| | |
09.10.2012 06:31 -
Přepětí v systému
|
2511604
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Tak vám popíi, jak mě moje C5 poprvé nedovezla domů. Vyjídíme od tchánů je večer tma, nastartujeme a ejhle počítač zahlásí Braking faulty a rozsvítí se oranový Servis. ena u začíná plait, já jsem jetě v klidu. Vyjídíme a po ujetí 20m motor kube, při přidání plynu padají vechny ručičky do nulové polohy, ve zhasíná včetně venkovních světel, jediné co svítí je červený Servis. Vyspínáme motor a zkouíme znovu startovat co se podařilo a také se nám daří popojet na parkovitě. Volám vagrovi a bere diagnostiku a přijede pro nás. Mezitím jsem problém konzultoval s Martinem-autodiag, tímto mu jetě jednou děkuji za pomoc. První podezření bylo, e v důsledku podpětí se zbláznily jednotky. Přijídí vagr s tátou a zjitují, e je cítit baterka, následně diagnostikou zjiují, e problémy způsobuje přepětí, konkrétně 17V. Závada jasná regulátor alternátoru. V důsledku přepětí nefungovala hydraulika, světla dálková ani tlumená, neel pravý blinkr a ani koncová světla, palubní počítač hlásil různé chybové hláky. Fungoval levý blinkr, přední i zadní mlhová světla. Tedy se táta rozhodl, e pozapínáme ve tak aby to spotřebovávalo co nejvíc proudu, a e zkusí na málo plynu těch 18km dojet ke vagrovi do dílny, toto se podařilo. Jetě chci zmínit, e alternátor jsme před 3 rokama dávali nový - začala hrozně ječet volnoběka a jeliko byl celý alternátor za dobrou cenu, tak se dal nový. Po namontování nového regulátoru alternátoru, smazání vech chyb(a e jich tam bylo), výměně popraskaných árovek(ve co nesvítilo byly popraskané árovky) u zase C5 v pohodě funguje. Baterka dostala asi sluný záhul, take jestli má odejít a to stihne letos v zimě, protoe do přítího léta je jetě v záruce.
Tak vám popíi, jak mě moje C5 poprvé nedovezla domů. Vyjídíme od tchánů je večer tma, nastartujeme a ejhle počítač zahlásí Braking faulty a rozsvítí se oranový Servis. ena u začíná plait, já jsem jetě v klidu. Vyjídíme a po ujetí 20m motor kube, při přidání plynu padají vechny ručičky do nulové polohy, ve zhasíná včetně venkovních světel, jediné co svítí je červený Servis. Vyspínáme motor a zkouíme znovu startovat co se podařilo a také se nám daří popojet na parkovitě. Volám vagrovi a bere diagnostiku a přijede pro nás. Mezitím jsem problém konzultoval s Martinem-autodiag, tímto mu jetě jednou děkuji za pomoc. První podezření bylo, e v důsledku podpětí se zbláznily jednotky. Přijídí vagr s tátou a zjitují, e je cítit baterka, následně diagnostikou zjiují, e problémy způsobuje přepětí, konkrétně 17V. Závada jasná regulátor alternátoru. V důsledku přepětí nefungovala hydraulika, světla dálková ani tlumená, neel pravý blinkr a ani koncová světla, palubní počítač hlásil různé chybové hláky. Fungoval levý blinkr, přední i zadní mlhová světla. Tedy se táta rozhodl, e pozapínáme ve tak aby to spotřebovávalo co nejvíc proudu, a e zkusí na málo plynu těch 18km dojet ke vagrovi do dílny, toto se podařilo. Jetě chci zmínit, e alternátor jsme před 3 rokama dávali nový - začala hrozně ječet volnoběka a jeliko byl celý alternátor za dobrou cenu, tak se dal nový. Po namontování nového regulátoru alternátoru, smazání vech chyb(a e jich tam bylo), výměně popraskaných árovek(ve co nesvítilo byly popraskané árovky) u zase C5 v pohodě funguje. Baterka dostala asi sluný záhul, take jestli má odejít a to stihne letos v zimě, protoe do přítího léta je jetě v záruce.
|
|
09.10.2012 09:19 -
Re: Přepětí v systému
|
2511612
|
|
paralen
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive | Počet příspěvků: 24 |
|
|
Měl jsem něco podobného 2 roky zpět, ale přebíjel mi alternátor. Auto po nastartovaní běelo cca. minutu, potom blikání vech kontrolek, pípání palubního počítače a jako třenička auto začalo jet na 3 válce a chcíplo. Nakonec tedy repas alternátoru, ale bál jsem, e to bude vánějí. Baterka samozřejmě úplně mrtvá. A házelo mi to podobnou hodnotu těch 17V.
Měl jsem něco podobného 2 roky zpět, ale přebíjel mi alternátor. Auto po nastartovaní běelo cca. minutu, potom blikání vech kontrolek, pípání palubního počítače a jako třenička auto začalo jet na 3 válce a chcíplo. Nakonec tedy repas alternátoru, ale bál jsem, e to bude vánějí. Baterka samozřejmě úplně mrtvá. A házelo mi to podobnou hodnotu těch 17V. :palec
|
|
09.10.2012 12:20 -
Re: Přepětí v systému
|
2511658
|
|
jumep
|
|
|
s tou baterkou si moc nelibuj, ak prdne a pojde na reklamaciu tak ti tam daju ako pricinu prebijanie a tym reklamaciu neuznaju (vlastna skusenost)
s tou baterkou si moc nelibuj, ak prdne a pojde na reklamaciu tak ti tam daju ako pricinu prebijanie a tym reklamaciu neuznaju (vlastna skusenost)
|
|
09.10.2012 12:34 -
Re: Přepětí v systému
|
2511669
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
přebíjení a podvybití(na doraz) stejně jako promrznutí v baterce způsobují specifická pokození, která se poznají, take jak píe jumep, na reklamaci rovnou zapomeň a spí se modli aby vydrela. A pokud si to neudělal nebo nemá bezúdrbovou tak si zkontroluj hladinu elektrolytu a případně dolej.
přebíjení a podvybití(na doraz) stejně jako promrznutí v baterce způsobují specifická pokození, která se poznají, take jak píe jumep, na reklamaci rovnou zapomeň a spí se modli aby vydrela. A pokud si to neudělal nebo nemá bezúdrbovou tak si zkontroluj hladinu elektrolytu a případně dolej.
|
|
09.10.2012 16:18 -
Re: Přepětí v systému
|
2511723
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Mám tam Vartu Silverline a do té se myslím nepodívám. No uvidíme, jak se bude chovat v mrazech, ale na ivotnosti jí to určitě nepřidalo.
Mám tam Vartu Silverline a do té se myslím nepodívám. No uvidíme, jak se bude chovat v mrazech, ale na ivotnosti jí to určitě nepřidalo.
|
|
09.10.2012 19:26 -
Re: Přepětí v systému
|
2511784
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
artsvec napsal(a): Mám tam Vartu Silverline a do té se myslím nepodívám. No uvidíme, jak se bude chovat v mrazech, ale na ivotnosti jí to určitě nepřidalo.
Vaku, jestli to nebylo dlouhodobě, tak zase neměj strach, aku není enská ta něco vydrí, horí je pro ní vybití pod 10,8 V a skladování nenabité (sulfatace)
Vaku, jestli to nebylo dlouhodobě, tak zase neměj strach, aku není enská ta něco vydrí, horí je pro ní vybití pod 10,8 V a skladování nenabité (sulfatace) :-D
|
|
10.10.2012 14:37 -
Re: Přepětí v systému
|
2511970
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Ahoj Najku, kdy to vezmu na km, tak to bylo do 25km.
najk napsal(a): Vaku, jestli to nebylo dlouhodobě, tak zase neměj strach, aku není enská ta něco vydrí, horí je pro ní vybití pod 10,8 V a skladování nenabité (sulfatace)
Ahoj Najku, kdy to vezmu na km, tak to bylo do 25km.
|
|
11.10.2012 00:03 -
Re: Přepětí v systému
|
2512062
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Mozno to nie je uplne relevantne, ale este kedysi na otcovej Felde som sa divil, ako odrazu dobre zacali svietit svetla az kym prepätie nezacalo prepalovat ziarovky a vyhadzovat poistky (1. prepätie). Nakoniec prdol alternator uplne a to este otec na to 20 km dosiel do servisu. tam sa to vybilo uplne. Ale baterka fungovala v pohode dalsie 3 roky (ani v zime ziadny problem).
Mozno to nie je uplne relevantne, ale este kedysi na otcovej Felde som sa divil, ako odrazu dobre zacali svietit svetla az kym prepätie nezacalo prepalovat ziarovky a vyhadzovat poistky (1. prepätie). Nakoniec prdol alternator uplne a to este otec na to 20 km dosiel do servisu. tam sa to vybilo uplne. Ale baterka fungovala v pohode dalsie 3 roky (ani v zime ziadny problem).
|
|
11.10.2012 00:57 -
Re: Přepětí v systému
|
2512063
|
|
jruze
|
|
|
Na XM co jsem kdysi koupil mi altík zničil dvě baterky - prostě je uvařil , ale ten dával 24V a jezdil jsem na to asi týden a odela proto e se vyvařil elektrolit - 17V by jí nemělo nic udělat a takle krátkodobě mám za to e bude OK.A s tou zátěí tam nelo ve naplno.
Na XM co jsem kdysi koupil mi altík zničil dvě baterky - prostě je uvařil , ale ten dával 24V a jezdil jsem na to asi týden a odela proto e se vyvařil elektrolit - 17V by jí nemělo nic udělat a takle krátkodobě mám za to e bude OK.A s tou zátěí tam nelo ve naplno.
|
|
11.10.2012 08:14 -
Re: Přepětí v systému
|
2512071
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Baterka byla teplá a byla cítit. Třeba se pasterizovala a vydrí déle
Baterka byla teplá a byla cítit. Třeba se pasterizovala a vydrí déle :-)))):-))))
|
|
11.10.2012 11:28 -
Re: Přepětí v systému
|
2512106
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Zatím se chová normálně, tak uvidíme a bude třeba -15°
Zatím se chová normálně, tak uvidíme a bude třeba -15°
|
|
| |
|
|