Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Řídící jednotka čerpadla aditivace
|< < 1 2 3 4 5 > >|
04.08.2010 15:54 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351805
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle

ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene
co sa tyka fapu, je to strasny strasiak a vsetkym to vyhovuje, fap v tychto autach funguje len ked je aditivovana nafta, aditivum ma za nasledok to ze sa sadze zachytavaju vo filtri, bez aditiva to nebude usadzat vacsinu sadzi a tym nebude potrebna regeneracia

04.08.2010 16:01 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351813
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle
ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene


TomasT napsal(a):
...Nádržku s čerpadlem jsem následně měl venku, ukal jesm do ní impulsy 12V a z dírky se nějaký oranžovohnědý sajrajt pomalu tlačil.....


04.08.2010 16:03 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351814
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jinak bez aditivace cca po 5000 jizdy mestem bude "krabicka na popel" plna

04.08.2010 16:04 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351815
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ak jednotka komunikovala a nesiel test cerpadla / bola chyba cerpadla, predpokladam ze toto ma skrat alebo je pridrete a ma vysoky odber, preto ho dalo ako zle
ked ho odpojis, diagnostika by mala pisat ze je odpojene

Samo čerpadlo zkrat nemá, při testu funguje (což nevylučuje zkrat na kabeláži), co se týká odběru nevylučuju, ale protože nevím, jaký je normální, asi nemá smysl ho měřit.
Pořád mě ještě napadá, zda nemohl být test odmítnutý z důvodu výskytu trvalé závady, kterou tam podle diagnostiky z Damara mám: "P1445 - maximální hodnota aditiv v částicovém filtru".

04.08.2010 16:09 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351816
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
na tech 12 naprimo to moc nezkousej,je to ovladano PWM
k ze zavade,zkus udelat regeneraci ..pokud ne je vic moznosti jak fap vymenit/vycistit nebo odstranit uplne

04.08.2010 16:15 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351817
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
na tech 12 naprimo to moc nezkousej,je to ovladano PWM
k ze zavade,zkus udelat regeneraci ..pokud ne je vic moznosti jak fap vymenit/vycistit nebo odstranit uplne

Regenerace nějak změní množství aditiv zachycených ve filtru?
Cituju z jednoho z dokumentů: POZNÁMKA : Cerin není při regeneracích (vynucených nebo přirozených) spálen. Cerin ucpe definitivně filtr pevných
částic, který musí být vyměněn každých 120 000 km (75 000 mil).

Vyčištění FAPu mě někdy čeká, ale teď se mi jednalo o to, aby byl v takovém případě zbytek v pořádku.

A co se týká čerpadla - jak jsem psal, jen jsem do toho ukal impulsy, nedržel jsem to pod napětím (už proto, že jsem si nebyl jistý zda 12V není moc) - došlo mi že je tam jen něco jako membránové čerpadlo ovládané elektromagnetem (co impuls to jedna dávka přesné velikosti).

04.08.2010 16:25 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2351818
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ano to mas pravdu ,cerin se navaze na strukturu FAP filtru
nicmene nucena regenerace a nasledne vyjeti nadrze (dejme tomu cca 1000km) ti ukaze v jakem stavu filtr realne je..pokud provede regeneraci co cca 200km nadesel jeho cas..pokud ale regeneruje nad hranici cca 600km neni to s nim dobre ale ne zase uplne spatne...standartni doba mezi regeneracemi je cca 800-900KM pri stavu noveho FAP

to co pisou v buletinech,je potreba brat s rezervou,neni nas tu malo kteri maji najeto pres 200 000 a FAP maji puvodni

05.08.2010 18:51 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352100
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem dnes otestoval, co jsem uměl.
Odpojil jsem z jednotky 16pin konektor a:
- napájecí napětí a uzemění je OK (pin 1,8)
- dvoulinka k čerpadlu aditivace je také OK (pin 9,10) - čerpadlo na impulsy přes konektor reaguje - cvaká.
- dvoulinku k víčku nádrže jsem nezkoušel, neměla by s neochotou testovat čerpadlo mít žádnou souvislost
- komunikační kabely s BSI nemám jak otestovat, ale tam problém nepředpokládám.

Takže mechanicky i elektricky se zdá vše OK, vada je buď přímo v té jednotce, nebo v logice (test je odmítnutý na základě jiné chyby - viz ten FAP), nebo už žádný problém není.
Zítra jedu tankovat, ví někdo, kdy po natankování se spouští aditivace? Po zavření víčka? Po zapnutí klíčků? Po nastartování? Později? Pokud to není až po nastartování, mohl bych to slyšet.

05.08.2010 20:27 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352105
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako som uz pisal, osobne predpokladam nacatu cievku cerpadla ...
napriamo ti cvakne ale ma zle hodnoty ...

ak komunikuje s diagnostikou, co teda komunikuje na 99% tej riadiacke nic neni

05.08.2010 20:36 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352106
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
TomasT: natankuju, nastartuju, jakkoliv daleko odjedu, vypnu motor a za pár (cca 5sek.) začne čerpadlo davkovat aditiv. Je krasně slyšet, když čerpadlo na aditiv funguje po vypnutí motoru, po prvním nastartování po natankování.

05.08.2010 20:37 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352107
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
staci na 1minutu zapat kluc a potom vypat, ale nejsom si isty ze to plati aj v pripade c5 2

05.08.2010 20:43 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352116
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
tomikm napsal(a):
TomasT: natankuju, nastartuju, jakkoliv daleko odjedu, vypnu motor a za pár (cca 5sek.) začne čerpadlo davkovat aditiv. Je krasně slyšet, když čerpadlo na aditiv funguje po vypnutí motoru, po prvním nastartování po natankování.

To je divné - kdybych natankoval a pak z pumpy jel nonstop do Chorvatska, tak bych projel celou nádrž bez aditivace.
Ale je možné, že při kratších trasách to tak je.

05.08.2010 20:46 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352117
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
jooo, to samé si také říkám, ale opravdu to mám takhle za více jak tři roky vypozorované. Věř tomu, že i po 100km to tak funguje u 2,2HDi

05.08.2010 21:35 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352119
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ako som uz pisal, osobne predpokladam nacatu cievku cerpadla ...
napriamo ti cvakne ale ma zle hodnoty ...

ak komunikuje s diagnostikou, co teda komunikuje na 99% tej riadiacke nic neni


podle meho zase je vse v poradku a delate z komara velblouda ,civka/vstrikovac spatna/ny nebude,jednak by se hlasil a jednak tyhle veci pokud nevyschnou se moc nekazi--pokud chces mit uplne jistotu tak vem oscilo a mer (strida myslim kolem 60Hz ,amplituda 12v)
1.6HDi co se sw tyka jsou takove mno divne
hodne veci kolem aditivace ,akcni cleny,proste spustit nejdou i kdyz je vse v poradku..typicka ukazka je spusteni nucene regenerace,ktere nejde
jinak po natankovani ,zavreni nadrze ,splneni natankovaneho minima se nadavkuje aditivum tusim po ujeti urcite vzdalenosti + rychlost..takze klidne do chorvatska i s regeneraci

PS: Jumepe pokud bude koncovy tranzistor,nebo co je tam jako aktivni soucastka v jednotce vadny tak bud strina nepujde vubec nebo tam bude jen kladne napeti 12v a v tom pripade to neni na 99% v jednotce protoze je na 100% vadna

05.08.2010 21:50 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352122
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Takže mi vlastně říkáš, že to že nejde spustit test, je možná jen SW chyba a v reálu to aditivuje - je to docela dobře možné, protože já to celé začal řešit právě kvůli tomu, že nejde test (ani v servisu, ani u tiefa), za jízdy žádný problém nemám.
A nebýt té diagnostiky, kdy mi vnucovali, že je to závada, kvůli které auto nejede, tak bych to nezačal řešit.
No, aspoň jsem si ověřil, že jednotlivé věci se zdají v pořádku a že časem musím řešit vyčištění FAP a dolití aditiva.

05.08.2010 22:09 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352123
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mal som tu jedno auto s touto chybou (tj diag hadzala chybu cerpadla, nesiel vykonat test)
po vymene nadrzky, vsetko ok, z toho skor usudzujem chybu nadrzky, ale netvrdim ze nemoze byt zla jednotka aditivacie, len mi to pride menej pravdepodobne ...

tos howg, tliachanim na nete sa toto vyriesit nejako neda

05.08.2010 22:31 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352128
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
mno ma to jeden hacek : nikdo tu nerekl ani nenapsal ze tam je chyba cerpadla adivace ,a uz zkrat na +,nebo na -
a z toho je potreba vychazet..ja jsem mel na dilne mraky c5 a nedovolim si neco v tomhle pripade tvrdit ani na 5%
to ze jsi mel jedno auto s touhle zavadou je super ale je potreba si uvedomit je je to mozna posledni .tim myslim tento typ zavady

05.08.2010 23:43 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352136
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jeste doplnim dulezity detail, ve vypisu byla trvala zavada na cerpadle aditivace - kdyz tak to muzeme zkouknout jeste jednou detailne ...

05.08.2010 23:46 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352137
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
Tak jeste doplnim dulezity detail, ve vypisu byla trvala zavada na cerpadle aditivace - kdyz tak to muzeme zkouknout jeste jednou detailne ...

Já ještě zkusím něco udělat s čištěním toho FAP filtru a pak se s tebou domluvím.
Ono těch podivností je více - např v diagnostice hláška, že zbývají 3 litry aditiva, reálně je tam tak litr.

06.08.2010 07:10 - Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace 2352140
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
jj, vycistenim fapu sa nic nemoze pokazit + zistis ci tvoje auto nie je obetou fapoffovani ...

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator