| | |
14.03.2013 17:37 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2556926
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Ale nie v kazdom. Obvolaj dake, to bude najjednoduchsie.
Ale nie v kazdom. Obvolaj dake, to bude najjednoduchsie.
|
|
14.03.2013 17:45 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2556960
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
No teoreticky by to měli umět i plniči koulí (staré koule BX,XANTIA atd. se dofukovali)
Na C5 u to nejde ale závit by měl být stejný tak by to mělo jít změřit...Za jednu náplněnou jsem platil 250 kč tak nevím kolik za měření.Otázka jestli v okolí nějakého takového borce má.Já jezdil do Loun a pak jsem konečně nael p.Radu v Praze.
No teoreticky by to měli umět i plniči koulí (staré koule BX,XANTIA atd. se dofukovali)
Na C5 u to nejde ale závit by měl být stejný tak by to mělo jít změřit...Za jednu náplněnou jsem platil 250 kč tak nevím kolik za měření.Otázka jestli v okolí nějakého takového borce má.Já jezdil do Loun a pak jsem konečně nael p.Radu v Praze.
|
|
14.03.2013 19:38 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557089
|
|
Henry
|
|
|
Nepamatuju si to přesně, ale řekl bych, e PATaMAT to umí taky, ale a se pochlubí sám.
Nepamatuju si to přesně, ale řekl bych, e PATaMAT to umí taky, ale a se pochlubí sám.
|
|
14.03.2013 22:30 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557299
|
|
jumep
|
|
|
dat si pozor - LHMka zoziera gumu a membrana v C5 guli je gumova ....
ja som si ten tlakomer chcel vyrabat, veci mam, ale nejako nevydalo
ako bolo napisane, zvladne to kazdy plnic guli, akurat fakt chcet aby to netlacil lhmkou
dat si pozor - LHMka zoziera gumu a membrana v C5 guli je gumova ....
ja som si ten tlakomer chcel vyrabat, veci mam, ale nejako nevydalo
ako bolo napisane, zvladne to kazdy plnic guli, akurat fakt chcet aby to netlacil lhmkou
|
|
14.03.2013 22:53 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557315
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Jen se blbě ptám : z čeho je membrána ve starých koulích na lhm já myslel e také guma
Jen se blbě ptám : z čeho je membrána ve starých koulích na lhm já myslel e také guma:-o
|
|
14.03.2013 22:57 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557316
|
|
jumep
|
|
|
ucastnici zrazov uz mali sancu vidiet rozrezanu gulu
C5 ma tenku makku gumennu membranu (jasne ze to neni cista guma, ale ide o princip)
starsie gule a zatial vsetky nahrady maju hrubu priesvitnu, tvrdu membranu, neviem co to presne je, ale na omak je to znacne plastove
ucastnici zrazov uz mali sancu vidiet rozrezanu gulu
C5 ma tenku makku gumennu membranu (jasne ze to neni cista guma, ale ide o princip)
starsie gule a zatial vsetky nahrady maju hrubu priesvitnu, tvrdu membranu, neviem co to presne je, ale na omak je to znacne plastove
|
|
15.03.2013 11:05 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557467
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkouení je moné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To u je radi můu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,-
tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkouení je moné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To u je radi můu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,- :-(
|
|
15.03.2013 11:26 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557471
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
LHM rozoziera gumu a proto ve co na XM, XA, BX, CX
. bylo ve styku s LHM vekeré GUMOVÉ přepady , těsnění, membrány korektorů
. A vydrelo to 20 a více let
. Co k tomu dodat ?
Gumy je několik druhů a v systému kde teče nějaký olej např LDS,LHM, motorový, převodový
je pouita guma odolná olejům a ropným produktům . Nejčastěji NBR-SBR a jejich různé směsi.
LHM naruuje gumu například na PNEUMATIKÁCH, na gumě která není dlouhodobě odolná ropným produktům a jejich derivátům
To ale naruuje LDS a v daleko větí míře. LDS je více agresivní ne LHM. Ty stejné trubko-hadice gumové na hydractivu XM a Xantii drí i po 20ti letech s LHM a na C5 po 5ti letech tečou na spoji guma-kov. Proč asi ?
Gumové membrány byly na starých zelených koulí od roku 1995 v koulích se třemi důlky okolo roubu. Je tam vícevrstvá membrána stejné konstrukce jako později na C5, sloená ze 3 vrstev ( guma-plast-guma). Dále pak v posledních letech výroby Xantie byly montovány na zadní nápravu na hydractiv ventil a na pruící ke kolům edé zplotělé koule konstrukčně TOTONÉ s koulemi na C5.
Dříve jsem vyměňoval LHM a LDS v měřáku tlaku koulí, kdy dojela C5 na změření. Postupně s časem a poznáním jsem to přestal dělat. Pro jistotu jsem udělal jednoduchou zkouku, kdy ke mě začaly jezdit C5 více. Vzal jsem membránu z koule C5 a namočil její polovinu do LHM a nechal tam cca půl roku. Pak otřel hadrem a prohlídl to co bylo namočeno a to co nebylo
naprosto ádná změna . V měřáku na tlak koulí mám větinou směs LHM+LDS a prostor s olejem v kouli po měření profouknu vyčistím vzduchem. Případná "kontaminace" systému je takto 00nic.
Změření kontrola koulí u mě trvá: na H3 asi 40 minut, na H3+ cca do 1 hodiny.
V příloze máte osazení edých zplotělých koulí na Xantii podle service-citroen, a foto gumové membrány ze steré zelené vícevrstvé koule v porovnání s membránou z C5.
.link.
.link.
.link.
Dezinfornace nechte bulváru a TV Hovn@
LHM rozoziera gumu a proto ve co na XM, XA, BX, CX
. bylo ve styku s LHM vekeré GUMOVÉ přepady , těsnění, membrány korektorů
. A vydrelo to 20 a více let
. Co k tomu dodat ?
Gumy je několik druhů a v systému kde teče nějaký olej např LDS,LHM, motorový, převodový
je pouita guma odolná olejům a ropným produktům . Nejčastěji NBR-SBR a jejich různé směsi.
LHM naruuje gumu například na PNEUMATIKÁCH, na gumě která není dlouhodobě odolná ropným produktům a jejich derivátům
To ale naruuje LDS a v daleko větí míře. LDS je více agresivní ne LHM. Ty stejné trubko-hadice gumové na hydractivu XM a Xantii drí i po 20ti letech s LHM a na C5 po 5ti letech tečou na spoji guma-kov. Proč asi ?
Gumové membrány byly na starých zelených koulí od roku 1995 v koulích se třemi důlky okolo roubu. Je tam vícevrstvá membrána stejné konstrukce jako později na C5, sloená ze 3 vrstev ( guma-plast-guma). Dále pak v posledních letech výroby Xantie byly montovány na zadní nápravu na hydractiv ventil a na pruící ke kolům edé zplotělé koule konstrukčně TOTONÉ s koulemi na C5.
Dříve jsem vyměňoval LHM a LDS v měřáku tlaku koulí, kdy dojela C5 na změření. Postupně s časem a poznáním jsem to přestal dělat. Pro jistotu jsem udělal jednoduchou zkouku, kdy ke mě začaly jezdit C5 více. Vzal jsem membránu z koule C5 a namočil její polovinu do LHM a nechal tam cca půl roku. Pak otřel hadrem a prohlídl to co bylo namočeno a to co nebylo
naprosto ádná změna . V měřáku na tlak koulí mám větinou směs LHM+LDS a prostor s olejem v kouli po měření profouknu vyčistím vzduchem. Případná "kontaminace" systému je takto 00nic.
Změření kontrola koulí u mě trvá: na H3 asi 40 minut, na H3+ cca do 1 hodiny.
V příloze máte osazení edých zplotělých koulí na Xantii podle service-citroen, a foto gumové membrány ze steré zelené vícevrstvé koule v porovnání s membránou z C5.
http://imageshack.us/f/594/koulexa01.jpg/
http://imageshack.us/f/29/koulexa02.jpg/
http://imageshack.us/f/580/xaxmc5membrana.jpg/
Dezinfornace nechte bulváru a TV Hovn@ :-)
Přílohy: koule_xa_01.jpg ( 760831b ) - koule_xa_02.jpg ( 1609135b ) - xa_xm_c5_membrana.jpg ( 2632019b ) - |
|
15.03.2013 12:59 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557510
|
|
jumep
|
|
|
trubkohadice na C5 netrpia rozozieranim od LDS ale nestastnou ECO zmesou gumy hadice, ktora stvrdne a zmeni vlastnosti.
mal som tu par aut kde bola naliata LHM a jazdene, to co sa z toho vypustalo bola zmes naleptanej gumi a tekutiny, pricom tiekli aj take miesto co netecu
predpokladam ze XA - a starsie auta mali tie hadice a tesnenia z materialov ktore prave LHM znasali v pohode
a ku kvalite hadic, staci si porovnat manzetu na zadnom valci pri C5 a XA, kde ta XA drzi XY rokov, C5tkova je po 10r povacsine "plastova"
ps. nikto ti nebere skusenosti, ja rovnako ale len pisem to s cim som sa stretol
trubkohadice na C5 netrpia rozozieranim od LDS ale nestastnou ECO zmesou gumy hadice, ktora stvrdne a zmeni vlastnosti.
mal som tu par aut kde bola naliata LHM a jazdene, to co sa z toho vypustalo bola zmes naleptanej gumi a tekutiny, pricom tiekli aj take miesto co netecu
predpokladam ze XA - a starsie auta mali tie hadice a tesnenia z materialov ktore prave LHM znasali v pohode
a ku kvalite hadic, staci si porovnat manzetu na zadnom valci pri C5 a XA, kde ta XA drzi XY rokov, C5tkova je po 10r povacsine "plastova"
ps. nikto ti nebere skusenosti, ja rovnako ale len pisem to s cim som sa stretol
|
|
15.03.2013 14:06 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557580
|
|
jruze
|
|
|
Nerad se pletu do debaty zkuenějích,ale podle mne je LDS agresivnějí a je pouita (kdy guma) tak patřičného sloení-druhu . Příklad u audi přímo výrobce uvádí e se nesmí pouít do serva sytetická kapalina nebo by mohlo dojí k pokození gumového těsnění (u staré 80.)
Jeden můj známej jezdí na koulích z xantie u asi 5.let (zadní - páč dopředu nejdou) a OK
Nerad se pletu do debaty zkuenějích,ale podle mne je LDS agresivnějí a je pouita (kdy guma) tak patřičného sloení-druhu . Příklad u audi přímo výrobce uvádí e se nesmí pouít do serva sytetická kapalina nebo by mohlo dojí k pokození gumového těsnění :nevim (u staré 80.)
Jeden můj známej jezdí na koulích z xantie u asi 5.let (zadní - páč dopředu nejdou) a OK
|
|
15.03.2013 14:11 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557585
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
amirinda napsal(a): tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkouení je moné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To u je radi můu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,-
V Kelly za 2.600,--, v Benexu za 2.500,--
V Kelly za 2.600,--, v Benexu za 2.500,--
|
|
15.03.2013 14:21 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557594
|
|
jumep
|
|
|
osobne som to uz pisal par krat, by som neorigo gule nechcel a kelly aj benex maju len neorigo ... (zatial kazdy vyrobca mal staru membranu)
osobne som to uz pisal par krat, by som neorigo gule nechcel a kelly aj benex maju len neorigo ... (zatial kazdy vyrobca mal staru membranu)
|
|
15.03.2013 14:59 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557604
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
a co ty na Autodíly Hulín, jsou tam okolo 1400,- +/-
a co ty na Autodíly Hulín, jsou tam okolo 1400,- +/-
|
|
15.03.2013 15:10 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557610
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
vagr po 170.000 na C5 I 2.2 měnil originály (tři byly v háji). Tak přitáhl z Kelly vech est koulí (MONROE), na chalupě jsme je vyměnili i s LDS. Teď na nich má najeto přes 135 000 a zatím bez problémů. Já jsem pouil pro sebe 4ks IFHS, je na nich najeto cca 100 000 a taky bez problémů.
vagr po 170.000 na C5 I 2.2 měnil originály (tři byly v háji). Tak přitáhl z Kelly vech est koulí (MONROE), na chalupě jsme je vyměnili i s LDS. Teď na nich má najeto přes 135 000 a zatím bez problémů. Já jsem pouil pro sebe 4ks IFHS, je na nich najeto cca 100 000 a taky bez problémů.
|
|
15.03.2013 15:16 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557612
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Jak jsem psal na Xantie která pouívá LHM se montovaly stejné koule jako na C5 C6 , které pouívají LDS.
To e jsi vypoutěl humus z C5 nebylo na 1000% procent tím, e tam byla LHM.
Vechny komponenty hydrauliky na C5 jsou z olejivzdorné gumy a LHM je minerální olej. Proti agresivitě syntetické LDS je LHM pouhý čajíček. LHM membráně koulí na C5 NEMŮE nijak ublíit, proto e CITROEN pouívá totoné koule C5 - C6 - Xantie , na obě kapaliny LDS i LHM.
Například origo koule označení 527610 montována na C6 ( LDS) a Xantii ( LHM) .link.
Svoje dohady si nejdříve ověř, ne něco napíe . Zbytečně se pak lidé strachují a nemají proč.
Jak jsem psal na Xantie která pouívá LHM se montovaly stejné koule jako na C5 C6 , které pouívají LDS.
To e jsi vypoutěl humus z C5 nebylo na 1000% procent tím, e tam byla LHM.
Vechny komponenty hydrauliky na C5 jsou z olejivzdorné gumy a LHM je minerální olej. Proti agresivitě syntetické LDS je LHM pouhý čajíček. LHM membráně koulí na C5 NEMŮE nijak ublíit, proto e CITROEN pouívá totoné koule C5 - C6 - Xantie , na obě kapaliny LDS i LHM.
Například origo koule označení 527610 montována na C6 ( LDS) a Xantii ( LHM) http://imageshack.us/f/339/koulec6xastejne.jpg/
Svoje dohady si nejdříve ověř, ne něco napíe . Zbytečně se pak lidé strachují a nemají proč.
Přílohy: koule_c6_Xa_stejne.jpg ( 675885b ) - |
|
14.04.2013 13:09 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566840
|
|
zilovi.km
|
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 70 |
|
|
zdravím při nerovnosti vozovky mi bouchá v zadu, myslím e to budou koule teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady nebo hned nové koule?? a to asi na obě kola e??
zdravím při nerovnosti vozovky mi bouchá v zadu, myslím e to budou koule teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady nebo hned nové koule?? a to asi na obě kola e??
|
|
14.04.2013 16:13 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566863
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Mně stačilo vyndat z kufru originál citroen trojúhelník...
Mně stačilo vyndat z kufru originál citroen trojúhelník... :-))))
|
|
14.04.2013 18:40 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566907
|
|
zilovi.km
|
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 70 |
|
|
a jak to teda poznám co je v řiti?? kd mi teče lds kapalina těma přepadama ?? hold to budu muset asi někam dát
a jak to teda poznám co je v řiti?? kd mi teče lds kapalina těma přepadama ?? hold to budu muset asi někam dát
|
|
| |
|
|