| | |
07.12.2014 19:39 -
Re: Vybíjení baterie
|
2762174
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
OK. J.C.
OK. J.C.
|
|
29.09.2015 15:46 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868435
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Ahojte vichni,
mám v C5 autobaterii Bosch S5 008, 77Ah, 27.října to bude rok co byla nová. Minulý týden jsme auto nenastartovali, baterie vybitá. Při snaze auto otevřít dálkově nezablikalo a ani se neodemklo, museli jsme ho odemknout přímo klíčem. Při pokusu o nastartování se jen rozsvítila palubka a ani neotočila, úplně mrtvo. Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit jetě pár vteřin. Zkouíme auto zamknout přímo klíčkem a u nejde ani to, jeliko je v garái nechávám ho nezamčené.
Večer přijel vagr s jinou baterkou 66Ah, není sice u v nejlepí kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a ve se tváří normálně a na to, e se vdy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě není u slyet ven z auta. Měříme dobíjení a pokud si pamatuji dobře ukazovalo to něco kolem 14,5 14,8V. Včera vagr přivezl výe uvedenou baterii Bosch dobitou - měřena zátěovým voltmetrem neklesala pod 11,5V. Dali jsme ji do auta, auto startuje a u není vůbec slyet ten gong. Po pár minutách od zamčení auta klesá odběr na baterce 0,22A + - (skáče to 0,23, 0,24), po dalí cca minutě klesá odběr na 0,03A + - (skáče to 0,02 a 0,04).
Teď bude vagr celý týden pryč, tak uvidíme co se bude dít. Původně jsem myslel, e odela baterka. Co myslíte vy ??
Díky za podněty a odpovědi, Vaek.
Ahojte vichni,
mám v C5 autobaterii Bosch S5 008, 77Ah, 27.října to bude rok co byla nová. Minulý týden jsme auto nenastartovali, baterie vybitá. Při snaze auto otevřít dálkově nezablikalo a ani se neodemklo, museli jsme ho odemknout přímo klíčem. Při pokusu o nastartování se jen rozsvítila palubka a ani neotočila, úplně mrtvo. Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit jetě pár vteřin. Zkouíme auto zamknout přímo klíčkem a u nejde ani to, jeliko je v garái nechávám ho nezamčené.
Večer přijel vagr s jinou baterkou 66Ah, není sice u v nejlepí kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a ve se tváří normálně a na to, e se vdy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě není u slyet ven z auta. Měříme dobíjení a pokud si pamatuji dobře ukazovalo to něco kolem 14,5 14,8V. Včera vagr přivezl výe uvedenou baterii Bosch dobitou - měřena zátěovým voltmetrem neklesala pod 11,5V. Dali jsme ji do auta, auto startuje a u není vůbec slyet ten gong. Po pár minutách od zamčení auta klesá odběr na baterce 0,22A + - (skáče to 0,23, 0,24), po dalí cca minutě klesá odběr na 0,03A + - (skáče to 0,02 a 0,04).
Teď bude vagr celý týden pryč, tak uvidíme co se bude dít. Původně jsem myslel, e odela baterka. Co myslíte vy ??
Díky za podněty a odpovědi, Vaek.
|
|
29.09.2015 16:50 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868506
|
|
ivanivan
|
|
|
Jednou mi tohle dělala baterie. Prý se mohl ulomit kousek desky a někdy patně někam sedl. Auto startuje a jezdí a najednou mrtvo. Nepravidelně. Výměna baterie a v pohodě.
Jednou mi tohle dělala baterie. Prý se mohl ulomit kousek desky a někdy patně někam sedl. Auto startuje a jezdí a najednou mrtvo. Nepravidelně. Výměna baterie a v pohodě.
|
|
29.09.2015 19:00 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868576
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Často to dělají svorky na baterce. Časem zeednou - zoxidujou, no a potom je tam velký přechodový odpor a zlobí to. Vypadá to jako e je to utaený a pevný, ale patně to vodí proud. Chce to sundat a očistit kolíky na baterce. Chybou bývá, kdy to někdo čistí smirkem. Zrníčka smirku se do olova zapíchají a zase je ten kontakt patný. Ideální je to okrábat třeba noem. Pěkně do lesku, svorky taky krábnout, jen aby se setřel prach a případně je stříknout kontoxem. Osobně nic ničím nemau, protoe ta vazelína větinou trochu váe vodu a brzy to začne oxidovat jetě víc. Jen se snaím ty spoje dret v suchu a sem tam je prohlídnu, nebo příleitostně při vyndávání baterie kvůli parkovačce to celý trochu otřu hadrem a znova pevně seroubuju. Kdo má ty rychloupínače, má to o dost jednoduí, já ho mám jen na mínusu.
Často to dělají svorky na baterce. Časem zeednou - zoxidujou, no a potom je tam velký přechodový odpor a zlobí to. Vypadá to jako e je to utaený a pevný, ale patně to vodí proud. Chce to sundat a očistit kolíky na baterce. Chybou bývá, kdy to někdo čistí smirkem. Zrníčka smirku se do olova zapíchají a zase je ten kontakt patný. Ideální je to okrábat třeba noem. Pěkně do lesku, svorky taky krábnout, jen aby se setřel prach a případně je stříknout kontoxem. Osobně nic ničím nemau, protoe ta vazelína větinou trochu váe vodu a brzy to začne oxidovat jetě víc. Jen se snaím ty spoje dret v suchu a sem tam je prohlídnu, nebo příleitostně při vyndávání baterie kvůli parkovačce to celý trochu otřu hadrem a znova pevně seroubuju. Kdo má ty rychloupínače, má to o dost jednoduí, já ho mám jen na mínusu.
|
|
29.09.2015 19:38 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868638
|
|
jumep
|
|
|
podla kludoveho odberu je vsetko ok
podla kludoveho odberu je vsetko ok
|
|
29.09.2015 19:53 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868650
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pokud ta odpověď směřovala ke mě, tak ano, odběr je v pořádku. Ale to a teď, po vyndání a dobití baterie a po jejím opětovným připojení na zřejmě u očitěný kontakty. Zlobilo to před tím, patrně to patně dobíjelo a nebo to nedokázalo otočit startérem, protoe, jak si já osobně myslím, to mělo ten přechodový odpor. Ten není pořád stejný, někdy se to chová normálně a najednou je po dokonalým vedení. Třeba na to má vliv vlhkost, nebo otřesy za jízdy apod. . Rok stará baterie nejspí nebude v háji, pokud s ní někdo nepratil, nebo pokud to není zmetek z výroby. Take po dobití a správným připojení do auta můe zase spolehlivě slouit několik let.
Ale to je jen jedna z moností. Taky můe být něco vadnýho a vybíjí se to z jinýho důvodu.
Pokud ta odpověď směřovala ke mě, tak ano, odběr je v pořádku. Ale to a teď, po vyndání a dobití baterie a po jejím opětovným připojení na zřejmě u očitěný kontakty. Zlobilo to před tím, patrně to patně dobíjelo a nebo to nedokázalo otočit startérem, protoe, jak si já osobně myslím, to mělo ten přechodový odpor. Ten není pořád stejný, někdy se to chová normálně a najednou je po dokonalým vedení. Třeba na to má vliv vlhkost, nebo otřesy za jízdy apod. :nevim. Rok stará baterie nejspí nebude v háji, pokud s ní někdo nepratil, nebo pokud to není zmetek z výroby. Take po dobití a správným připojení do auta můe zase spolehlivě slouit několik let.
Ale to je jen jedna z moností. Taky můe být něco vadnýho a vybíjí se to z jinýho důvodu.
|
|
29.09.2015 21:13 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868709
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Pokud mohu ze své historie pøidat zkuenostik baterkám.
První vìc klesání odbìru je normální, po uzamèení se postupnì testují a odpojují rùzné okruhy a nakonec zùstane jen ovládání èasu a pokud je aktivní alarm tak jen zlomkové napájení.
K údrbì baterie jsem zde èetl, e je patnì vazelína a osmirkovat smirkem. To jsou dva omyly. Smirkové plátno je karborundum a to je vodivé. Neplést si to se smirkovým papírem, tam je pískovec nebo køemík, ale smirkové plátno je vodivé, tey nevadí. A na kontakty se lehce natøe grafitová vazelína. Neváe vodu, uhlík je vodivý a dobøe pøenáí proud a grafik se zaere a mae stále.
No a celkovì k bateriím, je to oblast do kterénikdo nevidí. Koupí se nová a za hodinu je po ní. Koupí se nová a vydrí deset let. Kadopádnì doba ivnotnosti dnes u baterie je 0-nekoneèno spíe podle tìstí na kus. A døíve baterie poklesávaly ve výkonu a v proudu a pomalu odcházely. Dnení baterie odcházejí øádovì v minutách. Staèí zastavit na parkoviti, zamknout, jít si do trafiky pro noviny a pøi návratu je baterie pryè. Nejhorí je to, e se rozpadne èlánek, tím pøeruí okruh a nejde to ani pøez kabely vìtinou nastartovat, pokud je tato baterie pøipojená.
A jako poslední k dotazu a projevu klinkání zvuku a kolísání proudu. Pokud je odporem baterie v poøádku, spíe se to projevuje jako patná kostra kdekoliv, vìtinou ukostøení motoru, ukostøení kabelu od baterie, povytaené nìkteré z relátek, prostì nìkde to vypadá, e je pøechod jiskøením tím se aktivuje ten gong zapojení, odpojení. Baterie jako taková to urèitì nedìlá.
Pokud mohu ze své historie pøidat zkuenostik baterkám.
První vìc klesání odbìru je normální, po uzamèení se postupnì testují a odpojují rùzné okruhy a nakonec zùstane jen ovládání èasu a pokud je aktivní alarm tak jen zlomkové napájení.
K údrbì baterie jsem zde èetl, e je patnì vazelína a osmirkovat smirkem. To jsou dva omyly. Smirkové plátno je karborundum a to je vodivé. Neplést si to se smirkovým papírem, tam je pískovec nebo køemík, ale smirkové plátno je vodivé, tey nevadí. A na kontakty se lehce natøe grafitová vazelína. Neváe vodu, uhlík je vodivý a dobøe pøenáí proud a grafik se zaere a mae stále.
No a celkovì k bateriím, je to oblast do kterénikdo nevidí. Koupí se nová a za hodinu je po ní. Koupí se nová a vydrí deset let. Kadopádnì doba ivnotnosti dnes u baterie je 0-nekoneèno spíe podle tìstí na kus. A døíve baterie poklesávaly ve výkonu a v proudu a pomalu odcházely. Dnení baterie odcházejí øádovì v minutách. Staèí zastavit na parkoviti, zamknout, jít si do trafiky pro noviny a pøi návratu je baterie pryè. Nejhorí je to, e se rozpadne èlánek, tím pøeruí okruh a nejde to ani pøez kabely vìtinou nastartovat, pokud je tato baterie pøipojená.
A jako poslední k dotazu a projevu klinkání zvuku a kolísání proudu. Pokud je odporem baterie v poøádku, spíe se to projevuje jako patná kostra kdekoliv, vìtinou ukostøení motoru, ukostøení kabelu od baterie, povytaené nìkteré z relátek, prostì nìkde to vypadá, e je pøechod jiskøením tím se aktivuje ten gong zapojení, odpojení. Baterie jako taková to urèitì nedìlá.
|
|
29.09.2015 22:03 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868757
|
|
ivanivan
|
|
|
artsvec napsal(a): Baterie po dobití a přezkouení zátěákem vypadá v pohodě, ale také jsem původně myslel, e to bude ona.
Mě se chovala taky normálně, ale někdy ji něco zkratlo. V baterkárně tvrdil,e se to stává. Ulomí se kousek destičky a občas udělá neplechu, pak se posune a zase dobrý.
PS Asi bych zkusil reklamaci.
Mě se chovala taky normálně, ale někdy ji něco zkratlo. V baterkárně tvrdil,e se to stává. Ulomí se kousek destičky a občas udělá neplechu, pak se posune a zase dobrý.
PS Asi bych zkusil reklamaci.
|
|
30.09.2015 05:51 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868788
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Děkuji vem za reakce. Svorky na baterce jsou obě zacvakávací a drí dobře a co jsme koukali jsou i čisté (zkusíme jetě očistit lépe). Jestli je v baterce ulomený kousek desky nevím, ale budu zvaovat tu reklamaci. Mě nejvíc zarazilo to chování při vybité baterce: Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit jetě pár vteřin. A také tohle: Večer přijel vagr s jinou baterkou 66Ah, není sice u v nejlepí kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a ve se tváří normálně a na to, e se vdy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě není u slyet ven z auta. Jestli jsem dobře pochopil, tak ten gong signalizoval patnou kostru ?
e jsou baterky taková loterie, buď má těstí nebo né vím dobře. Po 25 letech na vozíku, kdy ve vozíkách pouívám trakční baterie mám bohaté zkuenosti. Za posledních pár roků la kvalita baterií straně dolů a je úplně jedno co je to za značku. Sehnat kvalitní trakční baterky je u snad nemoné a to u nemluvím kolik za ně chtějí.
Děkuji vem za reakce. Svorky na baterce jsou obě zacvakávací a drí dobře a co jsme koukali jsou i čisté (zkusíme jetě očistit lépe). Jestli je v baterce ulomený kousek desky nevím, ale budu zvaovat tu reklamaci. Mě nejvíc zarazilo to chování při vybité baterce: Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit jetě pár vteřin. A také tohle: Večer přijel vagr s jinou baterkou 66Ah, není sice u v nejlepí kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a ve se tváří normálně a na to, e se vdy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě není u slyet ven z auta. Jestli jsem dobře pochopil, tak ten gong signalizoval patnou kostru ?
e jsou baterky taková loterie, buď má těstí nebo né vím dobře. Po 25 letech na vozíku, kdy ve vozíkách pouívám trakční baterie mám bohaté zkuenosti. Za posledních pár roků la kvalita baterií straně dolů a je úplně jedno co je to za značku. Sehnat kvalitní trakční baterky je u snad nemoné a to u nemluvím kolik za ně chtějí.
|
|
30.09.2015 07:14 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868805
|
|
jruze
|
|
|
artsvec napsal(a): Děkuji vem za reakce. Svorky na baterce jsou obě zacvakávací a drí dobře a co jsme koukali jsou i čisté (zkusíme jetě očistit lépe). Jestli je v baterce ulomený kousek desky nevím, ale budu zvaovat tu reklamaci. Mě nejvíc zarazilo to chování při vybité baterce: Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit jetě pár vteřin. A také tohle: Večer přijel vagr s jinou baterkou 66Ah, není sice u v nejlepí kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a ve se tváří normálně a na to, e se vdy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě není u slyet ven z auta. Jestli jsem dobře pochopil, tak ten gong signalizoval patnou kostru ?
e jsou baterky taková loterie, buď má těstí nebo né vím dobře. Po 25 letech na vozíku, kdy ve vozíkách pouívám trakční baterie mám bohaté zkuenosti. Za posledních pár roků la kvalita baterií straně dolů a je úplně jedno co je to za značku. Sehnat kvalitní trakční baterky je u snad nemoné a to u nemluvím kolik za ně chtějí.
Mohla to být nějaká anomálie - neusnulo auto - některý počítač - moná se to nebude opakovat pokud ano vysledovat který - stává se e auto jakoby usne(klesne klidovej odběr a za chvilku se zase zvedne - můe to dělat třeba i displej
Mohla to být nějaká anomálie - neusnulo auto - některý počítač - moná se to nebude opakovat pokud ano vysledovat který - stává se e auto jakoby usne(klesne klidovej odběr a za chvilku se zase zvedne - můe to dělat třeba i displej
|
|
30.09.2015 16:31 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868935
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Ten gong se ozývá z důvodu poklesu nebo navýení proudu, to znamená e kdy zabouchne dveře a zhasnou světla uvnitř poklesne odběr a tím se zvýí proud v baterce a registruje to připojení tím, e oznámí dostatek proudu, jakmile udělá cokoliv, proud klesne a ozve se gong, e to kleslo a tak dokola, je to na hraně s vybitím baterie nebo je někde nepropojená kostra.
Samozřejmě můe být vadná baterka, doporučuji ji vyzkouet v jiném autě.
Ten gong se ozývá z důvodu poklesu nebo navýení proudu, to znamená e kdy zabouchne dveře a zhasnou světla uvnitř poklesne odběr a tím se zvýí proud v baterce a registruje to připojení tím, e oznámí dostatek proudu, jakmile udělá cokoliv, proud klesne a ozve se gong, e to kleslo a tak dokola, je to na hraně s vybitím baterie nebo je někde nepropojená kostra.
Samozřejmě můe být vadná baterka, doporučuji ji vyzkouet v jiném autě.
|
|
30.09.2015 17:06 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868936
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tridac napsal(a): Ten gong se ozývá z důvodu poklesu nebo navýení proudu, to znamená e kdy zabouchne dveře a zhasnou světla uvnitř poklesne odběr a tím se zvýí proud v baterce a registruje to připojení tím, e oznámí dostatek proudu, jakmile udělá cokoliv, proud klesne a ozve se gong, e to kleslo a tak dokola, je to na hraně s vybitím baterie nebo je někde nepropojená kostra.
Samozřejmě můe být vadná baterka, doporučuji ji vyzkouet v jiném autě.
Kdy byla baterka vybitá ozýval se ten gong hlasitě, e jsem ho slyel i ven před auto. Po připojen náhradní baterky, která je jen 66Ah a u je slabí měla necelých 12V se gong ozýval slabě, e byl slyet jen v autě, ven jsem ho u neslyel. Je tedy hlasitost gongu přímo úměrná nabití resp. vybití baterky ?
Díky
Kdy byla baterka vybitá ozýval se ten gong hlasitě, e jsem ho slyel i ven před auto. Po připojen náhradní baterky, která je jen 66Ah a u je slabí měla necelých 12V se gong ozýval slabě, e byl slyet jen v autě, ven jsem ho u neslyel. Je tedy hlasitost gongu přímo úměrná nabití resp. vybití baterky ?
Díky
|
|
30.09.2015 17:11 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868937
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Je to alarm poklesu proudu, při poklesu můe dojít k pokození některý obvodů, proto upzorňuje na patný stav proudu a nedostatek. Auto elektronika má v sobě něco jako kontrolní systém, kolik má proudu pro nastartování, ve ostatní je podřadné a odpojí to při startování, pokud rozezná, e má málo proudu pro start, spustí alarm.
Ale jak říkám, můe to být i patnou kostrou, protoe to co popisuje e jsi dal jinou baterku a lo to slaběji, sice je větí proud, ale mělo by to být dostatečné pokud tedy netsetuje přímo objem proudu baterie, to u si nejsem jistý.
Otestoval bych baterku skutečně jinak, jinde, na jiném autě nebo přez měřič, ale po odpojení z auta aby nebyla zatíena kabelama, mě to přijde, e je tam někde patný okruh propojení.
Je to alarm poklesu proudu, při poklesu můe dojít k pokození některý obvodů, proto upzorňuje na patný stav proudu a nedostatek. Auto elektronika má v sobě něco jako kontrolní systém, kolik má proudu pro nastartování, ve ostatní je podřadné a odpojí to při startování, pokud rozezná, e má málo proudu pro start, spustí alarm.
Ale jak říkám, můe to být i patnou kostrou, protoe to co popisuje e jsi dal jinou baterku a lo to slaběji, sice je větí proud, ale mělo by to být dostatečné pokud tedy netsetuje přímo objem proudu baterie, to u si nejsem jistý.
Otestoval bych baterku skutečně jinak, jinde, na jiném autě nebo přez měřič, ale po odpojení z auta aby nebyla zatíena kabelama, mě to přijde, e je tam někde patný okruh propojení.
|
|
30.09.2015 18:11 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868949
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tridac napsal(a): Je to alarm poklesu proudu, při poklesu můe dojít k pokození některý obvodů, proto upzorňuje na patný stav proudu a nedostatek. Auto elektronika má v sobě něco jako kontrolní systém, kolik má proudu pro nastartování, ve ostatní je podřadné a odpojí to při startování, pokud rozezná, e má málo proudu pro start, spustí alarm.
Ale jak říkám, můe to být i patnou kostrou, protoe to co popisuje e jsi dal jinou baterku a lo to slaběji, sice je větí proud, ale mělo by to být dostatečné pokud tedy netsetuje přímo objem proudu baterie, to u si nejsem jistý.
Otestoval bych baterku skutečně jinak, jinde, na jiném autě nebo přez měřič, ale po odpojení z auta aby nebyla zatíena kabelama, mě to přijde, e je tam někde patný okruh propojení.
Baterku jsme měli venku, dobili jsme ji a zkoueli zátěový voltmetrem, kdy v zátěi neklesala pod 11,5V.
Baterku jsme měli venku, dobili jsme ji a zkoueli zátěový voltmetrem, kdy v zátěi neklesala pod 11,5V.
|
|
30.09.2015 18:51 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868956
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
voltmetrem se mìøí napìtí, které je k nièemu. Musí se zkouet zátìovým ampermetrem s odporem, proud je to co nedrí, napìtí se mìøit nemusí, pokud nemá proud, nefunguje. Voltmetrem ukazuje 11,5 i kdy je totálnì k nièemu a znièená, staèí 0,1A proudu a udrí si napìtí. Proto je nutné testovat proudový odbìr odporem na mìøièi ampérù. Mají to nìkteré nabíjeèky v sobì, ale jinak je to i samostatný odporový mìøiè.
Toto je pøímo na nae baterky
.link.
no a pak jsou normální testery digital .link. nebo tady .link.
zhruba po 10 sekundách ukáe odporovou kapacitu zda udrí baterka proud, ale nevím zda se vyplatí toto kupovat na jedno mìøení za 5 let, ale jinak to zmìøí v kterémkoliv servise
voltmetrem se mìøí napìtí, které je k nièemu. Musí se zkouet zátìovým ampermetrem s odporem, proud je to co nedrí, napìtí se mìøit nemusí, pokud nemá proud, nefunguje. Voltmetrem ukazuje 11,5 i kdy je totálnì k nièemu a znièená, staèí 0,1A proudu a udrí si napìtí. Proto je nutné testovat proudový odbìr odporem na mìøièi ampérù. Mají to nìkteré nabíjeèky v sobì, ale jinak je to i samostatný odporový mìøiè.
Toto je pøímo na nae baterky
http://www.bje.cz/article.php?id=zateze&part=5
no a pak jsou normální testery digital http://www.otos.cz/tester-autobaterie/tester-aku-fy-64-c-26or/ nebo tady http://www.rr-naradi.cz/odporovy-tester-autobaterii-telwin-t125
zhruba po 10 sekundách ukáe odporovou kapacitu zda udrí baterka proud, ale nevím zda se vyplatí toto kupovat na jedno mìøení za 5 let, ale jinak to zmìøí v kterémkoliv servise
|
|
30.09.2015 19:11 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868966
|
|
kleki
|
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 72 |
|
|
Pridám sem aj ja jednu skúsenos. Na jar sa mi stalo , e som nenatočil auto len káblami cez druhý akumulátor. Skúsil som najsôr dobi , ale za pár dní sa to zopakovalo. No nič pomyslel so si e akumulátor v ahu a tak som kúpil nový Bosch S4 74Ah. O pár dní znova a tak mi to nedalo a zmeral som kžudový odber. Nameral som niečo podobné , pri plnom uspatí auta po cca 5 minútach som nameral cca 200mA. Začal som rozmýža čo by to mohlo robi a vybavilo sa mi e občas mi robilo problémy otváranie okna na kufrových dverách, ale naozaj iba občas sa samovolne otvorilo. Káble o.k. take problém vo vypinači. Vypínač som na skúku odpojil a odvtedy mi akumulátor u nevybilo. Dodnes ho mám odpojený, u by som ho aj mohol vymeni ale zatiaž mi nechýba otváranie okna tak to nerieim.
Pridám sem aj ja jednu skúsenos. Na jar sa mi stalo , e som nenatočil auto len káblami cez druhý akumulátor. Skúsil som najsôr dobi , ale za pár dní sa to zopakovalo. No nič pomyslel so si e akumulátor v ahu a tak som kúpil nový Bosch S4 74Ah. O pár dní znova a tak mi to nedalo a zmeral som kžudový odber. Nameral som niečo podobné , pri plnom uspatí auta po cca 5 minútach som nameral cca 200mA. Začal som rozmýža čo by to mohlo robi a vybavilo sa mi e občas mi robilo problémy otváranie okna na kufrových dverách, ale naozaj iba občas sa samovolne otvorilo. Káble o.k. take problém vo vypinači. Vypínač som na skúku odpojil a odvtedy mi akumulátor u nevybilo. Dodnes ho mám odpojený, u by som ho aj mohol vymeni :nevim ale zatiaž mi nechýba otváranie okna tak to nerieim.
|
|
30.09.2015 19:28 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868971
|
|
Tridac
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 183 |
|
|
Tìch 150-250mA je odbìr hodin v rádiu a v autì, to jsou pamìtové èipy elektroniky, které jsou normální u veho. Stálý odbìr je v rozvodech, které hlídají èas, pamìti rádia nebo dvd a podobnì. Jsou to minimální odbìry. Spínaè okna nebo ovládání by mìl mnohem vìtí odbìr proudu, klidnì to lze i zmìøit, ale co je asi nejdùleitìjí, pokud zamkne auto klíèem nebo dálkou pak odpojí proud z vedení a nejde do spínaèù zámkù vùbec nic, ty jsou odpojené do doby ne dá opìt pøíkaz k zapnutí, pak se zase rozjede proud do spínaèe. Mùe to vyzkouet, kdy zamkne auto, klidnì si spoj kabely od kteréhokoliv zámku dveøí, nefunguje to, je to bez proudu ne tomu zase pøijde povel, který to zapne. Pøi zamknutí dálkou zadní okno nejde otevøít tlaèítkem ani kdyby to bylo nové v poøádku stejnì jako kufr nebo dveøe, není tam proud.
Pokud se ti samovolnì otvíralo okno, ano, to samozøejmì mùe, ale jen v pøípadì jízdy nebo zapnutého systému auta kdy je odemèené nebo v provozu, jinak je bez proudu. Vechny spínaèe dálkjového zamykání mají koncové cpínaèe, ve chvíli kdy odemkne nebo zamkne okamitì odpojí proud. Pokud by to neudìlalo, spínaè shoøí, kontakty nebo plast ale zùstane to poøád otevøené a nepùjde to zavøít nebo otevøít, záleí v teré poloze se zasekne, ale odpálí to spíe pojistku nebo se spálí vinutí ne aby to vybilo baterku. Kadopádnì tuto chybu umí i systém centrálu sám rozpoznat a ihned to vyhodnotí tím, e auto nezamkne nebo nezablikají svìtla uzamèení protoe je systém v závadì, testuje se to samo otevøené i zavøené. Pokud nechá pootevøené dveøe, zacvaká to, ale nezabliká, mùe vyzkouet s pootevøenými dveømi. Dokonce i kdy nechá pùtìné rádio v pohotovosti, nezablikají ti smìrovky pøi zamèení, eviduje chybu. Pokud by el stále proud do tlaèítka okna, bude stále cvakat dálkový ovladaè zámku, potoe vyøadí koncový spínaè.
Ale mùe se dít i nìco mezi nebem a zemí co nikdo nevymyslí, za 40 let praxe jsem vidìl jak se øíká i zázraky v motorech.
Tìch 150-250mA je odbìr hodin v rádiu a v autì, to jsou pamìtové èipy elektroniky, které jsou normální u veho. Stálý odbìr je v rozvodech, které hlídají èas, pamìti rádia nebo dvd a podobnì. Jsou to minimální odbìry. Spínaè okna nebo ovládání by mìl mnohem vìtí odbìr proudu, klidnì to lze i zmìøit, ale co je asi nejdùleitìjí, pokud zamkne auto klíèem nebo dálkou pak odpojí proud z vedení a nejde do spínaèù zámkù vùbec nic, ty jsou odpojené do doby ne dá opìt pøíkaz k zapnutí, pak se zase rozjede proud do spínaèe. Mùe to vyzkouet, kdy zamkne auto, klidnì si spoj kabely od kteréhokoliv zámku dveøí, nefunguje to, je to bez proudu ne tomu zase pøijde povel, který to zapne. Pøi zamknutí dálkou zadní okno nejde otevøít tlaèítkem ani kdyby to bylo nové v poøádku stejnì jako kufr nebo dveøe, není tam proud.
Pokud se ti samovolnì otvíralo okno, ano, to samozøejmì mùe, ale jen v pøípadì jízdy nebo zapnutého systému auta kdy je odemèené nebo v provozu, jinak je bez proudu. Vechny spínaèe dálkjového zamykání mají koncové cpínaèe, ve chvíli kdy odemkne nebo zamkne okamitì odpojí proud. Pokud by to neudìlalo, spínaè shoøí, kontakty nebo plast ale zùstane to poøád otevøené a nepùjde to zavøít nebo otevøít, záleí v teré poloze se zasekne, ale odpálí to spíe pojistku nebo se spálí vinutí ne aby to vybilo baterku. Kadopádnì tuto chybu umí i systém centrálu sám rozpoznat a ihned to vyhodnotí tím, e auto nezamkne nebo nezablikají svìtla uzamèení protoe je systém v závadì, testuje se to samo otevøené i zavøené. Pokud nechá pootevøené dveøe, zacvaká to, ale nezabliká, mùe vyzkouet s pootevøenými dveømi. Dokonce i kdy nechá pùtìné rádio v pohotovosti, nezablikají ti smìrovky pøi zamèení, eviduje chybu. Pokud by el stále proud do tlaèítka okna, bude stále cvakat dálkový ovladaè zámku, potoe vyøadí koncový spínaè.
Ale mùe se dít i nìco mezi nebem a zemí co nikdo nevymyslí, za 40 let praxe jsem vidìl jak se øíká i zázraky v motorech.
|
|
30.09.2015 19:36 -
Re: Vybíjení baterie
|
2868972
|
|
kleki
|
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 72 |
|
|
Ja viem e pri zamknutom aute nejde otvori zadné okno ale tipujem e problém nastával pred zamknutím auta e nedolo k celkovému uspatiu vetkých počítačov a vymlátilo to akumulátor. Ako vravím po odpojení tlačidla na otváranie okna to prestalo.
Ja viem e pri zamknutom aute nejde otvori zadné okno ale tipujem e problém nastával pred zamknutím auta e nedolo k celkovému uspatiu vetkých počítačov a vymlátilo to akumulátor. Ako vravím po odpojení tlačidla na otváranie okna to prestalo.
|
|
| |
|
|