim a jeste vetsi psasarna je to ted...pokud ses prasemechanik tak to vse vysetluje..pokud nejsi mechanik trochu te to omlouva..
nerikam ze tomu rozumi nejak zvlast,kazdy dela neco,ale rozumim tomu dost do te miry abych vedel co do auta patri nebo nepatri
to ze si to nekdo delal na xm/xantich znamena co ? ze tenkrat byl svet jinej ? neco co je to za omluvny argument ?
co si delali lidi me az tak nezajima ,ale kdyz to udelaji v servise,to uz je trochu jina
byla to prasarna predtim a jeste vetsi psasarna je to ted...pokud ses prasemechanik tak to vse vysetluje..pokud nejsi mechanik trochu te to omlouva..
nerikam ze tomu rozumi nejak zvlast,kazdy dela neco,ale rozumim tomu dost do te miry abych vedel co do auta patri nebo nepatri
|
|
11.03.2018 16:15 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138821
|
|
Robert
|
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 52 |
|
|
Nečetl jsem celou diskuzi, jen konec a viděl bych to jinak. BX bylo čistě o mechanických parametrech pérování, u Xantie a XM bylo pérování ve verzi s proměnlivým tlumením ovlivňováno na dneek primitivní logikou v elektronice, bohuel u C5 nastoupila o dost pokročilejí elektronika s řízením podvozku na základě vyhodnocování více parametrů a ta, aby dobře fungovala, očekávají se nějaké hydraulicko mechanické parametry. Kdy tyto budou významně jiné, elektronika uvidí nestandardní chování nebo jinak řečeno vyhodnotí rizikové chování podvozku a bude mít snahu systém stabilizovat (o to více se systémem ESP, který si některé parametry bere z řízení podvozku). Výsledek pak můe být diskutabilní a kontraproduktivní a co se stane v případě, e se seběhne jistá kombinace parametrů jen těko předpokládat.
Nečetl jsem celou diskuzi, jen konec a viděl bych to jinak. BX bylo čistě o mechanických parametrech pérování, u Xantie a XM bylo pérování ve verzi s proměnlivým tlumením ovlivňováno na dneek primitivní logikou v elektronice, bohuel u C5 nastoupila o dost pokročilejí elektronika s řízením podvozku na základě vyhodnocování více parametrů a ta, aby dobře fungovala, očekávají se nějaké hydraulicko mechanické parametry. Kdy tyto budou významně jiné, elektronika uvidí nestandardní chování nebo jinak řečeno vyhodnotí rizikové chování podvozku a bude mít snahu systém stabilizovat (o to více se systémem ESP, který si některé parametry bere z řízení podvozku). Výsledek pak můe být diskutabilní a kontraproduktivní a co se stane v případě, e se seběhne jistá kombinace parametrů jen těko předpokládat.
|
|
11.03.2018 18:11 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138836
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Robert napsal(a): očekávají se nějaké hydraulicko mechanické parametry. Kdy tyto budou významně jiné, elektronika uvidí nestandardní chování Naprostý souhlas, ale vimněte si výrazu "významně jiné" ...
Je tu pár lidí na klubu ( nebudu je bonzovat ) co má, nebo mělo na H3+ namontované koule pro H3 ... Je to lehce více houpavé, taková ehlička na nae silnice, ale pořád je to auto bezpečné, neb kdy to prostřední koule vypne, je to jak obyč H3 - a ta je jak snad vichni víme bezpečná Nikomu to neradím a si to tam dá, jen vím, e tak pár lidí jezdí a jezdilo. Já to upravuji jinak, vdy podle poadavků zákazníka a tak razantní zásah to není jak tato záměna.
Naprostý souhlas, ale vimněte si výrazu "významně jiné" ...
Je tu pár lidí na klubu ( nebudu je bonzovat :-D ) co má, nebo mělo na H3+ namontované koule pro H3 ... Je to lehce více houpavé, taková ehlička na nae silnice, ale pořád je to auto bezpečné, neb kdy to prostřední koule vypne, je to jak obyč H3 - a ta je jak snad vichni víme bezpečná ;-) Nikomu to neradím a si to tam dá, jen vím, e tak pár lidí jezdí a jezdilo. Já to upravuji jinak, vdy podle poadavků zákazníka a tak razantní zásah to není jak tato záměna. ;-)
|
|
11.03.2018 23:19 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138898
|
|
jruze
|
|
|
PATaMAT napsal(a): Naprostý souhlas, ale vimněte si výrazu "významně jiné" ...
Je tu pár lidí na klubu ( nebudu je bonzovat ) co má, nebo mělo na H3+ namontované koule pro H3 ... Je to lehce více houpavé, taková ehlička na nae silnice, ale pořád je to auto bezpečné, neb kdy to prostřední koule vypne, je to jak obyč H3 - a ta je jak snad vichni víme bezpečná Nikomu to neradím a si to tam dá, jen vím, e tak pár lidí jezdí a jezdilo. Já to upravuji jinak, vdy podle poadavků zákazníka a tak razantní zásah to není jak tato záměna.
Doba tuningů vrtáčkem u je pryč a záměna koulí ? vrací se o typ zpět - taková CX byla opravdu ,,parník" a byla na silnici nebezpečná ?
Doba tuningů vrtáčkem u je pryč:-) a záměna koulí ? vrací se o typ zpět - taková CX byla opravdu ,,parník" a byla na silnici nebezpečná ?
|
|
12.03.2018 07:58 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
3138962
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jruze napsal(a): Doba tuningů vrtáčkem u je pryč a záměna koulí ? vrací se o typ zpět - taková CX byla opravdu ,,parník" a byla na silnici nebezpečná ?
parnik to byl,to bez debat,jak nebezpecnej tezko odhadnout,jina doba jine rychlosti,jine kontrukce
z c5 cx koulema neudelas,minimalne diky elektronice..jak pise ruza doba vrtacku a zameny kouli je pryc
parnik to byl,to bez debat,jak nebezpecnej tezko odhadnout,jina doba jine rychlosti,jine kontrukce
z c5 cx koulema neudelas,minimalne diky elektronice..jak pise ruza doba vrtacku a zameny kouli je pryc
|
|
| |
|
|