| | |
22.11.2012 16:35 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524324
|
|
Henry
|
|
|
Qwik napsal(a): .....a tyto vozy při zatlačení nad předním kolem hezky propruí stejnoměrně celý předek.., ale mi ne.., jde to jen stěí, a zhoupne se jen ta zatlačená strana, auto se příčně rozkolébá, ne jako u ostatních celý předek. Při nájezdu předním kolem na překáku má auto tendenci se příčně houpat.... Díky..
To má na starosti "příčný stabilizátor", taková ocelová kulatá tyč přes auto, která je spojená na kadé straně tyčkou s ramenem nápravy. Pod autem je uloená v gumových silentblocích a tyčky mají dva klouby. Pokud bude v tomhle chyba, tak se bude auto příčně kolébat. Vechy vůle v tomto "systému" budou způsobovat klepavé zvuky při kadém pohybu nápravy.
.....a tyto vozy při zatlačení nad předním kolem hezky propruí stejnoměrně celý předek.., ale mi ne.., jde to jen stěí, a zhoupne se jen ta zatlačená strana, auto se příčně rozkolébá, ne jako u ostatních celý předek.:-( Při nájezdu předním kolem na překáku má auto tendenci se příčně houpat.... Díky..
To má na starosti "příčný stabilizátor", taková ocelová kulatá tyč přes auto, která je spojená na kadé straně tyčkou s ramenem nápravy. Pod autem je uloená v gumových silentblocích a tyčky mají dva klouby. Pokud bude v tomhle chyba, tak se bude auto příčně kolébat. Vechy vůle v tomto "systému" budou způsobovat klepavé zvuky při kadém pohybu nápravy.
|
|
22.11.2012 16:53 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524339
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
M.P napsal(a): Qwik napsal(a): .. mají kolem 52MPa..
To je trochu víc ne dost , ne ?
na kouli by měl být vyraený tlak, jaký je v ní z výroby
na kouli by měl být vyraený tlak, jaký je v ní z výroby
|
|
22.11.2012 17:12 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524346
|
|
jruze
|
|
|
Tyčka stabilizátoru (kost) je spojena se stabilizátorem a pístnicí.Tlak v koulích u auta je vepředu 52 u auta s + (sportem) a 57 u auta bez + (sportu) obě strany by měli při zmáčknutí zhoupnout téměř stejně pokud ne mohly by být vymačkané gumy na stabilizátoru,nebo vypadlá tyčka stabilizátoru,přidřená pístnice
Tyčka stabilizátoru (kost) je spojena se stabilizátorem a pístnicí.Tlak v koulích u auta je vepředu 52 u auta s + (sportem) a 57 u auta bez + (sportu) obě strany by měli při zmáčknutí zhoupnout téměř stejně pokud ne mohly by být vymačkané gumy na stabilizátoru,nebo vypadlá tyčka stabilizátoru,přidřená pístnice :nevim
|
|
22.11.2012 18:04 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524368
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Jo , jistě ... ale né MPa ( megapascalů )
Jo , jistě ... ale né MPa ( megapascalů )
|
|
22.11.2012 19:17 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524396
|
|
Henry
|
|
|
Nebude poznat rozdí mezi Soft a Hard reimem. Podle mne je prostřední koule jen u 3+ a spolupracuje při regulaci tuhosti podvozku.
Nebude poznat rozdí mezi Soft a Hard reimem. Podle mne je prostřední koule jen u 3+ a spolupracuje při regulaci tuhosti podvozku.
|
|
23.11.2012 00:26 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524519
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká ve souvisí se vím.. Opakuji jinými slovy, pruí ale jde to při pouití větí zátěe..., ano nemám to zváeno...
Nyní popíu situaci.. Jedu do práce a kdy zatáčím doleva a vjídím do dvora, najedu levým předním kolem přes nájezdový obrubník chodníku, tak to auto lehce nakloní na pravou stranu, pak pravým kolem a auto se srovná zpátky.., a to ale proč.., protoe vzadu je náprava hezky měkká.
Dle mého, pokud by bylo ve OK, tak by při nájezdu na obrubník kolo jen lehce odskočilo v rámci svého zdvihu, a pomocí stabilizátoru by se o výku nájezdu přední část vozu sníila, tak by se vlastně předek vozu nikam neklonil a nepřenáel by se podélným krutem vozu pohyb na zadní nápravu a tím by se auto nenaklonilo, jen by přes nájezd "Proplulo"...
No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká ve souvisí se vím.. Opakuji jinými slovy, pruí ale jde to při pouití větí zátěe..., ano nemám to zváeno...
Nyní popíu situaci.. Jedu do práce a kdy zatáčím doleva a vjídím do dvora, najedu levým předním kolem přes nájezdový obrubník chodníku, tak to auto lehce nakloní na pravou stranu, pak pravým kolem a auto se srovná zpátky.., a to ale proč.., protoe vzadu je náprava hezky měkká.
Dle mého, pokud by bylo ve OK, tak by při nájezdu na obrubník kolo jen lehce odskočilo v rámci svého zdvihu, a pomocí stabilizátoru by se o výku nájezdu přední část vozu sníila, tak by se vlastně předek vozu nikam neklonil a nepřenáel by se podélným krutem vozu pohyb na zadní nápravu a tím by se auto nenaklonilo, jen by přes nájezd "Proplulo"...
|
|
23.11.2012 08:57 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524545
|
|
jruze
|
|
|
Qwik napsal(a): No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká ve souvisí se vím.. Opakuji jinými slovy, pruí ale jde to při pouití větí zátěe..., ano nemám to zváeno...
Nyní popíu situaci.. Jedu do práce a kdy zatáčím doleva a vjídím do dvora, najedu levým předním kolem přes nájezdový obrubník chodníku, tak to auto lehce nakloní na pravou stranu, pak pravým kolem a auto se srovná zpátky.., a to ale proč.., protoe vzadu je náprava hezky měkká.
Dle mého, pokud by bylo ve OK, tak by při nájezdu na obrubník kolo jen lehce odskočilo v rámci svého zdvihu, a pomocí stabilizátoru by se o výku nájezdu přední část vozu sníila, tak by se vlastně předek vozu nikam neklonil a nepřenáel by se podélným krutem vozu pohyb na zadní nápravu a tím by se auto nenaklonilo, jen by přes nájezd "Proplulo"...
Tady má schema jak to funguje - jsou to spojené nádoby - to nás učili tuím v 8.třídě.Naklánění brání stabilizátor né koule - pokud nejsou přidřené pístnice náklon vyrovná stabilizátor.(za předpokladu e jsou koule OK jak píe)
Tady má schema jak to funguje - jsou to spojené nádoby - to nás učili tuím v 8.třídě.Naklánění brání stabilizátor né koule - pokud nejsou přidřené pístnice náklon vyrovná stabilizátor.(za předpokladu e jsou koule OK jak píe)
Přílohy: 1183726691468e3c6344ce2.gif ( 72080b ) - 1183726674468e3c525b082.jpg ( 72697b ) - |
|
23.11.2012 11:27 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524580
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
jruze napsal(a): Není to chytání za slovíčka -rozdíl mezi + a bez je jen v tom e se dá regulovat tvrdost pérování a s nakláněním nemá nic společného - jetě jednou bude-li prostřední koule KO nebude rozdíl v tuhosti pérování (při zapnutí tlačítka sport) auto které nemá sport se také nenaklání - hledej jinde né v prostřední kouli - nebo jí vyměň.(odpoj stabilizátory a udělá z toho kačenu jako v ,,četníkovi")
Reim SPORT nemám zaplý.. Ale podle diskuzí na C5 to zapnutí SPORT reimu nepozná pouhým stlačením tlačíta. Auto se údajně snaí stále být komfortní, a při nějaké dynamické situaci ztuhne a to je ten rozdíl mezi sport a normál.. Uznámám, e tady na diskuzi je zpousty názorů a ani tato informace nemusí být pravdivá.. Moná má lepí zdroj informací.
Zase taková Lama nejsem abych nepochopil proč je v autě stabilizátor, nic odpojovat nebudu.. výsledek mi je jasný. Potřeboval jsem jen vědět, jestli existuje způsob, který by jednoznačně identifikoval která z koulí je KO, za předpokladu, e jsou vechny mechanické komponenty v pořádku a nemusel hnedle kuchat půl auta. Pokud bych rozdíl mezi dobrou a vadnou středovou koulí neměl poznat, tak tam vlastně nemusí být.. co je hloupost.. Středová koule dle mého roziřuje rozsah pruení, proto aby byl komfort jízdy...
Jak tak koukám má podobné autičko zkus udělat nějaké vieo, na kterém bude propruení přední a zadní části vozu.. Moná tato diskuze bude přínosem i pro ostatní co mohou mít podobný promém..
Reim SPORT nemám zaplý.. Ale podle diskuzí na C5 to zapnutí SPORT reimu nepozná pouhým stlačením tlačíta. Auto se údajně snaí stále být komfortní, a při nějaké dynamické situaci ztuhne a to je ten rozdíl mezi sport a normál.. Uznámám, e tady na diskuzi je zpousty názorů a ani tato informace nemusí být pravdivá.. Moná má lepí zdroj informací.
Zase taková Lama nejsem abych nepochopil proč je v autě stabilizátor, nic odpojovat nebudu.. výsledek mi je jasný. Potřeboval jsem jen vědět, jestli existuje způsob, který by jednoznačně identifikoval která z koulí je KO, za předpokladu, e jsou vechny mechanické komponenty v pořádku a nemusel hnedle kuchat půl auta. Pokud bych rozdíl mezi dobrou a vadnou středovou koulí neměl poznat, tak tam vlastně nemusí být.. co je hloupost.. Středová koule dle mého roziřuje rozsah pruení, proto aby byl komfort jízdy:-)...
Jak tak koukám má podobné autičko zkus udělat nějaké vieo, na kterém bude propruení přední a zadní části vozu.. Moná tato diskuze bude přínosem i pro ostatní co mohou mít podobný promém.. ;-)
|
|
23.11.2012 13:32 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524628
|
|
jruze
|
|
|
Qwik napsal(a): Reim SPORT nemám zaplý.. Ale podle diskuzí na C5 to zapnutí SPORT reimu nepozná pouhým stlačením tlačíta. Auto se údajně snaí stále být komfortní, a při nějaké dynamické situaci ztuhne a to je ten rozdíl mezi sport a normál.. Uznámám, e tady na diskuzi je zpousty názorů a ani tato informace nemusí být pravdivá.. Moná má lepí zdroj informací.
Zase taková Lama nejsem abych nepochopil proč je v autě stabilizátor, nic odpojovat nebudu.. výsledek mi je jasný. Potřeboval jsem jen vědět, jestli existuje způsob, který by jednoznačně identifikoval která z koulí je KO, za předpokladu, e jsou vechny mechanické komponenty v pořádku a nemusel hnedle kuchat půl auta. Pokud bych rozdíl mezi dobrou a vadnou středovou koulí neměl poznat, tak tam vlastně nemusí být.. co je hloupost.. Středová koule dle mého roziřuje rozsah pruení, proto aby byl komfort jízdy ...
Jak tak koukám má podobné autičko zkus udělat nějaké vieo, na kterém bude propruení přední a zadní části vozu.. Moná tato diskuze bude přínosem i pro ostatní co mohou mít podobný promém..
Já to vzdávám - auto automaticky ztvrdne v nějakých 90Km/h (to je dáno softem v elektronice)tlačítko sport je tam proto aby jsi si toto mohl udělat kdykoli (přední náprava (+) 52+52 + prostřední tuím 60) - to znamená e vychází na jednu pérovací kouli u kola zhruba 82 (je to měkí ) u pérování bez sportu je to 57+57 - komfort je lepí u aut se sportem pokud zapne sport vyřadí prostřední kouli a je to tvrdí - lepí při sportovní jízdě. Jak jsi si mohl vimnout na přiloených obrázcích je pravá-levá strana propojena a k té se jen přidá nebo ubere prostřední koule - pokud je KO tak je to jen tvrdí ,ale stejně to nemá vliv na naklánění auta . A zdroj informací? 30let praxe na citroenech.
Já to vzdávám - auto automaticky ztvrdne v nějakých 90Km/h (to je dáno softem v elektronice)tlačítko sport je tam proto aby jsi si toto mohl udělat kdykoli (přední náprava (+) 52+52 + prostřední tuím 60) - to znamená e vychází na jednu pérovací kouli u kola zhruba 82 (je to měkí ) u pérování bez sportu je to 57+57 - komfort je lepí u aut se sportem pokud zapne sport vyřadí prostřední kouli a je to tvrdí - lepí při sportovní jízdě. Jak jsi si mohl vimnout na přiloených obrázcích je pravá-levá strana propojena a k té se jen přidá nebo ubere prostřední koule - pokud je KO tak je to jen tvrdí ,ale stejně to nemá vliv na naklánění auta . A zdroj informací? 30let praxe na citroenech.
|
|
23.11.2012 17:22 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524702
|
|
Henry
|
|
|
Qwik napsal(a): .... No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká ve souvisí se vím.. Opakuji jinými slovy, pruí ale jde to při pouití větí zátěe.....
Stejné pocity jsem měl první rok s C5 také. Předtím jsem měl dvě XANTIE na "komfortech", take houpání jsem si uil dost. Schema pérování jsem "prostudoval" několikrát a mám taky pocit, e při větím propérování kola se LDS "vrátí" do prostřední koule. Proto ta "měkkost" pérování, kdy bude prostřední koule KO bude plná LDS a při propérování se do ní "nic nevejde". Dalí monost je, e má nějakou poruchou v elektronice aktivovaný sport reim. To spí budou vědět jumep a jruze. (u nějakého toho CITROENA viděli)
Bohuel je to jen moje teorie a nemám ji podloenou praxí, take to můe být i jinak.
P.S. To pérování není zas tak patné abych investoval do "výzkumu". I kdy XANTII jsem si upravil k obrazu svému, sám i se svýma teoriema.
.... No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká ve souvisí se vím.. Opakuji jinými slovy, pruí ale jde to při pouití větí zátěe.....
Stejné pocity jsem měl první rok s C5 také. Předtím jsem měl dvě XANTIE na "komfortech", take houpání jsem si uil dost. Schema pérování jsem "prostudoval" několikrát a mám taky pocit, e při větím propérování kola se LDS "vrátí" do prostřední koule. Proto ta "měkkost" pérování, kdy bude prostřední koule KO bude plná LDS a při propérování se do ní "nic nevejde". Dalí monost je, e má nějakou poruchou v elektronice aktivovaný sport reim. To spí budou vědět jumep a jruze. (u nějakého toho CITROENA viděli)
Bohuel je to jen moje teorie a nemám ji podloenou praxí, take to můe být i jinak.;-)
P.S. To pérování není zas tak patné abych investoval do "výzkumu". I kdy XANTII jsem si upravil k obrazu svému, sám i se svýma teoriema.:-)
|
|
23.11.2012 17:29 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524703
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
jruze napsal(a): Já to vzdávám - auto automaticky ztvrdne v nějakých 90Km/h (to je dáno softem v elektronice)tlačítko sport je tam proto aby jsi si toto mohl udělat kdykoli (přední náprava (+) 52+52 + prostřední tuím 60) - to znamená e vychází na jednu pérovací kouli u kola zhruba 82 (je to měkí ) u pérování bez sportu je to 57+57 - komfort je lepí u aut se sportem pokud zapne sport vyřadí prostřední kouli a je to tvrdí - lepí při sportovní jízdě. Jak jsi si mohl vimnout na přiloených obrázcích je pravá-levá strana propojena a k té se jen přidá nebo ubere prostřední koule - pokud je KO tak je to jen tvrdí ,ale stejně to nemá vliv na naklánění auta . A zdroj informací? 30let praxe na citroenech.
Děku ji Ti za vyčerpávající odpověď, asi jsem se neměl vůbec zmiňovat o naklánění.. Popisovat něco, nebo vidět a vyzkouet není to pravé ořechové... Ale jak jsi mi sám potvrdil, "vyřadí prostřední kouli a je to tvrdí", take pokud je předek tvrdí, musí se to zákonitě někde projevit... Obrázky jsem si prohlédnul a je mi to zhruba jasné... Autem hopnu na diag. zjistit jestli je ve ok a pak hold mechanik.. Jak zjistím co s tím je, dám vědět.. obrázky a videa... přeji hezký den
Děku ji Ti za vyčerpávající odpověď, asi jsem se neměl vůbec zmiňovat o naklánění.. Popisovat něco, nebo vidět a vyzkouet není to pravé ořechové... Ale jak jsi mi sám potvrdil, "vyřadí prostřední kouli a je to tvrdí", take pokud je předek tvrdí, musí se to zákonitě někde projevit... Obrázky jsem si prohlédnul a je mi to zhruba jasné... Autem hopnu na diag. zjistit jestli je ve ok a pak hold mechanik.. Jak zjistím co s tím je, dám vědět.. obrázky a videa... přeji hezký den :-)
|
|
23.11.2012 17:35 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524705
|
|
Qwik
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) najk, 23.11.12 18:21 Důvod: na filozofování si zalo spel vlákno, děkuji a jinak můe svůj předelý příspěvek doplnit (editovat), nemusi zakládat nový hned po vlastním | | |
|
23.11.2012 18:32 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524721
|
|
jumep
|
|
|
moja skusenost je ze stredova gula byva z 90% prave ta co je vzdy mrtva, neviem preco ...
a demontovat ide pomerne lahko, staci ju povolit a potom povolit regulator (3 srobky) a je vonku
dalsia vec je ze strasne vela ma vplyv na prednu napravu stav vsetkych capov a silentblokov a nesmies porovnavat spravanie h3 a h3+
moja skusenost je ze stredova gula byva z 90% prave ta co je vzdy mrtva, neviem preco ...
a demontovat ide pomerne lahko, staci ju povolit a potom povolit regulator (3 srobky) a je vonku
dalsia vec je ze strasne vela ma vplyv na prednu napravu stav vsetkych capov a silentblokov a nesmies porovnavat spravanie h3 a h3+
|
|
23.11.2012 21:02 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2524755
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
jumep napsal(a): moja skusenost je ze stredova gula byva z 90% prave ta co je vzdy mrtva, neviem preco ...
Kdy jsem kupoval auto, chyběl tam asi 1 litr LDS, nikde to neteče,dolil jsem, hladina u skoro 2 roky stejná. Někdy je auto příjemně komfortní, jindy docela tvrdé, při stisku tlačítka sport nepoznám změnu. Moje otázka zní, jestli ta dolitá LDS můe být vprostřední kouli, vejde se tam toho vůbec tolik?
Jinak mi připadá zvlátní, e pokud je prostřední koule KO, nedá to na jízdě prakticky poznat.
Kdy jsem kupoval auto, chyběl tam asi 1 litr LDS, nikde to neteče,dolil jsem, hladina u skoro 2 roky stejná. Někdy je auto příjemně komfortní, jindy docela tvrdé, při stisku tlačítka sport nepoznám změnu. Moje otázka zní, jestli ta dolitá LDS můe být vprostřední kouli, vejde se tam toho vůbec tolik?
Jinak mi připadá zvlátní, e pokud je prostřední koule KO, nedá to na jízdě prakticky poznat.
|
|
| |
|
|