| | |
07.10.2009 22:25 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107190
|
|
Sena
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 92 |
|
|
Tak já mám moná problém opačný mě větrák před chladiči asi nespíná.
Jeliko kdy bylo vedro a já měl zapnutou klimu tak kdy jsem stál na místě (zapnutý motor) tak to patně chladilo, jakmile jsem se rozjel tak po chvilce začala chladit normálně, při zastavení na křiovatce po chvilce zase chladila málo. kdy jsem se kouknul na ventilátor jestli běí tak nic .
Já si myslím, e jestlie je zapnutá klima tak by měl běet nepřetritě. Myslím si to dobře??? Nebo je tam jetě nějaká závislost???
Díky za rady
Tak já mám moná problém opačný mě větrák před chladiči asi nespíná.
Jeliko kdy bylo vedro a já měl zapnutou klimu tak kdy jsem stál na místě (zapnutý motor) tak to patně chladilo, jakmile jsem se rozjel tak po chvilce začala chladit normálně, při zastavení na křiovatce po chvilce zase chladila málo. kdy jsem se kouknul na ventilátor jestli běí tak nic :-(.
Já si myslím, e jestlie je zapnutá klima tak by měl běet nepřetritě. Myslím si to dobře??? Nebo je tam jetě nějaká závislost???
Díky za rady
|
|
08.10.2009 07:31 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107196
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ventilator ridi jednorka motoru v tom problem nehledej
podle typu auta spinaji rychlosti ventilatoru bud rele rizene analogove nebo jednotka vetilatoru ruzena po CAN nebo PWM
takze draty konektory,patice,pojistky ,cidly teploty vody/tlaku klimatizace
ventilator ridi jednorka motoru v tom problem nehledej
podle typu auta spinaji rychlosti ventilatoru bud rele rizene analogove nebo jednotka vetilatoru ruzena po CAN nebo PWM
takze draty konektory,patice,pojistky ,cidly teploty vody/tlaku klimatizace
|
|
08.10.2009 09:58 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107207
|
|
Sena
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 92 |
|
|
Díky za odpověď.......
Tak jestli jsem to dobře pochopil tak to není pravidlo e při zapnuté klimě musí ventilátor automaticky běet? e je spínání řízeno dle "poadavku" klimy (tlak, teplota...) a samozřelmě teploty vody
- pojistku takovou tu velikou v motoru jsem kontroloval jako první ta je O.K
- konektory, patice, spoje, dráty , chod ventilátoru (funkčnost) na přímo z bat. můu zkontrolovat a sundám nárazník
- čidlo teploty/ tlaku klimy asi sám nezkontroluji - řekne (ukáe) to diagnostika? , e je třeba vadný ten či ten, nebo u to je třeba načtený v paměti? e nesepnul ventilátor z toho či toho důvodu?
Vin auta mám: ...........301925, motor D4HX - jestli bys mi mohl zjistit jak je řízený ventilátor
Jinak díky
Díky za odpověď.......
Tak jestli jsem to dobře pochopil tak to není pravidlo e při zapnuté klimě musí ventilátor automaticky běet? e je spínání řízeno dle "poadavku" klimy (tlak, teplota...) a samozřelmě teploty vody
- pojistku takovou tu velikou :-) v motoru jsem kontroloval jako první ta je O.K
- konektory, patice, spoje, dráty , chod ventilátoru (funkčnost) na přímo z bat. můu zkontrolovat a sundám nárazník
- čidlo teploty/ tlaku klimy asi sám nezkontroluji - řekne (ukáe) to diagnostika? , e je třeba vadný ten či ten, nebo u to je třeba načtený v paměti? e nesepnul ventilátor z toho či toho důvodu?
Vin auta mám: ...........301925, motor D4HX - jestli bys mi mohl zjistit jak je řízený ventilátor
Jinak díky
|
|
08.10.2009 10:33 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107208
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
na to neni potreba VIN C5 I maji rizeni analogove
na to neni potreba VIN C5 I maji rizeni analogove
|
|
11.10.2009 07:18 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107356
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Tak problém s dlouho běící saharou saharou se zdá být vyřeen!!!Na Peugeot clubu se řeila naprosto stejná záhada s 10minut běící saharou u motoru 1,6HDI na 407 a vysvětlení se zdá být logické a nic nestojí.
.link.
a budete spát klidněji.
Tak problém s dlouho běící saharou saharou se zdá být vyřeen!!!Na Peugeot clubu se řeila naprosto stejná záhada s 10minut běící saharou u motoru 1,6HDI na 407 a vysvětlení se zdá být logické a nic nestojí.
http://www.peugeot-club.com/forum/viewthread.php?tid=49204&page=1#pid599311
a budete spát klidněji.:-)
|
|
11.10.2009 08:29 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107357
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
nechci zasahovat do tveho klidneho spani ale nejsem si zcela jistej co resp jak by FAP sepnul ventilator....jedine ze by ECU spinala ventilaor za ucelem ochlazeni FAP coz zase na druhou stranu neni potreba ,ten se ochladi sam
nechci zasahovat do tveho klidneho spani ale nejsem si zcela jistej co resp jak by FAP sepnul ventilator....jedine ze by ECU spinala ventilaor za ucelem ochlazeni FAP coz zase na druhou stranu neni potreba ,ten se ochladi sam
|
|
11.10.2009 09:03 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107358
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Vzhledem k tomu e FAP je mezi zadní stěnou chladiče a motorem tak se to moná spoutí z prevence,teplota při činnosti FAP bude jistě vysoká a jak píí u Paoutů je motor 1,6 HDI jediný který má FAP na tomto místě,ostatní motory ho mají pod autem tam se jistě ochladí proudem vzduchu lépe ne u motoru a navíc je celý spodek zakrytován a proudění vzduchu stěuje chladič a výparník klimatizace.Jediný motor u kterého jsem nael nějakou informaci o tomto problému je motor 1,6HDI,a to jsem proel za poslední půlrok snad vechny fóra kde by něco na toto téma mohlo být.Větinou se řeí,e jim Sahara nespíná.FAP v činnost asi uvede ECU,tak by se s tím mohla sepnout i Sahara.
Vzhledem k tomu e FAP je mezi zadní stěnou chladiče a motorem tak se to moná spoutí z prevence,teplota při činnosti FAP bude jistě vysoká a jak píí u Paoutů je motor 1,6 HDI jediný který má FAP na tomto místě,ostatní motory ho mají pod autem tam se jistě ochladí proudem vzduchu lépe ne u motoru a navíc je celý spodek zakrytován a proudění vzduchu stěuje chladič a výparník klimatizace.Jediný motor u kterého jsem nael nějakou informaci o tomto problému je motor 1,6HDI,a to jsem proel za poslední půlrok snad vechny fóra kde by něco na toto téma mohlo být.Větinou se řeí,e jim Sahara nespíná.FAP v činnost asi uvede ECU,tak by se s tím mohla sepnout i Sahara.
|
|
11.10.2009 09:10 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107359
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tezko rict zas nevidim duvod chladit "rouru" FAP po vypnuti motor navic je si potreba uvedomit ze cisteni FAP probiha cca jednou za 800 Km (ovsem dle stavu)
ano proudu vzduchu brani chladic vody a kondenzator klimy ale ne tak jak si myslis ..vzduchu se tam naporem dostane pomerne dost....
porad ale nevidim duvod FAP chladit..spis naopak postupne ochlazovani je setrnejsi nez nucene
tezko rict zas nevidim duvod chladit "rouru" FAP po vypnuti motor navic je si potreba uvedomit ze cisteni FAP probiha cca jednou za 800 Km (ovsem dle stavu)
ano proudu vzduchu brani chladic vody a kondenzator klimy ale ne tak jak si myslis ..vzduchu se tam naporem dostane pomerne dost....
porad ale nevidim duvod FAP chladit..spis naopak postupne ochlazovani je setrnejsi nez nucene
|
|
11.10.2009 09:43 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107361
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Moná to spíná proto,aby se odvětrával celý prostor motoru,na FAP by to stejně přímo vzduch nefoukalo,interval kdy se to sepne by odpovídal cca 900 km a včera jsem zastavil po jízdě cca 80 km po dálnici,ventilátor běel 9min,40 sec po vypnutí motoru,za cca 30 minut jsem popojel cca 5km a po celou dobu pravděpodobně probíhala regenerace FAP,zvuk motoru byl takový hrubí(dunivý)a tento zvuk je prý projevem činnosti FAP.Zastavil jsem a opět 9minut 40sec běhu ventilátoru.Pak cesta zpět velice svinou rychlostí a TICHO.Dalí sputění sahary můu očekávat za zhruba 900 km,ale při větí části krátkých jízd to bude méně.U si na to vedu statistiku.Dalích 750 kč za diagnostiku u nehodlám investovat,to jsem udělal dvakrát a nic jsem se nedozvěděl.Počkám a se něco úplně rozbije a pak to nechám opravit a bude to můj první a poslední Citroen.Jak se zdá tato záhada trápí jen majitele 1,6 HDI a NIKDO to zatím nevyřeil,asi to bude zajímavá vlastnost tohoto motoru.
Moná to spíná proto,aby se odvětrával celý prostor motoru,na FAP by to stejně přímo vzduch nefoukalo,interval kdy se to sepne by odpovídal cca 900 km a včera jsem zastavil po jízdě cca 80 km po dálnici,ventilátor běel 9min,40 sec po vypnutí motoru,za cca 30 minut jsem popojel cca 5km a po celou dobu pravděpodobně probíhala regenerace FAP,zvuk motoru byl takový hrubí(dunivý)a tento zvuk je prý projevem činnosti FAP.Zastavil jsem a opět 9minut 40sec běhu ventilátoru.Pak cesta zpět velice svinou rychlostí a TICHO.Dalí sputění sahary můu očekávat za zhruba 900 km,ale při větí části krátkých jízd to bude méně.U si na to vedu statistiku.Dalích 750 kč za diagnostiku u nehodlám investovat,to jsem udělal dvakrát a nic jsem se nedozvěděl.Počkám a se něco úplně rozbije a pak to nechám opravit a bude to můj první a poslední Citroen.Jak se zdá tato záhada trápí jen majitele 1,6 HDI a NIKDO to zatím nevyřeil,asi to bude zajímavá vlastnost tohoto motoru.
|
|
11.10.2009 10:11 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107365
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jojo mozna tahle varianta je ale opravdu by me tohle nenapadlo ....no frantici se pokud to tak je zase predvedli
jojo mozna tahle varianta je ale opravdu by me tohle nenapadlo ....no frantici se pokud to tak je zase predvedli:nevim
|
|
11.10.2009 10:32 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107367
|
|
chard
|
Město: Plzeň, Auto: | Počet příspěvků: 38 |
|
|
Jsem rád e i odborník připoutí tuto variantu.Já tu C5 miluji,pohodlíčko,letos dovolená v Itálii se spotřebou 4,5 l nafty,ale kdy zastavím a slyím ten ventilátor tak bych to auto přetrhl.Pak je nějaký čas ticho a ve je odputěno,tak dobrá závěr si tedy udělám e je to moná vlastnost a software made in France a dál to neřeím jako ostatní.Horí by bylo kdyby se přehříval a sahara neběela.Díky za odpovědi
Jsem rád e i odborník připoutí tuto variantu.Já tu C5 miluji:-)),pohodlíčko,letos dovolená v Itálii se spotřebou 4,5 l nafty,ale kdy zastavím a slyím ten ventilátor tak bych to auto přetrhl.Pak je nějaký čas ticho a ve je odputěno,tak dobrá závěr si tedy udělám e je to moná vlastnost a software made in France a dál to neřeím jako ostatní.Horí by bylo kdyby se přehříval a sahara neběela.Díky za odpovědi
|
|
11.10.2009 17:25 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1107388
|
|
jumep
|
|
|
len taka otazka, nejde rura niekde v blizkosti tepelneho cidla chladica? zeby to rozpaleny fap filter zohrieval zvonku natolko ze sa to zopne?
druha teoreticka vec je mozne ze skutocne po zastaveni pre istotu chladi motorovy priestor saharou aby nedoslo kvoli rozpalenemu filtru k vznieteniu nejakeho plastu
to ze to ma na svedomi fap, znie logicky
len taka otazka, nejde rura niekde v blizkosti tepelneho cidla chladica? zeby to rozpaleny fap filter zohrieval zvonku natolko ze sa to zopne?
druha teoreticka vec je mozne ze skutocne po zastaveni pre istotu chladi motorovy priestor saharou aby nedoslo kvoli rozpalenemu filtru k vznieteniu nejakeho plastu
to ze to ma na svedomi fap, znie logicky
|
|
08.12.2009 10:26 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1428973
|
|
edivák
|
|
|
Prosím nekamenujte mě, ale...
Mám v XA 2,1TD tedy úplně jiný motor, ale tenhle problém jsem měl taky a dost dlouho. Jednou při běhu sahar jsem zkusil zavaklat (na mém motoru) hnědým čidlem teploty vody a ozvalo se cvaknutí relátka a sahary se zastavili. Přihnul jsem čidlu pacičky a je klid.
Prosím nekamenujte mě, ale...
Mám v XA 2,1TD tedy úplně jiný motor, ale tenhle problém jsem měl taky a dost dlouho. Jednou při běhu sahar jsem zkusil zavaklat (na mém motoru) hnědým čidlem teploty vody a ozvalo se cvaknutí relátka a sahary se zastavili. Přihnul jsem čidlu pacičky a je klid.
|
|
08.12.2009 11:18 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1428974
|
|
tief
|
|
|
Neco k dochlazovani: zistene ze i V6 pri fakt vysokej teplote motora ( rucicka hodne nad stredom ukazovatela ) dochlazovala zhruba 10 minut. Pri beznom jazdeni aj v lete a pri vysokej teplote s klimou rucicka nepresiahne stredovu polohu - a v tomto pripade auto vobec nedochlazuje.
Neco k dochlazovani: zistene ze i V6 pri fakt vysokej teplote motora ( rucicka hodne nad stredom ukazovatela ) dochlazovala zhruba 10 minut. Pri beznom jazdeni aj v lete a pri vysokej teplote s klimou rucicka nepresiahne stredovu polohu - a v tomto pripade auto vobec nedochlazuje.
|
|
08.12.2009 22:44 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1429018
|
|
Nezmar
|
Město: Okříky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 107 |
|
|
Já jsem si viml ji několikrát e se mě při regeneraci FAP spíná sakhara. Teď po vyčitění FAP to bylo po 780 km. Po zkončení regenerace ve zase v normálu - 2,2 HDI
Já jsem si viml ji několikrát e se mě při regeneraci FAP spíná sakhara. Teď po vyčitění FAP to bylo po 780 km. Po zkončení regenerace ve zase v normálu - 2,2 HDI ;-)
|
|
08.12.2009 22:48 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
1429019
|
|
Poffa
|
Město: Spiská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 282 |
|
|
Mne sa to ete nezaplo
Mne sa to ete nezaplo:nevim
|
|
17.10.2011 20:45 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
2419685
|
|
jardas
|
|
|
Dneska ráno se mi to stalo taky. Přijedu do práce (cca 8°C) a běí sahara na plný kule, po práci jsem se zastavil za známým ze servisu od Peugeotů, sice jim zrovna nafungovala diag. Na moje tvrzení e vody mám dost, teplota vody taky v normálu mi řek, e to můe bejt klidně způsobený tím e FAP regeneruje. Ale jako pěkně mě to ráno vyplailo co si budem povídat, kór kdy auto mám teprve tejden
Dneska ráno se mi to stalo taky. Přijedu do práce (cca 8°C) a běí sahara na plný kule, po práci jsem se zastavil za známým ze servisu od Peugeotů, sice jim zrovna nafungovala diag. Na moje tvrzení e vody mám dost, teplota vody taky v normálu mi řek, e to můe bejt klidně způsobený tím e FAP regeneruje. Ale jako pěkně mě to ráno vyplailo co si budem povídat, kór kdy auto mám teprve tejden :-d
|
|
17.10.2011 23:19 -
Re: Ventilátor beí i po vypnutí motora
|
2419720
|
|
jruze
|
|
|
To není tím e by FAP regeneroval,ale tím e teplotní čidlo ve FAP filtru vykazuje velkou teplotu a proto běí ventilátor sahary aby ho ochladil - to se ti můe stát i po rychlé jízdě nebo v létě ve vedru
To není tím e by FAP regeneroval,ale tím e teplotní čidlo ve FAP filtru vykazuje velkou teplotu a proto běí ventilátor sahary aby ho ochladil - to se ti můe stát i po rychlé jízdě nebo v létě ve vedru
|
|
| |
|
|