| | |
08.02.2012 00:41 -
Re: Akumulátor
|
2448832
|
|
jruze
|
|
|
Já to dělám tak e po připojení aku skouím zamknout-odemknout a se chytí doálka a potom dám klíč do spínačky zapnu aby se rozsvítily kontrolky - počkám jestli nevypíe imobilizér chybu (to je několik vteřin ne by ho vypsal) a nastartuji.
Já to dělám tak e po připojení aku skouím zamknout-odemknout a se chytí doálka a potom dám klíč do spínačky zapnu aby se rozsvítily kontrolky - počkám jestli nevypíe imobilizér chybu (to je několik vteřin ne by ho vypsal) a nastartuji.;-)
|
|
08.02.2012 06:47 -
Re: Akumulátor
|
2448838
|
|
BERY
|
|
|
Přes ty mrazy nosim baterku domu, tak ji ráno připojím, otočím klíčkem - napíe to imobiliser, tak jdu okrábat okno, okrabu půlku u řidiče, nastartuju a okrábu zbytek...
Přes ty mrazy nosim baterku domu, tak ji ráno připojím, otočím klíčkem - napíe to imobiliser, tak jdu okrábat okno, okrabu půlku u řidiče, nastartuju a okrábu zbytek...:-)
|
|
10.10.2012 23:16 -
Re: Akumulátor
|
2512057
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
niekedy sa mi stava ze pred nastartovanim je rucicka na voltmetri na lavej strane blizko k minus a semo-tamo aj hadze chybu posilovaca. Znamena to ze si mozem zhanat novu baterku?? Alebo ako sa da otestovat???
niekedy sa mi stava ze pred nastartovanim je rucicka na voltmetri na lavej strane blizko k minus a semo-tamo aj hadze chybu posilovaca. Znamena to ze si mozem zhanat novu baterku:-((((?? Alebo ako sa da otestovat???
|
|
10.10.2012 23:38 -
Re: Akumulátor
|
2512058
|
|
jumep
|
|
|
zhanaj novu
zhanaj novu
|
|
11.10.2012 09:16 -
Re: Akumulátor
|
2512075
|
|
citrus
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 612 |
|
|
tak som prave volal do citroena, maju teraz zlavu na baterky a do mojej patky stoji 101 po zlave +gratis orestuju povodnu. Ist do toho alebo sa da kupit lacnejsie v rovnakej kvalite???
tak som prave volal do citroena, maju teraz zlavu na baterky a do mojej patky stoji 101 po zlave +gratis orestuju povodnu. Ist do toho alebo sa da kupit lacnejsie v rovnakej kvalite???
|
|
11.10.2012 13:50 -
Re: Akumulátor
|
2512151
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
cauko.Trnava je na západe a cena ak je baterka cez 74ah tartovací prud cez 720a,tak perfekt!Ja tie akurat shánam a tak to nejak vychádza za VARTU a BOSCH.
cauko.Trnava je na západe a cena ak je baterka cez 74ah tartovací prud cez 720a,tak perfekt!Ja tie akurat shánam a tak to nejak vychádza za VARTU a BOSCH.
|
|
11.10.2012 20:43 -
Re: Akumulátor
|
2512215
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
...a já mám objednanou tuhle...
.link.
...a já mám objednanou tuhle...
http://www.jpluszparts.cz/www-jpluszparts-cz/eshop/15-1-AUTOBATERIE-AUTOPART/24-2-GALAXY-osobni-vozy/5/5-Autobaterie-AUTOPART-GALAXY-12V-85Ah-800A
|
|
11.10.2012 20:47 -
Re: Akumulátor
|
2512216
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jestli těch 85Ah není u moc. Dýl se to dobíjí a při častých krátkých trasách se nemusí dobít dostatečně. A nenabitá baterie trpí. Obzvlá v zimě.
Těch 800A je fajn.
Jestli těch 85Ah není u moc. Dýl se to dobíjí a při častých krátkých trasách se nemusí dobít dostatečně. A nenabitá baterie trpí. Obzvlá v zimě.
Těch 800A je fajn.
|
|
11.10.2012 20:58 -
Re: Akumulátor
|
2512220
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
myslím, e 150A alternátor ji dotouchne během chvilky. Ono si starter vezme kolik potřebuje, at si to bere z 72Ah nebo 85Ah - ale ano, máme tu i samovybíjení, které je v mrazech velké, jene spí natočím se silnějí baterkou, která má 50% kapacity ne se slabí. Kdysi před léty jsem ve starým vyčochtaným 1500ccm passatu měl 180Ah baterku (v mrazech to jinak netočilo) a taky to dobil.
myslím, e 150A alternátor ji dotouchne během chvilky;-). Ono si starter vezme kolik potřebuje, at si to bere z 72Ah nebo 85Ah - ale ano, máme tu i samovybíjení, které je v mrazech velké, jene spí natočím se silnějí baterkou, která má 50% kapacity ne se slabí. Kdysi před léty jsem ve starým vyčochtaným 1500ccm passatu měl 180Ah baterku (v mrazech to jinak netočilo) a taky to dobil.
|
|
12.10.2012 06:46 -
Re: Akumulátor
|
2512259
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Nesouhlasím zcela s minulým příspěvkem. Do akumulátoru nejde vekerý volný výkon alternátoru, to by se uvařila. Take dobíjení nejde přímo z alternátoru, ale přes elektroniku, která to hlídá. Tato elektronika nejspí není schopná poznat kapacitu připojeného akumulátoru, ale pouze jeho stav = napětí na něm. Pokud elektronika uzná, e baterka potřeuje dobít, tak tam něco posílá. Ale něco, co je v ní nastaveno, tudí bez ohledu na kapacitu baterky. Take nabití větí baterky logicky trvá déle ne nabití mení, stejně jako normální nabíječkou s konstantním maximálním proudem. Ale rozdíl v pouívaných kapacitách je řekněme +-20%, take i rozdíl doby dobití je obdobný, tutí nedůleitý.
Nesouhlasím zcela s minulým příspěvkem. Do akumulátoru nejde vekerý volný výkon alternátoru, to by se uvařila. Take dobíjení nejde přímo z alternátoru, ale přes elektroniku, která to hlídá. Tato elektronika nejspí není schopná poznat kapacitu připojeného akumulátoru, ale pouze jeho stav = napětí na něm. Pokud elektronika uzná, e baterka potřeuje dobít, tak tam něco posílá. Ale něco, co je v ní nastaveno, tudí bez ohledu na kapacitu baterky. Take nabití větí baterky logicky trvá déle ne nabití mení, stejně jako normální nabíječkou s konstantním maximálním proudem. Ale rozdíl v pouívaných kapacitách je řekněme +-20%, take i rozdíl doby dobití je obdobný, tutí nedůleitý.
|
|
12.10.2012 18:47 -
Re: Akumulátor
|
2512336
|
|
Henry
|
|
|
vilous napsal(a): Do akumulátoru nejde vekerý volný výkon alternátoru, to by se uvařila. Take dobíjení nejde přímo z alternátoru, ale přes elektroniku, která to hlídá. Tato elektronika nejspí není schopná poznat kapacitu připojeného akumulátoru, ale pouze jeho stav = napětí na něm. Pokud elektronika uzná, e baterka potřeuje dobít, tak tam něco posílá. Ale něco, co je v ní nastaveno, tudí bez ohledu na kapacitu baterky. Take nabití větí baterky logicky trvá déle ne nabití mení, stejně jako normální nabíječkou s konstantním maximálním proudem. Ale rozdíl v pouívaných kapacitách je řekněme +-20%, take i rozdíl doby dobití je obdobný, tutí nedůleitý.
Tohle je mírně řečeno - pěkný blábol
Do akumulátoru nejde vekerý volný výkon alternátoru, to by se uvařila. Take dobíjení nejde přímo z alternátoru, ale přes elektroniku, která to hlídá. Tato elektronika nejspí není schopná poznat kapacitu připojeného akumulátoru, ale pouze jeho stav = napětí na něm. Pokud elektronika uzná, e baterka potřeuje dobít, tak tam něco posílá. Ale něco, co je v ní nastaveno, tudí bez ohledu na kapacitu baterky. Take nabití větí baterky logicky trvá déle ne nabití mení, stejně jako normální nabíječkou s konstantním maximálním proudem. Ale rozdíl v pouívaných kapacitách je řekněme +-20%, take i rozdíl doby dobití je obdobný, tutí nedůleitý.
Tohle je mírně řečeno - pěkný blábol:palec
|
|
14.10.2012 15:06 -
Re: Akumulátor
|
2512729
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tak si zkus pustit do baterky dobíjení 150A (jak psáno o tři příspěvky výe) a sděl nám tady záitky.
Tak si zkus pustit do baterky dobíjení 150A (jak psáno o tři příspěvky výe) a sděl nám tady záitky.
|
|
14.10.2012 16:16 -
Re: Akumulátor
|
2512732
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Baterka je napajaná alternátorom cca 14,5 volta. Ampérov si bere tožko kožko chce baterka, podža toho v akom je stave. Ak je nabitá úplne bere minimalne, ak je vybitá alebo pokodená, môe aha vetko čo alternátor vyrobí. Ulohou baterky je pokry pičky a tartova. Za behu motora je 99% o alternátore a jeho regulátore.
Baterka je napajaná alternátorom cca 14,5 volta. Ampérov si bere tožko kožko chce baterka, podža toho v akom je stave. Ak je nabitá úplne bere minimalne, ak je vybitá alebo pokodená, môe aha vetko čo alternátor vyrobí. Ulohou baterky je pokry pičky a tartova. Za behu motora je 99% o alternátore a jeho regulátore.
|
|
14.10.2012 16:35 -
Re: Akumulátor
|
2512733
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 429 |
|
|
Vechna auta jsou vybavena alternátorem s regulátorem na dobíjení baterií.Pokud vechno funguje jak má,tak je na pólech baterie při nastartovaném motoru napětí mezi 13,6 a 14,4 V.Dobíjecí napětí by nemělo tuto mezní hodnotu překročit,jinak toti dochází k takzvanému přebíjení.
Obecně platí,e nabíjecí proud má být 10% z kapacity baterie.
Příkladokud máte baterii o kapacitě 55 Ah dobíjecí proud by měl být maximálně 5,5 A.Je to dáno regulátorem který etří autobaterii a zároven chrání před přebitím.
Pokud je ve v pořádku nehrozí zničení akumulátoru.
Vechna auta jsou vybavena alternátorem s regulátorem na dobíjení baterií.Pokud vechno funguje jak má,tak je na pólech baterie při nastartovaném motoru napětí mezi 13,6 a 14,4 V.Dobíjecí napětí by nemělo tuto mezní hodnotu překročit,jinak toti dochází k takzvanému přebíjení.
Obecně platí,e nabíjecí proud má být 10% z kapacity baterie.
Příklad:pokud máte baterii o kapacitě 55 Ah dobíjecí proud by měl být maximálně 5,5 A.Je to dáno regulátorem který etří autobaterii a zároven chrání před přebitím.
Pokud je ve v pořádku nehrozí zničení akumulátoru.
|
|
14.10.2012 18:12 -
Re: Akumulátor
|
2512763
|
|
tomikm
|
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybrid | Počet příspěvků: 443 |
|
|
nevěř tomu, e regulátor dobíjí 10%, rve tam toho podstatně víc, kdy je baterka těsně po startu...
10% po dobu 10ti hodin je doporučené při nabíjení nabíječkou při úplně vybité baterce
nevěř tomu, e regulátor dobíjí 10%, rve tam toho podstatně víc, kdy je baterka těsně po startu...
10% po dobu 10ti hodin je doporučené při nabíjení nabíječkou při úplně vybité baterce
|
|
14.10.2012 21:17 -
Re: Akumulátor
|
2512831
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
kluci ja teda místama normálně asnu, mohli by jste uvést alespoň zdroj vaich geniálních poznatků (odbornou literaturu, manuál výrobců, ), máte někdo jetě starou nabíječku s voltmetrem a hlavně s ampérmetrem?? Tak si tam skustu nandat téměř vybitou aku a kuken kolik A vám ukáe.... Tady mi připadá, e si někdo plete nabíjecí proudy se startovacím. Howg.
kluci ja teda místama normálně asnu, mohli by jste uvést alespoň zdroj vaich geniálních poznatků (odbornou literaturu, manuál výrobců, ), máte někdo jetě starou nabíječku s voltmetrem a hlavně s ampérmetrem?? Tak si tam skustu nandat téměř vybitou aku a kuken kolik A vám ukáe.... Tady mi připadá, e si někdo plete nabíjecí proudy se startovacím. Howg.
|
|
14.10.2012 22:05 -
Re: Akumulátor
|
2512853
|
|
jruze
|
|
|
Já mám jen takovou nějakou - kdy na ní dám vytlučenou baterku přechází sama na pulzy aby se napřed oivila a potom dobíjí(takto se nabíjí i gelovky , ale do dobré baterky můe pustit krátkodobě i větí proud - ze koly jsem u dlouho sem to zapoměl a proto pouívám takovouto nabíječku co je chytřejí ne já a neřeím.
Jestli se nepletu tak KO baterka nedokáe příjímat proud - tu ani nenatluče.
Já mám jen takovou nějakou - kdy na ní dám vytlučenou baterku přechází sama na pulzy aby se napřed oivila a potom dobíjí(takto se nabíjí i gelovky :nevim , ale do dobré baterky můe pustit krátkodobě i větí proud - ze koly jsem u dlouho sem to zapoměl a proto pouívám takovouto nabíječku co je chytřejí ne já a neřeím.;-)
Jestli se nepletu tak KO baterka nedokáe příjímat proud - tu ani nenatluče.
|
|
| |
|
|