Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II
|< < 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 20 > >|
08.05.2014 22:10 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694286
pista
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 270

99 Poslat soukromou zprávu
Senninha78 napsal(a):
Už prodejce C5 mi říkal, a kontroluji přední brzdiče, že zůstávají viset. Nedávno jsem měl auto v servisu (kvůli jinému problému) a servisák mi říkal, že mi je rozhýbával. Poslední dny se mi o dost zvedla spotřeba (cca o 1,5l) a pokaždé mám rozpálené přední kotouče. A to i když jedu kousek a prakticky nebrzdím. Ručku nepoužívám skoro vůbec, protože mám automat. Ten servisák mi říkal, že jediné řešení je vyměnit oba brzdiče, ale repasovaný je cca za 4-5 tisíc/ks, což se mi samozřejmě moc nechce. Má tedy cenu nadále zkoušet ty brzdiče rozhýbávat nebo mě opravdu čeká jejich výměna? Máte někdo zkušenost, že po řádném vyčištění, promazání a výměně prachovky to zákonitě musí vydržet déle než pár týdnů? Diky za rady.

cauko.Može ti to robit aj upchatá brzdová hadička!Ten istý problém bol na berlingu,skrivil som aj kotúče.Nové!Ked mi rozrezaly hadičky,otvor bol len jak na špendlík!

08.05.2014 22:17 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694287
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
preco tu zlozito riesit to co sa da lahko overit
staci rukou skusit pohnut packami - ak nejde nimi pohnut / sa nevratia - su zatuhle, ak idu lahko a vratia sa
skusit zatiahnut a povolit rucnu a potom packy potiahnut do uvolnenej polohy, ak to ide lahko a vrati sa to, chyba neni v rucnej (tomu davam max 5%)

08.05.2014 22:36 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694299
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tak na jednom autě toto dělal brzdič-ručky jsme se nedotkli,hadička zůstala původní,třmen a čepy také.Ten původní bez nastartování po sešlápnutí brzdy normálně odbrzdil - po nastartování to zůstalo zabržděné natvrdo.Po výměně vše OK.(ručka s tím neměla nic společného- chodila lehce a čepy také)

08.05.2014 22:40 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694306
pista
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 270

99 Poslat soukromou zprávu
chcel som mu len poradit,aby skusil pozriet hadičky,kedže ručnú nepoužíva!A stými páčkami je jasná vec,ja som aj lanká vyhákol!

09.05.2014 11:59 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694360
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tak na jednom autě toto dělal brzdič-ručky jsme se nedotkli,hadička zůstala původní,třmen a čepy také.Ten původní bez nastartování po sešlápnutí brzdy normálně odbrzdil - po nastartování to zůstalo zabržděné natvrdo.Po výměně vše OK.(ručka s tím neměla nic společného- chodila lehce a čepy také)


Ano, stalo se mi něco podoného. Kousal se brzdič, aniž bych sáhl na ruční brzdu (lana nová, ručka se vracela jak nová).
Řešením bylo:
1. rozebrat brzdič - vyndat válec, který tlačí na brzdovou destičku
2. kouknout se na ten válec z druhé strany, je dutý a je v spojený s "šroubem" k samoštělu - válec a šroub jsou spojené ségrovkou.
3. vyndat ségrovku, vytáhnout šroub - je tam pár serepetiček, včetně těsnění, za kterým je pouze malinka vzduchová komora - měl jsem ji zalitou brzdovou kapalinou - to způsobovalo, že třmen stále přibržďoval. (tak jsem zjistil, kam patří to poslední těsnění ze zakoupený sady. )
Ta vzduchová bulina umožňuje, aby to trošku pružilo, kapalina nelze stlačit -> nepruží.

Není to odborné vyjádření, nestojím si za názvy popsaných věcí, ani za tím, že to funguje tak, jak jsem napsal v poslední větě. Pouze říkám, že jsem si již nevěděl rady a myslel jsem, že budu muset koupit nový - tím, co jsem napsal jsem třmen opravil a do současné doby bezproblémů funguje.

09.05.2014 13:00 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694366
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Je to trochu jinak.
Brzdový váleček vrací hranatý "O" kroužek v drážce brzdiče. Ta drážka je mírně lichoběžníková a tak po klesnutí tlaku kroužek sjede do toho většího průměru a tím sebou vezme i váleček. Je to jen zlomek milimetru, ale stačí to na to, aby se destička oddálila od kotouče. Pokud je kroužek zpuchřelý, nebo je pod ním bordel, zůstává váleček vytlačený a kroužek nemá sílu ho vrátit.
Vzduch tam nesmí být! Ten vzduch, právě proto že je stlačitelný, snižuje účinnost brzdy. Místo tlaku kapaliny na píst se stlačí vzduch a destička potom netlačí na kotouč plnou silou, ale může se odpružovat od kotouče. Navíc při puštění brzdy zůstává vzduch slabě natlakovaný a rovněž to brání vrácení pístku, nebo to vracení zpomaluje. Po puštění pedálu se kapalina volně vrací zpět do brzdovýho válce a není potřeba mít v brzdiči nějakou vzduchovou rezervu.
To že se ti to podařilo opravit bylo nejspíš tím, že jsi rozebráním všechno očistil, nejspíš i pod tím "O" kroužkem. Očištěním se asi taky trochu líp všechno pohybuje, proto se už pístek vrací. Není to opraveno tím, že bys tam udělal vzuchovou bublinu.

09.05.2014 13:25 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694376
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Je to trochu jinak.
Brzdový váleček vrací hranatý "O" kroužek v drážce brzdiče. Ta drážka je mírně lichoběžníková a tak po klesnutí tlaku kroužek sjede do toho většího průměru a tím sebou vezme i váleček. Je to jen zlomek milimetru, ale stačí to na to, aby se destička oddálila od kotouče. Pokud je kroužek zpuchřelý, nebo je pod ním bordel, zůstává váleček vytlačený a kroužek nemá sílu ho vrátit.
Vzduch tam nesmí být! Ten vzduch, právě proto že je stlačitelný, snižuje účinnost brzdy. Místo tlaku kapaliny na píst se stlačí vzduch a destička potom netlačí na kotouč plnou silou, ale může se odpružovat od kotouče. Navíc při puštění brzdy zůstává vzduch slabě natlakovaný a rovněž to brání vrácení pístku, nebo to vracení zpomaluje. Po puštění pedálu se kapalina volně vrací zpět do brzdovýho válce a není potřeba mít v brzdiči nějakou vzduchovou rezervu.
To že se ti to podařilo opravit bylo nejspíš tím, že jsi rozebráním všechno očistil, nejspíš i pod tím "O" kroužkem. Očištěním se asi taky trochu líp všechno pohybuje, proto se už pístek vrací. Není to opraveno tím, že bys tam udělal vzuchovou bublinu.


Nevím, jeslti se bavíme o stejné věci, protože to místo o kterém píšu, tak tam nesmí být brzdová kapalina - proto tam je těsnění, aby se tam nedostala. A pokud tam není brzdovka, tak tam musí být vzduch.

Měl jsem to rozebrané několikrát a až po vystrnadění brzdovky z tohoto místa se začal chovat správně.
Za tím, že to je opravený tím, že z místa, kde neměla brzdová kapalina co dělat, byla odstraněna si stojím.
To jen pro to, až někdo bude říkat, že to nejde a koupí rovnou novou věc.

Základ je, abychom se bavili o stejné věci. Nemáte někdo fotku válce zevnitř?

edit: (podle všeho, se bavíme jistě o něčem jiném, protože uvádíš "brzdovka se vrací zpět a není nutné mít vzduchovou rezervu" - to je samozřejmé, vzduch nemá v brzdovém válci co dělat. Tohle je ale ve spojení šroubu (k samoštelu ručky) a brzdového válečku ve třmenu.)

Jinak technicky vzato by bylo nemožné složit ten váleček (píst) a šroub dohromady s dobrým těsněním, pokud by tam bylo něco jiného než vzduch (plyn) - prostě bys to nestačil a nedal ohromady, za boha ne. Takže buď vzduch ne vakuum, ale pochybuji, že to skládájí do kupy ve vakuu. - až když je těsnění špatné, tak se tam může něco dostat.

09.05.2014 14:03 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694384
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ten samoštel se jmenuje aktuátor. Tenhle z C5 jsem neviděl, tak se nebudu dál hádat. Jasný je jen jedno. Pokud je v brzdiči vzduch, a je jedno, jestli jen v samotným válci, nebo uvnitř aktuátoru, tak ten vzduch bude pružit. Nevím, proč by aktuátor sám měl být utěsněný. Když by byl absolutně otevřený, tak zašroubováním šroubu by se jen kapalina přelila ze vnitřku aktuátoru ven do brzdiče do prostoru pro píst. A to bez jakýhokoliv tlakování. Já znám teda jen ty naprosto otevřený neutěsněný aktuátory a ty fungujou dobře.

09.05.2014 14:20 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694385
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
... chce to fotku ...
Pokud aktuátor je to, do čeho zašroubovávᚠ"šroub" (respektive to, do čeho při otáčením pístu, píst zajíždí), tak jsi přesně na druhé straně, než já...

Jumepe nahoď prosím foto.

No, tak podle tohoto .link. - když si to převedu na čistě mechanický princip, tak se skutečně bavíme o jiné věci. Koukni se na druhou stranu toho šroubu přesně do prostředka pístu, tam je to místo, o kterém mluvím.

09.05.2014 14:28 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694386
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nevím, neviděl jsem, nehádám se.

09.05.2014 22:38 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694452
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Jestli tomu dobře rozumím, tak ale ten vzduch by pružil a právě trvale přitláčel pístek ke kotouči...
Taky se přikláním k tomu, že jsi to spravil spíš tím, že jsi všechno vyčistil.

10.05.2014 09:45 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694476
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):
Jestli tomu dobře rozumím, tak ale ten vzduch by pružil a právě trvale přitláčel pístek ke kotouči...
Taky se přikláním k tomu, že jsi to spravil spíš tím, že jsi všechno vyčistil.


Vím, co jsem dělal, nejsem idiot. Nikdo mi tu v tom nedokázal poradit, když příjdu na to, jak to dát do kupy, tak to jen zpochybňujete. Až to někomu udělá, tak "myslete", řekněte, že to nejde a kupte nový třmen.
Jediný, co se tu řeší, tak je zatuhlá ručka v brzdiči nebo lanovody. Já ti říkám, že je tohle může být v dokonalém stavu, třmen čistý - opakovaně čištěný (nevím, kolikrát to ještě budu muset napsat, aby to bylo skutečně jasné). Ale je na něm ještě kousek, kterej zřejmě nikdo nerozebíráte, protože nechápete důvod, proč by se měl rozebrat, když k "ničemu neslouží" a pod tím kouskem je těsnění, aby se dále nemohla dostat brzdovka z brzdového pístu, pokud tam brzdovka je, tak třmen po prudším zabrždění trvale přibržďuje. (taky jsem si říkal, že to je blbost, že - ale nakonec mi to nedalo zkusil jsem to, zjistil jsem, že to blbost není.

Jo a ještě jedna věc, projev té nečistoty se projevoval mimo občasného přibržďování tím, že ruční brzda zabírala mnohem dříve než na zdravém třmenu, když byl sundaný, páčka šla krásně. Když byl nasazený, šla také krásně, ale zabírala prostě dříve (ale až když se zabrzdilo (nožně)). Takže třmen se vyčistil, nasadil, všechno vypadalo naprosto OK, dokud někdo nešlápl na brzdu - pak sice také vše vypadalo OK, jen ta ručka zabírala dříve - tento problém se odstraňuje tím, co jsem napsal dříve.

.link.

10.05.2014 19:44 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694623
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
a ja bych cudně napsal aby si se sklidnil, ton tvého projevu se sem na club nehodí, tady nejsi na FB, mᚠpravdu a hotovo

10.05.2014 19:56 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694624
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mam v garazi na stole jeden rozobraty
idem nafotit

kazdopadne ide o to ze ten snek (zavit) co je v tom piestiku sa musi dokazat otacat a nesmie byt zaseknuty, inac v podstate sa to povysune - otoci v zavite a potom sa to uz nevrati

Přílohy:
snek2.jpg ( 2326336b ) -

10.05.2014 20:13 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694627
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
a ja bych cudně napsal aby si se sklidnil, ton tvého projevu se sem na club nehodí, tady nejsi na FB, mᚠpravdu a hotovo


OK, ale nezapomenu ti to připomenout, až ti někdo bude hanit Vraníky. Myslím, že tam jsi bouřil mnohem hůře.

Jumep: Supr, budou fotky.

10.05.2014 20:35 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694632
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
keby si neodpovedal, tak len nahram fotky
ten piestik mam vedla vrtacky uz rok (je zly - deravy) - takze je to mierne uz zasr...

vrstva1 = vidi kazdy ked vybere piestik - je tam segerka, pod nou podlozka, pod podloskou lozisko a pod loziskom pruziny
vrstva2 = pruziny, podlozka
ulozenie = v podstate len vrtanie - ta diera tam nema byt a to je vlastne to co je zvonka vidiet v strede ten kruzok - tu to skratka odhilo alebo neviem co - v tom zjavne robit Tony_Z vzduch - ak je vsetko ok, tak sa tam kvapalina nema preco dostat - neni to na nic ine len diera medzi snekom a krajom piestiku (kryt proti prachu a vode)
snek.1.2. = kvoli tomu ze to bolo cele vypadnute tak sa tam dostaval bordel a bolo to zahrdzavene

v podstate co Tony_Z dosiahol bolo ze to vycistil a rozchodil - zjavne mal zlu gumicku na tom a pretekalo to dalej a zadrhalo sa

jedine co je asi neopravitelne je, ked sa rozpadne ten pruzinovy samostav - je to uz len problem dat dole z piestiku a celkovo to je zapertlovane, takze nejake experimentovanie tam nehrozi

ostatne veci su opravitelne v pohode a na 95% staci precistit a pregumickovat

samozrejme zasa - su to brzdy, vela ludi sa v servisoch do toho nechce pustat, lebo su to brzdy, takze pokial neviete co s tym, radsej sa do toho nepustajte

Přílohy:
vrstva2.jpg ( 2995137b ) -
vrstva1.jpg ( 2438311b ) -
ulozenie.jpg ( 1847696b ) -
snek.jpg ( 3086797b ) -
snek1.jpg ( 2991491b ) -

10.05.2014 20:36 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694637
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
opět cudně připomínám, že koníci se řešili v NETECHNICKÉM vlákně (netechnické povídání a zkušenosti) tak asi tak .link.

10.05.2014 20:55 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2694664
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Jumep, děkuji ti za fotky.
Takže na této fotce .link. je vidět těsnění, pod které se dostala brzdovka - to způsobovalo, že třmen přibržřďoval a ručka zabírala příliš brzy. (nic krom brzdovky se tam nevyskytovalo a nikde nebyl ani náznak rzi, pouze to těsnění bylo zlé)

13.05.2014 18:18 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2695618
Juráš
Město: Pelhřimov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 19
99 Poslat soukromou zprávu
připojuji také foto samostavu u C5 II
- jediné těsnění je O kroužek který je vidět, který těsní průchod samostavu s tělesem třmenu, další těsnění se týkají už jen pístu a tělesa třmenu (jeden O kroužek a prachovka)
- zajišovací šroub samostavu má pětihranou hlavu 14 mm
- celý samostav je dohromady slisovaný (zapertlovaný okraj krytu pružin) tím to všechno drží pohromadě, opatrně se to dá lehkým tlakem (truhlářská svěrka) rozlisovat, dohromady to jde stejně a okraj se lehce poklepe kladív(em)-kem, průměrná šikovnost,
- důvodem mého postupu byla výměna části se závitem (zadřený závit se šroubem - protikusem z pístu)
- nejhorší činností byla demontហpáky brzdového lana zajištěné šroubem s vnitřním torx (to je lépe vzít sikami a až poté torx) je to pak jenom naražené na více hran,
- tak hodně zdaru

Juráš

Přílohy:
samostav2.jpg ( 1853419b ) -
samostav vč. zajišovacího šroubu.jpg ( 2004766b ) -
1.část-kryt pružiny2.jpg ( 2290604b ) -
2.část-kuličky3.jpg ( 2108269b ) -
3.část-axiální ložisko.jpg ( 1913786b ) -

16.05.2014 09:05 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II 2696365
Nesebr
Město: Ostrava - Poruba, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
Help! Mam problém s ruckou. Koupil jsem opravnou sadu Frenkit a po rozebrani trmenu jsem zjistil, ze mam pravy jiny nez levy. Na jedne straně je prachovka nalisovana do trmenu, (ta mi pasuje) a na druhe straně jen takova gumova zvykacka zastrcena v drazkach, tu potřebuju koupit, ale nevím jaky je to typ. Poradite někdo co
za opravnou sadu mam shanet?
P.S. v sadach byly i ty male prachovky pod packu rucni brzdy.

|< < 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 20 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator