| | |
28.08.2010 20:25 -
Kontrolka ASR
|
2354032
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Mám C5 I viz popis v profilu a nemám ESP (nemám vypínač, ani nikde v údajích u auta), take bych ani neměl mít ASR, ne? A tak se divím, proč se mi občas(=větinou ne) při otočnení klíčku do polohy před nastartováním rozsvítí kontrolka ASR ("auto ve smyku" vlevo nad ukazatelem teploty). Po nastartování zhasne. Je ta kontrolka i na něco jiného?
Mám C5 I viz popis v profilu a nemám ESP (nemám vypínač, ani nikde v údajích u auta), take bych ani neměl mít ASR, ne? A tak se divím, proč se mi občas(=větinou ne) při otočnení klíčku do polohy před nastartováním rozsvítí kontrolka ASR ("auto ve smyku" vlevo nad ukazatelem teploty). Po nastartování zhasne. Je ta kontrolka i na něco jiného?
|
|
28.08.2010 20:57 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354033
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
je to kontrolka protiprokluzu,maji ji standartne vsechny C5,je to zcela normalni,muzes v klidu spat
je to kontrolka protiprokluzu,maji ji standartne vsechny C5,je to zcela normalni,muzes v klidu spat ;)
|
|
29.08.2010 18:05 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354080
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Vím, na co je ASR, jen jsem měl za to, e to dávají jen do verzí s ESP. A je mi divný, e se rozsvítí jen občas... Take jinak. Znamená to e mám ASR (nebo tam je v palubce prostě jen ta kontrolka)? A proč se tedy někdy před nastartováním rozsvítí, ale v drtivé větině případů ne?
Diky
Vím, na co je ASR, jen jsem měl za to, e to dávají jen do verzí s ESP. A je mi divný, e se rozsvítí jen občas... Take jinak. Znamená to e mám ASR (nebo tam je v palubce prostě jen ta kontrolka)? A proč se tedy někdy před nastartováním rozsvítí, ale v drtivé větině případů ne? :nevim
Diky
|
|
29.08.2010 18:22 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354083
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ASR je vetsinou standart ,ESP uz ne
ASR je vetsinou standart ,ESP uz ne
|
|
30.08.2010 00:02 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354119
|
|
jumep
|
|
|
toto pozorujem aj ja ze sa obcas rozsvieti, ale povacsine vtedy ak odomknem, zasunem kluc ale neotocim nim (napr. telefonujem), potom ho zapnem tak vtedy sa rozsvieti
Myslim ze je to len nejaky bug v elektronike ktoremu neprikladat ziaden vyznam.
Inak ASR nema ziadne vypinanie
toto pozorujem aj ja ze sa obcas rozsvieti, ale povacsine vtedy ak odomknem, zasunem kluc ale neotocim nim (napr. telefonujem), potom ho zapnem tak vtedy sa rozsvieti
Myslim ze je to len nejaky bug v elektronike ktoremu neprikladat ziaden vyznam.
Inak ASR nema ziadne vypinanie
|
|
30.08.2010 00:11 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354121
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): ...Inak ASR nema ziadne vypinanie
V návodu (2006) píou, e ASR se vypne společně s vypnutím ESP (nezůstane tedy zapnuté).
V návodu (2006) píou, e ASR se vypne společně s vypnutím ESP (nezůstane tedy zapnuté).
|
|
30.08.2010 00:13 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354122
|
|
jumep
|
|
|
jo, ale tu sa riesi ak je len ASR a nie ESP
Ono totiz ak je ESP tak v podstate nie je ASR, lebo tuto ulohu prebera ESP
jo, ale tu sa riesi ak je len ASR a nie ESP
Ono totiz ak je ESP tak v podstate nie je ASR, lebo tuto ulohu prebera ESP
|
|
30.08.2010 08:33 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354129
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pekna blbost Petre
muzes mi rict ja stabilizacni system prbere funkci protiprokluzu ?
pokud je auto vybaveno i ESP je zpravidla i vypnutelne
system ASR je system jako takovy (modul) v ABS a to same plati pro ESP s tim ze ASR je v drtive vetsine ve standartu a neni vypnuelny pokud neni v aute i system ESP,v tom pripade jsou systemy vypnutelne oba ,ale bacha vetsinou je tohle vypnuti funkcni jen do cca 40Km ,pak se znovu zapina
pekna blbost Petre
muzes mi rict ja stabilizacni system prbere funkci protiprokluzu ?
pokud je auto vybaveno i ESP je zpravidla i vypnutelne
system ASR je system jako takovy (modul) v ABS a to same plati pro ESP s tim ze ASR je v drtive vetsine ve standartu a neni vypnuelny pokud neni v aute i system ESP,v tom pripade jsou systemy vypnutelne oba ,ale bacha vetsinou je tohle vypnuti funkcni jen do cca 40Km ,pak se znovu zapina
|
|
30.08.2010 08:44 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354130
|
|
quattrop
|
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Aha, tak to jsem netuil. Take bych měl mít ASR, fajn... ale nikdy jsem si neviml, e by se pouilo a to jsem u několikrát při rozjezdu více či méně protáčel. No, někdy to jetě schválně zkusím Kadopádně díky za info.
Aha, tak to jsem netuil. Take bych měl mít ASR, fajn... ale nikdy jsem si neviml, e by se pouilo a to jsem u několikrát při rozjezdu více či méně protáčel. No, někdy to jetě schválně zkusím ;-) Kadopádně díky za info.
|
|
30.08.2010 09:39 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354136
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Jinak, kdy u jsem pročítal návod - vyladění chování ESP by mohlo být jedním z důvodů proč na C5 II nechtějí schvalovat 15" ráfky.
Viz návod:
Funkčnost systému je přímo závislá na respektování doporučení výrobce ohledně typu pouitých kol (pneumatik a ráfků), brzdových součástí, elektronických součástí a takté způsobu montáe a servisních zásahů sítě CITROËN.
Jinak, kdy u jsem pročítal návod - vyladění chování ESP by mohlo být jedním z důvodů proč na C5 II nechtějí schvalovat 15" ráfky.
Viz návod:
Funkčnost systému je přímo závislá na respektování doporučení výrobce ohledně typu pouitých kol (pneumatik a ráfků), brzdových součástí, elektronických součástí a takté způsobu montáe a servisních zásahů sítě CITROËN.
|
|
30.08.2010 09:45 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354137
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
hmm to si nemyslim ,15 rafky jsou na autoproste moc male navic vzadu staci nejaka necistota uz drhnou
ESP je i na autech se 14 nebo 13
v tom navode je to mysleno tak ze by jsi mel mit pneumatiky pro vozidlo predepsane ,mysleno i rozmer pneumatiky
15 na 16 "dohonis" rozmerem pneumatiky ,stejne tak i naopak jde hlavne o stejnou obvodovou rychlost na vsechosach/kolech
hmm to si nemyslim ,15 rafky jsou na autoproste moc male navic vzadu staci nejaka necistota uz drhnou
ESP je i na autech se 14 nebo 13
v tom navode je to mysleno tak ze by jsi mel mit pneumatiky pro vozidlo predepsane ,mysleno i rozmer pneumatiky
15 na 16 "dohonis" rozmerem pneumatiky ,stejne tak i naopak jde hlavne o stejnou obvodovou rychlost na vsechosach/kolech
|
|
31.08.2010 11:33 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354406
|
|
emanuell
|
Město: Martin, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Takze som sa konecne dozvedel nieco o probleme ktory ma trapil uz dlhsie. Chcem sa este opytat, ci ked bude auto na snehu presmykovat pri rozjazde, tak by mala svietit (blikat) kontrolka ASR aj ked nemam ESP? Dakujem.
Takze som sa konecne dozvedel nieco o probleme ktory ma trapil uz dlhsie. Chcem sa este opytat, ci ked bude auto na snehu presmykovat pri rozjazde, tak by mala svietit (blikat) kontrolka ASR aj ked nemam ESP? Dakujem.
|
|
31.08.2010 11:58 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354414
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ano
ano
|
|
31.08.2010 12:30 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354416
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
autodiag napsal(a): hmm to si nemyslim ,15 rafky jsou na autoproste moc male navic vzadu staci nejaka necistota uz drhnou
ESP je i na autech se 14 nebo 13
v tom navode je to mysleno tak ze by jsi mel mit pneumatiky pro vozidlo predepsane ,mysleno i rozmer pneumatiky
15 na 16 "dohonis" rozmerem pneumatiky ,stejne tak i naopak jde hlavne o stejnou obvodovou rychlost na vsechosach/kolech
Já nemluvím o nefunkčnosti ale o naladění ESP pro krizové situace - 15" kolo se chová o něco jinak (je měkčí) ne 16" a můe to ovlivnit potřebné korekce od ESP - viděl jsem několik neúspěných testů ESP, kde to výrobce svedl na patné nebo patně nahutěné gumy.
Take si Citroen zjednoduil situaci a u C5 II předepsal jediný rozměr ráfku.
Kdyby ty 15" ráfky byly moc malé, proč by se pouívaly na C5 I, která má s C5 II totoné brzdové kotouče?
Já nemluvím o nefunkčnosti ale o naladění ESP pro krizové situace - 15" kolo se chová o něco jinak (je měkčí) ne 16" a můe to ovlivnit potřebné korekce od ESP - viděl jsem několik neúspěných testů ESP, kde to výrobce svedl na patné nebo patně nahutěné gumy.
Take si Citroen zjednoduil situaci a u C5 II předepsal jediný rozměr ráfku.
Kdyby ty 15" ráfky byly moc malé, proč by se pouívaly na C5 I, která má s C5 II totoné brzdové kotouče?
|
|
31.08.2010 12:34 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354417
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak ted jsem na rozpacich..15 kolo je mekci nez 16
tak ted jsem na rozpacich..15 kolo je mekci nez 16 :nevim:nevim:nevim
|
|
31.08.2010 15:54 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354480
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
autodiag napsal(a):
Čím větí ráfek (pevný, nijak nestlačitelný ani v kolmém ani v bočním směru) tím nií výka pneu (aby se dodrel stejný celkový průměr kola) = mení rozměr pruné části (auto je na hrbolech tvrdí).
Pneu s nií bočnicí se navíc při zatáčení méně vyhnou do strany (auto v zatáčce lépe sedí - méně plave).
Čím větí ráfek (pevný, nijak nestlačitelný ani v kolmém ani v bočním směru) tím nií výka pneu (aby se dodrel stejný celkový průměr kola) = mení rozměr pruné části (auto je na hrbolech tvrdí).
Pneu s nií bočnicí se navíc při zatáčení méně vyhnou do strany (auto v zatáčce lépe sedí - méně plave).
|
|
31.08.2010 16:51 -
Re: Kontrolka ASR
|
2354493
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
joo takhle ,jo to je jasne to s tebou plne souhlasim,ale duvod prechodu 15 -> 16 to asi nebude
kazdy system to ma spocitane na predepsany rozmer pneu + samozdrejme nejake ty tolerance
jeden z duvodu prechodu kol byly opravdu problemy 15 se zadni napravou,resp brzdami
dalsi by take ten ,ze 16 se stavaji standartem aut teto tridy ,ale nepochybuju o tom ze i pricna stabilita auta ma na tom svuj podil
kvuli ESP ani jinym systemum ABS to nebude
joo takhle ,jo to je jasne to s tebou plne souhlasim,ale duvod prechodu 15 -> 16 to asi nebude
kazdy system to ma spocitane na predepsany rozmer pneu + samozdrejme nejake ty tolerance
jeden z duvodu prechodu kol byly opravdu problemy 15 se zadni napravou,resp brzdami
dalsi by take ten ,ze 16 se stavaji standartem aut teto tridy ,ale nepochybuju o tom ze i pricna stabilita auta ma na tom svuj podil
kvuli ESP ani jinym systemum ABS to nebude
|
|
10.04.2016 14:47 -
Re: Kontrolka ASR
|
2939349
|
|
fastarrow
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 56 |
|
|
Cauec, mám stejný problém a stejné chování ASR. Tak nevím jestli ho tam mám nebo nemám, zkouel jsem na mokré cestě zahrabat a uplně volně hrabe. Take ASR bude nefunguje nebo tam není? Proč potom někdy svití?
C5 I Na co jsi prisel?
quattrop napsal(a): Aha, tak to jsem netuil. Take bych měl mít ASR, fajn... ale nikdy jsem si neviml, e by se pouilo a to jsem u několikrát při rozjezdu více či méně protáčel. No, někdy to jetě schválně zkusím Kadopádně díky za info.
Cauec, mám stejný problém a stejné chování ASR. Tak nevím jestli ho tam mám nebo nemám, zkouel jsem na mokré cestě zahrabat a uplně volně hrabe. Take ASR bude nefunguje nebo tam není? Proč potom někdy svití?
C5 I Na co jsi prisel?
|
|
10.04.2016 14:58 -
Re: Kontrolka ASR
|
2939360
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
I ASR ti nechá kola protočit, jen záleí jak dlouho tomu dává.. Kdy to prostě jen neodhadne, hrábne si to , ale hned jede, nemá důvod to zasáhnout. Po "delím" hrabání u to zasáhne, aby ses rozjel.. Neumim to popsat, ale zail jsem to tak na dost autech.. A nevím, jestli je uplně pravidlo, ale ASR je součástí ESP v asi kadym autě, určitě u velký větiny..
I ASR ti nechá kola protočit, jen záleí jak dlouho tomu dává.. Kdy to prostě jen neodhadne, hrábne si to , ale hned jede, nemá důvod to zasáhnout. Po "delím" hrabání u to zasáhne, aby ses rozjel.. Neumim to popsat, ale zail jsem to tak na dost autech.. :) A nevím, jestli je uplně pravidlo, ale ASR je součástí ESP v asi kadym autě, určitě u velký větiny.. ;-)
|
|
10.04.2016 15:36 -
Re: Kontrolka ASR
|
2939375
|
|
jruze
|
|
|
DeFuckTo napsal(a): I ASR ti nechá kola protočit, jen záleí jak dlouho tomu dává.. Kdy to prostě jen neodhadne, hrábne si to , ale hned jede, nemá důvod to zasáhnout. Po "delím" hrabání u to zasáhne, aby ses rozjel.. Neumim to popsat, ale zail jsem to tak na dost autech.. A nevím, jestli je uplně pravidlo, ale ASR je součástí ESP v asi kadym autě, určitě u velký větiny..
Můu tě ubezpečit e kdy začnou hrabat obě kola stejnou rychlostí(a funguje to) tak tě to pole na volat a zvedne tě to ze sedačky(je to jako kdy v plném zátahu to zamázne natvrdo - to proskočí oknem) u AP to není tak znatelné protoe AP má ,,měký záběr" a rozpojí pevný záběr zároveň ubere nebo zavře přívod paliva a ne si přepočítá co po něm vlastně chce a e vlastně jede a chce vlastně jet chvilku trvá- svezu tě v biturbu v manuálu - v zatáčce bude klidně hrabat,ale jak ho srovná a nedá si pozor- drí ho pod plynem pořád - obě kola v prokluzu stejnou rychlostí zareaguje takto(není to chyba mého auta - mám dva manuály a chovají se stejně - myslel jsem e je na něm zprvu něco patně) V zatáčkách začne vyrovnávat ESP případný smyk - ale to je něco jiného.
Můu tě ubezpečit e kdy začnou hrabat obě kola stejnou rychlostí(a funguje to) tak tě to pole na volat a zvedne tě to ze sedačky(je to jako kdy v plném zátahu to zamázne natvrdo - to proskočí oknem) u AP to není tak znatelné protoe AP má ,,měký záběr" a rozpojí pevný záběr zároveň ubere nebo zavře přívod paliva a ne si přepočítá co po něm vlastně chce a e vlastně jede a chce vlastně jet chvilku trvá- svezu tě v biturbu v manuálu - v zatáčce bude klidně hrabat,ale jak ho srovná a nedá si pozor- drí ho pod plynem pořád - obě kola v prokluzu stejnou rychlostí zareaguje takto(není to chyba mého auta - mám dva manuály a chovají se stejně - myslel jsem e je na něm zprvu něco patně) V zatáčkách začne vyrovnávat ESP případný smyk - ale to je něco jiného.
|
|
| |
|
|