| | |
13.05.2009 20:34 -
Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660824
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
Ahojte!Mám c5 ll 1,6hdi.Niekedy mi beí klíma,alebo ventilator aj po vypnutí motora.Voda je pod 90 a klímu vypínam kilometer pred domom aby sa prevetrala.Mám dvojzonový klimatronik.Nič nefúka len dačo hučí aj po zamknutí auta.Prosím o radu,či je to normálne,či to nevitiahne baterku,ked ho necham dlhie beat!?Nerobí to stále.vdaka
Ahojte!Mám c5 ll 1,6hdi.Niekedy mi beí klíma,alebo ventilator aj po vypnutí motora.Voda je pod 90 a klímu vypínam kilometer pred domom aby sa prevetrala.Mám dvojzonový klimatronik.Nič nefúka len dačo hučí aj po zamknutí auta.Prosím o radu,či je to normálne,či to nevitiahne baterku,ked ho necham dlhie beat!?Nerobí to stále.vdaka:nevim
|
|
13.05.2009 20:46 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660827
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
muzu se zeptat jak jsi dosel nato ze ti kde klima po vypnuti motoru ? ono to totiz tak nejak neni technicky mozne
muzu se zeptat jak jsi dosel nato ze ti kde klima po vypnuti motoru ? ono to totiz tak nejak neni technicky mozne
|
|
13.05.2009 20:50 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660829
|
|
Sena
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 92 |
|
|
Dle mě buď v klidu jestli to je ventilátor za chladiči tak to občas dělá a mělo by to tak do cca minuty vypnout. Aspoň mi to zatím dělalo u fech aut samozřelmě hlavně ve vedrech.
Dle mě buď v klidu ;-) jestli to je ventilátor za chladiči tak to občas dělá a mělo by to tak do cca minuty vypnout. Aspoň mi to zatím dělalo u fech aut samozřelmě hlavně ve vedrech.
|
|
13.05.2009 20:54 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660830
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
v tom pripade navrat do skoly ke cteni by nebyl od veci
viz : ...
Ahojte!Mám c5 ll 1,6hdi.Niekedy mi beí klíma,alebo ventilator aj po vypnutí motora....
v tom pripade navrat do skoly ke cteni by nebyl od veci
viz : ...
Ahojte!Mám c5 ll 1,6hdi.Niekedy mi beí klíma,alebo ventilator aj po vypnutí motora....
|
|
13.05.2009 20:55 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660831
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
presne tak,najviac sa to podoba zvuku klímy!Myslím,e asi tie dni som mal ráno zapnuté vysúanie čelného skla
presne tak,najviac sa to podoba zvuku klímy!Myslím,e asi tie dni som mal ráno zapnuté vysúanie čelného skla:nevim
|
|
13.05.2009 21:19 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660832
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
pista: otevři kapotu a hledej, odkud zvuk vychází a najde, co ti běí a pak se tady o to s námi poděl
pista: otevři kapotu a hledej, odkud zvuk vychází a najde, co ti běí a pak se tady o to s námi poděl:palec
|
|
17.05.2009 22:01 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660867
|
|
zdenek1214
|
|
|
Já si myslím, e to jsou sahary - ventilátory u chladiče kapaliny motoru. Je to normální. I mě to někdy běí. Neřeil bych to.
Já si myslím, e to jsou sahary - ventilátory u chladiče kapaliny motoru. Je to normální. I mě to někdy běí. Neřeil bych to.;-)
|
|
19.05.2009 18:09 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660883
|
|
Beruka
|
Město: Jihlava, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Zdravím, i mě to dělá, myslela jsem si, e to má spojitost s tím, e mi odelo čidlo na venkovní teplotu, a tudí to ukazovalo a 70st, ale dneska mi to čidlo vyměnili a stejně ten lufák, nebo co to je, při zapnutý klimě běel. Uklidnil se a jsem znovu zapnula klíčky bez startovaní, jinak se mu nechtělo zdechnout. Počítač nic nehlásí a teda podle vás se toho nemám děsit?!
Zdravím, i mě to dělá, myslela jsem si, e to má spojitost s tím, e mi odelo čidlo na venkovní teplotu, a tudí to ukazovalo a 70st, ale dneska mi to čidlo vyměnili a stejně ten lufák, nebo co to je, při zapnutý klimě běel. Uklidnil se a jsem znovu zapnula klíčky bez startovaní, jinak se mu nechtělo zdechnout. Počítač nic nehlásí a teda podle vás se toho nemám děsit?!
|
|
19.05.2009 21:48 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
660894
|
|
Sena
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 92 |
|
|
Vypadá to, e to hlavně dělá u 1,6 HDI take se chladící kapalina u těchto motorů víc zahřívá a proto se častěji spoutí větrák chladičů. Jestli to je větím namáháním motorů s mením obsahem nebo jestli tyto motory drí větí teplotu (termostatem) to nevím, ale na 95 % je to v pořádku .
Vypadá to, e to hlavně dělá u 1,6 HDI take se chladící kapalina u těchto motorů víc zahřívá a proto se častěji spoutí větrák chladičů. Jestli to je větím namáháním motorů s mením obsahem nebo jestli tyto motory drí větí teplotu (termostatem) to nevím, ale na 95 % je to v pořádku .
|
|
06.06.2009 21:57 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
661287
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
čaute!Tak po dlhom čase mi zas začalo hučat,brniet niečo pod kapotou po vypnutí motora.Nemal som svadobné ozdoby na kapote,tak som sa mohol pozriet.Krúti sa stále ventilátor chladiča aj ked voda je na 50c!Musí bit vadný dajaký snímač teploty,alebo spýnač!?Nemáte niekto podobný problém,alebo rieenie?Ked znova natartujem a vypnem,takto 2 krát potom prestane!Dakujem za odpovede,zvlát autodiagovi!
čaute!Tak po dlhom čase mi zas začalo hučat,brniet niečo pod kapotou po vypnutí motora.Nemal som svadobné ozdoby na kapote,tak som sa mohol pozriet.Krúti sa stále ventilátor chladiča aj ked voda je na 50c!Musí bit vadný dajaký snímač teploty,alebo spýnač!?Nemáte niekto podobný problém,alebo rieenie?Ked znova natartujem a vypnem,takto 2 krát potom prestane!Dakujem za odpovede,zvlát autodiagovi!:-))
|
|
15.06.2009 21:08 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
661470
|
|
Zdenál
|
|
|
větráky u chladiče ochlazují taky klimu a u automatu taky olej převodovky. Take po vypnutí motoru bez paniky - pokud to neběí celou noc..
větráky u chladiče ochlazují taky klimu a u automatu taky olej převodovky. Take po vypnutí motoru bez paniky - pokud to neběí celou noc.. :-))
|
|
17.06.2009 21:25 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
661548
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
velka vdaka.Ide to asi desat minút po vypnutí motora,potom sa vypne!
velka vdaka.Ide to asi desat minút po vypnutí motora,potom sa vypne!
|
|
04.07.2009 09:14 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
873458
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Mám naprosto stejný problém,10 minut běhu sahary dává baterce zabrat a určitě to není normální .Na diagnostice ádnou závadu nehlásí,kdy jsem to zpozoroval poprvé běel ventilátor 5 minut nyní běí 10 minut.Pouití klimy na to nemá vliv (vyzkoueno) zajímavé je,e se to spustí v intervalu ccc 7 dní a je uplně jedno jakou teplotu má chladící kapalina.Vyměnil jsem čidlo teploty - nepomohlo,v cirtoen servisu doporučily výměnu termostatu ( závada vyloučena) a teď jsem se dozvěděl e je mezi chladičem a chladičem/výparníkem klimy černá krabička a v ní se prý nachází spínací a časové relé ventilátoru,zde bude pravděpodobně příčina bohuel bez sundání nárazníku se k tomu asi nedostanu,leda bych si nechal zlámat ruce
Mám naprosto stejný problém,10 minut běhu sahary dává baterce zabrat a určitě to není normální .Na diagnostice ádnou závadu nehlásí,kdy jsem to zpozoroval poprvé běel ventilátor 5 minut nyní běí 10 minut.Pouití klimy na to nemá vliv (vyzkoueno) zajímavé je,e se to spustí v intervalu ccc 7 dní a je uplně jedno jakou teplotu má chladící kapalina.Vyměnil jsem čidlo teploty - nepomohlo,v cirtoen servisu doporučily výměnu termostatu ( závada vyloučena) a teď jsem se dozvěděl e je mezi chladičem a chladičem/výparníkem klimy černá krabička a v ní se prý nachází spínací a časové relé ventilátoru,zde bude pravděpodobně příčina bohuel bez sundání nárazníku se k tomu asi nedostanu,leda bych si nechal zlámat ruce :-d
|
|
04.07.2009 16:31 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
873463
|
|
jumep
|
|
|
ta "krabicka" je normalny kryt a v nom niekolko relatok atd...
a ano, bez sundania naraznika - co neni ziaden problem - to nespravis
ta "krabicka" je normalny kryt a v nom niekolko relatok atd...
a ano, bez sundania naraznika - co neni ziaden problem - to nespravis
|
|
05.07.2009 05:42 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
873468
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Nemá prosím Tě schéma nebo popis co které relé spíná ?Píe e je tam relátek několik,asi by se lépe pátralo kdybych věděl na co které je.Předem díky.
Nemá prosím Tě schéma nebo popis co které relé spíná ?Píe e je tam relátek několik,asi by se lépe pátralo kdybych věděl na co které je.Předem díky.
|
|
05.07.2009 11:51 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
873470
|
|
jumep
|
|
|
fu, tak to ti nepomozem
a) mam a mal som to ovorene len na C5 1
b) mozem pozret schemu, ale je od kazdeho motora ina
fu, tak to ti nepomozem
a) mam a mal som to ovorene len na C5 1
b) mozem pozret schemu, ale je od kazdeho motora ina
|
|
05.07.2009 18:06 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
873473
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Děkuji za odpověď,zkusím se ptát dál-ECU motoru ? myslí počítač?
dobrá, pak tedy počítač říká chladit na základě vyhodnocených ůdajú,nemá to souvislost s klimou(sepne i kdy není klima pouita) pak tedy předpokládám e se jedná o informaci z okruhu chlazení,na diagnostice se ventilátor spínal při 95 stupních ale točil se pomalu,mě se ale sepne na plné otáčky a běí 10 minut po vypnutí motoru a v tom vidím problém.Mé předchozí auto byl Mégane 1.9 dci a ventilátor,pokud sepnul tak běel 2-3 minuty po vypnutí motoru,přitom chladící kapalina má po vypnutí odhadem tak 50 stupňů.Nemám nic proti tomu aby se ventilátor sepnul na plné otáčky kdy je potřeba ale doba běhu se zdá dlouhá tak jsem si myslel e tam bude časové relé které pokud je zapalování vypnuté určuje dobu běhu,pokud je motor zapnutý určuje čas běhu počítač na základě údajů z čidla na termostatu.Kdy jsem si toho viml byla doba běhu 5 minut teď je dvojnásobná.
Děkuji za odpověď,zkusím se ptát dál-ECU motoru ? myslí počítač?
dobrá, pak tedy počítač říká chladit na základě vyhodnocených ůdajú,nemá to souvislost s klimou(sepne i kdy není klima pouita) pak tedy předpokládám e se jedná o informaci z okruhu chlazení,na diagnostice se ventilátor spínal při 95 stupních ale točil se pomalu,mě se ale sepne na plné otáčky a běí 10 minut po vypnutí motoru a v tom vidím problém.Mé předchozí auto byl Mégane 1.9 dci a ventilátor,pokud sepnul tak běel 2-3 minuty po vypnutí motoru,přitom chladící kapalina má po vypnutí odhadem tak 50 stupňů.Nemám nic proti tomu aby se ventilátor sepnul na plné otáčky kdy je potřeba ale doba běhu se zdá dlouhá tak jsem si myslel e tam bude časové relé které pokud je zapalování vypnuté určuje dobu běhu,pokud je motor zapnutý určuje čas běhu počítač na základě údajů z čidla na termostatu.Kdy jsem si toho viml byla doba běhu 5 minut teď je dvojnásobná.
|
|
05.07.2009 18:53 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
873474
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ECU=Electronic Control Unit = ridici jednotka motoru
je uplne jedno jestli je zapla klima ci ne
-klima zapina ventilator kvuli velkemu tlaku nebo teplote v systemu klimatizace
-ECU motoru spina ventilator kvuli velke teplote chladici kapaliny
nemuzes porovnavat citroen a renault
tvuj problem muze byt i vadna jednotka ventilatoru ktera komunikuje po CAN s ECU motoru
ECU=Electronic Control Unit = ridici jednotka motoru
je uplne jedno jestli je zapla klima ci ne
-klima zapina ventilator kvuli velkemu tlaku nebo teplote v systemu klimatizace
-ECU motoru spina ventilator kvuli velke teplote chladici kapaliny
nemuzes porovnavat citroen a renault
tvuj problem muze byt i vadna jednotka ventilatoru ktera komunikuje po CAN s ECU motoru
|
|
| |
|
|