| | |
12.03.2018 20:01 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139119
|
|
jruze
|
|
|
Já k tomuto jen málo = jsou to brzdy !!! a a se povede e se ty brzdy vyserou v nevhodný okamik a někoho zmrzačíte si budete drbat hlavu e jste do toho vrtali a nekoupili brzdiče. já dávám starí dobré nebo nové (vdy se dají sehnat repas za 2500,-) Já osobně toto nedělám (nebo někdo z vás má atest na repasování brzdičů?)
Já k tomuto jen málo = jsou to brzdy !!! a a se povede e se ty brzdy vyserou v nevhodný okamik a někoho zmrzačíte si budete drbat hlavu e jste do toho vrtali a nekoupili brzdiče. :palec já dávám starí dobré nebo nové (vdy se dají sehnat repas za 2500,-) Já osobně toto nedělám ;-) (nebo někdo z vás má atest na repasování brzdičů?)
|
|
12.03.2018 22:20 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139178
|
|
LukoLVG
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 227 |
|
|
DEVILIAN: Torx spolu s ibusom je najlepsia mozna vec Ja to mam rad ale musi to byt dostatocne velke, taky torx 15 je po 5tich rokoch na prd ked je na spodnom kryte motora... Ja by som skor zakazal ploche a krizove skrutky... brzdice nemam skusenost, uvidime co vydrzia... ale tak do mesiaca 2-3 umyvam auto cize snad sa to neposerie a rucnu uz zatahuje pravidelne. Kozu natieram kazdy mesac, vysavam tiez proste poriadok mam doma, v praci ci v aute
JUMEP: Ano mal som kompet rozobrate, som zhanal po vsetkych kamaratoch 5hranny kluc na to... Daval som vsetky gumicky nove, vsetko som spravil si myslim dost dobre, nove piestiky sli. Lenze ja rucnu nepouzivam ale tak prdim na to kupil som nove brzdice.
JRUZE: nepotrebujes na to vysoku skolu, na nic nepotrebujes vysoku skolu len rozum... Motor som si tiez sam menil bez toho aby som bol mechanik alebo co... Po repasovani brzdicov som daval aj nove ATE brzdy, brzdovku a tak som bol na STK a technik pochvalil spickove brzdy, mozem ti poslat protokol Teraz som bol opat na STK kde uz boli nove brzdice a tiez pochvalil spickove brzdy. pricom platnicky a kotuce boli povodne
Si myslim ze siroko daleko neni C5tka 1.gen co by bola v takom stave...
DEVILIAN: Torx spolu s ibusom je najlepsia mozna vec :) Ja to mam rad ale musi to byt dostatocne velke, taky torx 15 je po 5tich rokoch na prd ked je na spodnom kryte motora... Ja by som skor zakazal ploche a krizove skrutky... brzdice nemam skusenost, uvidime co vydrzia... ale tak do mesiaca 2-3 umyvam auto cize snad sa to neposerie a rucnu uz zatahuje pravidelne. Kozu natieram kazdy mesac, vysavam tiez :D proste poriadok mam doma, v praci ci v aute :D
JUMEP: Ano mal som kompet rozobrate, som zhanal po vsetkych kamaratoch 5hranny kluc na to... Daval som vsetky gumicky nove, vsetko som spravil si myslim dost dobre, nove piestiky sli. Lenze ja rucnu nepouzivam ale tak prdim na to kupil som nove brzdice.
JRUZE: nepotrebujes na to vysoku skolu, na nic nepotrebujes vysoku skolu len rozum... Motor som si tiez sam menil bez toho aby som bol mechanik alebo co... Po repasovani brzdicov som daval aj nove ATE brzdy, brzdovku a tak som bol na STK a technik pochvalil spickove brzdy, mozem ti poslat protokol :P Teraz som bol opat na STK kde uz boli nove brzdice a tiez pochvalil spickove brzdy. pricom platnicky a kotuce boli povodne
Si myslim ze siroko daleko neni C5tka 1.gen co by bola v takom stave...
|
|
13.03.2018 08:21 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139194
|
|
Devilian
|
|
|
JRUZE: Vsak prave preto chcem ten brzdic opravit a nemenit ho za iny. Ako som uz totiz pisal, novy nahradny diel na citroen z mojej skusenosti vydrzi tak tak prikazanu zarucnu dobu. A brzdy su ako vravis velmi dolezite. No nic, zajtra to odveziem do servisu. Dnes si zajdem kupit par M6 srobov na normalny kluc, a dam tam tie. A uvidime co ta prachovka. Aj ked v servise mi povedali, ze toto nerobia, ze to rovno vymenia za novy brzdic. Ale tiez by som to takto na ich mieste robil- menej prace a vacsie prachy. Dufam ze to ale rozbehaju a potom to uz budem robit pravidelne ja.
Len naozaj dufam, ze nie je zadreta rucna na tom novom brzdici..
JRUZE: Vsak prave preto chcem ten brzdic opravit a nemenit ho za iny. Ako som uz totiz pisal, novy nahradny diel na citroen z mojej skusenosti vydrzi tak tak prikazanu zarucnu dobu. A brzdy su ako vravis velmi dolezite. No nic, zajtra to odveziem do servisu. Dnes si zajdem kupit par M6 srobov na normalny kluc, a dam tam tie. A uvidime co ta prachovka. Aj ked v servise mi povedali, ze toto nerobia, ze to rovno vymenia za novy brzdic. Ale tiez by som to takto na ich mieste robil- menej prace a vacsie prachy. Dufam ze to ale rozbehaju a potom to uz budem robit pravidelne ja.
Len naozaj dufam, ze nie je zadreta rucna na tom novom brzdici..
|
|
13.03.2018 09:17 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139218
|
|
jruze
|
|
|
Devilian napsal(a): JRUZE: Vsak prave preto chcem ten brzdic opravit a nemenit ho za iny. Ako som uz totiz pisal, novy nahradny diel na citroen z mojej skusenosti vydrzi tak tak prikazanu zarucnu dobu. A brzdy su ako vravis velmi dolezite. No nic, zajtra to odveziem do servisu. Dnes si zajdem kupit par M6 srobov na normalny kluc, a dam tam tie. A uvidime co ta prachovka. Aj ked v servise mi povedali, ze toto nerobia, ze to rovno vymenia za novy brzdic. Ale tiez by som to takto na ich mieste robil- menej prace a vacsie prachy. Dufam ze to ale rozbehaju a potom to uz budem robit pravidelne ja.
Len naozaj dufam, ze nie je zadreta rucna na tom novom brzdici..
Jak je to tvé auto staré a kolik má najeto ? to jsou původní brzdiče ? kolik let a Km na tom autě jetě najede ?
Já mám jedno r.v. 2005 (brzdy původní - kotouče a destičky né,ale lana a brzdiče ano - najeto +- 230000Km - brzdy OK) dalí auta r.v. 2007 brzdy jako u té z 2005 nájezd 130,220 a 450000Km a po těchto Km klidně dám brzdiče nové páč budou na dalích deset let kdy to auto tak dlouho bude jetě jezdit.
Mám sebe i auto docela rád a jezdím rychle.(jo zapoměl jsem dodat e se zřejmě opotřebují jen gumičky a pístky - těleso brzdiče né e jo ? třmeny také ne.
Jak je to tvé auto staré a kolik má najeto ? to jsou původní brzdiče ? kolik let a Km na tom autě jetě najede ?
Já mám jedno r.v. 2005 (brzdy původní - kotouče a destičky né,ale lana a brzdiče ano - najeto +- 230000Km - brzdy OK) dalí auta r.v. 2007 brzdy jako u té z 2005 nájezd 130,220 a 450000Km a po těchto Km klidně dám brzdiče nové páč budou na dalích deset let kdy to auto tak dlouho bude jetě jezdit.:palec:-d
Mám sebe i auto docela rád a jezdím rychle.(jo zapoměl jsem dodat e se zřejmě opotřebují jen gumičky a pístky - těleso brzdiče né e jo ? třmeny také ne.
|
|
13.03.2018 13:18 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139225
|
|
Devilian
|
|
|
Auto je z konca roka 2004, najazdene aktualne 300t km. Priblizne po okna je cele od cestarskej soli, takze dovod zaseknutia brzdy, ak nie je tesnenie v poriadku, je jasny. Brzdice som riesil u jumepa, ktory ich po odsrobovani cistil od nejakeho bordelu, ktory sa tam vraj hromadi kvoli elektrolyze. Jeden brzdic sa uz nepodarilo zachranit, je novy.
Neviem, ako dlho si auto este necham. Uz rok sa pozeram po inom, ale zatial som nenasiel ziadne, ktore by ma nejako oslovilo Ak aj nejaky naznak bol, manzelke sa nepacilo (lebo nebolo cervene atd atd). Obavam sa preto, ze ho budem mat este velmi dlho.
Auto je z konca roka 2004, najazdene aktualne 300t km. Priblizne po okna je cele od cestarskej soli, takze dovod zaseknutia brzdy, ak nie je tesnenie v poriadku, je jasny. Brzdice som riesil u jumepa, ktory ich po odsrobovani cistil od nejakeho bordelu, ktory sa tam vraj hromadi kvoli elektrolyze. Jeden brzdic sa uz nepodarilo zachranit, je novy.
Neviem, ako dlho si auto este necham. Uz rok sa pozeram po inom, ale zatial som nenasiel ziadne, ktore by ma nejako oslovilo :) Ak aj nejaky naznak bol, manzelke sa nepacilo (lebo nebolo cervene atd atd). Obavam sa preto, ze ho budem mat este velmi dlho.
|
|
13.03.2018 13:59 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139226
|
|
jumep
|
|
|
ono uplne najcastejsi dovod zaseknutia je ze povodna vazelina z vyrobi vyschne, ma na to vekovy narok
pomerovo je to asi 80%
ta sol len sposobi ze ten srob zrastie s packou a ten TX30 sa strhnu hrany, ako som ale povedal, to riesi spravne pouzitie sekacu a kladiva
ono uplne najcastejsi dovod zaseknutia je ze povodna vazelina z vyrobi vyschne, ma na to vekovy narok
pomerovo je to asi 80%
ta sol len sposobi ze ten srob zrastie s packou a ten TX30 sa strhnu hrany, ako som ale povedal, to riesi spravne pouzitie sekacu a kladiva
|
|
13.03.2018 14:01 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139227
|
|
jruze
|
|
|
Je to stejné jako kdy by jste dělali GO motoru tím e by jste ten motor vyčistili a dali nové pístní krouky a gumičky na ventily
Ti starí asi jetě pamatují co je to výbrus - tak to bych potom pochopil jako repas brzdičů - tedy kdyby to někdo takto dělal
Je to stejné jako kdy by jste dělali GO motoru tím e by jste ten motor vyčistili a dali nové pístní krouky a gumičky na ventily;-)
Ti starí asi jetě pamatují co je to výbrus - tak to bych potom pochopil jako repas brzdičů - tedy kdyby to někdo takto dělal:palec
|
|
13.03.2018 16:00 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139234
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jardo, on se ale pístek ani brzdič opravdu neodírá, pokud tam nezateče a nevyrezne to. Spí se dostane bordel pod gumičky a ty jak časem zpuchří, tak pak chodí těko v brzdiči. U nový brzdy je vůle mezi pístkem a brzdičem veliká. Pístek by se brzdiče neměl dotýkat. Jen krouky se třou.
Take pokud není vnitřek třmenu a pístek orezlý, tak stačí vyčistit, vyměnit VECHNY gumičky, včetně těch na vodících čepech a prachovky, správně namazat a brzdič můe dál fungovat do omrzení.
Jardo, on se ale pístek ani brzdič opravdu neodírá, pokud tam nezateče a nevyrezne to. Spí se dostane bordel pod gumičky a ty jak časem zpuchří, tak pak chodí těko v brzdiči. U nový brzdy je vůle mezi pístkem a brzdičem veliká. Pístek by se brzdiče neměl dotýkat. Jen krouky se třou.
Take pokud není vnitřek třmenu a pístek orezlý, tak stačí vyčistit, vyměnit VECHNY gumičky, včetně těch na vodících čepech a prachovky, správně namazat a brzdič můe dál fungovat do omrzení.
|
|
13.03.2018 16:13 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139235
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Mikra napsal(a): Jardo, on se ale pístek ani brzdič opravdu neodírá, pokud tam nezateče a nevyrezne to. Spí se dostane bordel pod gumičky a ty jak časem zpuchří, tak pak chodí těko v brzdiči. U nový brzdy je vůle mezi pístkem a brzdičem veliká. Pístek by se brzdiče neměl dotýkat. Jen krouky se třou.
Take pokud není vnitřek třmenu a pístek orezlý, tak stačí vyčistit, vyměnit VECHNY gumičky, včetně těch na vodících čepech a prachovky, správně namazat a brzdič můe dál fungovat do omrzení. No jo, ale představ si, e by si to kadej vyčistil a vyměnil sám. Co by ti měniči dílů dělali? A ví kolik si přisadí na kadým dílu jak to dělají ti od Kelyový, slevu mají 40% - 50% ale zákazníkům účtují plnou ceníkovou cenu... a někdy i něco navíc
No jo, ale představ si, e by si to kadej vyčistil a vyměnil sám. Co by ti měniči dílů dělali? A ví kolik si přisadí na kadým dílu :-D jak to dělají ti od Kelyový, slevu mají 40% - 50% ale zákazníkům účtují plnou ceníkovou cenu... a někdy i něco navíc ;-)
|
|
13.03.2018 16:27 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139248
|
|
jumep
|
|
|
Mikra napsal(a): Jardo, on se ale pístek ani brzdič opravdu neodírá, pokud tam nezateče a nevyrezne to. Spí se dostane bordel pod gumičky a ty jak časem zpuchří, tak pak chodí těko v brzdiči. U nový brzdy je vůle mezi pístkem a brzdičem veliká. Pístek by se brzdiče neměl dotýkat. Jen krouky se třou.
Take pokud není vnitřek třmenu a pístek orezlý, tak stačí vyčistit, vyměnit VECHNY gumičky, včetně těch na vodících čepech a prachovky, správně namazat a brzdič můe dál fungovat do omrzení.
hnidopich mode on.
a preto ides menit strmene? )
hnidopich mode off.
hnidopich mode on.
a preto ides menit strmene? :)))
hnidopich mode off.
|
|
13.03.2018 16:39 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139257
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jasně. Protoe ty nový jsou krásně stříbrný.
Jasně. Protoe ty nový jsou krásně stříbrný. :-p
|
|
13.03.2018 20:51 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139328
|
|
jruze
|
|
|
Mikra napsal(a): Jasně. Protoe ty nový jsou krásně stříbrný.
No jak byř se mohlo něco na třmenu a bzdiči opotřebit - kdy se to po celou dobu vlastně nehýbe. Zkus se podívat do místa kde sedí destičky ve třmenu,zkus si zahýbat s tyčkou u nového třmenu a u toho co má na autě,a pístky? no pokud bude mít neopotřebované kotouče a bude měnit desky v 50% tak tomu budu tak troku věřit,ale větinou měním kotouče e jsou vidět chladící ebra a desky na plechu + zkříené prasátka a vytočené nadoraz - bývá to jeden z příznaků vybrací brzd i na novejch kotouích , nebo cvakání. Ale je mi to jedno - já za svou práci ručím a nemívám reklamace a mám tu bednu třmenů a brzdičů kdyby někdo chtěl uetřit můe si zrepasovat do zásoby nebo na keft. (ty poslední jsem měnil protoe jsem na nich zohýbal origo přípravek na zatočení válečků, potom tu mám několik tyček které jsem musel vybojovat letlampou ze třmenu nebo jné které mají vakl jako prase atd.. Kdo má zájem ? za cenu rotu jsou vae (také některé tečou,jiné nemají prachovky atd..
No jak byř se mohlo něco na třmenu a bzdiči opotřebit - kdy se to po celou dobu vlastně nehýbe. Zkus se podívat do místa kde sedí destičky ve třmenu,zkus si zahýbat s tyčkou u nového třmenu a u toho co má na autě,a pístky? no pokud bude mít neopotřebované kotouče a bude měnit desky v 50% tak tomu budu tak troku věřit,ale větinou měním kotouče e jsou vidět chladící ebra a desky na plechu + zkříené prasátka a vytočené nadoraz - bývá to jeden z příznaků vybrací brzd i na novejch kotouích , nebo cvakání. Ale je mi to jedno - já za svou práci ručím a nemívám reklamace a mám tu bednu třmenů a brzdičů kdyby někdo chtěl uetřit můe si zrepasovat do zásoby nebo na keft. (ty poslední jsem měnil protoe jsem na nich zohýbal origo přípravek na zatočení válečků, potom tu mám několik tyček které jsem musel vybojovat letlampou ze třmenu nebo jné které mají vakl jako prase atd.. Kdo má zájem ? za cenu rotu jsou vae:-)))) (také některé tečou,jiné nemají prachovky atd..
|
|
15.03.2018 14:03 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139662
|
|
Devilian
|
|
|
Rozobrate, vycistene, namazane, funkcne. Torx bol vymeneny za ozajstny srob. Bolo to na tom starom brzdici, novy je bez problemov funkcny. Problem je len s lankami, ktore idu naozaj tazko a napr. manzelka dava rucnu brzdu oboma rukami. Lanka maju asi rok
Rozobrate, vycistene, namazane, funkcne. Torx bol vymeneny za ozajstny srob. Bolo to na tom starom brzdici, novy je bez problemov funkcny. Problem je len s lankami, ktore idu naozaj tazko a napr. manzelka dava rucnu brzdu oboma rukami. Lanka maju asi rok :)
|
|
15.03.2018 14:34 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3139663
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Devilian napsal(a): Rozobrate, vycistene, namazane, funkcne. Torx bol vymeneny za ozajstny srob. Bolo to na tom starom brzdici, novy je bez problemov funkcny. Problem je len s lankami, ktore idu naozaj tazko a napr. manzelka dava rucnu brzdu oboma rukami. Lanka maju asi rok Já při výměně lanek a lanovodů nacpu do těch trubek kýbl vazelíny a jak zasunuju lanko zase tam cpu vazelínu. Pak je dobré to zatěsnit třeba přetaenou buírkou na vstupu - přechodu lanko+trubka za kolem- Levné lanka Linex tam mají okrouek. Ono je potřeba zamezit korodování vnitřku trubky, kdy koroze se tak nafoukne e umáčkne lanko. Nebo udělat trubky měděné, vyjdou na 1/3 ceny co originály ...
Já při výměně lanek a lanovodů nacpu do těch trubek kýbl vazelíny a jak zasunuju lanko zase tam cpu vazelínu. Pak je dobré to zatěsnit třeba přetaenou buírkou na vstupu - přechodu lanko+trubka za kolem- Levné lanka Linex tam mají okrouek. Ono je potřeba zamezit korodování vnitřku trubky, kdy koroze se tak nafoukne e umáčkne lanko. Nebo udělat trubky měděné, vyjdou na 1/3 ceny co originály ...
|
|
05.07.2019 20:15 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3228916
|
|
wenka
|
|
|
Velice děkuji za zvěřejněný návod k rozhýbání ruční brzdy. Na STk za jedna.
Velice děkuji za zvěřejněný návod k rozhýbání ruční brzdy:palec. Na STk za jedna.
|
|
02.01.2020 10:13 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3253210
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Tak jsem na jaře nechal vyměnit lanovody, lanka a zkontrolovat celkově ruční brzdu v servisu, protoe se mi minulou zimu začala zasekávat. Třmeny prý byly v pořádku, servis říkal, e i základní opravná sada je zbytečná.
Celé léto po výměně naprostá spokojenost, ruční brzda konečně fungovala tak, jak má. Poslední dva týdny jakmile zabrzdím auto a přes noc mrzne, tak je jistota, e ráno neodjedu. Respektive odjedu, ale prostě to (levá strana) vcelku dost brzdí a já nechci znovu spálit brzdu. Dnes znovu. Nepomáhá ani to, co před výměnou lanovodů pomáhalo (točení volantem do krajních poloh, rozhýbání ručky rukou). Prostě musím počkat na kladné teploty.
Je moný, e by se do těch nových lanovodů nějak dostávala vlhkost, voda, nebo tam je pouitý nějaký patný mazivo, co zatuhne? Nějak mě přestává bavit jezdit do servisů, kde zas uslyím "To víte panáčku, to vám ten minulý servis udělal patně, to jste měl přijet hned k nám", protoe tohle je taková klasika.
Tak jsem na jaře nechal vyměnit lanovody, lanka a zkontrolovat celkově ruční brzdu v servisu, protoe se mi minulou zimu začala zasekávat. Třmeny prý byly v pořádku, servis říkal, e i základní opravná sada je zbytečná.
Celé léto po výměně naprostá spokojenost, ruční brzda konečně fungovala tak, jak má. Poslední dva týdny jakmile zabrzdím auto a přes noc mrzne, tak je jistota, e ráno neodjedu. Respektive odjedu, ale prostě to (levá strana) vcelku dost brzdí a já nechci znovu spálit brzdu. Dnes znovu. Nepomáhá ani to, co před výměnou lanovodů pomáhalo (točení volantem do krajních poloh, rozhýbání ručky rukou). Prostě musím počkat na kladné teploty.
Je moný, e by se do těch nových lanovodů nějak dostávala vlhkost, voda, nebo tam je pouitý nějaký patný mazivo, co zatuhne? Nějak mě přestává bavit jezdit do servisů, kde zas uslyím "To víte panáčku, to vám ten minulý servis udělal patně, to jste měl přijet hned k nám", protoe tohle je taková klasika.
|
|
02.01.2020 13:11 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3253213
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Jarduk napsal(a): Tak jsem na jaře nechal vyměnit lanovody, lanka a zkontrolovat celkově ruční brzdu v servisu, protoe se mi minulou zimu začala zasekávat. Třmeny prý byly v pořádku, servis říkal, e i základní opravná sada je zbytečná.
Celé léto po výměně naprostá spokojenost, ruční brzda konečně fungovala tak, jak má. Poslední dva týdny jakmile zabrzdím auto a přes noc mrzne, tak je jistota, e ráno neodjedu. Respektive odjedu, ale prostě to (levá strana) vcelku dost brzdí a já nechci znovu spálit brzdu. Dnes znovu. Nepomáhá ani to, co před výměnou lanovodů pomáhalo (točení volantem do krajních poloh, rozhýbání ručky rukou). Prostě musím počkat na kladné teploty.
Je moný, e by se do těch nových lanovodů nějak dostávala vlhkost, voda, nebo tam je pouitý nějaký patný mazivo, co zatuhne? Nějak mě přestává bavit jezdit do servisů, kde zas uslyím "To víte panáčku, to vám ten minulý servis udělal patně, to jste měl přijet hned k nám", protoe tohle je taková klasika.
Spíe bych viděl problém ve třmenech, kdy jsi měnil lanovody nedávno.
A bude mít opět "zamrznuto"/zatuhnuto, vytoč volant na maximum ke straně zaseklého kola tak, aby jsi se dostal rukou na třmen a vyzkouej, zda je při uvolnění ruční brzdy volné lanko - pokud je volné, tak je problém ve třmenu. (kdy bude někam pospíchat, tak si můe rovnou tu páčku ruční brzdy na třmenu sklepnout a vyrazit do světa)
Spíe bych viděl problém ve třmenech, kdy jsi měnil lanovody nedávno.
A bude mít opět "zamrznuto"/zatuhnuto, vytoč volant na maximum ke straně zaseklého kola tak, aby jsi se dostal rukou na třmen a vyzkouej, zda je při uvolnění ruční brzdy volné lanko - pokud je volné, tak je problém ve třmenu. (kdy bude někam pospíchat, tak si můe rovnou tu páčku ruční brzdy na třmenu sklepnout a vyrazit do světa)
|
|
02.01.2020 16:45 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3253221
|
|
.45acp
|
|
|
Se zatuhlou ruční brzdou ve třmenu jsem se potýkal ji několikrát. Někde tu je návod na rozhýbání. Často mi to po této procedůře vydrí i přes rok. Nastávající závadu pozoruji po povolení páky ruční brzdy tím, e zkusím délku "mrtvého" chodu páky (se zmáčknutým čudlíkem vemu za páku). V případě správné funkce hned klade odpor. V případě, e ji některá strana nepovolila úpně, jde páka volně. Jak se povolování zhoruje, zvětuje se i délka volného chodu páky ruční brzdy.
Jen pro úplnost, abych nebyl místními odborníky kanenován za neodborný popis, případně neodborné rady, je to jen laická výpomoc, která nenahrazuje odbornou opravu.
A jetě dalí neodborný potřeh - zjistil jsem, e v začátcích zadrhávání (a tím nepovolování) ruční brzdy si pomůu přetočením kol do obou plných rejdů, brzdu uvolnit. Ale třeba to umí jen moje auto a jiné ne.
Se zatuhlou ruční brzdou ve třmenu jsem se potýkal ji několikrát. Někde tu je návod na rozhýbání. Často mi to po této procedůře vydrí i přes rok. Nastávající závadu pozoruji po povolení páky ruční brzdy tím, e zkusím délku "mrtvého" chodu páky (se zmáčknutým čudlíkem vemu za páku). V případě správné funkce hned klade odpor. V případě, e ji některá strana nepovolila úpně, jde páka volně. Jak se povolování zhoruje, zvětuje se i délka volného chodu páky ruční brzdy.
Jen pro úplnost, abych nebyl místními odborníky kanenován za neodborný popis, případně neodborné rady, je to jen laická výpomoc, která nenahrazuje odbornou opravu.
A jetě dalí neodborný potřeh - zjistil jsem, e v začátcích zadrhávání (a tím nepovolování) ruční brzdy si pomůu přetočením kol do obou plných rejdů, brzdu uvolnit. Ale třeba to umí jen moje auto a jiné ne.
|
|
02.01.2020 17:00 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3253222
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|
|
Ahoj, stejný problém jsem řeil a trápil se rozhýbáváním víc jak rok. Pak jsem se natval a dal nové brzdiče i lanka včetně vodících trubek a jsem zase v pohodě. Stejně to budete muset udělat tak proč se trápíte rozhejbáváním.
Ahoj, stejný problém jsem řeil a trápil se rozhýbáváním víc jak rok. Pak jsem se natval a dal nové brzdiče i lanka včetně vodících trubek a jsem zase v pohodě. Stejně to budete muset udělat tak proč se trápíte rozhejbáváním.
|
|
02.01.2020 17:13 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
3253223
|
|
.45acp
|
|
|
Jo, já ho nijak nenavádím. Spí to beru jako dočasné řeení. Je to kadého věc, jak k tomu přistoupí.
Jo, já ho nijak nenavádím. Spí to beru jako dočasné řeení. Je to kadého věc, jak k tomu přistoupí.
|
|
| |
|
|