| | |
22.01.2016 00:37 -
Napätie na zopnutie tartovania
|
2910137
|
|
yoshimato
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Zdravím Vás. Chcel by som sa spýta aká je voltá na zopnutie tartovania (pripnutie tartéra)? C5 2.0 HDI 100kW 2005. Dnes prídem k autu, otvori sa, dám klúčik nabehne rádio (iadne " entering economy mode") otočím kžúčik a ten cvak, cvak, cvak... ok bolo -4°C ale bateria ktorá má 80% pôvodnej kapacity tam bola len 6 dní od dobitia. V druhej C5 2.0 HDi 80kW 2001 aj po státí 6 týdňov, vdy pripojí tartovanie vdy nahodilo, aj ked točilo po 6 týdňoch dlhie ako bene.
Po vybratí mala batéria stále 12.6V. Po okamitej montái čerstvo nabitej barérie (mám doma 2 náhradné) auto okamite naskočilo a zvyok dňa nahadzovalo bez probémov. Máte niekto ajnu čo je za tento druh závady zodpovedné? Pozn. tartér som menil za čisto nový pred mesiacom a ten točí ako o ivot, ale nepriplo mi ho a znelo to iba ako cvakanie nejakého relátka.
Zdravím Vás. Chcel by som sa spýta aká je voltá na zopnutie tartovania (pripnutie tartéra)? C5 2.0 HDI 100kW 2005. Dnes prídem k autu, otvori sa, dám klúčik nabehne rádio (iadne " entering economy mode") otočím kžúčik a ten cvak, cvak, cvak... ok bolo -4°C ale bateria ktorá má 80% pôvodnej kapacity tam bola len 6 dní od dobitia. V druhej C5 2.0 HDi 80kW 2001 aj po státí 6 týdňov, vdy pripojí tartovanie vdy nahodilo, aj ked točilo po 6 týdňoch dlhie ako bene.
Po vybratí mala batéria stále 12.6V. Po okamitej montái čerstvo nabitej barérie (mám doma 2 náhradné) auto okamite naskočilo a zvyok dňa nahadzovalo bez probémov. Máte niekto ajnu čo je za tento druh závady zodpovedné? Pozn. tartér som menil za čisto nový pred mesiacom a ten točí ako o ivot, ale nepriplo mi ho a znelo to iba ako cvakanie nejakého relátka.
|
|
22.01.2016 06:26 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910139
|
|
Dan 1
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 152 |
|
|
Měl jsem stejný problém u C5 I, oprava starteru a závada stále. Ze spínací skříňky lo malé napětí-měl jsem na výběr-nová spínací skříňka, nebo dodatečné relé za pár korun. Vojba byla jasná
Měl jsem stejný problém u C5 I, oprava starteru a závada stále. Ze spínací skříňky lo malé napětí-měl jsem na výběr-nová spínací skříňka, nebo dodatečné relé za pár korun. Vojba byla jasná :-)
|
|
22.01.2016 06:53 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910140
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Já nevím, co řeí. Kdy jiná baterka startuje, tak tam prostě nechám tu jinou. Tahle auta jsou prostě choulostivá na dobrou baterku a je potřeba se s tím smířit.
Trocha teorie - u baterky v autě není ani tak podstatné napětí jako schopnost dodávat proud. To souvisí s vnitřním odporem a ten závisí na konstrukci a momentálním stavu. Pro názornost - kdy si dá do série 9 tukových baterek, tak budou mít nové 14,4 V a kdy k nim připojí spínač startéru, tak se trochu zajiskří a můe je ihned vyhodit. Prostě nejsou schopné dodat poadovaný proud. Ten je pro cívku magnetu startéru řádově kolem 10A.
Take téměř jakýkoli auto akumulátor starý i 50 let (pokud není uvnitř zhroucený) jde nabít na 14 V, to napětí dlouho neudrí a při připojení jakékoli zátěe jde napětí do kopru a po odpojení zátěe zase můe ukazovat rozumné napětí.
Abych to nekomplikoval - s rozumně novou a rozumně nabitou baterkou nejspí tvé problémy zmizí.
K dalímu nastíněnému problému - při parkování mají současná auta odběr - alarm, dálkové odemykání... Je to malinko, ale pořád. Proto se doporučuje při stání 2-3 týdny auto projet nebo odpojovat baterii.
Já nevím, co řeí. Kdy jiná baterka startuje, tak tam prostě nechám tu jinou. Tahle auta jsou prostě choulostivá na dobrou baterku a je potřeba se s tím smířit.
