| | |
25.11.2014 17:07 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757588
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
Já u kapituloval, mám je Dukátu a vydrí tak rok. Prostě se to soudruhům nějak nepovedlo. J.C.
Já u kapituloval, mám je Dukátu a vydrí tak rok. Prostě se to soudruhům nějak nepovedlo. J.C.
|
|
25.11.2014 18:36 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757640
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Nějak se mi nedaří napasovat tvoji odpověď na moji otázku. Dukátu je značka? Znám jen Fiat toho jména. Jinak, pokud to znamená, e ti ty árovky vydrí rok, patří podle veho spíe mezi astlivce (soudě podle mých zkueností a dalích členů). Pokud tedy nekupuje za desetinásobky a více ceny obyčejných árovek. H.
Nějak se mi nedaří napasovat tvoji odpověď na moji otázku. Dukátu je značka? Znám jen Fiat toho jména. Jinak, pokud to znamená, e ti ty árovky vydrí rok, patří podle veho spíe mezi astlivce (soudě podle mých zkueností a dalích členů). Pokud tedy nekupuje za desetinásobky a více ceny obyčejných árovek. H.
|
|
25.11.2014 18:46 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757642
|
|
J.Cimrman
|
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 144 |
|
|
V Citroenu mám bixenony, jediný auto kde mám H7 je Fiat Ducato a tam kupuji levný protoe vydrí stejně jako ty drahý a prostě jsem se s tím smířil, maximum je zhruba rok ale u to máme namakaný. J.C.
V Citroenu mám bixenony, jediný auto kde mám H7 je Fiat Ducato a tam kupuji levný protoe vydrí stejně jako ty drahý a prostě jsem se s tím smířil, maximum je zhruba rok ale u to máme namakaný. J.C.
|
|
25.11.2014 19:26 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757653
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Díky za doplnění (myslel jsem si, e ti vypadla předloka). Výměna v mém autě jde natěstí dost dobře (tedy pokud na to trochu vidím). A to mám jetě mezi baterkou a levým světlem narvanou ŘJ LPG. Akorát mně včera v noci odely během 10 minut obě árovky a navíc mne doběhla náhradní, protoe po výměně ani neblikla i kdy okem je vlákno nepřeruené. Tak jsem se staeným zadkem dojel k pumpě na parkovačky a na koncová světla auta jedoucího přede mnou - lahůdka.
Díky za doplnění (myslel jsem si, e ti vypadla předloka). Výměna v mém autě jde natěstí dost dobře (tedy pokud na to trochu vidím). A to mám jetě mezi baterkou a levým světlem narvanou ŘJ LPG. Akorát mně včera v noci odely během 10 minut obě árovky a navíc mne doběhla náhradní, protoe po výměně ani neblikla i kdy okem je vlákno nepřeruené. Tak jsem se staeným zadkem dojel k pumpě na parkovačky a na koncová světla auta jedoucího přede mnou - lahůdka.
|
|
25.11.2014 20:48 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757694
|
|
xm.milan
|
Město: Praha, Auto: C6/2.2 hdi biturbo | Počet příspěvků: 114 |
|
|
Honzaho napsal(a): Díky za doplnění (myslel jsem si, e ti vypadla předloka). Výměna v mém autě jde natěstí dost dobře (tedy pokud na to trochu vidím). A to mám jetě mezi baterkou a levým světlem narvanou ŘJ LPG. Akorát mně včera v noci odely během 10 minut obě árovky a navíc mne doběhla náhradní, protoe po výměně ani neblikla i kdy okem je vlákno nepřeruené. Tak jsem se staeným zadkem dojel k pumpě na parkovačky a na koncová světla auta jedoucího přede mnou - lahůdka.
Tak pokud ti takhle odcházeji zaměřil bych se na přepětí M.
Tak pokud ti takhle odcházeji zaměřil bych se na přepětí M.
|
|
25.11.2014 22:32 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757747
|
|
jumep
|
|
|
standartne to je dane paticami, mali by vydrzat zhruba ten rok / 20k km
ono sa to prehrieva aj na kontaktoch a potom zacnu iskrit a odpalia sa, hlavne v lete je to 2x teplejsie ako v zime
cize odporucam vymenit kontakty a pripadne tam narvat tie odporove draty zo skodovky ktore tu uz boli spominane a ked zasa na nich odidu konektory tak ich len vymenis a nemusis nic letovat
standartne to je dane paticami, mali by vydrzat zhruba ten rok / 20k km
ono sa to prehrieva aj na kontaktoch a potom zacnu iskrit a odpalia sa, hlavne v lete je to 2x teplejsie ako v zime
cize odporucam vymenit kontakty a pripadne tam narvat tie odporove draty zo skodovky ktore tu uz boli spominane a ked zasa na nich odidu konektory tak ich len vymenis a nemusis nic letovat
|
|
25.11.2014 22:50 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757779
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
pochybujem ze na C5 III ma problem s paticou. Casom sa ale unavi pritlak v kontaktoch, to je fakt. Ked som mal r.v.2008 C4 tak sa patica nedala stiahnut z H7. Tahal som cele auto, tak to bolo na fest. Jasne, treba vyhaknut tu strunku, a vytiahnut to aj s paticou a rozpojit vonku. Z toho usudzujem ze na x7 su tie patice kvalitne.....
podla mna ako prvy krok je dat tam Philips Longer life. A ako druhy krok tie odpory.
Schvalne, jake ziarovky odchadzaju? Night breaker, Xtreme, +50% vision plus, Silverstar a podobne vyhulene blbiny.Tie su kvalitne ale vytlacili z nich max svietivost, no a druhy koniec spectra su pumpove a Tesco zalezitosti ako Filson atd...Tie su zas tak nekvalitne ze sa zda ze oba druhy vydrzia rovnako
PS : Na c4 som isiel na hmlovkach, ked mi rupli naraz za 33Euro Nightbreaker preco na parkovackach .
120kc asi nikoho nepolozi .link.
pochybujem ze na C5 III ma problem s paticou. Casom sa ale unavi pritlak v kontaktoch, to je fakt. Ked som mal r.v.2008 C4 tak sa patica nedala stiahnut z H7. Tahal som cele auto, tak to bolo na fest. Jasne, treba vyhaknut tu strunku, a vytiahnut to aj s paticou a rozpojit vonku. Z toho usudzujem ze na x7 su tie patice kvalitne.....
podla mna ako prvy krok je dat tam Philips Longer life. A ako druhy krok tie odpory.
Schvalne, jake ziarovky odchadzaju? Night breaker, Xtreme, +50% vision plus, Silverstar a podobne vyhulene blbiny.Tie su kvalitne ale vytlacili z nich max svietivost, no a druhy koniec spectra su pumpove a Tesco zalezitosti ako Filson atd...Tie su zas tak nekvalitne ze sa zda ze oba druhy vydrzia rovnako :)
PS : Na c4 som isiel na hmlovkach, ked mi rupli naraz za 33Euro Nightbreaker preco na parkovackach :-)))).
120kc asi nikoho nepolozi http://www.jb-tuning.cz/www-jb-tuning-cz/eshop/65-1-Kategorie-dilu/214-2-Originalni-Svetla-SKODA/5/6735-Zarovka-H7-12V-55W-Philips-LONGER-LIFE
|
|
26.11.2014 01:51 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757855
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
xm.milan napsal(a): Tak pokud ti takhle odcházeji zaměřil bych se na přepětí M. No právě, na konci 3. strany jsem začal dotazem, zda 14.8V za chodu motoru není moc vysoké napětí i s ohledem na AKU. Zatím jsem odpověď kromě od 63Zdendy nedostal. Jestli je to moc, tak se ptám, zda je mono napětí alternátoru nějak nastavit.
Patice mi nepřipadá vyhřátá a i odpor při nasouvání (tedy přítlak) se mi zdá dostatečný.
To robo: teď jsem tam dal Bosch (bohuel a pomocí lupy jsem objevil "Made in India"), tak uvidím. Pokud jde o ty odporové dráty, jeví se mi pro mne jako nepouitelné. Jestli to chápu dobře, patří mezi patici árovky a objímku. Jene u mé X7 nedrí árovku v parabole klasické tvarované pruné dráty, které se zaháknou, ale celá objímka nějak "zaskočí" do otvoru paraboly (nejspí tam jsou také nějaké pruné části) a tím fixuje árovku.
A dík za typ na ty mlhovky - nějak mně to v tom stresu nenapadlo a na dálkové to nebylo.
No právě, na konci 3. strany jsem začal dotazem, zda 14.8V za chodu motoru není moc vysoké napětí i s ohledem na AKU. Zatím jsem odpověď kromě od 63Zdendy nedostal. Jestli je to moc, tak se ptám, zda je mono napětí alternátoru nějak nastavit.
Patice mi nepřipadá vyhřátá a i odpor při nasouvání (tedy přítlak) se mi zdá dostatečný.
To robo: teď jsem tam dal Bosch (bohuel a pomocí lupy jsem objevil "Made in India"), tak uvidím. Pokud jde o ty odporové dráty, jeví se mi pro mne jako nepouitelné. Jestli to chápu dobře, patří mezi patici árovky a objímku. Jene u mé X7 nedrí árovku v parabole klasické tvarované pruné dráty, které se zaháknou, ale celá objímka nějak "zaskočí" do otvoru paraboly (nejspí tam jsou také nějaké pruné části) a tím fixuje árovku.
A dík za typ na ty mlhovky - nějak mně to v tom stresu nenapadlo a na dálkové to nebylo.
|
|
26.11.2014 07:21 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757869
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
Taky je moné v nouzi pouít H7 ze světel na přisvícení do zatáček
Taky je moné v nouzi pouít H7 ze světel na přisvícení do zatáček;-)
|
|
26.11.2014 07:35 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757873
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Při prvním nepozorném čtení se mi zdálo, e mi doporučuje světla pro přisvěcování, tedy kličkovat po silnici a střídavě si přisvěcovat levým a pravým světlem.
Při prvním nepozorném čtení se mi zdálo, e mi doporučuje světla pro přisvěcování, tedy kličkovat po silnici a střídavě si přisvěcovat levým a pravým světlem. :-))))
|
|
26.11.2014 08:15 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757897
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
árovky mi nepraskají, ale pouívám systém popsaný Ladmanem o dva příspěvky výe. Kdo nemá xeonony a má přisvěcování do zatáček, tak si s sebou vozí hotovostní zásobu dvou árovek a myslím, e bych tím ukecal i policajty, e nemám v kufru náhradní H7.
Ale to přisvěcování se mi zdá spí frajeřinka ne skutečný přínos. Svítí to na pár metrů a moc do strany, take e bych viděl třeba na dál chodce nebo cyklistu - to nemám dojem. Spí a kdy ho míjím, tak se lépe mohu podívat, zda to není pohledná slečna.
árovky mi nepraskají, ale pouívám systém popsaný Ladmanem o dva příspěvky výe. Kdo nemá xeonony a má přisvěcování do zatáček, tak si s sebou vozí hotovostní zásobu dvou árovek a myslím, e bych tím ukecal i policajty, e nemám v kufru náhradní H7.
Ale to přisvěcování se mi zdá spí frajeřinka ne skutečný přínos. Svítí to na pár metrů a moc do strany, take e bych viděl třeba na dál chodce nebo cyklistu - to nemám dojem. Spí a kdy ho míjím, tak se lépe mohu podívat, zda to není pohledná slečna.
|
|
26.11.2014 09:51 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757913
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|
|
Teda nevim co kupujete za árovky ale, já skoro za 5 let vyměnil jednu pravou a dvě levý H7 a to ta jedna levá byla i se světlem po nehodě Pravda je e kupuju jen Philips obyčejný, ádná vyí svítivost apod.Co si vzpomínám tak snad stáli 240 kus
Teda nevim co kupujete za árovky ale, já skoro za 5 let vyměnil jednu pravou a dvě levý H7 a to ta jedna levá byla i se světlem po nehodě :-)))) Pravda je e kupuju jen Philips obyčejný, ádná vyí svítivost apod.Co si vzpomínám tak snad stáli 240 kus
|
|
26.11.2014 10:26 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757928
|
|
jumep
|
|
|
alternator sa nastavit neda, prebija len ked je nieco zle
inak otazka 2, stale svietis H7, nepouzivas to denne svietenie?
alternator sa nastavit neda, prebija len ked je nieco zle
inak otazka 2, stale svietis H7, nepouzivas to denne svietenie?
|
|
26.11.2014 11:33 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2757962
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Ano, svítím stále H7, poté co mi odelo denní svícení, kdy vím, co je to za operaci árovky denního svícení vyměnit (nárazník), k tomu cena árovek jak kdyby byly pozlacené. I kdy někdo tady psal, e mu jdou vyndat rukou bez demontáe nárazníku - nemám ádné lopaty, ale měl jsem krvavé rámy a nepodařilo se.
Jinak výdr H7 cca 1/2 roku. Dík
Ano, svítím stále H7, poté co mi odelo denní svícení, kdy vím, co je to za operaci árovky denního svícení vyměnit (nárazník), k tomu cena árovek jak kdyby byly pozlacené. I kdy někdo tady psal, e mu jdou vyndat rukou bez demontáe nárazníku - nemám ádné lopaty, ale měl jsem krvavé rámy a nepodařilo se.
Jinak výdr H7 cca 1/2 roku. Dík
|
|
26.11.2014 23:10 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2758245
|
|
xm.milan
|
Město: Praha, Auto: C6/2.2 hdi biturbo | Počet příspěvků: 114 |
|
|
14,8 V
za chodu je moc jednak to přebíjí baterii-i ta můe být vadná-nějaký članek je na pochodu a nebo má v háji regulaci alternátoru nebo klekla 1 usměrnovací dioda-bez rozborky nezměří.Předpokládám,e to bylo měřeno cca 1000ot.Kdy se zvednou otačky tak to taky ve větině případů leze nahoru.to se týka dobíjecí soustavy veobecně
14,8 V
za chodu je moc jednak to přebíjí baterii-i ta můe být vadná-nějaký članek je na pochodu a nebo má v háji regulaci alternátoru nebo klekla 1 usměrnovací dioda-bez rozborky nezměří.Předpokládám,e to bylo měřeno cca 1000ot.Kdy se zvednou otačky tak to taky ve větině případů leze nahoru.to se týka dobíjecí soustavy veobecně:palec
|
|
27.11.2014 09:04 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2758274
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Těch 14.8 V je tam téměř konstantně - od volnoběhu a po vrchol mých běných otáček (cca 3000). Baterie u asi končí, ale výměnu jsem odkládal, kdy zatím nemám problém se startováním. Řekl bych taky, e některý článek je na odchodu, protoe i po jízdě jí poměrně za krátkou dobu klesne napětí pod 12V (11,7) co má za následek, e i poslech radia jí třeba za 5 min hodí do ekonomického módu. Tento stav ale trvá víc ne rok a zimní starty OK.
Myslí to tak, e i baterie s takovýmto problémem by mohla způsobit to vyí napětí alternátoru? Asi udělám pokusnou výměnu AKU. Mám tu dobrý, sice jen 55Ah, ale to by nemuselo vadit. (Jen mi vadí, e kvůli tomu budu muset demontovat ŘJ LPG - dát náhradní AKU jen na startovací kabely by mohl být risk, kdyby svorky sklouzly za chodu motoru - alternátor by to nemusel zkousnout).
Těch 14.8 V je tam téměř konstantně - od volnoběhu a po vrchol mých běných otáček (cca 3000). Baterie u asi končí, ale výměnu jsem odkládal, kdy zatím nemám problém se startováním. Řekl bych taky, e některý článek je na odchodu, protoe i po jízdě jí poměrně za krátkou dobu klesne napětí pod 12V (11,7) co má za následek, e i poslech radia jí třeba za 5 min hodí do ekonomického módu. Tento stav ale trvá víc ne rok a zimní starty OK.
Myslí to tak, e i baterie s takovýmto problémem by mohla způsobit to vyí napětí alternátoru? Asi udělám pokusnou výměnu AKU. Mám tu dobrý, sice jen 55Ah, ale to by nemuselo vadit. (Jen mi vadí, e kvůli tomu budu muset demontovat ŘJ LPG - dát náhradní AKU jen na startovací kabely by mohl být risk, kdyby svorky sklouzly za chodu motoru - alternátor by to nemusel zkousnout).
|
|
27.11.2014 09:17 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2758278
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Nezapomeň, e u C5 III má baterie svou jednotku, pokud dá jinou s rozdílem Ah, měl bys to do ní nasypat diagnostikou, nejsem tak velký znalec abych posoudil jestli na zkouku bude ve ok, ale mám dojem e ve vlákně akumulátor se dočte víc, jsou tam určité podmínky, ve ale nasvědčuje jak psal xm.milan na tu regulaci alternátoru.
Nezapomeň, e u C5 III má baterie svou jednotku, pokud dá jinou s rozdílem Ah, měl bys to do ní nasypat diagnostikou, nejsem tak velký znalec abych posoudil jestli na zkouku bude ve ok, ale mám dojem e ve vlákně akumulátor se dočte víc, jsou tam určité podmínky, ve ale nasvědčuje jak psal xm.milan na tu regulaci alternátoru. ;-)
|
|
27.11.2014 10:42 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2758294
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Jsem si toho vědom, ale předpokládám, e tu krátkodobou zkouku by to mohlo ustát. Přesto jsem tě poslechl a el do vlákna "Akumulátor" - a asi budu mít co číst do Vánoc.
Jsem si toho vědom, ale předpokládám, e tu krátkodobou zkouku by to mohlo ustát. Přesto jsem tě poslechl a el do vlákna "Akumulátor" - a asi budu mít co číst do Vánoc.
|
|
27.11.2014 11:29 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2758320
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Teď jsem el udělat ten pokus a připadám si trochu jak magor. Pouívám ten jednoučelový digi voltmetr, co se strká do zásuvky zapalovače, ale ověřil jsem si, e ukazuje správně -14.8 jsem předtím naměřil i univer. digi voltmetrem).
Pootočení klíčku - po prvních pár sec, které asi potřebuje elektronika voltmetru, ukazuje 12.1V a drí (docela dobré nato, e stála celou noc a dřív to bylo vdy pod 12V). Nastartuju a ejhle 14.3 - 14.4 V (od volnoběhu do 4500 otáček), se světlama, bez světel - pořád. Mluvím pořád o staré baterce - asi má nějaké světlé chvilky. Za těchto okolností jsem tu druhou nezkouel.
Ale tím jsem se nejpí ocitl ve patném vlákně i kdy to zřejmě souvisí: příčina= akumulátor?, trochu nelogický následek je rychlejí odchod árovek. A to nějak uzavřu, dám vědět.
Teď jsem el udělat ten pokus a připadám si trochu jak magor. Pouívám ten jednoučelový digi voltmetr, co se strká do zásuvky zapalovače, ale ověřil jsem si, e ukazuje správně -14.8 jsem předtím naměřil i univer. digi voltmetrem).
Pootočení klíčku - po prvních pár sec, které asi potřebuje elektronika voltmetru, ukazuje 12.1V a drí (docela dobré nato, e stála celou noc a dřív to bylo vdy pod 12V). Nastartuju a ejhle 14.3 - 14.4 V (od volnoběhu do 4500 otáček), se světlama, bez světel - pořád. Mluvím pořád o staré baterce - asi má nějaké světlé chvilky. Za těchto okolností jsem tu druhou nezkouel.
Ale tím jsem se nejpí ocitl ve patném vlákně i kdy to zřejmě souvisí: příčina= akumulátor?, trochu nelogický následek je rychlejí odchod árovek. A to nějak uzavřu, dám vědět.
|
|
27.11.2014 19:54 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
2758472
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Honzaho napsal(a): Teď jsem el udělat ten pokus a připadám si trochu jak magor. Pouívám ten jednoučelový digi voltmetr, co se strká do zásuvky zapalovače, ale ověřil jsem si, e ukazuje správně -14.8 jsem předtím naměřil i univer. digi voltmetrem). Pootočení klíčku - po prvních pár sec, které asi potřebuje elektronika voltmetru, ukazuje 12.1V a drí (docela dobré nato, e stála celou noc a dřív to bylo vdy pod 12V). Nastartuju a ejhle 14.3 - 14.4 V (od volnoběhu do 4500 otáček), se světlama, bez světel - pořád. Mluvím pořád o staré baterce - asi má nějaké světlé chvilky. Za těchto okolností jsem tu druhou nezkouel. Ale tím jsem se nejpí ocitl ve patném vlákně i kdy to zřejmě souvisí: příčina= akumulátor?, trochu nelogický následek je rychlejí odchod árovek. A to nějak uzavřu, dám vědět.
nechcem byt nejaky mudrak, ale je normalne ze nabijas baterku a ma 14,4V palubna siet. to je podla tohto clanku idealne napatie .link.
su v principe a sposoby nabijania - napatove a prudove. no a toto je napatove, ked ma mat plne nabity aku 12.8V naprazdno, tak vyvolas tok prudu rozdielom napatia. Konstantne napatie napr.14.5V vyvola velky prud na vybitom aku co ma 12V, no a ako na nom napatie stupa k tym 13,7V tak sa umerne prud znizuje az pri malom rozdiele cca. 1V uz tecie prud maly.
takze to mas ok podla mna.
Teď jsem el udělat ten pokus a připadám si trochu jak magor. Pouívám ten jednoučelový digi voltmetr, co se strká do zásuvky zapalovače, ale ověřil jsem si, e ukazuje správně -14.8 jsem předtím naměřil i univer. digi voltmetrem). Pootočení klíčku - po prvních pár sec, které asi potřebuje elektronika voltmetru, ukazuje 12.1V a drí (docela dobré nato, e stála celou noc a dřív to bylo vdy pod 12V). Nastartuju a ejhle 14.3 - 14.4 V (od volnoběhu do 4500 otáček), se světlama, bez světel - pořád. Mluvím pořád o staré baterce - asi má nějaké světlé chvilky. Za těchto okolností jsem tu druhou nezkouel. Ale tím jsem se nejpí ocitl ve patném vlákně i kdy to zřejmě souvisí: příčina= akumulátor?, trochu nelogický následek je rychlejí odchod árovek. A to nějak uzavřu, dám vědět.
nechcem byt nejaky mudrak, ale je normalne ze nabijas baterku a ma 14,4V palubna siet. to je podla tohto clanku idealne napatie http://www.autobateriezilina.sk/ako-sa-starat-o-autobaterie/akumulator-princip-cinnosti.aspx
su v principe a sposoby nabijania - napatove a prudove. no a toto je napatove, ked ma mat plne nabity aku 12.8V naprazdno, tak vyvolas tok prudu rozdielom napatia. Konstantne napatie napr.14.5V vyvola velky prud na vybitom aku co ma 12V, no a ako na nom napatie stupa k tym 13,7V tak sa umerne prud znizuje az pri malom rozdiele cca. 1V uz tecie prud maly.
takze to mas ok podla mna.
|
|
| |
|
|