| | |
28.05.2013 12:40 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2583721
|
|
jumep
|
|
|
nerob z toho vedu, naraznik das dole aj bez jamy a posluzis si aj bez jamy a odvzdusnovakom sa vyhnes aj tak napr. ze auto podlozis aby nemohlo klesnut uplne do spodnej polohy a spustis ho dole, vtedy sa odtlakuje cele, rozpojis hadicu, este aj ako je to podlozene pojde lahsie tocit kolami, pretocis hore dole, poskladas
nerob z toho vedu, naraznik das dole aj bez jamy a posluzis si aj bez jamy a odvzdusnovakom sa vyhnes aj tak napr. ze auto podlozis aby nemohlo klesnut uplne do spodnej polohy a spustis ho dole, vtedy sa odtlakuje cele, rozpojis hadicu, este aj ako je to podlozene pojde lahsie tocit kolami, pretocis hore dole, poskladas
|
|
28.05.2013 15:13 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2583746
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
kubys napsal(a): No...páni kolegové teď jsem trochu zmaten Nael jsem tu dva postupy včetně fotodokumentace. Jeden pro mě asi jednoduí, bez pouití montání jámy a jen sundání kola a ten druhý na montání jámě s rozebraným předkem no a diagnostiku samozřejmě nemám. To odvzdunění mi taky neni moc jasný. Tak to vypadá, e skončim za ranec v servisu.
Do autorizovanho servisu? Já myslel, e chce kapalinu vyměnit a né ji jen dolít. ivě si je dokáu představit, otevřou víčko, uvidí, e tam není dost LDS, dolijí a vráti ti C5 s tím, e to má vyměněný, budou si myslet, e stejnak pozná kulový.
K přednímu odvzduňováku se dostane i bez jámy (snad bude stačit odvzduit jen ten - odborníci verifikujte ).
0. Pro jistotu odpoj baterii.
1. Sundat nárazník.
2. Povolit odvzduňovák v prostoru u motoru. (zvrchu)
3. Vykubnout trubku pod nárazníkem (to e rozpojí sponu psát nebudu, jen by tě to mátlo )
4. Nechat vytéct.
5. Uvést do původního stavu.
6. Nalít LDS.
7. Točením volantu z max do max a houpáním nahoru dolu odvzdunit.
Zopakoval jsem to, co je v návodech a co ti tu Jumep, Jruze, DrMarvin radí... Pouze jsme se to pokusil nasat tak, aby ti to nepřipadalo sloité.
edit: Pokud nějakému bodu nerozumí, napi kterému. A se tu nehandrkujem v čem je vlastně problém a čemu nerozumí.
Do autorizovanho servisu? Já myslel, e chce kapalinu vyměnit a né ji jen dolít. ivě si je dokáu představit, otevřou víčko, uvidí, e tam není dost LDS, dolijí a vráti ti C5 s tím, e to má vyměněný, budou si myslet, e stejnak pozná kulový. :-D
K přednímu odvzduňováku se dostane i bez jámy (snad bude stačit odvzduit jen ten - odborníci verifikujte :-) ).
0. Pro jistotu odpoj baterii.
1. Sundat nárazník.
2. Povolit odvzduňovák v prostoru u motoru. (zvrchu)
3. Vykubnout trubku pod nárazníkem (to e rozpojí sponu psát nebudu, jen by tě to mátlo :-D )
4. Nechat vytéct.
5. Uvést do původního stavu.
6. Nalít LDS.
7. Točením volantu z max do max a houpáním nahoru dolu odvzdunit.
Zopakoval jsem to, co je v návodech a co ti tu Jumep, Jruze, DrMarvin radí... Pouze jsme se to pokusil nasat tak, aby ti to nepřipadalo sloité. ;-)
edit: Pokud nějakému bodu nerozumí, napi kterému. ;-) A se tu nehandrkujem v čem je vlastně problém a čemu nerozumí. :-)
|
|
28.05.2013 19:17 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2583850
|
|
kubys
|
Město: Praha 9, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Pánové naprosto vyčerpávající odpovědi ....díky za ochotu a Vá čas. Dobrá vychytávka tento klubík poučné.
Pánové naprosto vyčerpávající odpovědi :-) ....díky za ochotu a Vá čas. Dobrá vychytávka tento klubík :palec poučné.
|
|
03.06.2013 21:30 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2586483
|
|
jbadik01
|
|
|
Ahoj lidi.taky jsem scháněl LDS TOTAL FLUIDE na C5.vude kolem 350kč a 500kč.Nael jsem internetový portál objednal jsem si dva litry.Z dovozem do Prahy mě to stálo 477kč.www.e-oleje.cz mohu doporučit.Mají i vice dodejních míst nebo potou.
Ahoj lidi.taky jsem scháněl LDS TOTAL FLUIDE na C5.vude kolem 350kč a 500kč.Nael jsem internetový portál objednal jsem si dva litry.Z dovozem do Prahy mě to stálo 477kč.www.e-oleje.cz mohu doporučit.Mají i vice dodejních míst nebo potou.
|
|
05.06.2013 22:03 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2586884
|
|
loop1
|
Město: Zilina, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 19 |
|
|
Ahojte, vcera som si dal menit LDS a kontrolovat tlaky v guliach. LDS vymenena, tlaky premerane a su cca o 10 BAR mensie, ako by mali byt. LDS som kupil tu: .link. - maju pobocku v Turzovke (za Cadcou) a pre rychlost som si ho tam bol vyzdvihnut. Cena bola skvelych 8,9 - Total Fluide LDS. Odporucam vsetkym.
Ahojte, vcera som si dal menit LDS a kontrolovat tlaky v guliach. LDS vymenena, tlaky premerane a su cca o 10 BAR mensie, ako by mali byt. LDS som kupil tu: http://www.svetolejov.sk/index.php?route=product/product&filter_name=total%20fluide%20lds&product_id=250 - maju pobocku v Turzovke (za Cadcou) a pre rychlost som si ho tam bol vyzdvihnut. Cena bola skvelych 8,9 - Total Fluide LDS. Odporucam vsetkym.
|
|
17.07.2013 15:10 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2599586
|
|
endy
|
Město: Kruh, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Zdravím,
mám dotaz ohledně kapalin LDS a LHM+.Zajímá mě jaký je rozdíl.LDS je syntetika do C5 a LHM+ je minerál.Nevím proč by do C5 nemohla jít LHM+.Měl jsem Xa II 2001 a tam u byly některé koule z C5.Vysokotlaké hadice bych řekl,e jsou ze stejného materiálu.U LHM+ je dobrá cena a hlavně dostupnost na kdejaké pumpě.Můe někdo fundovaně říct proč nemůe (můe) do C5ky LHM+?
Dík za odpověď
Zdravím,
mám dotaz ohledně kapalin LDS a LHM+.Zajímá mě jaký je rozdíl.LDS je syntetika do C5 a LHM+ je minerál.Nevím proč by do C5 nemohla jít LHM+.Měl jsem Xa II 2001 a tam u byly některé koule z C5.Vysokotlaké hadice bych řekl,e jsou ze stejného materiálu.U LHM+ je dobrá cena a hlavně dostupnost na kdejaké pumpě.Můe někdo fundovaně říct proč nemůe (můe) do C5ky LHM+?:nevim
Dík za odpověď
|
|
17.07.2013 15:24 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2599587
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
endy napsal(a): Zdravím,
mám dotaz ohledně kapalin LDS a LHM+.Zajímá mě jaký je rozdíl.LDS je syntetika do C5 a LHM+ je minerál.Nevím proč by do C5 nemohla jít LHM+.Měl jsem Xa II 2001 a tam u byly některé koule z C5.Vysokotlaké hadice bych řekl,e jsou ze stejného materiálu.U LHM+ je dobrá cena a hlavně dostupnost na kdejaké pumpě.Můe někdo fundovaně říct proč nemůe (můe) do C5ky LHM+?
Dík za odpověď
Vak jsi to napsal. Mají jiné sloení, jsou to odliné kapaliny. Kdy pomine to, e LDS má jiné chemické vlastnosti, e by čistě teoreticky mohla být o něco agrasivnějí vůči materiálům, tak má jetě fyzikální stránku věci a v té se velmi pravděpodobně budou liit. (nevím, jestli to je dostatečně fundovaně )
Ale mám dojem, e u se to tu probíralo a jestli chce, tak si do své pětky klidně nalej LHM, za to ti nikdo hlavu utrhnout nemůe, pokud je to auto tvoje.
edit: Jak často mění LDS, e řeí cenu a dostupnost na benzínce? dát jednou za 5 let o 400kč mi nepříjde jako částka ze které by člověk vykrvácel...
Vak jsi to napsal. Mají jiné sloení, jsou to odliné kapaliny. Kdy pomine to, e LDS má jiné chemické vlastnosti, e by čistě teoreticky mohla být o něco agrasivnějí vůči materiálům, tak má jetě fyzikální stránku věci a v té se velmi pravděpodobně budou liit. :-) (nevím, jestli to je dostatečně fundovaně :-D )
Ale mám dojem, e u se to tu probíralo a jestli chce, tak si do své pětky klidně nalej LHM, za to ti nikdo hlavu utrhnout nemůe, pokud je to auto tvoje. :-D
edit: Jak často mění LDS, e řeí cenu a dostupnost na benzínce? :-) dát jednou za 5 let o 400kč mi nepříjde jako částka ze které by člověk vykrvácel...
|
|
18.07.2013 07:36 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2599685
|
|
endy
|
Město: Kruh, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Cena mě a tak netrápí,páč toho tam moc není,spí mě to zajímá z badatelského hlediska.
Cena mě a tak netrápí,páč toho tam moc není,spí mě to zajímá z badatelského hlediska.:-))
|
|
18.07.2013 08:25 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2599706
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
Jestlie je jiné sloení, bude z fyzikálního hlediska i jiná viskozita při různých teplotách, bude i jiná tepelná roztanost, a oboje na pérování bude mít vliv. Otázka je jaký vliv by to mělo jiné sloení na ivotnost membrány v kouli zda jí to třeba nezkrátí ivotnost. No a nebo to je proste kartelová dohoda za účelem zvýení prodeje draí LHM
Jestlie je jiné sloení, bude z fyzikálního hlediska i jiná viskozita při různých teplotách, bude i jiná tepelná roztanost, a oboje na pérování bude mít vliv. Otázka je jaký vliv by to mělo jiné sloení na ivotnost membrány v kouli zda jí to třeba nezkrátí ivotnost. No a nebo to je proste kartelová dohoda za účelem zvýení prodeje draí LHM :-)
|
|
18.07.2013 10:16 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2599721
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
V dávné minulosti se řeilo, která kapalina LHM, od kterého výrobce je lepí - lépe funguje. V systémech s jednovývodem a rozdělovací kostkou na servo byl opravdu v zimě drobný rozdíl, která kapalina tam byla. Bylo to ale větinou na autech, co u měly hodně nalítáno a systém byl opotřebovaný. V té době jsem z dostupných technických listů dával parametry do tabulky. Neuváděli to vak vichni výrobci při stejných podmínkách a jednotkách ... Tak e v tabulce jsou jen hodnoty "srovnatelné" . Později k tomu přibyla tabulka s LDS ... a ty hodnoty jsou v podstatě velmi podobné, ádný dramatický rozdíl.
Můj názor je ten, e zavedení LDS do výzbroje bylo pouze z důvodu servisního intervalu. Komu by se chtělo v roce 2000 jezdit pořád na výměnu kapaliny, C5 se tak stala daleko méně náročná ve smyslu údby. Syntetická kapalina LDS celkově daleko méně degraduje, to bude ten hlavní rozdíl.
tady je ta tabulka: .link.
a tady je něco o LHM-LDS a vzájemně pouitých komponentech ... u se to tu probíralo ...
.link.
V dávné minulosti se řeilo, která kapalina LHM, od kterého výrobce je lepí - lépe funguje. V systémech s jednovývodem a rozdělovací kostkou na servo byl opravdu v zimě drobný rozdíl, která kapalina tam byla. Bylo to ale větinou na autech, co u měly hodně nalítáno a systém byl opotřebovaný. V té době jsem z dostupných technických listů dával parametry do tabulky. Neuváděli to vak vichni výrobci při stejných podmínkách a jednotkách ... Tak e v tabulce jsou jen hodnoty "srovnatelné" . Později k tomu přibyla tabulka s LDS ... a ty hodnoty jsou v podstatě velmi podobné, ádný dramatický rozdíl.
Můj názor je ten, e zavedení LDS do výzbroje bylo pouze z důvodu servisního intervalu. Komu by se chtělo v roce 2000 jezdit pořád na výměnu kapaliny, C5 se tak stala daleko méně náročná ve smyslu údby. Syntetická kapalina LDS celkově daleko méně degraduje, to bude ten hlavní rozdíl.
tady je ta tabulka: http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka#LHM-LDS-parametry.jpg
a tady je něco o LHM-LDS a vzájemně pouitých komponentech ... u se to tu probíralo ...
http://www.c5club.cz/diskuze/hydraulika-rizeni-brzdy/169190-hydraulicke-koule-perovani-c5/25/#.UeefEY3Iaoc
Přílohy: LHM-LDS-parametry.jpg ( 528809b ) - |
|
24.07.2013 10:13 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2601494
|
|
Karlos88
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Ahoj. Mám C5 2001 asi měsíc a celkově autům prd rozumim. Něco mi kape z auta, u asi třetí den. Bude to asi kapalina od hydrauliky. Myslel jsem, e to bude něco se servem, protoe mi přjde, e s volantem lo hůř kroutit. Má to něco společýho ? Nevim přesně odkaď to teče. Vadí to nějak hodně ? Můe se s tim jezdit ? Dík
Ahoj. Mám C5 2001 asi měsíc a celkově autům prd rozumim:-)))). Něco mi kape z auta, u asi třetí den. Bude to asi kapalina od hydrauliky. Myslel jsem, e to bude něco se servem, protoe mi přjde, e s volantem lo hůř kroutit. Má to něco společýho ? Nevim přesně odkaď to teče. Vadí to nějak hodně ? Můe se s tim jezdit ? Dík
|
|
24.07.2013 10:17 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2601495
|
|
jumep
|
|
|
predpokladam ze ti tece trubkohadica od privodu hydrauliky do stredovej gule - je to pri pravom prednom kolese - je tu na tuto temu uz toho tiez dost (oprava alebo vymena za novu)
co sa tyka volantu, najskor mas malo LDS, rovnako si pozri ako sa plni a dolej si
predpokladam ze ti tece trubkohadica od privodu hydrauliky do stredovej gule - je to pri pravom prednom kolese - je tu na tuto temu uz toho tiez dost (oprava alebo vymena za novu)
co sa tyka volantu, najskor mas malo LDS, rovnako si pozri ako sa plni a dolej si
|
|
24.07.2013 10:48 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2601513
|
|
Karlos88
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Jo, v těch místech je to tam vude od oleje. Akorát teda nevim, která trubka to přesně je . Můe se s tim jezdit ?
Jo, v těch místech je to tam vude od oleje. Akorát teda nevim, která trubka to přesně je :nevim. Můe se s tim jezdit ?
|
|
25.07.2013 15:45 -
Re: Hydraulická kapalina, LDS - obecně
|
2601968
|
|
Karlos88
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Koukal mi na to jeden známý, nějak to odvzdunil či co ... No a viděli jsme, e tý hydraulický kapaliny bylo dost. Pak se jen tak podíval na motorový olej a ta měrka byla uplně suchá ... Co jsem moc nechápal. Tak se dolil a nevypadá to, e by teď něco teklo. Tak to jsem blázen ...
Koukal mi na to jeden známý, nějak to odvzdunil či co ... No a viděli jsme, e tý hydraulický kapaliny bylo dost. Pak se jen tak podíval na motorový olej a ta měrka byla uplně suchá ... Co jsem moc nechápal. Tak se dolil a nevypadá to, e by teď něco teklo. Tak to jsem blázen ...
|
|
| |
|
|