| | |
02.11.2015 14:42 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881424
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Dot4 má vyí bod varu ne dot3, ale jsou vzájemě mísitelné.
Jestlie je to s těma brzdama tak, nejspí to začalo někde téct.
Dot4 má vyí bod varu ne dot3, ale jsou vzájemě mísitelné.
Jestlie je to s těma brzdama tak, nejspí to začalo někde téct.
|
|
02.11.2015 14:58 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881430
|
|
Mayhem
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Já to myslel tak, jestli je nějaký rozdíl mezi kapalinami s názvem "dot4", protoe kdy to napíu do googlu, vyplivne mi asi milion značek a flatiček. Aby v tom nebyl nějaký rozdíl jetě. Ale chápu to tak, e je to jedno, pokud to bude dot4.
Děkuji za rady vem, obzvlátě pak Juras555. Pomohli jste mi.
Já to myslel tak, jestli je nějaký rozdíl mezi kapalinami s názvem "dot4", protoe kdy to napíu do googlu, vyplivne mi asi milion značek a flatiček. Aby v tom nebyl nějaký rozdíl jetě. Ale chápu to tak, e je to jedno, pokud to bude dot4.
Děkuji za rady vem, obzvlátě pak Juras555. Pomohli jste mi. :)
|
|
02.11.2015 19:29 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881642
|
|
jruze
|
|
|
DOT 4 a 5 (teď u citroen dává DOT 5 ) je to jedno - jsou mísitelné a moná je 5. stabilnějí.Ohledně ABS si myslím e není rozdíl ani u 4. ani 5. - mám za to e obě jsou pro ABS protoe jsou vyrobeny a po normě povinost mít ABS v základní výbavě vozu. a jsem pro značku BOSCH.
DOT 4 a 5 (teď u citroen dává DOT 5 ) je to jedno - jsou mísitelné a moná je 5. stabilnějí.Ohledně ABS si myslím e není rozdíl ani u 4. ani 5. - mám za to e obě jsou pro ABS protoe jsou vyrobeny a po normě povinost mít ABS v základní výbavě vozu.;-) a jsem pro značku BOSCH.
|
|
02.11.2015 19:35 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881662
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Juras555 napsal(a): Dot4 má vyí bod varu ne dot3, ale jsou vzájemě mísitelné.
Jestlie je to s těma brzdama tak, nejspí to začalo někde téct.
Pokud to někde teče, tak to zákonitě nebrzdí. Minimálně jeden okruh nefunguje. U brzd nelze to, e teče a jezdí dál jako třeba olej v motoru kdy teče. Pokud teče kapalina, přestane brzdit. Jediné místo kde teče a nevadí je mezi nádobkou a brzdovou pumpou tedy před pedálem. Vude jinde pokud teče, nasává zpětně vzduch a po pár lápnutích je zavzduněný systém, pedál jde dolů, musí se lapat opakovaně a nakonec se propadne a na podlahu a řidič je ve finále.
Pokud to někde teče, tak to zákonitě nebrzdí. Minimálně jeden okruh nefunguje. U brzd nelze to, e teče a jezdí dál jako třeba olej v motoru kdy teče. Pokud teče kapalina, přestane brzdit. Jediné místo kde teče a nevadí je mezi nádobkou a brzdovou pumpou tedy před pedálem. Vude jinde pokud teče, nasává zpětně vzduch a po pár lápnutích je zavzduněný systém, pedál jde dolů, musí se lapat opakovaně a nakonec se propadne a na podlahu a řidič je ve finále.
|
|
02.11.2015 19:58 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881742
|
|
jruze
|
|
|
Jestli se ztrácí kapalina a není vidět kde má větí problém ne si myslí a z toho vyplývá i to e to nebrzdí jak má.
Jestli se ztrácí kapalina a není vidět kde má větí problém ne si myslí;-) a z toho vyplývá i to e to nebrzdí jak má.
|
|
02.11.2015 22:03 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881838
|
|
jumep
|
|
|
DOT5 bola uz pred rokmi vyvynuta pre ESP a co viem tak sa len chvilu pouzivala, teraz som nikde nevidel v predpisoch DOT5
DOT5 bola uz pred rokmi vyvynuta pre ESP a co viem tak sa len chvilu pouzivala, teraz som nikde nevidel v predpisoch DOT5
|
|
02.11.2015 22:06 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881839
|
|
vemda
|
Město: Třebíč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 113 |
|
|
Chlapi bacha na brzdovku DOT 5 - Ta je vyrobena na bázi silikonu a neni mísitelná s DOT 3,4,5.1!!! Mísitelné jsou DOT 3, 4, 5.1 a je rozdíl v popisu je jsou určeny pro ABS, ESP, kapalina stímto popisem v zimním období netuhne. Bacha je v tom docela gulá kdy člověk neví.
Chlapi bacha na brzdovku DOT 5 - Ta je vyrobena na bázi silikonu a neni mísitelná s DOT 3,4,5.1!!! Mísitelné jsou DOT 3, 4, 5.1 a je rozdíl v popisu je jsou určeny pro ABS, ESP, kapalina stímto popisem v zimním období netuhne. Bacha je v tom docela gulá kdy člověk neví.:-))
|
|
02.11.2015 23:17 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881859
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Take je to snad jasné
Zde je přehled veho o kapalinách. Lidově prakticky lze říci, DOT4 a nic jiného neřeit.
Dot 5.1 bych řeil pokud je sportovní auto nebo spíe pro motocykly, kde jsou teploty mnohem větí.
DOT5 bych dal do auta, pokud bych věděl, e pojede jednou za půl roku.
.link.
Take je to snad jasné
Zde je přehled veho o kapalinách. Lidově prakticky lze říci, DOT4 a nic jiného neřeit.
Dot 5.1 bych řeil pokud je sportovní auto nebo spíe pro motocykly, kde jsou teploty mnohem větí.
DOT5 bych dal do auta, pokud bych věděl, e pojede jednou za půl roku.
http://www.mjauto.cz/typy-brzdovych-kapalin
|
|
03.11.2015 00:33 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881894
|
|
9000petr
|
|
|
Doliat brzdovu kapalinu je dnenej dobe ako doliat destilovanu vodu do ehličky zvládne aj ena
Doliat brzdovu kapalinu je dnenej dobe ako doliat destilovanu vodu do ehličky zvládne aj ena:-p:-p:-p:-p
|
|
03.11.2015 01:04 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881895
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Tridac napsal(a): Pokud to někde teče, tak to zákonitě nebrzdí. Minimálně jeden okruh nefunguje. U brzd nelze to, e teče a jezdí dál jako třeba olej v motoru kdy teče. Pokud teče kapalina, přestane brzdit. Jediné místo kde teče a nevadí je mezi nádobkou a brzdovou pumpou tedy před pedálem. Vude jinde pokud teče, nasává zpětně vzduch a po pár lápnutích je zavzduněný systém, pedál jde dolů, musí se lapat opakovaně a nakonec se propadne a na podlahu a řidič je ve finále.
To nemusí být vdycky pravda, stalo se mi to u taky. Najednou se rozsvitila kontrolka kapaliny, po doliti a kontrole zjitěno e to mizí pravým zadním prasátkem. Brzdilo to pořád stejně a nic se nezavzdunilo.
To nemusí být vdycky pravda, stalo se mi to u taky. Najednou se rozsvitila kontrolka kapaliny, po doliti a kontrole zjitěno e to mizí pravým zadním prasátkem. Brzdilo to pořád stejně a nic se nezavzdunilo.
|
|
03.11.2015 07:56 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881937
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Juras555 napsal(a): To nemusí být vdycky pravda, stalo se mi to u taky. Najednou se rozsvitila kontrolka kapaliny, po doliti a kontrole zjitěno e to mizí pravým zadním prasátkem. Brzdilo to pořád stejně a nic se nezavzdunilo.
Ono to chvíli trvá ne se dostane vzduchová bublina do blasti rozvodu nebo pedálu, pak je konec s brzděním velmi rychle. Někdy týden, někdy měsíc. Potí je v tom, e se to stane vdy v tu chvíli, kdy to nepotřebujeme a brzdy najednou spadnou na podlahu a je hotovo.
VDY, jakmile začne klesat kapalina rychleji, napřiklad 1cm za měsíc, řeit, hledat, zjistit problém. Tady to je zařízení, ve kterém se nevyplácí čekat a oddalovat. spousta lidí i nuvědomuje stejně jako s gumama, e to je to jediné, co jim dokáe zachránit ivot. Přesto opravu oddalují, mají brzdy ve stavu jakém je mají. Potm u nemá cenu říkat, ale já. jsem myslel .....
Ono to chvíli trvá ne se dostane vzduchová bublina do blasti rozvodu nebo pedálu, pak je konec s brzděním velmi rychle. Někdy týden, někdy měsíc. Potí je v tom, e se to stane vdy v tu chvíli, kdy to nepotřebujeme a brzdy najednou spadnou na podlahu a je hotovo.
VDY, jakmile začne klesat kapalina rychleji, napřiklad 1cm za měsíc, řeit, hledat, zjistit problém. Tady to je zařízení, ve kterém se nevyplácí čekat a oddalovat. spousta lidí i nuvědomuje stejně jako s gumama, e to je to jediné, co jim dokáe zachránit ivot. Přesto opravu oddalují, mají brzdy ve stavu jakém je mají. Potm u nemá cenu říkat, ale já. jsem myslel .....
|
|
03.11.2015 08:45 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881952
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Tridac napsal(a): Ono to chvíli trvá ne se dostane vzduchová bublina do blasti rozvodu nebo pedálu, pak je konec s brzděním velmi rychle. Někdy týden, někdy měsíc. Potí je v tom, e se to stane vdy v tu chvíli, kdy to nepotřebujeme a brzdy najednou spadnou na podlahu a je hotovo.
VDY, jakmile začne klesat kapalina rychleji, napřiklad 1cm za měsíc, řeit, hledat, zjistit problém. Tady to je zařízení, ve kterém se nevyplácí čekat a oddalovat. spousta lidí i nuvědomuje stejně jako s gumama, e to je to jediné, co jim dokáe zachránit ivot. Přesto opravu oddalují, mají brzdy ve stavu jakém je mají. Potm u nemá cenu říkat, ale já. jsem myslel .....
Já teda nechodím sledovat kadej týden jakým tempem mi ubývá kapalina v nádobce, od toho tam je ten plovák, aby mě upozornil, kdy ubude.
Co se tvé teorie týká, e se mi brzdy zavzduní, kdy mi prolíná těsnění prasátka (pístku), neumím si to dost dobře představit. Kdy přece lápnu na brzdu vznikne v soustavě tlak, kterým protlačím kapku kolem těsnění, kdy brzdu uvolním, nevznikne tam ádnej podtlak, kterým by to nasálo vzduch, jen zmizí tlak a případnej úbytek se doplní z nádobky. Nehledě na to, e vzduchovou bublinu na brzdě pozná okamitě, kdekoliv v soustavě, take čekat jestli někam vystoupá nemá smysl, nehledě na to, e se vzduch bude napřed hromadit pod odvzduňovákem. A jetě jedna věc, u straně dlouho se pouívají dva brzdové okruhy, právě kvůli nečekané závadě na brzdách, take i kdyby nakrásně mi rupla třeba jedna hadička, pořád mi budou brzdit jetě dvě kola z druhého okruhu.
Já teda nechodím sledovat kadej týden jakým tempem mi ubývá kapalina v nádobce, od toho tam je ten plovák, aby mě upozornil, kdy ubude.
Co se tvé teorie týká, e se mi brzdy zavzduní, kdy mi prolíná těsnění prasátka (pístku), neumím si to dost dobře představit. Kdy přece lápnu na brzdu vznikne v soustavě tlak, kterým protlačím kapku kolem těsnění, kdy brzdu uvolním, nevznikne tam ádnej podtlak, kterým by to nasálo vzduch, jen zmizí tlak a případnej úbytek se doplní z nádobky. Nehledě na to, e vzduchovou bublinu na brzdě pozná okamitě, kdekoliv v soustavě, take čekat jestli někam vystoupá nemá smysl, nehledě na to, e se vzduch bude napřed hromadit pod odvzduňovákem. A jetě jedna věc, u straně dlouho se pouívají dva brzdové okruhy, právě kvůli nečekané závadě na brzdách, take i kdyby nakrásně mi rupla třeba jedna hadička, pořád mi budou brzdit jetě dvě kola z druhého okruhu.
|
|
03.11.2015 09:56 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881962
|
|
Mayhem
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 8 |
|
|
e jsem neschopný a dolít to zvládne i ena vím a psal jsem to hned na začátku. Vzhledem k tomu, e se v tom příli nevyznám, přilo mi lepí se zeptat, co kam nalít, ne bezhlavě nalejt do motoru obsah první flaky, co někde najdu. Jsem rád, e jsem slovenského kolegu aspoň pobavil.
e to je problém vím, důleité pro mě bylo, abych dojel co nejbezpečněji dom a následně do servisu.
Vzhledem k tomu, e jak jsem na začátku psal, tomu nerozumím, auto jsem dneska ráno odvezl do servisu, a to zkontrolují a případně opraví. Dál netřeba řeit nesmysly typu e lidi podceňují údrbu.
e jsem neschopný a dolít to zvládne i ena vím a psal jsem to hned na začátku. Vzhledem k tomu, e se v tom příli nevyznám, přilo mi lepí se zeptat, co kam nalít, ne bezhlavě nalejt do motoru obsah první flaky, co někde najdu. Jsem rád, e jsem slovenského kolegu aspoň pobavil.
e to je problém vím, důleité pro mě bylo, abych dojel co nejbezpečněji dom a následně do servisu.
Vzhledem k tomu, e jak jsem na začátku psal, tomu nerozumím, auto jsem dneska ráno odvezl do servisu, a to zkontrolují a případně opraví. Dál netřeba řeit nesmysly typu e lidi podceňují údrbu.
|
|
03.11.2015 10:19 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2881970
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Mayhem: V klidu, nikdo neví vechno a kadej neumí vechno. Od toho tu ty fóra jsou, aby se dalo něco novýho dovědět. Je pravda, e se to někdy rozvede a zbytečně zeiroka a do detailů, který jsou u běnýmu řidiči celkem k ničemu, ale tu u je úděl takových diskuzí. Odpověď co jsi potřeboval u má a ostatní můe klidně vypustit
Mayhem: V klidu, nikdo neví vechno a kadej neumí vechno. Od toho tu ty fóra jsou, aby se dalo něco novýho dovědět. Je pravda, e se to někdy rozvede a zbytečně zeiroka a do detailů, který jsou u běnýmu řidiči celkem k ničemu, ale tu u je úděl takových diskuzí. Odpověď co jsi potřeboval u má a ostatní můe klidně vypustit :-)
|
|
03.11.2015 12:22 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2882009
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Juras555 napsal(a): Já teda nechodím sledovat kadej týden jakým tempem mi ubývá kapalina v nádobce, od toho tam je ten plovák, aby mě upozornil, kdy ubude.
Co se tvé teorie týká, e se mi brzdy zavzduní, kdy mi prolíná těsnění prasátka (pístku), neumím si to dost dobře představit. Kdy přece lápnu na brzdu vznikne v soustavě tlak, kterým protlačím kapku kolem těsnění, kdy brzdu uvolním, nevznikne tam ádnej podtlak, kterým by to nasálo vzduch, jen zmizí tlak a případnej úbytek se doplní z nádobky. Nehledě na to, e vzduchovou bublinu na brzdě pozná okamitě, kdekoliv v soustavě, take čekat jestli někam vystoupá nemá smysl, nehledě na to, e se vzduch bude napřed hromadit pod odvzduňovákem. A jetě jedna věc, u straně dlouho se pouívají dva brzdové okruhy, právě kvůli nečekané závadě na brzdách, take i kdyby nakrásně mi rupla třeba jedna hadička, pořád mi budou brzdit jetě dvě kola z druhého okruhu.
No, jezdím teprve asi 40 let, jako řidič z povolání. Od počátku mám zafixované nìkteré vìci i díky kole na automechanika, minimálnì 1- 2 krát v mìsíci otevřít kapotu a základní ivotní funkce zkouknout. voda, brzdy, řemen, olej. To musím vidět, tomu musím věřit. Kontrolka na vechno je fajn dokud funguje. Zoxiduje plovák, praskne vlákno, kuna přeere kabel a můe čekat na světlo od plováku týdny a týdny. Je to prostě zvyk a myslím si, e mi mnohokrát pomohl a zachránil mnohem větí kody ne kdybych spoléhal na kontrolky, někdy bývá pozdě. kdo toto nedělá a nazývá se řidič, pak mluvíme zcela o odliných lidech.
Nyní dvě poznámky k brzdám. Pokud vyvine tlak a bude dírka kdekoliv ve vedení, zakonitě po sníení tlaku si najde vzduch nejjednoduí cestou vniknout do systému. To je fyzika, to není výmysl. Sníení či ukončení tlaku se děje přelitím kapaliny přez gumičky v pedálu, pumpě, lidově řečeno, ale pokud je někde dírka, je to mnohem snaí cesta k vniknutí vzduchu. Vzduch se dirkou dostane rychleji a snáze ne kapalina přez membrány. Ve kole jsem dával příklad klasickou pumpičku. Pokud ji natlakuje a ucpe horní dirku, tím zamezí vrácení tlaku zpět, pak stačí mikroskopická dírka kdekoliv v hadičce aby se tlak vyrovnal a vzduch se dostane dovnitř. Tak to prostě je.
No a potom jeden velký omyl se vzduchem ve vedení. Pokud ti praskně kdekoliv trubička, mikroskopicky, e jen přisává bublinku, tak pokud je to vý ne je odvzduòovací roub, nikdy se to k němu nedostane, pokud nelape. A ty to vůbec nepozná. Jak přibývají bublinky, tak se stává pedál gumovějím. To můe trvat týdny, dny, podle velikosti netěsnosti. Ale jakmile se dostane bublinka na některý konec kam nemá dále kam putovat, vytvoří se mezera, která je nestlačitelná a dojde k propadu pedálu. (mnohokrát vyzkoueno, zaito.) Dokonce ta bublinka pracuje tak efektivně, e vůbec nepozná, e má vzduch ve vedení, protoe to nikde neteče, jen si přisává vzduch. Toto se děje nejčastěji kolem membrán v hlavní pumpě nebo v zadních prasátkách u bubnových brzd. Kdy praskne trubička kdekoliv, větinou se to pozná jak sákne, ale kdy si přisává obráceně trhlinkama v gumě, nepozná nic do doby, ne spadne pedál. Ale zkuený řidič pozná, e pedál měkne, gumovatí a není to ono při brzdění.
A dva okruhy brzd jsou skutečně dobré, zachrání mnohé, jsou oddělené, ale kolikrát si zail to, e ti zmizí pedál do druhého okruhu a jeden sele??? Já jsem to učil v autokole a dělali jsme modelové akce. Poznatek je ten, e 90% lidí se lekne, co se stalo pedál jde dolů a reflexivně jej pustí, tím nedojde k dolápnutí do té druhé polohy a na podruhé větinou strachem dupnou a ono to brzdí, blbě ale brzdí. Ta časová prodleva je zmatek,strach, a můe to být osudové. nikdo neví jak zareaguje ve chvíli, kdy to nastane. Ani já ne. Proto jsem rád, e jsem to několikrát zail a nakonec jsem si to i zkouel navodit abych věděl jak to pracuje. Není to příjemné, ale funkční. To souhlasím.
Omlouvám se za obsáhlejí psaní, nechci to dávat do více vláken a nějak to jednodueji vysvětlit nejde.
No, jezdím teprve asi 40 let, jako řidič z povolání. Od počátku mám zafixované nìkteré vìci i díky kole na automechanika, minimálnì 1- 2 krát v mìsíci otevřít kapotu a základní ivotní funkce zkouknout. voda, brzdy, řemen, olej. To musím vidět, tomu musím věřit. Kontrolka na vechno je fajn dokud funguje. Zoxiduje plovák, praskne vlákno, kuna přeere kabel a můe čekat na světlo od plováku týdny a týdny. Je to prostě zvyk a myslím si, e mi mnohokrát pomohl a zachránil mnohem větí kody ne kdybych spoléhal na kontrolky, někdy bývá pozdě. kdo toto nedělá a nazývá se řidič, pak mluvíme zcela o odliných lidech.
Nyní dvě poznámky k brzdám. Pokud vyvine tlak a bude dírka kdekoliv ve vedení, zakonitě po sníení tlaku si najde vzduch nejjednoduí cestou vniknout do systému. To je fyzika, to není výmysl. Sníení či ukončení tlaku se děje přelitím kapaliny přez gumičky v pedálu, pumpě, lidově řečeno, ale pokud je někde dírka, je to mnohem snaí cesta k vniknutí vzduchu. Vzduch se dirkou dostane rychleji a snáze ne kapalina přez membrány. Ve kole jsem dával příklad klasickou pumpičku. Pokud ji natlakuje a ucpe horní dirku, tím zamezí vrácení tlaku zpět, pak stačí mikroskopická dírka kdekoliv v hadičce aby se tlak vyrovnal a vzduch se dostane dovnitř. Tak to prostě je.
No a potom jeden velký omyl se vzduchem ve vedení. Pokud ti praskně kdekoliv trubička, mikroskopicky, e jen přisává bublinku, tak pokud je to vý ne je odvzduòovací roub, nikdy se to k němu nedostane, pokud nelape. A ty to vůbec nepozná. Jak přibývají bublinky, tak se stává pedál gumovějím. To můe trvat týdny, dny, podle velikosti netěsnosti. Ale jakmile se dostane bublinka na některý konec kam nemá dále kam putovat, vytvoří se mezera, která je nestlačitelná a dojde k propadu pedálu. (mnohokrát vyzkoueno, zaito.) Dokonce ta bublinka pracuje tak efektivně, e vůbec nepozná, e má vzduch ve vedení, protoe to nikde neteče, jen si přisává vzduch. Toto se děje nejčastěji kolem membrán v hlavní pumpě nebo v zadních prasátkách u bubnových brzd. Kdy praskne trubička kdekoliv, větinou se to pozná jak sákne, ale kdy si přisává obráceně trhlinkama v gumě, nepozná nic do doby, ne spadne pedál. Ale zkuený řidič pozná, e pedál měkne, gumovatí a není to ono při brzdění.
A dva okruhy brzd jsou skutečně dobré, zachrání mnohé, jsou oddělené, ale kolikrát si zail to, e ti zmizí pedál do druhého okruhu a jeden sele??? Já jsem to učil v autokole a dělali jsme modelové akce. Poznatek je ten, e 90% lidí se lekne, co se stalo pedál jde dolů a reflexivně jej pustí, tím nedojde k dolápnutí do té druhé polohy a na podruhé větinou strachem dupnou a ono to brzdí, blbě ale brzdí. Ta časová prodleva je zmatek,strach, a můe to být osudové. nikdo neví jak zareaguje ve chvíli, kdy to nastane. Ani já ne. Proto jsem rád, e jsem to několikrát zail a nakonec jsem si to i zkouel navodit abych věděl jak to pracuje. Není to příjemné, ale funkční. To souhlasím.
Omlouvám se za obsáhlejí psaní, nechci to dávat do více vláken a nějak to jednodueji vysvětlit nejde.
|
|
03.11.2015 12:35 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2882022
|
|
jumep
|
|
|
tiekol mi valcek predny asi rok (4x som to pretesnoval a prebrusoval, ale bol prilis zodraty
nikdy sa to nezavzdusnilo, len bolo treba dolievat az teda kym sa to nevymenilo
aby sa to zavzdusnilo - muselo by to byt fatalne derave, co by bol prepadol pedal aj pri brzdeni
ad kontrolka, je stavana tak ze akakolvek porucha kabla to rozsvieti, cize je na nu dostatocny spolah
a v neposlednom rade je potrebne si uvedomit ze servisna prehliadka prave neznamena vymenu oleja v motore, ale prehliadku zakladnych veci
tiekol mi valcek predny asi rok (4x som to pretesnoval a prebrusoval, ale bol prilis zodraty
nikdy sa to nezavzdusnilo, len bolo treba dolievat az teda kym sa to nevymenilo
aby sa to zavzdusnilo - muselo by to byt fatalne derave, co by bol prepadol pedal aj pri brzdeni
ad kontrolka, je stavana tak ze akakolvek porucha kabla to rozsvieti, cize je na nu dostatocny spolah
a v neposlednom rade je potrebne si uvedomit ze servisna prehliadka prave neznamena vymenu oleja v motore, ale prehliadku zakladnych veci
|
|
03.11.2015 13:08 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2882033
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
jumep napsal(a): tiekol mi valcek predny asi rok (4x som to pretesnoval a prebrusoval, ale bol prilis zodraty
nikdy sa to nezavzdusnilo, len bolo treba dolievat az teda kym sa to nevymenilo
aby sa to zavzdusnilo - muselo by to byt fatalne derave, co by bol prepadol pedal aj pri brzdeni
ad kontrolka, je stavana tak ze akakolvek porucha kabla to rozsvieti, cize je na nu dostatocny spolah
a v neposlednom rade je potrebne si uvedomit ze servisna prehliadka prave neznamena vymenu oleja v motore, ale prehliadku zakladnych veci
Pokud teče váleček tím, e je sedřený nebo zoxidovaný, větinou nedojde k zavzduòování, protoe teče v klidu. Při selápnutí pedálu se tlakem utěsní gumička, přilne a uvolněním se vyrovná tlak a tím, e je nádobka nejvýe, dojde jednodue k vyrovnávání hladin kapaliny, tedy jen protéká dolů, ubývá, ale nemá jak nasávat vzduch. Snad to popisuju dobře. To je únik kapaliny stálým odtokem, co je zapřičiněno vyrovnáváním hladin v prasátku a v nádobce.
Pokud odejde napájení té árovky nebo árovka samotná, není jak ji spustit, prostě nesvítí. Vím, e se testují árovky při startu, ale kolikrát si je kontrolujete vechny? Zacházíme do extrému a je lépe tomu předcházet.
servisní prohlídka je fajn, ale neřeí náhlé závady úniku čehokoli. Já to mám zaité tak, e tomu věnuji pár vteřin. Ve je vidět, ve je v dosahu, otevři kapotu kouknu, kapalina, voda, řemen, někdy měrka oleje. Ten olej se přiznám, e někdy vynechávám, take otázka 5-10 vteřin měsíčně je neskutečně malý čas proti tomu, kdy je něco patně nebo chybí. Tento čas se vrací ve chvíli, kdy se něco stane. Dělám to mnoho let u veho s čím jsem jezdil a budu to dělat i nadále. Stojí mi to za to.
Pokud teče váleček tím, e je sedřený nebo zoxidovaný, větinou nedojde k zavzduòování, protoe teče v klidu. Při selápnutí pedálu se tlakem utěsní gumička, přilne a uvolněním se vyrovná tlak a tím, e je nádobka nejvýe, dojde jednodue k vyrovnávání hladin kapaliny, tedy jen protéká dolů, ubývá, ale nemá jak nasávat vzduch. Snad to popisuju dobře. To je únik kapaliny stálým odtokem, co je zapřičiněno vyrovnáváním hladin v prasátku a v nádobce.
Pokud odejde napájení té árovky nebo árovka samotná, není jak ji spustit, prostě nesvítí. Vím, e se testují árovky při startu, ale kolikrát si je kontrolujete vechny? Zacházíme do extrému a je lépe tomu předcházet.
servisní prohlídka je fajn, ale neřeí náhlé závady úniku čehokoli. Já to mám zaité tak, e tomu věnuji pár vteřin. Ve je vidět, ve je v dosahu, otevři kapotu kouknu, kapalina, voda, řemen, někdy měrka oleje. Ten olej se přiznám, e někdy vynechávám, take otázka 5-10 vteřin měsíčně je neskutečně malý čas proti tomu, kdy je něco patně nebo chybí. Tento čas se vrací ve chvíli, kdy se něco stane. Dělám to mnoho let u veho s čím jsem jezdil a budu to dělat i nadále. Stojí mi to za to.
|
|
03.11.2015 13:09 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2882037
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Kdy jsem jetě jezdíval jako řidič z povolání, kontroloval sem provozní kapaliny kadý den před jízdou a ne jen 1-2 krát do měsíce. Co se těch moderních kontrolek týká, chtělo by to trochu si zjistit jak to funguje, ne poukazovat na nespolehlivost.
Nedovedu si představit situaci, kdy mi prasklina v trubičce bude přisávat vzduch, ale vysoce vzlínavá brzdová kapalina pod tlakem tudy nepoteče.
Kdy jsem jetě jezdíval jako řidič z povolání, kontroloval sem provozní kapaliny kadý den před jízdou a ne jen 1-2 krát do měsíce. Co se těch moderních kontrolek týká, chtělo by to trochu si zjistit jak to funguje, ne poukazovat na nespolehlivost.
Nedovedu si představit situaci, kdy mi prasklina v trubičce bude přisávat vzduch, ale vysoce vzlínavá brzdová kapalina pod tlakem tudy nepoteče. :-o
|
|
03.11.2015 13:15 -
Re: doplnění brzdové kapaliny
|
2882039
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Juras555 napsal(a): Kdy jsem jetě jezdíval jako řidič z povolání, kontroloval sem provozní kapaliny kadý den před jízdou a ne jen 1-2 krát do měsíce. Co se těch moderních kontrolek týká, chtělo by to trochu si zjistit jak to funguje, ne poukazovat na nespolehlivost.
Nedovedu si představit situaci, kdy mi prasklina v trubičce bude přisávat vzduch, ale vysoce vzlínavá brzdová kapalina pod tlakem tudy nepoteče.
Ano, u sluebního je to obden, u svého vím, jak to funguje a nestřídám se s řidiči.
Kdy rezne trubička větinou to funguje jako zátka. Odchlípne se dovnitř nebo ven, podle toho se potom chová. Při tlaku se dírka uzavře, při uvolnění se otevře. To mluvím samozřejmě o trubičce kdekoliv ve vedení. Také je to otázka jestli je dírka zespodu nebo seshora trubky, nahoře dírka teče dole dírka nasává, ty zákonitosti se kterými jsem se setkal někdy nedávají smysl, ale prostě s tím, kde jsem se setkal s problémy brzdy jsem někdy nechápal jak je to moné. Je to něco mezi nebem a zemí.
Kadopádně zůstavají zákonitosti, které se nemění. Rychlý úbytek kapaliny, něco je patně, kontrola celé brzdové soustavy minimálně před dlouhou dovolenou nebo na jaře a před zimou by měla být pravidlem pro kadého, najet si někde na hever třeba kdy se mění gumy letní zimní a podívat se po trubkách, zkorodované pozná snad kadý. Hladinu určitě před dovolenou a nejen brzdovku, ale vechny.
Ano, u sluebního je to obden, u svého vím, jak to funguje a nestřídám se s řidiči.
Kdy rezne trubička větinou to funguje jako zátka. Odchlípne se dovnitř nebo ven, podle toho se potom chová. Při tlaku se dírka uzavře, při uvolnění se otevře. To mluvím samozřejmě o trubičce kdekoliv ve vedení. Také je to otázka jestli je dírka zespodu nebo seshora trubky, nahoře dírka teče dole dírka nasává, ty zákonitosti se kterými jsem se setkal někdy nedávají smysl, ale prostě s tím, kde jsem se setkal s problémy brzdy jsem někdy nechápal jak je to moné. Je to něco mezi nebem a zemí.
Kadopádně zůstavají zákonitosti, které se nemění. Rychlý úbytek kapaliny, něco je patně, kontrola celé brzdové soustavy minimálně před dlouhou dovolenou nebo na jaře a před zimou by měla být pravidlem pro kadého, najet si někde na hever třeba kdy se mění gumy letní zimní a podívat se po trubkách, zkorodované pozná snad kadý. Hladinu určitě před dovolenou a nejen brzdovku, ale vechny.
|
|
| |
|
|