| | |
06.08.2010 07:31 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352141
|
|
tomc
|
|
|
no já mylím,e fapof je dobrá věc spadne spotřeba a u nejsou starosti se zanaenim při jedění kolem komína
no já mylím,e fapof je dobrá věc :palec spadne spotřeba a u nejsou starosti se zanaenim při jedění kolem komína:-))
|
|
06.08.2010 08:50 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352153
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tomc napsal(a): no já mylím,e fapof je dobrá věc spadne spotřeba a u nejsou starosti se zanaenim při jedění kolem komína
pokud se udela i sw i hw tak ano ale jak pise Tief je to vec nazoru,,,ja jsem v zasade proti ale nas zakaznik...
na druhou stranu jsou auta kdy je vyrazeni DPF nutnosti (Crafter,Mercedes Sprinter...)
pokud se udela i sw i hw tak ano ale jak pise Tief je to vec nazoru,,,ja jsem v zasade proti ale nas zakaznik...
na druhou stranu jsou auta kdy je vyrazeni DPF nutnosti (Crafter,Mercedes Sprinter...)
|
|
12.08.2010 23:06 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352795
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tak jsem se dnes po vem tom rozpojování, kontrolách a čitění (FAP) zastavil u tiefa znovu a test čerpadla u CHODÍ a čerpadlo VRČÍ
Take asi jen chyba někde v konektoru. Jetě uvidíme, co to řekne po 2-3 tisících km, údaje u regenerace FAPu na vyčitění zatím nezareagovaly, jen zaplnění sazemi lo dolů (najeto 70km).
Tak jsem se dnes po vem tom rozpojování, kontrolách a čitění (FAP) zastavil u tiefa znovu a test čerpadla u CHODÍ a čerpadlo VRČÍ :-))
Take asi jen chyba někde v konektoru. Jetě uvidíme, co to řekne po 2-3 tisících km, údaje u regenerace FAPu na vyčitění zatím nezareagovaly, jen zaplnění sazemi lo dolů (najeto 70km).
|
|
12.08.2010 23:19 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352796
|
|
jumep
|
|
|
stastna to osoba, ale mozno ho tych tvrdych 12V rozchodilo
stastna to osoba, ale mozno ho tych tvrdych 12V rozchodilo :)
|
|
01.11.2010 12:08 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361061
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ahoj, znovu oivím tuhle diskusi.
Po nějaké době jsem znovu proel auto s diagnostikou, zda u je ve OK - a ono to vypadá pořád stejně.
Řídící jednotka aditivačního čerpadla (ADDGO3):
- tvrdí e je ve OK, ádná chyba
- zvukový test čerpadla OK (slyím ho)
Počítač vstřikování (EDC16C34_DV6):
- v parametrech: "Vzdálenost ujetá od poslední regenerace: 334km" (to se zdá být vcelku OK)
- v parametrech: "Zaplnění filtru částic sazemi 45%" (to se zdá být vcelku OK)
- v parametrech: "Porucha systému aditivace: Aditivace není moná"
- v parametrech: Objem aditiva zbývajícího v zásobníku: 3000 ml (nezmění se ani po testu čerpadla přes počítač aditivace)
- v parametrech: Hmotnost aditiva ve filtru pevných částic: 40g (hodnota nejspí převzatá z počítače aditivace - 1. počitadlo)
- test přísluenství - Čerpadlo aditivace: "Sputění není moné"
- v závadách vstřik. jednotky ádná závada související s aditivací není (je tam jedna permanentní o obvodu relé havení "P1351 - Napájené relé a nikdy nenapájené svíčky")
A teď nevím - probíhá běně aditivace jen na vyádání počítače vstřikování (a tedy neprobíhá), nebo se o to stará sám počítač aditivace a normálně aditivuje? A počítač vstřikování je jen nějak patně nastaven, e si myslí, e se o to má starat on?
Někde v dokumentaci jsem četl, e u C5 existují různé monosti, ale pochopil jsem z toho, e pokud tam počítač aditivace je, tak se o to stará on (dozví se o otevření nádre a doplnění paliva a podle toho dávkuje).
Ahoj, znovu oivím tuhle diskusi.
Po nějaké době jsem znovu proel auto s diagnostikou, zda u je ve OK - a ono to vypadá pořád stejně.
Řídící jednotka aditivačního čerpadla (ADDGO3):
- tvrdí e je ve OK, ádná chyba
- zvukový test čerpadla OK (slyím ho)
Počítač vstřikování (EDC16C34_DV6):
- v parametrech: "Vzdálenost ujetá od poslední regenerace: 334km" (to se zdá být vcelku OK)
- v parametrech: "Zaplnění filtru částic sazemi 45%" (to se zdá být vcelku OK)
- v parametrech: "Porucha systému aditivace: Aditivace není moná"
- v parametrech: Objem aditiva zbývajícího v zásobníku: 3000 ml (nezmění se ani po testu čerpadla přes počítač aditivace)
- v parametrech: Hmotnost aditiva ve filtru pevných částic: 40g (hodnota nejspí převzatá z počítače aditivace - 1. počitadlo)
- test přísluenství - Čerpadlo aditivace: "Sputění není moné"
- v závadách vstřik. jednotky ádná závada související s aditivací není (je tam jedna permanentní o obvodu relé havení "P1351 - Napájené relé a nikdy nenapájené svíčky")
A teď nevím - probíhá běně aditivace jen na vyádání počítače vstřikování (a tedy neprobíhá), nebo se o to stará sám počítač aditivace a normálně aditivuje? A počítač vstřikování je jen nějak patně nastaven, e si myslí, e se o to má starat on? :nevim
Někde v dokumentaci jsem četl, e u C5 existují různé monosti, ale pochopil jsem z toho, e pokud tam počítač aditivace je, tak se o to stará on (dozví se o otevření nádre a doplnění paliva a podle toho dávkuje).
|
|
01.11.2010 12:33 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361064
|
|
jumep
|
|
|
3000ml je plna nadrzka, cize neprebieha
pri 1.6 ti s tym testom nepomozem, mal som tu snad 3 1.6 a nikdy nie problem s fapom
co viem tak su 2 moznosti riadenia aditivacie pri 1.6,
a) riadenie cez ecu
b) riadenie cez aditivacnu jednotku
(toto bolo pri peugeote a PP2000 diagnostike)
ako hovorim, viac som sa tym nezaoberal lebo to chodilo normalne
ale rozrezal som nadrzku aditivacie
je tam klasicke cerpadlo (motor), sitko, kopa hrdze, zle nasadeny konektor na cerpadle
idem to pofotit a dohodim sem link
edit: vsimam ale:
"Řídící jednotka aditivačního čerpadla (ADDGO3):
- tvrdí e je ve OK, ádná chyba
- zvukový test čerpadla OK (slyím ho)"
"- test přísluenství - Čerpadlo aditivace: "Sputění není moné""
to je preto ze to riadi ta aditivacna jednotka a ecu motora by to nemala mat na starosti, skor je otazne potom ako to je cele pokonfigurovane
edit2: offtopic - vymen si zhavice a resetni chybu (dana chyba znamena ze mas ko zhavic)
3000ml je plna nadrzka, cize neprebieha
pri 1.6 ti s tym testom nepomozem, mal som tu snad 3 1.6 a nikdy nie problem s fapom
co viem tak su 2 moznosti riadenia aditivacie pri 1.6,
a) riadenie cez ecu
b) riadenie cez aditivacnu jednotku
(toto bolo pri peugeote a PP2000 diagnostike)
ako hovorim, viac som sa tym nezaoberal lebo to chodilo normalne
ale rozrezal som nadrzku aditivacie
je tam klasicke cerpadlo (motor), sitko, kopa hrdze, zle nasadeny konektor na cerpadle
idem to pofotit a dohodim sem link
edit: vsimam ale:
"Řídící jednotka aditivačního čerpadla (ADDGO3):
- tvrdí e je ve OK, ádná chyba
- zvukový test čerpadla OK (slyím ho)"
"- test přísluenství - Čerpadlo aditivace: "Sputění není moné""
to je preto ze to riadi ta aditivacna jednotka a ecu motora by to nemala mat na starosti, skor je otazne potom ako to je cele pokonfigurovane
edit2: offtopic - vymen si zhavice a resetni chybu (dana chyba znamena ze mas ko zhavic)
|
|
01.11.2010 12:46 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361065
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): 3000ml je plna nadrzka, cize neprebieha
Nádrka měřák nemá, take počítač vstřikování můe tu hodnotu zbývajícího objemu aditiva jen odhadovat ze vstřiků do nádre nebo ji přebrat od jiného počítače v autě.
