| | |
14.04.2013 21:21 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2566982
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
má silnou korozi hliníku pod brzdičem a ten je vyhnutej . Je to tu někde popsáno, hledej .
má silnou korozi hliníku pod brzdičem a ten je vyhnutej . Je to tu někde popsáno, hledej .
|
|
15.04.2013 10:00 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567072
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Jinec: Jetě jedna věc, krom vyhnutých brzdičů, má tam disky, co tam patří? Jaké má ET? Není příli vysoké? Na to tvoje auto !mám dojem!(nejsem si jist), by mělo být ET 18. Kdy bude mít větí, tak se pak nemůe divit.
edit: Samozřejmě pokud má vyosené třmeny, tak ty bude taky muset určitě udělat (tomu se nevyhne).
Jinec: Jetě jedna věc, krom vyhnutých brzdičů, má tam disky, co tam patří? Jaké má ET? Není příli vysoké? Na to tvoje auto !mám dojem!(nejsem si jist), by mělo být ET 18. Kdy bude mít větí, tak se pak nemůe divit.
edit: Samozřejmě pokud má vyosené třmeny, tak ty bude taky muset určitě udělat (tomu se nevyhne).
|
|
15.04.2013 10:14 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567076
|
|
Jinec
|
|
|
Mno disky tam mám ty jak jsem to koupil ale samozřejmě to můe byt spatne. Kouknu se co tam mám Děkuji za tip
Mno disky tam mám ty jak jsem to koupil ale samozřejmě to můe byt spatne. Kouknu se co tam mám Děkuji za tip
|
|
15.04.2013 12:12 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567117
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Jeliko má auto od r. 2009, tak předpokládám, e jsi tyté disky na podzim z auta sundaval a to bylo jetě OK.
Take tím co píe Tony to asi nebude, spí ty brzdiče.
Venku je hezky, take to za 2-3 hoďky zvládne sám (mimo odvzdunění brzd) - ale nejdřív si opatři ty nové rouby v Citroenu a při demontái počítej s tím, e moná půjdou povolit dost ztuha - celý dřík bývá opatlaný nějakým tmelem/lepidlem.
Pak u jen očistit, prohodit, podmazat/podloit (papírem, folií), dolít brzdovku a odvzdunit.
Jeliko má auto od r. 2009, tak předpokládám, e jsi tyté disky na podzim z auta sundaval a to bylo jetě OK.
Take tím co píe Tony to asi nebude, spí ty brzdiče.
Venku je hezky, take to za 2-3 hoďky zvládne sám (mimo odvzdunění brzd) - ale nejdřív si opatři ty nové rouby v Citroenu a při demontái počítej s tím, e moná půjdou povolit dost ztuha - celý dřík bývá opatlaný nějakým tmelem/lepidlem.
Pak u jen očistit, prohodit, podmazat/podloit (papírem, folií), dolít brzdovku a odvzdunit.
|
|
15.04.2013 12:45 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2567131
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
TomasT: Psal jsem krom vyhnutých brzdičů... (s vyím ET, můe stačit, aby se vychýlil jen nepatrně a u drhne, pokud ti nedrhnul i kdy byl třmen v cajku )
Jinec: Tomu venku na ulici bych se vyhnul obloukem. Je monost, e to bude tak zarostlý, e je za boha nebude moct dostat rouby ven ze třmenu a nasadit zpět je ji nemůe dokud je skutečně ze třmenu nevyndá, jinak by jsi si s velkou pravděpodobností zlikvidoval závit v rameni. Raději sundat někde před dílnou, kde je alespoň svěrák, nějaká ta kulatinka, kladivo, uvolňovač a pilka na elezo... Pus se do toho, kdy bude vědět, e nikam akutně nebude muset, v případě, e ten třmen zruí při vytahování starých roubů.
TomasT: Psal jsem krom vyhnutých brzdičů... ;-) (s vyím ET, můe stačit, aby se vychýlil jen nepatrně a u drhne, pokud ti nedrhnul i kdy byl třmen v cajku :-) )
Jinec: Tomu venku na ulici bych se vyhnul obloukem. Je monost, e to bude tak zarostlý, e je za boha nebude moct dostat rouby ven ze třmenu a nasadit zpět je ji nemůe dokud je skutečně ze třmenu nevyndá, jinak by jsi si s velkou pravděpodobností zlikvidoval závit v rameni. Raději sundat někde před dílnou, kde je alespoň svěrák, nějaká ta kulatinka, kladivo, uvolňovač a pilka na elezo... Pus se do toho, kdy bude vědět, e nikam akutně nebude muset, v případě, e ten třmen zruí při vytahování starých roubů.
|
|
21.04.2013 18:57 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570459
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
zdravim vsechny,poradi nekdo s vymenou zadnich brzdovych desticek,nemuzu nikde najit navod
zdravim vsechny,poradi nekdo s vymenou zadnich brzdovych desticek,nemuzu nikde najit navod:nevim
|
|
21.04.2013 19:03 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570464
|
|
Mamlas
|
|
|
K tomu zadny navod nepotrebujes. Sundas kolo, desticky jsou prichycene sroubkem skrz trmen a je pres kryci plech. Ten sroubek je videt na prvni pohled. Povolis ho a vyndas ho a pak desticky jen vytahnes ven a das nove. Akorat si zkontroluj jak sedi brzdic na dosedaci plose ramene, jestli neni nakrivo. Pokud jo musel bys to rozebrat cely a vycistit.
V priloze mas schema. Sroubek, ktery drzi desticky je c. 15.
K tomu zadny navod nepotrebujes. Sundas kolo, desticky jsou prichycene sroubkem skrz trmen a je pres kryci plech. Ten sroubek je videt na prvni pohled. Povolis ho a vyndas ho a pak desticky jen vytahnes ven a das nove. Akorat si zkontroluj jak sedi brzdic na dosedaci plose ramene, jestli neni nakrivo. Pokud jo musel bys to rozebrat cely a vycistit.
V priloze mas schema. Sroubek, ktery drzi desticky je c. 15.
Přílohy: zadni brzdy.jpg ( 224767b ) - Zadni brzdy |
|
21.04.2013 21:48 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570695
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
dneska sem sundal srouby,vycistil a promazal,pak se mi povolil v pulce trmen a zacala ukapavat brzdovka,rychle sem ho dotahl,nenapadla me tak jednoduch vec,podivat se na ty desticky,zitra se na ne mrknu,s timhle navodem to pujde samo
dneska sem sundal srouby,vycistil a promazal,pak se mi povolil v pulce trmen a zacala ukapavat brzdovka,rychle sem ho dotahl,nenapadla me tak jednoduch vec,podivat se na ty desticky,zitra se na ne mrknu,s timhle navodem to pujde samo
|
|
22.04.2013 14:19 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2570949
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ty rouby, co jsi sundal by se měly měnit za nové - určitě alespoň pokud byl třmen nakřivo (a jiný důvod jejich povolování mě nenapadá, vlastně jetě výměna kotouče).
Ty rouby, co jsi sundal by se měly měnit za nové - určitě alespoň pokud byl třmen nakřivo (a jiný důvod jejich povolování mě nenapadá, vlastně jetě výměna kotouče).
|
|
22.04.2013 21:38 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571105
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
|
|
23.04.2013 10:36 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571190
|
|
lemac
|
Město: Třebíč, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 71 |
|
|
63zdenda napsal(a): budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu
Taky jsem z toho měl respekt, ale ádnej strach! Základem je dodret osvědčený postup: Vyroubovat (na povolení jsem zvolil trhák a kratí trubku), po vytočení jsem ty rouby zase zatočil tak, aby bylo co nejvíce závitu venku a zároveň jsem měl jetě místo mezi třmenem a hlavou roubu na uříznutí hlavy, tím jsem minimalizoval trasu závitu v zalepeném třmenu. Pak jsem třmen poloil na svěrák, vzal si 8mm kulatinu a 3kg kladivo a trpělivě ránu za ranou rouby vyrazil (závitem napřed) ven.
Taky jsem z toho měl respekt, ale ádnej strach! Základem je dodret osvědčený postup: Vyroubovat (na povolení jsem zvolil trhák a kratí trubku), po vytočení jsem ty rouby zase zatočil tak, aby bylo co nejvíce závitu venku a zároveň jsem měl jetě místo mezi třmenem a hlavou roubu na uříznutí hlavy, tím jsem minimalizoval trasu závitu v zalepeném třmenu. Pak jsem třmen poloil na svěrák, vzal si 8mm kulatinu a 3kg kladivo a trpělivě ránu za ranou rouby vyrazil (závitem napřed) ven.
|
|
23.04.2013 21:29 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571343
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
co kdyz ty dlouhe trmenove srouby az je tam budu davat jemne maznu grafitkou,ma s tim nekdo nake zkusenosti,je lepsi mazat nez lepit
co kdyz ty dlouhe trmenove srouby az je tam budu davat jemne maznu grafitkou,ma s tim nekdo nake zkusenosti,je lepsi mazat nez lepit :nevim
|
|
23.04.2013 21:35 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571352
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
nemazat, nelepit ale zatáhnout momenákem na 70 NM, opravuju dle najka viz. níe, nalepit můe, ale na moment to zatáhni a neexperimentuj, jsou to brzdy
nemazat, nelepit ale zatáhnout momenákem na 70 NM, opravuju dle najka viz. níe, nalepit můe, ale na moment to zatáhni a neexperimentuj, jsou to brzdy
|
|
23.04.2013 21:38 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571359
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
63zdenda napsal(a): co kdyz ty dlouhe trmenove srouby az je tam budu davat jemne maznu grafitkou,ma s tim nekdo nake zkusenosti,je lepsi mazat nez lepit
na co mazat? lepidlo je pojistka proti uvolnění a ty by si mazal, tady neplatí kdo mae ten jede, tady platí kdo mae tomu se to můe povolit, ono není problém se zarezlým, ale se zalepeným roubem, ten problém s vyndáním je lepidlo, po opravě nové rouby a zalepit pouze kousek závitu a v poho, mám to tak rok a bez problémů
na co mazat? lepidlo je pojistka proti uvolnění a ty by si mazal, tady neplatí kdo mae ten jede, tady platí kdo mae tomu se to můe povolit, ono není problém se zarezlým, ale se zalepeným roubem, ten problém s vyndáním je lepidlo, po opravě nové rouby a zalepit pouze kousek závitu a v poho, mám to tak rok a bez problémů ;-)
|
|
23.04.2013 21:46 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571363
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
dobra,budu lepit zavit,kdyz se mi podarilo povolit a vyndat ty srouby,byli cele bile od prasku,ktery to cely ucpaval,tak sem myslel udelat na nich lehky mastny film
dobra,budu lepit zavit,kdyz se mi podarilo povolit a vyndat ty srouby,byli cele bile od prasku,ktery to cely ucpaval,tak sem myslel udelat na nich lehky mastny film
|
|
23.04.2013 22:18 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571378
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Kdy zalepí závit, tak si ty rouby můe umastit. Ničemu to ale nepomůe. Za těch "X" let, ne to bude někdo znova rozebírat, tam stejně u ádná mastnota nebude a stejně to bude zaoxidovaný.
Kdy zalepí závit, tak si ty rouby můe umastit. Ničemu to ale nepomůe. Za těch "X" let, ne to bude někdo znova rozebírat, tam stejně u ádná mastnota nebude a stejně to bude zaoxidovaný.
|
|
23.04.2013 23:00 -
Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|
2571382
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
20 let poctivě mau celé zadní rouby brzdičů včetně závitu na Citroenech vazelínou A4 - levná - voduvzdorná ... Nikdy se nic samo nepovolilo,a kdy sem za 5 -10 let měnil na tom samém autě kotouče, tak sundat brzdu a vyměnit kotouč bylo otázka okamiku. rouby v brzdiči byly celé od vazelíny, tak jak sem je tam před lety dal.
Ten roub je toti dlouhý a v té délce se při pořádném utaení natáhne a tím napnelizmem drí proti povolení, podobně tak jako napřiklad rouby v hlavě motoru, ty se musí mazat jak v závitu tak i pod hlavou roubu spel vazelínou.
Ty brzdy to dělají od dob BX, Xa, C5 ... Hliník a ocelové rameno - sul - voda - koroze. Na CX a XM je rameno hliníkové a tenhle problém tam není.
20 let poctivě mau celé zadní rouby brzdičů včetně závitu na Citroenech vazelínou A4 - levná - voduvzdorná ... Nikdy se nic samo nepovolilo,a kdy sem za 5 -10 let měnil na tom samém autě kotouče, tak sundat brzdu a vyměnit kotouč bylo otázka okamiku. rouby v brzdiči byly celé od vazelíny, tak jak sem je tam před lety dal.
Ten roub je toti dlouhý a v té délce se při pořádném utaení natáhne a tím napnelizmem drí proti povolení, podobně tak jako napřiklad rouby v hlavě motoru, ty se musí mazat jak v závitu tak i pod hlavou roubu spel vazelínou.
Ty brzdy to dělají od dob BX, Xa, C5 ... Hliník a ocelové rameno - sul - voda - koroze. Na CX a XM je rameno hliníkové a tenhle problém tam není.
|
|
| |
|
|