| | |
29.12.2021 16:19 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330194
|
|
Hanz 397
|
|
|
PATaMAT napsal(a): Je to jednoduché, někdo to tam dolívá. Nikdy nikomu nevěř.
Jetě varianta, e je někde propojen systém s jiným systémem vody, nějaká tenká hadička okolo expanzky?
Hele, z principu a ze zkuenosti nikomu ze zákazníků nevěřím, protoe u jsem si takhle naběhl mockrát, ale tady to je troku jiné...
Na hadičky se podívám jetě jednou, jestli tam něco patně zapojené není, ale to by asi mizela voda z motoru a to nemizí... Ale pro jistotu se podívám.
Hele, z principu a ze zkuenosti nikomu ze zákazníků nevěřím, protoe u jsem si takhle naběhl mockrát, ale tady to je troku jiné...
Na hadičky se podívám jetě jednou, jestli tam něco patně zapojené není, ale to by asi mizela voda z motoru a to nemizí... Ale pro jistotu se podívám.
|
|
29.12.2021 16:44 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330217
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
A ten zakaznik náhodou nepoičiava auto niekomu kto nevie ktora nadrka je na ostrekovače?
A ten zakaznik náhodou nepoičiava auto niekomu kto nevie ktora nadrka je na ostrekovače? :nevim
|
|
29.12.2021 17:39 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330223
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Hele, jak je dekl přes celou nádobku a kouli, tak jak je na nádobce přidělanej, bývá tam roub na torx, tak bych tam dal malej visací zámek místo roubu a druhej bych dal pod přední sklo na krajní díru deklu.
Klíčky bude mít jen ty
Není moný aby se tam dostávala jakákoliv jiná tekutina, jedině v hadičkách u expanzky, propojené s vodou .... tam to pohlídne, zvedne nádobku .... upadený přepad ti to neudělá.
Hele, jak je dekl přes celou nádobku a kouli, tak jak je na nádobce přidělanej, bývá tam roub na torx, tak bych tam dal malej visací zámek místo roubu a druhej bych dal pod přední sklo na krajní díru deklu.
Klíčky bude mít jen ty ;-)
Není moný aby se tam dostávala jakákoliv jiná tekutina, jedině v hadičkách u expanzky, propojené s vodou .... tam to pohlídne, zvedne nádobku .... upadený přepad ti to neudělá.
|
|
29.12.2021 17:47 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330224
|
|
Hanz 397
|
|
|
PATaMAT napsal(a): Hele, jak je dekl přes celou nádobku a kouli, tak jak je na nádobce přidělanej, bývá tam roub na torx, tak bych tam dal malej visací zámek místo roubu a druhej bych dal pod přední sklo na krajní díru deklu.
Klíčky bude mít jen ty
Není moný aby se tam dostávala jakákoliv jiná tekutina, jedině v hadičkách u expanzky, propojené s vodou .... tam to pohlídne, zvedne nádobku .... upadený přepad ti to neudělá.
Já si právě myslím, e kdyby se to tam teoreticky dostávalo přepadem, co je jediná část hydry, kde není tlak a nepřetlačil by to olej, kterej je natlakovanej, tak by tam stejně byl vidět únik toho oleje. A to auto je a podezřele suchý.
No asi mi nic jiného, ne to zamknout, jak říká nezbyde, i kdy jak jsem psal, tenhle člověk fakt není schopnej ani dofouknout kola... 🤣
Já si právě myslím, e kdyby se to tam teoreticky dostávalo přepadem, co je jediná část hydry, kde není tlak a nepřetlačil by to olej, kterej je natlakovanej, tak by tam stejně byl vidět únik toho oleje. A to auto je a podezřele suchý.
No asi mi nic jiného, ne to zamknout, jak říká nezbyde, i kdy jak jsem psal, tenhle člověk fakt není schopnej ani dofouknout kola... 🤣
|
|
30.12.2021 13:11 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330264
|
|
Hanz 397
|
|
|
Tak jsou manety zadních pístnic plné vody... Teda u částečně smíchané s olejem, ale je evidentní, e voda v systému pochází odsud. Teď je otázka, jak se tam dostala... Manety jsou nepokozené, těsné, správně nasazené...
Jedině mě napadlo, jestli z odfuků, co jsou do zadní nápravy, jene to by to auto muselo stát pravidelně ve vodě a tak po dveře...
Tak jsou manety zadních pístnic plné vody... Teda u částečně smíchané s olejem, ale je evidentní, e voda v systému pochází odsud. Teď je otázka, jak se tam dostala... Manety jsou nepokozené, těsné, správně nasazené... :nevim
Jedině mě napadlo, jestli z odfuků, co jsou do zadní nápravy, jene to by to auto muselo stát pravidelně ve vodě a tak po dveře...
|
|
30.12.2021 13:59 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330270
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): Tak jsou manety zadních pístnic plné vody... Teda u částečně smíchané s olejem, ale je evidentní, e voda v systému pochází odsud. Teď je otázka, jak se tam dostala... Manety jsou nepokozené, těsné, správně nasazené...
Jedině mě napadlo, jestli z odfuků, co jsou do zadní nápravy, jene to by to auto muselo stát pravidelně ve vodě a tak po dveře...
To se mi zdá jako blbost. Maneta má odfuk do nápravnice, jak by to mohla pumpovat do systému, kdy sponou je to zmáčknuté a oddělené. Spíe bych řekl, e voda ze systému se netěsnou manetou u vratky ( koroze hliníku pod manetou) dostává i do manet.
To se mi zdá jako blbost. Maneta má odfuk do nápravnice, jak by to mohla pumpovat do systému, kdy sponou je to zmáčknuté a oddělené. Spíe bych řekl, e voda ze systému se netěsnou manetou u vratky ( koroze hliníku pod manetou) dostává i do manet.
|
|
30.12.2021 14:25 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3330271
|
|
Hanz 397
|
|
|
To právě nevím, ale olej s vodou tady, jako na jediném místě v soustavě nejsou jetě úplně promíchané. Rozeberu pístnice a prohlédnu, ale předpokládám, e v nich u kae bude.
To právě nevím, ale olej s vodou tady, jako na jediném místě v soustavě nejsou jetě úplně promíchané. Rozeberu pístnice a prohlédnu, ale předpokládám, e v nich u kae bude.
|
|
09.04.2023 16:48 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359427
|
|
KarMa
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Tak jsem chtěl dolít LDS do X7 a áhnul jsem po patné bandasce. Dolil jsem tam asi deci a deci a půl motorového oleje. Taky to byl Total, ve stejném uplíku. Jak moc to vadí? Předpokládám e se bude muset celá náplň vyměnit, ale vydrí to bez průseru jetě cca 50km?
Tak jsem chtěl dolít LDS do X7 a áhnul jsem po patné bandasce. Dolil jsem tam asi deci a deci a půl motorového oleje. Taky to byl Total, ve stejném uplíku. Jak moc to vadí? Předpokládám e se bude muset celá náplň vyměnit, ale vydrí to bez průseru jetě cca 50km?
|
|
09.04.2023 21:18 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359485
|
|
KarMa
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): To si myslím klidně i víc...
Spí by mě zajímal důvod, proč jsi chtěl dolévat... A jak?
No protoe mi to dřív někde rosilo a ubývala. Tak to teď občas zkontroluju, pustím auto dolu a kouknu jestli vidím na sítku v nádrce hladinku. Kdy ne, doleju.
No protoe mi to dřív někde rosilo a ubývala. Tak to teď občas zkontroluju, pustím auto dolu a kouknu jestli vidím na sítku v nádrce hladinku. Kdy ne, doleju.
|
|
09.04.2023 23:24 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359486
|
|
Hanz 397
|
|
|
A jestli ví, kde ti to rosí, proč to neodstranía místo toho dolévá 😉?
Ten motorový olej asi tak úplně nevadí, akorát to nech nějak brzy vyměnit. Má úplně jiné vlastnosti a hlavně sloení, take by to mohlo (ale spí asi ne) něco časem udělat...
A jestli ví, kde ti to rosí, proč to neodstranía místo toho dolévá 😉?
Ten motorový olej asi tak úplně nevadí, akorát to nech nějak brzy vyměnit. Má úplně jiné vlastnosti a hlavně sloení, take by to mohlo (ale spí asi ne) něco časem udělat...
|
|
10.04.2023 08:24 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359487
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
KarMa napsal(a): No protoe mi to dřív někde rosilo a ubývala. Tak to teď občas zkontroluju, pustím auto dolu a kouknu jestli vidím na sítku v nádrce hladinku. Kdy ne, doleju.
Kdybys uměl číst, tak si přečte zde na foru, e takto se to NEDĚLÁ, takto to má přelité cca o 3/4 litru a hrozí prasknutí a přetečení ...
Kontrola se provádí po ODTLAKOVÁNÍ systému a to pouhým sputěním do nejnií polohy opravdu neudělá. Normální smrtelník - uivatel, nikdy hladinu LDS v nádobce neuvidí.
Kdybys uměl číst, tak si přečte zde na foru, e takto se to NEDĚLÁ, takto to má přelité cca o 3/4 litru a hrozí prasknutí a přetečení ...
Kontrola se provádí po ODTLAKOVÁNÍ systému a to pouhým sputěním do nejnií polohy opravdu neudělá. Normální smrtelník - uivatel, nikdy hladinu LDS v nádobce neuvidí.
|
|
10.04.2023 11:09 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359495
|
|
KarMa
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 14 |
|
|
PATaMAT napsal(a): Kdybys uměl číst, tak si přečte zde na foru, e takto se to NEDĚLÁ, takto to má přelité cca o 3/4 litru a hrozí prasknutí a přetečení ...
Kontrola se provádí po IDTLAKOVÁNÍ systému a to pouhým sputěním do nejnií polohy opravdu neudělá. Normální smrtelník - uivatel, nikdy hladinu LDS v nádobce neuvidí.
No tak vidí, zase jsem jako normálnî smrtelník o něco chytřejí. Aspoň ale při výměně kol dávám do nejhornějí pozice a otevírám víčko nádobky. Teď při přezouvání se autu nahoru moc nechtělo, trvalo to dlouho. Stejně jedu v pátek do Citroenu, mám je teda nechat jen odstát toho 3/4 litru (jestli to vůbec jde), mebo to mám nechat komplet vypustit a doplnit novým čistým LDS? Dosavadní je tam max rok.
No tak vidí, zase jsem jako normálnî smrtelník o něco chytřejí. Aspoň ale při výměně kol dávám do nejhornějí pozice a otevírám víčko nádobky. Teď při přezouvání se autu nahoru moc nechtělo, trvalo to dlouho. Stejně jedu v pátek do Citroenu, mám je teda nechat jen odstát toho 3/4 litru (jestli to vůbec jde), mebo to mám nechat komplet vypustit a doplnit novým čistým LDS? Dosavadní je tam max rok.
|
|
10.04.2023 21:55 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359522
|
|
jruze
|
|
|
Já kdy mi jde auto na dílnu (kvůli hydraulice) automaticky mám připravenou odsávačku protoe 90% aut je přelitajch
Já kdy mi jde auto na dílnu (kvůli hydraulice) automaticky mám připravenou odsávačku protoe 90% aut je přelitajch
|
|
13.04.2023 07:51 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359588
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
KarMa napsal(a): No tak vidí, zase jsem jako normálnî smrtelník o něco chytřejí. Aspoň ale při výměně kol dávám do nejhornějí pozice a otevírám víčko nádobky. Teď při přezouvání se autu nahoru moc nechtělo, trvalo to dlouho. Stejně jedu v pátek do Citroenu, mám je teda nechat jen odstát toho 3/4 litru (jestli to vůbec jde), mebo to mám nechat komplet vypustit a doplnit novým čistým LDS? Dosavadní je tam max rok.
myslim ze pokud ti zkuseni radi chtelo by to malinko pokory
hlavne ty jako laik a uzivatel nemas co vubec do toho zasahovat,nebo, jak uz jsis precetl ,udelas vic skody nez uzitku
ze je postup vyrobce:
2. Kontrola a dolévání kapaliny LDS
POZOR : Kontrolu hladiny kapaliny LDS provádět se studeným a vypnutým motorem.
Demontovat uzávěr nádrky kapaliny LDS.
Připojit diagnostický přístroj na diagnostickou zásuvku vozidla.
2.1. Diagnostický přístroj LEXIA
Provést celkový test.
Navázat komunikaci s počítačem odpruení .
Zvolit nabídku : Sníení tlaku.
Řídit se pokyny zobrazovanými na obrazovce.
2.2. Diagnostický přístroj / aplikace Diagbox
V diagnostickém přístroji postupně volit následující nabídky :
Předání zákazníkovi
Kontrola hladiny kapaliny odpruení
Řídit se instrukcemi zobrazovanými na obrazovce.
2.3. Pokracování
POZNÁMKA : Operace odstranění tlaku trvá přiblině 3 min.
Vyčkat na konec postupu odstraňování tlaku.
Hladina kapaliny LDS se musí nacházet mezi značkou minima "a" a značkou maxima "b".
Přidat, je-li nutno, kapalinu LDS a na značku maximální hladiny "b".
Namontovat uzávěr nádrky kapaliny LDS po postavení vozidla zpět na kola.
myslim ze pokud ti zkuseni radi chtelo by to malinko pokory
hlavne ty jako laik a uzivatel nemas co vubec do toho zasahovat,nebo, jak uz jsis precetl ,udelas vic skody nez uzitku
ze je postup vyrobce:
2. Kontrola a dolévání kapaliny LDS
POZOR : Kontrolu hladiny kapaliny LDS provádět se studeným a vypnutým motorem.
Demontovat uzávěr nádrky kapaliny LDS.
Připojit diagnostický přístroj na diagnostickou zásuvku vozidla.
2.1. Diagnostický přístroj LEXIA
Provést celkový test.
Navázat komunikaci s počítačem odpruení .
Zvolit nabídku : Sníení tlaku.
Řídit se pokyny zobrazovanými na obrazovce.
2.2. Diagnostický přístroj / aplikace Diagbox
V diagnostickém přístroji postupně volit následující nabídky :
Předání zákazníkovi
Kontrola hladiny kapaliny odpruení
Řídit se instrukcemi zobrazovanými na obrazovce.
2.3. Pokracování
POZNÁMKA : Operace odstranění tlaku trvá přiblině 3 min.
Vyčkat na konec postupu odstraňování tlaku.
Hladina kapaliny LDS se musí nacházet mezi značkou minima "a" a značkou maxima "b".
Přidat, je-li nutno, kapalinu LDS a na značku maximální hladiny "b".
Namontovat uzávěr nádrky kapaliny LDS po postavení vozidla zpět na kola.
|
|
18.04.2023 15:06 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359825
|
|
KarMa
|
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 14 |
|
|
autodiag napsal(a): myslim ze pokud ti zkuseni radi chtelo by to malinko pokory
hlavne ty jako laik a uzivatel nemas co vubec do toho zasahovat,nebo, jak uz jsis precetl ,udelas vic skody nez uzitku
ze je postup vyrobce:
2. Kontrola a dolévání kapaliny LDS
POZOR : Kontrolu hladiny kapaliny LDS provádět se studeným a vypnutým motorem.
Demontovat uzávěr nádrky kapaliny LDS.
Připojit diagnostický přístroj na diagnostickou zásuvku vozidla.
2.1. Diagnostický přístroj LEXIA
Provést celkový test.
Navázat komunikaci s počítačem odpruení .
Zvolit nabídku : Sníení tlaku.
Řídit se pokyny zobrazovanými na obrazovce.
2.2. Diagnostický přístroj / aplikace Diagbox
V diagnostickém přístroji postupně volit následující nabídky :
Předání zákazníkovi
Kontrola hladiny kapaliny odpruení
Řídit se instrukcemi zobrazovanými na obrazovce.
2.3. Pokracování
POZNÁMKA : Operace odstranění tlaku trvá přiblině 3 min.
Vyčkat na konec postupu odstraňování tlaku.
Hladina kapaliny LDS se musí nacházet mezi značkou minima "a" a značkou maxima "b".
Přidat, je-li nutno, kapalinu LDS a na značku maximální hladiny "b".
Namontovat uzávěr nádrky kapaliny LDS po postavení vozidla zpět na kola.
Myslím e by to chtělo malinko víc vnímání, nevím kde jsi ode mě viděl cokoliv co by tě vedlo k závěru který sis vytvořil. Vedu normální slunou diskuzi, max se ve výrazech a tónu přizpůsobuji protistraně.
Dík za komplet postup, vidím e je to sloitějí postup ne můu doma provozovat. A pochopil jsem to u kdy jste mi psali e se to doma nedolívá. Já měl od jiných zkuených nakázáno to doma hlídat, a pokud neuvidím hladinu v sítku při sníení do spodní polohy, tak dolít. Bohuel, někdy prostě nemám jinou monost ne věřit svému servisákovi.
Myslím e by to chtělo malinko víc vnímání, nevím kde jsi ode mě viděl cokoliv co by tě vedlo k závěru který sis vytvořil. Vedu normální slunou diskuzi, max se ve výrazech a tónu přizpůsobuji protistraně.
Dík za komplet postup, vidím e je to sloitějí postup ne můu doma provozovat. A pochopil jsem to u kdy jste mi psali e se to doma nedolívá. Já měl od jiných zkuených nakázáno to doma hlídat, a pokud neuvidím hladinu v sítku při sníení do spodní polohy, tak dolít. Bohuel, někdy prostě nemám jinou monost ne věřit svému servisákovi.
|
|
19.04.2023 13:54 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3359871
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
KarMa napsal(a): Myslím e by to chtělo malinko víc vnímání, nevím kde jsi ode mě viděl cokoliv co by tě vedlo k závěru který sis vytvořil. Vedu normální slunou diskuzi, max se ve výrazech a tónu přizpůsobuji protistraně.
Dík za komplet postup, vidím e je to sloitějí postup ne můu doma provozovat. A pochopil jsem to u kdy jste mi psali e se to doma nedolívá. Já měl od jiných zkuených nakázáno to doma hlídat, a pokud neuvidím hladinu v sítku při sníení do spodní polohy, tak dolít. Bohuel, někdy prostě nemám jinou monost ne věřit svému servisákovi.
Píe, e : "" od jiných zkuených nakázáno to doma hlídat, a pokud neuvidím hladinu v sítku při sníení do spodní polohy, tak dolít."" ....
To nebyly rady od zkuených, to byly rady "jedna paní povídala" ...
V nejnií poloze hladinu prostě za normálních okolností neuvidí. Pokud to takto doleje, má toho 3/4 a 1 litr více a to se u nevejde při návratu do nádobky, nádobky pak praskají ... teče to víčkem ven a pod.
Pokud toto radí servisák, je potřeba ho poslat na kolení a nebo do pr...
Píe, e : "" od jiných zkuených nakázáno to doma hlídat, a pokud neuvidím hladinu v sítku při sníení do spodní polohy, tak dolít."" ....
To nebyly rady od zkuených, to byly rady "jedna paní povídala" ...
V nejnií poloze hladinu prostě za normálních okolností neuvidí. Pokud to takto doleje, má toho 3/4 a 1 litr více a to se u nevejde při návratu do nádobky, nádobky pak praskají ... teče to víčkem ven a pod.
Pokud toto radí servisák, je potřeba ho poslat na kolení :-p a nebo do pr...
|
|
18.09.2023 21:18 -
Re: Výměna LDS - C5 I, II
|
3367923
|
|
kedaro
|
Město: Praha 5, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Dobrý den,
nepomohl by mi prosím někdo s výměnou LDS kapaliny u C5 Break 2003? Nemám na to bohuel ani prostor, ani moc vybavení a diagnostiku taky nemám. Akorát jsem si koupil postupně 4 litry LDS. Nejdřív, e ji doleju a pak, e ji vyměním. Ale zjistil jsem, e je to na mě moc. Díky.
Dobrý den,
nepomohl by mi prosím někdo s výměnou LDS kapaliny u C5 Break 2003? Nemám na to bohuel ani prostor, ani moc vybavení a diagnostiku taky nemám. Akorát jsem si koupil postupně 4 litry LDS. Nejdřív, e ji doleju a pak, e ji vyměním. Ale zjistil jsem, e je to na mě moc. Díky.
|
|
| |
|
|