Počítač aditivace ale tyhle hodnoty v seznamu parametrů nemá, má tam jen dosaení minimální hladiny v nádrce aditiva, detekci zátky nádre, mnoství aditiva ve FAPu (cerin v mg, viditelné i v parametrech počítače vstřikování), mnoství u vstříknutého aditiva (cerin v mg), a velikost naftové nádre.
Proto mě napadlo, e počítač vstřikování se u mě o tohle ve skutečnosti vůbec nemá starat, ale z nějakého důvodu si myslí, e se starat má - a některé hodnoty i akční testy má tedy patné a nesmyslné.
Pokud je to jen zblblý počítač vstřikování, dá se s tím něco udělat, nebo nezbývá ne to ignorovat?
Nádrka měřák nemá, take počítač vstřikování můe tu hodnotu zbývajícího objemu aditiva jen odhadovat ze vstřiků do nádre nebo ji přebrat od jiného počítače v autě.
Počítač aditivace ale tyhle hodnoty v seznamu parametrů nemá, má tam jen dosaení minimální hladiny v nádrce aditiva, detekci zátky nádre, mnoství aditiva ve FAPu (cerin v mg, viditelné i v parametrech počítače vstřikování), mnoství u vstříknutého aditiva (cerin v mg), a velikost naftové nádre.
Proto mě napadlo, e počítač vstřikování se u mě o tohle ve skutečnosti vůbec nemá starat, ale z nějakého důvodu si myslí, e se starat má - a některé hodnoty i akční testy má tedy patné a nesmyslné.
Pokud je to jen zblblý počítač vstřikování, dá se s tím něco udělat, nebo nezbývá ne to ignorovat?
|
|
01.11.2010 12:54 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361069
|
|
jumep
|
|
|
ja viem ze to merak nema, ale 3000ml je pre pocitac plna nadrzka po resete aditivacie, ak teda z nej neubuda, pocitac nikdy neaditivoval
tu su 2 priciny
a) niekto menil ECU motora a dal tam inu
b) niekto prekonfigurovaval ecu motora a spravil to zle
c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat
skusil by som pozret aku verziu softu v ecu mas a co sa da konfigurovat (samozrejme tu uz konci vsetka sradna a musi to robit niekto kto vie co robi)
pripadne skus skocit do autorizovaneho citroenu a nech ti podla vinka s internetu prepalia soft v ecu a nahraju konfiguraciu aku to hodi podla vinka (tj. automaticky)
ja viem ze to merak nema, ale 3000ml je pre pocitac plna nadrzka po resete aditivacie, ak teda z nej neubuda, pocitac nikdy neaditivoval
tu su 2 priciny
a) niekto menil ECU motora a dal tam inu
b) niekto prekonfigurovaval ecu motora a spravil to zle
c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat
skusil by som pozret aku verziu softu v ecu mas a co sa da konfigurovat (samozrejme tu uz konci vsetka sradna a musi to robit niekto kto vie co robi)
pripadne skus skocit do autorizovaneho citroenu a nech ti podla vinka s internetu prepalia soft v ecu a nahraju konfiguraciu aku to hodi podla vinka (tj. automaticky)
|
|
01.11.2010 13:29 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361070
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): ja viem ze to merak nema, ale 3000ml je pre pocitac plna nadrzka po resete aditivacie, ak teda z nej neubuda, pocitac nikdy neaditivoval
On ECU opravdu nikdy neaditivoval, protoe to dělá počítač aditivace - take pro něj asi bude plná pořád
jumep napsal(a): tu su 2 priciny
a) niekto menil ECU motora a dal tam inu
b) niekto prekonfigurovaval ecu motora a spravil to zle
c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat
Protoe to do logu ECU ani do urnálu to u ádné chyby nehází (před tím v létě házelo) a auto jezdí OK, tak si asi vyberu monost c) Moná jedině porovnat s někým, kdo má stejné auto.
Jumep: díky za rady.
Autodiag: Sorry, e zase řeíme problém, co není
Protoe to do logu ECU ani do urnálu to u ádné chyby nehází (před tím v létě házelo) a auto jezdí OK, tak si asi vyberu monost c) :-) Moná jedině porovnat s někým, kdo má stejné auto.
Jumep: díky za rady.
Autodiag: Sorry, e zase řeíme problém, co není :-d
|
|
01.11.2010 13:38 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361071
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jumep napsal(a): c) soudruzi v spolupraci s fordom nieco zle spravili a tympadom to ignorovat
soudruzi ve fordu nemaji vubec nic spolecnho s rizenim motoru,maji vlastni sw,vlastni jednotku,mimochodem jeste stupidnejsi nez PSA,spolecny je jen motor jako takovy a ne uplne ale z 90% ano
soudruzi ve fordu nemaji vubec nic spolecnho s rizenim motoru,maji vlastni sw,vlastni jednotku,mimochodem jeste stupidnejsi nez PSA,spolecny je jen motor jako takovy a ne uplne ale z 90% ano
|
|
01.11.2010 15:38 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361074
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Taky nechapu kde je problem - jestli jenom v tom, ze diagnostika porad ukazuje objem aditiva v zasobniku 3000ml a Aditivace neni mozna, tak me pise to stejne. Vzdalenost mezi regeneracemi mam 800km, myslim teda ze FAP funguje jak ma. Vic bych to neresil...
Taky nechapu kde je problem - jestli jenom v tom, ze diagnostika porad ukazuje objem aditiva v zasobniku 3000ml a Aditivace neni mozna, tak me pise to stejne. Vzdalenost mezi regeneracemi mam 800km, myslim teda ze FAP funguje jak ma. Vic bych to neresil...
|
|
01.11.2010 16:59 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361090
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Taky nechapu kde je problem - jestli jenom v tom, ze diagnostika porad ukazuje objem aditiva v zasobniku 3000ml a Aditivace neni mozna, tak me pise to stejne. Vzdalenost mezi regeneracemi mam 800km, myslim teda ze FAP funguje jak ma. Vic bych to neresil...
OK, dík tohle jsem potřeboval vědět od někoho, kdo má stejné auto - e tyhle dva údaje jsou takhle normální a e si jen soudruzi u PSA uetřili práci, a kdy přidali samostatnou řídící jednotku aditivace, tak v ECU nechali původní verzi SW (proto ty zbytečné nesmyslné hodnoty a testy akčních členů).
OK, dík tohle jsem potřeboval vědět od někoho, kdo má stejné auto - e tyhle dva údaje jsou takhle normální a e si jen soudruzi u PSA uetřili práci, a kdy přidali samostatnou řídící jednotku aditivace, tak v ECU nechali původní verzi SW (proto ty zbytečné nesmyslné hodnoty a testy akčních členů).
|
|
01.11.2010 18:50 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2361101
|
|
jumep
|
|
|
ono PP2000 k tomu dokonca ma aj v diagnostike navod ze pokial je v menu aditivacna jednotka tak sa venovat tej, pokial nie, tak potom v ecu ... ale ako som uz hovoril nevenoval som sa tomu viac
edit: slubene fotky: .link.
ono PP2000 k tomu dokonca ma aj v diagnostike navod ze pokial je v menu aditivacna jednotka tak sa venovat tej, pokial nie, tak potom v ecu ... ale ako som uz hovoril nevenoval som sa tomu viac
edit: slubene fotky: http://www.c5club.cz/galerie/technika/obsah-nadrze-na-eolys/13/5
|
|
07.12.2011 20:48 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2431322
|
|
Tomi2002
|
|
|
Prispejem tie k tejto téme.
Take niekedy v lete priiel do servisu pán a "delal machra", e jeho diagnostika dokáe resetnú fap a veci kolo toho. Tak som poskytol svojho citrona a keď sledoval stav aditíva, písalo to e 3000 ml, čie plné. V skutočnosti to pravda by nemohla a ani nebola, lebo zhruba dva mesiace nato som dolieval aditivum a voli 3 litre. A ďalej údaje o tom, kedy bola posledná regenerácia zhruba sedela a potom ete nejaká gramá aditíva vo Fape, ... Take údaj o aktuálnom mnostve aditíva podža diagnostiky asi nebude správny.
Sestra má takú istú C5 a naskočila hláka "nízka hladina aditíva FAP" (preklad z ang.), take doliate do plna. Na vyie uvádzanej diagnostike (neviem názov, môem dopísa) vynulované chyb. hlásenia, znulované počítadlo. Po natartovaní vo vozidle u iadna hláka, v diagnostike vak vyskočilo P1445 ako stála závada a tie nechcelo vykona test čerpadla. Z toho, čo som sa tu dočítal, by som povedal, e by to asi chcelo natankova, pojazdi a po nejakých 1000 km opä na diagnostiku, či to regeneruje a ak áno, nerieit to? Myslím si, e keď to fungovalo doteraz, čisto teoreticky by to malo fungova aj po naliati aditíva, či? A ete otázočka, pri nulovaní to chcelo zada gramá aditíva vo FAPe. Ignorova to, alebo sa tam dáva nejaký údaj? Keď som napichol svoju C5, ukazovalo mi 73 g. Je to nejaký kontatný údaj, alebo si to určuje "nejaký ten ECU"
Prispejem tie k tejto téme.
Take niekedy v lete priiel do servisu pán a "delal machra", e jeho diagnostika dokáe resetnú fap a veci kolo toho. Tak som poskytol svojho citrona a keď sledoval stav aditíva, písalo to e 3000 ml, čie plné. V skutočnosti to pravda by nemohla a ani nebola, lebo zhruba dva mesiace nato som dolieval aditivum a voli 3 litre. A ďalej údaje o tom, kedy bola posledná regenerácia zhruba sedela a potom ete nejaká gramá aditíva vo Fape, ... Take údaj o aktuálnom mnostve aditíva podža diagnostiky asi nebude správny.
Sestra má takú istú C5 a naskočila hláka "nízka hladina aditíva FAP" (preklad z ang.), take doliate do plna. Na vyie uvádzanej diagnostike (neviem názov, môem dopísa) vynulované chyb. hlásenia, znulované počítadlo. Po natartovaní vo vozidle u iadna hláka, v diagnostike vak vyskočilo P1445 ako stála závada a tie nechcelo vykona test čerpadla. Z toho, čo som sa tu dočítal, by som povedal, e by to asi chcelo natankova, pojazdi a po nejakých 1000 km opä na diagnostiku, či to regeneruje a ak áno, nerieit to? Myslím si, e keď to fungovalo doteraz, čisto teoreticky by to malo fungova aj po naliati aditíva, či? A ete otázočka, pri nulovaní to chcelo zada gramá aditíva vo FAPe. Ignorova to, alebo sa tam dáva nejaký údaj? Keď som napichol svoju C5, ukazovalo mi 73 g. Je to nejaký kontatný údaj, alebo si to určuje "nejaký ten ECU" :-))
|
|
07.12.2011 21:55 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2431374
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
U 1.6HDI to 3000ml ukazuje pořád - asi chybka v SW nebo vlastnost
Hodnota mnoství aditiv ve FAPu pomalu přibývá s kadým ujetým km (nebo po skocích při sputění aditivace, to je vcelku jedno).
K testu čerpadla - pokud se o něj pokouí z menu řídící jednotky motoru a auto má pro aditivaci samostatnou řídící jednotku, tak to opravdu nejde. Musí se to pustit z menu řídící jednotky aditivace
Proč nastavoval stav aditiva ve FAPu???? To je myslím operace nutná při výměně řídící jednotky nebo při výměně FAPu a ne při dolití aditiva.
U 1.6HDI to 3000ml ukazuje pořád - asi chybka v SW nebo vlastnost :-)
Hodnota mnoství aditiv ve FAPu pomalu přibývá s kadým ujetým km (nebo po skocích při sputění aditivace, to je vcelku jedno).
K testu čerpadla - pokud se o něj pokouí z menu řídící jednotky motoru a auto má pro aditivaci samostatnou řídící jednotku, tak to opravdu nejde. Musí se to pustit z menu řídící jednotky aditivace :-)
Proč nastavoval stav aditiva ve FAPu???? To je myslím operace nutná při výměně řídící jednotky nebo při výměně FAPu a ne při dolití aditiva.
|
|
07.12.2011 22:25 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2431402
|
|
jumep
|
|
|
stav 3l je vzdy, myslim ze by sa mohol menit, pokial auto nebude mat aditivacnu jednotku a o vsetko sa bude starat ecu (v C5 myslim nepouzivane, mal som tu takeho peugeota)
to co pises, je zachytene mnozstvo aditiva vo filtry, takze ten clovek absolutne netusi co robi, je tam len jedna procedura nulovania
stav 3l je vzdy, myslim ze by sa mohol menit, pokial auto nebude mat aditivacnu jednotku a o vsetko sa bude starat ecu (v C5 myslim nepouzivane, mal som tu takeho peugeota)
to co pises, je zachytene mnozstvo aditiva vo filtry, takze ten clovek absolutne netusi co robi, je tam len jedna procedura nulovania
|
|
| |
|
|