| | |
05.10.2012 22:24 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2510194
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Nevíte pls jak to je s tím zhasínáním?
Nevíte pls jak to je s tím zhasínáním? ;-)
|
|
30.10.2012 14:18 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516444
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Vyřeeno. Musel jsem udělat podraz na BSI. V Lexii píí, e pokud dojde k přeruení komunikace mezi COM a BSI a vozidlo je vybaveno světelnými senzory, na základě jejich informace BSI rozsvítí světla. Take jsem přelepil senzory, odpojil COM, nastartoval, ignoroval chybové hláení, objel blok a cca po 4minutách se ozvalo pípnutí a světla se rozsvítila. Vypnul jsem motor, odpojil baterii, zapojil COM, zapojil baterii nastartoval a světla fungují jak mají.
Vyřeeno. Musel jsem udělat podraz na BSI. V Lexii píí, e pokud dojde k přeruení komunikace mezi COM a BSI a vozidlo je vybaveno světelnými senzory, na základě jejich informace BSI rozsvítí světla. Take jsem přelepil senzory, odpojil COM, nastartoval, ignoroval chybové hláení, objel blok a cca po 4minutách se ozvalo pípnutí a světla se rozsvítila. Vypnul jsem motor, odpojil baterii, zapojil COM, zapojil baterii nastartoval a světla fungují jak mají.
|
|
30.10.2012 15:58 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516453
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
ale sundej to zalepení senzoru
ale sundej to zalepení senzoru
|
|
30.10.2012 20:54 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516506
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Čemu vadí to zaslepení senzoru? Jen mě to zajímá, e jsem asi před 2 lety měl půjčenou 307 a vadilo mi e musím pořád myslet na zapínání světel. Tak jsem z černé izolačky udělal čtvereček 1.5x1.5 cm a nalepil přesně na ten senzor.Fungovalo to báječně, auto pořád svítilo.Kdy jsem to kamarádce vracel tak říkala e to je super e si to tam nechá. Asi u to tam nemá ale jen mě zajímá co jsem jí mohl případně poničit...
Čemu vadí to zaslepení senzoru? Jen mě to zajímá, e jsem asi před 2 lety měl půjčenou 307 a vadilo mi e musím pořád myslet na zapínání světel. Tak jsem z černé izolačky udělal čtvereček 1.5x1.5 cm a nalepil přesně na ten senzor.Fungovalo to báječně, auto pořád svítilo.Kdy jsem to kamarádce vracel tak říkala e to je super e si to tam nechá. Asi u to tam nemá ale jen mě zajímá co jsem jí mohl případně poničit...
|
|
30.10.2012 23:02 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516526
|
|
jumep
|
|
|
staci sa najst v inom vlakne som uz pisal
svetelny senzor je tam kvoli klimatizacii a az druhorada je funkcia k palubovke a svetlam, ovlada a nastavuje to smerovanie a teplotu vzduchu klimatizacie
staci sa najst v inom vlakne som uz pisal
svetelny senzor je tam kvoli klimatizacii a az druhorada je funkcia k palubovke a svetlam, ovlada a nastavuje to smerovanie a teplotu vzduchu klimatizacie
|
|
31.10.2012 18:10 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516735
|
|
jumep
|
|
|
automaticke stieranie ma na svedomi druhe cidlo, zo svetelnym nema nic spolocne akurat do 2004 je pod zrkadlom, od 2004 je uz na palubnej doske svetelny snimac (dvojstranny) a dazdovy senzor je pod zrkadlom
automaticke stieranie ma na svedomi druhe cidlo, zo svetelnym nema nic spolocne akurat do 2004 je pod zrkadlom, od 2004 je uz na palubnej doske svetelny snimac (dvojstranny) a dazdovy senzor je pod zrkadlom
|
|
31.10.2012 19:22 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516752
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Myslím e ten druhý není světelný senzor, ale deový.
Myslím e ten druhý není světelný senzor, ale deový.
|
|
31.10.2012 20:13 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516762
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Mikra napsal(a): Myslím e ten druhý není světelný senzor, ale deový.
Jeden (směřující dopředu) snímá intenzitu světla, druhý (směřující vzhůru) snímá intenzitu a lom světla a oba předávají informace do BSI. Jsou tam dva pro lepí vyhodnocení světelných podmínek (průjezd tunelem, jízda pod mostem a pod.). Pokud je jen jeden, musí to být ten směrující vzhůru (vypadá jak přísavka, druhý má čudlík směřující dopředu) pro vyhodnocení lomu světla - BSI zapne stěrače. Ale pro automatické rozsvěcení musí být oba.
Jeden (směřující dopředu) snímá intenzitu světla, druhý (směřující vzhůru) snímá intenzitu a lom světla a oba předávají informace do BSI. Jsou tam dva pro lepí vyhodnocení světelných podmínek (průjezd tunelem, jízda pod mostem a pod.). Pokud je jen jeden, musí to být ten směrující vzhůru (vypadá jak přísavka, druhý má čudlík směřující dopředu) pro vyhodnocení lomu světla - BSI zapne stěrače. Ale pro automatické rozsvěcení musí být oba.
|
|
31.10.2012 20:35 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516764
|
|
jumep
|
|
|
takze este raz:
2 snimace pod zrkadlom
1 - dazdovy senzor - ide do BSI - je to proximity senzor a na sklo je "prilepeny" cez priehladny gel ktory by sa mal vymenit pri vymene okna aby spolahlivo fungoval
2 - svetelny senzor - posiela informacie do klimatizacie a ta nasledne VANom do BSI ktora ako ostatne funkcie rozsvecuje svetla a ovlada intenzitu podsvietenia a je to luminosity sensor
ak je nejaka socialnejsia vybava - napr. manualna klima - tu svetelny senzor vobec nie je, iba dazdovy (pretoze jeho prvorada funkcia nie je potrebna)
1 snimac pod zrkadlom a cudlik pred displayom (ako pri C5 2) - zacalo sa to davat koncom 2004 (videl som len malo aut s tymto, zjavne par dni/tyzdnov pred zacatim ofic vyrobi faceliftu)
1 - pod zrkadlom je dazdovy snimac rovnaky ako v predoslom pripade
2 - svetelny senzor je na palubke (pri facelifte zbiera udaje z dvoch stran a podla toho urcuje smer fukania kazdej strany - toto v c5 1 nemame a preto to tam nema vyznam)
oba medzi sebou nijako nesuvisia, okrem umiestnenia .... pri c5 1 ... a pre automaticke rozsvietenie nemusia byt oba (uz len z principu nema ten proximity senzor na svetlo ziaden vplyv)
edit: dazdak sa da kludne vypnut v diagnostike a odpojit - stierace by mali zacat ist ako cyklovac a svetla a klima pojdu normalne (ak ovsem nebude nejaka anomalia vo verzii softu bsi)
takze este raz:
2 snimace pod zrkadlom
1 - dazdovy senzor - ide do BSI - je to proximity senzor a na sklo je "prilepeny" cez priehladny gel ktory by sa mal vymenit pri vymene okna aby spolahlivo fungoval
2 - svetelny senzor - posiela informacie do klimatizacie a ta nasledne VANom do BSI ktora ako ostatne funkcie rozsvecuje svetla a ovlada intenzitu podsvietenia a je to luminosity sensor
ak je nejaka socialnejsia vybava - napr. manualna klima - tu svetelny senzor vobec nie je, iba dazdovy (pretoze jeho prvorada funkcia nie je potrebna)
1 snimac pod zrkadlom a cudlik pred displayom (ako pri C5 2) - zacalo sa to davat koncom 2004 (videl som len malo aut s tymto, zjavne par dni/tyzdnov pred zacatim ofic vyrobi faceliftu)
1 - pod zrkadlom je dazdovy snimac rovnaky ako v predoslom pripade
2 - svetelny senzor je na palubke (pri facelifte zbiera udaje z dvoch stran a podla toho urcuje smer fukania kazdej strany - toto v c5 1 nemame a preto to tam nema vyznam)
oba medzi sebou nijako nesuvisia, okrem umiestnenia .... pri c5 1 ... a pre automaticke rozsvietenie nemusia byt oba (uz len z principu nema ten proximity senzor na svetlo ziaden vplyv)
edit: dazdak sa da kludne vypnut v diagnostike a odpojit - stierace by mali zacat ist ako cyklovac a svetla a klima pojdu normalne (ak ovsem nebude nejaka anomalia vo verzii softu bsi)
|
|
01.11.2012 02:16 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516848
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
To Jump:
Informace dodané výrobcem pro automatické rozsvěcení světel pro C5 I do r.v. 2004:
Funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel:
1.1 Činnost
V automatickém reimu se světla rozsvěcují podle následujících parametrů:
1) Informace o sníení vnějí světelné intenzity
2) Aktivace systému stírání skel
Dvojitý snímač podává informace o světelné intenzitě, která vyjadřuje intenzitu světla vnějího prostředí v místě vozidla a před ním. Dvojitý snímač se skládá z následujících prvků:
1) 1dioda zachycující světlo je nasměrována nahoru, aby podávala informace o světelné intenzitě v okolním prostředí
2) 2dioda zachycující světlo je nasměrována dopředu, aby podávala informace o světelné intenzitě před vozidlem
1.2 Aktivace / Deaktivace funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel
Aktivace / Deaktivace funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel se provádí v poloze +ACC dlouhým stiskem v trvání dvou sekund tlačítka na konci páčky přepínače světel. Kadé dlouhé stisknutí tlačítka je provázeno potvrzujícím zvukovým signálem a hláením na vícefunkčním displeji upřesňujícím aktuelní stav funkce.
Stav funkce je uloen do paměti při kadém vypnutí zapalování. Aktuelní stav je obnoven při kadém otočení klíče do polohy +ACC.
2.3 Podmínky automatického rozsvícení / zhasnutí potkávacích světel
2.3.1 Na základě informace o vnějí světelné intenzitě
Světla se rozsvěcují a zhasínají v závislosti na následujících parametrech:
1)světelná intenzita okolního prostředí (den / soumrak) - světelná intenzita vnějího prostředí je
porovnávána s mezemi naprogramovanými v jednotce BSI
2)přítomnost tunelu - před zapnutím světel je vypočítána vzdálenost navíc k porovnání úrovně světelné
intenzity okolního prostředí s mezemi naprogramovanými v jednotce BSI ( výpočet vzdálenosti se
provádí v závislosti na rychosti vozidla - informace o rychlosti vozidla a ujeté vzdálenosti jsou
zasílány počítačem ABS nebo ESP přes sí caron, CAN -). Systém nedá pokyn k rozsvícení světel,
jestlie se jedná o most nebo přechodnou zónu stínu.
Parametry / Hodnota
světelná intenzita prostředí pro rozsvícení za soumraku 270 lux
světelná intenzita prostředí pro zhasnutí při rozbřesku 680 lux
okamitá světelná intenzita při průjezdu tunelem (přední snímač) 45 lux
okamitá světelná intenzita po průjezdu tunelem (přední snímač) 60 lux
okamitá světelná intenzita při vjezdu do tunelu (horní snímač) 260 lux
doba ověřování sníení světelné intenzity prostředí 60 s
doba ověřování okamitého poklesu světelné intenzity 3 s
doba ověřování zvýení světelné intenzity 60 s
časování zhasnutí po průjezdu tunelem 2 s
doba ověřování úrovně rozsvícení za soumraku 15 min
mezní rychlost pro určení vzdálenosti, která bude ujeta před rozsvícením 20 km/hod
vzdálenost před rozsvícením v tunelu za tmy, jetlie rychlost vozidla > mezní rychlost 30 m
vzdálenost před rozsvícením v tunelu za tmy, jetlie rychlost vozidla < mezní rychlost 5 m
POZOR: Funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel je aktivní pouze při motoru v chodu.
Podle stavu systému stírání
Podmínky automatického rozsvícení / Podmínky zhasnutí
jestlie jsou stěrače v činosti na velkou rychlost po dobu 2s / jestlie systém vůbec nepracuje po dobu 15 s
nebo při činnosti na malou rychlost po dobu 10 s / nebo otočení klíčku do polohy vypnuto
nebo přeruovaná funkce (5 cyklů v průběhu 40 s) /
Rozsvícení světel není poadováno pokud: byl vyslán poadavek na jedno setření,
nebo se jedná o cyklus ostřikování.
To Jump:
Informace dodané výrobcem pro automatické rozsvěcení světel pro C5 I do r.v. 2004:
Funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel:
1.1 Činnost
V automatickém reimu se světla rozsvěcují podle následujících parametrů:
1) Informace o sníení vnějí světelné intenzity
2) Aktivace systému stírání skel
Dvojitý snímač podává informace o světelné intenzitě, která vyjadřuje intenzitu světla vnějího prostředí v místě vozidla a před ním. Dvojitý snímač se skládá z následujících prvků:
1) 1dioda zachycující světlo je nasměrována nahoru, aby podávala informace o světelné intenzitě v okolním prostředí
2) 2dioda zachycující světlo je nasměrována dopředu, aby podávala informace o světelné intenzitě před vozidlem
1.2 Aktivace / Deaktivace funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel
Aktivace / Deaktivace funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel se provádí v poloze +ACC dlouhým stiskem v trvání dvou sekund tlačítka na konci páčky přepínače světel. Kadé dlouhé stisknutí tlačítka je provázeno potvrzujícím zvukovým signálem a hláením na vícefunkčním displeji upřesňujícím aktuelní stav funkce.
Stav funkce je uloen do paměti při kadém vypnutí zapalování. Aktuelní stav je obnoven při kadém otočení klíče do polohy +ACC.
2.3 Podmínky automatického rozsvícení / zhasnutí potkávacích světel
2.3.1 Na základě informace o vnějí světelné intenzitě
Světla se rozsvěcují a zhasínají v závislosti na následujících parametrech:
1)světelná intenzita okolního prostředí (den / soumrak) - světelná intenzita vnějího prostředí je
porovnávána s mezemi naprogramovanými v jednotce BSI
2)přítomnost tunelu - před zapnutím světel je vypočítána vzdálenost navíc k porovnání úrovně světelné
intenzity okolního prostředí s mezemi naprogramovanými v jednotce BSI ( výpočet vzdálenosti se
provádí v závislosti na rychosti vozidla - informace o rychlosti vozidla a ujeté vzdálenosti jsou
zasílány počítačem ABS nebo ESP přes sí caron, CAN -). Systém nedá pokyn k rozsvícení světel,
jestlie se jedná o most nebo přechodnou zónu stínu.
Parametry / Hodnota
světelná intenzita prostředí pro rozsvícení za soumraku 270 lux
světelná intenzita prostředí pro zhasnutí při rozbřesku 680 lux
okamitá světelná intenzita při průjezdu tunelem (přední snímač) 45 lux
okamitá světelná intenzita po průjezdu tunelem (přední snímač) 60 lux
okamitá světelná intenzita při vjezdu do tunelu (horní snímač) 260 lux
doba ověřování sníení světelné intenzity prostředí 60 s
doba ověřování okamitého poklesu světelné intenzity 3 s
doba ověřování zvýení světelné intenzity 60 s
časování zhasnutí po průjezdu tunelem 2 s
doba ověřování úrovně rozsvícení za soumraku 15 min
mezní rychlost pro určení vzdálenosti, která bude ujeta před rozsvícením 20 km/hod
vzdálenost před rozsvícením v tunelu za tmy, jetlie rychlost vozidla > mezní rychlost 30 m
vzdálenost před rozsvícením v tunelu za tmy, jetlie rychlost vozidla < mezní rychlost 5 m
POZOR: Funkce automatického rozsvěcování potkávacích světel je aktivní pouze při motoru v chodu.
Podle stavu systému stírání
Podmínky automatického rozsvícení / Podmínky zhasnutí
jestlie jsou stěrače v činosti na velkou rychlost po dobu 2s / jestlie systém vůbec nepracuje po dobu 15 s
nebo při činnosti na malou rychlost po dobu 10 s / nebo otočení klíčku do polohy vypnuto
nebo přeruovaná funkce (5 cyklů v průběhu 40 s) /
Rozsvícení světel není poadováno pokud: byl vyslán poadavek na jedno setření,
nebo se jedná o cyklus ostřikování.
|
|
01.11.2012 12:28 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516934
|
|
jruze
|
|
|
M.P napsal(a): jumep napsal(a): automaticke stieranie ma na svedomi druhe cidlo, zo svetelnym nema nic spolocne akurat do 2004 je pod zrkadlom, od 2004 je uz na palubnej doske svetelny snimac (dvojstranny) a dazdovy senzor je pod zrkadlom
To na té palubce myslí toto ?? :
.link.
Nebo co to je tedy ? Myslím si e světelnej i deovej mám normálně na skle před zrcátkem . A myslel jsem e ta "bradavka" na palubce je k navigaci .
C5 I ... duben 2004
Ano to.
Ano to.
|
|
01.11.2012 14:43 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2516968
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Fakt jo?
Vdy to nemá ádný "oko" , ledku , nebo nic na snímání ... je to jen plastová "bradavka" .
Fakt jo?
Vdy to nemá ádný "oko" , ledku , nebo nic na snímání ... je to jen plastová "bradavka" .
|
|
01.11.2012 17:07 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2517009
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Dobrá. Věřím ti. Zkoumat to nebudu , ve funguje jak má . Jen mě zajímalo co to je .
A BTW : ... kde je anténa na navigaci ? Čím přijímá GPS signál ?
Dobrá. Věřím ti. Zkoumat to nebudu , ve funguje jak má . Jen mě zajímalo co to je .
A BTW : ... kde je anténa na navigaci ? Čím přijímá GPS signál ?
|
|
01.11.2012 17:10 -
Re: automatické rozsvěcení světlometů
|
2517010
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jsi hodně mimo téma. Koukni sem - .link.
Jsi hodně mimo téma. Koukni sem - http://www.c5club.cz/diskuze/elektrika-elektronika-multimedia/167226-antena-autoradio/5/#.UJKewYabGuk
|
|
| |
|
|