Trocha teorie - u baterky v autě není ani tak podstatné napětí jako schopnost dodávat proud. To souvisí s vnitřním odporem a ten závisí na konstrukci a momentálním stavu. Pro názornost - kdy si dá do série 9 tukových baterek, tak budou mít nové 14,4 V a kdy k nim připojí spínač startéru, tak se trochu zajiskří a můe je ihned vyhodit. Prostě nejsou schopné dodat poadovaný proud. Ten je pro cívku magnetu startéru řádově kolem 10A.
Take téměř jakýkoli auto akumulátor starý i 50 let (pokud není uvnitř zhroucený) jde nabít na 14 V, to napětí dlouho neudrí a při připojení jakékoli zátěe jde napětí do kopru a po odpojení zátěe zase můe ukazovat rozumné napětí.
Abych to nekomplikoval - s rozumně novou a rozumně nabitou baterkou nejspí tvé problémy zmizí.
K dalímu nastíněnému problému - při parkování mají současná auta odběr - alarm, dálkové odemykání... Je to malinko, ale pořád. Proto se doporučuje při stání 2-3 týdny auto projet nebo odpojovat baterii.
|
|
22.01.2016 07:35 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910143
|
|
jruze
|
|
|
U C5II a III. cívku starteru spíná BSM(a relátko v něm) - jsou dvě monosti a) načaté BSM b)načatá cívka starteru-přemostění proudového kontaktu(je jedno jestli je skoro novej). Jinak platí co píe Vilous , ale ta cívka nemá takovej odběr aby jí i slabá baterka nesepla pokud tedy nepoklesne napětí(a i proud) natolik aby jí neudrelo sepnutou.Jetě za c) patný kontakt na pólech AKU. Zhasli kontrolky po slyitelném sepnutí ,,relátka"?-pokud ano byl problém kontaktů a nebo v AKU - obojí jsi mohl odstranit přehozením AKU a chyba není ani v BSM a starteru.
U C5II a III. cívku starteru spíná BSM(a relátko v něm) - jsou dvě monosti a) načaté BSM b)načatá cívka starteru-přemostění proudového kontaktu(je jedno jestli je skoro novej). Jinak platí co píe Vilous , ale ta cívka nemá takovej odběr aby jí i slabá baterka nesepla pokud tedy nepoklesne napětí(a i proud) natolik aby jí neudrelo sepnutou.Jetě za c) patný kontakt na pólech AKU. Zhasli kontrolky po slyitelném sepnutí ,,relátka"?-pokud ano byl problém kontaktů a nebo v AKU - obojí jsi mohl odstranit přehozením AKU a chyba není ani v BSM a starteru.
|
|
22.01.2016 07:41 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910144
|
|
yoshimato
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Vilous, to auto nenaskočilo ani po 6 dňoch státia a pritom batéria mala dostatočné napätie na to aby ani len neodojilo ostatné spotrebiče- neprelo do economy modu.
Akoe ano, nasím v kufry jednu čerstvo nabitú baterku aj s nabíjačkou ked niekam cestujem, no nemyslím si e by to mala by resp je výbava kadého vlastníka C5. Auto mám u 6 rokov a odjakiva to robí. 2 generálky tartéra a nespočetné mnostvo menenia batérií a ich nabíjanie. Po výmene tartéra za nový ma to u vak doralo, keď ho ani len nejaké relátko čo pripája vežký prúd do okruhu tartéra nechce pripoji k činnosti. A za to dám ruku do ohňa e z tej baterky by ten motor roztočilo, lene ju nepriplo. Take hžadám pravý pôvod tohto problému. Baterka bola ok.
Vilous, to auto nenaskočilo ani po 6 dňoch státia a pritom batéria mala dostatočné napätie na to aby ani len neodojilo ostatné spotrebiče- neprelo do economy modu.
Akoe ano, nasím v kufry jednu čerstvo nabitú baterku aj s nabíjačkou ked niekam cestujem, no nemyslím si e by to mala by resp je výbava kadého vlastníka C5. Auto mám u 6 rokov a odjakiva to robí. 2 generálky tartéra a nespočetné mnostvo menenia batérií a ich nabíjanie. Po výmene tartéra za nový ma to u vak doralo, keď ho ani len nejaké relátko čo pripája vežký prúd do okruhu tartéra nechce pripoji k činnosti. A za to dám ruku do ohňa e z tej baterky by ten motor roztočilo, lene ju nepriplo. Take hžadám pravý pôvod tohto problému. Baterka bola ok.
|
|
22.01.2016 07:43 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910145
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Hodnota napätia ti nepovie nič o kvalite autobatérie, len o stave nabitia. Keď chce zisti v akom stave je autobatéria, musí ma tester (zaaovák), kde ide ukáe kožko prúdu (resp. pokles napätia) vie doda akumulátor pri záai. Pri tartovaní v zime sa bavíme kžudne v násobkoch 100A
PS: akurát čo si teraz popísal, e za batériu ručí, tak potom to batéria asi nebude. Ete ma napadá skúsi overi pripojením 12V priamo na cievku tartéra na odskúanie batérie/tartéru.
Hodnota napätia ti nepovie nič o kvalite autobatérie, len o stave nabitia. Keď chce zisti v akom stave je autobatéria, musí ma tester (zaaovák), kde ide ukáe kožko prúdu (resp. pokles napätia) vie doda akumulátor pri záai. Pri tartovaní v zime sa bavíme kžudne v násobkoch 100A :-o
PS: akurát čo si teraz popísal, e za batériu ručí, tak potom to batéria asi nebude. Ete ma napadá skúsi overi pripojením 12V priamo na cievku tartéra na odskúanie batérie/tartéru.
|
|
22.01.2016 08:05 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910147
|
|
jruze
|
|
|
Baterka byla OK? - zkontroluj ukostření a svorky na aku !! Zhasli ty kontrolky ? Vyměň BSM (ale a po ověření co píe sgt ) - nic jineho tam není ne AKU ? , kostra ?, kontakt na starteru ?, problém BSM !! ? - za baterku ručí,za starter také - věřme tomu - tak zbývají kontakty na aku a ukostření, kabelá od aku (u jsem se setkal s patným kontaktem kabel-svorka u aku) - zahýbe s tím při výměně aku a je to OK ) - Jsme jen u PC
Baterka byla OK? - zkontroluj ukostření a svorky na aku !! Zhasli ty kontrolky ? Vyměň BSM (ale a po ověření co píe sgt ;-)) - nic jineho tam není ne AKU ? , kostra ?, kontakt na starteru ?, problém BSM !! ? - za baterku ručí,za starter také - věřme tomu - tak zbývají kontakty na aku a ukostření, kabelá od aku (u jsem se setkal s patným kontaktem kabel-svorka u aku) - zahýbe s tím při výměně aku a je to OK ;-)) - Jsme jen u PC ;-)
|
|
22.01.2016 08:07 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910148
|
|
yoshimato
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
skúal som to práve teraz, včera sme absolvovali 300km jazdu viacmenej po dialnici. Ok vonku prituhlo je -11°C ale bateria bola včera čerstvo nabitá. To isté, len cvakanie. Netartuje, resp nepripne tartér. Nie je v economy mode.
sgt, kam mám presne priviez ten plus z baterky? Na malý káblik cievky tartéra alebo priamo na vežký plus tartéra?
skúal som to práve teraz, včera sme absolvovali 300km jazdu viacmenej po dialnici. Ok vonku prituhlo je -11°C ale bateria bola včera čerstvo nabitá. To isté, len cvakanie. Netartuje, resp nepripne tartér. Nie je v economy mode.
sgt, kam mám presne priviez ten plus z baterky? Na malý káblik cievky tartéra alebo priamo na vežký plus tartéra?
|
|
22.01.2016 09:11 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910155
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Jak se mnoí odpovědi, tak přibývá variant, to je samozřejmě OK.
Ale je potřeba neztratit původní cíl a původní příznaky, aby tazatel nerozebral půl auta.
Pokud při připojení nové baterie VDY startuje OK, tak to prostě bude nejspí baterkou. Pokud po pár dnech nenatočí, tak se zaměřit na to, proč je po pár dnech baterka slabí (klidový odběr, dobíjení) a nerozebírat startér.
Kdo tady léta čte vlákna, tak si jistě viml, e výměna baterky vyřeila spoustu původně záhadných závad větinou náhodných.
Mně na C5 I při zimních startech vyskakoval na kapličce snad celý seznam chyb včetně podhutění, otevřeného víka nádre... A stačila baterka a bylo po srandě.
Ale pokud autor vlákna léta vozí baterku v kufru, tak se opravdu zaměřit na to, proč auto huntuje baterky, startování je jen první průvodní jev po nastoupení.
Jak se mnoí odpovědi, tak přibývá variant, to je samozřejmě OK.
Ale je potřeba neztratit původní cíl a původní příznaky, aby tazatel nerozebral půl auta.
Pokud při připojení nové baterie VDY startuje OK, tak to prostě bude nejspí baterkou. Pokud po pár dnech nenatočí, tak se zaměřit na to, proč je po pár dnech baterka slabí (klidový odběr, dobíjení) a nerozebírat startér.
Kdo tady léta čte vlákna, tak si jistě viml, e výměna baterky vyřeila spoustu původně záhadných závad větinou náhodných.
Mně na C5 I při zimních startech vyskakoval na kapličce snad celý seznam chyb včetně podhutění, otevřeného víka nádre... A stačila baterka a bylo po srandě.
Ale pokud autor vlákna léta vozí baterku v kufru, tak se opravdu zaměřit na to, proč auto huntuje baterky, startování je jen první průvodní jev po nastoupení.
|
|
22.01.2016 09:39 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910161
|
|
yoshimato
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Tak skúsil som to s tým plusom a síce točila po tom -11°C mraze horie ale naskočila. Bol som s tým u autoelektrikára ktorý sa venuje generálkou tartérov, alternátorov a pod. Zistil e na baterií je slabí jeden článok a e v kombinácií s mrazom to spôsobilo závadu, avak je dos moné e bude chyba aj niekde inde hoci nie vána alebo jednoznačná, lebo s čerstvo nabitou baterkou to nahodí okamite.
Tak ako to tu ktosi písal, počas cvakania vdy zhasli na pol sekundy aj kontrolky. Keďe som sa tu n a fóre o podobnom probléme v súvislosti s 2.0HDi 100kW nedočítal, zrejme bude chyba aj niekde inde. Problém je vak e ak to u raz nahodím s inou baterkou, po pár sekundách beania motora dám tú poôvodnú, pokiaž nie je vyslovene vybitá tak e okamite nabieha economy mode, tak u natočí aj s tou. Preto tá pôvodná otázka e či tam nie je niečo ako snímač napätie, ktoré ked poklesne pod istú hodnotu tak u nepripája tartér. Elektrikár tie podozrieva spínaciu skrinku, avak povedal len e kúpi novú batériu. On ale netuí čo ja som sa u ponavymieňal bateriek a e mi ročne ide tak asi 3 týdne v kuse autonabíjačka Ja fakt ráno ked idem k auto nikdy neviem v zime čo ma čaká a veža krát som musel meni hned bateriu za nabitú aby som vyiel vôbec z domu. Inak dobíjanie 14.2V na volnobeh. Odber prúdu po vypnutí vetkej elektroniky po 2 minútach je podža jumepa tie v pohode, resp 2 roky dozadu v zime ked som to skúal to tak bolo. Druhá C5 tento problém nikdy nemala a aj ked bola baterka slabia, vdy ju pripojilo a nejak naskočila.
Rozhodne ked je nová resp čerstvo nabitá batéria, iaden problém so tartom, celý problém je len v tom, e pri jemnom vybití nepripína tartér. Dá sa s tým i ale nasiera to (a ráno zdruje) Inak po výmene tartéra, ak u raz pripne tartér, tak vdy naskočí. Kedysi som mal aj so tartérom problém. 100kW potrebuje dobrý tartér - vih aby naskočila, so slabím tartérom má problémy. To je fakt. Lene tartér kúpite za 75 čisto nový, take to je v pohode. Len aby ho pripojilo
Tak skúsil som to s tým plusom a síce točila po tom -11°C mraze horie ale naskočila. Bol som s tým u autoelektrikára ktorý sa venuje generálkou tartérov, alternátorov a pod. Zistil e na baterií je slabí jeden článok a e v kombinácií s mrazom to spôsobilo závadu, avak je dos moné e bude chyba aj niekde inde hoci nie vána alebo jednoznačná, lebo s čerstvo nabitou baterkou to nahodí okamite.
Tak ako to tu ktosi písal, počas cvakania vdy zhasli na pol sekundy aj kontrolky. Keďe som sa tu n a fóre o podobnom probléme v súvislosti s 2.0HDi 100kW nedočítal, zrejme bude chyba aj niekde inde. Problém je vak e ak to u raz nahodím s inou baterkou, po pár sekundách beania motora dám tú poôvodnú, pokiaž nie je vyslovene vybitá tak e okamite nabieha economy mode, tak u natočí aj s tou. Preto tá pôvodná otázka e či tam nie je niečo ako snímač napätie, ktoré ked poklesne pod istú hodnotu tak u nepripája tartér. Elektrikár tie podozrieva spínaciu skrinku, avak povedal len e kúpi novú batériu. On ale netuí čo ja som sa u ponavymieňal bateriek a e mi ročne ide tak asi 3 týdne v kuse autonabíjačka :-d Ja fakt ráno ked idem k auto nikdy neviem v zime čo ma čaká a veža krát som musel meni hned bateriu za nabitú aby som vyiel vôbec z domu. Inak dobíjanie 14.2V na volnobeh. Odber prúdu po vypnutí vetkej elektroniky po 2 minútach je podža jumepa tie v pohode, resp 2 roky dozadu v zime ked som to skúal to tak bolo. Druhá C5 tento problém nikdy nemala a aj ked bola baterka slabia, vdy ju pripojilo a nejak naskočila.
Rozhodne ked je nová resp čerstvo nabitá batéria, iaden problém so tartom, celý problém je len v tom, e pri jemnom vybití nepripína tartér. Dá sa s tým i ale nasiera to (a ráno zdruje) :-d Inak po výmene tartéra, ak u raz pripne tartér, tak vdy naskočí. Kedysi som mal aj so tartérom problém. 100kW potrebuje dobrý tartér - vih aby naskočila, so slabím tartérom má problémy. To je fakt. Lene tartér kúpite za 75 čisto nový, take to je v pohode. Len aby ho pripojilo :-D
|
|
22.01.2016 12:47 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910189
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Take baterku, silové kabely a samotný startér jsi vyloučil - kdy to pomocí nataeného drátu k cívce chytlo v situaci, kdy to při startování klíčkem jen cvakalo.
Take bývá u jen BSM, jak psal Jadra, která můe být načatá a nedokáe relé při trochu slabí baterii sepnout.
Nebo kabely a konektory kolem.
Take baterku, silové kabely a samotný startér jsi vyloučil - kdy to pomocí nataeného drátu k cívce chytlo v situaci, kdy to při startování klíčkem jen cvakalo.
Take bývá u jen BSM, jak psal Jadra, která můe být načatá a nedokáe relé při trochu slabí baterii sepnout.
Nebo kabely a konektory kolem.
|
|
22.01.2016 17:02 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910228
|
|
jruze
|
|
|
Dal bych 100% dobrou aku(nejlépe novou)-(mám tu takovejhle asi 5. na které jsem schopen nastartovat kdy nejde ta v autě,ale do auta na provoz bych nedal ani jednu,zkontroloval bych kostru na převodovce , svorky na baterce a i napojení kabelu do svorek.
Dal bych 100% dobrou aku(nejlépe novou)-(mám tu takovejhle asi 5. na které jsem schopen nastartovat kdy nejde ta v autě,ale do auta na provoz bych nedal ani jednu,zkontroloval bych kostru na převodovce , svorky na baterce a i napojení kabelu do svorek.;-)
|
|
22.01.2016 21:30 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
2910301
|
|
yoshimato
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Ďakujem Páni za odpovede. Mám doma ete 3 baterky, ktoré mi zostali či u po predaných alebo havarovaných autách čo sa naej rodine poastili za posledné 4 roky. Ale bude ich treba čím skôr hodi do rotu, a kúpi 2 nové na striedanie. Keď sa vráti Jumep, skúsim sa ho tie popýta čo si o tom myslí a e či diagnostika čosi nenapíe. To čo píete skontrolujem resp nechám skontrolova. Ak by sme niečo mimoriadne nali určite to sem napíem aby ostatní vedeli po čom ís. Nu je to auto preelektrizované a tieto závady sa vdy ukáu práve v mrazoch. V lete aj po mesiaci státia vdy nahodím.
Ďakujem Páni za odpovede. Mám doma ete 3 baterky, ktoré mi zostali či u po predaných alebo havarovaných autách čo sa naej rodine poastili za posledné 4 roky. Ale bude ich treba čím skôr hodi do rotu, a kúpi 2 nové na striedanie. Keď sa vráti Jumep, skúsim sa ho tie popýta čo si o tom myslí a e či diagnostika čosi nenapíe. To čo píete skontrolujem resp nechám skontrolova. Ak by sme niečo mimoriadne nali určite to sem napíem aby ostatní vedeli po čom ís. Nu je to auto preelektrizované a tieto závady sa vdy ukáu práve v mrazoch. V lete aj po mesiaci státia vdy nahodím.
|
|
| |
|
|