| | |
08.05.2014 22:10 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694286
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
Senninha78 napsal(a): U prodejce C5 mi říkal, a kontroluji přední brzdiče, e zůstávají viset. Nedávno jsem měl auto v servisu (kvůli jinému problému) a servisák mi říkal, e mi je rozhýbával. Poslední dny se mi o dost zvedla spotřeba (cca o 1,5l) a pokadé mám rozpálené přední kotouče. A to i kdy jedu kousek a prakticky nebrzdím. Ručku nepouívám skoro vůbec, protoe mám automat. Ten servisák mi říkal, e jediné řeení je vyměnit oba brzdiče, ale repasovaný je cca za 4-5 tisíc/ks, co se mi samozřejmě moc nechce. Má tedy cenu nadále zkouet ty brzdiče rozhýbávat nebo mě opravdu čeká jejich výměna? Máte někdo zkuenost, e po řádném vyčitění, promazání a výměně prachovky to zákonitě musí vydret déle ne pár týdnů? Diky za rady.
cauko.Moe ti to robit aj upchatá brzdová hadička!Ten istý problém bol na berlingu,skrivil som aj kotúče.Nové!Ked mi rozrezaly hadičky,otvor bol len jak na pendlík!
cauko.Moe ti to robit aj upchatá brzdová hadička!Ten istý problém bol na berlingu,skrivil som aj kotúče.Nové!Ked mi rozrezaly hadičky,otvor bol len jak na pendlík!:palec
|
|
08.05.2014 22:17 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694287
|
|
jumep
|
|
|
preco tu zlozito riesit to co sa da lahko overit
staci rukou skusit pohnut packami - ak nejde nimi pohnut / sa nevratia - su zatuhle, ak idu lahko a vratia sa
skusit zatiahnut a povolit rucnu a potom packy potiahnut do uvolnenej polohy, ak to ide lahko a vrati sa to, chyba neni v rucnej (tomu davam max 5%)
preco tu zlozito riesit to co sa da lahko overit
staci rukou skusit pohnut packami - ak nejde nimi pohnut / sa nevratia - su zatuhle, ak idu lahko a vratia sa
skusit zatiahnut a povolit rucnu a potom packy potiahnut do uvolnenej polohy, ak to ide lahko a vrati sa to, chyba neni v rucnej (tomu davam max 5%)
|
|
08.05.2014 22:36 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694299
|
|
jruze
|
|
|
Tak na jednom autě toto dělal brzdič-ručky jsme se nedotkli,hadička zůstala původní,třmen a čepy také.Ten původní bez nastartování po selápnutí brzdy normálně odbrzdil - po nastartování to zůstalo zabrděné natvrdo.Po výměně ve OK.(ručka s tím neměla nic společného- chodila lehce a čepy také)
Tak na jednom autě toto dělal brzdič-ručky jsme se nedotkli,hadička zůstala původní,třmen a čepy také.Ten původní bez nastartování po selápnutí brzdy normálně odbrzdil - po nastartování to zůstalo zabrděné natvrdo.Po výměně ve OK.(ručka s tím neměla nic společného- chodila lehce a čepy také):nevim
|
|
08.05.2014 22:40 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694306
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
chcel som mu len poradit,aby skusil pozriet hadičky,kede ručnú nepouíva!A stými páčkami je jasná vec,ja som aj lanká vyhákol!
chcel som mu len poradit,aby skusil pozriet hadičky,kede ručnú nepouíva!A stými páčkami je jasná vec,ja som aj lanká vyhákol!:-d
|
|
09.05.2014 11:59 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694360
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
jruze napsal(a): Tak na jednom autě toto dělal brzdič-ručky jsme se nedotkli,hadička zůstala původní,třmen a čepy také.Ten původní bez nastartování po selápnutí brzdy normálně odbrzdil - po nastartování to zůstalo zabrděné natvrdo.Po výměně ve OK.(ručka s tím neměla nic společného- chodila lehce a čepy také)
Ano, stalo se mi něco podoného. Kousal se brzdič, ani bych sáhl na ruční brzdu (lana nová, ručka se vracela jak nová).
Řeením bylo:
1. rozebrat brzdič - vyndat válec, který tlačí na brzdovou destičku
2. kouknout se na ten válec z druhé strany, je dutý a je v spojený s "roubem" k samotělu - válec a roub jsou spojené ségrovkou.
3. vyndat ségrovku, vytáhnout roub - je tam pár serepetiček, včetně těsnění, za kterým je pouze malinka vzduchová komora - měl jsem ji zalitou brzdovou kapalinou - to způsobovalo, e třmen stále přibrďoval. (tak jsem zjistil, kam patří to poslední těsnění ze zakoupený sady. )
Ta vzduchová bulina umoňuje, aby to troku pruilo, kapalina nelze stlačit -> nepruí.
Není to odborné vyjádření, nestojím si za názvy popsaných věcí, ani za tím, e to funguje tak, jak jsem napsal v poslední větě. Pouze říkám, e jsem si ji nevěděl rady a myslel jsem, e budu muset koupit nový - tím, co jsem napsal jsem třmen opravil a do současné doby bezproblémů funguje.
Ano, stalo se mi něco podoného. Kousal se brzdič, ani bych sáhl na ruční brzdu (lana nová, ručka se vracela jak nová).
Řeením bylo:
1. rozebrat brzdič - vyndat válec, který tlačí na brzdovou destičku
2. kouknout se na ten válec z druhé strany, je dutý a je v spojený s "roubem" k samotělu - válec a roub jsou spojené ségrovkou.
3. vyndat ségrovku, vytáhnout roub - je tam pár serepetiček, včetně těsnění, za kterým je pouze malinka vzduchová komora - měl jsem ji zalitou brzdovou kapalinou - to způsobovalo, e třmen stále přibrďoval. (tak jsem zjistil, kam patří to poslední těsnění ze zakoupený sady. :-D )
Ta vzduchová bulina umoňuje, aby to troku pruilo, kapalina nelze stlačit -> nepruí.
Není to odborné vyjádření, nestojím si za názvy popsaných věcí, ani za tím, e to funguje tak, jak jsem napsal v poslední větě. Pouze říkám, e jsem si ji nevěděl rady a myslel jsem, e budu muset koupit nový - tím, co jsem napsal jsem třmen opravil a do současné doby bezproblémů funguje. :-)
|
|
09.05.2014 13:00 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694366
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Je to trochu jinak.
Brzdový váleček vrací hranatý "O" krouek v dráce brzdiče. Ta dráka je mírně lichoběníková a tak po klesnutí tlaku krouek sjede do toho větího průměru a tím sebou vezme i váleček. Je to jen zlomek milimetru, ale stačí to na to, aby se destička oddálila od kotouče. Pokud je krouek zpuchřelý, nebo je pod ním bordel, zůstává váleček vytlačený a krouek nemá sílu ho vrátit.
Vzduch tam nesmí být! Ten vzduch, právě proto e je stlačitelný, sniuje účinnost brzdy. Místo tlaku kapaliny na píst se stlačí vzduch a destička potom netlačí na kotouč plnou silou, ale můe se odpruovat od kotouče. Navíc při putění brzdy zůstává vzduch slabě natlakovaný a rovně to brání vrácení pístku, nebo to vracení zpomaluje. Po putění pedálu se kapalina volně vrací zpět do brzdovýho válce a není potřeba mít v brzdiči nějakou vzduchovou rezervu.
To e se ti to podařilo opravit bylo nejspí tím, e jsi rozebráním vechno očistil, nejspí i pod tím "O" kroukem. Očitěním se asi taky trochu líp vechno pohybuje, proto se u pístek vrací. Není to opraveno tím, e bys tam udělal vzuchovou bublinu.
Je to trochu jinak.
Brzdový váleček vrací hranatý "O" krouek v dráce brzdiče. Ta dráka je mírně lichoběníková a tak po klesnutí tlaku krouek sjede do toho větího průměru a tím sebou vezme i váleček. Je to jen zlomek milimetru, ale stačí to na to, aby se destička oddálila od kotouče. Pokud je krouek zpuchřelý, nebo je pod ním bordel, zůstává váleček vytlačený a krouek nemá sílu ho vrátit.
Vzduch tam nesmí být! Ten vzduch, právě proto e je stlačitelný, sniuje účinnost brzdy. Místo tlaku kapaliny na píst se stlačí vzduch a destička potom netlačí na kotouč plnou silou, ale můe se odpruovat od kotouče. Navíc při putění brzdy zůstává vzduch slabě natlakovaný a rovně to brání vrácení pístku, nebo to vracení zpomaluje. Po putění pedálu se kapalina volně vrací zpět do brzdovýho válce a není potřeba mít v brzdiči nějakou vzduchovou rezervu.
To e se ti to podařilo opravit bylo nejspí tím, e jsi rozebráním vechno očistil, nejspí i pod tím "O" kroukem. Očitěním se asi taky trochu líp vechno pohybuje, proto se u pístek vrací. Není to opraveno tím, e bys tam udělal vzuchovou bublinu.
|
|
09.05.2014 13:25 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694376
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Mikra napsal(a): Je to trochu jinak.
Brzdový váleček vrací hranatý "O" krouek v dráce brzdiče. Ta dráka je mírně lichoběníková a tak po klesnutí tlaku krouek sjede do toho větího průměru a tím sebou vezme i váleček. Je to jen zlomek milimetru, ale stačí to na to, aby se destička oddálila od kotouče. Pokud je krouek zpuchřelý, nebo je pod ním bordel, zůstává váleček vytlačený a krouek nemá sílu ho vrátit.
Vzduch tam nesmí být! Ten vzduch, právě proto e je stlačitelný, sniuje účinnost brzdy. Místo tlaku kapaliny na píst se stlačí vzduch a destička potom netlačí na kotouč plnou silou, ale můe se odpruovat od kotouče. Navíc při putění brzdy zůstává vzduch slabě natlakovaný a rovně to brání vrácení pístku, nebo to vracení zpomaluje. Po putění pedálu se kapalina volně vrací zpět do brzdovýho válce a není potřeba mít v brzdiči nějakou vzduchovou rezervu.
To e se ti to podařilo opravit bylo nejspí tím, e jsi rozebráním vechno očistil, nejspí i pod tím "O" kroukem. Očitěním se asi taky trochu líp vechno pohybuje, proto se u pístek vrací. Není to opraveno tím, e bys tam udělal vzuchovou bublinu.
Nevím, jeslti se bavíme o stejné věci, protoe to místo o kterém píu, tak tam nesmí být brzdová kapalina - proto tam je těsnění, aby se tam nedostala. A pokud tam není brzdovka, tak tam musí být vzduch.
Měl jsem to rozebrané několikrát a a po vystrnadění brzdovky z tohoto místa se začal chovat správně.
Za tím, e to je opravený tím, e z místa, kde neměla brzdová kapalina co dělat, byla odstraněna si stojím.
To jen pro to, a někdo bude říkat, e to nejde a koupí rovnou novou věc.
Základ je, abychom se bavili o stejné věci. Nemáte někdo fotku válce zevnitř?
edit: (podle veho, se bavíme jistě o něčem jiném, protoe uvádí "brzdovka se vrací zpět a není nutné mít vzduchovou rezervu" - to je samozřejmé, vzduch nemá v brzdovém válci co dělat. Tohle je ale ve spojení roubu (k samotelu ručky) a brzdového válečku ve třmenu.)
Jinak technicky vzato by bylo nemoné sloit ten váleček (píst) a roub dohromady s dobrým těsněním, pokud by tam bylo něco jiného ne vzduch (plyn) - prostě bys to nestačil a nedal ohromady, za boha ne. Take buď vzduch ne vakuum, ale pochybuji, e to skládájí do kupy ve vakuu. - a kdy je těsnění patné, tak se tam můe něco dostat.
Nevím, jeslti se bavíme o stejné věci, protoe to místo o kterém píu, tak tam nesmí být brzdová kapalina - proto tam je těsnění, aby se tam nedostala. A pokud tam není brzdovka, tak tam musí být vzduch.
Měl jsem to rozebrané několikrát a a po vystrnadění brzdovky z tohoto místa se začal chovat správně.
Za tím, e to je opravený tím, e z místa, kde neměla brzdová kapalina co dělat, byla odstraněna si stojím. :-)
To jen pro to, a někdo bude říkat, e to nejde a koupí rovnou novou věc. ;-)
Základ je, abychom se bavili o stejné věci. Nemáte někdo fotku válce zevnitř?
edit: (podle veho, se bavíme jistě o něčem jiném, protoe uvádí "brzdovka se vrací zpět a není nutné mít vzduchovou rezervu" - to je samozřejmé, vzduch nemá v brzdovém válci co dělat. Tohle je ale ve spojení roubu (k samotelu ručky) a brzdového válečku ve třmenu.)
Jinak technicky vzato by bylo nemoné sloit ten váleček (píst) a roub dohromady s dobrým těsněním, pokud by tam bylo něco jiného ne vzduch (plyn) ;-) - prostě bys to nestačil a nedal ohromady, za boha ne. :-D Take buď vzduch ne vakuum, ale pochybuji, e to skládájí do kupy ve vakuu. :-) - a kdy je těsnění patné, tak se tam můe něco dostat.
|
|
09.05.2014 14:03 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694384
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ten samotel se jmenuje aktuátor. Tenhle z C5 jsem neviděl, tak se nebudu dál hádat. Jasný je jen jedno. Pokud je v brzdiči vzduch, a je jedno, jestli jen v samotným válci, nebo uvnitř aktuátoru, tak ten vzduch bude pruit. Nevím, proč by aktuátor sám měl být utěsněný. Kdy by byl absolutně otevřený, tak zaroubováním roubu by se jen kapalina přelila ze vnitřku aktuátoru ven do brzdiče do prostoru pro píst. A to bez jakýhokoliv tlakování. Já znám teda jen ty naprosto otevřený neutěsněný aktuátory a ty fungujou dobře.
Ten samotel se jmenuje aktuátor. Tenhle z C5 jsem neviděl, tak se nebudu dál hádat. Jasný je jen jedno. Pokud je v brzdiči vzduch, a je jedno, jestli jen v samotným válci, nebo uvnitř aktuátoru, tak ten vzduch bude pruit. Nevím, proč by aktuátor sám měl být utěsněný. Kdy by byl absolutně otevřený, tak zaroubováním roubu by se jen kapalina přelila ze vnitřku aktuátoru ven do brzdiče do prostoru pro píst. A to bez jakýhokoliv tlakování. Já znám teda jen ty naprosto otevřený neutěsněný aktuátory a ty fungujou dobře.
|
|
09.05.2014 14:20 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694385
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
... chce to fotku ...
Pokud aktuátor je to, do čeho zaroubovává "roub" (respektive to, do čeho při otáčením pístu, píst zajídí), tak jsi přesně na druhé straně, ne já...
Jumepe nahoď prosím foto.
No, tak podle tohoto .link. - kdy si to převedu na čistě mechanický princip, tak se skutečně bavíme o jiné věci. Koukni se na druhou stranu toho roubu přesně do prostředka pístu, tam je to místo, o kterém mluvím.
... chce to fotku ...
Pokud aktuátor je to, do čeho zaroubovává "roub" (respektive to, do čeho při otáčením pístu, píst zajídí), tak jsi přesně na druhé straně, ne já...
Jumepe nahoď prosím foto. :-))))
No, tak podle tohoto http://cs.wikipedia.org/wiki/Aktu%C3%A1tor - kdy si to převedu na čistě mechanický princip, tak se skutečně bavíme o jiné věci. Koukni se na druhou stranu toho roubu přesně do prostředka pístu, tam je to místo, o kterém mluvím.
|
|
09.05.2014 14:28 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694386
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Nevím, neviděl jsem, nehádám se.
Nevím, neviděl jsem, nehádám se. :-d
|
|
09.05.2014 22:38 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694452
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jestli tomu dobře rozumím, tak ale ten vzduch by pruil a právě trvale přitláčel pístek ke kotouči...
Taky se přikláním k tomu, e jsi to spravil spí tím, e jsi vechno vyčistil.
Jestli tomu dobře rozumím, tak ale ten vzduch by pruil a právě trvale přitláčel pístek ke kotouči...
Taky se přikláním k tomu, e jsi to spravil spí tím, e jsi vechno vyčistil.
|
|
10.05.2014 09:45 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694476
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Jestli tomu dobře rozumím, tak ale ten vzduch by pruil a právě trvale přitláčel pístek ke kotouči...
Taky se přikláním k tomu, e jsi to spravil spí tím, e jsi vechno vyčistil.
Vím, co jsem dělal, nejsem idiot. Nikdo mi tu v tom nedokázal poradit, kdy příjdu na to, jak to dát do kupy, tak to jen zpochybňujete. A to někomu udělá, tak "myslete", řekněte, e to nejde a kupte nový třmen.
Jediný, co se tu řeí, tak je zatuhlá ručka v brzdiči nebo lanovody. Já ti říkám, e je tohle můe být v dokonalém stavu, třmen čistý - opakovaně čitěný (nevím, kolikrát to jetě budu muset napsat, aby to bylo skutečně jasné). Ale je na něm jetě kousek, kterej zřejmě nikdo nerozebíráte, protoe nechápete důvod, proč by se měl rozebrat, kdy k "ničemu neslouí" a pod tím kouskem je těsnění, aby se dále nemohla dostat brzdovka z brzdového pístu, pokud tam brzdovka je, tak třmen po prudím zabrdění trvale přibrďuje. (taky jsem si říkal, e to je blbost, e - ale nakonec mi to nedalo zkusil jsem to, zjistil jsem, e to blbost není.
Jo a jetě jedna věc, projev té nečistoty se projevoval mimo občasného přibrďování tím, e ruční brzda zabírala mnohem dříve ne na zdravém třmenu, kdy byl sundaný, páčka la krásně. Kdy byl nasazený, la také krásně, ale zabírala prostě dříve (ale a kdy se zabrzdilo (noně)). Take třmen se vyčistil, nasadil, vechno vypadalo naprosto OK, dokud někdo nelápl na brzdu - pak sice také ve vypadalo OK, jen ta ručka zabírala dříve - tento problém se odstraňuje tím, co jsem napsal dříve.
.link.
Vím, co jsem dělal, nejsem idiot. Nikdo mi tu v tom nedokázal poradit, kdy příjdu na to, jak to dát do kupy, tak to jen zpochybňujete. A to někomu udělá, tak "myslete", řekněte, e to nejde a kupte nový třmen.
Jediný, co se tu řeí, tak je zatuhlá ručka v brzdiči nebo lanovody. Já ti říkám, e je tohle můe být v dokonalém stavu, třmen čistý - opakovaně čitěný (nevím, kolikrát to jetě budu muset napsat, aby to bylo skutečně jasné). Ale je na něm jetě kousek, kterej zřejmě nikdo nerozebíráte, protoe nechápete důvod, proč by se měl rozebrat, kdy k "ničemu neslouí" a pod tím kouskem je těsnění, aby se dále nemohla dostat brzdovka z brzdového pístu, pokud tam brzdovka je, tak třmen po prudím zabrdění trvale přibrďuje. (taky jsem si říkal, e to je blbost, e - ale nakonec mi to nedalo zkusil jsem to, zjistil jsem, e to blbost není.
Jo a jetě jedna věc, projev té nečistoty se projevoval mimo občasného přibrďování tím, e ruční brzda zabírala mnohem dříve ne na zdravém třmenu, kdy byl sundaný, páčka la krásně. Kdy byl nasazený, la také krásně, ale zabírala prostě dříve (ale a kdy se zabrzdilo (noně)). Take třmen se vyčistil, nasadil, vechno vypadalo naprosto OK, dokud někdo nelápl na brzdu - pak sice také ve vypadalo OK, jen ta ručka zabírala dříve - tento problém se odstraňuje tím, co jsem napsal dříve.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10151755_764886150209631_4953947719686178133_n.png
|
|
10.05.2014 19:44 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694623
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
a ja bych cudně napsal aby si se sklidnil, ton tvého projevu se sem na club nehodí, tady nejsi na FB, má pravdu a hotovo
a ja bych cudně napsal aby si se sklidnil, ton tvého projevu se sem na club nehodí, tady nejsi na FB, má pravdu a hotovo :palec
|
|
10.05.2014 19:56 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694624
|
|
jumep
|
|
|
mam v garazi na stole jeden rozobraty
idem nafotit
kazdopadne ide o to ze ten snek (zavit) co je v tom piestiku sa musi dokazat otacat a nesmie byt zaseknuty, inac v podstate sa to povysune - otoci v zavite a potom sa to uz nevrati
mam v garazi na stole jeden rozobraty
idem nafotit
kazdopadne ide o to ze ten snek (zavit) co je v tom piestiku sa musi dokazat otacat a nesmie byt zaseknuty, inac v podstate sa to povysune - otoci v zavite a potom sa to uz nevrati
Přílohy: snek2.jpg ( 2326336b ) - |
|
10.05.2014 20:13 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694627
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
najk napsal(a): a ja bych cudně napsal aby si se sklidnil, ton tvého projevu se sem na club nehodí, tady nejsi na FB, má pravdu a hotovo
OK, ale nezapomenu ti to připomenout, a ti někdo bude hanit Vraníky. Myslím, e tam jsi bouřil mnohem hůře.
Jumep: Supr, budou fotky.
OK, ale nezapomenu ti to připomenout, a ti někdo bude hanit Vraníky. Myslím, e tam jsi bouřil mnohem hůře.
Jumep: Supr, budou fotky. :-)
|
|
10.05.2014 20:35 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694632
|
|
jumep
|
|
|
keby si neodpovedal, tak len nahram fotky
ten piestik mam vedla vrtacky uz rok (je zly - deravy) - takze je to mierne uz zasr...
vrstva1 = vidi kazdy ked vybere piestik - je tam segerka, pod nou podlozka, pod podloskou lozisko a pod loziskom pruziny
vrstva2 = pruziny, podlozka
ulozenie = v podstate len vrtanie - ta diera tam nema byt a to je vlastne to co je zvonka vidiet v strede ten kruzok - tu to skratka odhilo alebo neviem co - v tom zjavne robit Tony_Z vzduch - ak je vsetko ok, tak sa tam kvapalina nema preco dostat - neni to na nic ine len diera medzi snekom a krajom piestiku (kryt proti prachu a vode)
snek.1.2. = kvoli tomu ze to bolo cele vypadnute tak sa tam dostaval bordel a bolo to zahrdzavene
v podstate co Tony_Z dosiahol bolo ze to vycistil a rozchodil - zjavne mal zlu gumicku na tom a pretekalo to dalej a zadrhalo sa
jedine co je asi neopravitelne je, ked sa rozpadne ten pruzinovy samostav - je to uz len problem dat dole z piestiku a celkovo to je zapertlovane, takze nejake experimentovanie tam nehrozi
ostatne veci su opravitelne v pohode a na 95% staci precistit a pregumickovat
samozrejme zasa - su to brzdy, vela ludi sa v servisoch do toho nechce pustat, lebo su to brzdy, takze pokial neviete co s tym, radsej sa do toho nepustajte
keby si neodpovedal, tak len nahram fotky
ten piestik mam vedla vrtacky uz rok (je zly - deravy) - takze je to mierne uz zasr...
vrstva1 = vidi kazdy ked vybere piestik - je tam segerka, pod nou podlozka, pod podloskou lozisko a pod loziskom pruziny
vrstva2 = pruziny, podlozka
ulozenie = v podstate len vrtanie - ta diera tam nema byt a to je vlastne to co je zvonka vidiet v strede ten kruzok - tu to skratka odhilo alebo neviem co - v tom zjavne robit Tony_Z vzduch - ak je vsetko ok, tak sa tam kvapalina nema preco dostat - neni to na nic ine len diera medzi snekom a krajom piestiku (kryt proti prachu a vode)
snek.1.2. = kvoli tomu ze to bolo cele vypadnute tak sa tam dostaval bordel a bolo to zahrdzavene
v podstate co Tony_Z dosiahol bolo ze to vycistil a rozchodil - zjavne mal zlu gumicku na tom a pretekalo to dalej a zadrhalo sa
jedine co je asi neopravitelne je, ked sa rozpadne ten pruzinovy samostav - je to uz len problem dat dole z piestiku a celkovo to je zapertlovane, takze nejake experimentovanie tam nehrozi
ostatne veci su opravitelne v pohode a na 95% staci precistit a pregumickovat
samozrejme zasa - su to brzdy, vela ludi sa v servisoch do toho nechce pustat, lebo su to brzdy, takze pokial neviete co s tym, radsej sa do toho nepustajte
Přílohy: vrstva2.jpg ( 2995137b ) - vrstva1.jpg ( 2438311b ) - ulozenie.jpg ( 1847696b ) - snek.jpg ( 3086797b ) - snek1.jpg ( 2991491b ) - |
|
10.05.2014 20:36 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694637
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
opět cudně připomínám, e koníci se řeili v NETECHNICKÉM vlákně (netechnické povídání a zkuenosti) tak asi tak .link.
opět cudně připomínám, e koníci se řeili v NETECHNICKÉM vlákně (netechnické povídání a zkuenosti) tak asi tak http://www.c5club.cz/diskuze/vseobecna-ne-technicka-diskuze-o-c5/2516795-zimni-pneumatiky-netechnicke-povidani-a-zkusenosti/3/#.U25xRVf5CUk ;-)
|
|
10.05.2014 20:55 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2694664
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Jumep, děkuji ti za fotky.
Take na této fotce .link. je vidět těsnění, pod které se dostala brzdovka - to způsobovalo, e třmen přibrřďoval a ručka zabírala příli brzy. (nic krom brzdovky se tam nevyskytovalo a nikde nebyl ani náznak rzi, pouze to těsnění bylo zlé)
Jumep, děkuji ti za fotky. :-)
Take na této fotce http://www.c5club.cz/download.php?fileid=2694635&z=yes je vidět těsnění, pod které se dostala brzdovka - to způsobovalo, e třmen přibrřďoval a ručka zabírala příli brzy. (nic krom brzdovky se tam nevyskytovalo a nikde nebyl ani náznak rzi, pouze to těsnění bylo zlé)
|
|
13.05.2014 18:18 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2695618
|
|
Jurá
|
Město: Pelhřimov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 19 |
|
|
připojuji také foto samostavu u C5 II
- jediné těsnění je O krouek který je vidět, který těsní průchod samostavu s tělesem třmenu, dalí těsnění se týkají u jen pístu a tělesa třmenu (jeden O krouek a prachovka)
- zajiovací roub samostavu má pětihranou hlavu 14 mm
- celý samostav je dohromady slisovaný (zapertlovaný okraj krytu pruin) tím to vechno drí pohromadě, opatrně se to dá lehkým tlakem (truhlářská svěrka) rozlisovat, dohromady to jde stejně a okraj se lehce poklepe kladív(em)-kem, průměrná ikovnost,
- důvodem mého postupu byla výměna části se závitem (zadřený závit se roubem - protikusem z pístu)
- nejhorí činností byla demontá páky brzdového lana zajitěné roubem s vnitřním torx (to je lépe vzít sikami a a poté torx) je to pak jenom naraené na více hran,
- tak hodně zdaru
Jurá
připojuji také foto samostavu u C5 II
- jediné těsnění je O krouek který je vidět, který těsní průchod samostavu s tělesem třmenu, dalí těsnění se týkají u jen pístu a tělesa třmenu (jeden O krouek a prachovka)
- zajiovací roub samostavu má pětihranou hlavu 14 mm
- celý samostav je dohromady slisovaný (zapertlovaný okraj krytu pruin) tím to vechno drí pohromadě, opatrně se to dá lehkým tlakem (truhlářská svěrka) rozlisovat, dohromady to jde stejně a okraj se lehce poklepe kladív(em)-kem:-d, průměrná ikovnost,
- důvodem mého postupu byla výměna části se závitem (zadřený závit se roubem - protikusem z pístu)
- nejhorí činností byla demontá páky brzdového lana zajitěné roubem s vnitřním torx (to je lépe vzít sikami a a poté torx) je to pak jenom naraené na více hran,
- tak hodně zdaru
Jurá :palec
Přílohy: samostav2.jpg ( 1853419b ) - samostav vč. zajiovacího roubu.jpg ( 2004766b ) - 1.část-kryt pruiny2.jpg ( 2290604b ) - 2.část-kuličky3.jpg ( 2108269b ) - 3.část-axiální loisko.jpg ( 1913786b ) - |
|
16.05.2014 09:05 -
Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibrďování / C5 I, II
|
2696365
|
|
Nesebr
|
|
|
Help! Mam problém s ruckou. Koupil jsem opravnou sadu Frenkit a po rozebrani trmenu jsem zjistil, ze mam pravy jiny nez levy. Na jedne straně je prachovka nalisovana do trmenu, (ta mi pasuje) a na druhe straně jen takova gumova zvykacka zastrcena v drazkach, tu potřebuju koupit, ale nevím jaky je to typ. Poradite někdo co
za opravnou sadu mam shanet?
P.S. v sadach byly i ty male prachovky pod packu rucni brzdy.
Help! Mam problém s ruckou. Koupil jsem opravnou sadu Frenkit a po rozebrani trmenu jsem zjistil, ze mam pravy jiny nez levy. Na jedne straně je prachovka nalisovana do trmenu, (ta mi pasuje) a na druhe straně jen takova gumova zvykacka zastrcena v drazkach, tu potřebuju koupit, ale nevím jaky je to typ. Poradite někdo co
za opravnou sadu mam shanet?
P.S. v sadach byly i ty male prachovky pod packu rucni brzdy.
|
|
| |
|
|