| | |
24.06.2016 09:00 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
2965531
|
|
gull
|
|
|
To sice ano, ale on to popisuje, jako by se mu zvedlo a do max polohy, kdy se u auto chová jako bez tlumičů. A to je to divné
To sice ano, ale on to popisuje, jako by se mu zvedlo a do max polohy, kdy se u auto chová jako bez tlumičů. A to je to divné:nevim
|
|
24.06.2016 13:18 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
2965616
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
No, on přesněji řečeno psal, e:
- auto se zvedne do polohy "normal" a přestane pruit a začne skákat.
- a kdy se sníí (pod normal u je jen dolní servisní poloha), tak péruje normálně.
Pokud to nehlásí chybu pérování, tak z toho popisu to vypadá jako pootočené/ohnuté korektory a auto hledá polohu "normal" tak o 10 cm vý ne má být - ale to musí být na tom autě na první pohled vidět, e je v normální poloze nepřirozeně vysoko.
No, on přesněji řečeno psal, e:
- auto se zvedne do polohy "normal" a přestane pruit a začne skákat.
- a kdy se sníí (pod normal u je jen dolní servisní poloha), tak péruje normálně.
Pokud to nehlásí chybu pérování, tak z toho popisu to vypadá jako pootočené/ohnuté korektory a auto hledá polohu "normal" tak o 10 cm vý ne má být - ale to musí být na tom autě na první pohled vidět, e je v normální poloze nepřirozeně vysoko. :nevim
|
|
21.02.2017 21:54 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3042821
|
|
Devilian
|
|
|
Ahojte. Budem asi menit gule perovania, pretoze mi predok auta po prekazkach uz neuveritelne mlati. Pozeral som na nejake alternativy, a nasiel som toto:
.link.
Su to gule febi bilstein. Mate s nimi nejake skusenosti? Su lepsie ako tie IFHS? Auto si chcem nechat tak 2-3 roky, co este bude urcite 100t km. Co by ste mi poradili?
Ahojte. Budem asi menit gule perovania, pretoze mi predok auta po prekazkach uz neuveritelne mlati. Pozeral som na nejake alternativy, a nasiel som toto:
https://www.autodielyonline24.sk/febi-bilstein-7108863.html#
Su to gule febi bilstein. Mate s nimi nejake skusenosti? Su lepsie ako tie IFHS? Auto si chcem nechat tak 2-3 roky, co este bude urcite 100t km. Co by ste mi poradili?
|
|
21.02.2017 21:57 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3042829
|
|
jumep
|
|
|
ifhs alebo zohnat trw
ifhs alebo zohnat trw
|
|
22.02.2017 13:58 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043074
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
Mám dojem, e Febi to bere taky od I.F.H.S. . Aspoň staré zelené byly z jednoho hnízda.
Mám dojem, e Febi to bere taky od I.F.H.S. . Aspoň staré zelené byly z jednoho hnízda.
|
|
22.02.2017 21:21 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043283
|
|
Devilian
|
|
|
trw su lepsie? A daju sa teda dofukovat?
trw su lepsie? A daju sa teda dofukovat?
|
|
22.02.2017 21:27 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043289
|
|
jumep
|
|
|
trw by mozno mali byt ako prvovyroba
ja neviem co vsetci riesite s dofukom?
k tym febi myslim ze je to ako PaM pise + co som videl su hodne predrazene oproti napr monroe (tiez ifhs)
trw by mozno mali byt ako prvovyroba
ja neviem co vsetci riesite s dofukom?
k tym febi myslim ze je to ako PaM pise + co som videl su hodne predrazene oproti napr monroe (tiez ifhs)
|
|
23.02.2017 12:21 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043462
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
HELLMUT napsal(a): Ale nedávno jsem zjistil e člověk v Lounech... Jene za to chce 1250.- za kouli.
Koule prý musí mít minimálně 15 barů aby to lo.
Mno, já to umím dělat u nejakej rok ( od 2010) a počítám za to 300,- , za tu cenu co uvádí je to zlodějina... . Jde to na počkání ( chvíli to trvá ...) nicméně je to u koule která u má zrátu více jak 10bar od původní hodnoty velmi diskutabilní. Jde o to, e membrána ORIGO koule během svojí ivotnosti VŮBEC nepropoutí dusík. V momentě, kdy začne pokles tlaku v kouli, je to spojeno vdy s mechanickým poruením membrány vlivem opotřebení a únavy materiálu. Z toho důvodu to nemá valný smysl dofukovat. Někdy to vydrí déle, někdy méně ...
Dofukuji to hlavně proto, kdy chci změnit tlak v kouli a naladit tak jiné vlastnosti pruení.
Pár c5 u jsem dofoukal i při poklesu tlaku v kouli na ádost majitele, některé jetě jezdí, některé ne...
Tato origo koule měla jetě 21bar ... pokození doufám vidíte i v Lounech
.link.
.link.
.link.
.link.
Něco jiného by to bylo u neoriginálních koulí, pokud tam je jiná membrána, která je vlastnostmi podobná membráně ze starých zelených koulí, tak ty by moná smysl dofukovat mělo.
Mno, já to umím dělat u nejakej rok ( od 2010) a počítám za to 300,- , za tu cenu co uvádí je to zlodějina... . Jde to na počkání ( chvíli to trvá ...) nicméně je to u koule která u má zrátu více jak 10bar od původní hodnoty velmi diskutabilní. Jde o to, e membrána ORIGO koule během svojí ivotnosti VŮBEC nepropoutí dusík. V momentě, kdy začne pokles tlaku v kouli, je to spojeno vdy s mechanickým poruením membrány vlivem opotřebení a únavy materiálu. Z toho důvodu to nemá valný smysl dofukovat. Někdy to vydrí déle, někdy méně ...
Dofukuji to hlavně proto, kdy chci změnit tlak v kouli a naladit tak jiné vlastnosti pruení.
Pár c5 u jsem dofoukal i při poklesu tlaku v kouli na ádost majitele, některé jetě jezdí, některé ne...
Tato origo koule měla jetě 21bar ... pokození doufám vidíte i v Lounech :-)
http://citroxa.rajce.idnes.cz/c5_koule/#IMGP5675.jpg
http://citroxa.rajce.idnes.cz/c5_koule/#IMGP5676.jpg
http://citroxa.rajce.idnes.cz/c5_koule/#IMGP5677.jpg
http://citroxa.rajce.idnes.cz/c5_koule/#IMGP5673.jpg
Něco jiného by to bylo u neoriginálních koulí, pokud tam je jiná membrána, která je vlastnostmi podobná membráně ze starých zelených koulí, tak ty by moná smysl dofukovat mělo.
|
|
23.02.2017 14:17 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043522
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Já zrovna včera pročítal stránky frenchcarforum.co.uk a je to tak, jak píe PATaMAT. Kvůli tý odlinosti membrán se opravdu ty druhovýroby dofukujou, jeliko membrána neni 100% "těsná". Narozdíl od 3 vrstvé membrány v originálních koulích, která začne propoutět a tehdy, kdy se zničí ten materiál. Druhovýroba prý pomalu ztrácí tlak hned od začátku.
I proto i někteří doporučovali dávat staré zelené gule na C5 (bez H3+).
Jinak taky koukam po nových gulích. Zdá se mi, e auto u tak pěkně netlumí. Líbí se mi ty I.F.H.S comfort, co nabízí na sphere-shop.co.uk, ale raději bych nakoupil tady v ČR. Neznáte někdo obchod, kde se tyhle koule dají pořídit?
Já zrovna včera pročítal stránky frenchcarforum.co.uk a je to tak, jak píe PATaMAT. Kvůli tý odlinosti membrán se opravdu ty druhovýroby dofukujou, jeliko membrána neni 100% "těsná". Narozdíl od 3 vrstvé membrány v originálních koulích, která začne propoutět a tehdy, kdy se zničí ten materiál. Druhovýroba prý pomalu ztrácí tlak hned od začátku.
I proto i někteří doporučovali dávat staré zelené gule na C5 (bez H3+).
Jinak taky koukam po nových gulích. Zdá se mi, e auto u tak pěkně netlumí. Líbí se mi ty I.F.H.S comfort, co nabízí na sphere-shop.co.uk, ale raději bych nakoupil tady v ČR. Neznáte někdo obchod, kde se tyhle koule dají pořídit?
|
|
23.02.2017 17:00 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043555
|
|
jumep
|
|
|
prave pre toto stale doporucujem original a tiez mozno ze tie trw (podla fotiek su ako original)
chcelo by to novu trw na pokus otvorit
prave pre toto stale doporucujem original a tiez mozno ze tie trw (podla fotiek su ako original)
chcelo by to novu trw na pokus otvorit
|
|
23.02.2017 17:09 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043556
|
|
Dawe
|
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDi | Počet příspěvků: 151 |
|
|
na X7 jsem si dal zadní kolový TRW, po 14 dnech jsem je vyndal a vyreklamoval /úspěně/ a připlatil si za origo. Rozdíl mezi nimi opravdu propastný nevím jestli to byli patné kousky a nebo to TRW je celé zlé... kadopádně opticky nevypadají stejně jako origo. Jestli náhodou je pro originál nebude vyrábět Kayaba, jeliko kdy jsem si dával nové přední pístnice mají to na sobě vyraeno.
