Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Hydraulické koule pérování C5
|< < 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 53 > >|
05.03.2018 22:23 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137376
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
videl som uz vzadu pri C5 1 a 2 narvane XA gule, osobne by som to nerobil a cena druhovyrobovej gule nie je nijako extremne drahsia ako XA gula
kazdopadne vacsinou malo to auto hodny problem s pruzenim a stabilitou na tych guliach

06.03.2018 14:03 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137481
Jimik
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 169
99 Poslat soukromou zprávu
laemon napsal(a):

Tak teď jsem zmaten
Na straně 26 tohoto vlákna se píše, že zelené koule vzadu jsou naprostá pohoda.
Ptej se PATAMATa, ten s tím má zkušenosti.

06.03.2018 18:11 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137538
konqui
Město: Kousek od opavy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 213
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Když už jsme u toho, co konkrétně ovlivňuje tvrdost? Jsou to pístnice a jejich průtok, nebo koule? Nestálo by za to provrtat větší otvory z pístnic pokud je to tím, případně zkusit dát jiné koule? Třeba tzv. komfortní z předchozí C5...

06.03.2018 20:04 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137549
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tvrdost hlavne gule, ak ich budes vrtat, stratia tlmiace vlastnosti = nebezpecne auto

06.03.2018 20:54 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137559
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tvrdost pružení dělají v podstatě jen a pouze koule, obsah a tlak dusíku a vlastnosti průtokového tlumiče v kouli ( u H3+ jsou u středových koulí tlumiče i v těle H-ventilu ) Jde namontovat ledasco ale na to je potřeba mít potřebné znalosti a zkušenosti ... Je to jak s obyč auty kde se dávají jiné pružiny, jiné tlumiče .. Velikost tlaku v kouli spolupůsobí s průtokem v tlumiči a dá se mnohdy dosáhnout lepší vlastnosti podvozku než jsou z výroby. Je to ale pro každého jinak. Každému vyhovuje jiná charakteristika podvozku. Co vyhovuje jednomu a chrochtá blahem, to nemusí sedět jinému. Mám i 2 montáže "starých" origo zelených koulí ( s vícevrstvou membránou) na předku X7 a myslím k plné spokojenosti uživatelů.

Přílohy:
x7_1.JPG ( 2508766b ) -
x7_2.JPG ( 2874819b ) -
x7_3.JPG ( 2680543b ) -

06.03.2018 20:56 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137560
Martin
Město: Vlašim, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 297
99 Poslat soukromou zprávu
Já jsem asi před rokem a půl měnil všechny 4 koule. Druhovýroba AL-KO přišla na 1749,- jedna, což se mi nezdá tak moc. Jasně, mám starý auto (2002, 330t km), a taky se mi do něj nechce vrážet "zbytečně"moc peněz. Jenže kdo chce mít opici, musí mít na banány. Podle mého servisu, kam pravidelně jezdím, je auto v dobrém stavu a mám jej držet, dokud se nerozpadne. A tak holt šetřím a kupuju ty banány - slušnou kvalitu za slušné peníze.
Na trojkovou oktávku taky nebudeš dávat tlumiče a pružiny z jedničkový. Nebo snad jo

06.03.2018 21:08 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137575
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nemel tady o koktávce, ale určitě na to existuje spousta "tuningový" měkčích, tvrdší, progresivních pružin i tlumičů ... Koule na Citroenu je pouze nádoba - zásobník tlaku, je jedno jestli zelená nebo šedá ... záleží na objemu a tlaku a to lze měnit. Průtokový tlumič je uplně stejný na všech citroenech, jen má vždy jinou charakteristiku, provedení planžet, dírku průtoku ... pak už je to pouze o vhodném vzájemném nastavení, naladění podvozku.

06.03.2018 21:13 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137585
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tak a ted amen s nami na uz tak rusnych cestach ....
ciste ze zajimavosti,rozdilnost nembran ,resp rozdilnost kapaliny (LHM/LDS) nevadi ?

06.03.2018 21:32 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137595
Luki_C5
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI ExclusivePočet příspěvků: 971

VIP Poslat soukromou zprávu
Zajimava diskuze 🐵 a 🍌 To je presne i muj nazor. Proc si lidi kupujete c5 kdyz pak spekulujete 🙈

06.03.2018 21:33 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137596
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
tak a ted amen s nami na uz tak rusnych cestach ....
ciste ze zajimavosti,rozdilnost nembran ,resp rozdilnost kapaliny (LHM/LDS) nevadi ?

Ne nevadí, tyhle na fotkách mají uplně stejné membrány jak ty c5. ...
Už se to tu probíralo před lety ... na foto origo fabrická montហna Xantii hydractiv
na druhé foto membrány porovnání membrány Xa - c5 ...

.

Přílohy:
Xa_c5.JPG ( 2350945b ) -
koule-C5-Xa_05.JPG ( 1940973b ) -

06.03.2018 22:45 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137676
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
to vis,ja se radeji 3x zeptam...
take se probirala vydrz kouli stare/nove ...
stare nevydrzeli tolik co C5,tak premejslim v cem je vyhoda (teda krome ceny,ktera zas tak rozdilna neni)

07.03.2018 07:45 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137747
konqui
Město: Kousek od opavy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 213
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tady vůbec nejde o nějaké spekulace (origo koule mají přijatelnou cenu), spíše o to, jestli by se to auto nedalo změkčit. Třeba na úroveň XM, CX a podobných.

07.03.2018 08:42 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137775
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Proč má X7 celkem 7 koulí, když C5 měla verze i jen 4 ... Proč přidali u X7 na zadku kouli a je tam 4 koule na nápravu ... proto že s celkově 4ma koulema u C5 I a II je tem podvozek divnej, že ta hydraulika prostě potřebuje větší objem plynu aby to fungovalo líp.

07.03.2018 09:05 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137786
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
proc ma X7 i 4 pruziny a funguje ?

07.03.2018 09:46 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137805
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Proč má X7 celkem 7 koulí, když C5 měla verze i jen 4 ... Proč přidali u X7 na zadku kouli a je tam 4 koule na nápravu ... proto že s celkově 4ma koulema u C5 I a II je tem podvozek divnej, že ta hydraulika prostě potřebuje větší objem plynu aby to fungovalo líp.


ty čtyři koule vzadu u X7, jsou kvůli jinému zavěšení zadní nápravy, už jsme to probírali na stránkách klubu citroeny.cz Bohužel některé odkazy na obrázky už nejsou aktivní: .link.

Další důvod proč má X7 7 koulí je proto, že přestali nabízet základní verzi Hydractive 3, kterou nahradily pružiny ( verze metalique ) a všechny dražšší verze mají Hydractive 3+

PS: jinak z těma koulema má Pat a Mat pravdu. Ty zelené koule s vícevrstvou membránou co se dávaly do posledních Xantií jsou výdrží i provedením membrány rovnocenné jako ty šedivé koule, které mají pouze jiný tvar....

07.03.2018 11:15 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137818
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
PS: jinak z těma koulema má Pat a Mat pravdu. Ty zelené koule s vícevrstvou membránou co se dávaly do posledních Xantií jsou výdrží i provedením membrány rovnocenné jako ty šedivé koule, které mají pouze jiný tvar....

ja si jeho nazoru vazim a cenim,na hidrauliku je opravdu fundovany o tom zadna
me spis zarazi PROC menit ,resp PROC davat do auta neco co tam nepatri kdyz tu pisete, ze je vse stejne jen to ma jinej tvar a cena taky neni problem protoze je vicemene stejna ,tak proc bych tam mel cpat vec ktera pro auto neni urcena? proto abych se odlisil od ostatnich ?
ja za sebe neverim ze jsou koule stejne a ze material nembrany je jiny,jednak jsou jine kapaliny (LHM/LDS) a jednak zelene koule propousteli nembranou tlak,kdezto ty sede(C5) ho nepropousti a vydrzi cca 300 tisic bez udrzby,vetsinou se u nich nembrana prorazi.....tak at mi nikdo netvrdi ze v tom neni rozdil
tema vrtani otvoru jinych nez ktere by tam meli byt asi komentovat nechci vubec

07.03.2018 12:17 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137819
Luki_C5
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI ExclusivePočet příspěvků: 971

VIP Poslat soukromou zprávu
To je podobne jako rict ze c5 bude fungovat na LHM. Samozrejme ze bude. Fungovat bude i kdyz tam nalijes jakykoliv olej otazka je jak dlouho a co vsechno to veme sebou do vetsnych lovist.
Jak pise Martin proc tam cpat neco jineho. Chapu lidi co nemaji penize na original a koupi si tam Monroe, TRW, I.F.H.S a podobny shit ale duvod cpat tam koule z xantii taky nechspu.
Jinak ty I.F.H.S asi shit jsou protoze uz jsem je videl praskle ve svu. Otevrene jak tlama Aliena a vetrelce

07.03.2018 12:37 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137821
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ja za sebe neverim ze jsou koule stejne a ze material nembrany je jiny,jednak jsou jine kapaliny (LHM/LDS) a jednak zelene koule propousteli nembranou tlak,kdezto ty sede(C5) ho nepropousti a vydrzi cca 300 tisic bez udrzby,vetsinou se u nich nembrana prorazi.....tak at mi nikdo netvrdi ze v tom neni rozdil
tema vrtani otvoru jinych nez ktere by tam meli byt asi komentovat nechci vubec


čteš co ti lidi píšou ??? asi ne, jinak by jsi nemohl psát takové kraviny. Dusík propouštěly zelené koule s JEDNOVRSTVOU membránou. Ty zelené koule se třema důlkama mají VICEVRSTVÉ membrány, tj. stejné jako šedivé koule pro C5. Použitá guma je také stejná, změna kapaliny je z úplně jiných důvodů a ne kvůli nějaké membráně. Jde o to, aby se co nejvíce prodloužily servisní intervaly na výměnu oleje a PSA mohla dávat záruku na bezúdržbost Hydractive 3.

"Syntetická kapalina hydraulického systému zase zabezpečuje menší tření diky lepší viskozitě. Diky těmto zlepšením je nový systém odpruženi bez nároků na údržbu v průběhu pěti let anebo 200 000 km."

.link.

parametry/viskozita LHM/LDS:
.link.
.link.

"Jak pise Martin proc tam cpat neco jineho ?" třeba kvůli ceně ? nebo jinému tlaku ? těch důvodů by se našlo jistě vícero. Ale musí to dělat někdo kdo tomu rozumí....

07.03.2018 13:11 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137833
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
"Syntetická kapalina hydraulického systému zase zabezpečuje menší tření diky lepší viskozitě.

To není pravda, viskozitu to má v podstatě stejnou při všech teplotách, někde mám tabulky ze specifikací. Nějaké rozdíly tam jsou, ale není to nijak dramatické... Ta LDS je asi velmi nepatrně tekutější a hlavně odolnější proti stárnutí.

EDIT: tabulka ...

Přesně stejná debata tu už byla LDS - LHM a zelené koule - šedé zploštělé koule, gumové komponenty...
.

Přílohy:
LDS-LHM_hodnoty.jpg ( 575252b ) -

07.03.2018 13:43 - Re: Hydraulické koule pérování C5 3137847
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ja za sebe neverim ze jsou koule stejne a ze material nembrany je jiny,jednak jsou jine kapaliny (LHM/LDS) a jednak zelene koule propousteli nembranou tlak,kdezto ty sede(C5) ho nepropousti a vydrzi cca 300 tisic bez udrzby,vetsinou se u nich nembrana prorazi.....

Právě ty neorigo druhovýroba zploštělé šedé dusík trochu propouští, nevydrží zdaleka to co origo Cit. A jak je to s membránami rozebral del42sa.

|< < 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 53 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator