| | |
16.06.2015 21:42 -
Re: Ruční brzda
|
2831845
|
|
Mailab
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Ahoj. Mám dotaz dá se nějakým způsobem dotáhnout ruční brzda? Mám docela sjeté brdové desky na předku. V zadu jsem je vyměnil cca před rokem z důvodu zaseklého brzdiče a sjetí jedné desky. Na přední desky se chystám. Po výměně zadních desek byla ručka jetě dost naplá. Ale teď u je dost povolená. Kdy vyměním desky napne se nebo se to dělá někde jinde?...Díky za pomoc
Ahoj. Mám dotaz dá se nějakým způsobem dotáhnout ruční brzda? Mám docela sjeté brdové desky na předku. V zadu jsem je vyměnil cca před rokem z důvodu zaseklého brzdiče a sjetí jedné desky. Na přední desky se chystám. Po výměně zadních desek byla ručka jetě dost naplá. Ale teď u je dost povolená. Kdy vyměním desky napne se nebo se to dělá někde jinde?...Díky za pomoc
|
|
16.06.2015 21:52 -
Re: Ruční brzda
|
2831859
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Ahoj, urcite to tady je v nejakem vlaknu, jen hledat. Jinak sundas zadni popelnik na stredovem tunelu, dostanes se ke stelovaku napnuti rucni brzdy. Dobre je mit dlouhou 1/4´´ golu velikost 13 a dotahnout matku. Dobre je zvednout si predni kola a zkusit jak moc at nepribrzduje a nesjedes ten zbytek desek. Hu huuu. Rychlik na tretie kolaji ...
Ahoj, urcite to tady je v nejakem vlaknu, jen hledat. Jinak sundas zadni popelnik na stredovem tunelu, dostanes se ke stelovaku napnuti rucni brzdy. Dobre je mit dlouhou 1/4´´ golu velikost 13 a dotahnout matku. Dobre je zvednout si predni kola a zkusit jak moc at nepribrzduje a nesjedes ten zbytek desek. :-D Hu huuu. Rychlik na tretie kolaji ...
|
|
16.06.2015 22:31 -
Re: Ruční brzda
|
2831889
|
|
jumep
|
|
|
rucna brzda sa tu nepritahuje nijako, nesmie mat akurat volu na lanach, ostatne je dane strmenom, kazdy kto to pritiahne ze sa natiahnut packy to robi zle, nehovoriac o tom ze to kvoli tomu moze zostat pribrzdovat
vsetko je to samostav a v podstate to neni moc preco stelovat
rucna brzda sa tu nepritahuje nijako, nesmie mat akurat volu na lanach, ostatne je dane strmenom, kazdy kto to pritiahne ze sa natiahnut packy to robi zle, nehovoriac o tom ze to kvoli tomu moze zostat pribrzdovat
vsetko je to samostav a v podstate to neni moc preco stelovat
|
|
16.06.2015 22:56 -
Re: Ruční brzda
|
2831921
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Jak rikas, vetsina C5 ma rucku jen na 1 zub a uplne to staci.
Jak rikas, vetsina C5 ma rucku jen na 1 zub a uplne to staci.
|
|
28.06.2015 08:51 -
Re: Ruční brzda
|
2835014
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Tak po pouití a povolení ruční brzdy zůstává vůle na páce asi 4 cm, zatím v odbrzděném stavu, závada po kontrole na levém lanovodu, ve čtvrtek jsem objednal oba u Boba, snad do středy dorazí, bo ve čtvrtek jdu slouit vlasti, tak bych chtěl přes víkend vyměnit, z kanálu by ve mělo proběhnout v pohodě, akorát snad půjdou bez problémů vyroubovat rouby v kadém podběhu po jednom co to drí, jinak v tom nevidím ádný problém, ale je pravda, e to budu dělat poprvé.
Tak po pouití a povolení ruční brzdy zůstává vůle na páce asi 4 cm, zatím v odbrzděném stavu, závada po kontrole na levém lanovodu, ve čtvrtek jsem objednal oba u Boba, snad do středy dorazí, bo ve čtvrtek jdu slouit vlasti, tak bych chtěl přes víkend vyměnit, z kanálu by ve mělo proběhnout v pohodě, akorát snad půjdou bez problémů vyroubovat rouby v kadém podběhu po jednom co to drí, jinak v tom nevidím ádný problém, ale je pravda, e to budu dělat poprvé.
|
|
28.06.2015 09:40 -
Re: Ruční brzda
|
2835032
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): Tak po pouití a povolení ruční brzdy zůstává vůle na páce asi 4 cm, zatím v odbrzděném stavu, závada po kontrole na levém lanovodu, ve čtvrtek jsem objednal oba u Boba, snad do středy dorazí, bo ve čtvrtek jdu slouit vlasti, tak bych chtěl přes víkend vyměnit, z kanálu by ve mělo proběhnout v pohodě, akorát snad půjdou bez problémů vyroubovat rouby v kadém podběhu po jednom co to drí, jinak v tom nevidím ádný problém, ale je pravda, e to budu dělat poprvé.
Ty jdou vdy - jen si nejsem jistý e ty neorigo je dobrá volba - co vím nejsou úplně stejné a co jsem slyel dělá to neplechu v rejdu atd..(nevím jakej je cenovej rozdíl ale origo není ádná katastrofa)
Ty jdou vdy - jen si nejsem jistý e ty neorigo je dobrá volba - co vím nejsou úplně stejné a co jsem slyel dělá to neplechu v rejdu atd..(nevím jakej je cenovej rozdíl ale origo není ádná katastrofa):nevim
|
|
28.06.2015 09:47 -
Re: Ruční brzda
|
2835033
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Měli by bít origo, je tam napsáno výrobce Citroen, tak by to mělo sedět.
Měli by bít origo, je tam napsáno výrobce Citroen, tak by to mělo sedět. ;-)
|
|
28.06.2015 20:44 -
Re: Ruční brzda
|
2835224
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Na manualu s H3 se ti to bude delat dobre. H3+ je nekdy na chocholouska.
Na manualu s H3 se ti to bude delat dobre. H3+ je nekdy na chocholouska.
|
|
28.06.2015 20:58 -
Re: Ruční brzda
|
2835229
|
|
jumep
|
|
|
inac nerozumiem zmyslu vymeny len na jednej strane, este som nemal take ze by bolo lano zle len na jednej strane
inac nerozumiem zmyslu vymeny len na jednej strane, este som nemal take ze by bolo lano zle len na jednej strane
|
|
28.06.2015 21:22 -
Re: Ruční brzda
|
2835239
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Jak jsem psal výe, budu měnit obě, patné je na levé straně, také bych neviděl smysl měnit pouze jedno, kdy to bude odstrojené, lano je dobré, ale někde uvnitř se to seká, proto výměna.
Jak jsem psal výe, budu měnit obě, patné je na levé straně, také bych neviděl smysl měnit pouze jedno, kdy to bude odstrojené, lano je dobré, ale někde uvnitř se to seká, proto výměna. :-)
|
|
05.07.2015 00:50 -
Re: Ruční brzda
|
2837378
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Tak včera proběhla výměna na obou stranách, zabralo mi to necelou hoďku z kanálu, tunel mezi sedačky po demontái zadní části a povolení desítek matek stačilo na odcvaknutí lanek pouze přizvednout, výfuk jsem nesundaval, pouze povolit tepelný tít nad ním, svěsit a pootočit, pak mne dostali na kadé straně po jedné objímce, ve kterých jsou zacvaklé trubky, nikde se tady o ní nepíe, tak jsem o nich nevěděl, je to trochu jeek v kleci dávat nové, ale zase taková hrůza to nebyla, tepelný tít zůstal jako nový, nebylo potřeba tam moc cpát ruce, stačila jedna na nasměrování k průchodu a druhou zatlačit za ohyb, zacvaknout do objímky a přiroubovat drák, po zapojení lanka na houpačku u třmenu seřídit chod páky ruční brzdy tak, aby nebyla vůle, projet a hotovo. Samozřejmě jsem v tomto vlákně ve nastudoval dopředu, ale ádné překvápko nebo zádrhel se nekonal, no vlastně jetě budu muset dodat smrovačky, ale bojím se, abych něco nepokodil horkovzdukou, dnes jsme zkoueli a musí tam bít 300 stupňů, tak jetě nevím, jestli to zadělám s ní, nebo zvolím jiný způsob.
Tak včera proběhla výměna na obou stranách, zabralo mi to necelou hoďku z kanálu, tunel mezi sedačky po demontái zadní části a povolení desítek matek stačilo na odcvaknutí lanek pouze přizvednout, výfuk jsem nesundaval, pouze povolit tepelný tít nad ním, svěsit a pootočit, pak mne dostali na kadé straně po jedné objímce, ve kterých jsou zacvaklé trubky, nikde se tady o ní nepíe, tak jsem o nich nevěděl, je to trochu jeek v kleci dávat nové, ale zase taková hrůza to nebyla, tepelný tít zůstal jako nový, nebylo potřeba tam moc cpát ruce, stačila jedna na nasměrování k průchodu a druhou zatlačit za ohyb, zacvaknout do objímky a přiroubovat drák, po zapojení lanka na houpačku u třmenu seřídit chod páky ruční brzdy tak, aby nebyla vůle, projet a hotovo. Samozřejmě jsem v tomto vlákně ve nastudoval dopředu, ale ádné překvápko nebo zádrhel se nekonal, no vlastně jetě budu muset dodat smrovačky, ale bojím se, abych něco nepokodil horkovzdukou, dnes jsme zkoueli a musí tam bít 300 stupňů, tak jetě nevím, jestli to zadělám s ní, nebo zvolím jiný způsob. :-)
|
|
10.07.2015 11:18 -
Re: Ruční brzda
|
2838905
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Nakonec jsem ty smovačky dal, snad to pomůe proti vlhkosti a nebyla to zbytečná práce, jetě musím okouknout ten pravý podběh, vypadá to na úkap hydraulické kapaliny, kolem čerpadla v motorovém prostoru čisto a sucho, par fotek těch smrovaček, omluvte kvalitu, je to foceno telefonem.
Nakonec jsem ty smovačky dal, snad to pomůe proti vlhkosti a nebyla to zbytečná práce, jetě musím okouknout ten pravý podběh, vypadá to na úkap hydraulické kapaliny, kolem čerpadla v motorovém prostoru čisto a sucho, par fotek těch smrovaček, omluvte kvalitu, je to foceno telefonem. :-)
Přílohy: 003.jpg ( 849447b ) - 004.jpg ( 954546b ) - 005.jpg ( 959717b ) - 006.jpg ( 1043310b ) - 007.jpg ( 1045802b ) - |
|
10.07.2015 11:30 -
Re: Ruční brzda
|
2838933
|
|
jumep
|
|
|
este ti poradim tak offtopic, na zavit capu a maticu ked ich zatiahnes daj nejaku trvacnu vazelinu
ked to budes nabuduce menit (napr kosti ktore tam vidim) tak nebudes muset hrdzu odrezavat, ale pojdu povolit
este ti poradim tak offtopic, na zavit capu a maticu ked ich zatiahnes daj nejaku trvacnu vazelinu
ked to budes nabuduce menit (napr kosti ktore tam vidim) tak nebudes muset hrdzu odrezavat, ale pojdu povolit
|
|
23.08.2015 12:09 -
Ruční brzda - Výměna lan bowdenů a vedení / C5II
|
2853530
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Zdravím pánové, nechal jsem měnit lanka ruční brzdy, staré měly popraskané bowdeny a roztřepené lanka konce lanovodů u úchytů na páčkách ruční brzdy na třmenu.
Protoe to nemám kde dělat, nechal jsem to vyměnit v Citroenu.
Domluvili jsme se na tom, aby to nebylo tak drahé, e tam dají neorigo lana, výrobce nevím, ale stály cca 750kč. Dávaly se také nové trubky vedení lanek...
Podotýkám, e před výměnou la ruční brzda od spodu volně a po napnutí lan a pak ji trochu silou dotaení na zub..
Nyní po výměně lanek s boweny jde ruční brzda nahoru ztuha jakoby na pruině a dotaení na zub je nevýrazné jako před tím. Přítelkyně není schopná ručku zatáhnout... Při povolení ale jde ručka jakoby na pruině zpět do základní polohy odbrděno...
Podotýkám e páčky ruční brzdy v brzdičích jdou volně bez zadrhávání. Bylo mi řečeno, e kdybych tam nechal dát origo lana, tak to bude OK...
Tak nějak nevím, ale moc se mi to nezdá.. Ty neznačkové lana mají také jako Staré origo na ocelovém lanku plastový potah a jsou také vedené v nějaké moná teflonové trubičce, takhle na omak to nepoznám..
Setkal se někdo s podobným problémem? Nevíte co můe být patně?
Zapomněl jsem se jetě zmínit o tom, e zároveň proběhla výměna předních kotoučů a desek!
Zdravím pánové, nechal jsem měnit lanka ruční brzdy, staré měly popraskané bowdeny a roztřepené lanka konce lanovodů u úchytů na páčkách ruční brzdy na třmenu.
Protoe to nemám kde dělat, nechal jsem to vyměnit v Citroenu.
Domluvili jsme se na tom, aby to nebylo tak drahé, e tam dají neorigo lana, výrobce nevím, ale stály cca 750kč. Dávaly se také nové trubky vedení lanek...
Podotýkám, e před výměnou la ruční brzda od spodu volně a po napnutí lan a pak ji trochu silou dotaení na zub..
Nyní po výměně lanek s boweny jde ruční brzda nahoru ztuha jakoby na pruině a dotaení na zub je nevýrazné jako před tím. Přítelkyně není schopná ručku zatáhnout... Při povolení ale jde ručka jakoby na pruině zpět do základní polohy odbrděno...
Podotýkám e páčky ruční brzdy v brzdičích jdou volně bez zadrhávání. Bylo mi řečeno, e kdybych tam nechal dát origo lana, tak to bude OK...
Tak nějak nevím, ale moc se mi to nezdá.. Ty neznačkové lana mají také jako Staré origo na ocelovém lanku plastový potah a jsou také vedené v nějaké moná teflonové trubičce, takhle na omak to nepoznám..
Setkal se někdo s podobným problémem? Nevíte co můe být patně?
Zapomněl jsem se jetě zmínit o tom, e zároveň proběhla výměna předních kotoučů a desek!
|
|
23.08.2015 12:49 -
Re: Ruční brzda - Výměna lan bowdenů a vedení / C5II
|
2853540
|
|
jumep
|
|
|
o rucnej je tu toho popisaneho dost, od zadretych strmenov az po lana
o rucnej je tu toho popisaneho dost, od zadretych strmenov az po lana
|
|
23.08.2015 15:17 -
Re: Ruční brzda
|
2853567
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ale hlavně nauč přítulkyni, aby zatahovala ručku se selápnutou noní brzdou. Pak jde na zub lehce. Kdy nechce, přilápnu nohou větí silou a jde to hned líp. A povolování je stejný. Zalápnout noní, uvolnit ručku a pustit nohu.
Není to RTO, abys to musel ráčnovat rukou.
Ale hlavně nauč přítulkyni, aby zatahovala ručku se selápnutou noní brzdou. Pak jde na zub lehce. Kdy nechce, přilápnu nohou větí silou a jde to hned líp. A povolování je stejný. Zalápnout noní, uvolnit ručku a pustit nohu. ;-)
Není to RTO, abys to musel ráčnovat rukou. :-d
|
|
23.08.2015 19:41 -
Re: Ruční brzda
|
2853614
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Jak píe Mikra - zalápnout nohou a pak musí ručka jít lehce - taky se těm lankům tím prodlouí ivotnost.
Jak píe Mikra - zalápnout nohou a pak musí ručka jít lehce - taky se těm lankům tím prodlouí ivotnost.
|
|
23.08.2015 23:54 -
Re: Ruční brzda
|
2853758
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
PATaMAT napsal(a): a není to jen moc naponované, trochu povolit lanka v tunelu od popelníku 13 klíč ...
neorigo lanka dávám za cca do 200,- kus a ádný problém nikdy nebyl.
Díval jsem se na lana ze zadní strany od popelníku, a při pohybu pákou, tam byla vůle, a zkouel jsem trochu tu matici povolit, zvětil se pouze mrtvý chod páky ručky... Stále to drhlo někde v lanech..
Díval jsem se na lana ze zadní strany od popelníku, a při pohybu pákou, tam byla vůle, a zkouel jsem trochu tu matici povolit, zvětil se pouze mrtvý chod páky ručky... Stále to drhlo někde v lanech..
|
|
24.08.2015 00:03 -
Re: Ruční brzda
|
2853764
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
TomasT napsal(a): Jak píe Mikra - zalápnout nohou a pak musí ručka jít lehce - taky se těm lankům tím prodlouí ivotnost.
Jak jste si jistě viml, mám automat, a ono je správný postup zabrzdit noní brzdou a dát řadící páku do polohy"P", a při rozjezdu je opačný způsob nutnost! Zataení ručky se jaksi nabízí samo, i kdy její zataení je na kadém soudruhovi.. Vím, e zataení ručky se selápnutou noní brzdou jde lépe..
Jak jste si jistě viml, mám automat, a ono je správný postup zabrzdit noní brzdou a dát řadící páku do polohy"P", a při rozjezdu je opačný způsob nutnost! Zataení ručky se jaksi nabízí samo, i kdy její zataení je na kadém soudruhovi.. Vím, e zataení ručky se selápnutou noní brzdou jde lépe..:-)
|
|
| |
|
|