| | |
01.08.2010 13:14 -
Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351443
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mám drobný problém.
Při napojení na diagnostiku u tiefa se mu hlásilo, e se nelze spojit s jednotkou čerpadla aditivace (nekomunikuje).
Dnes jsem kontroloval tu jednoduí část - samotné čerpadlo a nádrku. Čerpadlo funguje a v nádrce zbývá cca 1/3 a 1/4.
Následně jsem chtěl zkontrolovat jeho řídící jednotku (ve schématu Citroenu 1525CY) - ale nedokázal jsem najít, kde se v autě nachází.
Take dotaz - víte někdo, kde ji najdu?
Mám drobný problém.
Při napojení na diagnostiku u tiefa se mu hlásilo, e se nelze spojit s jednotkou čerpadla aditivace (nekomunikuje).
Dnes jsem kontroloval tu jednoduí část - samotné čerpadlo a nádrku. Čerpadlo funguje a v nádrce zbývá cca 1/3 a 1/4.
Následně jsem chtěl zkontrolovat jeho řídící jednotku (ve schématu Citroenu 1525CY) - ale nedokázal jsem najít, kde se v autě nachází.
Take dotaz - víte někdo, kde ji najdu?
|
|
01.08.2010 23:28 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351469
|
|
jumep
|
|
|
pod kobercom za spolujazdcom ako sa dviha k zadnej sedacke - v rohu
pod kobercom za spolujazdcom ako sa dviha k zadnej sedacke - v rohu
|
|
02.08.2010 08:51 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351478
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tak bohuel na uvedeném místě není nic.
Kousek více vpředu je předepínač pásů (takový kovový válec pod plastem), přímo tímhle rohem k němu vede ovládací kabel, ale jinak tam není nic - ani ádné díry nebo úchyty ke kterým by lo cokoliv připevnit - a přitom k té jednotce podle schématu patří i nějaký drák (1525EV), se kterým je přichycená dvěma maticemi (a zdá se e je k něčemu přiroubovaná spíe zespodu).
Měl jsem nadzvedlý celý koberec vzadu a jediné, co tam je, je kabelový svazek vedoucí z řidičovy strany dozadu a pak před zadními sedadly pod kobercem do průchodky k nádri.
Jinak vycházím z následujícího schématu:
Tak bohuel na uvedeném místě není nic.
Kousek více vpředu je předepínač pásů (takový kovový válec pod plastem), přímo tímhle rohem k němu vede ovládací kabel, ale jinak tam není nic - ani ádné díry nebo úchyty ke kterým by lo cokoliv připevnit - a přitom k té jednotce podle schématu patří i nějaký drák (1525EV), se kterým je přichycená dvěma maticemi (a zdá se e je k něčemu přiroubovaná spíe zespodu).
Měl jsem nadzvedlý celý koberec vzadu a jediné, co tam je, je kabelový svazek vedoucí z řidičovy strany dozadu a pak před zadními sedadly pod kobercem do průchodky k nádri.
Jinak vycházím z následujícího schématu:
|
|
02.08.2010 22:12 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351535
|
|
jumep
|
|
|
neviem ako to je pri 1.6, ale pri c5 1 - to bolo to nie u spolujazdcovej sedacky ale pred zadnou sedackou, nafotim to u seba cez vikend ak si neporadis
neviem ako to je pri 1.6, ale pri c5 1 - to bolo to nie u spolujazdcovej sedacky ale pred zadnou sedackou, nafotim to u seba cez vikend ak si neporadis
|
|
02.08.2010 22:50 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351545
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Díky, budu moc rád - jinak mi nezbyde, ne jít po kabelech podle barvy - a to jde ve svazku někdy patně.
Ale právě dole na podlaze pod kobercem před zadními sedačkami jsem to hledal - nejdřív vpravo v rohu za spolujezdcem a pak po celé ířce.
Kdybych do víkendu něco nael, napíu.
Díky, budu moc rád - jinak mi nezbyde, ne jít po kabelech podle barvy - a to jde ve svazku někdy patně.
Ale právě dole na podlaze pod kobercem před zadními sedačkami jsem to hledal - nejdřív vpravo v rohu za spolujezdcem a pak po celé ířce.
Kdybych do víkendu něco nael, napíu.
|
|
03.08.2010 10:16 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351558
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tak jsem se byl dnes pozeptat v Autoportu v Korytné na tuhle jednotku (zároveň jsem si něco jiného objednal, abych byl váený zákazník ) - cenu mi řekli, ale kde v autě je, mi nedokázal říct ani člověk na přepáce (i kdy se snail), ani dva technici, kterých se dále ptal (prostě nevěděli - čekali by ji hned u nádrky). A ádnou dalí dokumentaci v systému k tomu také neměl.
Nael jsem aspoň obrázek (má cca 10x10cm), neviděl ji někdo?
Tak jsem se byl dnes pozeptat v Autoportu v Korytné na tuhle jednotku (zároveň jsem si něco jiného objednal, abych byl váený zákazník :-d) - cenu mi řekli, ale kde v autě je, mi nedokázal říct ani člověk na přepáce (i kdy se snail), ani dva technici, kterých se dále ptal (prostě nevěděli - čekali by ji hned u nádrky). A ádnou dalí dokumentaci v systému k tomu také neměl.
Nael jsem aspoň obrázek (má cca 10x10cm), neviděl ji někdo?
|
|
03.08.2010 13:29 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351576
|
|
Dutch
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 480 |
|
|
Je fakt, e při demontái C5 jsem na ni narazil a v místech jak píe jumep......Chce to ale asi fakt sedačku ven a koberec pořádně na stranu.....
Mám ji někde shovanou, pokud bys ji potřeboval zapůjčit, tak není problém
Je fakt, e při demontái C5 jsem na ni narazil a v místech jak píe jumep......Chce to ale asi fakt sedačku ven a koberec pořádně na stranu.....
Mám ji někde shovanou, pokud bys ji potřeboval zapůjčit, tak není problém
|
|
03.08.2010 16:29 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351584
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Dutch napsal(a): Je fakt, e při demontái C5 jsem na ni narazil a v místech jak píe jumep......Chce to ale asi fakt sedačku ven a koberec pořádně na stranu.....
Mám ji někde shovanou, pokud bys ji potřeboval zapůjčit, tak není problém
Ale já zadní sedačky venku mám a koberec vzadu jsem nadzvedával a ke kolejnicím předních sedaček - asi je to u 1.6HDI jinak - a v tom počasí, co je venku, to dál hledat zatím nebudu.
Ale já zadní sedačky venku mám a koberec vzadu jsem nadzvedával a ke kolejnicím předních sedaček - asi je to u 1.6HDI jinak - a v tom počasí, co je venku, to dál hledat zatím nebudu.
|
|
03.08.2010 17:14 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351587
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zkus mi na SZ poslat vin
zkus mi na SZ poslat vin
|
|
04.08.2010 09:50 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351667
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jeste se zeptam,tobe nekomunikuje jednotka ADGO nebo ti nekomunikuje neco jineho ?
vstupujes do aditivace pres ECU motoru nebo primo pres jednotku aditivace ? (ADGO)
jeste se zeptam,tobe nekomunikuje jednotka ADGO nebo ti nekomunikuje neco jineho ?
vstupujes do aditivace pres ECU motoru nebo primo pres jednotku aditivace ? (ADGO)
|
|
04.08.2010 09:53 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351668
|
|
tief
|
|
|
jestli si dobre pamatatuju tak ECU komunikovala ale test cerpadla aditiv selhal ( + trvala zavada ) a nakratko zapojene cerpadlo vrcalo ...
jestli si dobre pamatatuju tak ECU komunikovala ale test cerpadla aditiv selhal ( + trvala zavada ) a nakratko zapojene cerpadlo vrcalo ...
|
|
04.08.2010 10:33 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351680
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jde o to jestli pre kompletnim testu byla testovana jednotka aditivace nebo tam vubec nebyla
jde o to jestli pre kompletnim testu byla testovana jednotka aditivace nebo tam vubec nebyla
|
|
04.08.2010 10:44 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351682
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Odpověď na tohle nechám na tiefovi, co zkouel v diagnostice a co přesně odpovědělo nevím - hláka byla něco jako e test čerpadla aditivace nelze provést.
Nádrku s čerpadlem jsem následně měl venku, ukal jesm do ní impulsy 12V a z dírky se nějaký oranovohnědý sajrajt pomalu tlačil.
Take jako druhý krok jsem chtěl zkontrolovat konektory na řídící jednotce a případně zkusit čerpadlo sputět napřímo přes celou kabelá - a to u nemůu, protoe nevím, kde je.
Ale celé to jetě nedávno muselo fungovat - na tachometru je 145000km (zatím ničím nezpochybněných) v nádre je max 1/3 (spí méně)
Odpověď na tohle nechám na tiefovi, co zkouel v diagnostice a co přesně odpovědělo nevím - hláka byla něco jako e test čerpadla aditivace nelze provést.
Nádrku s čerpadlem jsem následně měl venku, ukal jesm do ní impulsy 12V a z dírky se nějaký oranovohnědý sajrajt pomalu tlačil.
Take jako druhý krok jsem chtěl zkontrolovat konektory na řídící jednotce a případně zkusit čerpadlo sputět napřímo přes celou kabelá - a to u nemůu, protoe nevím, kde je.
Ale celé to jetě nedávno muselo fungovat - na tachometru je 145000km (zatím ničím nezpochybněných) v nádre je max 1/3 (spí méně)
|
|
04.08.2010 10:59 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351691
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak neco jsem ti k tvemu autu postahoval tak snad ti to nejak prospeje
jednotka je ve schematech znacena jako 1282 a dle vseho by mela byt nekde v prostoru leveho zadniho podbehu/kufru
tak neco jsem ti k tvemu autu postahoval tak snad ti to nejak prospeje
jednotka je ve schematech znacena jako 1282 a dle vseho by mela byt nekde v prostoru leveho zadniho podbehu/kufru
Přílohy: C5_FAP_Adit_princip.pdf ( 230068b ) - c5_FAP3.pdf ( 333930b ) - c5_FAP2.pdf ( 248445b ) - c5_FAP.pdf ( 147653b ) - |
|
04.08.2010 11:01 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351697
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
..a jeste pojistky+ postupy diag
..a jeste pojistky+ postupy diag
Přílohy: C5_po_PSF.pdf ( 269301b ) - c5_po_bsi.pdf ( 248121b ) - diag aditivace.pdf ( 93834b ) - aditivace diag.pdf ( 23196b ) - |
|
04.08.2010 11:23 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351712
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Díky moc, tohle vypadá o dost lépe, ne to schéma výe.
Koukal jsem, e v dokumentech jsou popsána dvě různá umístění té jednotky:
1. zadní podběh (v dokumentu C5_FAP_adit_princip.pdf)
2. někde před řidičem v přístrojové desce nebo motorovém prostoru - není vidět přesně kudy svazek vede (v dokumentu c5_FAP3.pdf)
Vzhledem k tomu, co jsem v autě viděl, bych si tipnul na monost 2, vedení kabelů v zadní části (detail G) jí vcelku přesně odpovídá (ale raději zkontroluju i monost 1).
Díky moc, tohle vypadá o dost lépe, ne to schéma výe.
Koukal jsem, e v dokumentech jsou popsána dvě různá umístění té jednotky:
1. zadní podběh (v dokumentu C5_FAP_adit_princip.pdf)
2. někde před řidičem v přístrojové desce nebo motorovém prostoru - není vidět přesně kudy svazek vede (v dokumentu c5_FAP3.pdf)
Vzhledem k tomu, co jsem v autě viděl, bych si tipnul na monost 2, vedení kabelů v zadní části (detail G) jí vcelku přesně odpovídá (ale raději zkontroluju i monost 1).
|
|
04.08.2010 11:44 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351725
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
novejsi modely od urciteho OPR maji jednotku aditivace zdruzenou v ECU motor
ono vubec s jednotkama i systemy cvicili protoze jsou celkem asi 4 jednotky a 5 druhu aditiv
novejsi modely od urciteho OPR maji jednotku aditivace zdruzenou v ECU motor
ono vubec s jednotkama i systemy cvicili protoze jsou celkem asi 4 jednotky a 5 druhu aditiv
|
|
04.08.2010 12:05 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351743
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Tak mi to nedalo a hned jsem se el podívat - a jednotka NALEZENA .
Je v palubní desce cca 20 cm nad plynovým pedálem. Je na ní vidět kvírou pod volantem a poznal jsem ji podle tvaru, velikosti a těch popisek (Magnet Marelli).
Tak ozkouím, co budu moct a uvidíme.
P.S.: Kdybyste slyeli, jak mě včera v servise straili, co vechno se můe zničit, kdy by delí dobu nefungovala (FAPem počínaje a vstřikováním konče) - a hned mě lákali, a se objednám, e ji najdou a ve vyřeí
Tak mi to nedalo a hned jsem se el podívat - a jednotka NALEZENA :-)) .
Je v palubní desce cca 20 cm nad plynovým pedálem. Je na ní vidět kvírou pod volantem a poznal jsem ji podle tvaru, velikosti a těch popisek (Magnet Marelli).
Tak ozkouím, co budu moct a uvidíme.
P.S.: Kdybyste slyeli, jak mě včera v servise straili, co vechno se můe zničit, kdy by delí dobu nefungovala (FAPem počínaje a vstřikováním konče) - a hned mě lákali, a se objednám, e ji najdou a ve vyřeí :-d :-d
|
|
04.08.2010 12:09 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351751
|
|
Barlow
|
|
|
No to by me zajimalo co by se stalo kdyby nefungovala?
No to by me zajimalo co by se stalo kdyby nefungovala?
|
|
04.08.2010 12:17 -
Re: Řídící jednotka čerpadla aditivace
|
2351756
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Barlow napsal(a): No to by me zajimalo co by se stalo kdyby nefungovala?
patně by probíhala regenerace (aditivum má sniovat potřebnou teplotu pro vypálení sazí o 100°C), ale zase by se saze usazovaly pomaleji (aditivum z nich má dělat větí shluky, které se snáze zachytí v FAPu) a auto by mohlo více kouřit.
Take - asi omezení ivotnosti FAPu (potřeba dřívějího vyčitění - ale od sazí, ne od cerinu), jinak si myslím, e nic.
patně by probíhala regenerace (aditivum má sniovat potřebnou teplotu pro vypálení sazí o 100°C), ale zase by se saze usazovaly pomaleji (aditivum z nich má dělat větí shluky, které se snáze zachytí v FAPu) a auto by mohlo více kouřit.
Take - asi omezení ivotnosti FAPu (potřeba dřívějího vyčitění - ale od sazí, ne od cerinu), jinak si myslím, e nic.
|
|
| |
|
|