na X7 jsem si dal zadní kolový TRW, po 14 dnech jsem je vyndal a vyreklamoval /úspěně/ a připlatil si za origo. Rozdíl mezi nimi opravdu propastný :nevim nevím jestli to byli patné kousky a nebo to TRW je celé zlé... kadopádně opticky nevypadají stejně jako origo. Jestli náhodou je pro originál nebude vyrábět Kayaba, jeliko kdy jsem si dával nové přední pístnice mají to na sobě vyraeno.
|
|
23.02.2017 17:59 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043570
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Kdy jsme u toho, nezkouel (nebo nechtěl by) někdo dát na X7 koule ze II? Podle popisu mají mít stejný objem a o něco vyí tlaky, take by to mohlo být měkčí...
Kdy jsme u toho, nezkouel (nebo nechtěl by) někdo dát na X7 koule ze II? Podle popisu mají mít stejný objem a o něco vyí tlaky, take by to mohlo být měkčí...
|
|
23.02.2017 18:59 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043603
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
A jsou nějaké zkuenosti s těmi Monroe?
Přemýlím o nich e bych si je dal dopředu...
A jsou nějaké zkuenosti s těmi Monroe?
Přemýlím o nich e bych si je dal dopředu...:nevim
|
|
23.02.2017 21:43 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043725
|
|
jumep
|
|
|
je si treba uvedomit ze v tych guliach su integrovane tlmice, ak budete experimentovat s tym tak vam to moze skakat na ceste ako ked su zle tlmice / nemusi sa to chovat spravne
monroe a ifhs by mali byt to iste
ked som ich nahodil boli funkcne
je si treba uvedomit ze v tych guliach su integrovane tlmice, ak budete experimentovat s tym tak vam to moze skakat na ceste ako ked su zle tlmice / nemusi sa to chovat spravne
monroe a ifhs by mali byt to iste
ked som ich nahodil boli funkcne
|
|
24.02.2017 08:02 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043881
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Co myslí tím experimentovaním?
Chtěl bych experimentovat s tím tlakem.
Kolik e má tlak přední s H3 + tlačítko sport?
Mám představu tam dát ty trochu víc natlakované pro H3 bez sportu.
e bych tím udělal "komfortní" a jestli ta druhovýroby (Monroe) uchází, měl bych rezervu tlaku kdy to časem ujde...
Je to blbý nápad?
Co myslí tím experimentovaním?
Chtěl bych experimentovat s tím tlakem.
Kolik e má tlak přední s H3 + tlačítko sport?
Mám představu tam dát ty trochu víc natlakované pro H3 bez sportu.
e bych tím udělal "komfortní" a jestli ta druhovýroby (Monroe) uchází, měl bych rezervu tlaku kdy to časem ujde...
Je to blbý nápad?:nevim
|
|
24.02.2017 08:42 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043892
|
|
jumep
|
|
|
v guliach su integrovane tlmice ktore by mali byt ladene k autu
cize h3+ moze mat ine prietoky v nich ako h3 lebo ma este aj stredovu gulu s tlmicom
v guliach su integrovane tlmice ktore by mali byt ladene k autu
cize h3+ moze mat ine prietoky v nich ako h3 lebo ma este aj stredovu gulu s tlmicom
|
|
24.02.2017 08:56 -
Re: Pérování, tlumení, tvrdost auta
|
3043898
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
Mimochodem je fakt někde místo, kde umí říct, zda jsou kule ok? Já byl na tom, e se to měří. e prostě změří zbývající tlak. U druhej autorizák Citroen mi řekl, e to nedělají, vude na mě koukají jak na jantara, co to chci. To je fakt jediná monost ten stav odhadnout? Co jde blbě, kdy člověk nemá srovnání s jinou C5 s novýma gulema.
Jo a jak je časově náročná ta výměna gulí? (mam pouze 4)
Mimochodem je fakt někde místo, kde umí říct, zda jsou kule ok? Já byl na tom, e se to měří. e prostě změří zbývající tlak. U druhej autorizák Citroen mi řekl, e to nedělají, vude na mě koukají jak na jantara, co to chci. To je fakt jediná monost ten stav odhadnout? Co jde blbě, kdy člověk nemá srovnání s jinou C5 s novýma gulema.
Jo a jak je časově náročná ta výměna gulí? (mam pouze 4)
|
|
| |
|
|