| | |
22.03.2009 18:59 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
659584
|
|
Darja
|
|
|
Na C5 s koulema muzes udelat dve veci, koupit novy a stary vyhodit.
Na C5 s koulema muzes udelat dve veci, koupit novy a stary vyhodit.
|
|
14.09.2009 10:09 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105658
|
|
Liborsali
|
Město: Břeclav, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Zdravím, zrovna minulý týden se mi začaly od zadní nápravy ozývat silné rány při přejezdech nerovností. Automechanik mi prohlédl celý spodek a nic nenael, tak mě napadlo jestli to nebude souviset s opotřebením koulí. Auto má nalítaných 160 tis. Kdy je budu měnit, je potřeba měnit vechny nebo stačí jenom zadní, nebo dokonce jenom jednu?
Zdravím, zrovna minulý týden se mi začaly od zadní nápravy ozývat silné rány při přejezdech nerovností. Automechanik mi prohlédl celý spodek a nic nenael, tak mě napadlo jestli to nebude souviset s opotřebením koulí. Auto má nalítaných 160 tis. Kdy je budu měnit, je potřeba měnit vechny nebo stačí jenom zadní, nebo dokonce jenom jednu?
|
|
14.09.2009 10:29 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105660
|
|
tief
|
|
|
urcite obe ...
urcite obe ...
|
|
14.09.2009 11:35 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105663
|
|
jumep
|
|
|
Liborsali: ucite vsetky 3
ale rany by som spajal s napravou (loziskami) skor ako s gulami
Liborsali: ucite vsetky 3 :)
ale rany by som spajal s napravou (loziskami) skor ako s gulami
|
|
14.09.2009 15:04 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105687
|
|
silvo
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 65 |
|
|
Ak to nebol mechanik na c5, skús skontrolova, či má nad zadným ramenom také akoe gumené /PUR pena/ harmonikové dorazy. Tie môu po tolkých km chýba. Najlecnejie som kúpil v Autobenexe.
Ak to nebol mechanik na c5, skús skontrolova, či má nad zadným ramenom také akoe gumené /PUR pena/ harmonikové dorazy. Tie môu po tolkých km chýba. Najlecnejie som kúpil v Autobenexe.
|
|
14.09.2009 18:27 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105695
|
|
Liborsali
|
Město: Břeclav, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Díky za rady, zkontroluju ty dorazy. Mě je právě divné e ty rány bývají docela nepravidelně. Třeba tři dny jezdím a nic, potom to třeba slyím během kilometru třeba dvakrát. Jak na potvoru kdy jsem byl za tím mechanikem dvakrát a projeli jsme to, tak to neudělalo ani jednou. Take auto zdvihl na zvedák, sundal kola a proel mi celou zadní nápravu. A nic. ve drí jak přibité. Tak mě právě napadly ty koule které se prý projevují boucháním. Ale divné je e se ty rány nedají nijak předpovědět nebo vychytat. Spí mám pocit e to dělá na meních nerovnostech ne na větích. Zkrátka záhada. Dají se někde třeba ty koule prověřit? Myslím jejich stav? Nebo existuje jenom vyrianta výměny?
Díky za rady, zkontroluju ty dorazy. Mě je právě divné e ty rány bývají docela nepravidelně. Třeba tři dny jezdím a nic, potom to třeba slyím během kilometru třeba dvakrát. Jak na potvoru kdy jsem byl za tím mechanikem dvakrát a projeli jsme to, tak to neudělalo ani jednou. Take auto zdvihl na zvedák, sundal kola a proel mi celou zadní nápravu. A nic. ve drí jak přibité. Tak mě právě napadly ty koule které se prý projevují boucháním. Ale divné je e se ty rány nedají nijak předpovědět nebo vychytat. Spí mám pocit e to dělá na meních nerovnostech ne na větích. Zkrátka záhada. Dají se někde třeba ty koule prověřit? Myslím jejich stav? Nebo existuje jenom vyrianta výměny?
|
|
14.09.2009 18:48 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105697
|
|
jumep
|
|
|
Liborsali napsal(a): Díky za rady, zkontroluju ty dorazy. Mě je právě divné e ty rány bývají docela nepravidelně. Třeba tři dny jezdím a nic, potom to třeba slyím během kilometru třeba dvakrát. Jak na potvoru kdy jsem byl za tím mechanikem dvakrát a projeli jsme to, tak to neudělalo ani jednou. Take auto zdvihl na zvedák, sundal kola a proel mi celou zadní nápravu. A nic. ve drí jak přibité. Tak mě právě napadly ty koule které se prý projevují boucháním. Ale divné je e se ty rány nedají nijak předpovědět nebo vychytat. Spí mám pocit e to dělá na meních nerovnostech ne na větích. Zkrátka záhada. Dají se někde třeba ty koule prověřit? Myslím jejich stav? Nebo existuje jenom vyrianta výměny?
tuto neni co riesit - otlacene loziska v ramenach ..
.link.
tie zvuky su z toho jak sa to pri zatazi prehupnu valceky v salke loziska
.link.
mas zhruba popis co s tym
(isto odporucam kupovat celu sadu obsahujucu prachovku, gufera, loziska, tycku ... sroby nechavam povodne
tuto neni co riesit - otlacene loziska v ramenach ..
http://www.jumep.com/c5/loziska-ramena
tie zvuky su z toho jak sa to pri zatazi prehupnu valceky v salke loziska
http://www.jumep.com/c5/ramena
mas zhruba popis co s tym :)
(isto odporucam kupovat celu sadu obsahujucu prachovku, gufera, loziska, tycku ... sroby nechavam povodne
|
|
14.09.2009 20:18 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105707
|
|
Liborsali
|
Město: Břeclav, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Tak tato odpověď zní docela logicky. Ale fakt je v tom e by mě to určitě nenapadlo. Díky za radu. Zkusím hned zařídit opravu a dám vědět o výsledku. Mimochodem, na kolik vyjde sada s tímto loiskem?
Tak tato odpověď zní docela logicky. Ale fakt je v tom e by mě to určitě nenapadlo. Díky za radu. Zkusím hned zařídit opravu a dám vědět o výsledku. Mimochodem, na kolik vyjde sada s tímto loiskem?
|
|
14.09.2009 20:21 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105708
|
|
jumep
|
|
|
1500 na obe strany ma to stalo ...
ja som tiez nevedel na to prist az som raz prisiel domov, zaparkoval vystupil z auta a jak auto kleslo tak spravilo vrzg tak som to siel vymenit a ked som to otvoril boli mi jasne aj tie kovove rany co vznikali - a nedokazal som to nasimulovat ani nic ...
po vymene aj auto zmakklo ... v tych otlacenych loziskach to moc dobre nechodi
1500 na obe strany ma to stalo ...
ja som tiez nevedel na to prist az som raz prisiel domov, zaparkoval vystupil z auta a jak auto kleslo tak spravilo vrzg tak som to siel vymenit a ked som to otvoril boli mi jasne aj tie kovove rany co vznikali - a nedokazal som to nasimulovat ani nic ...
po vymene aj auto zmakklo ... v tych otlacenych loziskach to moc dobre nechodi
|
|
14.09.2009 21:00 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105715
|
|
Tomi2002
|
|
|
Mono hlúpa otázka, ale prečo by to malo vydáva nejaké rany, keď sú opotrebené koule. Alebo ináč, ako sa vlastne prejavuje opotrebenie gule. Z fotiek, ktoré sú v galérii vidie, e v kovovom obale je membrána, ktorá sa pravdepodobne pohybuje smerom dole alebo hore podža poiadavky, teda čo by tam malo búcha.
Mono hlúpa otázka, ale prečo by to malo vydáva nejaké rany, keď sú opotrebené koule. Alebo ináč, ako sa vlastne prejavuje opotrebenie gule. Z fotiek, ktoré sú v galérii vidie, e v kovovom obale je membrána, ktorá sa pravdepodobne pohybuje smerom dole alebo hore podža poiadavky, teda čo by tam malo búcha. :nevim
|
|
14.09.2009 21:02 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105716
|
|
jumep
|
|
|
samotna membrana je tak konstruovana ... a ked ma nizky tlak tak moze vlastne narazat do steny gule ... ale myslim ze to ma iny zvuk ako tie loziska
samotna membrana je tak konstruovana ... a ked ma nizky tlak tak moze vlastne narazat do steny gule ... ale myslim ze to ma iny zvuk ako tie loziska
|
|
14.09.2009 21:26 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105720
|
|
Tomi2002
|
|
|
A ako vlastne zistím, e u je čas výmeny? Alebo sa to robí po ubehnutí 200 tis. km bez ohžadu nato, či je to nutné, alebo nie.
Ete taká moja úvaha, predpokladám, e sa ta membrána vyahá, teda teoreticky by to malo by viditežné podža toho, ako sa auto zdvíha.
A ako vlastne zistím, e u je čas výmeny? Alebo sa to robí po ubehnutí 200 tis. km bez ohžadu nato, či je to nutné, alebo nie.
Ete taká moja úvaha, predpokladám, e sa ta membrána vyahá, teda teoreticky by to malo by viditežné podža toho, ako sa auto zdvíha.
|
|
14.09.2009 21:27 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105721
|
|
jumep
|
|
|
ono ta gula by mala vydrzat 200t minimalne ...
daju sa dat premerat, ono to auto ostane tvrdsie ...
ono ta gula by mala vydrzat 200t minimalne ...
daju sa dat premerat, ono to auto ostane tvrdsie ...
|
|
14.09.2009 21:35 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105724
|
|
Darja
|
|
|
servisní interval by měl být těch 200. LDS by se měla měnit 5 let nebo těch 200, koule bych měnila dle tlaku (kupříkladu moje gule po 170 tisicích jsou stále s dobrými tlaky).
Membrána se ani tak nevytahá, jako spí jako se začnou radikálově tepit dvojité vazby, které vznikly během vulkanizace a struktura se naruí, resp. menbrána zestárne, plyn můe uniknout mikroskopickýma trhlinkama z jedné půlky hemisféry. Tudí to přestává pruit.
servisní interval by měl být těch 200. LDS by se měla měnit 5 let nebo těch 200, koule bych měnila dle tlaku (kupříkladu moje gule po 170 tisicích jsou stále s dobrými tlaky).
Membrána se ani tak nevytahá, jako spí jako se začnou radikálově tepit dvojité vazby, které vznikly během vulkanizace a struktura se naruí, resp. menbrána zestárne, plyn můe uniknout mikroskopickýma trhlinkama z jedné půlky hemisféry. Tudí to přestává pruit.
|
|
15.09.2009 07:26 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105735
|
|
Růa
|
Město: Horaďovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 281 |
|
|
Nechají se koule nějak přiblině změřit na autě? (něco jako testování klasických tlumičů?) Nebo se musejí kadá vyndat a v nějakém zařízení otestovat, co znamená i výměnu LDS (v tom případě je asi lepí testování naplánovat s výměnou LDS)?
A kolik to testování asi tak stojí?
Nechají se koule nějak přiblině změřit na autě? (něco jako testování klasických tlumičů?) Nebo se musejí kadá vyndat a v nějakém zařízení otestovat, co znamená i výměnu LDS (v tom případě je asi lepí testování naplánovat s výměnou LDS)?
A kolik to testování asi tak stojí?
|
|
15.09.2009 08:36 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105736
|
|
tief
|
|
|
Koule se testuji protitlakem, nemusi se kvuli tomu menit LDS ... a kolik to stoji ? rozumny servis = rozumna cena ...
Koule se testuji protitlakem, nemusi se kvuli tomu menit LDS ... a kolik to stoji ? rozumny servis = rozumna cena ...
|
|
16.09.2009 06:15 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1105786
|
|
tomc
|
|
|
tlak v koulích změří foukači klasických zelených kulek.já to,ale nedělám musí se tlačit LDS co znamená vyčistit připravek od LHM.
tlak v koulích změří foukači klasických zelených kulek.já to,ale nedělám musí se tlačit LDS co znamená vyčistit připravek od LHM.
|
|
08.10.2009 23:18 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1107240
|
|
Liborsali
|
Město: Břeclav, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Tak jsem si nechal vyměnit ta loiska na zadních ramenech a po ránách (spí takové křupání) jako by se slehla zem. Take díky Vám za radu s těmi loisky.
Tak jsem si nechal vyměnit ta loiska na zadních ramenech a po ránách (spí takové křupání) jako by se slehla zem. Take díky Vám za radu s těmi loisky.
|
|
08.10.2009 23:24 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1107242
|
|
stano1
|
|
|
Tomi2002 napsal(a): A ako vlastne zistím, e u je čas výmeny? Alebo sa to robí po ubehnutí 200 tis. km bez ohžadu nato, či je to nutné, alebo nie.
Ete taká moja úvaha, predpokladám, e sa ta membrána vyahá, teda teoreticky by to malo by viditežné podža toho, ako sa auto zdvíha.
Doporučujem, obrá sa na patamat z Brna ja som menil aj lds aj gule zmeral,podvozok nastavil lebo som mal po výmene loísk zad.nápravy(v citroene) vyletený zadok dohora. - Absolútna spokojnos
Doporučujem, obrá sa na patamat z Brna ja som menil aj lds aj gule zmeral,podvozok nastavil lebo som mal po výmene loísk zad.nápravy(v citroene) vyletený zadok dohora. - Absolútna spokojnos :palec:palec:palec
|
|
09.10.2009 08:19 -
Re: Hudraulické koule pérování C5
|
1107244
|
|
tief
|
|
|
Ano to sa oplati, zo starej lubovne je to co by raketou kratkeho doletu dohodil ...
Inak na C5 odporucam nejaky vybavenejsi servis v okoli bydliste
Sice to tu uz pisali ale este raz, gule sa meraju protitlakom - mali by to mat v kazdom trocha lepsom servise vybavenom pre opravy hydraulickych citroenov. Po 200 000 by si ale mal vymenit LDS ....
Ano to sa oplati, zo starej lubovne je to co by raketou kratkeho doletu dohodil ... :nevim
Inak na C5 odporucam nejaky vybavenejsi servis v okoli bydliste :-D
Sice to tu uz pisali ale este raz, gule sa meraju protitlakom - mali by to mat v kazdom trocha lepsom servise vybavenom pre opravy hydraulickych citroenov. Po 200 000 by si ale mal vymenit LDS ....
|
|
| |
|
|