Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Akumulátor
|< < 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 > >|
08.02.2012 00:41 - Re: Akumulátor 2448832
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já to dělám tak že po připojení aku skouším zamknout-odemknout až se chytí doálka a potom dám klíč do spínačky zapnu aby se rozsvítily kontrolky - počkám jestli nevypíše imobilizér chybu (to je několik vteřin než by ho vypsal) a nastartuji.

08.02.2012 06:47 - Re: Akumulátor 2448838
BERY
Město: Pustá polom, Auto: CitanPočet příspěvků: 137

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Přes ty mrazy nosim baterku domu, tak ji ráno připojím, otočím klíčkem - napíše to imobiliser, tak jdu oškrábat okno, oškrabu půlku u řidiče, nastartuju a oškrábu zbytek...

08.02.2012 20:18 - Re: Akumulátor 2449243
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
jo, pootočit... počkej, zkus nastartovat a uvidíš

no vidíš a já jen zasouvám a funguje to..... myslím klíč k načtení

10.10.2012 23:16 - Re: Akumulátor 2512057
citrus
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 612

99 Poslat soukromou zprávu
niekedy sa mi stava ze pred nastartovanim je rucicka na voltmetri na lavej strane blizko k minus a semo-tamo aj hadze chybu posilovaca. Znamena to ze si mozem zhanat novu baterku?? Alebo ako sa da otestovat???

10.10.2012 23:38 - Re: Akumulátor 2512058
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zhanaj novu

11.10.2012 08:16 - Re: Akumulátor 2512072
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

99 Poslat soukromou zprávu
Baterku otestuješ zátěžovým voltmetrem.




citrus napsal(a):
niekedy sa mi stava ze pred nastartovanim je rucicka na voltmetri na lavej strane blizko k minus a semo-tamo aj hadze chybu posilovaca. Znamena to ze si mozem zhanat novu baterku?? Alebo ako sa da otestovat???


11.10.2012 09:16 - Re: Akumulátor 2512075
citrus
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 612

99 Poslat soukromou zprávu
tak som prave volal do citroena, maju teraz zlavu na baterky a do mojej patky stoji 101€ po zlave +gratis orestuju povodnu. Ist do toho alebo sa da kupit lacnejsie v rovnakej kvalite???

11.10.2012 12:32 - Re: Akumulátor 2512133
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
citrus napsal(a):
tak som prave volal do citroena, maju teraz zlavu na baterky a do mojej patky stoji 101€ po zlave +gratis orestuju povodnu. Ist do toho alebo sa da kupit lacnejsie v rovnakej kvalite???


a jestli tam u vás na východě máte strýka gugla?? jinak by snad i šla, koukni na e-shopy

11.10.2012 13:50 - Re: Akumulátor 2512151
pista
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 270

99 Poslat soukromou zprávu
cauko.Trnava je na západe a cena ak je baterka cez 74ah štartovací prud cez 720a,tak perfekt!Ja tiež akurat shánam a tak to nejak vychádza za VARTU a BOSCH.

11.10.2012 20:43 - Re: Akumulátor 2512215
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
...a já mám objednanou tuhle...
.link.

11.10.2012 20:47 - Re: Akumulátor 2512216
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jestli těch 85Ah není už moc. Dýl se to dobíjí a při častých krátkých trasách se nemusí dobít dostatečně. A nenabitá baterie trpí. Obzvl᚝ v zimě.
Těch 800A je fajn.

11.10.2012 20:58 - Re: Akumulátor 2512220
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
myslím, že 150A alternátor ji doštouchne během chvilky. Ono si starter vezme kolik potřebuje, at si to bere z 72Ah nebo 85Ah - ale ano, máme tu i samovybíjení, které je v mrazech velké, jenže spíš natočím se silnější baterkou, která má 50% kapacity než se slabší. Kdysi před léty jsem ve starým vyčochtaným 1500ccm passatu měl 180Ah baterku (v mrazech to jinak netočilo) a taky to dobil.

12.10.2012 06:46 - Re: Akumulátor 2512259
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Nesouhlasím zcela s minulým příspěvkem. Do akumulátoru nejde veškerý volný výkon alternátoru, to by se uvařila. Takže dobíjení nejde přímo z alternátoru, ale přes elektroniku, která to hlídá. Tato elektronika nejspíš není schopná poznat kapacitu připojeného akumulátoru, ale pouze jeho stav = napětí na něm. Pokud elektronika uzná, že baterka potřeuje dobít, tak tam něco posílá. Ale něco, co je v ní nastaveno, tudíž bez ohledu na kapacitu baterky. Takže nabití větší baterky logicky trvá déle než nabití menší, stejně jako normální nabíječkou s konstantním maximálním proudem. Ale rozdíl v používaných kapacitách je řekněme +-20%, takže i rozdíl doby dobití je obdobný, tutíž nedůležitý.

12.10.2012 18:47 - Re: Akumulátor 2512336
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Do akumulátoru nejde veškerý volný výkon alternátoru, to by se uvařila. Takže dobíjení nejde přímo z alternátoru, ale přes elektroniku, která to hlídá. Tato elektronika nejspíš není schopná poznat kapacitu připojeného akumulátoru, ale pouze jeho stav = napětí na něm. Pokud elektronika uzná, že baterka potřeuje dobít, tak tam něco posílá. Ale něco, co je v ní nastaveno, tudíž bez ohledu na kapacitu baterky. Takže nabití větší baterky logicky trvá déle než nabití menší, stejně jako normální nabíječkou s konstantním maximálním proudem. Ale rozdíl v používaných kapacitách je řekněme +-20%, takže i rozdíl doby dobití je obdobný, tutíž nedůležitý.

Tohle je mírně řečeno - pěkný blábol

14.10.2012 15:06 - Re: Akumulátor 2512729
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Tak si zkus pustit do baterky dobíjení 150A (jak psáno o tři příspěvky výše) a sděl nám tady zážitky.

14.10.2012 16:16 - Re: Akumulátor 2512732
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Baterka je napajaná alternátorom cca 14,5 volta. Ampérov si bere tožko kožko chce baterka, podža toho v akom je stave. Ak je nabitá úplne bere minimalne, ak je vybitá alebo poškodená, môže aha všetko čo alternátor vyrobí. Ulohou baterky je pokry špičky a štartova. Za behu motora je 99% o alternátore a jeho regulátore.

14.10.2012 16:35 - Re: Akumulátor 2512733
DaveLbc
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 422

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Všechna auta jsou vybavena alternátorem s regulátorem na dobíjení baterií.Pokud všechno funguje jak má,tak je na pólech baterie při nastartovaném motoru napětí mezi 13,6 až 14,4 V.Dobíjecí napětí by nemělo tuto mezní hodnotu překročit,jinak totiž dochází k takzvanému přebíjení.
Obecně platí,že nabíjecí proud má být 10% z kapacity baterie.
Příkladokud máte baterii o kapacitě 55 Ah dobíjecí proud by měl být maximálně 5,5 A.Je to dáno regulátorem který šetří autobaterii a zároven chrání před přebitím.
Pokud je vše v pořádku nehrozí zničení akumulátoru.

14.10.2012 18:12 - Re: Akumulátor 2512763
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
nevěř tomu, že regulátor dobíjí 10%, rve tam toho podstatně víc, když je baterka těsně po startu...
10% po dobu 10ti hodin je doporučené při nabíjení nabíječkou při úplně vybité baterce

14.10.2012 21:17 - Re: Akumulátor 2512831
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
kluci ja teda místama normálně žasnu, mohli by jste uvést alespoň zdroj vašich geniálních poznatků (odbornou literaturu, manuál výrobců, ), máte někdo ještě starou nabíječku s voltmetrem a hlavně s ampérmetrem?? Tak si tam skustu nandat téměř vybitou aku a kuken kolik A vám ukáže.... Tady mi připadá, že si někdo plete nabíjecí proudy se startovacím. Howg.

14.10.2012 22:05 - Re: Akumulátor 2512853
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já mám jen takovou nějakou - když na ní dám vytlučenou baterku přechází sama na pulzy aby se napřed oživila a potom dobíjí(takto se nabíjí i gelovky , ale do dobré baterky můžeš pustit krátkodobě i větší proud - ze školy jsem už dlouho sem to zapoměl a proto používám takovouto nabíječku co je chytřejší než já a neřeším.
Jestli se nepletu tak KO baterka nedokáže příjímat proud - tu ani nenatlučeš.

|< < 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator