 | |  |
14.04.2013 21:21 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2566982
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1303 |
|

|
máš silnou korozi hliníku pod brzdičem a ten je vyhnutej . Je to tu někde popsáno, hledej .
máš silnou korozi hliníku pod brzdičem a ten je vyhnutej . Je to tu někde popsáno, hledej .
|
|
15.04.2013 10:00 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567072
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|

|
Jinec: Ještě jedna věc, krom vyhnutých brzdičů, máš tam disky, co tam patří? Jaké máš ET? Není příliš vysoké? Na to tvoje auto !mám dojem!(nejsem si jist), by mělo být ET 18. Když budeš mít větší, tak se pak nemůžeš divit.
edit: Samozřejmě pokud máš vyosené třmeny, tak ty budeš taky muset určitě udělat (tomu se nevyhneš).
Jinec: Ještě jedna věc, krom vyhnutých brzdičů, máš tam disky, co tam patří? Jaké máš ET? Není příliš vysoké? Na to tvoje auto !mám dojem!(nejsem si jist), by mělo být ET 18. Když budeš mít větší, tak se pak nemůžeš divit.
edit: Samozřejmě pokud máš vyosené třmeny, tak ty budeš taky muset určitě udělat (tomu se nevyhneš).
|
|
15.04.2013 10:14 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567076
|
|
Jinec
|
|
|
Mno disky tam mám ty jak jsem to koupil ale samozřejmě to může byt spatne. Kouknu se co tam mám Děkuji za tip
Mno disky tam mám ty jak jsem to koupil ale samozřejmě to může byt spatne. Kouknu se co tam mám Děkuji za tip
|
|
15.04.2013 12:12 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567117
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Jelikož máš auto od r. 2009, tak předpokládám, že jsi tytéž disky na podzim z auta sundaval a to bylo ještě OK.
Takže tím co píše Tony to asi nebude, spíš ty brzdiče.
Venku je hezky, takže to za 2-3 hoďky zvládneš sám (mimo odvzdušnění brzd) - ale nejdřív si opatři ty nové šrouby v Citroenu a při demontáži počítej s tím, že možná půjdou povolit dost ztuha - celý dřík bývá opatlaný nějakým tmelem/lepidlem.
Pak už jen očistit, prohodit, podmazat/podložit (papírem, folií), dolít brzdovku a odvzdušnit.
Jelikož máš auto od r. 2009, tak předpokládám, že jsi tytéž disky na podzim z auta sundaval a to bylo ještě OK.
Takže tím co píše Tony to asi nebude, spíš ty brzdiče.
Venku je hezky, takže to za 2-3 hoďky zvládneš sám (mimo odvzdušnění brzd) - ale nejdřív si opatři ty nové šrouby v Citroenu a při demontáži počítej s tím, že možná půjdou povolit dost ztuha - celý dřík bývá opatlaný nějakým tmelem/lepidlem.
Pak už jen očistit, prohodit, podmazat/podložit (papírem, folií), dolít brzdovku a odvzdušnit.
|
|
15.04.2013 12:45 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567131
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|

|
TomasT: Psal jsem krom vyhnutých brzdičů... (s vyšším ET, může stačit, aby se vychýlil jen nepatrně a už drhne, pokud ti nedrhnul i když byl třmen v cajku )
Jinec: Tomu venku na ulici bych se vyhnul obloukem. Je možnost, že to bude tak zarostlý, že je za boha nebudeš moct dostat šrouby ven ze třmenu a nasadit zpět je již nemůžeš dokud je skutečně ze třmenu nevyndáš, jinak by jsi si s velkou pravděpodobností zlikvidoval závit v rameni. Raději sundat někde před dílnou, kde je alespoň svěrák, nějaká ta kulatinka, kladivo, uvolňovač a pilka na železo... Pusť se do toho, když budeš vědět, že nikam akutně nebudeš muset, v případě, že ten třmen zrušíš při vytahování starých šroubů.
TomasT: Psal jsem krom vyhnutých brzdičů... ;-) (s vyšším ET, může stačit, aby se vychýlil jen nepatrně a už drhne, pokud ti nedrhnul i když byl třmen v cajku :-) )
Jinec: Tomu venku na ulici bych se vyhnul obloukem. Je možnost, že to bude tak zarostlý, že je za boha nebudeš moct dostat šrouby ven ze třmenu a nasadit zpět je již nemůžeš dokud je skutečně ze třmenu nevyndáš, jinak by jsi si s velkou pravděpodobností zlikvidoval závit v rameni. Raději sundat někde před dílnou, kde je alespoň svěrák, nějaká ta kulatinka, kladivo, uvolňovač a pilka na železo... Pusť se do toho, když budeš vědět, že nikam akutně nebudeš muset, v případě, že ten třmen zrušíš při vytahování starých šroubů.
|
|
21.04.2013 18:57 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570459
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
zdravim vsechny,poradi nekdo s vymenou zadnich brzdovych desticek,nemuzu nikde najit navod
zdravim vsechny,poradi nekdo s vymenou zadnich brzdovych desticek,nemuzu nikde najit navod:nevim
|
|
21.04.2013 19:03 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570464
|
|
Mamlas
|
|

|
K tomu zadny navod nepotrebujes. Sundas kolo, desticky jsou prichycene sroubkem skrz trmen a je pres kryci plech. Ten sroubek je videt na prvni pohled. Povolis ho a vyndas ho a pak desticky jen vytahnes ven a das nove. Akorat si zkontroluj jak sedi brzdic na dosedaci plose ramene, jestli neni nakrivo. Pokud jo musel bys to rozebrat cely a vycistit.
V priloze mas schema. Sroubek, ktery drzi desticky je c. 15.
K tomu zadny navod nepotrebujes. Sundas kolo, desticky jsou prichycene sroubkem skrz trmen a je pres kryci plech. Ten sroubek je videt na prvni pohled. Povolis ho a vyndas ho a pak desticky jen vytahnes ven a das nove. Akorat si zkontroluj jak sedi brzdic na dosedaci plose ramene, jestli neni nakrivo. Pokud jo musel bys to rozebrat cely a vycistit.
V priloze mas schema. Sroubek, ktery drzi desticky je c. 15.
Přílohy: zadni brzdy.jpg | Stáhnout | Zobrazit ( 224767b ) - Zadni brzdy.Staženo:192x. |
|
21.04.2013 21:48 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570695
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
dneska sem sundal srouby,vycistil a promazal,pak se mi povolil v pulce trmen a zacala ukapavat brzdovka,rychle sem ho dotahl,nenapadla me tak jednoduch vec,podivat se na ty desticky,zitra se na ne mrknu,s timhle navodem to pujde samo
dneska sem sundal srouby,vycistil a promazal,pak se mi povolil v pulce trmen a zacala ukapavat brzdovka,rychle sem ho dotahl,nenapadla me tak jednoduch vec,podivat se na ty desticky,zitra se na ne mrknu,s timhle navodem to pujde samo
|
|
22.04.2013 14:19 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570949
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ty šrouby, co jsi sundal by se měly měnit za nové - určitě alespoň pokud byl třmen nakřivo (a jiný důvod jejich povolování mě nenapadá, vlastně ještě výměna kotouče).
Ty šrouby, co jsi sundal by se měly měnit za nové - určitě alespoň pokud byl třmen nakřivo (a jiný důvod jejich povolování mě nenapadá, vlastně ještě výměna kotouče).
|
|
22.04.2013 21:38 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571105
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
|
|
23.04.2013 10:36 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571190
|
|
lemac
|
Město: Třebíč, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
63zdenda napsal(a): budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
Taky jsem z toho měl respekt, ale žádnej strach! Základem je dodržet osvědčený postup: Vyšroubovat (na povolení jsem zvolil trhák a kratší trubku), po vytočení jsem ty žrouby zase zatočil tak, aby bylo co nejvíce závitu venku a zároveň jsem měl ještě místo mezi třmenem a hlavou šroubu na uříznutí hlavy, tím jsem minimalizoval trasu závitu v zalepeném třmenu. Pak jsem třmen položil na svěrák, vzal si 8mm kulatinu a 3kg kladivo a trpělivě ránu za ranou šrouby vyrazil (závitem napřed) ven.
Taky jsem z toho měl respekt, ale žádnej strach! Základem je dodržet osvědčený postup: Vyšroubovat (na povolení jsem zvolil trhák a kratší trubku), po vytočení jsem ty žrouby zase zatočil tak, aby bylo co nejvíce závitu venku a zároveň jsem měl ještě místo mezi třmenem a hlavou šroubu na uříznutí hlavy, tím jsem minimalizoval trasu závitu v zalepeném třmenu. Pak jsem třmen položil na svěrák, vzal si 8mm kulatinu a 3kg kladivo a trpělivě ránu za ranou šrouby vyrazil (závitem napřed) ven.
|
|
23.04.2013 21:29 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571343
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
co kdyz ty dlouhe trmenove srouby az je tam budu davat jemne maznu grafitkou,ma s tim nekdo nake zkusenosti,je lepsi mazat nez lepit
co kdyz ty dlouhe trmenove srouby az je tam budu davat jemne maznu grafitkou,ma s tim nekdo nake zkusenosti,je lepsi mazat nez lepit :nevim
|
|
23.04.2013 21:35 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571352
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
nemazat, nelepit ale zatáhnout momenťákem na 70 NM, opravuju dle najka viz. níže, nalepit můžeš, ale na moment to zatáhni a neexperimentuj, jsou to brzdy
nemazat, nelepit ale zatáhnout momenťákem na 70 NM, opravuju dle najka viz. níže, nalepit můžeš, ale na moment to zatáhni a neexperimentuj, jsou to brzdy
|
|
23.04.2013 21:38 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571359
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|

|
63zdenda napsal(a): co kdyz ty dlouhe trmenove srouby az je tam budu davat jemne maznu grafitkou,ma s tim nekdo nake zkusenosti,je lepsi mazat nez lepit 
na co mazat? lepidlo je pojistka proti uvolnění a ty by si mazal, tady neplatí kdo maže ten jede, tady platí kdo maže tomu se to může povolit, ono není problém se zarezlým, ale se zalepeným šroubem, ten problém s vyndáním je lepidlo, po opravě nové šrouby a zalepit pouze kousek závitu a v poho, mám to tak rok a bez problémů
na co mazat? lepidlo je pojistka proti uvolnění a ty by si mazal, tady neplatí kdo maže ten jede, tady platí kdo maže tomu se to může povolit, ono není problém se zarezlým, ale se zalepeným šroubem, ten problém s vyndáním je lepidlo, po opravě nové šrouby a zalepit pouze kousek závitu a v poho, mám to tak rok a bez problémů ;-)
|
|
23.04.2013 21:46 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571363
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|

|
dobra,budu lepit zavit,kdyz se mi podarilo povolit a vyndat ty srouby,byli cele bile od prasku,ktery to cely ucpaval,tak sem myslel udelat na nich lehky mastny film
dobra,budu lepit zavit,kdyz se mi podarilo povolit a vyndat ty srouby,byli cele bile od prasku,ktery to cely ucpaval,tak sem myslel udelat na nich lehky mastny film
|
|
23.04.2013 22:18 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571378
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Když zalepíš závit, tak si ty šrouby můžeš umastit. Ničemu to ale nepomůže. Za těch "X" let, než to bude někdo znova rozebírat, tam stejně už žádná mastnota nebude a stejně to bude zaoxidovaný.
Když zalepíš závit, tak si ty šrouby můžeš umastit. Ničemu to ale nepomůže. Za těch "X" let, než to bude někdo znova rozebírat, tam stejně už žádná mastnota nebude a stejně to bude zaoxidovaný.
|
|
23.04.2013 23:00 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571382
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1303 |
|

|
20 let poctivě mažu celé zadní šrouby brzdičů včetně závitu na Citroenech vazelínou A4 - levná - voduvzdorná ... Nikdy se nic samo nepovolilo,a když sem za 5 -10 let měnil na tom samém autě kotouče, tak sundat brzdu a vyměnit kotouč bylo otázka okamžiku. Šrouby v brzdiči byly celé od vazelíny, tak jak sem je tam před lety dal.
Ten šroub je totiž dlouhý a v té délce se při pořádném utažení natáhne a tím napnelizmem drží proti povolení, podobně tak jako napřiklad šrouby v hlavě motoru, ty se musí mazat jak v závitu tak i pod hlavou šroubu spešl vazelínou.
Ty brzdy to dělají od dob BX, Xa, C5 ... Hliník a ocelové rameno - sul - voda - koroze. Na CX a XM je rameno hliníkové a tenhle problém tam není.
20 let poctivě mažu celé zadní šrouby brzdičů včetně závitu na Citroenech vazelínou A4 - levná - voduvzdorná ... Nikdy se nic samo nepovolilo,a když sem za 5 -10 let měnil na tom samém autě kotouče, tak sundat brzdu a vyměnit kotouč bylo otázka okamžiku. Šrouby v brzdiči byly celé od vazelíny, tak jak sem je tam před lety dal.
Ten šroub je totiž dlouhý a v té délce se při pořádném utažení natáhne a tím napnelizmem drží proti povolení, podobně tak jako napřiklad šrouby v hlavě motoru, ty se musí mazat jak v závitu tak i pod hlavou šroubu spešl vazelínou.
Ty brzdy to dělají od dob BX, Xa, C5 ... Hliník a ocelové rameno - sul - voda - koroze. Na CX a XM je rameno hliníkové a tenhle problém tam není.
|
|
| |
|
|