| | |
24.04.2013 12:10 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571511
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
BTW, u X7 je vhodné si pri kadej výmene pneu skontrolova vôžu zadných brzdových dotičiek. Brzdové strmene sú podobné ako na predku a koleso nemá krycí plech kolesa ako na Xantii, C5 I/II čo je asi najväčí problém.
Po troch zimách mi na jednej strane tak skorodovali dotičky, e som ich musel vymláti kladivom. Mali 1/2 hrúbky ako na druhej strane ako stále pribrzďovali. Takéto niečo sa mi na 10 ročnej Xantii nestalo ani raz.
BTW, u X7 je vhodné si pri kadej výmene pneu skontrolova vôžu zadných brzdových dotičiek. Brzdové strmene sú podobné ako na predku a koleso nemá krycí plech kolesa ako na Xantii, C5 I/II čo je asi najväčí problém.
Po troch zimách mi na jednej strane tak skorodovali dotičky, e som ich musel vymláti kladivom. Mali 1/2 hrúbky ako na druhej strane ako stále pribrzďovali. Takéto niečo sa mi na 10 ročnej Xantii nestalo ani raz.
|
|
24.04.2013 17:56 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571584
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
U vech vozů, které jsem měl a měly třmeny, tak jsem rouby třmenů mazal a mau grafitovou vazelínou. A to nejen závit, ale i tělo roubu. Dotáhnu momenákem a doposud se mi nestalo, e by se uvolnily. Ale při výměně je snadno povolím ráčnou.
U vech vozů, které jsem měl a měly třmeny, tak jsem rouby třmenů mazal a mau grafitovou vazelínou. A to nejen závit, ale i tělo roubu. Dotáhnu momenákem a doposud se mi nestalo, e by se uvolnily. Ale při výměně je snadno povolím ráčnou.
|
|
27.04.2013 08:26 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572461
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|
|
63zdenda napsal(a): budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
Já měl problém e roub neel vyndat ani vyrazit z brzdiče, brzdič prostě drel pohromadě a neel rozpůlit, byl problém ty rouby vůbec povolit a vyroubovat z ramena. To se nakonec podařilo, sundal jsem celej brzdič vytahal z něj pístky a gumičky, potom jsem celý třmen po celé délce roubu nahřál autogenem a kupodivu rouby jsem vytáhnu lehce ven. Bylo to ale opravdu hodně nahřáté, zjistil jsem e zaoxidovaly rouby do hliníku a prostě se to nehlo nikam. Ve jsem důkladně očistil, a smontoval, rouby jsem po celé délce také namazal grafitem a je po problémech navdy. Jetě poznámka, auto mám dovezené z NL a tam v servisu označili tento brzdič jako neopravitelný a chtěli měnit brzdič i s ramenem. Já to doma udělal v dílně za tři hodiny, kdy se chce tak jde skoro vechno.
Já měl problém e roub neel vyndat ani vyrazit z brzdiče, brzdič prostě drel pohromadě a neel rozpůlit, byl problém ty rouby vůbec povolit a vyroubovat z ramena. To se nakonec podařilo, sundal jsem celej brzdič vytahal z něj pístky a gumičky, potom jsem celý třmen po celé délce roubu nahřál autogenem a kupodivu rouby jsem vytáhnu lehce ven. Bylo to ale opravdu hodně nahřáté, zjistil jsem e zaoxidovaly rouby do hliníku a prostě se to nehlo nikam. Ve jsem důkladně očistil, a smontoval, rouby jsem po celé délce také namazal grafitem a je po problémech navdy. Jetě poznámka, auto mám dovezené z NL a tam v servisu označili tento brzdič jako neopravitelný a chtěli měnit brzdič i s ramenem. Já to doma udělal v dílně za tři hodiny, kdy se chce tak jde skoro vechno.
|
|
27.04.2013 11:13 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572501
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Rio11 napsal(a): celý třmen po celé délce roubu nahřál autogenem a kupodivu rouby jsem vytáhnu lehce ven. Bylo to ale opravdu hodně nahřáté, zjistil jsem e zaoxidovaly rouby do hliníku a prostě se to nehlo nikam.
Ony ty rouby hlavně celé jsou obalené lepidlem na roubové spoje ( naprosto nepochopitelně) a kdy se přidá lehká koroze, tak se to ani nehne. Co já jsem vypozoroval, tak ohřátím nad 250°C to lepidlo povolí a jde to vyndat. Taky sem to tak u dělal, vyndat pístky, gumičky a ohřát. Asi by to lo i dát ohřát na hodinku v kuchyni do trouby na max.
Ony ty rouby hlavně celé jsou obalené lepidlem na roubové spoje ( naprosto nepochopitelně) a kdy se přidá lehká koroze, tak se to ani nehne. Co já jsem vypozoroval, tak ohřátím nad 250°C to lepidlo povolí a jde to vyndat. Taky sem to tak u dělal, vyndat pístky, gumičky a ohřát. Asi by to lo i dát ohřát na hodinku v kuchyni do trouby na max.;-)
|
|
27.04.2013 16:54 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572598
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|
|
PATaMAT napsal(a): Ony ty rouby hlavně celé jsou obalené lepidlem na roubové spoje ( naprosto nepochopitelně) a kdy se přidá lehká koroze, tak se to ani nehne. Co já jsem vypozoroval, tak ohřátím nad 250°C to lepidlo povolí a jde to vyndat. Taky sem to tak u dělal, vyndat pístky, gumičky a ohřát. Asi by to lo i dát ohřát na hodinku v kuchyni do trouby na max.
Myslím e kuchyňská trouba někdy nestačí. Ten můj třmen byl zahřátej nejmíň na 400 stupňů ne se to pustilo, a lepidlem to určitě nebylo. Dej do hliníkové díry ocelovej roub, nech to pár let venku na vzduchu a vodě a uvidí jak to do sebe zaroste a nehne s tím. Vyzkouené a letama praxe ověřené.
Myslím e kuchyňská trouba někdy nestačí. Ten můj třmen byl zahřátej nejmíň na 400 stupňů ne se to pustilo, a lepidlem to určitě nebylo. Dej do hliníkové díry ocelovej roub, nech to pár let venku na vzduchu a vodě a uvidí jak to do sebe zaroste a nehne s tím. Vyzkouené a letama praxe ověřené.
|
|
27.04.2013 19:01 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572627
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1301 |
|
|
Za 20 let s hydro Citroënama sem těch brzdičů u pár dělal
Takové problémy jsou pouze na C5, kdy inenýři inovativně navrtali díry do třmenů aby mohla voda ke roubům a rouby navíc zalepili ve třmenu. Na jiných typech Citroenů kde ty díry z boku nejsou a třmen je pořádně utaenej, tak ten roub větinou vůbec nezaroste, voda se k němu nedostane.
Za 20 let s hydro Citroënama sem těch brzdičů u pár dělal ;-)
Takové problémy jsou pouze na C5, kdy inenýři inovativně navrtali díry do třmenů aby mohla voda ke roubům a rouby navíc zalepili ve třmenu. Na jiných typech Citroenů kde ty díry z boku nejsou a třmen je pořádně utaenej, tak ten roub větinou vůbec nezaroste, voda se k němu nedostane.
|
|
27.04.2013 23:32 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572684
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
dnes sem mluvil se servisakem,rikal,ze tyto srouby nikdy nelepi,pouze maznou grafitkou,na jednom aute po 7 letech bez problemu povolily.
dnes sem mluvil se servisakem,rikal,ze tyto srouby nikdy nelepi,pouze maznou grafitkou,na jednom aute po 7 letech bez problemu povolily.
|
|
28.04.2013 09:49 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572757
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jruze,take jsem slysel od par lidi,ze to delali ohledne kseftu,jinak mam jeste otazku,kdyz sundam zadni trmen,udelam veskerou udrzbu,je lepsi dat mezi rameno a trmen silikon nebo grafitku,slysel sem nazor od jednoho cloveka,ze na tuto plochu dava vzdy grafitku a nemastim zadny problem,ma s timto nekdo zkusenosti
jruze,take jsem slysel od par lidi,ze to delali ohledne kseftu,jinak mam jeste otazku,kdyz sundam zadni trmen,udelam veskerou udrzbu,je lepsi dat mezi rameno a trmen silikon nebo grafitku,slysel sem nazor od jednoho cloveka,ze na tuto plochu dava vzdy grafitku a nemastim zadny problem,ma s timto nekdo zkusenosti
|
|
28.04.2013 09:54 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572758
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
Já jsem tam dal vazelínu A 00 . Po třech letech jsem to rozebíral a ve bylo perfektní.
Já jsem tam dal vazelínu A 00 . Po třech letech jsem to rozebíral a ve bylo perfektní.
|
|
28.04.2013 10:03 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572759
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jeste take nevim,kdyz budu tuto plochu zabrusovat,z duvodu oxidace nebo nerovneho posazeni trmenu,vim ze nebudu zabrusovat centymetr,zda vazelina staci,nebo jestli se ma udelat ze silikonu jakoby vymezovani toho zabrouseni
jeste take nevim,kdyz budu tuto plochu zabrusovat,z duvodu oxidace nebo nerovneho posazeni trmenu,vim ze nebudu zabrusovat centymetr,zda vazelina staci,nebo jestli se ma udelat ze silikonu jakoby vymezovani toho zabrouseni
|
|
28.04.2013 10:38 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572771
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pokud to nebude moc vyraný, tak to jenom očisti a nebru to. Jen lehce pilníkem okrábnout hliníkový prach a kartáčem odstranit zbytky koroze, aby to sedělo na rovný ploe a nemohlo se to kývat. Pokud to bude hodně vyraný, tak dej levej brzdič na pravý kolo a naopak. Jen přehodí odvzduňovák a přívod a bude mít brzdič přitaenej k ramenu tou rovnou, nezoxidovanou plochou.
Pak je jedno, jestli dá silikon a za čerstva přiroubuje, nebo mastný papír, nebo vazelínu. Jde o elektrický oddělení hliníku od eleza. Ná předseda preferuje silikon, tak bych dal silikon.
Pokud to nebude moc vyraný, tak to jenom očisti a nebru to. Jen lehce pilníkem okrábnout hliníkový prach a kartáčem odstranit zbytky koroze, aby to sedělo na rovný ploe a nemohlo se to kývat. Pokud to bude hodně vyraný, tak dej levej brzdič na pravý kolo a naopak. Jen přehodí odvzduňovák a přívod a bude mít brzdič přitaenej k ramenu tou rovnou, nezoxidovanou plochou.
Pak je jedno, jestli dá silikon a za čerstva přiroubuje, nebo mastný papír, nebo vazelínu. Jde o elektrický oddělení hliníku od eleza. Ná předseda preferuje silikon, tak bych dal silikon.
|
|
28.04.2013 10:56 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572774
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Ten silikon musí bít odolný vůči teplu,nebo stačí proti vodě,třmen jde asi na to čitění odklonit,abych nemusel vypoutět brzdovku a sundavat celý třmen dolů,ten mastný papir by vydrel,nebo mue časem vyhnít,
Ten silikon musí bít odolný vůči teplu,nebo stačí proti vodě,třmen jde asi na to čitění odklonit,abych nemusel vypoutět brzdovku a sundavat celý třmen dolů,ten mastný papir by vydrel,nebo mue časem vyhnít,
|
|
28.04.2013 11:19 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2572780
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Silikon asi jakýkoliv.
A tu brzdovku bys asi měl vyměnit tak jako tak. Jak ji tam má dlouho? Nevydrí věčně a teď má příleitost při jedný práci a píně ji vyměnit. Určitě se ti bude líp čistit třmen sundaný a nehrozí ti zničení trubičky při ohýbání.
Silikon asi jakýkoliv.
A tu brzdovku bys asi měl vyměnit tak jako tak. Jak ji tam má dlouho? Nevydrí věčně a teď má příleitost při jedný práci a píně ji vyměnit. Určitě se ti bude líp čistit třmen sundaný a nehrozí ti zničení trubičky při ohýbání.
|
|
29.04.2013 10:38 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2573256
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Kdy trubičku po vyroubování něčím ucpe (třeba hřebík obalený hadříkem), tak ti vyteče minimum, nic vypoutět nemusí, jen pak odvzdunit třmen. S nevyroubovanou trubičkou bych se s tím nepatlal.
Teplo tam nějaké vzniká, ale daleko méně ne vepředu. Vydret by měl bez problémů jakýkoliv silikon.
Já jsem tam dával loni v létě mastný papír na pečení (myslel jsem si e noviny, ale teď jsem při prohazování kol koukal e ne) a ten papír vypadá skoro úplně stejně, jako kdy jsem ho tam dával - i ty volně plandající konce.
Kdy trubičku po vyroubování něčím ucpe (třeba hřebík obalený hadříkem), tak ti vyteče minimum, nic vypoutět nemusí, jen pak odvzdunit třmen. S nevyroubovanou trubičkou bych se s tím nepatlal.
Teplo tam nějaké vzniká, ale daleko méně ne vepředu. Vydret by měl bez problémů jakýkoliv silikon.
Já jsem tam dával loni v létě mastný papír na pečení (myslel jsem si e noviny, ale teď jsem při prohazování kol koukal e ne) a ten papír vypadá skoro úplně stejně, jako kdy jsem ho tam dával - i ty volně plandající konce.
|
|
29.04.2013 10:57 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2573269
|
|
Petr72
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 850 |
|
|
63zdenda napsal(a): Ten silikon musí bít odolný vůči teplu,nebo stačí proti vodě,třmen jde asi na to čitění odklonit,abych nemusel vypoutět brzdovku a sundavat celý třmen dolů,ten mastný papir by vydrel,nebo mue časem vyhnít,
měl by to být neutrální silikon ,bacha prodávají i acetátový.
měl by to být neutrální silikon ,bacha prodávají i acetátový.
|
|
29.04.2013 12:10 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2573300
|
|
DrMarvin
|
|
|
no nevim nevim..ale origo tam neni nic a vydrzelo to 9 let...takze resit jakej silikon je asi od veci:=)Kdyz se trmeny prohodi tak ta strana co byla venku je rovna, nicim natrena a sedi jak prdel na hrnci:=)Podmaznul jsem to prvnim silikonem co jsem doma nasel....i kdyz osobne bych to asi nedelal nicim:=) ale to je vc nazoru....pochybuju ze auto bude jezdit dalsich 9 let:=)
no nevim nevim..ale origo tam neni nic a vydrzelo to 9 let...takze resit jakej silikon je asi od veci:=)Kdyz se trmeny prohodi tak ta strana co byla venku je rovna, nicim natrena a sedi jak prdel na hrnci:=)Podmaznul jsem to prvnim silikonem co jsem doma nasel....i kdyz osobne bych to asi nedelal nicim:=) ale to je vc nazoru....pochybuju ze auto bude jezdit dalsich 9 let:=)
|
|
29.10.2014 22:25 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2746695
|
|
milos745
|
Město: Očadnica, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
Prosím poradi pri výmene zadných platničiek a kotúčov ,ďakujem
Prosím poradi pri výmene zadných platničiek a kotúčov ,ďakujem
|
|
| |
|
|