| | |
01.04.2021 10:29 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3305124
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Ahoj, kluci ventilator se chova divne.
Jde uplne vypnout. prestane foukat. Ale jakmile dam i na nejnizzsi tak fouka jakoby byl tak na 3/4. Od cca 3/4 kdyz pridavam do plna tak prida, ale pokud chci aby foukal malo tak porad fouka na tech cca 3/4. Pokud dam automatiku, tak to jede na tech cca 3/4. Kde mam hledat asi problem? Kdysi jsem se snazil dostat do ventilatoru, protoze mi v nem hodne hucelo a vibrovalo, vytahnout mi teda nesel, ale umel jsem ho vytocit z drzaku a asi ten bordel z toho vypadl tak to prestalo, vytahnout mi ale zespodu kolem volantu nesel. Je na tom ventilatoru nejaka elektronika jak to byvalo kdysi na starsich C5, kde byl ventilator na prave strane u prihradky, nebo to ovladani/tranzistory jsou v te krabicce u filtru?
Ahoj, kluci ventilator se chova divne.
Jde uplne vypnout. prestane foukat. Ale jakmile dam i na nejnizzsi tak fouka jakoby byl tak na 3/4. Od cca 3/4 kdyz pridavam do plna tak prida, ale pokud chci aby foukal malo tak porad fouka na tech cca 3/4. Pokud dam automatiku, tak to jede na tech cca 3/4. Kde mam hledat asi problem? Kdysi jsem se snazil dostat do ventilatoru, protoze mi v nem hodne hucelo a vibrovalo, vytahnout mi teda nesel, ale umel jsem ho vytocit z drzaku a asi ten bordel z toho vypadl tak to prestalo, vytahnout mi ale zespodu kolem volantu nesel. Je na tom ventilatoru nejaka elektronika jak to byvalo kdysi na starsich C5, kde byl ventilator na prave strane u prihradky, nebo to ovladani/tranzistory jsou v te krabicce u filtru?
|
|
01.04.2021 13:32 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3305133
|
|
Dawe
|
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDi | Počet příspěvků: 151 |
|
|
Regulace je pod ventilátorem, jakoby vedle pylového filtru, tady je OE číslo 6441 S7, problém bude nejspí v ní..
Regulace je pod ventilátorem, jakoby vedle pylového filtru, tady je OE číslo 6441 S7, problém bude nejspí v ní..
|
|
01.04.2021 13:38 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3305134
|
|
svmn
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 28 |
|
|
toto presne co pises, som riesil a nechal som vymenit ten regulator za novy originalny. je ich inak mrte. lenze vymeneny original za original robil to iste, co opisujes. tak sme skusili este nejaky uplne iny, ale stale sa to chovalo rovnako.. nakoniec som siel do citroenu, kde ma vysmiali, ze tam len treba dat originalny diel. (ktory som tam ale povodne mal. uplne novy) uz to chodi spravne..
toto presne co pises, som riesil a nechal som vymenit ten regulator za novy originalny. je ich inak mrte. lenze vymeneny original za original robil to iste, co opisujes. tak sme skusili este nejaky uplne iny, ale stale sa to chovalo rovnako.. nakoniec som siel do citroenu, kde ma vysmiali, ze tam len treba dat originalny diel. (ktory som tam ale povodne mal. uplne novy) uz to chodi spravne..
|
|
03.04.2021 19:54 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3305265
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Vymena pomohla diky. Rozebral jsem stary regulator a ten tranzistor je tam bohuzel na tom chladici naletovany, neni prisroubovany jako na starem modelu. Pujde to teoreticky vymenit, ale bude s tim mnohem vic prace nez na starem modelu. Zkusim sehnat nahradu, je tam tenhle tranzistor .link. a jestli bude cas a podari se tak poreferuju.
Vymena pomohla diky. Rozebral jsem stary regulator a ten tranzistor je tam bohuzel na tom chladici naletovany, neni prisroubovany jako na starem modelu. Pujde to teoreticky vymenit, ale bude s tim mnohem vic prace nez na starem modelu. Zkusim sehnat nahradu, je tam tenhle tranzistor https://www.vishay.com/docs/72112/suv90n06.pdf a jestli bude cas a podari se tak poreferuju.
|
|
14.07.2021 11:37 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3316387
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Ahojte.
Pripajam sa aj ja k problemu.
Ventilator po nastartovani bezi stale, nereaguje na ovladanie, ani ked uplne vypnem na panelu, stale bezi, na rovnake otacky.
Vymenit ten regulator?
Auto dlho stalo, dal som konecne vymenit rozvody, a toto ma prekvapilo po prvom starte (este pred tou vymenou rozvodov)
Ahojte.
Pripajam sa aj ja k problemu.
Ventilator po nastartovani bezi stale, nereaguje na ovladanie, ani ked uplne vypnem na panelu, stale bezi, na rovnake otacky.
Vymenit ten regulator?
Auto dlho stalo, dal som konecne vymenit rozvody, a toto ma prekvapilo po prvom starte (este pred tou vymenou rozvodov)
|
|
14.07.2021 14:32 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3316388
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
No ja jsem ten regulator vymenil za novy a vsechno funguje. Stary regulator jsem opravil vymenou tranzistoru, ale neumim rict, jestli byl spatny nebo ne a nemel jsem jeste cas a chut vyzkouset ten opraveny v aute Takze pokud ti hapruje regulace ventilatoru, tak to asi bude tim regulatorem, resp. je to nejjednodussi a nejlevnejsi cesta.
No ja jsem ten regulator vymenil za novy a vsechno funguje. Stary regulator jsem opravil vymenou tranzistoru, ale neumim rict, jestli byl spatny nebo ne a nemel jsem jeste cas a chut vyzkouset ten opraveny v aute :) Takze pokud ti hapruje regulace ventilatoru, tak to asi bude tim regulatorem, resp. je to nejjednodussi a nejlevnejsi cesta.
|
|
14.07.2021 22:19 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3316391
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
S tym tranzistorom si mi dal chrobaka do hlavy.
Ale predpokladam, ze ten tranzistor je napajkovany na ten hlinikovy chladic, co tak trochu komplikuje osadenie noveho.
No nic, skusim tam dat IRFP4110PBF, lebo ten original je dost special pre automotive, a zohnat ho je teraz uz zlozite a v podstate aj drahe, kedze sa ten jezko da kupit za cca 50.
S tym tranzistorom si mi dal chrobaka do hlavy. :-d
Ale predpokladam, ze ten tranzistor je napajkovany na ten hlinikovy chladic, co tak trochu komplikuje osadenie noveho.
No nic, skusim tam dat IRFP4110PBF, lebo ten original je dost special pre automotive, a zohnat ho je teraz uz zlozite a v podstate aj drahe, kedze sa ten jezko da kupit za cca 50.
|
|
16.02.2022 09:12 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3334558
|
|
karkulin77
|
|
|
Ahoj mám stejný problém, ventilátor nefoukal vůbec po výměně regulátoru fouká jen mírně a nejde regulovat. Fouká i kdy to úplně vypnu. Prosím o radu co s tím jestli hledat nějaký vypaleny kontakt atd. Díky za kadou radu.
Ahoj mám stejný problém, ventilátor nefoukal vůbec po výměně regulátoru fouká jen mírně a nejde regulovat. Fouká i kdy to úplně vypnu. Prosím o radu co s tím jestli hledat nějaký vypaleny kontakt atd. Díky za kadou radu.
|
|
23.02.2022 06:25 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3335021
|
|
karkulin77
|
|
|
První co nefungoval byl NTY za 1300 Kč a teď mám za 2800 Kč a u to maká. V Citroenu origo za 3800 Kč.
První co nefungoval byl NTY za 1300 Kč a teď mám za 2800 Kč a u to maká. V Citroenu origo za 3800 Kč.
|
|
17.12.2023 11:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3372318
|
|
VB.
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Ahoj vichni, nejde mi ventilátor topení, nevíte, jestli ten ventilátor má nějakou pojistku a kde ji najdu, nebo neznáte někoho spolehlivého, kdo by to opravil, Praha a okolí? Děkuji za rady.
Ahoj vichni, nejde mi ventilátor topení, nevíte, jestli ten ventilátor má nějakou pojistku a kde ji najdu, nebo neznáte někoho spolehlivého, kdo by to opravil, Praha a okolí? Děkuji za rady.
|
|
17.12.2023 19:48 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3372341
|
|
Hanz 397
|
|
|
Pojistka pravděpodobně F11 v BSM a pokud bude stroj na vítr ok, tak rovnou vyměň i koncák k němu.
Samozřejmě, e před tím, ne, se pustí do výměny (krásná demontá toho větráku), tak bych zkontroloval konektory...
Pojistka pravděpodobně F11 v BSM a pokud bude stroj na vítr ok, tak rovnou vyměň i koncák k němu.
Samozřejmě, e před tím, ne, se pustí do výměny (krásná demontá toho větráku), tak bych zkontroloval konektory...
|
|
22.05.2024 20:43 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380143
|
|
vaek007
|
Město: Mistřice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Zdravím vechny ve spolek. Najde se tu někdo co namontoval regulátor ventilátoru v náhradě a fungovalo mu to? U jsem vyzkouel dva a stále stejné. Běí na střední výkon bez monosti regulace. Do Citroenu se mě moc nechce.😭 Dík
Zdravím vechny ve spolek. Najde se tu někdo co namontoval regulátor ventilátoru v náhradě a fungovalo mu to? U jsem vyzkouel dva a stále stejné. Běí na střední výkon bez monosti regulace. Do Citroenu se mě moc nechce.😭 Dík
|
|
22.05.2024 21:00 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380144
|
|
Hanz 397
|
|
|
Dávám běně, tuím Hella, ale dal jsem tam i to nejlevnějí, co se dá sehnat (donesl si majitel) a funguje doteď...
Tohle bych viděl spí na diagnostiku... Jestli není třeba problém v ovládání...
Dávám běně, tuím Hella, ale dal jsem tam i to nejlevnějí, co se dá sehnat (donesl si majitel) a funguje doteď...
Tohle bych viděl spí na diagnostiku... Jestli není třeba problém v ovládání...
|
|
23.05.2024 14:07 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380203
|
|
vaek007
|
Město: Mistřice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): Dávám běně, tuím Hella, ale dal jsem tam i to nejlevnějí, co se dá sehnat (donesl si majitel) a funguje doteď...
Tohle bych viděl spí na diagnostiku... Jestli není třeba problém v ovládání...
Jako u staré jsem s tím taky nikdy problém neměl. Někdo tu píe, e musí byt origo, jiný, e mu funguje náhrada. Proto se ptám.
Na diagnostice se zaměřit na co? Jinak displej ovládání ukazuje jak má a je slyet, e se klapky hýbou, jen otáčky ventilároru se neměmí.
Jako u staré jsem s tím taky nikdy problém neměl. Někdo tu píe, e musí byt origo, jiný, e mu funguje náhrada. Proto se ptám.
Na diagnostice se zaměřit na co? Jinak displej ovládání ukazuje jak má a je slyet, e se klapky hýbou, jen otáčky ventilároru se neměmí.
|
|
23.05.2024 19:01 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380253
|
|
Hanz 397
|
|
|
Náhrady fungují úplně normálně, pokud to není třeba čínský fake (náhrada náhrady 😁 ), co ale dost často člověk nepozná. Proto je lepí nakupovat z důvěryhodných e-shopů.
A na co se zaměřit? Třeba ten větrák vyzkouet přes diagnostiku, změřit proud na pojistce v BSM, napětí přímo na stroji na vítr (kdy je připojený) , projít konektory...
Samozřejmě výpis paměti závad můe napovědět...
Náhrady fungují úplně normálně, pokud to není třeba čínský fake (náhrada náhrady 😁 ), co ale dost často člověk nepozná. Proto je lepí nakupovat z důvěryhodných e-shopů.
A na co se zaměřit? Třeba ten větrák vyzkouet přes diagnostiku, změřit proud na pojistce v BSM, napětí přímo na stroji na vítr (kdy je připojený) , projít konektory...
Samozřejmě výpis paměti závad můe napovědět...
|
|
23.05.2024 23:36 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380259
|
|
vaek007
|
Město: Mistřice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Ok. Dík za radu. Zajedu za kámoem na diagnostiku a uvidíme co to napíe.
Ok. Dík za radu. Zajedu za kámoem na diagnostiku a uvidíme co to napíe.
|
|
27.05.2024 21:18 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380415
|
|
vaek007
|
Město: Mistřice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 20 |
|
|
Tak jsem byl na té diagnostice. Pojistky v pořádku. Svorkovnice v pořádku. Napětí cca 13V, proud na pojistce i přívodu k regulátoru cca 13A. Výpis závad. Závada ventilátoru F72F. - co to znamená? Jo a nespíná kompresor klimatizace.
Tak jsem byl na té diagnostice. Pojistky v pořádku. Svorkovnice v pořádku. Napětí cca 13V, proud na pojistce i přívodu k regulátoru cca 13A. Výpis závad. Závada ventilátoru F72F. - co to znamená? Jo a nespíná kompresor klimatizace.
Přílohy: IMG_20240527_175845.jpg ( 6698569b ) - IMG_20240527_175129.jpg ( 6750896b ) - IMG_20240527_175728.jpg ( 5013196b ) - |
|
28.05.2024 10:13 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380440
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
BSM jednotku vyměn. Mám to samé...ted jsem ji měnil a koupil jsem nový regulator. Ventilator po výměně BSM začal fungovat ,ale nejde regulovat tím novým regulatorem. Zkusím vrátit ten puvodní a uvidím....jinak koupím origo
BSM jednotku vyměn. Mám to samé...ted jsem ji měnil a koupil jsem nový regulator. Ventilator po výměně BSM začal fungovat ,ale nejde regulovat tím novým regulatorem. Zkusím vrátit ten puvodní a uvidím....jinak koupím origo
|
|
30.05.2024 23:17 -
Re: Ventilátor topení / C5 III
|
3380616
|
|
Hanz 397
|
|
|
Zkusil bych jetě kostru toho stroje na vítr. Měla by být, myslím, zevnitř na prahu tak na půlce vzdálenosti mezi sedačkou řidiče a "A" sloupkem.
Pokud ti přes BSM teče 13 A tak je to dost. Není tam nic jiného, ne relé (nevyměnitelné) a 40A pojistka hned vedle toho velkého, dvoupinového konektoru. Ten vede pod palubku, kde je dalí konektor, kde se to větví na regulaci a napájení větráku.
Samozřejmě nejjednoduí je zkusit si někde tu BSM půjčit a na zkouku ji tam dát...
Zkusil bych jetě kostru toho stroje na vítr. Měla by být, myslím, zevnitř na prahu tak na půlce vzdálenosti mezi sedačkou řidiče a "A" sloupkem.
Pokud ti přes BSM teče 13 A tak je to dost. Není tam nic jiného, ne relé (nevyměnitelné) a 40A pojistka hned vedle toho velkého, dvoupinového konektoru. Ten vede pod palubku, kde je dalí konektor, kde se to větví na regulaci a napájení větráku.
Samozřejmě nejjednoduí je zkusit si někde tu BSM půjčit a na zkouku ji tam dát...
|
|
| |
|
|