| | |
21.02.2013 09:42 -
Dojezd na akumulátor
|
2550130
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Nazdar pánové. Potřebuju rychlopomoc - respektive včasnou odpověd dřív, ne se do něčeho neuváenýho pustim. Měl jsem auto v servisu - začala pokvikávat napínací kladka řemenu přísluenství. Nejsem člověk, který nechává zacházet věci do krajností a v případě auta při prvních známkách opotřebení dílu radi hned měním za nový a s tím jsem dal vozejk do dílny. Je to velice sluný autoservis se kterým mám jen ty nejlepí zkuenosti. s majitelem se znám velmi dobře osobně a on ví, e pokud najde mechanik cokoliv ničemnýho i mimo rozsah sjednané opravy, tak nejni poroblém, kdy to po konzulatci vymění. A mechanik nael mj. i načatou volnoběku altíku (je tam vůbec něco takového?) a vyměnil i tu, čili el altík ven. auto jsem si včera převzal a ve se zdálo O.K. Dnes cestou do práce mě cca 15min přd dojezdem upozornil kontrolní systém, e přestalo pracovat dobíjení, co potvrdil i display palubního napětí - 11,5V. povypínal jsem světla, rádio, ventilátor jsem stáhl na minimum. Do roboty jsem dojel bez potíí a jsem si jistý, e auto půjde bez problémů nastartovat, ale potřebuju se dostat do Prahy do servisu, co je cca 90km. A tekonc k věci - dá to aku? je vcelku v dobrým stavu, ale nejnovějí u nejni (3 roky stará Varta silver) Co mě napadá za el spotřebiče, který se nedají vtpnout - denní svícení, servo řízení, hydraulická pumpa BHI, samozřejmě řídící elektronika. tohle ve odhaduji nebude mít malou spotřebu a je otázkajak se zachová BSI a definitivně pochopí, e se blíí k nějaké stanovené hranici minimálního napětí. Copa se stane?
Upřímě - chybu udělá kadý a nechce se mi stavět servisáka do role "posralst to, tak sem nakvač s odtahovkou" Je to dobrej kluk a rád mu vyjdu vstříc, tím e se tam pokusim dostat sám, ael rád bych věděl, co mě můe potkat, případně - jsou li známy nějaké symptomu blíícího se kolapsu systémů.
díky za případné reakce.
BTW - jetě k opravě v servisu - jak napínák, tak volnoběka altiku, odeli díky slaný vodě nalapaný autem při jízdě po dálnici. uvauju váně o nějakym papundeklovym saltbrejkru před chladič...
Nazdar pánové. Potřebuju rychlopomoc - respektive včasnou odpověd dřív, ne se do něčeho neuváenýho pustim. Měl jsem auto v servisu - začala pokvikávat napínací kladka řemenu přísluenství. Nejsem člověk, který nechává zacházet věci do krajností a v případě auta při prvních známkách opotřebení dílu radi hned měním za nový a s tím jsem dal vozejk do dílny. Je to velice sluný autoservis se kterým mám jen ty nejlepí zkuenosti. s majitelem se znám velmi dobře osobně a on ví, e pokud najde mechanik cokoliv ničemnýho i mimo rozsah sjednané opravy, tak nejni poroblém, kdy to po konzulatci vymění. A mechanik nael mj. i načatou volnoběku altíku (je tam vůbec něco takového?) a vyměnil i tu, čili el altík ven. auto jsem si včera převzal a ve se zdálo O.K. Dnes cestou do práce mě cca 15min přd dojezdem upozornil kontrolní systém, e přestalo pracovat dobíjení, co potvrdil i display palubního napětí - 11,5V. povypínal jsem světla, rádio, ventilátor jsem stáhl na minimum. Do roboty jsem dojel bez potíí a jsem si jistý, e auto půjde bez problémů nastartovat, ale potřebuju se dostat do Prahy do servisu, co je cca 90km. A tekonc k věci - dá to aku? je vcelku v dobrým stavu, ale nejnovějí u nejni (3 roky stará Varta silver) Co mě napadá za el spotřebiče, který se nedají vtpnout - denní svícení, servo řízení, hydraulická pumpa BHI, samozřejmě řídící elektronika. tohle ve odhaduji nebude mít malou spotřebu a je otázkajak se zachová BSI a definitivně pochopí, e se blíí k nějaké stanovené hranici minimálního napětí. Copa se stane?
Upřímě - chybu udělá kadý a nechce se mi stavět servisáka do role "posralst to, tak sem nakvač s odtahovkou" Je to dobrej kluk a rád mu vyjdu vstříc, tím e se tam pokusim dostat sám, ael rád bych věděl, co mě můe potkat, případně - jsou li známy nějaké symptomu blíícího se kolapsu systémů.
díky za případné reakce.
BTW - jetě k opravě v servisu - jak napínák, tak volnoběka altiku, odeli díky slaný vodě nalapaný autem při jízdě po dálnici. uvauju váně o nějakym papundeklovym saltbrejkru před chladič... :-)
|
|
21.02.2013 09:49 -
Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz
|
2550131
|
|
jumep
|
|
|
neda, mozno 10km, ani to nie asi
neda, mozno 10km, ani to nie asi
|
|
21.02.2013 14:08 -
Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz
|
2550143
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
wtf?!... vdy to není elektromobil... v autě je 75Ah aku. souhrnou spotřebu nejnutnějích výe uvedených spotřebičů odhaduji na +- 20A, co je teoreticky více, ne 3 hodiny. uváím-li kondici aku +-75%, zimu (cca -3grd), oněch ji ujetých cca 10 min a nutnost jednou nastartovat a havit, tak to musí min 45 min dát... v autě mám palubní digivoltmetr a pokud napětí padne pod 8V (co beru jako počátek hraniční hodnoty pro korektní fungování elektroniky), tak zakormidluju na neblií odpočivadlo a frajer vyráí s odtahovkou...
wtf?!... vdy to není elektromobil... :-) v autě je 75Ah aku. souhrnou spotřebu nejnutnějích výe uvedených spotřebičů odhaduji na +- 20A, co je teoreticky více, ne 3 hodiny. uváím-li kondici aku +-75%, zimu (cca -3grd), oněch ji ujetých cca 10 min a nutnost jednou nastartovat a havit, tak to musí min 45 min dát... v autě mám palubní digivoltmetr a pokud napětí padne pod 8V (co beru jako počátek hraniční hodnoty pro korektní fungování elektroniky), tak zakormidluju na neblií odpočivadlo a frajer vyráí s odtahovkou... :-)
|
|
21.02.2013 14:25 -
Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz
|
2550152
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Osobní zkuenost: Praskl mi napínák řemene, dojezd z Mladé Voice do Mratína jen na baterku. Podmínky: baterie 2roky, odpolední hodiny, slabý provoz, vypnuty vechny spotřebiče, denní svícení (LEDky), vzdálenost cca 60km. Po opravě dokonce lo nastartovat.
Osobní zkuenost: Praskl mi napínák řemene, dojezd z Mladé Voice do Mratína jen na baterku. Podmínky: baterie 2roky, odpolední hodiny, slabý provoz, vypnuty vechny spotřebiče, denní svícení (LEDky), vzdálenost cca 60km. Po opravě dokonce lo nastartovat.
|
|
21.02.2013 15:46 -
Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz
|
2550164
|
|
jumep
|
|
|
ono uz len ten economy mode je tam na to aby to nevymlatilo baterku
samotne pocitace bez vsetkeho maju nejaky odber
vlastna skusenost - bez altiku ZX (ktory nemal nic v podstate, len jednobod a riadiacku) 40km a chciplo (asi 30m od servisu)
sused ibiza s el. servom, 25km - postupne umieralo cele auto
C5 som neskusal, ale si zober kolko A bere len samotne servo, motor/jednotka ABS, vstrekvanie, BSI ...
ono uz len ten economy mode je tam na to aby to nevymlatilo baterku
samotne pocitace bez vsetkeho maju nejaky odber
vlastna skusenost - bez altiku ZX (ktory nemal nic v podstate, len jednobod a riadiacku) 40km a chciplo (asi 30m od servisu)
sused ibiza s el. servom, 25km - postupne umieralo cele auto
C5 som neskusal, ale si zober kolko A bere len samotne servo, motor/jednotka ABS, vstrekvanie, BSI ...
|
|
21.02.2013 16:10 -
Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz
|
2550167
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
Tak... osobni zkusenost take. Dobijeni vypadlo rano 10 min pred dojezdem. Najeto cca 8km. Start odpoledne v 14:51. Napeti na aku pri nastartovanem motoru 11,4. Dojezd po vlastnich do servisu f Praglu v 15:55. Vzdalenost 87 km. Napeti na baterce 8,2. Motor i management podvozku a komfortu fungoval naprosto v poho. Podminky. Baterka stara cca 3 yary. Teplota -3. Krom ventilatoru na nejnizsi stupen vse vypnutelne vypnuto. Odhaduju, ze za optimalnich podminek se tedy takovych cca 100km dojet da... tekonc y me zajimalo, na co f servisovi prijdou.
Tak... osobni zkusenost take. Dobijeni vypadlo rano 10 min pred dojezdem. Najeto cca 8km. Start odpoledne v 14:51. Napeti na aku pri nastartovanem motoru 11,4. Dojezd po vlastnich do servisu f Praglu v 15:55. Vzdalenost 87 km. Napeti na baterce 8,2. Motor i management podvozku a komfortu fungoval naprosto v poho. Podminky. Baterka stara cca 3 yary. Teplota -3. Krom ventilatoru na nejnizsi stupen vse vypnutelne vypnuto. Odhaduju, ze za optimalnich podminek se tedy takovych cca 100km dojet da... tekonc y me zajimalo, na co f servisovi prijdou.
|
|
21.02.2013 18:50 -
Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz
|
2550200
|
|
Darja
|
|
|
já dojela bez altíku přes 80km.... někde jsem to tu u řeila
.link.
já dojela bez altíku přes 80km.... někde jsem to tu u řeila
http://www.c5club.cz/diskuze/elektrika-elektronika-multimedia/1108701-problem-s-dobijenim/4/#.USZeUGex2So
|
|
21.02.2013 20:12 -
Re: Dojezd na akumulátor
|
2550221
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|
|
jak jsem slibil - dovětek.... důvod pomrvený tlumič torzních kmitů na řemenici altiku... Jinak - podle charakteristiky poklesu napětí v autě se určitě nedá odhadnout doba výde. pokles je poměrně nelineární. zpočátku jsem si dokonce myslel, e prostě jen prokluzuje řemenice a altik se oulá. napětí se prvních cca 20 min drelo na 11,4 - 11,3. pak za dalích 20 min padlo na 10,4 a pak u to lo rychle dolu. ECO mode se za jízdy neaktivuje a ani system krom hláky o chybě dobíjení u ádné dalí warningy neprodukuje. patrně by to dopadlo poklidným umřením bez hysterických scén.
jak jsem slibil - dovětek.... důvod pomrvený tlumič torzních kmitů na řemenici altiku... Jinak - podle charakteristiky poklesu napětí v autě se určitě nedá odhadnout doba výde. pokles je poměrně nelineární. zpočátku jsem si dokonce myslel, e prostě jen prokluzuje řemenice a altik se oulá. napětí se prvních cca 20 min drelo na 11,4 - 11,3. pak za dalích 20 min padlo na 10,4 a pak u to lo rychle dolu. ECO mode se za jízdy neaktivuje a ani system krom hláky o chybě dobíjení u ádné dalí warningy neprodukuje. patrně by to dopadlo poklidným umřením bez hysterických scén.
|
|
22.02.2013 08:08 -
Re: Dojezd na akumulátor
|
2550402
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
Mne vyskočil remeň minulý rok (pravdepodobne mačka spala pri motore a pri tartovaní )
Auto v pohode bealo celú hodinu do práce so vetkým prísluenstvom (svetlá, rádio), po ceste aj 2x stop/tart motora či to nie je nejaká blbos elektroniky. V práci mi nedalo a otvoril som kapotu - remeň sa hompážal na hornej kladke. Tak som hneď skočil do servisu s remeňom v ruke, kde to promptne nahodili.
Jediná vec čo ma hnevá je, e hláka o chybe dobíjania sa objaví a cca 5 min!!! po natartovaní. WTF? To väčina vyhodnotí ako chybu kontaktu (svorka batérie, atď.) ktorá sa prejaví pri prejazde diery alebo zblbnutú elektroniku. To nemôe signalizova okamite po natartovaní/objavení chyby? Vtedy bez problémov otvorím kapotu a mrknem čo sa deje...
Mne vyskočil remeň minulý rok (pravdepodobne mačka spala pri motore a pri tartovaní :nevim)
Auto v pohode bealo celú hodinu do práce so vetkým prísluenstvom (svetlá, rádio), po ceste aj 2x stop/tart motora či to nie je nejaká blbos elektroniky. V práci mi nedalo a otvoril som kapotu - remeň sa hompážal na hornej kladke. Tak som hneď skočil do servisu s remeňom v ruke, kde to promptne nahodili.
Jediná vec čo ma hnevá je, e hláka o chybe dobíjania sa objaví a cca 5 min!!! po natartovaní. WTF? To väčina vyhodnotí ako chybu kontaktu (svorka batérie, atď.) ktorá sa prejaví pri prejazde diery alebo zblbnutú elektroniku. To nemôe signalizova okamite po natartovaní/objavení chyby? Vtedy bez problémov otvorím kapotu a mrknem čo sa deje...
|
|
22.02.2013 09:11 -
Re: Dojezd na akumulátor
|
2550407
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
přesně jak píe sgt, mně kdy odeel alternátor, tak jsem si nejdřív vimnul, e je ručička ukazatele aku proklatě nízko a a po nějaké době naskočila hláka na displeji
přesně jak píe sgt, mně kdy odeel alternátor, tak jsem si nejdřív vimnul, e je ručička ukazatele aku proklatě nízko a a po nějaké době naskočila hláka na displeji
|
|
22.02.2013 20:08 -
Re: Dojezd na akumulátor
|
2550578
|
|
jumep
|
|
|
jj, s tym suhlasim, je tam strasna prodleva kym zahlasi problem dobijania, zjavne tym odfiltrovavaju nejake zataze pri spotrebicoch
jj, s tym suhlasim, je tam strasna prodleva kym zahlasi problem dobijania, zjavne tym odfiltrovavaju nejake zataze pri spotrebicoch
|
|
22.02.2013 21:19 -
Re: Dojezd na akumulátor
|
2550621
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Vy máte aspoň "voltmeter". Ale ja mám len kontrolku a tá si veselo zhasla aj keď bol alternátor na stole poloený. Hláka iadna ani nič. Ale to je normálne aj u C3 atď.. Tam sa prvý ozve airbag a potom postupne vypadáva celé auto. Ale dobíjanie je tíko... Dúfam, e je tak rieené aj mazanie...
Vy máte aspoň "voltmeter". Ale ja mám len kontrolku a tá si veselo zhasla aj keď bol alternátor na stole poloený. Hláka iadna ani nič. Ale to je normálne aj u C3 atď.. Tam sa prvý ozve airbag a potom postupne vypadáva celé auto. Ale dobíjanie je tíko... Dúfam, e je tak rieené aj mazanie...
|
|
| |
|
|