Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Pérování, tlumení, tvrdost auta
|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 > >|
24.06.2016 09:00 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 2965531
gull
Město: Ostrava, Auto: Počet příspěvků: 171
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To sice ano, ale on to popisuje, jako by se mu zvedlo až do max polohy, kdy se už auto chová jako bez tlumičů. A to je to divné

24.06.2016 13:18 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 2965616
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
No, on přesněji řečeno psal, že:
- auto se zvedne do polohy "normal" a přestane pružit a začne skákat.
- a když se sníží (pod normal už je jen dolní servisní poloha), tak péruje normálně.

Pokud to nehlásí chybu pérování, tak z toho popisu to vypadá jako pootočené/ohnuté korektory a auto hledá polohu "normal" tak o 10 cm výš než má být - ale to musí být na tom autě na první pohled vidět, že je v normální poloze nepřirozeně vysoko.

21.02.2017 21:54 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3042821
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
99 Poslat soukromou zprávu
Ahojte. Budem asi menit gule perovania, pretoze mi predok auta po prekazkach uz neuveritelne mlati. Pozeral som na nejake alternativy, a nasiel som toto:

.link.

Su to gule febi bilstein. Mate s nimi nejake skusenosti? Su lepsie ako tie IFHS? Auto si chcem nechat tak 2-3 roky, co este bude urcite 100t km. Co by ste mi poradili?

21.02.2017 21:57 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3042829
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ifhs alebo zohnat trw

22.02.2017 13:58 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043074
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mám dojem, že Febi to bere taky od I.F.H.S. . Aspoň staré zelené byly z jednoho hnízda.

22.02.2017 21:21 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043283
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
99 Poslat soukromou zprávu
trw su lepsie? A daju sa teda dofukovat?

22.02.2017 21:27 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043289
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
trw by mozno mali byt ako prvovyroba
ja neviem co vsetci riesite s dofukom?

k tym febi myslim ze je to ako PaM pise + co som videl su hodne predrazene oproti napr monroe (tiez ifhs)

23.02.2017 08:54 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043367
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Devilian napsal(a):
trw su lepsie? A daju sa teda dofukovat?

Koule se dají dofukovat ale stojí to skoro stejně jako nová druhovýrobní koule.
(Monroe 1500 Kč ,dofoknutí 1250 Kč) a není to na počkání, takže naprosto ztrácí význam řešit dofuk.

23.02.2017 09:30 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043375
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Koule se dají dofukovat ale stojí to skoro stejně jako nová druhovýrobní koule.
(Monroe 1500 Kč ,dofoknutí 1250 Kč) a není to na počkání, takže naprosto ztrácí význam řešit dofuk.


Koule na C5 se nedají dofukovat nebo alespoň nevím že by je někdo dofukoval - na vrakáčích se jejich cena pohybuje okolo 500,- (slušných)

23.02.2017 10:28 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043403
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Koule na C5 se nedají dofukovat nebo alespoň nevím že by je někdo dofukoval - na vrakáčích se jejich cena pohybuje okolo 500,- (slušných)

No to se tady traduje co jsem zde členem. Ale nedávno jsem zjistil že člověk v Lounech ( kdysi mi foukal na BX) to umí.
Nějaký jeho kolega mu na kouli vyrobí něco že to pak dokáže naplnit.
Koule prý musí mít minimálně 15 barů aby to šlo ( asi nesmí být prasklá)
Jenže za to chce 1250.- za kouli.
Takže to jde! Ale nedává to smysl když za 1500.- je druhoška a dám jí tam hned bez čekání...
Tedy jde to ale jako by nešlo...

.link.

23.02.2017 12:21 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043462
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1301

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Ale nedávno jsem zjistil že člověk v Lounech... Jenže za to chce 1250.- za kouli.
Koule prý musí mít minimálně 15 barů aby to šlo.


Mno, já to umím dělat už nejakej rok ( od 2010) a počítám za to 300,- , za tu cenu co uvádíš je to zlodějina... . Jde to na počkání ( chvíli to trvá ...) nicméně je to u koule která už má zrátu více jak 10bar od původní hodnoty velmi diskutabilní. Jde o to, že membrána ORIGO koule během svojí životnosti VŮBEC nepropouští dusík. V momentě, kdy začne pokles tlaku v kouli, je to spojeno vždy s mechanickým porušením membrány vlivem opotřebení a únavy materiálu. Z toho důvodu to nemá valný smysl dofukovat. Někdy to vydrží déle, někdy méně ...
Dofukuji to hlavně proto, když chci změnit tlak v kouli a naladit tak jiné vlastnosti pružení.
Pár c5 už jsem dofoukal i při poklesu tlaku v kouli na žádost majitele, některé ještě jezdí, některé ne...

Tato origo koule měla ještě 21bar ... poškození doufám vidíte i v Lounech
.link.
.link.
.link.
.link.

Něco jiného by to bylo u neoriginálních koulí, pokud tam je jiná membrána, která je vlastnostmi podobná membráně ze starých zelených koulí, tak ty by možná smysl dofukovat mělo.

23.02.2017 14:17 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043522
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 166

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Já zrovna včera pročítal stránky frenchcarforum.co.uk a je to tak, jak píše PATaMAT. Kvůli tý odlišnosti membrán se opravdu ty druhovýroby dofukujou, jelikož membrána neni 100% "těsná". Narozdíl od 3 vrstvé membrány v originálních koulích, která začne propouštět až tehdy, když se zničí ten materiál. Druhovýroba prý pomalu ztrácí tlak hned od začátku.
I proto i někteří doporučovali dávat staré zelené gule na C5 (bez H3+).

Jinak taky koukam po nových gulích. Zdá se mi, že auto už tak pěkně netlumí. Líbí se mi ty I.F.H.S comfort, co nabízí na sphere-shop.co.uk, ale raději bych nakoupil tady v ČR. Neznáte někdo obchod, kde se tyhle koule dají pořídit?

23.02.2017 17:00 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043555
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
prave pre toto stale doporucujem original a tiez mozno ze tie trw (podla fotiek su ako original)
chcelo by to novu trw na pokus otvorit

23.02.2017 17:09 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043556
Dawe
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDiPočet příspěvků: 151
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
na X7 jsem si dal zadní kolový TRW, po 14 dnech jsem je vyndal a vyreklamoval /úspěšně/ a připlatil si za origo. Rozdíl mezi nimi opravdu propastný nevím jestli to byli špatné kousky a nebo to TRW je celé zlé... každopádně opticky nevypadají stejně jako origo. Jestli náhodou je pro originál nebude vyrábět Kayaba, jelikož když jsem si dával nové přední pístnice mají to na sobě vyraženo.

23.02.2017 17:59 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043570
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Když jsme u toho, nezkoušel (nebo nechtěl by) někdo dát na X7 koule ze II? Podle popisu mají mít stejný objem a o něco vyšší tlaky, takže by to mohlo být měkčí...

23.02.2017 18:59 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043603
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A jsou nějaké zkušenosti s těmi Monroe?
Přemýšlím o nich že bych si je dal dopředu...

23.02.2017 21:43 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043725
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
je si treba uvedomit ze v tych guliach su integrovane tlmice, ak budete experimentovat s tym tak vam to moze skakat na ceste ako ked su zle tlmice / nemusi sa to chovat spravne

monroe a ifhs by mali byt to iste
ked som ich nahodil boli funkcne

24.02.2017 08:02 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043881
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Co myslíš tím experimentovaním?
Chtěl bych experimentovat s tím tlakem.
Kolik že má tlak přední s H3 + tlačítko sport?
Mám představu tam dát ty trochu víc natlakované pro H3 bez sportu.
Že bych tím udělal "komfortní" a jestli ta druhovýroby (Monroe) uchází, měl bych rezervu tlaku když to časem ujde...
Je to blbý nápad?

24.02.2017 08:42 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043892
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
v guliach su integrovane tlmice ktore by mali byt ladene k autu
cize h3+ moze mat ine prietoky v nich ako h3 lebo ma este aj stredovu gulu s tlmicom

24.02.2017 08:56 - Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta 3043898
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 166

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mimochodem je fakt někde místo, kde umí říct, zda jsou kule ok? Já byl na tom, že se to měří. Že prostě změří zbývající tlak. Už druhej autorizák Citroen mi řekl, že to nedělají, všude na mě koukají jak na jantara, co to chci. To je fakt jediná možnost ten stav odhadnout? Což jde blbě, když člověk nemá srovnání s jinou C5 s novýma gulema.
Jo a jak je časově náročná ta výměna gulí? (mam pouze 4)

|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator