Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Napätie na zopnutie štartovania
22.01.2016 00:37 - Napätie na zopnutie štartovania 2910137
yoshimato
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím Vás. Chcel by som sa spýta aká je voltហna zopnutie štartovania (pripnutie štartéra)? C5 2.0 HDI 100kW 2005. Dnes prídem k autu, otvori sa, dám klúčik nabehne rádio (žiadne " entering economy mode") otočím kžúčik a ten cvak, cvak, cvak... ok bolo -4°C ale bateria ktorá má 80% pôvodnej kapacity tam bola len 6 dní od dobitia. V druhej C5 2.0 HDi 80kW 2001 aj po státí 6 týždňov, vždy pripojí štartovanie vždy nahodilo, aj ked točilo po 6 týždňoch dlhšie ako bežne.
Po vybratí mala batéria stále 12.6V. Po okamžitej montáži čerstvo nabitej barérie (mám doma 2 náhradné) auto okamžite naskočilo a zvyšok dňa nahadzovalo bez probémov. Máte niekto šajnu čo je za tento druh závady zodpovedné? Pozn. štartér som menil za čisto nový pred mesiacom a ten točí ako o život, ale nepriplo mi ho a znelo to iba ako cvakanie nejakého relátka.

22.01.2016 06:26 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910139
Dan 1
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 152
99 Poslat soukromou zprávu
Měl jsem stejný problém u C5 I, oprava starteru a závada stále. Ze spínací skříňky šlo malé napětí-měl jsem na výběr-nová spínací skříňka, nebo dodatečné relé za pár korun. Vojba byla jasná

22.01.2016 06:53 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910140
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Já nevím, co řešíš. Když jiná baterka startuje, tak tam prostě nechám tu jinou. Tahle auta jsou prostě choulostivá na dobrou baterku a je potřeba se s tím smířit.
Trocha teorie - u baterky v autě není ani tak podstatné napětí jako schopnost dodávat proud. To souvisí s vnitřním odporem a ten závisí na konstrukci a momentálním stavu. Pro názornost - když si dᚠdo série 9 tužkových baterek, tak budou mít nové 14,4 V a když k nim připojíš spínač startéru, tak se trochu zajiskří a můžeš je ihned vyhodit. Prostě nejsou schopné dodat požadovaný proud. Ten je pro cívku magnetu startéru řádově kolem 10A.
Takže téměř jakýkoli auto akumulátor starý i 50 let (pokud není uvnitř zhroucený) jde nabít na 14 V, to napětí dlouho neudrží a při připojení jakékoli zátěže jde napětí do kopru a po odpojení zátěže zase může ukazovat rozumné napětí.
Abych to nekomplikoval - s rozumně novou a rozumně nabitou baterkou nejspíš tvé problémy zmizí.

K dalšímu nastíněnému problému - při parkování mají současná auta odběr - alarm, dálkové odemykání... Je to malinko, ale pořád. Proto se doporučuje při stání 2-3 týdny auto projet nebo odpojovat baterii.

22.01.2016 07:35 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910143
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
U C5II a III. cívku starteru spíná BSM(a relátko v něm) - jsou dvě možnosti a) načaté BSM b)načatá cívka starteru-přemostění proudového kontaktu(je jedno jestli je skoro novej). Jinak platí co píše Vilous , ale ta cívka nemá takovej odběr aby jí i slabá baterka nesepla pokud tedy nepoklesne napětí(a i proud) natolik aby jí neudrželo sepnutou.Ještě za c) špatný kontakt na pólech AKU. Zhasli kontrolky po slyšitelném sepnutí ,,relátka"?-pokud ano byl problém kontaktů a nebo v AKU - obojí jsi mohl odstranit přehozením AKU a chyba není ani v BSM a starteru.

22.01.2016 07:41 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910144
yoshimato
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Vilous, to auto nenaskočilo ani po 6 dňoch státia a pritom batéria mala dostatočné napätie na to aby ani len neodojilo ostatné spotrebiče- neprešlo do economy modu.
Akože ano, nasím v kufry jednu čerstvo nabitú baterku aj s nabíjačkou ked niekam cestujem, no nemyslím si že by to mala by resp je výbava každého vlastníka C5. Auto mám už 6 rokov a odjakživa to robí. 2 generálky štartéra a nespočetné množstvo menenia batérií a ich nabíjanie. Po výmene štartéra za nový ma to už však dožralo, keď ho ani len nejaké relátko čo pripája vežký prúd do okruhu štartéra nechce pripoji k činnosti. A za to dám ruku do ohňa že z tej baterky by ten motor roztočilo, lenže ju nepriplo. Takže hžadám pravý pôvod tohto problému. Baterka bola ok.

22.01.2016 07:43 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910145
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hodnota napätia ti nepovie nič o kvalite autobatérie, len o stave nabitia. Keď chceš zisti v akom stave je autobatéria, musíš ma tester (zaažovák), kde ide ukáže kožko prúdu (resp. pokles napätia) vie doda akumulátor pri záaži. Pri štartovaní v zime sa bavíme kžudne v násobkoch 100A

PS: akurát čo si teraz popísal, že za batériu ručíš, tak potom to batéria asi nebude. Ešte ma napadá skúsi overi pripojením 12V priamo na cievku štartéra na odskúšanie batérie/štartéru.

22.01.2016 08:05 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910147
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Baterka byla OK? - zkontroluj ukostření a svorky na aku !! Zhasli ty kontrolky ? Vyměň BSM (ale až po ověření co píše sgt ) - nic jineho tam není než AKU ? , kostra ?, kontakt na starteru ?, problém BSM !! ? - za baterku ručíš,za starter také - věřme tomu - tak zbývají kontakty na aku a ukostření, kabelហod aku (už jsem se setkal s špatným kontaktem kabel-svorka u aku) - zahýbeš s tím při výměně aku a je to OK ) - Jsme jen u PC

22.01.2016 08:07 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910148
yoshimato
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
skúšal som to práve teraz, včera sme absolvovali 300km jazdu viacmenej po dialnici. Ok vonku prituhlo je -11°C ale bateria bola včera čerstvo nabitá. To isté, len cvakanie. Neštartuje, resp nepripne štartér. Nie je v economy mode.

sgt, kam mám presne priviez ten plus z baterky? Na malý káblik cievky štartéra alebo priamo na vežký plus štartéra?

22.01.2016 08:16 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910150
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
yoshimato napsal(a):
sgt, kam mám presne priviez ten plus z baterky? Na malý káblik cievky štartéra alebo priamo na vežký plus štartéra?


Na slabej!! pokud pokud tedy nebudeš chtít přijít ke spáleninám na prstech a nebo nebudeš připojovat centimetr silný kabel a budeš chtít odskoušet startér a aku nezapomeň na neutrál

22.01.2016 08:25 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910151
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
yoshimato napsal(a):
sgt, kam mám presne priviez ten plus z baterky? Na malý káblik cievky štartéra alebo priamo na vežký plus štartéra?

Však som písal na cievku, teda malý káblik. A presne ako píše jruze, nezabudnú na neutrál a tiež skontrolova napojenie aku (obe svorky) a taktiež ukostrenia (jedno je tuším pri X7 vedža aku pri blatníku, ďalšia je niekde na bloku motora/prevodovky)

22.01.2016 09:11 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910155
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Jak se množí odpovědi, tak přibývá variant, to je samozřejmě OK.
Ale je potřeba neztratit původní cíl a původní příznaky, aby tazatel nerozebral půl auta.

Pokud při připojení nové baterie VŽDY startuje OK, tak to prostě bude nejspíš baterkou. Pokud po pár dnech nenatočí, tak se zaměřit na to, proč je po pár dnech baterka slabší (klidový odběr, dobíjení) a nerozebírat startér.
Kdo tady léta čte vlákna, tak si jistě všiml, že výměna baterky vyřešila spoustu původně záhadných závad většinou náhodných.
Mně na C5 I při zimních startech vyskakoval na kapličce snad celý seznam chyb včetně podhuštění, otevřeného víka nádrže... A stačila baterka a bylo po srandě.

Ale pokud autor vlákna léta vozí baterku v kufru, tak se opravdu zaměřit na to, proč auto huntuje baterky, startování je jen první průvodní jev po nastoupení.

22.01.2016 09:39 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910161
yoshimato
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Tak skúsil som to s tým plusom a síce točila po tom -11°C mraze horšie ale naskočila. Bol som s tým u autoelektrikára ktorý sa venuje generálkou štartérov, alternátorov a pod. Zistil že na baterií je slabší jeden článok a že v kombinácií s mrazom to spôsobilo závadu, avšak je dos možné že bude chyba aj niekde inde hoci nie vážna alebo jednoznačná, lebo s čerstvo nabitou baterkou to nahodí okamžite.
Tak ako to tu ktosi písal, počas cvakania vždy zhasli na pol sekundy aj kontrolky. Keďže som sa tu n a fóre o podobnom probléme v súvislosti s 2.0HDi 100kW nedočítal, zrejme bude chyba aj niekde inde. Problém je však že ak to už raz nahodím s inou baterkou, po pár sekundách bežania motora dám tú poôvodnú, pokiaž nie je vyslovene vybitá tak že okamžite nabieha economy mode, tak už natočí aj s tou. Preto tá pôvodná otázka že či tam nie je niečo ako snímač napätie, ktoré ked poklesne pod istú hodnotu tak už nepripája štartér. Elektrikár tiež podozrieva spínaciu skrinku, avšak povedal len že kúpi novú batériu. On ale netuší čo ja som sa už ponavymieňal bateriek a že mi ročne ide tak asi 3 týždne v kuse autonabíjačka Ja fakt ráno ked idem k auto nikdy neviem v zime čo ma čaká a veža krát som musel meni hned bateriu za nabitú aby som vyšiel vôbec z domu. Inak dobíjanie 14.2V na volnobeh. Odber prúdu po vypnutí všetkej elektroniky po 2 minútach je podža jumepa tiež v pohode, resp 2 roky dozadu v zime ked som to skúšal to tak bolo. Druhá C5 tento problém nikdy nemala a aj ked bola baterka slabšia, vždy ju pripojilo a nejak naskočila.

Rozhodne ked je nová resp čerstvo nabitá batéria, žiaden problém so štartom, celý problém je len v tom, že pri jemnom vybití nepripína štartér. Dá sa s tým ži ale nasiera to (a ráno zdržuje) Inak po výmene štartéra, ak už raz pripne štartér, tak vždy naskočí. Kedysi som mal aj so štartérom problém. 100kW potrebuje dobrý štartér - švih aby naskočila, so slabším štartérom má problémy. To je fakt. Lenže štartér kúpite za 75€ čisto nový, takže to je v pohode. Len aby ho pripojilo

22.01.2016 12:47 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910189
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Takže baterku, silové kabely a samotný startér jsi vyloučil - když to pomocí nataženého drátu k cívce chytlo v situaci, kdy to při startování klíčkem jen cvakalo.
Takže bývá už jen BSM, jak psal Jadra, která může být načatá a nedokáže relé při trochu slabší baterii sepnout.
Nebo kabely a konektory kolem.

22.01.2016 17:02 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910228
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Dal bych 100% dobrou aku(nejlépe novou)-(mám tu takovejhle asi 5. na které jsem schopen nastartovat když nejde ta v autě,ale do auta na provoz bych nedal ani jednu,zkontroloval bych kostru na převodovce , svorky na baterce a i napojení kabelu do svorek.

22.01.2016 21:30 - Re: Napätie na zopnutie štartovania 2910301
yoshimato
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Ďakujem Páni za odpovede. Mám doma ešte 3 baterky, ktoré mi zostali či už po predaných alebo havarovaných autách čo sa našej rodine pošastili za posledné 4 roky. Ale bude ich treba čím skôr hodi do šrotu, a kúpi 2 nové na striedanie. Keď sa vráti Jumep, skúsim sa ho tiež popýta čo si o tom myslí a že či diagnostika čosi nenapíše. To čo píšete skontrolujem resp nechám skontrolova. Ak by sme niečo mimoriadne našli určite to sem napíšem aby ostatní vedeli po čom ís. Nuž je to auto preelektrizované a tieto závady sa vždy ukážu práve v mrazoch. V lete aj po mesiaci státia vždy nahodím.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator