| | |
04.08.2010 15:54 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351805
|
|
jumep
|
|
|
ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle
ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene
co sa tyka fapu, je to strasny strasiak a vsetkym to vyhovuje, fap v tychto autach funguje len ked je aditivovana nafta, aditivum ma za nasledok to ze sa sadze zachytavaju vo filtri, bez aditiva to nebude usadzat vacsinu sadzi a tym nebude potrebna regeneracia
ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle
ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene
co sa tyka fapu, je to strasny strasiak a vsetkym to vyhovuje, fap v tychto autach funguje len ked je aditivovana nafta, aditivum ma za nasledok to ze sa sadze zachytavaju vo filtri, bez aditiva to nebude usadzat vacsinu sadzi a tym nebude potrebna regeneracia
|
|
04.08.2010 16:01 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351813
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jumep napsal(a): ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle
ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene
TomasT napsal(a): ...Nádrku s čerpadlem jsem následně měl venku, ukal jesm do ní impulsy 12V a z dírky se nějaký oranovohnědý sajrajt pomalu tlačil.....
|
|
04.08.2010 16:03 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351814
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jinak bez aditivace cca po 5000 jizdy mestem bude "krabicka na popel" plna
jinak bez aditivace cca po 5000 jizdy mestem bude "krabicka na popel" plna
|
|
04.08.2010 16:04 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351815
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
jumep napsal(a): ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle
ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene
Samo čerpadlo zkrat nemá, při testu funguje (co nevylučuje zkrat na kabelái), co se týká odběru nevylučuju, ale protoe nevím, jaký je normální, asi nemá smysl ho měřit.
Pořád mě jetě napadá, zda nemohl být test odmítnutý z důvodu výskytu trvalé závady, kterou tam podle diagnostiky z Damara mám: "P1445 - maximální hodnota aditiv v částicovém filtru".
Samo čerpadlo zkrat nemá, při testu funguje (co nevylučuje zkrat na kabelái), co se týká odběru nevylučuju, ale protoe nevím, jaký je normální, asi nemá smysl ho měřit.
Pořád mě jetě napadá, zda nemohl být test odmítnutý z důvodu výskytu trvalé závady, kterou tam podle diagnostiky z Damara mám: "P1445 - maximální hodnota aditiv v částicovém filtru".
|
|
04.08.2010 16:09 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351816
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
na tech 12 naprimo to moc nezkousej,je to ovladano PWM
k ze zavade,zkus udelat regeneraci ..pokud ne je vic moznosti jak fap vymenit/vycistit nebo odstranit uplne
na tech 12 naprimo to moc nezkousej,je to ovladano PWM
k ze zavade,zkus udelat regeneraci ..pokud ne je vic moznosti jak fap vymenit/vycistit nebo odstranit uplne
|
|
04.08.2010 16:15 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351817
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
autodiag napsal(a): na tech 12 naprimo to moc nezkousej,je to ovladano PWM
k ze zavade,zkus udelat regeneraci ..pokud ne je vic moznosti jak fap vymenit/vycistit nebo odstranit uplne
Regenerace nějak změní mnoství aditiv zachycených ve filtru?
Cituju z jednoho z dokumentů: POZNÁMKA : Cerin není při regeneracích (vynucených nebo přirozených) spálen. Cerin ucpe definitivně filtr pevných
částic, který musí být vyměněn kadých 120 000 km (75 000 mil).
Vyčitění FAPu mě někdy čeká, ale teď se mi jednalo o to, aby byl v takovém případě zbytek v pořádku.
A co se týká čerpadla - jak jsem psal, jen jsem do toho ukal impulsy, nedrel jsem to pod napětím (u proto, e jsem si nebyl jistý zda 12V není moc) - dolo mi e je tam jen něco jako membránové čerpadlo ovládané elektromagnetem (co impuls to jedna dávka přesné velikosti).
Regenerace nějak změní mnoství aditiv zachycených ve filtru?
Cituju z jednoho z dokumentů: POZNÁMKA : Cerin není při regeneracích (vynucených nebo přirozených) spálen. Cerin ucpe definitivně filtr pevných
částic, který musí být vyměněn kadých 120 000 km (75 000 mil).
Vyčitění FAPu mě někdy čeká, ale teď se mi jednalo o to, aby byl v takovém případě zbytek v pořádku.
A co se týká čerpadla - jak jsem psal, jen jsem do toho ukal impulsy, nedrel jsem to pod napětím (u proto, e jsem si nebyl jistý zda 12V není moc) - dolo mi e je tam jen něco jako membránové čerpadlo ovládané elektromagnetem (co impuls to jedna dávka přesné velikosti).
|
|
04.08.2010 16:25 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351818
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ano to mas pravdu ,cerin se navaze na strukturu FAP filtru
nicmene nucena regenerace a nasledne vyjeti nadrze (dejme tomu cca 1000km) ti ukaze v jakem stavu filtr realne je..pokud provede regeneraci co cca 200km nadesel jeho cas..pokud ale regeneruje nad hranici cca 600km neni to s nim dobre ale ne zase uplne spatne...standartni doba mezi regeneracemi je cca 800-900KM pri stavu noveho FAP
to co pisou v buletinech,je potreba brat s rezervou,neni nas tu malo kteri maji najeto pres 200 000 a FAP maji puvodni
ano to mas pravdu ,cerin se navaze na strukturu FAP filtru
nicmene nucena regenerace a nasledne vyjeti nadrze (dejme tomu cca 1000km) ti ukaze v jakem stavu filtr realne je..pokud provede regeneraci co cca 200km nadesel jeho cas..pokud ale regeneruje nad hranici cca 600km neni to s nim dobre ale ne zase uplne spatne...standartni doba mezi regeneracemi je cca 800-900KM pri stavu noveho FAP
to co pisou v buletinech,je potreba brat s rezervou,neni nas tu malo kteri maji najeto pres 200 000 a FAP maji puvodni
|
|
05.08.2010 18:51 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352100
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tak jsem dnes otestoval, co jsem uměl.
Odpojil jsem z jednotky 16pin konektor a:
- napájecí napětí a uzemění je OK (pin 1,8)
- dvoulinka k čerpadlu aditivace je také OK (pin 9,10) - čerpadlo na impulsy přes konektor reaguje - cvaká.
- dvoulinku k víčku nádre jsem nezkouel, neměla by s neochotou testovat čerpadlo mít ádnou souvislost
- komunikační kabely s BSI nemám jak otestovat, ale tam problém nepředpokládám.
Take mechanicky i elektricky se zdá ve OK, vada je buď přímo v té jednotce, nebo v logice (test je odmítnutý na základě jiné chyby - viz ten FAP), nebo u ádný problém není.
Zítra jedu tankovat, ví někdo, kdy po natankování se spoutí aditivace? Po zavření víčka? Po zapnutí klíčků? Po nastartování? Později? Pokud to není a po nastartování, mohl bych to slyet.
Tak jsem dnes otestoval, co jsem uměl.
Odpojil jsem z jednotky 16pin konektor a:
- napájecí napětí a uzemění je OK (pin 1,8)
- dvoulinka k čerpadlu aditivace je také OK (pin 9,10) - čerpadlo na impulsy přes konektor reaguje - cvaká.
- dvoulinku k víčku nádre jsem nezkouel, neměla by s neochotou testovat čerpadlo mít ádnou souvislost
- komunikační kabely s BSI nemám jak otestovat, ale tam problém nepředpokládám.
Take mechanicky i elektricky se zdá ve OK, vada je buď přímo v té jednotce, nebo v logice (test je odmítnutý na základě jiné chyby - viz ten FAP), nebo u ádný problém není.
Zítra jedu tankovat, ví někdo, kdy po natankování se spoutí aditivace? Po zavření víčka? Po zapnutí klíčků? Po nastartování? Později? Pokud to není a po nastartování, mohl bych to slyet.
|
|
05.08.2010 20:27 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352105
|
|
jumep
|
|
|
ako som uz pisal, osobne predpokladam nacatu cievku cerpadla ...
napriamo ti cvakne ale ma zle hodnoty ...
ak komunikuje s diagnostikou, co teda komunikuje na 99% tej riadiacke nic neni
ako som uz pisal, osobne predpokladam nacatu cievku cerpadla ...
napriamo ti cvakne ale ma zle hodnoty ...
ak komunikuje s diagnostikou, co teda komunikuje na 99% tej riadiacke nic neni
|
|
05.08.2010 20:36 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352106
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
TomasT: natankuju, nastartuju, jakkoliv daleko odjedu, vypnu motor a za pár (cca 5sek.) začne čerpadlo davkovat aditiv. Je krasně slyet, kdy čerpadlo na aditiv funguje po vypnutí motoru, po prvním nastartování po natankování.
TomasT: natankuju, nastartuju, jakkoliv daleko odjedu, vypnu motor a za pár (cca 5sek.) začne čerpadlo davkovat aditiv. Je krasně slyet, kdy čerpadlo na aditiv funguje po vypnutí motoru, po prvním nastartování po natankování.
|
|
05.08.2010 20:37 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352107
|
|
jumep
|
|
|
staci na 1minutu zapat kluc a potom vypat, ale nejsom si isty ze to plati aj v pripade c5 2
staci na 1minutu zapat kluc a potom vypat, ale nejsom si isty ze to plati aj v pripade c5 2
|
|
05.08.2010 20:43 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352116
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
tomikm napsal(a): TomasT: natankuju, nastartuju, jakkoliv daleko odjedu, vypnu motor a za pár (cca 5sek.) začne čerpadlo davkovat aditiv. Je krasně slyet, kdy čerpadlo na aditiv funguje po vypnutí motoru, po prvním nastartování po natankování.
To je divné - kdybych natankoval a pak z pumpy jel nonstop do Chorvatska, tak bych projel celou nádr bez aditivace.
Ale je moné, e při kratích trasách to tak je.
To je divné - kdybych natankoval a pak z pumpy jel nonstop do Chorvatska, tak bych projel celou nádr bez aditivace.
Ale je moné, e při kratích trasách to tak je.
|
|
05.08.2010 20:46 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352117
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
jooo, to samé si také říkám, ale opravdu to mám takhle za více jak tři roky vypozorované. Věř tomu, e i po 100km to tak funguje u 2,2HDi
jooo, to samé si také říkám, ale opravdu to mám takhle za více jak tři roky vypozorované. Věř tomu, e i po 100km to tak funguje u 2,2HDi
|
|
05.08.2010 21:35 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352119
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jumep napsal(a): ako som uz pisal, osobne predpokladam nacatu cievku cerpadla ...
napriamo ti cvakne ale ma zle hodnoty ...
ak komunikuje s diagnostikou, co teda komunikuje na 99% tej riadiacke nic neni
podle meho zase je vse v poradku a delate z komara velblouda ,civka/vstrikovac spatna/ny nebude,jednak by se hlasil a jednak tyhle veci pokud nevyschnou se moc nekazi--pokud chces mit uplne jistotu tak vem oscilo a mer (strida myslim kolem 60Hz ,amplituda 12v)
1.6HDi co se sw tyka jsou takove mno divne
hodne veci kolem aditivace ,akcni cleny,proste spustit nejdou i kdyz je vse v poradku..typicka ukazka je spusteni nucene regenerace,ktere nejde
jinak po natankovani ,zavreni nadrze ,splneni natankovaneho minima se nadavkuje aditivum tusim po ujeti urcite vzdalenosti + rychlost..takze klidne do chorvatska i s regeneraci
PS: Jumepe pokud bude koncovy tranzistor,nebo co je tam jako aktivni soucastka v jednotce vadny tak bud strina nepujde vubec nebo tam bude jen kladne napeti 12v a v tom pripade to neni na 99% v jednotce protoze je na 100% vadna
podle meho zase je vse v poradku a delate z komara velblouda :),civka/vstrikovac spatna/ny nebude,jednak by se hlasil a jednak tyhle veci pokud nevyschnou se moc nekazi--pokud chces mit uplne jistotu tak vem oscilo a mer (strida myslim kolem 60Hz ,amplituda 12v)
1.6HDi co se sw tyka jsou takove mno divne
hodne veci kolem aditivace ,akcni cleny,proste spustit nejdou i kdyz je vse v poradku..typicka ukazka je spusteni nucene regenerace,ktere nejde
jinak po natankovani ,zavreni nadrze ,splneni natankovaneho minima se nadavkuje aditivum tusim po ujeti urcite vzdalenosti + rychlost..takze klidne do chorvatska i s regeneraci ;)
PS: Jumepe pokud bude koncovy tranzistor,nebo co je tam jako aktivni soucastka v jednotce vadny tak bud strina nepujde vubec nebo tam bude jen kladne napeti 12v a v tom pripade to neni na 99% v jednotce protoze je na 100% vadna ;)
|
|
05.08.2010 21:50 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352122
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Take mi vlastně říká, e to e nejde spustit test, je moná jen SW chyba a v reálu to aditivuje - je to docela dobře moné, protoe já to celé začal řeit právě kvůli tomu, e nejde test (ani v servisu, ani u tiefa), za jízdy ádný problém nemám.
A nebýt té diagnostiky, kdy mi vnucovali, e je to závada, kvůli které auto nejede, tak bych to nezačal řeit.
No, aspoň jsem si ověřil, e jednotlivé věci se zdají v pořádku a e časem musím řeit vyčitění FAP a dolití aditiva.
Take mi vlastně říká, e to e nejde spustit test, je moná jen SW chyba a v reálu to aditivuje ;-) - je to docela dobře moné, protoe já to celé začal řeit právě kvůli tomu, e nejde test (ani v servisu, ani u tiefa), za jízdy ádný problém nemám.
A nebýt té diagnostiky, kdy mi vnucovali, e je to závada, kvůli které auto nejede, tak bych to nezačal řeit.
No, aspoň jsem si ověřil, e jednotlivé věci se zdají v pořádku a e časem musím řeit vyčitění FAP a dolití aditiva.
|
|
05.08.2010 22:09 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352123
|
|
jumep
|
|
|
mal som tu jedno auto s touto chybou (tj diag hadzala chybu cerpadla, nesiel vykonat test)
po vymene nadrzky, vsetko ok, z toho skor usudzujem chybu nadrzky, ale netvrdim ze nemoze byt zla jednotka aditivacie, len mi to pride menej pravdepodobne ...
tos howg, tliachanim na nete sa toto vyriesit nejako neda
mal som tu jedno auto s touto chybou (tj diag hadzala chybu cerpadla, nesiel vykonat test)
po vymene nadrzky, vsetko ok, z toho skor usudzujem chybu nadrzky, ale netvrdim ze nemoze byt zla jednotka aditivacie, len mi to pride menej pravdepodobne ...
tos howg, tliachanim na nete sa toto vyriesit nejako neda
|
|
05.08.2010 22:31 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352128
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
mno ma to jeden hacek : nikdo tu nerekl ani nenapsal ze tam je chyba cerpadla adivace ,a uz zkrat na +,nebo na -
a z toho je potreba vychazet..ja jsem mel na dilne mraky c5 a nedovolim si neco v tomhle pripade tvrdit ani na 5%
to ze jsi mel jedno auto s touhle zavadou je super ale je potreba si uvedomit je je to mozna posledni .tim myslim tento typ zavady
mno ma to jeden hacek : nikdo tu nerekl ani nenapsal ze tam je chyba cerpadla adivace ,a uz zkrat na +,nebo na - ;)
a z toho je potreba vychazet..ja jsem mel na dilne mraky c5 a nedovolim si neco v tomhle pripade tvrdit ani na 5%
to ze jsi mel jedno auto s touhle zavadou je super ale je potreba si uvedomit je je to mozna posledni .tim myslim tento typ zavady
|
|
05.08.2010 23:43 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352136
|
|
tief
|
|
|
Tak jeste doplnim dulezity detail, ve vypisu byla trvala zavada na cerpadle aditivace - kdyz tak to muzeme zkouknout jeste jednou detailne ...
Tak jeste doplnim dulezity detail, ve vypisu byla trvala zavada na cerpadle aditivace :) - kdyz tak to muzeme zkouknout jeste jednou detailne ...
|
|
05.08.2010 23:46 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352137
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
tief napsal(a): Tak jeste doplnim dulezity detail, ve vypisu byla trvala zavada na cerpadle aditivace - kdyz tak to muzeme zkouknout jeste jednou detailne ...
Já jetě zkusím něco udělat s čitěním toho FAP filtru a pak se s tebou domluvím.
Ono těch podivností je více - např v diagnostice hláka, e zbývají 3 litry aditiva, reálně je tam tak litr.
Já jetě zkusím něco udělat s čitěním toho FAP filtru a pak se s tebou domluvím.
Ono těch podivností je více - např v diagnostice hláka, e zbývají 3 litry aditiva, reálně je tam tak litr.
|
|
06.08.2010 07:10 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2352140
|
|
tief
|
|
|
jj, vycistenim fapu sa nic nemoze pokazit + zistis ci tvoje auto nie je obetou fapoffovani ...
jj, vycistenim fapu sa nic nemoze pokazit + zistis ci tvoje auto nie je obetou fapoffovani ...
|
|
| |
|
|