Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Řídící jednotka čerpadla aditivace
|< < 1 2 3 4 5 > >|
06.08.2010 07:31 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352141
tomc
Město: Rožnov pod Radhoštěm, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 337
99 Poslat soukromou zprávu
no já mylím,že fapof je dobrá věc spadne spotřeba a už nejsou starosti se zanašenim při ježdění kolem komína

06.08.2010 07:35 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352142
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
tomc napsal(a):
no já mylím,že fapof je dobrá věc spadne spotřeba a už nejsou starosti se zanašenim při ježdění kolem komína

Vec nazoru samozrejme ...

06.08.2010 08:48 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352152
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
Tak jeste doplnim dulezity detail, ve vypisu byla trvala zavada na cerpadle aditivace - kdyz tak to muzeme zkouknout jeste jednou detailne ...


heh to jsi napsal brzo

06.08.2010 08:50 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352153
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomc napsal(a):
no já mylím,že fapof je dobrá věc spadne spotřeba a už nejsou starosti se zanašenim při ježdění kolem komína

pokud se udela i sw i hw tak ano ale jak pise Tief je to vec nazoru,,,ja jsem v zasade proti ale nas zakaznik...
na druhou stranu jsou auta kdy je vyrazeni DPF nutnosti (Crafter,Mercedes Sprinter...)

12.08.2010 23:06 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352795
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem se dnes po všem tom rozpojování, kontrolách a čištění (FAP) zastavil u tiefa znovu a test čerpadla už CHODÍ a čerpadlo VRČÍ
Takže asi jen chyba někde v konektoru. Ještě uvidíme, co to řekne po 2-3 tisících km, údaje u regenerace FAPu na vyčištění zatím nezareagovaly, jen zaplnění sazemi šlo dolů (najeto 70km).

12.08.2010 23:19 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352796
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
stastna to osoba, ale mozno ho tych tvrdych 12V rozchodilo

01.11.2010 12:08 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361061
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, znovu oživím tuhle diskusi.
Po nějaké době jsem znovu prošel auto s diagnostikou, zda už je vše OK - a ono to vypadá pořád stejně.

Řídící jednotka aditivačního čerpadla (ADDGO3):
- tvrdí že je vše OK, žádná chyba
- zvukový test čerpadla OK (slyším ho)

Počítač vstřikování (EDC16C34_DV6):
- v parametrech: "Vzdálenost ujetá od poslední regenerace: 334km" (to se zdá být vcelku OK)
- v parametrech: "Zaplnění filtru částic sazemi 45%" (to se zdá být vcelku OK)
- v parametrech: "Porucha systému aditivace: Aditivace není možná"
- v parametrech: Objem aditiva zbývajícího v zásobníku: 3000 ml (nezmění se ani po testu čerpadla přes počítač aditivace)
- v parametrech: Hmotnost aditiva ve filtru pevných částic: 40g (hodnota nejspíš převzatá z počítače aditivace - 1. počitadlo)
- test příslušenství - Čerpadlo aditivace: "Spuštění není možné"
- v závadách vstřik. jednotky žádná závada související s aditivací není (je tam jedna permanentní o obvodu relé žhavení "P1351 - Napájené relé a nikdy nenapájené svíčky")

A teď nevím - probíhá běžně aditivace jen na vyžádání počítače vstřikování (a tedy neprobíhá), nebo se o to stará sám počítač aditivace a normálně aditivuje? A počítač vstřikování je jen nějak špatně nastaven, že si myslí, že se o to má starat on?
Někde v dokumentaci jsem četl, že u C5 existují různé možnosti, ale pochopil jsem z toho, že pokud tam počítač aditivace je, tak se o to stará on (dozví se o otevření nádrže a doplnění paliva a podle toho dávkuje).

01.11.2010 12:33 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361064
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
3000ml je plna nadrzka, cize neprebieha

pri 1.6 ti s tym testom nepomozem, mal som tu snad 3 1.6 a nikdy nie problem s fapom
co viem tak su 2 moznosti riadenia aditivacie pri 1.6,
a) riadenie cez ecu
b) riadenie cez aditivacnu jednotku
(toto bolo pri peugeote a PP2000 diagnostike)
ako hovorim, viac som sa tym nezaoberal lebo to chodilo normalne

ale rozrezal som nadrzku aditivacie
je tam klasicke cerpadlo (motor), sitko, kopa hrdze, zle nasadeny konektor na cerpadle
idem to pofotit a dohodim sem link

edit: vsimam ale:
"Řídící jednotka aditivačního čerpadla (ADDGO3):
- tvrdí že je vše OK, žádná chyba
- zvukový test čerpadla OK (slyším ho)"

"- test příslušenství - Čerpadlo aditivace: "Spuštění není možné""

to je preto ze to riadi ta aditivacna jednotka a ecu motora by to nemala mat na starosti, skor je otazne potom ako to je cele pokonfigurovane

edit2: offtopic - vymen si zhavice a resetni chybu (dana chyba znamena ze mas ko zhavic)

01.11.2010 12:46 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361065
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
3000ml je plna nadrzka, cize neprebieha

Nádržka měřák nemá, takže počítač vstřikování může tu hodnotu zbývajícího objemu aditiva jen odhadovat ze vstřiků do nádrže nebo ji přebrat od jiného počítače v autě.
Počítač aditivace ale tyhle hodnoty v seznamu parametrů nemá, má tam jen dosažení minimální hladiny v nádržce aditiva, detekci zátky nádrže, množství aditiva ve FAPu (cerin v mg, viditelné i v parametrech počítače vstřikování), množství už vstříknutého aditiva (cerin v mg), a velikost naftové nádrže.
Proto mě napadlo, že počítač vstřikování se u mě o tohle ve skutečnosti vůbec nemá starat, ale z nějakého důvodu si myslí, že se starat má - a některé hodnoty i akční testy má tedy špatné a nesmyslné.
Pokud je to jen zblblý počítač vstřikování, dá se s tím něco udělat, nebo nezbývá než to ignorovat?

01.11.2010 12:54 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361069
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja viem ze to merak nema, ale 3000ml je pre pocitac plna nadrzka po resete aditivacie, ak teda z nej neubuda, pocitac nikdy neaditivoval

tu su 2 priciny
a) niekto menil ECU motora a dal tam inu
b) niekto prekonfigurovaval ecu motora a spravil to zle
c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat

skusil by som pozret aku verziu softu v ecu mas a co sa da konfigurovat (samozrejme tu uz konci vsetka sradna a musi to robit niekto kto vie co robi)

pripadne skus skocit do autorizovaneho citroenu a nech ti podla vinka s internetu prepalia soft v ecu a nahraju konfiguraciu aku to hodi podla vinka (tj. automaticky)

01.11.2010 13:29 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361070
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ja viem ze to merak nema, ale 3000ml je pre pocitac plna nadrzka po resete aditivacie, ak teda z nej neubuda, pocitac nikdy neaditivoval

On ECU opravdu nikdy neaditivoval, protože to dělá počítač aditivace - takže pro něj asi bude plná pořád

jumep napsal(a):
tu su 2 priciny
a) niekto menil ECU motora a dal tam inu
b) niekto prekonfigurovaval ecu motora a spravil to zle
c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat

Protože to do logu ECU ani do žurnálu to už žádné chyby nehází (před tím v létě házelo) a auto jezdí OK, tak si asi vyberu možnost c) Možná jedině porovnat s někým, kdo má stejné auto.
Jumep: díky za rady.
Autodiag: Sorry, že zase řešíme problém, co není

01.11.2010 13:38 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361071
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat


soudruzi ve fordu nemaji vubec nic spolecnho s rizenim motoru,maji vlastni sw,vlastni jednotku,mimochodem jeste stupidnejsi nez PSA,spolecny je jen motor jako takovy a ne uplne ale z 90% ano

01.11.2010 13:40 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361072
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Autodiag: Sorry, že zase řešíme problém, co není

me to tak nejak zaclo byt jedno ,jen si rikam kde nato ti lidi maj cas...

01.11.2010 15:38 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361074
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Taky nechapu kde je problem - jestli jenom v tom, ze diagnostika porad ukazuje objem aditiva v zasobniku 3000ml a Aditivace neni mozna, tak me pise to stejne. Vzdalenost mezi regeneracemi mam 800km, myslim teda ze FAP funguje jak ma. Vic bych to neresil...

01.11.2010 16:59 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361090
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):
Taky nechapu kde je problem - jestli jenom v tom, ze diagnostika porad ukazuje objem aditiva v zasobniku 3000ml a Aditivace neni mozna, tak me pise to stejne. Vzdalenost mezi regeneracemi mam 800km, myslim teda ze FAP funguje jak ma. Vic bych to neresil...

OK, dík tohle jsem potřeboval vědět od někoho, kdo má stejné auto - že tyhle dva údaje jsou takhle normální a že si jen soudruzi u PSA ušetřili práci, a když přidali samostatnou řídící jednotku aditivace, tak v ECU nechali původní verzi SW (proto ty zbytečné nesmyslné hodnoty a testy akčních členů).

01.11.2010 18:50 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2361101
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ono PP2000 k tomu dokonca ma aj v diagnostike navod ze pokial je v menu aditivacna jednotka tak sa venovat tej, pokial nie, tak potom v ecu ... ale ako som uz hovoril nevenoval som sa tomu viac

edit: slubene fotky: .link.

07.12.2011 20:48 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2431322
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
Prispejem tiež k tejto téme.
Takže niekedy v lete prišiel do servisu pán a "delal machra", že jeho diagnostika dokáže resetnú fap a veci kolo toho. Tak som poskytol svojho citrona a keď sledoval stav aditíva, písalo to že 3000 ml, čiže plné. V skutočnosti to pravda by nemohla a ani nebola, lebo zhruba dva mesiace nato som dolieval aditivum a vošli 3 litre. A ďalej údaje o tom, kedy bola posledná regenerácia zhruba sedela a potom ešte nejaká gramហaditíva vo Fape, ... Takže údaj o aktuálnom množstve aditíva podža diagnostiky asi nebude správny.
Sestra má takú istú C5 a naskočila hláška "nízka hladina aditíva FAP" (preklad z ang.), takže doliate do plna. Na vyššie uvádzanej diagnostike (neviem názov, môžem dopísa) vynulované chyb. hlásenia, znulované počítadlo. Po naštartovaní vo vozidle už žiadna hláška, v diagnostike však vyskočilo P1445 ako stála závada a tiež nechcelo vykona test čerpadla. Z toho, čo som sa tu dočítal, by som povedal, že by to asi chcelo natankova, pojazdi a po nejakých 1000 km opä na diagnostiku, či to regeneruje a ak áno, neriešit to? Myslím si, že keď to fungovalo doteraz, čisto teoreticky by to malo fungova aj po naliati aditíva, či? A ešte otázočka, pri nulovaní to chcelo zada gramហaditíva vo FAPe. Ignorova to, alebo sa tam dáva nejaký údaj? Keď som napichol svoju C5, ukazovalo mi 73 g. Je to nejaký konštatný údaj, alebo si to určuje "nejaký ten ECU"

07.12.2011 21:55 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2431374
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
U 1.6HDI to 3000ml ukazuje pořád - asi chybka v SW nebo vlastnost
Hodnota množství aditiv ve FAPu pomalu přibývá s každým ujetým km (nebo po skocích při spuštění aditivace, to je vcelku jedno).
K testu čerpadla - pokud se o něj pokouší z menu řídící jednotky motoru a auto má pro aditivaci samostatnou řídící jednotku, tak to opravdu nejde. Musí se to pustit z menu řídící jednotky aditivace
Proč nastavoval stav aditiva ve FAPu???? To je myslím operace nutná při výměně řídící jednotky nebo při výměně FAPu a ne při dolití aditiva.

07.12.2011 22:12 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2431393
Tomi2002
Město: Stará źubovňa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Proč nastavoval stav aditiva ve FAPu???? To je myslím operace nutná při výměně řídící jednotky nebo při výměně FAPu a ne při dolití aditiva.


Možno som sa nesprávne vyjadril, teda to čo mi nameralo na mojej c5 o nejakej gramaži aditíva -teda ten konkrétny údaj (v mojom prípade 73 g), to chcelo aj pri sestrinej. Zadal som mu "73g", čo sa potom ukazalo v parametroch, no po čase sa to zmenilo na tuším 93g. Pravdepodobne si to počitač "naordinuje" sám.

07.12.2011 22:25 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2431402
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
stav 3l je vzdy, myslim ze by sa mohol menit, pokial auto nebude mat aditivacnu jednotku a o vsetko sa bude starat ecu (v C5 myslim nepouzivane, mal som tu takeho peugeota)

to co pises, je zachytene mnozstvo aditiva vo filtry, takze ten clovek absolutne netusi co robi, je tam len jedna procedura nulovania

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator